Vi söker dig som är en morgonpigg och ansvarsfull person med tidigare erfarenhet från café/restaurang! Sök idag och få chansen att bli en del av vårt fantastiska team.Om oss KAJSAS på KAJEN är beläget vid Barnängsbryggan på Södermalm. På KAJSAS lagar vi vår egen mat, med bra kvalitet och fina råvaror. Som anställd kommer du jobba i ett tight team tillsammans med dina kollegor och arbeta utifrån ett brett sortiment av premium korvar, klassisk korv i bröd, mosbrickor, tunnbrödsrullar, burgare och grillade paninis samt kaffe, dryck, fika och glass. Vem är du? Vi ser gärna att du har minst två till tre års erfarenhet i branschen. Du är en morgonpigg person och kan jobba självständigt. Arbetet kräver att du är noggrann och har en känsla för vikten av ordning och reda på din arbetsplats samt alltid sätter gästen i fokus. Du har inga problem med att ha flera bollar i luften samtidigt som du är effektiv och kan planera ditt arbetspass. Om tjänsten Under handledning av nuvarande platsansvarig lär du dig jobbet på plats steg för steg. Arbetsuppgifterna som öppning /stängningansvarig hos KAJSAS innebär att du kommer att arbeta på plats med service, vilket inkluderar arbete i kassa, beredning av mat, hantering av kaffemaskin, öppning och stängning av enheten, städning samt andra sedvanliga arbetsuppgifter som ingår i café/fastfood-branschen. Arbetet kräver att du är noggrann och har en känsla för vikten av ordning och reda i ett kök, samt alltid sätter gästen i fokus. Villkor Tjänsten vi erbjuder är en deltidstjänst samt extra vid behov.Lön enligt överenskommelse. Ansökningar tas emot löpande med start enligt överenskommelse. Observera att fullständigt ifyllda ansökningar är ett krav! Vi ser fram emot att du svarar på frågorna nedan och bifogar ditt CV samt en kort film om dig själv. Hoppas vi hörs snart! För mer info om KAJSAS, kika in på www.kajsas.se eller på våra sociala medier.
KAJSAS PÅ KAJEN söker efter dig som vill arbeta deltid med uppstart under början av 2025.Sök idag och få chansen att bli en del av vårt fantastiska team!Om oss KAJSAS på KAJEN är beläget vid Barnängsbryggan på Södermalm. På KAJSAS lagar vi vår egen mat, med bra kvalitet och fina råvaror. Som anställd kommer du jobba i ett tight team tillsammans med dina kollegor och arbeta utifrån ett brett sortiment av premium korvar, klassisk korv i bröd, mosbrickor, tunnbrödsrullar och grillade paninis samt kaffe, dryck, fika och glass. På KAJSAS jobbar vi i en familjär miljö där personlighet och gruppsammanhållning är lika viktigt som kvaliteten på maten och servicen. Därför lägger vi stor vikt på att du är en öppen person som vill bidra med positiv energi till ett tight team. Vi hjälper varandra, behandlar varandra med respekt oberoende på person eller anställningsgrad, vågar fråga och visar stor omtanke för våra kollegor. Vem är du? Vi söker dig som har god simultankapacitet som kan arbeta i ett högt tempo, men även självständigt samt effektivt under lugnare dagar. Vi behöver någon som tycker att det är självklart att skapa en välkomnande miljö för våra gäster och förbipasserande. Du ska veta vad kundbemötande och service innebär. Sälja och laga mat ska gå hand i hand. Att arbeta i högt tempo är något du trivs med och du har lätt att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Fokus på kommunikation och lagspel är en viktig del av arbetet då vi arbetar i ett högt tempo på en liten yta. Du är van att arbeta både självständigt och i grupp. Vi ser gärna att du har minst två till tre års erfarenhet i branschen och brinner för att organisera och leda arbetsplatsen framåt. Om tjänsten Under handledning av nuvarande platsansvarig lär du dig jobbet på plats steg för steg. Arbetsuppgifterna som medarbetare hos innebär att du kommer att arbeta på plats med service, vilket inkluderar arbete i kassa, beredning av mat, hantering av kaffemaskin, öppning och stängning av enheten, städning samt andra sedvanliga arbetsuppgifter som ingår i café/fastfood-branschen. Arbetet kräver att du är noggrann och har en känsla för vikten av ordning och reda i ett kök, samt alltid sätter gästen i fokus. Utöver detta har du gemensamt ansvar med dina kollegor och platsansvarig för beställningar av varor, hantering av leveranser samt returer. Under uppstart kommer du få ta del av material för att lära dig hur vi arbetar med detta. Tidigare erfarenhet är givetvis mycket meriterande. Arbetstider är blandade med tidiga morgnar, dagar, kvällar och helger. Våra öppettider i nuläget är mellan 06:30-19:00. Villkor Tjänsten vi erbjuder är en deltidsanställning samt extra vid behov. Lön enligt överenskommelse. Ansökningar tas emot löpande med start enligt överenskommelse. Observera att fullständigt ifyllda ansökningar är ett krav! Vi ser fram emot att du svarar på frågorna nedan och bifogar ditt CV samt en kort film om dig själv. Hoppas vi hörs snart! För mer info om KAJSAS, kika in på www.kajsas.se eller på våra sociala medier.
* Du bör ha god erfarenhet inom sushi och japansk matlagningskonst. Du skall vara ambitiös, älska sushi och vara passionerad för det japanska köket. *Du har känsla för kvalitet och vet att god mat och noggrann rengöring hänger tätt samman *Du drivs av att vara delaktig i att alltid leverera en smak- och restaurangupplevelse *Du brinner för att sätta gästen i centrum *Du har god samarbetsförmåga och en positiv utstrålning *Du tycker om att verka i ett företag som ständigt utvecklas *Du kan ta eget ansvar *Du kan hantera stress Vi lägger stor vikt vid personkemi, yrkesstolthet och att du har ett öga för detaljer. Vidare är du utåtriktad och engagerad samt vill göra ditt bästa i alla lägen. Sedvanliga arbetsuppgifter: *Tillagning av sushi och vissa asiatiska rätter *Kassa och servering *Renhållning, städning och diskhantering
Närmare stranden kommer du inte än på Ystad Saltsjöbad. Oavsett om solen skiner eller regnet faller känner du havet, stämningen och livsglädjen som bor in i väggarna på Ystad. Mixen av avkoppling, fest och spänning gör Ystad Saltsjöbad till den perfekta platsen om du älskar variation och fart! Vi skapar upplevelser i världsklass, minnen för livet och en arbetsplats att vara riktigt stolt över och vi lever våra värdeord i allt vi gör. Att vara Passionerad, Professionell, Lekfull & Personlig är vad som gör oss unika och vad som får oss att växa. Nu söker vi en stjärna inom Hospitalitysom dessutom vill axla ett ansvar som Supervisor till vår reception, är det du? Vi söker dig med positiv energi som smittar både bland kollegor och våra gäster. Du behöver vara strukturerad med en god förmåga att hålla flera uppgifter i rullning samtidigt. I tjänsten ingår in- och utcheckning samt att finnas där för våra gäster under deras vistelse.För oss är det viktigt att du är nyfiken och påhittig för att bemöta gästen på en varmt och proffesionellt sätt samtidigt som du lotsar och ger gästen rätt information som underlättar för dina kollegor runt om i huset. Du har hög integritet med god förmåga att snabbt ställa om och ta beslut när situationen kräver det. Rollen som Supervisor innebär ett extra ansvar där du är en förebild för dina kollegor både i Hospitality, ledarskap och att leva våra värderingar. Du stöttar din närmsta ledare med bemanningsansvar under vissa perioder men även med andra uppgifter som finns i vardagen. Den här rollen kommer även stötta vårt Meeting & Eventgäng med att ta hand om våra businessgäster. Detta genom att säkerställa lokaler, välkomna våra gästeroch finnas där vid konferens och event. Utöver det tror vi att du behöver: Erfarenhet från liknande arbete, gärna inom hotell/destination. Erfarenhet från F&B (restaurang, bar, kök) är starkt meriterande. Har du tidigare varit ledare ser vi detta som ett stort plus, dock är det viktigare att du besitter egenskaper som trygg, empatisk och handlingskraftig. God förmåga att hantera förändring och snabba beslut. En god förebild både ur ett ledarskapsperspektiv samt hur vi bemöter gäster och inte minst varandra i teamet. Om tjänsten: Visstidsanställning på 75%med start omgående t.o.m. 31 aug (goda möjligheter till förlängning finns).Varierande arbetstider både dag, kväll, helg och högtider. Vi erbjuder dig en arbetsplats oändligt med möjligheter. Vi värnar om dig som medarbetare och vill se dig utvecklas och trivas hos oss. Förutom förmånliga priser på våra andra destinationer inom ESS erbjuder vi dig friskvård, möjlighet till utbildning och aktiviteter i huset som bidrar till både arbetsglädje och engagemang. Om processen:Eftersom vi är lite ivriga kommer vi gå igenom ansökningar löpande, dock går tjänsten att söka t.o.m.26 januari.Vi kontaktar dig om du är aktuell för en intervju, du kommer få träffa både ledare, lämna referenser och träffa kollegor innan vi till slut väljer varandra. Vi ser fram emot din ansökan
Om tjänsten Är du en glad och stresstålig diskare eller köksbiträde som vill jobba extra på live-event, restauranger,hotell, konferensanläggningar samt mycket mer runtom i Göteborg samt i våra Carotte lunchrestauranger? Då har vi de rätta uppdragen för dig! Du kommer att arbeta som diskare/köksbiträdepå uppdrag av oss ute hos våra kunder och kommer därmed på ett naturligt sätt att ingå i deras team för det aktuella passet. Arbetstid och tillgänglighet varierar stort och pass kan komma med kort framförhållning eller vara under längre sammanhängande period. Många arbetspass är i Carottes egna lunchrestauranger. För oss på Carotte är personligheten det viktigaste, samt att man har driv och passion för det man skapar. Med oss får man en fantastisk möjlighet att utveckla sin kompetens hos många av våra kunder!Vi söker dig som Har en annan huvudsaklig sysselsättning (på minst 50%) Har dokumenterad arbetslivserfarenhet som diskare och/eller restaurangbiträde Känner dig trygg i ditt arbete och kanjobba självständigt men är självklart också en bra lagspelare. Är prestigelös, flexibel och lyhörd. Talar svenska eller engelska obehindrat. För att trivas i den här rollen tror vi att du är en riktig teamplayer, gillar att ha mycket att göra och förstår vikten av att alltid leverera den bästa servicen till våra kunder. Om CarotteCarotte består idag av tre bolag, Carotte Food & Event, Carotte Staff och Carotte Housekeeping. Tillsammans tar vi ett helhetsgrepp om allt som har med mat, möten och service att göra hos våra kunder. Koncernen grundades 1982 och har kontor i Stockholm, Jönköping och Göteborg.Carotte Staff är ett bemanningsföretag som jobbar med olika restauranger, hotell, konferensanläggningar samt mycket mer runtom i Stockholm. Nya uppdrag och spännande tjänster dyker ständigt upp och oavsett om man bara vill jobba ett fåtal gånger i månaden eller på heltid har vi något för dig. Med oss får man en fantastisk möjlighet att utveckla sin kompetens hos många av kunder! ÖVRIG INFORMATION Start: OmgåendeArbetstider: VarierandeLön: TimlönPlacering: Göteborg Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att kontakta ansvarig rekryterare. Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten Är du en glad och stresståligt köksbiträde ellerkock som vill jobba extra på fartfyllda live-event,restauranger, hotell, konferensanläggningar samt mycket mer runtom i Göteborg? Då har vi de rätta uppdragen för dig! Du kommer att arbeta som kock eller köksbiträde på uppdrag av oss ute hos våra kunder, och kommer därmed på ett naturligt sätt att ingå i deras team för det aktuella passet. Arbetstid och tillgänglighet varierar stort och pass kan komma med kort framförhållning eller vara under längre sammanhängande period. För oss på Carotte är personligheten det viktigaste, samt att man har driv och passion för det man skapar. Med oss får man en fantastisk möjlighet att utveckla sin kompetens hos många av våra fantastiska kunder!Vi söker dig som Har en annan huvudsaklig sysselsättning (på minst 50%) Har dokumenterad arbetslivserfarenhet som kock/köksbiträde inom á la carte, catering eller storkök. Känner dig trygg i köket, kunna jobba självständigt men är självklart också en bra lagspelare. Är prestigelös, flexibel och lyhörd i ditt arbete. Talar svenska eller engelska obehindrat. I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt på din personliga lämplighet. För att trivas i den här rollen tror vi att du är en riktig teamplayer, gillar att ha mycket att göra och förstår vikten av att alltid leverera den bästa servicen till våra kunder. Du kan även få möjligheten att jobba extra hos oss utöver Partille Cup och Gothia Cup.Carotte Staff är ett bemanningsföretag som jobbar med olika restauranger, hotell, konferensanläggningar samt mycket mer runtom i Göteborg. Nya uppdrag och spännande tjänster dyker ständigt upp och oavsett om man bara vill jobba ett fåtal gånger i månaden eller på heltid har vi något för dig.Med oss får man en fantastisk möjlighet att utveckla sin kompetens hos många av våra fantastiska kunder! Om Carotte Academy I Carotte Academy utbildar vi personal inom besöks- ochservicenäringen genom en kostnadsfri utbildning i flera steg. Iintroduktionsutbildningen får du som ny i branschen de teoretiska och praktiska grundkunskaper som krävs för attkunna arbeta med service hos Carotte Staff. Med rättinställning får du möjligheten att avancera inom bolaget och kan blien Carotte Leader. Om CarotteCarotte består idag av tre bolag, Carotte Food & Event, Carotte Staff och Carotte Housekeeping. Tillsammans tar vi ett helhetsgrepp om allt som har med mat, möten och service att göra hos våra kunder. Koncernen grundades 1982 och har kontor i Stockholm, Jönköping och Göteborg. I september 2022 etablerade vi Carotte Catering på Läppstiftet i Göteborg. Där erbjuder vi såväl frukost- och lunch som konferens, event och extern catering. Vi erbjuder unik mat som är skapad från grunden genom noggrant utvalda råvaror. Carotte Staff matchar ihop självgående och ansvarstagande personal som brinner för att ge förstklassig service med våra kunders team, oavsett om det handlar om att bemanna eller rekrytera. Genom våra egna träffsäkra utbildningar utvecklar vi servicepersonal med det där lilla extra – engagemanget, glöden och känslan för detaljer som gör skillnad. Vi hyr ut, rekryterar och utbildar Stockholms, Göteborgs och Malmös främsta servicepersonal. ÖVRIG INFORMATION Start: OmgåendeArbetstider: VarierandeLön: TimlönPlacering: Göteborg Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att kontakta ansvarig rekryterare. Välkommen med din ansökan!
Har du erfarenhet av att jobba i storkök? Är du strukturerad, flexibel och duktig på planering? Vet du hur många köttbullar som går åt till 20 personer? Har du körkort och kan arbeta självständigt såväl som i team?Då är det dig vi letar efter! Om Nytida Kasper Kollo Till Kasper Sommarkollo kommer barn, unga och unga vuxna med högfungerande autism, Aspergers syndrom och/eller lindrig intellektuell funktionsnedsättning med målet att få två roliga sommarveckor. Där får de chans att testa på nya aktiviteter och träffa kompisar i en trygg miljö. Förutom sommarkollo har Kasper även verksamhet året om i form av helgläger. Våra kollogårdar ligger i Skåne och Östergötland. Kasper Sommarkollo ingår i Nytida som är en av Sveriges ledande aktörer inom LSS, SoL och skola med fokus på stöd och service till människor med funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Om rollen Som köksansvarig är ditt huvudansvar att förse kolloperiodens deltagare och ledare, sammanlagt ca 20 personer, med lunch och middag. Du är ansvarig för inventering av matvaror samt planering av matsedel. Du ansvarar för matplanering utifrån gruppens matpreferenser och allergier, och vi kräver även att planering och matlagning utgår ifrån minskat matsvinns-tänk och hållbarhet. Vidare ansvarar du för disk och städning av kök och att utrymmet möter kraven satta av livsmedelsverket. Du arbetar ensam i köket, men för att kolloperioden ska förflyta smidigt för alla inblandade krävs ett högt mått av samarbetsvilja. All personal arbetar alltid med våra deltagares bästa i första rum, vilket konkret innebär att du har kunskap om aktuella allergier/matpreferenser, tar emot förslag på önskemåltider och kan erbjuda alternativa maträtter i de fall det behövs. Till din hjälp har du möjlighet att beställa matvaror online som levereras till gården. Arbetstiden varierar och inkluderar såväl dags- som kvällspass. Varje period är ca två veckor och vi ser gärna att du arbetar två perioder under sommaren. Anställning är i form av visstidsanställning. Arbetsplats: Som köksansvarig på Kasper sommarkollo bor du tillsammans med dina kollegor på den kollogård där du arbetar på. Boendesituationen kan beskrivas som enkel men mysig. Du delar rum med 2-3 kolloledare. Arbetsgruppen består av dig som köksansvarig och ca 13 kolloledare Din erfarenhet och kunskap Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har intresse för matlagning och erfarenhet av att planera mat till större sällskap (ca 20 personer). Tidigare kockerfarenheter och köksvana är meriterande. Det är viktigt att du är organiserad och strukturerad, exempelvis är det viktigt för våra deltagare att maten är bekant för dem och att den serveras vid utsatt tid. Arbetet innefattar planering av matsedel och inventering av matvaror vilket ställer krav på din planeringsförmåga. Lösningsfokus och flexibilitet krävs då schemat för utflykter och därmed matplaneringen kan ändras snabbt. Som köksansvarig ingår du i ett team av kolloledare, som leds av en arbetsledare. Tillsammans arbetar ni alla med målsättningen att göra allt för att våra deltagare får bästa möjliga sommaren. Du behöver kunna delta vid följande träffar:Planeringsträff: 7/5 (datumet kan komma att ändras)Introduktionsutbildning: 4/6 & 5/6. Körkort: Då inhandling av matvaror ingår som arbetsuppgift krävs det att du har B-körkort. Utdrag ur belastningsregister: Innan anställning efterfrågar vi utdrag, utan anmärkning, ur belastningsregistret: ” Utdrag för arbete med barn med funktionsnedsättning”. Länk: Barn med funktionsnedsättning | Polismyndigheten (polisen.se) Ansvarig rekryterare:Elin Topphem [email protected] Facklig kontakt:Kommunal, www.kommunal.se Sista ansökningsdatum: 2024-03-31 Vi arbetar med löpande urval. Så skicka in din ansökan så snart du kan.
I november 2022 öppnade vi inom Elite Hotels of Sweden vår senaste, ambitiösa hotellsatsning – Ad Astra by Elite vid vackra Snäckviken i Södertälje. Vårt förstklassiga, internationella destinationshotell med premiumapproach tar nu Rivieran till Sverige. Konceptet som bygger på inspiration från Medelhavet och Rivieran rymmer både en spektakulär piazza med tillhörande orangeri, ett flertal restauranger, barer, biograf, aktiviteter och underhållning. Hotellet har även ett omfattande spa med inspiration från de antika romerska baden, med trädgård och tre pooler både inne och ute. Spa:et som ingår i koncernens egna spakoncept Vana Spa är det största hittills. Utöver detta har hotellet tolv konferenslokaler samt 161 rum och sviter i nio olika kategorier. Beläget på kajen invid Snäckviken i Astras före detta huvudkontor är Ad Astra by Elite en hyllning till Rivierans lyx, livsstil och matkultur. Namnet är latin och betyder ”mot stjärnorna”, vilket också symboliserar Elite Hotels of Swedens ambition med både hotellet och servicenivån. Receptionen är navet på hotellet och det är oftast här gästen har sin allra första och sista kontakt med oss. Därför är det av största vikt att du är mycket bekväm i rollen som ansiktet utåt mot våra gäster och att du vill gå den extra milen för att ge gästen den absolut bästa och minnesvärda hotellupplevelsen. Att vara stresstålig, flexibel och van att arbeta med många bollar i luften tillsammans med bra initiativförmåga är A och O. För dig är det även helt naturligt att arbeta aktivt med merförsäljning. I det dagliga arbetet har du lätt för att samarbeta med samtliga avdelningar på hotellet. Arbetet i vår reception består av – bland annat – in- & utcheckning, merförsäljning, besvarande av recensioner, planering, hantering av telefonväxel och mail samt bokningar, allmän conciergeservice samt att hålla lobby och receptionsområde i bästa skick. På Ad Astra by Elite har vi äran och nöjet att få välkomna både nationella samt internationella fritidsresenärer och affärsgäster, samt logi- & konferensgrupper, vilket gör arbetet i receptionen särskilt omväxlande och mångsidigt. Våra gäster spenderar till stor del de flesta eller till och med alla timmar under vistelsen hos oss på hotellet och våra många olika enheter, vilket ställer ännu högre krav på bemötande och värdskap i världsklass. Våra gäster ska känna sig sedda och komma ihåg alla i personalen som ambassadörer för Ad Astra by Elite. Erfarenhet av arbete i hotellreception samt mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift är ett minimikrav. Utbildning i hotellsystemet HMS Infor kommer ges på plats. Du kommer att ingå i ett dedikerat, passionerat och motiverat receptionsteam och har möjlighetatt – i samråd och dialog med receptionschefen / Front Office Manager – sätta och påverka våra arbetssätt, rutiner, strukturer och kultur. Vi letar efter kollegor i receptionen som vill arbeta 20% varannan helg, dag & kväll, samt även 40% med arbete varannan helg samt några vardagar, dag & kväll.Startdatum är flexibelt. Arbetstiden för receptionister / Front Office Agents som jobbar dag- & kvällstid är huvudsakligen mellan klockan 07:00 – 23:00. Lön enligt HRFs & Visitas kollektivavtal. Det är enkelt och smidigt att pendla till Södertälje med både pendeltåg & buss till Södertälje Centrum samt regionaltåg till Södertälje Syd. Du rapporterar direkt till receptionschefen / Front Office Manager Julia Lindqvist. Läs gärna mer om hotellet på www.adastrabyelite.se Välkommen till oss på Ad Astra by Elite – Rivieran 28 minuter söder om Stockholm!
I november 2022 öppnade vi inom Elite Hotels of Sweden vår senaste, ambitiösa hotellsatsning – Ad Astra by Elite vid vackra Snäckviken i Södertälje. Vårt förstklassiga, internationella destinationshotell med premiumapproach tar nu Rivieran till Sverige. Konceptet som bygger på inspiration från Medelhavet och Rivieran rymmer både en spektakulär piazza med tillhörande orangeri, ett flertal restauranger, barer, biograf, aktiviteter och underhållning. Hotellet har även ett omfattande spa med inspiration från de antika romerska baden, med trädgård och tre pooler både inne och ute. Spa:et som ingår i koncernens egna spakoncept Vana Spa är det största hittills. Utöver detta har hotellet tolv konferenslokaler samt 161 rum och sviter i nio olika kategorier. Beläget på kajen invid Snäckviken i Astras före detta huvudkontor är Ad Astra by Elite en hyllning till Rivierans lyx, livsstil och matkultur. Namnet är latin och betyder ”mot stjärnorna”, vilket också symboliserar Elite Hotels of Swedens ambition med både hotellet och servicenivån. Receptionen är navet på hotellet och det är oftast här gästen har sin allra första och sista kontakt med oss. Därför är det av största vikt att du är mycket bekväm i rollen som ansiktet utåt mot våra gäster och att du vill gå den extra milen för att ge gästen den absolut bästa och minnesvärda hotellupplevelsen. Att vara stresstålig, flexibel och van att arbeta med många bollar i luften tillsammans med bra initiativförmåga är A och O. För dig är det även helt naturligt att arbeta aktivt med merförsäljning. I det dagliga arbetet har du lätt för att samarbeta med samtliga avdelningar på hotellet. Arbetet i vår reception består av – bland annat – in- & utcheckning, merförsäljning, besvarande av recensioner, planering, hantering av telefonväxel och mail samt bokningar, allmän conciergeservice samt att hålla lobby och receptionsområde i bästa skick. På Ad Astra by Elite har vi äran och nöjet att få välkomna både nationella samt internationella fritidsresenärer och affärsgäster, samt logi- & konferensgrupper, vilket gör arbetet i receptionen särskilt omväxlande och mångsidigt. Våra gäster spenderar till stor del de flesta eller till och med alla timmar under vistelsen hos oss på hotellet och våra många olika enheter, vilket ställer ännu högre krav på bemötande och värdskap i världsklass. Våra gäster ska känna sig sedda och komma ihåg alla i personalen som ambassadörer för Ad Astra by Elite. Erfarenhet av arbete i hotellreception samt mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift är ett minimikrav. Utbildning i hotellsystemet HMS Infor kommer ges på plats. Du kommer att ingå i ett dedikerat, passionerat och motiverat receptionsteam och har möjlighetatt – i samråd och dialog med receptionschefen / Front Office Manager – sätta och påverka våra arbetssätt, rutiner, strukturer och kultur. Vi letar efter kollegor i receptionen som vill arbeta 100%, inklusivevarannan helg, dag & kväll. Startdatum är flexibelt. Arbetstiden för receptionister / Front Office Agents som jobbar dag- & kvällstid är huvudsakligen mellan klockan 07:00 – 23:00. Lön enligt HRFs & Visitas kollektivavtal. Det är enkelt och smidigt att pendla till Södertälje med både pendeltåg & buss till Södertälje Centrum samt regionaltåg till Södertälje Syd. Du rapporterar direkt till receptionschefen / Front Office Manager Julia Lindqvist Läs gärna mer om hotellet på www.adastrabyelite.se Välkommen till oss på Ad Astra by Elite – Rivieran 28 minuter söder om Stockholm!
Är du redo för en spännande utmaning och vill vara med från starten på något unikt? Vi söker en sous chef till vårt nya Elite Hotel Frost i Kiruna, som öppnar våren 2025. Detta är en fantastisk möjlighet att arbeta i en kreativ och inspirerande miljö och sätta din prägel på hotellets matupplevelse. Elite Hotel Frost kommer att erbjuda flera unika matkoncept, inklusive vår restaurang på Elite HotelFrost, gastropuben The Bishops Arms, en takbar med fantastisk utsikt, och Vana Spa. Som sous chef kommer du att spela en nyckelroll i att utveckla och säkerställa högsta kvalitet i köket. Om rollen Som sous chef är du köksmästarens högra hand och ansvarar för att leda och organisera det dagliga arbetet i köket. Du kommer att arbeta med både à la carte, bufféer och andra matupplevelser och bidra till att våra gäster får en förstklassig upplevelse. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Leda och coacha köksteamet tillsammans med köksmästaren. Säkerställa kvalitet och kreativitet i matlagningen. Planera och förbereda menyer och rätter i samarbete med köksmästaren. Säkerställa att hygien- och säkerhetsrutiner följs enligt gällande lagar och regler. Bidra till att utveckla och inspirera teamet genom utbildning och daglig guidning. Vi söker dig som: Har erfarenhet av liknande roll som sous chef eller i en ledande position i kök. Brinner för matlagning och har en hög kreativ nivå. Är en naturlig ledare som trivs med att motivera och utveckla team. Är flexibel, ansvarstagande och lösningsorienterad. Har god kunskap om köksekonomi och kan arbeta effektivt med råvaruhantering och matsvinn. Är van att arbeta i ett högt tempo och bibehålla kvalitet under press. Vi erbjuder: En unik möjlighet att vara med från starten och forma matupplevelsen på ett nytt hotell. En utvecklande och kreativ arbetsmiljö i ett stöttande team. Förmåner genom Elite Hotels avtal och möjligheter att växa inom organisationen. En chans att arbeta i en dynamisk och naturnära miljö i hjärtat av Kiruna. Anställningsform: Heltid, med start i mars 2025 eller enligt överenskommelse. Ansökan Är du redo att anta denna spännande utmaning? Skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår gastroniska ledare på Carina Brydling på [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer