Mälardalens universitet (MDU) är Sveriges nyaste universitet. Med vår vision, att vara ett progressivt och samverkande universitet där vi tillsammans formar en hållbar framtid, vill vi göra verklig skillnad. Vill du vara med och bidra till vår utveckling? Tillsammans bidrar vi till en mer hållbar framtid genom kunskap och innovation. Vi anser att ny kunskap och nya perspektiv bäst skapas och uppnås i samverkan med andra - kollegor, studenter, näringsliv och offentlig sektor såväl nationellt som internationellt. På akademin för ekonomi, samhälle och teknik läser våra studenter till bland annat högskole- och civilingenjörer, statsvetare och ekonomer. Hos oss finns forskningsinriktningarna industriell ekonomi och organisation och framtidens energi. Vårt arbete sker i samverkan och i strategiska avtal med företag, organisationer och myndigheter i regionen. Anställningsinformation Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Anställningsperiod/tillträde:Tidsbegränsad anställning om fyra år på heltid enligt högskoleförordningen (HF 5 kap § 7). Tillträde enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Antal anställningar:2 Sista ansökningsdag: 10 augusti Stationeringsort: Västerås Akademi/enhet/sektion: Akademin för ekonomi, samhälle och teknik (EST) Forskarutbildningsämne:Energiteknik Antagning till forskarutbildningen regleras i universitetets antagningsordning som samlar nationella och lokala regler som gäller för tillträde till utbildning på forskarnivå vid Mälardalens universitet. Läs mer om forskarutbildning vid MDU https://www.mdu.se/utbildning/forskarutbildning. Utbildningsplatsen är förenad med en heltidsanställning som doktorand under utbildningstiden, vilket motsvarar fyra år. Arbetsuppgifter Som doktorand kommer du främst att ägna dig åt egen forskarutbildning och bedriva forskning inom elkraftteknik med koppling till MDU:s etablerade forskningsområden. Projektet fokuserar särskilt på: • flexibilitet och resiliens i elkraftsystem • integration av energilager och förnybar elproduktion • kraftelektronik kopplat till batterier och variabel elgenerering • elkvalitetsutmaningar i ett alltmer elektrifierat samhälle Utöver forskningen kan du även komma att medverka i undervisning, exempelvis i form av handledning av projekt, labbmoment eller räkneövningar. Institutionsarbete och undervisning får omfatta högst 20 % av arbetstiden. Behörighetskrav För att bli antagen till utbildning på forskarnivå krävs att den sökande har grundläggande behörighet och den särskilda behörighet som krävs av ämnet, samt att sökanden bedöms ha sådan förmåga i övrigt som behövs för att tillgodogöra sig utbildningen. Grundläggande behörighet för utbildning på forskarnivå (enligt HF 7 kap. § 39) har den som: • har avlagt en examen på avancerad nivå • har fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå, eller • på något annat sätt inom eller utom landet har förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper Särskild behörighet Du bör ha en civilingenjörsexamen eller en magisterexamen inom elektroteknik, teknisk fysik, energisystem eller motsvarande område. Du ska ha förmåga att tillgodogöra dig forskarutbildningen samt goda färdigheter att kommunicera i tal och skrift på engelska. Goda kunskaper i svenska är meriterande. Urvalskriterier Urval bland sökande som har grundläggande och särskild behörighet skall göras med hänsyn till deras förmåga att tillgodogöra sig utbildningen (HF 7 kap 41 §). Utöver detta kommer urval bland behöriga sökande att göras enligt följande bedömningsgrunder: • Kunskaper inom elkraftteknik, kraftelektronik och power system analysis • Erfarenhet av modellering, simulering och experimentell verksamhet • Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift Vid en samlad bedömning av lämplighet läggs även vikt vid personliga förmågor såsom: • förmåga att arbeta självständigt och strukturerat • god samarbetsförmåga och vilja att bidra till en positiv arbetsmiljö • motivation att genomföra en doktorandutbildning • god kommunikativ förmåga i tal och skrift Alla anställda vid MDU förväntas samarbeta och bemöta kollegor och studenter med respekt, ta ansvar för verksamheten och de egna arbetsuppgifterna samt bidra till en god arbetsmiljö. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför. #LI-DNI Ansökan Du gör din ansökan genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Till ansökan bifogas de dokument som efterfrågas för att styrka behörighet samt underlag för meritvärdering. Examensbevis och/eller resultatintyg ska alltid bifogas ansökan och dokumenten ska vara officiellt utfärdade av lärosätet. Inkomna underlag kan vara skrivna på svenska eller engelska. Handlingar avseende meriter (intyg, betyg och examensbevis) på andra språk ska vara översatta av auktoriserad översättare till svenska eller engelska. Dock ska alltid kopia på originalhandlingen (om annat språk än ovan) bifogas. Om den antagne behöver uppehållstillstånd för att vistas i Sverige och bedriva sina studier, och studierna kräver fysisk närvaro vid Mälardalens universitet, förbehåller sig universitetet rätten att återkalla antagningsbeslutet om den antagne inte kan uppvisa ett giltigt uppehållstillstånd som krävs för studierna vid datumet för studiestart. Välkommen med din ansökan! Fackliga representanter: Saco-S [email protected] Susanne Meijer ST-OFR/S, tel: 021-10 14 89 Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering.
Vi samverkar för att barn och unga ska utvecklas och ha en trygg uppväxt. Vi lär barn att läsa, skriva och räkna. Vi bidrar till att utveckla barns fantasi och tro på sin egen förmåga. Vi stödjer barn och unga att leva ett självständigt liv. Vi har Sveriges viktigaste jobb - vårt uppdrag är att ge unga framtidstro. Kompetenscentrum för flerspråkighet verkar för att elever ska få undervisning i sitt modersmål samt studiehandledning på sitt starkaste språk. Idag finns det 38 språk representerade inom verksamheten. Vi arbetar såväl med kommunal huvudman som enskild. Vi söker en modersmålslärare i kirundi/kinyarwanda! Anställningsform Vikariat, deltid 45%. Startdatum 2025-08-25 till och med 2025-12-19. Arbetsuppgifter Arbetet som modersmålslärare är en ambulerande tjänst som styrs av elevunderlaget. Det kräver att läraren behöver åka runt till olika skolor inom kommunen - både centralt och till kommunens ytterområdesskolor för att träffa eleverna. Inom tjänsten som modersmålslärare kan de följande olika uppdragen ingå: Modersmålsundervisning, studiehandledning, fjärrundervisning, fjärrhandledning samt stöd till Mottagningsenhet Hej Umeå som språkstödjare. Modersmålsundervining Undervisningen bedrivs med elever i grupper eller med enskilda elever inom kommunens skolenheter från förskoleklass till årskurs 9. Undervisning sker utanför elevens ordinarie timplan på eftermiddagar. Eleverna får närundervisning på elevens hemskola från förskoleklass upp till årskurs 3. Från årskurs 4 kan det innebära att eleven får sin undervisning på en annan skola. Vi erbjuder ett busskort för resor mellan skolorna. Fjärrundervisning kan ingå i tjänsten inom kommunens ytterområdesskolor för elever från årskurs 2. Ditt arbete är mycket självständigt och i arbetet som modersmålslärare ingår planering, genomförande, betygsättning och utvärdering av den undervisning du genomför utifrån den svenska läroplanen. Studiehandledning Studiehandledning innebär att du kan ha elever i årskurserna 1-9 samt på Språkintroduktionen på gymnasiet. Studiehandledning kan ske innan, under eller efter elevens lektionstid. Du kommer att ha nära samarbete med elevens mentor och ämneslärare som planerar och genomför lektionen, medan du stöttar på modersmålet för att hjälpa eleven nå kunskaper inom olika skolämnen. Du är flexibel och har förmåga att anpassa dig till ändrade förhållanden. Du ska också vara ett stöd i mottagandet av nyanlända barn och elever vilket innefattar bl.a. informationssamtal, inskolningsstöd, direktstöd samt kartläggning av nyanlända elevers kunskaper. Kvalifikationer Du har kirundi/kinyarwanda som ditt modersmål, har dokumenterade språkkunskaper i detta, svenska B/svenska 2 samt uppvisad mycket god digital förmåga. Du har lärarutbildning, svensk eller utländsk eller annan pedagogisk erfarenhet. Har du dokumenterade kunskaper i flera språk är det meriterande. Du är kreativ, självständig, flexibel och stresstålig. Du är nyfiken och vill utveckla och utvecklas. Som person har du lätt för att knyta kontakter med såväl personal som barn och vårdnadshavare. Du ska ha god samarbetsförmåga, du är en god lyssnare och kan kommunicera och hantera olika situationer på ett konstruktivt sätt. Du tar ansvar för dina uppgifter och är tillmötesgående i ditt bemötande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och CV skrivet på svenska. Har du lärarlegitimation bifoga denna. Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning. Välkommen med din ansökan! Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.
Mälardalen University (MDU) is the youngest university in Sweden. In line with our vision, to be a progressive and collaborative University where we shape a sustainable future together, we wish to make a difference. Do you want to be involved and contribute to our development? Together, we can create a sustainable future through knowledge and innovation. We believe that knowledge and new perspectives are best attained and reached together in collaboration with others – our colleagues, students, the private and public sectors, both nationally and internationally. At the school of Business, Society and Engineering, our students study for, among other things, university and civil engineers, political scientists and economists. With us, the research focuses are industrial economics and organization and the energy of the future. Our work takes place in collaboration and in strategic agreements with companies, organizations and authorities in the region. Employment Information Type of employment: Fixed-term employment, four years Employment period/start date: Starting date as per agreement. Extent: Full-time Number of positions: 2 Application deadline: 10 August Location: Västerås School/unit/department: School of Business, Society and Engineering Third-cycle subject area: Energy Engineering Admission to doctoral studies is regulated by the university’s Admission Regulations, which compile national and local provisions for admission to third-cycle education at Mälardalen University. Learn more about doctoral education at MDU https://www.mdu.se/en/malardalen-university/education/doctoral-education The doctoral education position is combined with a full-time doctoral studentship corresponding to four years of full-time studies. Job description As a doctoral student, your main task will be to pursue your own third-cycle studies and conduct research in electric power engineering, aligned with MDU’s established research areas. The research project focuses on: • flexibility and resilience in electric power systems • integration of energy storage and renewable electricity generation • power electronics related to batteries and variable electricity generation • power quality challenges in an increasingly electrified society In addition to research, you may participate in teaching activities, such as supervising student projects, lab exercises or tutorials. Teaching and departmental duties may account for up to 20% of the position. Entry requirements To be admitted to third-cycle education, the applicant must meet both the general and specific entry requirements for the subject, and be judged to have the ability required to benefit from the education. General entry requirements for third-cycle education (according to the Higher Education Ordinance, Chapter 7, Section 39) are met if the applicant has: • completed a second-cycle degree, • completed course requirements of at least 240 higher education credits, of which at least 60 credits are at second-cycle level, or • acquired substantially equivalent knowledge in some other way in Sweden or abroad. Specific entry requirements You should hold a Master’s degree (or equivalent) in electrical engineering, engineering physics, energy systems, or a closely related field. You must be able to benefit from third-cycle education and have strong skills in written and spoken English. Proficiency in Swedish is considered a merit. Selection criteria Among applicants who meet the general and specific entry requirements, selection is based on their ability to benefit from the education (Higher Education Ordinance, Chapter 7, Section 41). In addition, selection among qualified applicants will be based on the following criteria: • Knowledge in electric power engineering, power electronics, and power system analysis • Experience in modelling, simulation, and experimental work • Proficiency in Swedish and English, both written and spoken In a holistic assessment of suitability, the following personal attributes will also be considered: • Ability to work independently and in a structured manner • Strong collaborative skills and willingness to contribute to a positive work environment • Motivation to complete a doctoral education • Clear and effective communication skills, both oral and written All employees at MDU are expected to treat colleagues and students with respect, take responsibility for their work and contribute to a good working environment. We value the qualities that a balanced distribution of age, gender, and cultural or ethnic background brings to our organization. #LI-DNI Application Please submit your application by clicking the “Apply” button below. You are responsible for ensuring that your application is complete in accordance with the advertisement and received by the university no later than the application deadline. Documents supporting eligibility and qualifications must be attached. Degree certificates and/or official transcripts must always be attached and must be issued by the awarding institution. Submitted documents may be written in Swedish or English. Any documentation (certificates, grades, diplomas) in other languages must be translated into Swedish or English by an authorized translator. A copy of the original document must always be included. If the admitted applicant requires a residence permit to study in Sweden, and the study programme requires physical presence at Mälardalen University, the university reserves the right to withdraw the admission decision if a valid residence permit is not presented by the study start date. We look forward to receiving your application! Trade union representatives: Saco-S: [email protected] Susanne Meijer, ST-OFR/S, phone: +46 (0)21-10 14 89 We kindly decline all offers from recruitment and advertising salespersons. Strategic decisions regarding this recruitment have already been made.
Elektrifiering och digitalisering tillhör framtidens största områden för omställning till hållbara samhällen. https://www.uu.se/institution/elektroteknik/ bedriver framgångsrik forskning och utbildning inom dessa områden – däribland förnybara energikällor och elfordon, industriell IoT, AI, 6G kommunikation och trådlösa sensornät men även forskning och utbildning inom Life Science, hälsoteknik, smarta elektroniska sensorer och medicinska system. Institutionen för elektroteknik är en internationell miljö med ca 160 medarbetare som bidrar till viktiga tekniska energi- och hälsolösningar vid Ångströmlaboratoriet. Tjänsten kommer att vara placerad vid avdelningen för signaler och system, vid institutionen för Elektroteknik. Här hittar du en trevlig arbetsmiljö och starka forskningsprojekt. Avdelningen för signaler och system samarbetar med svenska företag - offentliga och privata - och intressenter inom de olika forskningsområdena. Vi ser fram emot din ansökan. Var med och bygg framtiden med oss! Om forskningsprojektet Metoder för maskininlärning löser effektivt uppgifter som de har blivit speciellt tränade att lösa. De anpassar (tränar) först en matematisk modell på ett antal exempel och tillämpar sedan den tränade modellen. Men när tränade modeller ställs inför nya situationer, så sjunker deras prestanda avsevärt. Med andra ord så kan dessa system inte generalisera väl: de presterar dåligt i scenarier som är lite annorlunda än de som de tränats på. Detta utgör ett stort hinder för en effektiv och pålitlig användning av artificiell intelligens i praktiska tillämpningar. Vi skulle behöva hitta träningsmetoder och modellstrukturer som kan lära att bemästra nya situationer utan att i alltför hög grad glömma redan inlärd kunskap. Sådana modeller, som utför kontinuerligt lärande, studeras och utvecklas i detta projekt. Vi kommer speciellt att studera kontinuerligt lärande i situationer där flera enheter i ett nätverk samarbetar och lär sig tillsammans (distribuerat lärande). Detta är en situation av stort praktiskt intresse men den kan göra generalisering ännu mera svår att uppnå. Med hjälp av strukturerade insikter från matematisk analys av problemen kommer vi att utveckla och utvärdera metoder för kontinuerligt lärande som har en bra förmåga att generalisera. Arbetsuppgifter - Doktorandens huvudsakliga arbetsuppgifter är forskning inom området distribuerad maskininlärning - Doktoranden ska aktivt bidra till att ställa upp forskningsfrågorna i sitt doktorandprojekt - Doktoranden kommer att ta en aktiv roll i att planera, genomföra och vid behov modifiera sitt forskningsprojekt - Doktoranden kommer att få avancerad samt aktuell specialkunskap inom området - Doktoranden kommer att utveckla nya teorier och metoder; och analysera dessa metoders generaliseringsprestanda - I arbetet som doktorand ingår det att skriva vetenskapliga publikationer samt presentera sina forskningsresultat muntligt i olika sammanhang såsom vid projektgruppsmöten och internationella konferenser Huvuduppgiften för en doktorand är att ägna sig åt sin forskarutbildning vilket innefattar såväl deltagande i forskningsprojekt som forskarutbildningskurser. Undervisning och annat institutionsarbete utgör max 20 % av arbetstiden. Kvalifikationskrav Behörig till utbildning på forskarnivå är den som har - avlagt examen på avancerad nivå inom teknisk fysik, elektroteknik, maskininlärning, datavetenskap, datorvetenskap, tillämpad matematik, eller liknande område, eller - fullgjort minst 240 högskolepoäng inom dessa område, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå inklusive ett självständigt arbete om minst 15 högskolepoäng, eller - på något annat sätt inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper - Goda arbetskunskaper inom programmering (helst i Python) - Goda kunskaper i engelska, i tal och skrift - Professionella egenskaper som ett strukturerat, självgående, självständigt förhållningssätt till tekniskt arbete och god samarbetsförmåga Önskvärt/meriterande i övrigt - Ett stort intresse för att utveckla nya metoder och teorier för maskininlärning - En stark matematisk bakgrund - Kurser eller andra erfarenheter i ett eller flera av följande ämnen värdesätts: optimering, linjär algebra, signal behandling, statistik, stokastiska processer, statistisk maskininlärning samt djupinlärning Ansökningsförfarande Ansök via länken nedan. Ansökan ska innehålla ett brev där du kort beskriver dig själv och dina forskningsintressen. Ansökan ska dessutom innehålla CV, kopior av examensbevis och betyg, examensarbete och övriga handlingar som du önskar åberopa. Vi vill att du lämnar uppgifter om referenspersoner. Bestämmelser för doktorander återfinns i Högskoleförordningen 5 kap §§ 1-7 samt i https://regler.uu.se/?languageId=3. Om anställningen Anställningen är tidsbegränsad, enligt HF 5 kap § 7. Omfattningen är heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala Upplysningar om anställningen lämnas av: Ayca Ozcelikkale, [email protected] Välkommen med din ansökan senast den 4 augusti 2025, UFV-PA 2025/2146. Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.
Vill du vara med och göra skillnad? Välkommen med din ansökan redan idag! Om arbetsplatsen Helsingborgs stads skolor är en resursstark och värdestyrd organisation. Här blir du som medarbetare en viktig del i vår gemensamma vision att skapa den bästa skolan för varje barn och elev. Wieselgrensskolan, med ca 560 elever, är mitt i en förändringsresa och du har möjligheten att vara med för att forma skolans framtid. Är du en lärare som ser möjligheter, är taggad på utmaningar och värdesätter goda relationer? Då har vi en chans för dig att verkligen göra skillnad. Vi söker en lärare i Ma/No (Fy, Ke, Bi) till våra elever i årskurs 7-9. Hos oss får du ett spännande och viktigt uppdrag tillsammans med kompetenta kollegor. För oss är det viktigt att skapa trygghet och studiero i alla lärmiljöer vilket är en förutsättning för god kunskapsutveckling. På skolan har vi bland annat trygghetsteam, studiehandledare och rastaktiviteter som stöd för detta. Idag finns ett trettiotal nationaliteter på skolan och därför är identitets- och språkutveckling ett naturligt inslag i vår vardag. Arbetsuppgifter I tjänsten ingår undervisning i matematik och no-ämnena för våra elever i årskurs 7-9. Du kommer att ingå i ett team och i tjänsten ingår mentorskap tillsammans med en kollega. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera eleverna att utveckla sina förmågor och skapa möjligheter för lärande. Du ska vara väl förtrogen med skolans styrdokument och insatt i dess dokumentationskrav. Du gör skillnad för våra elever genom att tro på deras förmåga samt uppmuntra till kreativitet och nyfikenhet. Du visar och gör det tydligt för varje elev att de kan lyckas i stort som i smått under hela dagen! Vad vi erbjuder Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad lärare i matematik, fysik, kemi och biologi för åk 7-9. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi tillämpar löpande urval och ber dig att ansöka snarast möjligt. Varmt välkommen med din ansökan! Att jobba i Helsingborgs stad Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon. Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://helsingborg.se/arbete/sa-ar-det-att-jobba-i-staden/ Övrig information Sista ansökningsdag: 2025-07-20 Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Tillträdesdatum: 2025-08-05 eller enligt överenskommelse Varaktighet: Antal tjänster: 1 I Helsingborgs stad gillar vi olika. Vi strävar efter att våra medarbetare ska spegla våra invånare och värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. Om du blir erbjuden tjänst inom förskola och skola eller öppen fritidsverksamhet ska du uppvisa giltigt utdrag från polisens belastningsregister För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Om Laholms kommun Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. Som medarbetare i Laholms kommun har du kollegor med många olika yrken och bakgrund, men det som förenar oss är vårt uppdrag och vår gemensamma värdegrund med ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme Grönkulla förskola är kommunens äldsta förskola och består av fyra avdelningar, två för de yngre barnen samt två för de äldre barnen. På förskolan arbetar ungefär 12 pedagoger, två förskollärare och en barnskötare på varje avdelning. Förskolan ligger centralt i Laholm och är omgivet av olika samhällsbyggnader samt i närheten av stadsparken. Vår förskola har en stor och lummig utegård som inbjuder till många olika lekar och lärande där utevistelsen har en stor betydelse och den bidrar till lek och lärande i samspel med naturen. Vi vill uppmuntra till nyfikenhet och upptäckarlust och skapa en känsla av ”jag kan, jag vill, jag lär mig”. Vi anser att barnens förmågor som kommunikation, ansvar, samarbete, kreativitet och reflektion är viktiga att stärka och utveckla. På förskolan har vi cargobikes som vi gärna använder när vi vill upptäcka spännande platser som ligger lite längre från förskolan. Grönkulla är certifierad med grön flagg, vilket innebär att verksamheten aktivt arbetar med hållbar utveckling och miljömedvetenhet. Om tjänsten Som förskollärare ansvarar du för att strukturera, dokumentera och utveckla det pedagogiska arbetet utifrån förskolans läroplan tillsammans med ditt arbetslag. Vi söker dig som är ansvarstagande, engagerad och en närvarande pedagog som vill vara delaktig i att skapa en utvecklande, rolig och lärorik förskola. Vi står inför ett spännande år då vi ska starta upp vår resa tillsammans med en annan förskola för att hösten 2026 öppna kommunens första 8-avdelning förskola. Vill du vara med från början i en ny resa från en fyra avdelning till en ny start på 8 avdelningsförskola? Ett centralt arbete på förskolan är att vi arbetar språkmedvetet. Detta innebär att pedagogerna medvetet och systematiskt stödjer barns språkutveckling i alla delar av verksamheten. Genom samtal, högläsning, sång, rim och ramsor samt användning av visuella stödstrukturer som bildstöd och tecken som stöd, skapas rika språkliga miljöer där alla barns språkliga förmågor uppmärksammas och utvecklas. Särskild vikt läggs vid att inkludera flerspråkiga barns erfarenheter och resurser i det pedagogiska arbetet. Kommunen har även en riktad insats kring språkutveckling där det finns en språkplan som förskolorna ska förhålla sig till och arbeta med. All personal har även gått en utbildning vid namn SKUA som står för ett språk och kunskapsutvecklande arbetssätt. Förskolorna använder sig av ett års hjul som hjälper oss att hålla vårt arbete systematiskt. Samtliga pedagoger har gått en utbildning som heter Specialpedagogik för lärande (SPL), en förskola för alla: inkluderande undervisning och arbetssätt. Är du den vi söker? För att vara aktuell för tjänsten krävs legitimation för att arbeta i Förskolan, utfärdat av skolverket eller genomförd utbildning och i väntan på legitimation. Vi ser gärna att du även har hög kompetens inom IKT och att du har erfarenhet av att arbeta kring hållbar utveckling. Du har en drivkraft att ta ett pedagogiskt ansvar och tillsammans med kollegor utveckla verksamheten på förskolan utifrån varje barns unika förutsättningar. Du är positiv och har ett stort engagemang i ditt yrke samt en vilja att samarbeta och utvecklas tillsammans med kollegor på förskolan. Du får tillgång till arbetskläder för utevistelse. Du är väl förtrogen med förskolans uppdrag enligt läroplanen och ha god förmåga att omsätta våra styrdokument både i praktik och teori. Du har en drivkraft att ta ett pedagogiskt ansvar och tillsammans med arbetslaget utveckla verksamheten på förskolan utifrån varje barns unika förutsättningar. Du är positiv och har ett stort engagemang i ditt yrke samt en vilja att samarbeta och utvecklas tillsammans med barnen och arbetslaget på förskolan. Du ser möjligheter i mångfald och variation. Du har en förmåga att kommunicera, samordna och leda. Utgångspunkten i ditt yrkesutövande är med hjälp av ett lösningsinriktat fokus. Du ska ha god förmåga att se alla barn och ta hänsyn till deras individuella förutsättningar samt vill dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter liksom du tar del av andras. Är du nyutexaminerad förskollärare ingår en introduktionsperiod där 10% av din tjänstgöring avsätts. Här ges du möjlighet att utveckla din undervisning och din kommunikativa förmåga tillsammans med din mentor. VFU-handledarutbildning är meriterande men ej krav. Antal tjänster: 1 Tillträde enligt överenskommelse. Rektor nåbar fram till 26/6 sedan åter igen 14/7. (Nås på mail [email protected] men svar kan dröja) Vi kommer att hålla intervjuer den 16 och 17 Juli. Om du är aktuell för intervju så meddelas du måndag den 14 juli. Övriga upplysningar Bor eller arbetar du i Laholm, Våxtorp, Knäred eller Hishult och är intresserad utav uppdraget som RIB brandman kan du gå in på: https://www.laholm.se/omsorg-och-stod/trygg-och-saker/raddningstjanst. Till följd av lag om belastningsregister ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken Information till annonssäljare Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid. Laholms kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning.
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit! Utbildningsförvaltningen ansvarar för all verksamhet inom kommunens förskolor, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem, gymnasiet och vuxenutbildning. Galaxskolan är en f-6-skolan med ca 340 elever. Skolan är belägen i stadsdelen Steninge, invid natur och sjön Mälaren. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten innebär klasslärarskap på lågstadiet. Skolan bedriver ett intensivt och kraftfullt kollegialt utvecklingsarbete och har som mål att vara i framkant i all vår undervisning. På lågstadiet fokuserar vi på läsning (där vi bland annat arbetar med scanningverktyget Lexplore som en del av vår undervisning) och framförallt matematik. Vi arbetar utifrån utgångspunkten att matematikundervisningen behöver genomgå grundläggande förändringar. Det kan beskrivas på många sätt, t.ex. att gå från läromedelstyrd till mer av lärarledd, gemensam undervisning. Vi söker dig som har engagemang och nyfikenhet på kollegialt utvecklingsarbete och som vill vara en kraft i vårt fortsatta arbete. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lärarlegitimation med behörighet att undervisa på lågstadiet. Du ska även ha goda kunskaper och kompetenser inom grundläggande läs-, skriv- och matematikundervisning och glädjen att undervisa och driva elevernas utveckling är självklar. Som person är du strukturerad och målmedveten, du arbetar systematiskt och ser till att slutföra det du påbörjar, samtidigt som du håller deadlines. Du har även förmågan att hantera stress på ett konstruktivt sätt och behåller ett gott humör även i pressade situationer. Du trivs i sociala sammanhang, tar initiativ och har lätt för att skapa nya relationer både med elever och kollegor. Du har god samarbetsförmåga och trivs att arbeta i ett kollegium där ni alla samverkar för elevernas bästa. ÖVRIGT Din ansökan gör du enkelt genom att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor kopplade till denna tjänst. Vi ber dig dock att inte bifoga personligt brev. Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Ett tydligt målfokus och verkligt lärande förenat i en stark gemenskap. Som pedagog hos oss kommer du att spela en viktig roll för våra elever samtidigt som du får möjlighet att tillsammans med skolledningen och dina kollegor arbeta för att utveckla skolan. På Finjasjöpark grundskola arbetar vi utifrån Edukatus Alliance ledord, Trygghet, Engagemang och Lärande samtidigt som varje skola har sin unika prägel. Vi arbetar aktivt med olika nätverk mellan våra skolor inom Skolalliansen för att lära oss av och tillsammans med varandra och vi delar frikostigt med oss av vår kunskap och erfarenheter. Vi har modet att ständigt utmana oss själva och utveckla vår undervisning. Finjasjöpark skola i Hässleholm är en två parallell skola för årskurserna F–9 med ca 510 elever läsåret 25/26. I vår verksamhet utgår vi från Skolalliansens pedagogiska plattform Den innehåller viktiga delar som förenar oss alla i synen på lärandets utformning och riktning. Grunden i denna plattform är att undervisningen ska vara målfokuserad, verklighetsförankrad och det är mycket viktigt för oss med engagerade lärare som har ett sinne för ordning och reda och har höga förväntningar på sig själv, sina kollegor och sina elever. Vi söker dig som - Drivs av att ge varje elev ett personligt bemötande och skapa en inlärningsupplevelse som är anpassad efter deras unika behov. - Brinner för ämnet musik och har gedigna ämneskunskaper - Har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i arbetslag. - Har ett reflekterande förhållningssätt och arbetar aktivt med att utveckla dina och skolans undervisningsmetoder. - Planerar, dokumenterar och genomför din undervisning i enlighet med våra styrdokument. - Besitter god kommunikativ förmåga och strävar efter att skapa goda relationer med både elever, kollegor och vårdnadshavare. - Med ditt tydliga ledarskap genomför du undervisningen på ett sätt som främjar och upprätthåller studiero. - Har stort engagemang för gemensamma aktiviteter på skolan där musiken har stor del, tex luciafirande, skolavslutningar och andra större arrangemang för elever och vårdnadshavare. - Har erfarenhet av mentorsuppdrag Kvalifikationer Du har lärarlegitimation för att undervisa på mellan- och högstadiet och du har god erfarenhet av att arbeta med dessa årskurser och ämnet. Du är ansvarfull, positiv och har ett gediget intresse för skola och lärande. Som pedagog är du inspirerande och drivs av att möta och nå fram till alla elever. Du ska vara trygg i dig själv och ha lätt för att samarbeta. För att arbeta hos oss bör du trivas med att tänka nytt och hitta undervisningsmetoder och förhållningssätt som fångar och skapar lust att lära utifrån elevers olika behov. Du är en god ledare både i och utanför klassrummet med struktur och tydlighet. Målmedvetenhet, beslutsamhet tillsammans med flexibilitet är viktiga egenskaper för att arbeta hos oss. Vi bygger från grunden och marknadsför oss genom ett bra arbete och goda relationer till dem som finns omkring oss, både elever, föräldrar och kommun. Vill du vara med och göra skillnad och ha en betydelsefull roll i en organisation som ständigt utvecklas? Varmt välkommen med din ansökan så att vi får tillfälle att berätta vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig. Till följd av skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan och gymnasiet. Vi uppmuntrar därför dig som söker att i direkt anslutning till att du skickar in din ansökan beställa ett utdrag från belastningsregistret. Blanketten för att beställa utdraget hittar du via polisen.se.
Kunskapsskolan i Sverige har grundskolor och gymnasieskolor under namnen Kunskapsskolan och Kunskapsgymnasiet. De första skolorna startades år 2000. Idag går det cirka 14 600 elever i de 30 grundskolorna och sju gymnasieskolorna. Kunskapsskolan ägs av grundare Peje Emilsson med familj. Kunskapsskolan Spånga söker en legitimerad lärare i textilslöjd för årskurs 6-9 Vill du arbeta i en skola där varje elev ges något unikt – en personligt utformad utbildning – som utgår från elevens individuella mål och förutsättningar? Då har vi jobbet för dig! På Kunskapsskolan har vi en pedagogik som är personligt utformad och utgår från varje individ. Genom vårt arbetssätt skapar vi nära relationer mellan lärare och elev, vilket ger förutsättningar för att varje elev ska nå längre än de själva tror är möjligt. I en miljö där eleven får vara sig själv och får rätt stöd och utmaningar skapar vi en skola där både elever och medarbetare trivs och utvecklas. Kunskapsskolan Spånga är en grundskola för årskurs 4-9 och har idag cirka 620 elever. Skolan startade 2005 och ligger på promenadavstånd från Spånga station. På vår skola har vi nöjda elever som trivs och som har höga studieresultat.” För att varje elev ska nå så långt som möjligt behövs yrkesskickliga lärare med ett stort engagemang för eleven. På Kunskapsskolan sätter vi alltid individen i centrum och söker därför dig som alltid arbetar aktivt för att dina elever ska lyckas. Förutom att vara ämneslärare är du också personlig handledare åt ett tjugotal elever och du har varje vecka ett individuellt handledningssamtal med var och en av dina elever. Du hjälper dem att planera och sätta mål för sina studier och följer upp målen tillsammans med både eleverna och deras vårdnadshavare. På Kunskapsskolan har vi ett utpräglat lagarbete. Du är aldrig ensam med utmaningar och frågeställningar. Vi hjälps åt att planera arbetet i arbets- och i ämneslag. Öppenheten mellan lärare är stor och vi har ett gemensamt ansvar för våra elever. För att underlätta för dig i ditt arbete och möjliggöra för dig att fokusera din tid på eleverna har vi samlat en stor del av våra läromedel på vår digitala portal Kunskapsporten. För varje ämne finns förslag på arbetssätt, uppgifter och läromedel. Kvalifikationer Vi söker en legitimerad lärare i textilslöjd 100%. Du ska vara väl förtrogen med LGR-22 och formativ bedömning. Meriterande kvalifikationer Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av undervisning. Vi vill att du har lätt för att samarbeta med kollegor, elever och vårdnadshavare och är lösningsfokuserad. Vi sätter stort värde vid ditt engagemang och din pedagogiska kompetens. Vi vill att du ska vara en stabil och trygg person som kan skapa förtroende hos eleverna. Tjänstens utformning Tjänsten är en visstid i 18 månader på 100% med stor möjlighet till förlängning Rekryteringsprocessen Ansökan sker via länken nedan senast den 13 juli 2025. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För att arbeta i skola krävs utdrag ur belastningsregistret. Blankett finns på Rikspolisstyrelsens webbplats. Vid frågor kontakta rektor Gunilla Persson på [email protected] eller via telefon 0733137148. Mer information på om oss och vår pedagogik hittar du på vår hemsida, kunskapsskolan.se / kunskapsgymnasiet.se Säljare av rekryteringstjänster gör sig icke besvär.
Vid Institutionen för kvinnors och barns hälsa bedrivs forskning inom ett flertal områden, bland annat global hälsa, gynekologi, pediatrik, psykologi samt vårdvetenskap. För mer information om institutionen se http://www.kbh.uu.se. Forskargruppen CIRCLE bedriver klinisk forskning, bland annat med inriktning mot interventionsforskning i samarbete med de forskningen berör. Det globala hälsoperspektivet liksom samarbete med de som forskningen berör är i fokus i forskargruppens forskning. Forskargruppen är värd för det strategiska forskningsprogrammet U-CARE, www.u-care.uu.se. Anställningen som universitetslektor i implementeringsforskning med inriktning mot komplexa interventioner ska placeras i forskargruppen CIRCLE. Beskrivning av ämnesområdet Implementeringsforskning med inriktning mot komplexa interventioner handlar om att öka förståelsen för hur evidensbaserade interventioner, såsom psykologiska interventioner, interventioner för att öka följsamhet till riktlinjer om vård och behandling, teknik och kunskap, bäst kan införas i hälso- och sjukvård. Detta inkluderar forskning som syftar till att identifiera hinder och underlättande faktorer för implementering, utveckla och anpassa implementeringsstrategier samt genomföra och utvärdera implementeringsprocesser och deras utfall med hjälp av kvalitativa och kvantitativa studier samt co-design. Arbetsuppgifter I anställningen ingår forskning, administration och undervisning. Till forskning räknas att självständigt initiera och bedriva forskningsprojekt inom området implementering av komplexa interventioner. Till administration räknas att ta ansvar för att leda, utveckla och samordna verksamheten inom U-CARE. Till undervisning räknas att utveckla och ansvara för undervisning inom U-CAREs verksamhetsområde samt inom området implementering av komplexa interventioner samt handledning av doktorander. Undervisningen kan komma att genomföras på grund- och forskarutbildningsnivå vid olika utbildningsprogram vid medicinska fakulteten men också vid andra fakulteter vid Uppsala universitet. Till arbetsuppgifterna hör också att följa utvecklingen inom det egna ämnesområdet och den samhällsutveckling i övrigt som har betydelse för arbetet vid universitetet. Behörighetskrav Behörig att anställas som universitetslektor är den som dels har visat pedagogisk skicklighet, dels har avlagt doktorsexamen eller har motsvarande vetenskaplig kompetens. (HF 4 kap 3 §) Enligt Anställningsordning för Uppsala universitet (AO) gäller som allmänt behörighetskrav för lärare att den sökande ska ha förmåga att samarbeta och i övrigt uppfylla de krav på lämplighet som behövs för att fullgöra arbetsuppgifterna väl (AO 5 §). Den vetenskapliga skickligheten ska ha visats genom självständiga forskningsinsatser som håller hög kvalitet. Den sökandes bidrag till det internationella och nationella vetenskapssamhället ska bedömas bland annat utifrån kvalitet och omfattning av vetenskaplig publicering. Kraven på internationell meritering ska bedömas med hänsyn till ämnets karaktär och specifika förutsättningar. (34 § AO) Den pedagogiska skickligheten ska ha visats genom meriter inom utbildning och undervisning i enlighet med 22§ AO. En förutsättning för att pedagogisk skicklighet ska anses föreligga är genomgången, för verksamheten relevant, högskolepedagogisk utbildning, omfattande minst tio veckor, eller motsvarande kunskaper. Om det föreligger särskilda skäl kan den högskolepedagogiska utbildningen genomföras under de första två anställningsåren. (35 § AO). Observera att detta är en förkortad version av annonsen. För att se den fullständiga annonsen vänligen klicka på ”Ansök här” eller se Uppsala universitets hemsida: https://uu.se/jobb/ Länkar till relevanta regelverk och anvisningar Anställningsordning för Uppsala universitet Riktlinjer och bedömningsgrunder för rekrytering och befordran av lärare vid vetenskapsområdet för medicin och farmaci Meritportföljer – riktlinjer för meritvärdering och anvisningar för sammanställning - Uppsala universitet Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Tillträde: Enligt överenskommelse. Anställningsform: Tillsvidareanställning Anställningens omfattning: 100 % Upplysningar om anställningen lämnas av Professor, forskargruppsledare och programsamordnare för U-CARE Louise von Essen, 070-4250714, [email protected] Välkommen med din ansökan senast den 1 augusti, 2025 , UFV-PA 2025/1461 Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.
Välj ett jobb för att visa detaljer