Brandman i beredskap till Umeåregionens brandförsvar
Umeå kommun
Brandmän

Bli brandman i beredskap Som brandman får du en gedigen utbildning, spännande arbetsuppgifter och en svårslagen gemenskap i ditt arbetslag. Men framförallt fyller du en livsviktig samhällsfunktion. Vi har nio stationer som bemannas av brandmän i beredskap: Vindeln, Åmsele, Robertsfors, Ånäset, Botsmark, Sävar, Tavelsjö, Holmsund och Hörnefors. I Umeåregionens brandförsvar ingår Umeå, Vindelns och Robertsfors kommuner. Som brandman i beredskap har du vanligtvis ett ordinarie jobb hos en annan arbetsgivare. När larmet går rycker du ut från den station du tillhör. Uppdragen varierar och kan handla om allt från bränder och trafikolyckor till att ge första hjälpen. Är du vår nästa brandman? Vi letar efter dig med stort engagemang och som delar av din tid kan vara tillgänglig för utryckning. Våra räddningsstyrkor möter ofta komplexa situationer och för att vi ska ha en så bred kompetens som möjligt söker vi människor med olika erfarenhet och bakgrund. Samarbetsförmåga, att kunna lösa problem och ha en naturlig fallenhet för ett serviceinriktat och respektfullt bemötande – det är några av de egenskaper vi värdesätter högt och behöver i en grupp. Beredskap hemma och på jobbet Upplägget varierar men grunden är att du har beredskap var tredje eller fjärde vecka. Under den veckan rycker du ut när larmet går, oavsett om du är hemma eller på jobbet. Vid larm ska du vara på brandstationen på respektive ort inom fem minuter. De flesta har beredskap dygnet runt men det finns möjlighet till andra lösningar också. Du har även övning en kväll per beredskapsvecka. Hur ofta åker du på utryckning? En brandman i beredskap åker på utryckning ca 15 gånger per år och är då borta från jobbet i genomsnitt 30 minuter per gång. Antal utryckningar varierar mellan olika orter. Vi utbildar dig Du får den utbildning och övning du behöver av oss. Först en grundutbildning på stationen i Umeå och inom en tvåårsperiod får du gå en utbildning som drivs av Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB) på Sandö eller i Luleå. Totalt handlar det om sju veckor. Du genomför regelbundet interna utbildningar och övningar. De flesta övningspass är förlagda på din lokala station under kvällstid eller någon helg. Vi står för stora delar av körkortsutbildningen för C-behörighet (tungt fordon) om du inte redan har det. Du får lön av oss under samtliga utbildningar och övningar. Det finns möjlighet att börja arbeta innan hela utbildningen är klar. Anställning och ersättning Du anställs enligt avtalet RiB 22. Du får en fast ersättning per beredskapsvecka. Utöver det får du timersättning för utryckning och övningar. Vi betalar också lön under den tid du utbildar dig. Sysselsättningsgraden varierar mycket beroende på vilken station man jobbar och hur många larm som går. Vad krävs för att söka? Det finns ett antal krav du behöver uppfylla för att bli aktuell som brandman och kallas till intervju. Du ska vara minst 18 år och ha B-körkort. Du ska bo eller arbeta nära brandstationen på din ort. Vanligtvis ska styrkan åka från stationen senast 5 minuter efter att larmet har gått. Du behöver tillåtelse från din ordinarie arbetsgivare att lämna arbetsplatsen vid larm och utbildningar. Ansök Vi tar emot ansökningar och gör uttagningar och tester löpande under året. Här kan du läsa mer om hur ansökan går till   Ansökan - så går det till Välkommen med din ansökan! Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter.  Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

4 april 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Besiktningstekniker till Carspect Borlänge
Carspect AB
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Vi söker en besiktningstekniker till Carspect Borlänge. Arbetsuppgifter Som besiktningstekniker hos oss är du en viktig person för företagets fortsatta utveckling och varumärke. Du genomför grundliga kontroller av fordon för att se om de uppfyller de säkerhetskrav som är uppställda av våra myndigheter. Tillsammans med dina kollegor ser du till att besiktningsprocessen fungerar smidigt. Du träffar hela tiden nya kunder och arbetstempot är tidvis högt. Vem är du Vi söker främst dig som redan är certifierad besiktningstekniker eller har haft certifikat tidigare. Om du inte redan är certifierad besiktningstekniker kan vi erbjuda dig utbildning. För att bli certifierad besiktningstekniker krävs: - Dokumenterad erfarenhet eller lämplig utbildning inom området - B-körkort utan begränsning - Teknisk fordonskunskap - Grundläggande datakunskaper Med din professionalism, yrkesstolthet och vilja att sätta kunden i centrum kommer du att påverka kundernas val av station idag och i framtiden. Du är ansvarsfull, noggrann och kan förmedla information på ett trevligt och tydligt sätt. Du är van att ibland arbeta i en hektisk miljö. Du har mycket goda kunskaper i svenska. Vi erbjuder - En betydelsefull roll där din insats gör skillnad för kollegor och kunder. - Ett utåtriktat arbete med många kundkontakter. - Ett arbete i en humanistisk arbetsmiljö där mjuka värden uppskattas. Förutom marknadsmässig lön har du möjlighet till bonus. Vi har kollektivavtal som bland annat inkluderar pensionsavsättning, grupplivförsäkring, arbetsskadeförsäkring och extra lön vid föräldraledighet. Vi har dessutom arbetstidsförkortning om 58 timmar/år och friskvårdsbidrag. Välkommen med din ansökan! Carspect öppnade sin första besiktningsstation 1 juli 2010, samma datum som den svenska besiktningsmarknaden öppnade för konkurrens. Vi utför omkring en miljon besiktningar per år på våra drygt 118 besiktningsstationer runt om i landet. Utöver kontroll -och registreringsbesiktningar av lätta fordon erbjuder vi frivilliga tester. Vi mäter kontinuerligt kundnöjdhet och våra kunder är mycket nöjda med oss. Carspect har omkring 330 anställda som representerar en stor etnisk och kulturell mångfald samt ett brett åldersspann. Vi främjar en jämn könsfördelning. Våra anställda får kontinuerlig fortutbildning, exempelvis utbildning i nya föreskrifter som påverkar företaget och teknisk fortbildning. Välkommen att växa med Carspect!

3 april 2025
Sista ansökan:
29 september 2025
SOS-operatörer Stockholm (start aug/sept 2025)
SOS Alarm Sverige AB
SOS-operatörer m.fl.

Vill du ha ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad i varje samtal? Som SOS-operatör hos SOS Alarm blir du en viktig länk i att hjälpa människor i akuta situationer. Om du trivs med ett tempofyllt arbete, kan hantera stress och har en stark känsla för struktur och ansvar, kan du vara den vi söker! Vi på SOS Alarm arbetar för ett tryggare Sverige för alla. Det gör vi genom att hjälpa människor i nödsituationer, hantera larm, koordinera arbete vid olyckor och kriser, samt genom att aktivt bevaka händelser och trender på nationell och global nivå. Vi gör allt detta i samverkan med våra kunder och partners - dygnet runt, årets alla dagar. Många är framför allt bekanta med vår leverans av det nationella nödnumret 112, men vi erbjuder även ett växande antal innovativa tjänster för både den privata och offentliga marknaden. Hos oss får du möjlighet att växa, både yrkesmässigt och som person, samtidigt som du bidrar till något stort och viktigt tillsammans med fantastiska kollegor. Din vardag som SOS-Operatör "En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör är ditt grunduppdrag att svara på nödnumret 112 och du är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats. Är du undersköterska kan din kompetens också att komma att användas på annan funktion på SOS-centralen kombinerat med grunduppdraget på nödnumret 112. 112-samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukdomsfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor. Utbildning För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör 112 inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista varvat med praktisk träning ute på centralen där du har en handledare. Vi erbjuder dig Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor Engagerade och stöttande ledare och kollegor Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum Stora utvecklingsmöjligheter inom företaget Du får samverka tillsammans med bl. a. Polisen, Räddningstjänst, ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället Vi söker dig Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär att du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör en dygnsgående tjänst, vilket innebär att du jobbar dagar/kvällar/nätter och helger. Därför kan du inte välja att endast arbeta dag, kväll eller natt. Vi önskar att du Har minst tre års arbetslivserfarenhet Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Goda kunskaper i engelska, framförallt i tal Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång Det är meriterande om du Har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider Har erfarenhet från sjukvård, blåljusverksamhet, larmcentral eller liknande Är undersköterska eller har annan relevant erfarenhet Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Låter detta intressant? Tjänsterna är med start i slutet på augusti alternativt under september 2025. Tjänsten är på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Vi vill i din ansökan du bifogar ditt CV, en videohälsning och ett personligt brev. Efter att du skickat in din ansökan kommer du få genomföra arbetspsykologiska tester som en obligatorisk del av vår rekryteringsprocess. Vänligen genomför testerna så snart som möjligt, då det är ett krav för att du ska vara fortsatt aktuell i rekryteringsprocessen. Ansökningar utan genomförda testresultat kommer inte att beaktas. Skicka in din ansökan så fort som möjligt då vi tillämpar löpande urval. Har du frågor? Kontakta rekryterande chef, Daniela Berg [email protected] SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning. Tjänsten innebär även krigsplacering vid SOS Alarm.

2 april 2025
Sista ansökan:
19 september 2025
Kvalitetstekniker till BL Stainless i Smålandstenar
Ps Partner AB
Arbetsmiljöingenjörer, yrkes- och miljöhygieniker

Vill du ha en nyckelroll i ett bolag där kvalitet, förbättringsarbete och hållbarhet går hand i hand med affären? Hos oss får du möjlighet att kombinera din tekniska noggrannhet med operativt ansvar och en kultur där din insats märks. Nu söker vi en Kvalitetstekniker som vill växa med oss – är det du? Om rollen Som Kvalitetstekniker är du en viktig del av vår produktionsverksamhet. Du arbetar nära både produktion och produktionsteknik och ansvarar för att våra produkter, processer och arbetssätt lever upp till både interna och externa kvalitetskrav. Rollen omfattar även uppgifter kopplade till miljö och arbetsmiljö, i samverkan med vår HSQE Manager på koncernnivå. Du får ett varierat och operativt uppdrag där du gör skillnad varje dag – genom att arbeta med avvikelsehantering, förbättringsarbete, kvalitetskontroller, dokumentation och utbildning. Ditt ansvar omfattar bland annat: Utföra kvalitetskontroller i produktionen, hantera avvikelser och reklamationer. Driva rotorsaksanalyser och förbättringsåtgärder Säkerställa att mätutrustning kalibreras korrekt Dokumentera, följa upp och analysera kvalitetsdata Bidra i frågor kopplade till miljö och arbetsmiljö Vara delaktig i revisioner och kontakt med externa parter Sprida kunskap och förståelse för kvalitet – internt och externt Vem är du? För att lyckas i rollen har du: Tidigare erfarenhet av att arbeta med kvalitetsteknik inom producerande verksamhet Utbildning inom kvalitet – till exempel kvalitetsingenjör, tekniker eller annan relevant eftergymnasial utbildning Kunskap om mätteknik, ritningsläsning och kvalitetsverktyg såsom 5 Why, FMEA, Ishikawa God förståelse för kvalitetssystem och standarder, gärna ISO 9001, 14001 och/eller 45001 Vana att arbeta nära produktion och driva förbättringsarbete Du är pedagogisk, kommunikativ och har en god förståelse för hur kvalitet påverkar både kundnöjdhet och affärsresultat. Du gillar att arbeta strukturerat och är inte rädd för att ta initiativ. Varför BL Stainless? Vi erbjuder dig en roll i ett bolag med högt engagemang, snabb väg från idé till beslut och stark framtidstro. Hos oss får du en arbetsplats där människor trivs, utvecklas och tar ansvar tillsammans. Vi satsar på hållbarhet i alla led – från produkt till arbetsmiljö. Ansök idag! Vi arbetar med löpande urval, så vänta inte med din ansökan. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Anna Petersson [email protected]

1 april 2025
Sista ansökan:
18 september 2025
Kontorsansvarig brandingenjör Halmstad
Brandkonsultbyrån Sverige AB
Brandingenjörer och byggnadsinspektörer m.fl.

Är du en driven och erfaren brandingenjör redo för nästa steg i karriären? Vill du kombinera din tekniska expertis med ledarskap och verksamhetsutveckling? Då har vi en unik möjlighet för dig! Om rollen: Som kontorsansvarig i Halmstad får du arbeta självständigt med brandskyddsprojektering, utredningar och riskanalyser samtidigt som du bygger upp och leder vårt kontors arbete. Du kommer också: Vara kundansvarig och säkerställa hög kvalitet i våra leveranser. Delta i strategisk planering och bidra till företagets tillväxt. Samverka med andra konsulter inom ventilation, styr och el. Vi söker dig som: Är högskoleutbildad brandingenjör med minst 5 års erfarenhet av brandkonsultarbetet. Är självgående, strukturerad och har naturlig ledarskapsförmåga. Har lätt för att bygga relationer och trivs med kundansvar. Har kunskap om fläkt i drift (meriterande). Vad vi erbjuder: En familjär arbetsmiljö med högt engagemang och hög medarbetarnöjdhet. Möjlighet att påverka och utveckla både din roll och verksamheten. Konkurrenskraftiga anställningsvillkor och stor frihet under ansvar. Placeringsort är Halmstad och anställningsform är 100 %. Skicka ditt CV och personliga brev till [email protected]. Rekrytering sker löpande – sök redan idag! Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Klas Lilja på 0763-92 83 28. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team!

1 april 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Operativ arbetsmiljösamordnare - Värmland
One Nordic AB
Arbetsmiljöingenjörer, yrkes- och miljöhygieniker

Har du bakgrund inom operativt arbetsmiljö- och/eller miljöarbete och vill arbeta i ett samhällsviktigt företag präglat av entreprenörsanda, där kreativitet, självständighet och resultatorientering är nyckelbegrepp? Den 1 juli 2025 tar ONE Nordic över drift och underhåll av Ellevios elnät i Värmland och därför söker vi dig som vill arbeta som vårt lokala arbetsmiljö- och miljöarbete i området. ONE Nordic är ledande i Sverige när det gäller att hjälpa våra kunder driva, underhålla och utveckla sina lokala elnät. Vi levererar effektiva och högkvalitativa helhetslösningar till kunder som stora elnätsägare, lokala elbolag, kommuner och företag inom industri- och infrastruktursektorn. Områden vi arbetar med är drift och underhåll av lokalnät, regionnät och stationsanläggningar. Arbetsbeskrivning Som Operativ arbetsmiljösamordnare kommer du vara en nyckelperson i vårt säkerhets-, arbetsmiljö- och miljöarbete. Din roll är att stödja verksamheten samt samverka med chef och skyddsombud inom ditt område. Du kommer att ha ett nära samarbete med vår HSEQ avdelning. Arbetsuppgifter • Riskhantering i fält och på etablering • Nödlägesplanering i fält – riskbedömningar och utrustning • Arbetsmiljöplaner • Vara stöd till BAS-P • ENIA hantering – tillse att utredningar, anmälningar och återkoppling görs samt uppföljning av planerade aktiviteter • Systematiskt brandskyddsarbete (SBA) • Hantering av kemikalier En stor del av din vardag kommer du spendera resande och ute i fält. Vem är du? Vi söker dig som är kommunikativ, pedagogisk och brinner för att leverera ett bra resultat. Du kommer till ett trevligt gäng och du kommer vara en av dem som bidrar till det gemensamma resultatet. Vi jobbar i avtal mot kund och därför förväntas att du är lyhörd och har lätt för att samarbeta både med kollegor och externa kunder. Att ha ett service- och resultatinriktat arbetssätt är självklart för dig. Krav För att lyckas i rollen som operativ arbetsmiljösamordnare, ska du ha minst 3 års erfarenhet inom arbetsmiljö-, miljö- och/eller elsäkerhet. Erfarenhet från el-, bygg eller annan entreprenörsbransch är meriterande. Du behöver vara svensktalande och ha körkort B. Tjänsten är säkerhetsklassad och en säkerhetsprövning kommer att genomföras i samband med anställning. Ansökan och frågor Låter detta som en tjänst för dig? Tveka inte på att skicka iväg din ansökan redan idag! Intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor, kontakta HR Business partner Petra Berg på 0706–001412. Välkommen med din ansökan! Facklig kontakt Ola Skogström, 0705-64 84 92 (Unionen) Bengt Persson, 0705-925110 (Ledarna) Om oss ONE Nordic är ett av Sveriges ledande företag inom el-infrastruktur. Vi finns på 40 orter i Sverige och servar landets elbolag. Vi utför stora och små entreprenader inom el för industrin och sköter belysning och trafiksignaler i många av landets större städer. Med våra 1500 medarbetare har vi marknadens bästa kompetens för att underhålla, bygga, modernisera och optimera kundernas anläggningar. Vi brukar säga att vi ser till att elen når både hushållen och industrin, nu och i framtiden. Det är vi som bygger Sveriges hållbara energisamhälle! Varmt välkommen att söka något av våra lediga jobb. Läs mer på www.one-nordic.se.

31 mars 2025
Sista ansökan:
17 september 2025
Brandtekniker
Fastighets AB Balder
Brandingenjörer och byggnadsinspektörer m.fl.

Vill du vara med och arbeta med brandfrågor på börsens största fastighetsbolag? Har du dessutom erfarenhet av brand sedan tidigare och är både teknikintresserad och driven? Balder är ett spännande företag som fortsätter att växa och utvecklas i snabb takt. Nu söker vi en erfaren brandtekniker till vårt kontor i Malmö! Om Balder. Vi har en stark projektportfölj med både bostäder, kommersiella lokaler och hotell. Om du gillar vår bredd och vår fart så kommer du säkert att trivas hos oss. Vi påbörjade vår resa 2005 med ett fastighetsbestånd värt 2,7 miljarder och idag är det få som hinner hålla koll på exakt vad beståndet är värt. För oss är det nämligen resan om är målet. Hänger du med? Du kommer bland annat att arbeta med: Säkerställande brandskyddet inom våra fastigheter. Utförande av kontroller enligt regelverk för brandlarm och sprinkler. Medverkande på revisionsbesiktningar. Rådgivning mot förvaltning och fastighetsskötare Om dig. För att trivas i din roll som brandtekniker tror vi att du har ett stort driv och förstår vikten av ett komplett brandskydd. Hos oss får du mycket frihet och möjlighet att arbeta självständigt vilket också sätter krav på att du har ett strukturerat arbetssätt. Vi tror att du har lätt att anpassa dig efter tekniska problem och försöker hitta den bästa lösningen i varje situation som uppstår. Vi ser gärna att du några års erfarenhet inom branschen. Du behöver uttrycka dig väl i svenska i både tal och skrift samt inneha B-körkort. Låter detta som en tjänst för dig? Kul! Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Tjänsten är placerad på vårt kontor på Malmö, med arbete på plats fem dagar i veckan. I denna process ber vi dig inte skicka med personligt brev, utan vill i stället att du besvarar våra urvalsfrågor. Vi använder oss av rekryteringstester för att hjälpa oss göra ett så bra och objektivt urval som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Matina Khosravian på [email protected]. #LI-MK1

28 mars 2025
Sista ansökan:
14 september 2025
Presto söker Brandskyddstekniker till Falun
Presto AB
Brandingenjörer och byggnadsinspektörer m.fl.

Presto hjälper företag och organisationer att skydda sina verksamheter mot varumärke och olycka. Som medarbetare på Presto är du med och gör skillnad. Vi räddar liv tillsammans med våra kunder. Vi söker dig somVi söker dig som vill spendera dina dagar ute hos våra kunder och arbeta med olika uppdrag. Du brinner för att bygga relationer och skapa förståelse för kundernas verksamhet och behov. Kundfokus är en självklarhet för dig, och du ser värdet i att skapa långsiktiga relationer genom att lyssna, förstå och leverera lösningar som gör skillnad. I rollen kommer du att ha mycket kundkontakt, både via telefon och på plats, och det är viktigt att du känner dig bekväm med detta. Vi kräver ingen formell förkunskap utan vi söker dig med rätt inställning och attityd, utbildning får du av oss på plats. Utveckling ligger i vårt DNA och som medarbetare på Presto drivers du av en lärande kultur, att utvecklas i din roll men även vara med och utveckla verksamheten och branschen. Du har ambitioner och ser möjligheter i utmaningarna du ställer inför, en chans att lära dig och dina kollegor något nytt. För att lyckas i rollen behöver du även: B-körkort Kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska Naturligtvis delar du vår vision och värdesätter ditt uppdrag att rädda liv tillsammans. Om rollenBrandskydd för oss är allt från: Förstahandsredskap Brandgasventilation Utrymningssäkerhet Nödljus Brandlarm Släcksystem Som brandskyddstekniker har du ett mycket viktigt uppdrag med målet att skapa trygghet för människor i vardagen. Hos våra kunder monterar du utrustning, servar kundens brandskydd, underhåller första hjälpen-utrustning och säkerställer skyddsrum inför iordningställande. Varje dag jobbar du i omväxlande miljöer där du ena dagen är på olika förskolor, restauranger och stora industrier till nästa dag tex inventerar ett skyddsrum i en bostadsrättsförening. Du bokar in och utför uppdragen i tid med kunden i fokus genom att leverera trygghet och enkelhet. Väl ute hos kund jobbar du med att lyfta blicken och informera samt hjälpa kunden med att åtgärda eventuella brister i brandskyddet. Tillsammans med din region och övriga kollegor på Presto jobbar vi resultatfokuserat för att nå budget och i slutändan rädda flera liv tillsammans. Vi erbjuderUtvecklingsmöjligheter inom en långsiktig och stabil bransch som funnits länge. Internutbildning via Presto Academy, vi utbildar dig inom rollens olika verksamhetsområden. Kollektivavtal, arbetstidsförkortning, kollektivavtalsenliga försäkringar inklusive tjänstepension. Till din fritid erbjuder vi friskvårdsbidrag, rabatterade priser hos SJ, Elite hotels, Scandic, Sats och Nordic Wellness samt tillgång till livsstilsverktyget. Vill du jobba tillsammans med oss? Vi som jobbar på Presto har olika bakgrund och erfarenhet med en gemensam drivkraft att växa och att arbeta tillsammans som ett lag. Det är kombinationen av våra olikheter som gör oss starka tillsammans. Vi strävar efter att rekrytera medarbetare med olika bakgrund för att spegla samhället och våra kunders mångfald. Stämmer ovan in på dig? Tveka då inte, skicka i din ansökan idag! Våra rekryteringsprocesser är kompetensbaserade och vi använder Alva Labs för att behålla en fördomsfri rekrytering. Dessa ger oss en indikation på hur väl du matchar rollbeskrivningen. Vi går löpande igenom ansökningarna, vänta därför inte med att skicka i din ansökan. Slutkandidater kommer genomgå en säkerhetsprövning, inklusive belastningsregister, kreditprövning och drogtest. Tjänsten är heltid, måndag till fredag från kl. 07:00 till 16:00 med arbete på depå och eventuellt annat inom regionen. Vi tillhandahåller servicebil och anställning inleds med 6 månaders visstidsanställning med avsikt att sedan fortsätta med tillsvidareanställning. Vid frågor om tjänsten kontakta Ida Bernhardsson Rekryterare på [email protected] Om PrestoSedan starten 1959 har vi alltid satt säkerheten främst. Det är vilka vi är, det är vad vi gör och det ligger i vårt DNA . Vi har ett ansvar att driva verksamheten på bästa möjliga sätt och vara ett föredöme i vår bransch. Inte bara just nu, utan även för kommande generationer . Årligen servar vi brandskydd och förebygger risker på fler än 75.000 verksamheter och fastigheter Vi återvinner över 70.000 släckare i vår fabrik i Katrineholm och utbildar 100 000 deltagare inom säkerhet.

28 mars 2025
Sista ansökan:
14 september 2025
Besiktningstekniker till Carspect Engelska Vägen i Kalmar
Carspect AB
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Vi söker en besiktningstekniker till Carspect Engelska Vägen i Kalmar. Arbetsuppgifter Som besiktningstekniker hos oss är du en viktig person för företagets fortsatta utveckling och varumärke. Du genomför grundliga kontroller av fordon för att se om de uppfyller de säkerhetskrav som är uppställda av våra myndigheter. Tillsammans med dina kollegor ser du till att besiktningsprocessen fungerar smidigt. Du träffar hela tiden nya kunder och arbetstempot är tidvis högt. Vem är du Vi söker främst dig som redan är certifierad besiktningstekniker eller har haft certifikat tidigare. Om du inte redan är certifierad besiktningstekniker kan vi erbjuda dig utbildning. För att bli certifierad besiktningstekniker krävs: - Dokumenterad erfarenhet eller lämplig utbildning inom området - B-körkort utan begränsning - Teknisk fordonskunskap - Grundläggande datakunskaper Med din professionalism, yrkesstolthet och vilja att sätta kunden i centrum kommer du att påverka kundernas val av station idag och i framtiden. Du är ansvarsfull, noggrann och kan förmedla information på ett trevligt och tydligt sätt. Du är van att ibland arbeta i en hektisk miljö. Du har mycket goda kunskaper i svenska. Vi erbjuder - En betydelsefull roll där din insats gör skillnad för kollegor och kunder. - Ett utåtriktat arbete med många kundkontakter. - Ett arbete i en humanistisk arbetsmiljö där mjuka värden uppskattas. Förutom marknadsmässig lön har du möjlighet till bonus. Vi har kollektivavtal som bland annat inkluderar pensionsavsättning, grupplivförsäkring, arbetsskadeförsäkring och extra lön vid föräldraledighet. Vi har dessutom arbetstidsförkortning om 58 timmar/år och friskvårdsbidrag. Välkommen med din ansökan! Carspect öppnade sin första besiktningsstation 1 juli 2010, samma datum som den svenska besiktningsmarknaden öppnade för konkurrens. Vi utför omkring en miljon besiktningar per år på våra drygt 118 besiktningsstationer runt om i landet. Utöver kontroll -och registreringsbesiktningar av lätta fordon erbjuder vi frivilliga tester. Vi mäter kontinuerligt kundnöjdhet och våra kunder är mycket nöjda med oss. Carspect har omkring 330 anställda som representerar en stor etnisk och kulturell mångfald samt ett brett åldersspann. Vi främjar en jämn könsfördelning. Våra anställda får kontinuerlig fortutbildning, exempelvis utbildning i nya föreskrifter som påverkar företaget och teknisk fortbildning. Välkommen att växa med Carspect!

28 mars 2025
Sista ansökan:
23 september 2025
Parkeringsvakt
Aimo Park Sweden AB
Övrig bevaknings- och säkerhetspersonal

Aimo Park vill spela en viktig roll i övergången till smartare städer och mer miljövänliga transporter. Genom att fortsätta tänka nytt och fokusera på människan och hennes behov tror vi att vi kan göra skillnad. Vi tror på en framtid där parkering inte bara är en slutdestination utan även en del av resan. Vill du ha ett omväxlande, fritt och ansvarsfullt arbete? Vi söker nu Parkeringsvakter till vårt kontor i Umeå Om rollen Som parkeringsvakt hos oss har du en viktig funktion och erbjuds ett omväxlande och roligt arbete med stor frihet under eget ansvar. Arbetet innebär parkeringsövervakning inom tilldelat område (tomtmark). Genom din närvaro ute på fältet med bevakningsbil och till fots ger du den service och hjälp som behövs för att parkeringsreglerna ska följas och tillsammans hjälps vi åt att säkerställa hög trivsel och god framkomlighet. Arbetet erbjuder mycket variation, stor frihet och ett viktigt ansvar. Du kommer till exempel att: Bevaka ditt arbetsområde med bil. Kontrollera att parkeringsregler följs. Säkerställa att korrekt och tydlig skyltning finns inom området. Utfärda kontrollavgifter vid behov. Hjälpa våra kunder på plats med parkeringsrelaterade frågor. Hjälpa våra kunder på plats med frågor gällande våra digitala tjänster. Tjänsten är en behovsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Tiderna varierar efter schema och kvälls- och helgarbete förekommer. Under sommaren kommer tjänsten ligga på heltid. Våra parkeringsvakter utgår från vårt kontor i Umeå. Om dig För att passa för tjänsten har du en positiv attityd, social förmåga och agerar omdömesfullt. Du har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt med ett öga för detaljer, att ta ansvar kommer naturligt för dig – du är helt enkelt en ärlig, hjälpsam och vaksam person som får människor omkring dig att känna sig trygga. Krav för tjänsten: Innehar B-körkort Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift Gymnasiekompetens Tidigare erfarenhet från ett serviceyrke Meriterande: Tidigare erfarenhet som parkeringsvakt Tidigare erfarenhet inom bevakning Vid utvärdering av sökande till tjänsten ser vi alltid över personlig lämplighet sett till krav, personliga egenskaper, meriter och referenser. Innan anställning begärs ett utdrag från Polisens belastningsregister. Ansökan Vi ser fram emot att få in din ansökan, sista ansökningsdag är 2025-04-20. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum, så skicka in din ansökan redan idag! För mer information om företaget hänvisar vi till vår hemsida www.aimopark.se Har du frågor om tjänsten kontakta Områdesansvarig, Daniél Johansson på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Om oss Aimo Park ägs av det japanska företaget Sumitomo Corporation. Med fokus på innovation och människans behov jobbar Aimo Park kontinuerligt med att ta fram nya mobilitetslösningar och innovationer som underlättar människors vardag. Vi är Nordens ledande parkeringsbolag och har idag cirka 800 anställda. Aimo Park står nu inför en spännande förändringsresa där vi strävar efter att bli det mest innovativa företaget i branschen. Hos oss kommer du att få vara med och skapa något nytt! Vi vill berika våra kunders vardag genom smart parkering och mobilitetslösningar där vi är övertygade om att allt ska ledas av innovation. Hur kommer framtidens smarta städer att se ut med självkörande bilar, en anpassning efter fler elbilar i städerna är några av de frågor som väntar. Vi vill vara med och svara på dessa frågor och bidra till ett samhälle där människan alltid kommer först. Det genom att bevisa att saker som trafiksäkerhet och "sharing economy" kommer att gynna inte bara dagens människor utan även kommande generationer.

26 mars 2025
Sista ansökan:
12 september 2025