Företagsbeskrivning Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag. Oavsett om du vill jobba mycket eller lite, dag eller natt så behöver vi bli fler. Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi strävar efter ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar. Securitas Sverige krigsplacerar sin personal. Detta innebär i korthet att du som anställd kommer, i händelse av krig, ha kvar din anställning och arbetsledas av Securitas. Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig. Om rollen Som ordningsvakt har du en genuin vilja att skapa goda relationer och respektera alla, oavsett bakgrund. Din främsta uppgift är att få människor att känna sig trygga i sin vardag. Detta gör du genom närvaro på allmänna platser och förhoppningsvis ger det en lugnande effekt, men om situationen kräver det förväntas du agera. Som ordningsvakt i Lund är din primära arbetsuppgift att upprätthålla den allmänna ordningen på gator och torg i Lunds centrala delar. Du är anställd av Securitas men arbetar under polismyndighetens regelverk. Tjänsten passar dig som gillar att jobba med människor och vill göra en samhällsviktig insats. Vi har en stark gemenskap och en bred erfarenhet bland oss kollegor som gör att vi klarar det mesta. Vill du bli en del av ett sammansvetsat gäng, är detta tjänsten för dig. Vi är trygghet. Vi är Securitas. Kravspecifikation Krav Vi tror att du är en stabil och stresstålig person som klarar av press och kan hantera motgångar väl. Du är ödmjuk, teamorienterad och serviceinriktad i möte med allmänheten, men har också förståelse för ansvaret i din roll och kan förhålla dig saklig när det krävs. Stor vikt kommer läggas vid din personliga lämplighet för tjänsten. Du har en ordningsvaktsutbildning och ett giltigt ordningsvaktsförordnande Du har godkända betyg i svenska och engelska från första året i gymnasiet B-körkort Ytterligare information Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Vi jobbar med löpande urval, så om du är intresserad av tjänsten – skicka din ansökan redan idag! Det är flertal tjänster som skall tillsättas med olika arbetstidsmått, allt från behovsanställning och upp till 70% i dagsläget. Har du frågor kring rollen är du välkommen att höra av dig till kontaktperson: [email protected]. Tjänsterna är behovsanställning och deltid mellan 50 till 70% med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 mån provanställning Vi arbetar med urvalstester Vi kommunicerar i första hand via mail Sista ansökningsdag är 2025-07-31 För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du har godkända betyg från gymnasiet i svenska och engelska samt blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag (den ansökan görs av Securitas). Beroende på befattning kan även säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslag (2018:585) bli aktuell. För att utreda och bedöma om du uppfyller kraven för att bli godkänd enligt respektive författning sker en bakgrundskontroll. Bedömningen avser laglydnad, lämplighet, pålitlighet, lojalitet samt eventuella sårbarheter. Uppgifter som inhämtas kan ex. komma från dig själv, öppna källor eller myndigheter. Vi tillämpar en helhetsbedömning vid prövning av lämplighet för respektive befattning. Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet. Mer info om Securitas som arbetsgivare och vår rekryteringsprocess hittar du på securitas.se
Skyddsvärnet söker en samordnare till vårt halvvägshus! Björka Bromma är ett halvvägshus som drivs på avtal med Kriminalvården. Halvvägshus är en utlsussningsform från anstalt. Verksamheten syftar till att upprätthålla den frihetsberövade påföljden och ge klienten stöd för att återintegreras i samhället genom eget boende, samt deltagande i samhällslivet genom arbete, praktik eller studier. Detta ökar möjligheterna för klienten att successivt anpassa sig till och återintegreras i samhället. På Björka Bromma arbetar vi efter Skyddsvärnet devis ”Hjälp till självhjälp”, vilket innebär att vi ger stöttning så att klienten själv blir trygg med att leva ett självständigt liv och ta eget ansvar för sin utveckling. Om Skyddsvärnet – anno 1910 Skyddsvärnet är en idéburen organisation som arbetar för att förebygga social utslagning och skapa bättre förutsättningar för människor som lever i utsatthet eller står utanför arbetsmarknaden. Som en idéburen organisation saknar vi ägare och återinvesterar överskottet i våra verksamheter, något som gör att vi kan öka befintliga verksamheter och skapa nya projekt – för att kunna hjälpa fler. Arbetsuppgifter Som samordnare kommer du att arbeta med att leda, delegera och följa arbetet i den dagliga driften. Du kommer att ha huvudansvaret för kölistor, veckovisa personalmöten, granskning av journaler samt bemanning vid sjukdom och semester. Du kommer vara en del av enhetens säljarbete och vårt arbete med ”extra ordinära resultat”, där du rapporterar veckovis till ansvarig enhetschef. Utöver detta har du även ansvar för att strukturera och följa upp arbetet för samtliga fyra kontaktpersoner som arbetar på Björka Bromma. Kontaktpersonerna på Björka Bromma arbetar med tillsyn, bevakning och säkerhet enligt Kriminalvårdens riktlinjer, samt att ge stöd till klienterna i vardagen. Som samordnare rapporterar du till Enhetschef för halvvägshus och stödboende Bromma och Hässelby. Din bakgrundKrav är att du ska har erfarenhet som chef eller samordnare med erfarenhet av administrativt arbete. Ytterligare krav är att du ska ha tidigare erfarenhet av att arbeta i en dygnet-runt-verksamhet. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom säkerhetsarbete. Även erfarenhet av att arbeta med sälj, kundrelationer och marknadsföring ses som meriterande. Som person är du strukturerad, flexibel, tillgänglig och ansvarsfull. Vi ser även gärna att du utövar ett tillitsbaserat ledarskap, har lätt för att kommunicera samt värnar om ett gott bemötande för såväl kollegor som klienter. Om tjänstenTjänsten är en tillsvidareanställning deltid (60%) med sex månaders provanställning, med placering på plats i Bromma. AnsökanSista ansökningsdag är 8 juni. Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan nu då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vår verksamhet kräver utdrag från misstanke- och belastningsregistret, det är därför bra om du beställer det redan idag. Varmt välkommen med din ansökan! Vill du veta mer?Kontakta enhetschef Kristina Antonio [email protected]
Vi söker dig som: Är utbildad ordningsvakt med giltigt förordnande Är ostraffad, drogfri och har ordnad ekonomi Är godkänd av länsstyrelsen för arbete inom auktoriserat bevakningsföretag Talar och skriver svenska obehindrat På Tempest lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet – vi tror på rätt person på rätt plats. Du kommer att representera både oss och våra kunder, därför är din sociala förmåga och ditt engagemang extra viktiga. Vi tror att du är: Ärlig, kommunikativ och trygg i din roll Social, lösningsorienterad och hjälpsam Serviceminded och gillar att överträffa förväntningar Punktlig, pålitlig och noggrann I god fysisk form och har ett vårdat yttre Meriterande är om du också har: Utbildningar inom exempelvis brandskydd eller liknande Erfarenhet av larmhantering och säkerhetstekniska system B-körkort Goda kunskaper i engelska och gärna fler språk Vi erbjuder: Kollektivavtalsenlig lön Trygga anställningsvillkor med 6 månaders provanställning Varierande uppdrag och ett engagerat team Möjligheter till vidareutbildning och utveckling Rekrytering sker löpande – vänta inte med att skicka in din ansökan! Tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansök så här: Skicka in ditt CV, giltigt utbildningsbevis samt ett personligt brev där du berättar varför du vill arbeta som ordningsvakt hos Tempest. Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!
Vi söker dig som: Är utbildad ordningsvakt med giltigt förordnande Är ostraffad, drogfri och har ordnad ekonomi Är godkänd av länsstyrelsen för arbete inom auktoriserat bevakningsföretag Talar och skriver svenska obehindrat På Tempest lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet – vi tror på rätt person på rätt plats. Du kommer att representera både oss och våra kunder, därför är din sociala förmåga och ditt engagemang extra viktiga. Vi tror att du är: Ärlig, kommunikativ och trygg i din roll Social, lösningsorienterad och hjälpsam Serviceminded och gillar att överträffa förväntningar Punktlig, pålitlig och noggrann I god fysisk form och har ett vårdat yttre Meriterande är om du också har: Utbildningar inom exempelvis brandskydd eller liknande Erfarenhet av larmhantering och säkerhetstekniska system B-körkort Goda kunskaper i engelska och gärna fler språk Vi erbjuder: Kollektivavtalsenlig lön Trygga anställningsvillkor med 6 månaders provanställning Varierande uppdrag och ett engagerat team Möjligheter till vidareutbildning och utveckling Rekrytering sker löpande – vänta inte med att skicka in din ansökan! Tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansök så här: Skicka in ditt CV, giltigt utbildningsbevis samt ett personligt brev där du berättar varför du vill arbeta som ordningsvakt hos Tempest. Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 5+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: Additional Hiring Information for Supplier Vi söker en senior HSE-Specialist till tillverkningsindustrin! På plats i Landskrona, viss flexibilitet med distansarbete i dialog med inhyrande chef. Har du gedigen erfarenhet inom HSE och vill bidra till en säker och hållbar arbetsmiljö i en dynamisk tillverkningsmiljö som växer? Vi söker en senior HSE Specialist med bred kompetens och ett starkt engagemang för arbetsmiljö, hälsa och miljöfrågor. Om rollen: Som senior HSE-Specialist kommer du att arbeta både operativt och administrativt med förekommande HSE -uppgifter. Du ansvarar för att stödja organisationen i det systematiska arbetsmiljöarbetet, säkerställa regelefterlevnad samt driva förbättringsinitiativ inom arbetsmiljö och miljö. • Utföra riskbedömningar, incidentutredningar och delta i skyddsronder. • Stödja chefer och medarbetare i HSE-arbetet. • Kunna utföra olika rapporter som organisationen ställer krav på utförs kontinuerligt. • Delta i olika projekt inom både arbetsmiljö och miljö. Din profil Relevant utbildning eller erfarenhet inom arbetsmiljö och miljö. Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat HSE-arbete. God kunskap inom lagstiftning för både arbetsmiljö och miljöområdet. God kommunikation och samverkan över avdelningsgränser. Självständigt medledarskap och lösningsfokuserad. Engelska och Svenska krav. Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Pajala kommun är den stora (till ytan) lilla kommunen belägen i norrskenet och midnattssolens land – Tornedalen, i östra Norrbotten. Dag och natt, året om, arbetar vi i samhällets tjänst på uppdrag av kommunmedborgarna. Med Pajala kommuns värdegrund ”jag finns till för Pajalas medborgare”; ”jag är professionell” och ”jag möter alla människor med öppenhet och respekt” arbetar vi för att göra skillnad. Vill du också göra skillnad? Då ska du jobba med oss! Till Bygg- och miljöavdelningen söker vi en byggnadsinspektör. Varmt välkommen med din ansökan! Sök redan idag! Intervjuer sker löpande och anställning kan ske före sista ansökningsdag ARBETSUPPGIFTER Som byggnadsinspektör har du en viktig roll i Pajala kommuns utveckling. Arbetet innehåller bland annat att granska bygglovsärendenas inkomna handlingar med avseende på de tekniska egenskapskraven samt utfärda startbesked, göra arbetsplatsbesök, tekniska samråd, hålla slutsamråd och utfärda slutbesked. Du kommer även att utföra tillsyn och föredra ärenden inför Bygg- och miljönämnden. Arbetet innebär även att lämna upplysningar, vägledning, råd och annan sådan hjälp till enskilda personer och verksamheter i frågor som rör myndighetens verksamhetsområde. Som byggnadsinspektör arbetar du kontinuerligt med att förbättra arbetsprocesser samt att alltid på ett rättssäkert sätt ge medborgarna hög service och ett professionellt bemötande. Vi strävar ständigt efter att utvecklas digitalt. Hos oss får du möjlighet till varierade arbetsuppgifter där du blandar kontorsarbete med platsbesök. Som byggnadsinspektör handlägger du även ansökningar om bostadsanpassningsbidrag och vår roll är att driva processen från ansökan om bidrag till färdig anpassning. I arbetet ingår att värdera intyg, bedöma kostnader för byggarbeten, skriva offertförfrågningar, hantera offerter, skriva beslut, upprätta beställningar av entreprenadarbeten på enskilds uppdrag. Dessa arbetsuppgifter kräver specifika kunskaper för att kunna göra tekniska bedömningar. Arbetet som handläggare erbjuder en kombination av arbete ute hos sökande samt inne på kontoret. Du kommer att ha nära kontakt med de sökande och deras närstående, därför är det viktigt att du är duktig på att upprätta goda relationer med de du har kontakt med. Du har ett stort eget ansvar för ditt arbete och dina ärenden samtidigt som du har ett nära samarbete med dina kollegor. Utifrån vilken erfarenhet du har kommer vi anpassa en introduktion till arbetet som handläggare. KVALIFIKATIONER • Vi söker dig som har examen som byggnadsinspektör, bygglovshandläggare, yrkeshögskoleutbildning med inriktning bygglov/byggnadsinspektör eller motsvarande utbildning och erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms vara likvärdig. • Det är meriterande om du har erfarenhet från kommunala beslutsprocesser, vana vid arbete i politisk styrd organisation och myndighetsutövning. • Du är serviceinriktad och har lätt för att kommunicera med människor. Ditt arbetssätt kännetecknas av struktur och planering, god problemlösningsförmåga samt förmåga att prioritera. • I rollen som byggnadsinspektör behöver du vara ansvarstagande, strukturerad och ha ett gott omdöme. • Du är prestigelös och möter varje människa med förståelse och respekt, visar ödmjukhet och är lyhörd. • Eftersom kommunikation är en del i vårt uppdrag behöver du vara pedagogisk i dina möten med olika aktörer och uttrycka dig mycket väl på svenska i både tal och skrift. • B-körkort krävs för att kunna genomföra besök inom tjänsten. På grund av arbetsuppgifternas natur är det viktigt att du är närvarande på vårt kontor under arbetstiden. Möjlighet till distansarbete kan därför vara begränsad för denna tjänst. Säkerhet har hög prioritet för oss, därför kan det förekomma en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Du kan läsa mer om vad säkerhetsprövning innebär på Säkerhetspolisens hemsida. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli eftersom dessa nationella minoritetsspråk är vanligt i våra verksamheter. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan ha tillsatts innan sista ansökningsdag löpt ut, tveka därför inte med att skicka in din ansökan redan idag. I denna rekrytering har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. ÖVRIGT Vi tar endast emot digitala ansökningar. Pajala kommun ingår i förvaltningsområdet för meänkieli och finska, därför är det meriterande om du har kunskap i något eller båda av dessa språk. Vi jobbar aktivt för jämställdhet och mångfald på våra arbetsplatser. Därför ser vi gärna sökande som bidrar till detta. Pajala kommun har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, annons- och rekryteringsföretag. För mer information om oss och vår kommun besök https://www.pajala.se/invanare/bygga-bo-miljo/valkommen-hit/ Vi erbjuder även inflyttarservice för dig som är ny i Pajala
Vid Räddningstjänsten Östra Götaland arbetar vi alla för samma mål. Att göra olyckorna färre och skadorna mindre. Vi måste kunna sprida kunskap, hantera många sorters olyckor och möta medmänniskor. Och vi måste finnas där för varandra. Vår styrka är att vi har så många olika styrkor. Så vilken är din? Det är stor chans att den passar in hos oss. Beskrivning Vi söker en brandingenjör till vår avdelning Samhällsskydd för ett givande och roligt uppdrag. Är du intresserad? Vi erbjuder dig ett arbete i en intressant miljö, där du har mycket frihet under stort eget ansvar. Du har goda möjligheter att så småningom få specialisera dig inom områden du är särskilt intresserad av. Inte minst blir du del av ett härligt kollegialt gäng, där vi stöttar varandra och har roligt tillsammans! Arbetsuppgifter Som brandingenjör är du en av våra experter på risker av olika slag. Dina arbetsuppgifter kommer att ha fokus på olycksförebyggande arbete med inriktning mot tillsyn enligt Lagen om skydd mot olyckor, byggprocessen samt Lagen om brandfarliga och explosiva varor. Ditt geografiska arbetsområde kommer att spänna över hela förbundet, så du kommer att vara rörlig i din vardag. Förbundet har också en Regional Insatsledarberedskap som du ska vilja bli en del av. Du ska vara beredd på att starta en introduktion för uppgiften inom ett år från det att du börjar jobba hos oss. Detta ställer krav på att du bor relativt nära städerna Linköping eller Norrköping. Placeringsort kan vara antingen Norrköping eller Linköping Kvalifikationer • Du är brandingenjör eller civilingenjör i riskhantering/brandteknik • Du har genomgått Räddningsverkets eller MSB:s påbyggnadsutbildning för brandingenjörer (RUB) eller annan MSB-utbildning som ger kompetens som räddningsledare • Du ska ha ett gediget intresse för olycksförebyggande arbete och goda kunskaper om riskhantering, byggprocessen och den lagstiftningar som styr inom dessa områden • Vidare behöver du behärska svenska mycket väl i tal och skrift samt ha körkort B Som person är du trygg, stabil och tillmötesgående. Du har förmågan att planera, strukturera och ta eget ansvar för att på ett självständigt sätt driva dina processer vidare. Samtidigt fungerar du bra i samarbete med andra och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du drivs av en vilja att arbeta målinriktat och åstadkomma resultat. Du visar på god kvalitet i ditt arbete och du har en vilja att hålla en hög servicenivå i både ditt bemötande och i din leverans. Som ingenjör behöver du ha ett analyserande förhållningssätt och en förmåga att urskilja samt lösa utmaningar. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Observera att löpande rekrytering kan ske så vänta inte med att skicka in din ansökan! Vi erbjuder dig en arbetsplats där medarbetarfrågorna är en av de absolut viktigaste delarna i vår verksamhet. Vi står i ständig utveckling, och jobbar aktivt med medarbetarskap och ledarskap för att skapa en attraktiv arbetsplats för alla representerade yrkesroller, och både kvinnor och män. Eftersom vi är viktiga för våra invånare är det värdefullt för oss som räddningstjänst att vi speglar samhället. Vi värderar därför kulturell kompetens då vi ser att det tillför ytterligare förståelse, erfarenhet och kunskap i våra möten med invånare samtidigt som det utvecklar vår organisation. Viktigt att veta Vi arbetar aktivt med en trygg och hälsosam arbetsplats med en nolltolerans mot kränkningar, trakasserier och särbehandling. Vi är en drog- och alkoholfri arbetsplats så därför gör vi drogtest med stöd av företagshälsovård innan anställning. Vi följer arbetsrättsliga lagar och vi har kollektivavtal vilket vi ser som en trygghet i arbetslivet. Tjänsten kan komma att säkerhetsklassas enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Inom vår verksamhet är samtliga medarbetare krigsplacerade. För att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett. Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras i enlighet med de bestämmelser som regleras av GDPR (dataskyddsförordningen). Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Om oss Vi är ett kommunalförbund som har fem medlemskommuner: Linköpings, Norrköpings, Söderköpings, Valdemarsviks och Åtvidabergs kommuner. Vi har cirka 470 medarbetare som arbetar på våra 20 räddningsstationer och brandvärn. Förtroendet för räddningstjänsten är stort bland invånarna. De litar på att vi finns där för dem i vardagen, i alla situationer. För att leva upp till det förtroendet behöver vi kunna lösa många olika utmaningar. Vi måste sprida kunskap. De vi möter ska veta hur de undviker faror och olyckor – hemma, på jobbet, i naturen. Det gäller alla invånare i alla åldrar, men inte minst framtidens säkerhetsambassadörer på förskolor och skolor. Vi måste kunna släcka bränder, snabbt och säkert, och hjälpa till vid alla olika sorters olyckor. Vi måste kunna möta våra medmänniskor, där de befinner sig. Både geografiskt och känslomässigt. Vi måste kunna hantera människor i kris. Professionellt och emotionellt. Och vi måste finnas där för varandra, och se till att alla som jobbar hos oss har de bästa förutsättningarna att uppfylla sitt viktiga uppdrag. Vår styrka är att vi har så många olika styrkor. Så vilken är din? Det är stor chans att den passar in hos oss.
Aimo Park vill spela en viktig roll i övergången till smartare städer och mer miljövänliga transporter. Genom att fortsätta tänka nytt och fokusera på människan och hennes behov tror vi att vi kan göra skillnad. Vi tror på en framtid där parkering inte bara är en slutdestination utan även en del av resan. Vill du ha ett omväxlande, fritt och ansvarsfullt arbete? Vi söker nu Parkeringsvakter till vårt kontor i Liljeholmen. Om rollen Som parkeringsvakt hos oss har du en viktig funktion och erbjuds ett omväxlande och roligt arbete med stor frihet under eget ansvar. Arbetet innebär parkeringsövervakning inom tilldelat område (tomtmark). Genom din närvaro ute på fältet med bevakningsbil och till fots ger du den service och hjälp som behövs för att parkeringsreglerna ska följas och tillsammans hjälps vi åt att säkerställa hög trivsel och god framkomlighet. Arbetet erbjuder mycket variation, stor frihet och ett viktigt ansvar. Du kommer till exempel att: Bevaka ditt arbetsområde med bil och till fots. Kontrollera att parkeringsregler följs. Säkerställa att korrekt och tydlig skyltning finns inom området. Utfärda kontrollavgifter vid behov. Hjälpa våra kunder på plats med parkeringsrelaterade frågor. Hjälpa våra kunder på plats med frågor gällande våra digitala tjänster. Tjänsten är en behovsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Tiderna varierar efter schema och natt- och helgarbete förekommer. Våra parkeringsvakter utgår från vårt kontor i Liljeholmen Om dig För att passa för tjänsten har du en positiv attityd, social förmåga och agerar omdömesfullt. Du har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt med ett öga för detaljer, att ta ansvar kommer naturligt för dig – du är helt enkelt en ärlig, hjälpsam och vaksam person som får människor omkring dig att känna sig trygga. Krav för tjänsten: Innehar B-körkort Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift Gymnasiekompetens Tidigare erfarenhet från ett serviceyrke Meriterande: Tidigare erfarenhet som parkeringsvakt på såväl tomtmark och kommunal mark. Tidigare erfarenhet inom bevakning Vid utvärdering av sökande till tjänsten ser vi alltid över personlig lämplighet sett till krav, personliga egenskaper, meriter och referenser. Innan anställning begärs ett utdrag från Polisens belastningsregister. Ansökan Vi ser fram emot att få in din ansökan, sista ansökningsdag är 2025-06-30. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum, så skicka in din ansökan redan idag! För mer information om företaget hänvisar vi till vår hemsida www.aimopark.se Har du frågor om tjänsten kontakta Områdesansvarig, Patrik Almskär på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Om oss Aimo Park ägs av det japanska företaget Sumitomo Corporation. Med fokus på innovation och människans behov jobbar Aimo Park kontinuerligt med att ta fram nya mobilitetslösningar och innovationer som underlättar människors vardag. Vi är Nordens ledande parkeringsbolag och har idag cirka 800 anställda. Aimo Park står nu inför en spännande förändringsresa där vi strävar efter att bli det mest innovativa företaget i branschen. Hos oss kommer du att få vara med och skapa något nytt! Vi vill berika våra kunders vardag genom smart parkering och mobilitetslösningar där vi är övertygade om att allt ska ledas av innovation. Hur kommer framtidens smarta städer att se ut med självkörande bilar, en anpassning efter fler elbilar i städerna är några av de frågor som väntar. Vi vill vara med och svara på dessa frågor och bidra till ett samhälle där människan alltid kommer först. Det genom att bevisa att saker som trafiksäkerhet och "sharing economy" kommer att gynna inte bara dagens människor utan även kommande generationer.
Företagsbeskrivning Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag. Oavsett om du vill jobba mycket eller lite, dag eller natt så behöver vi bli fler. Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi strävar efter ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar. Securitas Sverige krigsplacerar sin personal. Detta innebär i korthet att du som anställd kommer, i händelse av krig, ha kvar din anställning och arbetsledas av Securitas. Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig. Om rollen Är du på jakt efter en roll i en föränderlig roll? Vi på Securitas i Lund letar just nu efter dig som är intresserad av rollen som åtgärds/utryckningsväktare och avlösare som Gruppledare hos oss. I denna roll hos oss kommer du vara den person som svarar på och gör utryckningar vid larm från våra kunder. Låter det spännande att snabbt behöva rycka ut när det krävs? Läs då mer om tjänsten nedan! Som åtgärds/utryckningsväktare har du en viktig roll i vårt ansvar att skydda våra kunder egendom. I din roll kommer du att skydda skyddar exempelvis byggnader och lokaler mot brand, stöld och skador. Du gör detta genom att utföra uttryckningar i samband med att våra kunders larm har löst ut. I tjänsten ingår även delvis brand och räddning med månads och kvartalsprov på brandlarm, samt en mindre del administrativa uppgifter. Du kommer när ordinarie gruppledare är borta att ersätta dennes position och arbete med t.ex. handläggning av extrabeställningar, bokningar, vakanser och andra administrativa arbetsuppgifter. Du kommer till exempel att: Skydda våra kunders egendom mot brand, stöld och skador Rapportera till kunden via informationssystem vid varje utryckning. Rondera kunders objekt Utföra till viss del parkeringsuppgifter Arbeta som tillförordnad gruppledare när ordinarie inte är i tjänst Tjänsten passar dig som är på jakt efter en föränderlig roll där den ena dagen inte är den andra lik. Eftersom handhavandet av tekniska anläggningar är olika, passar denna rollen dig som är intresserad av teknik där du dagligen får lösa olika typer av problem, samtidigt som du bidrar med säkerhet och trygghet till samhället. Vi är trygghet. Vi är Securitas. Kravspecifikation Krav Du är utbildad väktare med minst 1 års erfarenhet i branschen Godkända betyg i svenska och engelska från första året i gymnasiet B-körkort Meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare en civil eller militär skyddsvaktsutbildning erfarenhet av arbetsledning erfarenhet från våra stödsystem (ex Tools, GSP) 3 års erfarenhet inom yrket Som person tror vi att du är serviceinriktad, lugn och organiserad och kan hantera periodvis högt arbetstempo. Du är intresserad av teknik och har lätt för att förstå instruktioner. Vi ser att du som söker är en självständig person och litar på din egen förmåga, snabbt förstår problem och löser dessa på ett kreativt sätt. Du har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt med ett öga för detaljer. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet för tjänsten. Att ta ansvar kommer naturligt för dig – du är helt enkelt en ärlig, hjälpsam och vaksam person som får människor omkring dig att känna sig trygga. Ytterligare information Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Vi jobbar med löpande urval, så om du är intresserad av tjänsten – skicka din ansökan redan idag! Har du frågor kring rollen är du välkommen att höra av dig till kontaktperson: [email protected]. Tjänsten är heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 mån provanställning Vi arbetar med urvalstester Vi kommunicerar i första hand via mail Sista ansökningsdag är 2025-07-31 För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du har godkända betyg från gymnasiet i svenska och engelska samt blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag (den ansökan görs av Securitas). Beroende på befattning kan även säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslag (2018:585) bli aktuell. För att utreda och bedöma om du uppfyller kraven för att bli godkänd enligt respektive författning sker en bakgrundskontroll. Bedömningen avser laglydnad, lämplighet, pålitlighet, lojalitet samt eventuella sårbarheter. Uppgifter som inhämtas kan ex. komma från dig själv, öppna källor eller myndigheter. Vi tillämpar en helhetsbedömning vid prövning av lämplighet för respektive befattning. Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet. Mer info om Securitas som arbetsgivare och vår rekryteringsprocess hittar du på securitas.se
Strömstads kommun är en liten och nära organisation där alla är viktiga och arbetar tillsammans för att leverera bästa möjliga service. Räddningstjänsten i Strömstads kommun omfattar drygt 60 medarbetare vilka är personal anställda på dagtid, brandmän anställda på deltid och räddningsvärn. Vi samarbetar med våra närliggande norska och svenska kollegor och vi är en räddningstjänst med framtidstro som vill utvecklas - nu behöver vi resursstärka oss! ARBETSUPPGIFTER Strömstads räddningstjänst är en effektiv, samarbetsvillig och kunnig verksamheten som alltid vill att helheten ska fungera. Vi är stolta över hur vi utvecklar verksamheten och som ett team säkerställer vi helheten för vi tror att tillsammans når vi den bästa räddningstjänsten. Kompetensen är hög och nu behöver vi dig som brandingenjör. Kommunens riskbild är unik då den medför det geografiska läget hav, skog, berg, öar, en levande stadskärna, ett av Sveriges största shoppingcenter och nationalparken Kosterhavet. Att vi är en gränskommun gör oss också unika och vi är stolta över vårt goda och givande samarbete med Norge. Lägg också till att vår stad växer tredubblat på sommaren. Vi erbjuder dig en unik arbetsplats där vi ska leverera den stora räddningstjänstens möjligheter och utmaningar samtidigt i litet format. Vad avser den förebyggande verksamheten ingår, förutom myndighetsutövning enligt LSO och LBE, remisser i bygglovsärenden och insatsplanering vilket också har en naturlig koppling till den operativa verksamheten. Har du ett särskilt intresse kopplat till den operativa verksamheten finns möjligheter att erfarenhetsåterföra det exempelvis i den interna utbildningsverksamheten. Om du motiveras av varierande arbetsuppgifter, vill arbeta med förebyggande såväl som operativ verksamhet och i en organisation där kontakt- och beslutsvägar är korta så är denna tjänst något för dig och då välkomnar vi dig med en ansökan! KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen ser vi att du har: • Brandingenjörsexamen. • Påbyggnadsutbildningen för brandingenjörer (RUB). • B-körkort. • Data- och administrativ vana. • Kommunikativ i skrift och tal. Erfarenhet av kommunal räddningstjänst är meriterande och finns intresse så finns det möjligheter att förena anställningen som brandingenjör med en beredskapsfunktion. Tjänsten innebär att du har kontakt med andra och därmed är förmågan att anpassa din kommunikation till olika målgrupper viktig för oss. Vi ser också att du har förmågan att skapa och upprätthålla relationer För dig är det naturligt att tänka nytt, våga prova och vilja samarbeta. Vi ser fördelar med dig som har erfarenhet från större men framförallt mindre räddningstjänster. Vi tror också att du kommer trivas bra hos oss om du är nyfiken och vill fortsätta säkerställa den förebyggande verksamheten. Heltid är utgångsläget samtidigt är du rätt person för oss kan vi vara flexibla med sysselsättningsgrad. Personliga egenskaper är viktiga för oss då vi är ett litet team med stora påverkansmöjligheter. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välj ett jobb för att visa detaljer