Vill du utvecklas inom el yrket? Som instrumentelektriker vid underhåll inom SSAB så kommer du att få varierande arbetsuppgifter med stort fokus på säkerhet, miljö och kvalitet. Du kommer att arbeta tillsammans med erfarna och engagerade kollegor, där vi sätter ett stort fokus på den omställning SSAB står inför. Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och har förbundit oss att i stor utsträckning bli fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin. Om tjänsten Du kommer att tillsammans med dina kollegor säkerställa att produktionsavdelningen Plåt har kvalificerad och kompetent instrumentservice. Vårt team i Driftnära Underhåll består av 4 instrumentelektriker och 1 tekniker. Vi erbjuder varierande arbetsuppgifter med stora möjligheter till personlig utveckling inom yrkesrollen. Utbildningar internt/ externt sker löpande inom instrument. Dina huvudsakliga ansvarsområden Förebyggande samt avhjälpande underhåll på våra styr & reglerutrustningar så som ronder, kontroller, kalibreringar samt felsökning. Om dig Du har gymnasiekompetens från elprogrammet eller tidigare motsvarande yrkeserfarenhet. Du är tekniskt intresserad. Du vill utveckla dej inom el yrket mot styr/reglering. Ej höjdrädd. Körkort klass B. Vårt erbjudande På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa. Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det: Vinstdelning Flexibla villkor för arbetstidsförkortning Friskvårdsbidrag Rekryteringsprocessen 1. Ansök 2. Intervju 3. Referenstagning 4. Kom och träffa oss 5. Hälsoundersökning 6. Signera Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta gärna rekryterande chef Mathias Landquist, Chef avsnitt Elektronik / Instrument, tfn 0155 - 254 221. Kontakta Mathias via e-mail - [email protected] Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Facklig information lämnas av IF Metall som nås via vår växel på tfn 0155-254 000. Några ord från din blivande chef Hej, mitt namn är Mathias Landquist och jag kommer bli din nya chef. Säkerheten är alltid i fokus. Jag tror på frihet under ansvar och jag drivs av att se min personal växa och bli trygg inom området man jobbar inom. Jag vet att tillsammans är vi som starkast, därför är det viktigt att veta att man aldrig är ensam när man jobbar hos mig på avsnittet Elektronik/ Instrument. Samarbete med kollegor både internt och externt är otroligt viktigt och att vi behandlar varandra med respekt. SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som bygger en starkare, lättare och mer hållbar värld genom förädlade stålprodukter och tjänster. Tillsammans med våra partners har SSAB utvecklat SSAB Fossil-free™ steel och planerar att återuppfinna värdekedjan från gruvan till slutkunden, vilket i stort sett eliminerar koldioxidutsläpp från vår egen verksamhet. SSAB Zero™, ett till stor del koldioxidutsläppfritt stål baserat på återvunnet stål, stärker ytterligare SSABs ledande position och vårt heltäckande hållbara erbjudande oberoende av råvaran. SSAB har anställda i över 50 länder och produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. Följ med oss på resan! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X och YouTube.
Verksamhetsbeskrivning Fritidsenheten driver och förvaltar sport- och fritidsanläggningar inom Gällivare kommun. Vi är till för kommunens medborgare och syftet med vår verksamhet är att ge förutsättningar för en innehållsrik och aktiv fritid. Vi erbjuder möjligheter till aktiviteter av olika slag genom våra olika idrotts- och friskvårdsanläggningar. Vi ansvarar också för bidrag och annat stöd till föreningar. Tjänsten har sin placering på Sjöparksbadet i Gällivare, men arbete på övriga anläggningar förekommer. Arbetsuppgifter Tjänsten är en kombinationstjänst där du i huvudsak arbetar som fastighetsskötare på simhallen men under vissa tider går in och hjälper ett team med 4 badmästare i deras arbete med bassängbevakning och övriga badmästaruppgifter. Som fastighetsskötare ansvarar du för vattenreningen i anläggningen och för drift- och underhållsarbetet samt övrig fastighetsskötsel på simhallen. Det omfattar bl.a. återkommande kontroller, reparationer, tillsyn och skötsel samt akutservice. Arbetet utförs med hög grad av självständighet. Arbetsformen är skiftgång. Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete med många kontakter i och utanför vår organisation. Du blir delaktig i en organisation som arbetar med positiva frågor som idrott och meningsfull fritid. Som anställd på Gällivare kommun tar du del av kommunens friskvårdsförmåner. Kvalifikationer Vi söker dig med lägst gymnasieutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. God vattenvana är ett krav. Innan anställning ska prov i Livräddning vara godkänt. Fastighetsskötarutbildning, Badmästarutbildning eller annan kompetens inom bad-, sportanläggningar samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande.För fastighetsskötaruppgifterna är VVS- eller EL-behörighet meriterande. B-körkort är ett krav. Arbetet utförs i nära kontakt med olika medarbetare på våra anläggningar och därför ska du ha lätt för sociala kontakter och kunna skapa förtroendefulla relationer. Din förmåga att samarbeta och anpassa dig efter olika arbetsförutsättningar är viktiga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, vid anställning ska utdrag från polisens belastningsregister uppvisas. Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun. Övrigt Till din ansökan vill vi ha med ett CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar. Intervjuer kan komma att ske löpande. Gällivare kommun erbjuder dig: Friskvårdförmån i form av styrketräning/gruppträning/Dundret Friskvårdstimme Ta del av arbetsplatsens Trivselpeng Medlemskap i GKFF (Gällivare kommuns fritidsförening) Möjligheten till att växla semesterdagar till lediga dagar Ledarskapsutvecklingsprogram Arbetstid/Varaktighet 100% Tillsvidare. Provanställning kan komma att tillämpas. Lön Månadslön. Individuell lönesättning tillämpas, ange gärna löneanspråk i ansökan. Tillträde / Ansökan Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdagen: 2025-06-29 Upplysningar Roger Hamstig, Enhetschef, 0970-818 661 Elin Waara, Arbetsledare, 0970-818 665 Fackliga företrädare Kommunal, 0970-818 000 vx Varmt välkommen med din ansökan!
Har du ett intresse av att meka och skruva med tunga fordon och vill ha ett varierat arbete med goda utvecklingsmöjligheter? Då kan det vara dig vi söker! Här får du jobba i ett familjärt företag med god stämning. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Arbetsuppgifter Hos oss får du ett varierande arbete där ingen dag är den andra lik. Du kommer att utföra service och reparationer av kranar och lastväxlare, både på plats i vår verkstad och ute hos kunder. Du kommer att hantera planerade och akuta åtgärder gällande reparationer, service och förebyggande underhåll. Arbetet är självständigt och omväxlande med god möjlighet till personlig kompetensutveckling. Vi erbjuder ➕ Självständigt jobb med stort eget ansvar och möjlighet att planera din egen dag. ➕ Möjlighet att arbeta med olika typer av fabrikat och problemlösningar. ➕ Stabilt företag med över 25 års erfarenhet i branschen som förra året slog omsättningsrekord. ➕ Nyrenoverade lokaler. ➕ Gemensam frukost och andra spontana aktiviteter tillsammans för att bibehålla en god stämning på arbetsplatsen. ➕ Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och goda möjligheter till kompetensutveckling. Om dig Vi söker dig med kompetens inom fordonsmekanik och som har intresse av att skruva, svetsa och meka med fordon. Vi är öppna för hur du inhämtat din kunskap - det viktiga är att du är kunnig inom området och nyfiken på att lära dig mer! Har du kunskap inom hydraulik är det ett plus. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med skärmaskin. God svenska i tal och skrift, god datorvana och B-körkort är krav för tjänsten. Som person är du flexibel, självgående och prestigelös. Då det ingår kundkontakt i tjänsten ser vi även att du är serviceinriktad och har god problemlösningsförmåga. Du gillar variation i arbetet och kan hugga tag där det behövs samt ha ett genuint intresse för fordon. Övrigt Tjänsten är på heltid, tillsvidare med provanställning. 📍 Du är placerad på vår verkstad i Funbo-Lövsta, strax utanför Uppsala. 📞Eventuella frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsulter på Jobbet.se: Lina Haglund på 070-7772373, alternativt Amanda Öman på 076-5313145. Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag! Krav Kompetens och intresse inom fordonsmekanik God svenska i tal och skrift God datorvana B-körkort Meriterande Kunskap inom hydraulik Om arbetsgivaren - Contractormaskiner AB Contractormaskiner AB grundades 2000 och är ett familjeägt företag med specialisering på service för stora lastbilar och entreprenadmaskiner. Vi arbetar mot hela östra Svealand och är idag auktoriserad verkstad åt de största kranmärkena såsom FASSI, HIAB, PALFINGER, HMF och EFFER men arbetar även med övriga märken. Utöver vår breda kompetens inom kranar, hydraulik och svetsning, har vi även stor kunskap om andra typer av maskiner som en traditionell verkstad inte har, t.ex. geotekniska undersökningsmaskiner. Välkommen till oss med dina problem, vi har haft lösningen i över 25 år!
Om tjänsten Som elektriker hos Ebes Ventilation får du en varierad och spännande arbetsdag där du arbetar på uppdrag ute hos kund. Arbetsuppgifterna kan inkludera montage och framdragning av matning till aggregat, arbete i fläktrum med styr- och reglersystem samt behovsstyrd ventilation. Du kommer att vara en viktig del av teamet och arbeta både självständigt och i samarbete med kollegor för att leverera högkvalitativa lösningar. Ansvarsområden-Installation, felsökning och reparation av befintliga och nya elinstallationer. -Service och underhåll av elinstallationer i bostäder och kommersiella byggnader. Ort: Västerås Omfattning: Heltid Arbetstider: Dagtid, måndag–fredag Om digEbes söker dig som är positiv, arbetsvillig och inte rädd för att ta tag i saker. Du är en lagspelare och har lätt för att skapa goda relationer, vilket är viktigt då du representerar företaget vid kundmöten. Med ditt professionella bemötande och serviceinriktade sätt bidrar du till en positiv kundupplevelse. För att trivas i rollen behöver du kunna arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Kvalifikationer-Relevant utbildning inom elteknik eller motsvarande kompetens. -Tidigare erfarenhet av installation och felsökning inom el. -Erfarenhet av styr- och reglersystem -B-körkort Meriterande-Erfarenhet av fastighetsautomation. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om kundenEbes Ventilation är ett välrenommerat företag baserat i Västerås som erbjuder lösningar inom ventilation, kyla, el, fastighetsautomation och VVS för både privatpersoner och företag. Företaget arbetar med en bred kundkrets som inkluderar både mindre och större fastighetsägare, industrier, kommuner och kommersiella fastigheter. Med ett starkt nätverk av professionella installatörer och samarbete med systerföretag inom Vesamgroup kan Ebes leverera kompletta system för inneklimat, el och automation. Deras verksamhet sträcker sig över hela Västmanland, och projekten de genomför varierar från nyproduktion till renoverings- och ombyggnadsprojekt. Ofta samarbetar de med andra entreprenörer i total- eller utförandeentreprenader för att säkerställa bästa möjliga resultat. Hos Ebes Ventilation erbjuds ett omväxlande arbete med en kultur som värdesätter god planering och ordning. Detta skapar en arbetsmiljö där tekniska färdigheter och samarbete är centrala för att lösa kundernas problem på ett effektivt och professionellt sätt. Om ossDala Industrisupport är en trygg partner inom kompetensförsörjning, med över 100 års samlad erfarenhet. Vi förstår industrins behov och utmaningar och tror på att viljan att lära sig är lika viktig som erfarenhet. Genom att vara närvarande och erbjuda personlig service hjälper vi både företag och medarbetare att nå sin fulla potential. Varmt välkommen med din ansökan!
Är du en strukturerad och kommunikativ person som trivs med att arbeta självständigt? OneCo erbjuder dig utmanande projekt, familjär stämning, kompetensutveckling och goda arbetsvillkor. Vi arbetar i en framtidsbransch och bedriver en samhällsviktig verksamhet där vi hjälper våra kunder med service och underhåll av deras energiinfrastruktur. Vi söker nu dig som vill bli en del av vårt team om fem beredare. Arbetsuppgifter Som beredare ansvarar du i huvudsak för beredning av anslutningsärenden och projekt inom lokalnät 0,4–24 kV mot våra kunder med elnät. I tjänsten ingår arbetsuppgifter såsom: Utföra el utredningar, fältmätningar och markundersökningar Ansvara för att sammanställa materiallistor, arbetskartor och ta fram övriga beredningshandlingar/tekniska beskrivningar som uppdraget kräver Göra kostnadskalkyler inklusive framtagning av underlag för dessa Att utifrån beställarens önskemål ta fram materialåtgång, räkna på arbetstimmar och sammanställa byggunderlag med dokumentation Uppdatera uppdragets dokumentation under uppdragets gång Arbetet innebär mycket kontakter med beställare, leverantörer, myndigheter, markägare och självklart med våra projektledare och montörer Vem är du? Vi söker dig som är strukturerad och trivs med att arbeta självständigt. Du är en person som ser helheten i ett projekt utan att tappa detaljerna. Som person har du förmågan att kommunicera rakt och tydligt samt har en väl utvecklad social förmåga då kontaktytorna är många. Du behöver vara noggrann, inte minst när det gäller att hålla tidsramar. Då detta är en nyinrättad tjänst är det viktigt att du har tidigare erfarenhet av dessa arbetsuppgifter och är självgående. Krav Du ska ha en relevant 3-årig gymnasieutbildning med elteknisk inriktning eller annan likvärdig utbildning samt några års erfarenhet av arbete med eldistribution/distributionsberedning. Du ska ha tidigare erfarenhet av EBR och utbildning inom beredning. B-körkort är ett krav, så även god datorvana samt flytande svenska i tal och skrift. Stämmer ovanstående in på dig så tveka inte utan skicka in din ansökan idag. Vad har OneCo att erbjuda dig? På OneCo kommer du att bli en del av ett härligt gäng. På vårt kontor har vi en positiv atmosfär. Hos oss kan du räkna med en variationsrik vardag inom en platt organisation där du får möjligheten att utvecklas och vara med och påverka. OneCo är inne i en tillväxtfas där just du i denna roll kommer bli en nyckelperson där du kommer komma in i en fas där just du kan forma innehåll i rollen som i tillväxtområdet som helhet. Vi på OneCo erbjuder även friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, möjlighet att löneväxla till pension, ersättning för läkarvård och sjukvårdande behandlingar samt ersättning för receptbelagd medicin upp till högkostnadsskyddet. Vi har även rabatterade gruppförsäkringar som du har möjlighet att teckna och betala via löneavdrag. Ansökan och frågor Har du några frågor så är du välkommen att kontakta områdeschef Anders Eriksson 070 725 07 70 Vi kommer att intervjua löpande. Välkommen med din ansökan! Anställningsform: Tillsvidaretjänst Arbetstid: Dagtid vardagar. Heltid Lön: Månadslön, övriga ersättningar enligt kollektivavtal Körkort: Ja, krav Placeringsort: Kungens Kurva Huddinge om inget annat överenskommes Tillträde: Enligt överenskommelse
Vi söker nu efter en transportbilstekniker till Kihlströms Transport och Lastbilscenter i Spånga! På denna auktoriserade anläggning som arbetar med bl.a. IVECO, men även Mercedes, VW samt Ford, kommer du att arbeta i ett tight team som jobbar tillsammans för att nå sina mål. Detta är en direktrekrytering där du blir anställd direkt hos Kihlströms Transport och Lastbilscenter. Om tjänsten Som tekniker hos Kihlströms kommer du att utföra service och reparationer på lätt lastbil. Vanligt är även att du monterar ex. alkolås och extraljus efter kundens behov. Samt felsöker person och transportbilarna och arbetar med diagnosverktyg. Kvalifikationer B-körkort för manuell växellåda Väldokumenterad arbetslivserfarenhet som bilmekaniker Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Stor vana att arbeta digitalt Meriterande Tidigare erfarenhet som transportbilstekniker Erfarenhet av plåt/skadereparationer Tidigare arbetat med felsökning i IVECOS system Erfarenhet av Winassist och Cabas Certifierad för kylaggregat Ansökan Vid frågor om tjänsten kontakta Alexandra på 0707982676 eller via mail: [email protected] Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag. Om Kihlströms Transport och Lastbilscenter Kihlströms Transport och Lastbilscenter är beläget i trevliga lokaler i Västerort, Spånga. På denna anläggning kommer du att arbeta i ett tight team som jobbar tillsammans för att nå sina mål. Här arbetar mekaniker, servicerådgivare, chefer, säljare samt personal på reservdelar. Kihlströms arbetar främst med märket IVECO, men även Mercedes, VW samt Ford förekommer. Verkstaden består idag av ca. 20 anställda.
Vi på GR8 Partner Group söker nu en erfaren servicetekniker med stark problemlösningsförmåga till vår kund i Göteborg. Du kommer att ha ansvar för service, reparation och underhåll av truckar och liftar – både i verkstad och ute hos kund. Du blir en nyckelperson i teamet och bidrar aktivt till att utveckla verksamheten i regionen. Arbetsuppgifter: Avancerad felsökning, underhåll och reparation av truckar och liftar. Installationer och säkerhetskontroller. Dokumentation och kvalitetsuppföljning. Fältservice och teknisk rådgivning hos kunder. Stöd till juniora tekniker och samordning i verkstaden. Vi söker dig som: Har flera års erfarenhet av service och reparation av el-fordon eller el-maskiner. Har en teknisk utbildning i grunden, gärna inom fordonsteknik. Har goda kunskaper inom elektronik, hydraulik och mekanik. Innehar B-körkort. Är van att använda dator i arbetet. Har förmåga att arbeta självständigt och planera din arbetsdag effektivt. Är lösningsorienterad och arbetar mot uppsatta mål. Är social, serviceinriktad och pålitlig. Trivs med att skapa goda relationer med både kunder och kollegor. Om oss Gr8 Partner Groups arbetssätt präglas av personligt engagemang. Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag som arbetar mot hållbara och långsiktiga personallösningar inom bygg och industri. Som ett mindre företag arbetar vi nära varandra, vilket gör att varje individ blir en värdefull del av vårt team. Vi fokuserar på att bygga starka och förtroendefulla relationer – både med våra medarbetare och våra kunder. Genom att noggrant matcha rätt kompetens med rätt arbetsplats skapar vi förutsättningar för långsiktiga samarbeten där både företag och anställda kan utvecklas och växa. Varje medarbetare är för oss mer än bara en resurs – vi fokuserar på människan bakom kompetensen och arbetar tillsammans för en hållbar och långsiktig framtid. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum. Obs! Märk din ansökan med "Trucktekniker Göteborg". Omarkerade ansökningar kommer ej att kunna hanteras. Varmt välkommen med din ansökan!
Nu söker vi en Reservdelsrådgivare till vår kund Bilia i Södra Stockholm. Ta chansen och sök idag! Detta är en direktrekrytering och du blir anställd direkt hos Bilia Om tjänsten Vi söker just nu en erfaren och engagerad Reservdelsrådgivare till Bilia i Södra Stockholm. Som reservdelsrådgivare kommer du att vara en viktig länk mellan våra kunder och verkstaden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera mycket kontakt med verkstaden, leverantörer och kunder. Du arbetar med stort fokus på kund och service och i ditt ansvar ingår att hålla en hög kvalité och arbeta effektivt med kommunikation. Du kommer bland annat att: Hantera inkommande beställningar, både över disk och via telefon eller e-post. Säkerställa att vårt lager är välorganiserat och uppdaterat, inklusive att beställa in nya delar vid behov. Skapa fakturor och följa upp betalningar för sålda delar. Hantera kundförfrågningar och eventuella reklamationer på ett professionellt och serviceinriktat sätt. Kvalifikationer Körkort B Datorvana, MS Office Goda kunskaper i CABAS Erfarenhet från rollen som Reservdelsrådgivare eller liknande arbete Din profil Vi söker dig som är serviceinriktad, lösningsorienterad och har ett starkt driv. Du trivs med att arbeta i en roll där kundkontakt är central och har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt med bibehållen kvalitet. Som person är du noggrann, strukturerad och har en naturlig fallenhet för att skapa goda relationer, både med kunder och kollegor. Du är en kommunikativ lagspelare som alltid strävar efter att överträffa förväntningarna och bidra till teamets framgång. Ansökan Vid frågor om tjänsten kontakta Alexandra på 0707982676 eller via mail: [email protected] Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag. Om Biliakoncernen Bilia är en av Europas största helhetsleverantörer för allt som rör bilägandet med en ledande position inom service och försäljning av personbilar, transportbilar och lastbilar. Vi erbjuder service och reparationer, drivmedel, biltvätt, hyrbilar, däck och fälg, fälgrenovering, biltillbehör, bilvård, lackering, glasbyten och bildemontering med mera. Bilia har cirka 160 anläggningar i Sverige, Norge, Luxemburg och Belgien samt en auktionssajt i Sverige. Bilia säljer personbilar av märkena Volvo, BMW, MINI, Toyota, Lexus, Mercedes-Benz, Porsche, Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Cupra, Nissan, Jaguar, Land Rover och XPENG samt transportbilar av märkena Toyota, Mercedes-Benz, Volkswagen och Nissan och lastbilar av märket Mercedes-Benz.
Nu söker vi en Reservdelsrådgivare till vår kund Bilia i Norra Stockholm. Ta chansen och sök idag! Detta är en direktrekrytering och du blir anställd direkt hos Bilia Om tjänsten Vi söker just nu en erfaren och engagerad Reservdelsrådgivare till Bilia i Norra Stockholm. Som reservdelsrådgivare kommer du att vara en viktig länk mellan våra kunder och verkstaden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera mycket kontakt med verkstaden, leverantörer och kunder. Du arbetar med stort fokus på kund och service och i ditt ansvar ingår att hålla en hög kvalité och arbeta effektivt med kommunikation. Du kommer bland annat att: Hantera inkommande beställningar, både över disk och via telefon eller e-post. Säkerställa att vårt lager är välorganiserat och uppdaterat, inklusive att beställa in nya delar vid behov. Skapa fakturor och följa upp betalningar för sålda delar. Hantera kundförfrågningar och eventuella reklamationer på ett professionellt och serviceinriktat sätt. Kvalifikationer Körkort B Datorvana, MS Office Goda kunskaper i CABAS Erfarenhet från rollen som Reservdelsrådgivare eller liknande arbete Din profil Vi söker dig som är serviceinriktad, lösningsorienterad och har ett starkt driv. Du trivs med att arbeta i en roll där kundkontakt är central och har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt med bibehållen kvalitet. Som person är du noggrann, strukturerad och har en naturlig fallenhet för att skapa goda relationer, både med kunder och kollegor. Du är en kommunikativ lagspelare som alltid strävar efter att överträffa förväntningarna och bidra till teamets framgång. Ansökan Vid frågor om tjänsten kontakta Alexandra på 0707982676 eller via mail: [email protected] Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag. Om Biliakoncernen Bilia är en av Europas största helhetsleverantörer för allt som rör bilägandet med en ledande position inom service och försäljning av personbilar, transportbilar och lastbilar. Vi erbjuder service och reparationer, drivmedel, biltvätt, hyrbilar, däck och fälg, fälgrenovering, biltillbehör, bilvård, lackering, glasbyten och bildemontering med mera. Bilia har cirka 160 anläggningar i Sverige, Norge, Luxemburg och Belgien samt en auktionssajt i Sverige. Bilia säljer personbilar av märkena Volvo, BMW, MINI, Toyota, Lexus, Mercedes-Benz, Porsche, Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Cupra, Nissan, Jaguar, Land Rover och XPENG samt transportbilar av märkena Toyota, Mercedes-Benz, Volkswagen och Nissan och lastbilar av märket Mercedes-Benz.
Är du en serviceinriktad problemlösare med erfarenhet av fastighetsunderhåll och reparationer? Vill du vara en del av ett företag med 400 engagerade medarbetare och bidra till trivsel och trygghet för våra hyresgäster? Då kan du vara vår nästa områdestekniker! I samband med en intern omorganisation söker vi nu fler områdestekniker för att stärka vårt team och ge våra hyresgäster bästa möjliga service i deras hem. Din nästa utmaning ? Stockholmshem söker medarbetare som vill vara med och skapa trygga och hållbara bostadskvarter åt våra närmare 60 000 hyresgäster. Vi på Stockholmshem tror på att mångfald skapar en bättre arbetsplats och bättre team och att våra medarbetare vill växa i en kultur där alla är ansvariga för sin egen och bolagets utveckling. Våra bostadsområden är våra viktigaste mötesplatser där vi varje dag möter våra hyresgäster och ger förstklassig service. Som områdestekniker är du delaktig i att hela tiden utveckla våra arbetssätt och få nöjda hyresgäster. Du åtgärdar fel i lägenheten och allmänna utrymmen både inom- och utomhus, som belysning, ventilation mm. Det är en roll med stort ansvar och du arbetar mot dina egna samt förvaltningsområdets gemensamma mål. Du utgår från vårt kontor i Skarpnäck och jobbar med vårt fastighetsbestånd i Skarpnäck och Bagarmossen. Vem är du? Du är vår röst och vårt ansikte utåt. Därför är det viktigt att du har ett stort engagemang för våra hyresgäster och fastigheter. Du är nyfiken, gillar att förändra saker till det bättre och att tänka nytt. Du ansvarar för din prestation och driver självständigt dina arbetsuppgifter till mål. Du gillar att samarbeta med andra, är kommunikativ, social och sprider bra stämning i gruppen. För att trivas i rollen måste du vara bekväm med att möta våra hyresgäster i deras hem. Din bakgrund: Gymnasial utbildning med inriktning mot fastighetsservice eller motsvarande yrkeserfarenhet (1 ½ år). Utbildning från folkhögskola eller yrkeshögskola är meriterande. B-körkort för bil med manuell växellåda. Teknisk kunskap och ett tekniskt intresse som är relevant för fastighetsservice. God erfarenhet av fastighetssystem och Officepaketet. Du talar och skriver flytande svenska. Engelska eller fler språk är meriterande. Vad erbjuder vi? Hos oss är du en del av ett kundnära företag, som vågar tänka nytt och där du får bidra med samhällsnytta varje dag. Vi månar om varandra och värderar hållbarhet inom alla delar av bolaget. Bland annat erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, Rikskort/lunchförmån, möjlighet att semesterväxla och pensionsväxla mm. Alla våra förmåner hittar du på Det har sina fördelar att jobba hos oss - Stockholmshem. Stockholmshems målsättning är att spegla mångfald i staden och vi ser gärna sökande med många erfarenheter och bakgrund. För att ge dig förutsättningar att lyckas som områdestekniker, får du under ditt första anställningsår en utbildning där du lär dig mer om din roll på Stockholmshem. Du har hela tiden stöd från din närmaste chef och får löpande coachning och utbildning för att växa både personligt och i din yrkesroll. Intresserad? Vill du bli en del av vårt team – varmt välkommen med din ansökan. Stockholmshem strävar efter mångfald och en fördomsfri rekryteringsprocess. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Maryanne Vardy på tel: 08-508 396 79. Har du frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Zoi Bergström, HR-partner på tel 08-508 391 28. Facklig representant för Kommunal är Andreas Vieru, tel. 08-508 392 46. Om Stockholmshem Stockholmshem är ett av landets största bostadsföretag med 28 000 lägenheter och närmare 60 000 hyresgäster. I mer än 80 år har vi varit med och utvecklat staden, och skapat hem och bostadskvarter åt stockholmarna. Stockholmshem ägs av Stockholms stad.
Välj ett jobb för att visa detaljer