Pedagogik

Sök lediga jobb inom Pedagogik

Swedish Language Instructor for Acolad
Academic Work Sweden AB
Övriga pedagoger med teoretisk specialistkompetens

Are you passionate about teaching and do you want to make a meaningful impact by helping non-Swedish-speaking employees master the Swedish language? If so, this role is for you! Acolad is seeking a dedicated Swedish instructor. OM TJÄNSTEN Acolad is a renowned global leader in language and content solutions, committed to providing top-quality language training, translation, and localization services across various industries. Known for its expertise and commitment to cultural diversity, Acolad helps bridge language barriers and supports international employees in adapting to new environments. Your role will focus on promoting understanding and enhancing communication to improve the language skills necessary for daily work, whether that work takes place individually, with a colleague, or in a larger group setting. You’ll receive comprehensive lesson materials and support from Acolad, and you must have access to a personal laptop/computer and a reliable internet connection for lesson planning and preparation. ARBETSUPPGIFTER Work tasks As a Swedish Language Instructor for Acolad, you will provide language training to non-Swedish-speaking employees at a prominent company in Ludvika. You’ll conduct approximately one to three 90-minute sessions per week on-site, carefully planning and preparing engaging lessons based on provided materials. You’ll create a supportive learning environment tailored to adult learners in a professional setting, while also offering cultural insights to help employees integrate smoothly into Swedish workplace culture. VI SÖKER DIG SOM - Current student pursuing a teaching qualification or similar educational background, with a minimum study load of 50% or someone looking to work part-time with limited and variable number of working hours. - Native or fluent proficiency in both Swedish and English or a TISUS, Swedex or other formal proof of language proficiency - Strong organizational and communication skills. - Ability to work independently and create a motivating learning environment. - Sufficient IT skills, with proficiency in MS Office tools. - Working proficiency in English for internal co-operation at Acolad and as support language for the students. It is meritorious if you have - Previous experience as a teacher - Experience in teaching the Swedish language To succeed in the role, your personal skills are: - Social - Orderly - Responsible Additional Information - Location: On-site in Ludvika - Schedule: Approximately one to three sessions per week, 90 minutes each - Start Date: Middle of August - You must have: Access to a personal laptop/computer and a reliable internet connection for lesson planning and preparation Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

20 maj 2025
Sista ansökan:
21 juni 2025
Möjlighet för lärarstudenter att arbeta extra som svenskalärare!
Academic Work Sweden AB
Övriga pedagoger med teoretisk specialistkompetens

Har du en passion för undervisning och vill göra en meningsfull insats genom att hjälpa icke-svensktalande medarbetare att behärska det svenska språket? Då kan detta vara en perfekt möjlighet för dig! Skicka in din ansökan redan idag, vi tillämpar löpande urval! OM TJÄNSTEN Acolad är en välrenommerad global ledare inom språk- och innehållslösningar, som är engagerad i att tillhandahålla språkutbildning, översättning och lokaliseringstjänster av högsta kvalitet inom olika branscher. Med sin expertis och sitt engagemang för kulturell mångfald hjälper Acolad till att överbrygga språkbarriärer och stöder internationella medarbetare i att anpassa sig till nya miljöer. Din roll kommer att fokusera på att främja förståelse och förbättra kommunikationen för att utveckla de språkkunskaper som krävs i det dagliga arbetet – oavsett om det sker individuellt, tillsammans med en kollega eller i en större grupp. Du kommer att få tillgång till omfattande lektionsmaterial och stöd från Acolad, men du behöver själv ha tillgång till en egen laptop/dator med tillhörande pålitlig internetuppkoppling för lektionsplanering och förberedelser. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som svensklärare för Acolad kommer du att ge språkundervisning till icke-svensktalande medarbetare på ett välkänt företag i Ludvika. Du kommer att hålla cirka en till tre lektioner per vecka, där varje lektion är 90 minuter. Dessa lektioner kommer att utföras på plats. Du planerar och förbereder engagerande lektioner utifrån det material som tillhandahålls. Du skapar en stödjande lärmiljö anpassad för vuxna elever i en professionell miljö, och ger även kulturella insikter för att hjälpa medarbetare att integreras smidigt i den svenska arbetskulturen. VI SÖKER DIG SOM - Har en pågående utbildning till lärare eller annat som bedöms likvärdigt. Alternativt om du har en annan huvudsaklig sysselsättning om minst 50% och har tidigare arbetslivserfarenhet av att undervisa - Har svenska som modersmål eller kan uppvisa TISUS, Swedex eller annat certifikat på att du besitter de språkkunskaper som krävs - Har god organisations- och kommunikationsförmåga - Är självständig och kan skapa en motiverande lärmiljö - Har goda IT-kunskaper och är bekväm med MS Office - Har goda kunskaper i engelska då det används i intern samverkan Det är meriterande om du har - Tidigare erfarenhet som lärare - Erfarenhet av att undervisa i svenska språket För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Social - Ordningsam - Ansvarstagande Övrig information - Plats: Ludvika - Omfattning: Cirka en till tre lektioner per vecka, 90 minuter per tillfälle - Startdatum: Mitten på augusti - Du måste ha: Tillgång till en egen laptop/dator och en stabil internetuppkoppling för lektionsplanering och förberedelser Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

20 maj 2025
Sista ansökan:
21 juni 2025
Doktorand inom Material och Strukturmekanik

Projektbeskrivning Forskarutbildningsämne: Hållfasthetslära Vi söker en driven doktorand för att utveckla avancerade modeller för att förutsäga utmattningsbeteende i högpresterande material. Projektet fokuserar på modellering av restspänningar och deras relaxation under cyklisk belastning, med koppling till mikrostruktur och tillverkningsprocesser. Arbetet kombinerar finita elementmetoder, kristallplasticitet, materialkaraktärisering och probabilistiska metoder för att förbättra prediktioner av materiallivslängd. Du kommer att arbeta i ett tvärvetenskapligt team, inom ​Centrum för Mekanik och MaterialDesign (MMD) Center for Mechanics and Materials Design | KTH som är ett center i samarbete mellan Institutionen för Materialvetenskap och Intuitionen för Teknisk Mekanik. MMD vid KTH är en forskningsmiljö som sammanför mekanik och materialvetenskap för att driva utvecklingen av avancerade material genom integrerad forskning och utbildning. I centret ingår flera industripartners; Epiroc, Höganäs, Ovako, Sandvik, Sandvik Coromant, Scania och SSAB, för att stärka kopplingen mellan akademisk forskning och industriella tillämpningar. Projektet är kopplat till pågående forskning inom materialvetenskap och tillämpad mekanik och erbjuder en unik möjlighet att bidra till utvecklingen av framtidens materialmodeller. Handledning: Vid institutionen för teknisk mekanik, Professor Zuheir Barsoum (huvudhandledare) och Docent Carl Dahlberg (bihandledare) föreslås handleda doktoranden. Vid institutionen för materialvetenskap Professor Peter Hedström (bihandledare) föreslås handleda doktoranden. Beslut tas vid antagning Vi erbjuder Möjligheten att doktorera i en dynamisk, internationell forskarmiljö i samarbete med industrin och framstående universitet världen över. En arbetsplats med många anställningsförmåner och månadslön enligt KTH: s avtal för doktorandlöner. Forskarutbildning vid ett lärosäte som är aktivt och stöttande i frågor som rör t.ex. arbetsvillkor, jämställdhet och mångfald samt studiemiljö. Arbete och studier i Stockholm med närhet till natur och hav. En inspirerande forskningsmiljö med stark koppling till industrin. Tillgång till avancerade experimentella metoder på KTH samt dess industriella partners inom MMD. Behörighet för antagning För att bli antagen till forskarutbildning (kap 7 39 § högskoleförordningen) krävs att den sökande har grundläggande behörighet: avlagt en examen på avancerad nivå, eller fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå, eller på något annat sätt inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper. Civilingenjörs- eller masterexamen inom maskinteknik, materialvetenskap, teknisk fysik eller liknande. Utöver ovanstående  finns också ett obligatoriskt krav på engelska motsvarande Engelska B/6. Urval För att lyckas med dina doktorandstudier på KTH behöver du vara målinriktad och ihärdig i ditt arbete. Vid urval av de sökande bedöms förmågan att: självständigt driva sitt arbete framåt, kunna samarbeta med andra, ha ett professionellt förhållningssätt och analysera och arbeta med komplexa frågor. Kunskaper i FEM, materialmodellering och/eller experimentella metoder för materialkarakterisering. Goda programmeringskunskaper (t.ex. Python, MATLAB, eller liknande). Efter behörighetskraven kommer stor vikt läggas vid personliga egenskaper. Målexamen: Doktorsexamen Information om antagning och anställning  Endast den som antagits till forskarutbildning får anställas som doktorand. Den sammanlagda anställningstiden får inte vara längre än vad som motsvarar utbildning på forskarnivå på heltid under fyra år. En anställd doktorand kan i begränsad omfattning (högst 20 %) utföra vissa arbetsuppgifter inom t.ex. utbildning och administration. En ny anställning som doktorand gäller för högst ett år, anställningen får därefter förnyas med högst två år i taget. Vid studier som ska avslutas med licentiatexamen får den sammanlagda anställningstiden inte vara längre än vad som motsvarar utbildning på forskarnivå på heltid under två år. Fackliga representanter Kontaktuppgifter till fackliga representanter. Doktorandsektionen (Tekniska högskolans studentkår) Kontaktuppgifter till doktorandsektionen. Ansökan  Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (Central European Time/Central European Summer Time).  Ansökan ska ha följande innehåll CV med relevanta professionella erfarenheter och kunskaper. Ansökningsbrev med en kortfattad redogörelse om varför du vill bedriva forskarstudier, om dina akademiska intressen och hur de relaterar till dina tidigare studier och framtida mål. (Max 2 sidor) Kopior av examensbevis och betyg från tidigare universitetsstudier och intyg på uppfyllda språkkrav (se ovan). Översättningar till engelska eller svenska om originaldokumentet inte är utfärdade på ett av dessa språk. Kopior av original ska vidimeras  Representativa publikationer eller tekniska rapporter. För längre dokument, bifoga gärna en sammanfattning (abstract) och en webblänk till den fullständiga texten Övrigt Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering. Det kan förekomma att en anställning hos KTH är placerad i säkerhetsklass. Om så är fallet för just denna anställning görs en säkerhetsprövning av sökande i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) efter samtycke. I dessa fall är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd efter säkerhetsprövning. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Om KTH KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. https://www.kth.se/om/om-kth-1.885102

20 maj 2025
Sista ansökan:
18 juni 2025
Speciallärare till Eksjö gymnasium
HÖGLANDSFÖRBUNDET
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Höglandsförbundet – Samverkan är vår styrka! Höglandsförbundet är ett kommunalförbund bildat av Aneby, Eksjö, Nässjö, Sävsjö och Vetlanda. Dessa fem kommuner, på småländska höglandet, värdesätter samarbete och vet att vi blir starkare tillsammans. Genom att slå ihop våra styrkor och resurser kan vi öka kompetensen, bättre utnyttja resurser, höja kvaliteten och ge invånarna bättre service. Hos oss finns idag en rad olika verksamheter som arbetar för hela Höglandets bästa. En av verksamheterna inom Höglandsförbundet är Höglandsgymnasiet. Höglandsgymnasiet har skolor i Eksjö, Nässjö, Sävsjö och Vetlanda. Totalt är vi ca 550 medarbetare som arbetare för att våra ca. 3000 elever ska få en utbildning av hög kvalitet som rustar dem för framtiden i arbetslivet eller i fortsatta studier. Skulle du vilja vara en del av en anrik och trygg gymnasieskola som årligen har goda resultat tack vare vår duktiga personal? Då har vi ett spännande jobb till dig! Ditt nya jobb Du kommer, tillsammans med vår andra speciallärare, att ha ansvar för att genomföra det särskilda stödet på skolan. Du kommer undervisa elever i gymnasiekurser men även elever som inte har grundskolebetyg. Undervisningen kommer vara enskild och/eller i mindre grupp men även undervisning i större grupp kan förekomma. Som speciallärare deltar du vid behov som stöd i klassrum parallellt med ämneslärare, du observerar elever i undervisningssituationer, planerar och ansvarar för insatser i klass, grupp och/eller på individnivå. Du arbetar i dialog med ämneslärare, speciallärare, specialpedagog och rektor och är en motor i utvecklingen av det särskilda stödet på skolan.  Om dig Vi ser att du har en lärarlegitimation med behörighet att undervisa på gymnasienivå samt att du har en examen som speciallärare. Vi ser det som meriterande om du har behörighet i flera ämnen och likaså är det meriterande om du tidigare undervisat på gymnasiet. Vi behöver dig som trivs med att arbeta med ungdomar, som vill vara en vuxen förebild och som lyssnar på dina elever och låter dem vara en del av din undervisning och dess upplägg. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, du gillar att samarbeta med kollegorna på skolan, du är självgående och tar initiativ till utveckling och förbättring. Du är duktig på att knyta kontakter och skapa goda relationer. Om vår skola Eksjö gymnasium är belägen i centrala Eksjö och har idag ca 580 elever fördelade på nio olika program och anpassad gymnasieskola. Vi ger våra studerande en trygg studietid, med goda förutsättningar för vidare högskole- eller universitetsstudier och möjligheter till meningsfullt arbete efter gymnasietiden. På skolan arbetar förutom pedagoger ett flertal nyckelpersoner, med det gemensamma målet att samtliga elever ska må bra, vara trygga och lyckas med skolarbetet. För våra elever som kommer från andra kommuner finns elevhem där vi har bemanning med personal. Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning från 2025-08-06 eller enligt överenskommelse. Sysselsättningsgraden är 100%. Tjänsten kan komma att bestå av ett samordnaruppdrag på viss procent. I enlighet med skollagen kommer du behöva visa ett utdrag ur belastningsregistret. Detta registerutdrag begär du på polisens hemsida. För att säkerställa att alla nya medarbetare inom våra lärartjänster har rätt behörighet, ber vi dig att bifoga en giltig lärarlegitimation som är hämtad från Skolverket och som inte är äldre än två månader. Intervjuer sker fortlöpande. Vill du veta mer? Välkommen att kontakta rektor Maria Sparre, 0381-36530. Har du frågor till Sveriges lärare kontaktar du Fredrik Lindemalm. Välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

20 maj 2025
Sista ansökan:
8 juni 2025
Slöjdlärare i textilslöjd
Ystad kommun
Grundskollärare

Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.​ I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden.​ För oss är ledarskapet viktigt, därför utbildas alla chefer i utvecklande ledarskap. Vi erbjuder dig en trygg anställning där du gör en meningsfull insats i samhället. Här hittar du även många karriärmöjligheter i en organisation som ständigt utvecklas. Vi står stadigt på vår värdegrund som är - Bättre Tillsammans, som kännetecknas av mod, tillit, delaktighet och professionalitet. Utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, grundskola, fritidshem, gymnasium, vuxenutbildningen samt barn- och elevhälsa. Här jobbar cirka 1100 medarbetare som tillsammans skapar en trygg och utvecklande skola och barnomsorg. Idag går ungefär 300 fantastiska elever på skolan med varierad kulturell och social bakgrund, en mångfald som berikar vår vardag. Förtroendefulla relationer och lärande står i fokus när vi tillsammans arbetar för att vara en skola där både elever och vuxna trivs och utvecklas. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en slöjdlärare som ska arbeta 50% med inriktning mot textilslöjd för undervisning i årskurs 3-6. Du ansvarar för planering, genomförande och utvärdering av undervisningen, samt för att skapa en trygg och stimulerande lärmiljö för våra elever. Du har god samarbetsförmåga och tror på att utveckla undervisningen tillsammans med dina kollegor. Du värdesätter att bygga goda relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare och kan anpassa ditt ledarskap i klassrummet efter olika situationer. Du är ansvarstagande och engagerad i ditt arbete för att ge eleverna bästa möjliga utbildning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad och behörig att undervisa i slöjdämnet med erfarenhet från undervisning i grundskolan. Du är strukturerad och anpassar undervisningen för att möta varje elevs behov. Du är självständig, initiativrik och ansvarstagande och har god social kompetens. Du kommunicerar effektivt med både elever och föräldrar och arbetar bra i team med dina kollegor. Vi söker dig som visar öppenhet och ett stort engagemang för ditt läraruppdrag och alltid strävar efter att utvecklas i din undervisning för att ge alla elever bästa möjliga stöd. ÖVRIGT Medarbetare sökes under förutsättningen att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt. Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa, därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid. I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Observera även att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit och således inte via e-post eller via andra kontaktvägar. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta angiven kontaktperson.

20 maj 2025
Sista ansökan:
4 juni 2025
Sommarjobb Fritidspedagog / Kolloledare
Utepedagogik Sverige AB
Fritidspedagoger

Vill du vara del i ett kreativt team, som arbetar för att ge barnen deras bästa sommarupplevelse? Nu söker kolloledare till vårt ungdomskollo Djuprämmen Water Camp med verksamhet för cirka 55 ungdomar i åldern 13-16 år. Arbetsuppgifter Din uppgift som kolloledare på Djuprämmens kollogård är att ansvara för barn- och ungdomar i åldrarna 13-16 år samt att planera och leda verksamheten för denna deltagargrupp. Kollo innebär dygnet runt verksamhet för ungdomarna och oss ledare. Som ledare bor och lever du på kollogården tillsammans med barnen och ungdomarna. Därför behöver du vara trygg i att vara borta hemifrån i minst 6 veckor. Vem söker vi? En stor del av verksamheten är att möta barns behov och kunna vara vägledande i deras beslut. För att kunna bemöta detta anser vi att du som person behöver vara trygg i dig själv, din ledarroll och kunna sätta gränser. Du behöver även kunna känna dig trygg i mer livsorienterade samtal. För att kunna arbeta som kolloledare hos oss behövs en inre trygghet och vetskapen om vad du vill i arbetet med barn och ungdomar. Därför söker vi individer som känner igen sig på dessa egenskaper. Personliga egenskaper ansvarstagande problemlösare bra på att hålla många bollar i luften initiativrik idérik gränssättare ordningsam punktlig samarbetsförmåga trygg i sig själv och sin pedagogroll Det är även viktigt att du kan ta och ge feedback samt ha ambitionen och viljan att utveckla verksamheten samt dig själv tillsammans med oss. Du bör vara flexibel och uthållig då arbetspassen kan vara både långa och krävande. För att arbeta som kolloledare anser vi att egenskaper så som våga ta plats i en grupp, kunna göra bort sig och spexa samt kunna ta beslut behövs. Vi sätter stort värde på humor och social kompetens. Erfarenhet Du som söker bör ha ett stort intresse för att vara utomhus, eller erfarenhet av utepedagogik, då största delen av vår verksamhet är förlagd utomhus. Aktiviteter som vi bl.a. gör är att gå på hajk, bygga flotte, klättra, bada och laga mat utomhus. Vi kommer även att ha konstnärliga aktiviteter som teater, dans och sång. Disco, fotbollsturnering och temadagar står också på schemat. Eftersom vi har så pass olika typer av aktiviteter så ser vi det som meriterande om du har en bakgrund/erfarenhet som fritidspedagog. Erfarenhet/kompetens inom något av dessa områden är också önskvärt; kollo/lägerverksamhet friluftsliv sjukvård paddling teater sång, musik sport, idrott Om företaget Utepedagogik Sverige AB bedriver kollo/lägerverksamhet på olika kollogårdar för barn och ungdomar i åldrarna 9-16 år med inriktning på äventyr och vår verksamhet är inriktad på utepedagogisk verksamhet. Hörnstenarna i Utepedagogik Sverige AB pedagogiska kolloverksamhet är: säkerhet, kvalitet, trygghet och gemenskap, samt att utbildade vuxna med en bred kompetens utgör en god förebild. Våra ledord är "på våra kollogårdar ska du kunna vara trygg att kunna vara den du vill vara". Anställningsvillkor Tjänsten omfattar heltidsjobb. Du måste kunna närvara på våra utbildningsdagar på plats på kollogården i Värmland den 6 -11 juni. Under sommaren behöver du kunna jobba, och således vara borta hemifrån i minst sex veckor under perioden 12:e juni - 18:e augusti. Sökord sommarjobb säsongsjobb kollo kolloledare lärare fritids fritidspedagog fritidsledare socionom pedagog säsong läger lägerledare sommar jobb vikare

20 maj 2025
Sista ansökan:
9 juni 2025
Elevassistent Vindängens skola, anpassad grundskola
FALKÖPINGS KOMMUN
Elevassistenter m.fl.

Den anpassade grundskolan är möjligheternas skola och i Falköping har vi förmånen att ha att ha den på Vindängens skola. Både skola och fritidshem ligger i området Vilhelmsro i utkanten av Falköping med gångavstånd till centrum. Då antalet elever i den anpassade grundskolan ökar kommer vi till hösten starta upp en klass belägen på Mössebergsskolan. På Vindängens skola har vi cirka 350 elever från förskoleklass upp till årskurs 6 i grundskolan, den anpassade grundskolans ämnen och årskurs 1-9 i ämnesområden. Till grundskolan hör också en kommunövergripande särskild undervisningsgrupp för elever inom AST. Vad kan vi erbjuda dig? På Vindängen har vi en god anda där vi vill göra arbetet tillsammans med respekt för varandras yrkesroller. Skolan har en fantastisk bredd både i elevgrupp och personalkompetens - grundskola, fritids, anpassad grundskola och särskild undervisningsgrupp. Det skapar en spännande dynamik och en givande pedagogisk dialog där vi tillsammans försöker hitta varje elevs styrkor för att kunna använda dem i grupp.  Som elevassistent är du stöd till elever i deras lärande och skolvardag. Stödet kan bestå  i att skapa strukturer, förtydliga kommunikation, att hålla fokus på skolarbetet samt att vara en hjälpande hand i exempelvis hygiensituationer. I tjänsten ingår heldag med arbete i anpassad grundskola och anpassad grundskolas fritids. Vad söker vi hos dig? Vi söker dig som har elevassistentutbildning eller barnskötarutbildning och som har erfarenhet av att stötta elever i skolan. Du har fokus på elevens lärande och utveckling till en självständig demokratisk samhällsmedborgare, har lätt för att samarbeta med olika yrkesgrupper och sätter hela tiden elevernas bästa i fokus. Du måste ha en god värdegrund och se värdet i att människor är olika. I våra arbetsgrupper värdesätter vi det goda samarbetet.  För oss är det viktigt med en bra gruppdynamik i vår arbetsgrupp och vi kommer därför lägga stor vikt vid personlig lämplighet Upplysningar Tjänstens varaktighet sträcker sig över höstterminen 2025. I den här rekryteringen kommer vi ha löpande urval och intervjuer kan genomföras under ansökningstiden. Tjänsten kan eventuellt bli tillsatt internt om överskott av kompetens identifieras inom organisationen och då avbryts denna rekrytering. Om du blir erbjuden anställning ska du uppvisa ett aktuellt utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister för arbete inom skola eller förskola i Sverige (RPS 442.5 2008-06-18/1). https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ I Falköpings kommun skapas nu en ny skolorganisation och vi gör stora satsningar på våra förskolor och skolor – både på landsbygden och i tätorten. Vi utvecklar organisationen, bygger om och bygger nytt. Allt för att våra barn och unga ska få förutsättningar för en så bra och likvärdig skola som möjligt och samtidigt skapa attraktiva arbetsplatser för våra pedagoger. Framtiden nästa – för skolan och oss på Falbygden! Falköpings kommun Du hittar oss mellan Sveriges två största sjöar, vid foten av unika platåberg och böljande kultur- och jordbrukslandskap. Här lever vi härligt småstadsliv med storstadens utbud bara en timme bort med tåg. Ja, vi har det bästa av två världar i en tid då de flesta av oss söker balans. Falköpings kommun eftersträvar att vara en inkluderande arbetsgivare och värdesätter de kvalitéer som mångfald tillför våra verksamheter för att skapa en hållbar utveckling. Vår gemensamma värdegrund utgår ifrån att vi som medarbetare är till för Falköpingsborna. Vi erbjuder meningsfulla och viktiga arbeten, goda utvecklingsmöjligheter och ett gott arbetsklimat med engagerade kollegor. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på https://www.livetiskaraborg.se/och upptäck alla Skaraborgs möjligheter! Övrigt För att hantera ansökningar använder vi Varbi. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Om du av något skäl inte kan söka via Varbi (t.ex. skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

20 maj 2025
Sista ansökan:
2 juni 2025
Universitetsadjunkt i informationsteknologi
Uppsala Universitet
Universitets- och högskolelektorer

Institutionen för informationsteknologi har en ledande position inom såväl forskning som utbildning på alla nivåer. Vi är idag Uppsala universitets tredje största institution och har i dag drygt 350 anställda varav 120 lärare och 120 doktorander. C:a 5000 grundutbildningsstudenter läser en eller flera kurser vid institutionen varje år. Mer information om oss hittar du på institutionen för informationsteknologis webbplats.https://www.uu.se/institution/informationsteknologi Beskrivning av anställningens ämnesområde: Anställningens ämnesområde är informationsteknologi. Arbetsuppgifter - Undervisning och administration. Till undervisning räknas kursansvar och kursadministration. De kurser och omfattning som vi söker tidsbegränsade adjunkt till är följande: - 1DT012 IT i samhället (perioder 1 och 2, hösten 2025) - Följa utvecklingen inom det egna ämnesområdet och samhällsutvecklingen i övrigt som har betydelse för arbetet vid universitetet. Kvalifikationskrav - Examen med ämnesfördjupning från högskoleutbildning (inom datalogi, datorteknik eller informationsteknologi).  - Pedagogisk skicklighet. Det krävs att den pedagogiska skickligheten och ämnesfördjupningen är relevant för anställningens ämnesområde och de arbetsuppgifter som ska ingå i anställningen. - Den sökande ska ha genomgått för verksamhet inom universitetet relevant högskolepedagogisk utbildning omfattande tio veckor eller ha förvärvat motsvarande kunskaper. Om det föreligger särskilda skäl kan den högskolepedagogiska utbildningen genomföras under det första anställningsåret. - Dokumenterad förmåga att undervisa på engelska om inte särskilda skäl föreligger. - Personliga egenskaper som krävs för att fullgöra anställningen väl.  Bedömningsgrunder för sökande som uppfyller ovanstående behörighetskrav Vid urval bland behöriga sökande kommer särskild vikt att fästas vid såväl dokumenterad ämnesfördjupning som pedagogisk skicklighet varvid särskild vikt kommer att fästas vid den pedagogiska skickligheten. Ämnesfördjupning kan avse avlagd examen på forskarnivå. Förutom akademisk meritering kan även erfarenhet från annan verksamhet, som inbegriper till exempel teknikutveckling, beaktas. Pedagogisk skicklighet avser utbildnings- och undervisningsmeritering. Förutom akademisk meritering kan även utbildnings- och undervisningsmeritering från annan verksamhet, som inbegriper till exempel handledning, internutbildning eller mentorsprogram, beaktas. Vid bedömning av pedagogisk skicklighet ska i första hand pedagogisk kvalitet beaktas. Även omfattning, såväl bredd som djup, ska tillmätas betydelse. Vid bedömning av den pedagogiska skickligheten kommer särskild vikt att läggas vid meriter inom handledning av mjukvarutvecklingsprojekt, med särskilt fokus på aspekter som etik, hållbar utveckling, arbetsmiljö, ekonomi och nytta. Vidare kommer förmåga att planera, initiera, leda och utveckla utbildning och undervisning, liksom förmåga att forskningsanknyta undervisningen sett utifrån forskning i det aktuella ämnet, ämnesdidaktik och högskolepedagogik att tillmätas betydelse. Även förmåga till interaktion om högskolepedagogiska frågor med aktörer inom och utom universitetet ingår i den pedagogiska skickligheten. Administrativ skicklighet är betydelsefull för anställningen och kommer att tillmätas vikt. Administrativ skicklighet visas bland annat genom förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt och för ändamålet anpassat sätt samt genom förmåga att ange och hålla tidsramar. Till skickligheten räknas övergripande verksamhetsplanering samt förmåga att hantera resurser på ett sätt som speglar verksamhetens prioriteringar liksom förmåga att arbeta strukturerat och utifrån en medvetenhet om mål och kvalitet. Med administrativ skicklighet avses även entreprenörskap. Samverkansskicklighet är betydelsefull för anställningen och kommer att tillmätas stor vikt. Samverkansskicklighet visas genom förmåga och skicklighet att planera, organisera och genomföra samverkan med det omgivande samhället. Populärvetenskapliga arbeten, offentlig debatt och föredrag är exempel på former för samverkan med det omgivande samhället. Andra exempel på samverkan är patentansökningar, kommersialisering och industrisamverkan. Övrig skicklighet: Erfarenhet av studieadministrativa system och lärplattformar som används vid Uppsala universitet (t.ex. Ladok och Canvas) är meriterande för anställningen och kommer att beaktas. Samtliga meriter ska vara dokumenterade så att både kvalitet och omfattning kan bedömas. Universitetet kommer i denna rekrytering främst att beakta den som efter en kvalitativ helhetsbedömning av kompetens och skicklighet bedöms ha de bästa förutsättningarna att genomföra och utveckla aktuella arbetsuppgifter samt bidra till en positiv utveckling av verksamheten. Ytterligare information Föräldraledighet, deltidsarbete på grund av vård av barn, fackligt uppdrag, militärtjänst eller liknande beaktas som arbetslivserfarenhet och bör anges i meritförteckningen Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Tillträde: 2025-08-11 eller efter överenskommelse. Anställningsform: Tidsbegränsad anställning t.o.m. 2026-02-01. Anställningens omfattning: 45% Upplysningar om anställningen lämnas av: Davide Vega D’Aurelio (+4618-471 1062, [email protected]). Välkommen med din ansökan senast den 12 juni 2025, UFV-PA 2025/1624. Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

20 maj 2025
Sista ansökan:
12 juni 2025
Gymnasielärare i musik, anpassad gymnasieskola
Skellefteå kommun
Gymnasielärare

Vi söker dig som vill vara med och forma framtiden för elever i behov av särskilt stöd. Som musiklärare på anpassad gymnasieskola blir du en viktig del av ett engagerat team som arbetar för att varje elev ska få rätt förutsättningar att nå sin fulla potential. Tillsammans gör vi skillnad, varje dag. Tillsammans med kollegor som brinner för sitt uppdrag får du möjlighet att bidra till elevernas utveckling mot utbildningens mål. Vi stöttar varandra i vårt arbete och strävar hela tiden efter att skapa en trygg, meningsfull och utvecklande lärmiljö för alla. Anpassad gymnasieskola är en del av Baldergymnasiet. Vår verksamhet syftar till att stimulera personlig utveckling och social gemenskap. Hos oss får eleverna möjlighet att, både självständigt och tillsammans med andra, tillägna sig, fördjupa och använda sina kunskaper i praktiken.  Om du flyttar från en annan ort erbjuder vi stöd och hjälp med att hitta bostad för att göra din övergång så smidig som möjligt. När du söker det här jobbet vill vi att du enbart bifogar ett CV. Det personliga brevet ersätts av frågor som du svarar på när du gör din ansökan. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som musiklärare hos oss ansvarar du för att planera, genomföra och följa upp undervisningen i musik inom ramen för anpassad gymnasieskola. Du skapar en tillgänglig och stimulerande lärmiljö där eleverna får möjlighet att uttrycka sig musikaliskt, utvecklas individuellt och i samspel med andra. Undervisningen anpassas efter elevernas olika behov och förutsättningar, med fokus på delaktighet, kreativitet och glädje i lärandet. I tjänsten ingår även mentorskap, där du följer och stöttar en grupp elever i deras personliga och studiemässiga utveckling. Genom nära samarbete med kollegor, elevhälsoteam och övriga yrkesgrupper bidrar du till att skapa en trygg, stödjande och inspirerande skolmiljö där varje elev ges bästa möjliga förutsättningar att lyckas. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lärarlegitimation med behörighet att undervisa i musik. Undervisningen omfattar både det individuella programmet och de nationella programmen inom anpassad gymnasieskola. Det är även en fördel om du har behörighet att undervisa i ytterligare ämnen. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med ungdomar med intellektuell funktionsnedsättning eller inom anpassad skola.  Du har en mycket god kommunikativ förmåga och är tydlig i din kommunikation. Du kan anpassa ditt sätt att kommunicera efter både målgrupp och situation. Du behärskar svenska väl, både i tal och skrift. Det är meriterande om du även har goda kunskaper i engelska. Det är också en fördel om du har erfarenhet av eller kunskap i TAKK, teckenspråk eller andra alternativa och kompletterande kommunikationssätt. Du har god digital kompetens, vilket är en förutsättning för tjänsten. B-körkort ses som meriterande. Som person är du strukturerad och har förmåga att skapa tydlighet och trygghet för eleverna. Du är stabil, har ett lugnt och professionellt förhållningssätt och kan hantera utmanande situationer med omdöme. Du är samarbetsorienterad och trivs med att arbeta i team och ser värdet av gemensamma lösningar. Vi värdesätter också din kreativitet, då du med nyfikenhet och engagemang hittar vägar att motivera och inspirera eleverna utifrån deras individuella behov och intressen. ÖVRIGT Utbildning och arbetsmarknad är en av kommunens största förvaltningar med cirka 3 000 medarbetare. Vår verksamhet finns i hela kommunen med cirka 35 grundskolor, 87 förskolor, 40 fritidshem och fyra gymnasieskolor. Vi arbetar för att barn och unga ska ha de verktyg de behöver för att hitta rätt i både nutid och framtid. Vi verkar för en helhetssyn och en röd tråd i utveckling och lärande från förskola till och med gymnasiet. En växande vuxenutbildning och en arbetsmarknadsenhet med fokus på de som behöver extra stöd ingår också i förvaltningen. För att arbeta inom Utbildning och arbetsmarknads verksamheter krävs att du lämnar ett utdrag från belastningsregistret. Du beställer själv utdraget för skola och barnomsorg hos https://polisen.se/. Det är giltigt ett år och måste därefter förnyas. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

20 maj 2025
Sista ansökan:
4 juni 2025
Lärare årskurs 4-6, matematik och NO
Ystad kommun
Grundskollärare

Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.​ I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden.​ För oss är ledarskapet viktigt, därför utbildas alla chefer i utvecklande ledarskap. Vi erbjuder dig en trygg anställning där du gör en meningsfull insats i samhället. Här hittar du även många karriärmöjligheter i en organisation som ständigt utvecklas. Vi står stadigt på vår värdegrund som är - Bättre Tillsammans, som kännetecknas av mod, tillit, delaktighet och professionalitet. Utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, grundskola, fritidshem, gymnasium, vuxenutbildningen samt barn- och elevhälsa. Här jobbar cirka 1100 medarbetare som tillsammans skapar en trygg och utvecklande skola och barnomsorg. Idag går ungefär 300 fantastiska elever på Källan skola med varierad kulturell och social bakgrund, en mångfald som berikar vår vardag. Förtroendefulla relationer och lärande står i fokus när vi tillsammans arbetar för att vara en skola där både elever och vuxna trivs och utvecklas. ARBETSUPPGIFTER Undervisning i matematik och NO på mellanstadiet. Som lärare och professionell pedagog på Källan har du höga förväntningar och tror på att alla elever kan nå framgång utifrån sina förutsättningar. Du skapar goda relationer med elever och vårdnadshavare, byggda på förtroende och respekt. Du är medveten om din egen påverkan på elevernas lärande. Du följer upp undervisningens kvalitet, ger framåtsyftande återkoppling till eleverna och stöttar elever i behov av särskilt stöd samt utmanar elever som behöver extra utmaningar. Kollegialt lärande är en del av arbetet, där du samarbetar med dina kollegor för att utveckla dig själv och din undervisning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Är legitimerad lärare för årskurs 4-6 med behörighet att undervisa i matematik och NO.   • Är flexibel och har god samarbetsförmåga. • Har lätt för att skapa goda relationer och samverka med elever, vårdnadshavare, arbetslaget, skolans elevhälsoteam samt skolledning. • Är en tydlig ledare med god didaktisk förmåga och strukturerad undervisning. För att trivas i rollen hos oss tror vi att du är kreativ och utvecklingsinriktad, ser varje enskild elevs behov samt har nära till glädje och skratt. Du är lugn och trygg i dig själv och trivs med att skapa ett gott samarbetsklimat med elever, medarbetare och föräldrar. Du trivs bäst när du arbetar i team med andra. Du tycker om att tänka i nya pedagogiska banor och prestigelöst diskutera fram lösningar tillsammans med övrig personal utifrån elevens behov.  Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Medarbetare sökes under förutsättningen att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt. Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa, därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid. I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Observera även att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit och således inte via e-post eller via andra kontaktvägar. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta angiven kontaktperson.

20 maj 2025
Sista ansökan:
27 juni 2025