Innesäljare/Lagerarbetare Nacka Lundagrossisten grundades år 1977 och bedriver B2B-försäljning av artiklar inom värme, vatten och sanitet. Vi är idag en av Sveriges ledande VVS-grossister med en årlig omsättning på över 1,6 miljarder kronor och fler än 200 medarbetare. Våra kunder är uteslutande professionella rörinstallatörer med ett stort och kontinuerligt materialbehov. Vi finns representerade från Malmö i söder till Gävle i norr, genom våra 20 fullstorterade hämtlager med över 16 000 lagerlagda artiklar. Vi är just nu inne i en expansiv fas och har därför ett stort rekryteringsbehov. Ett omväxlande jobb hos en trygg och långsiktig arbetsgivare! På Lundagrossisten lär du dig en bransch, ett företag och ett yrke från grunden, där praktiskt arbete varvas med interna utbildningar inom bland annat VVS, försäljning och vårt affärssystem. Som Innesäljare/Lagerarbetare förväntas du ge kompetent och trevlig service till våra besökande kunder och administrera deras order, men arbetar även med samtligt förekommande lagersysslor såsom orderplock, inleveranser samt utkörningar av material med B-lastbil. Tjänsten är en heltidstjänst och innebär goda utvecklingsmöjligheter, då Lundagrossistens policy är att internrekrytera till befattningar inom inköp, marknad, IT, utesälj och platschefsansvar. Vi eftersträvar långsiktiga arbetsrelationer och är stolta över att kunna säga att vi sedan starten 1977 aldrig har varslat eller permitterat någon medarbetare! Relevanta egenskaper och förkunskaper VVS-kunskaper är initialt inte ett krav, men du ska däremot vara motiverad att tillgodogöra dig dessa kunskaper i arbetet och via våra interna utbildningar. Som medarbetare på Lundagrossisten krävs det att du har ett strukturerat arbetssätt och tycker om att jobba i ett effektivt tempo och med många kontakter. Egenskaper som är relevanta är engagemang, flexibilitet, prestigelöshet samt en god känsla för service och försäljning. Vi ser gärna att du har ett intresse av teknik, bygg eller mekanik. Omfattning Heltid Anställningsform Tillsvidareanställning efter 6 månaders provanställning Ingångslönen baseras på tidigare, relevant erfarenhet. Vår målsättning är att samtliga nya medarbetare ska ha uppnått kunskapsnivån och kompetensen som teknisk säljare efter ett års arbete och därmed erhålla en månadslön om 37 000 kronor. Därefter sker en individbaserad löneutveckling, som baseras på din ansvarskänsla och prestation i arbetet. B-körkort är inte ett krav vid ansökningstillfället, men skall innehas inom 6 månader från anställning. Sista ansökningsdag är 2025-07-31, men urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan detta datum.
Hos Sodexo är du en del av något större – ett globalt företag med hjärtat på rätt ställe. Vi tror på styrkan i mångfald, samarbeten och gemensamma ambitioner. Som medarbetare inom post och logistik är du anställd av Sodexo och arbetar i uppdrag hos vår kund Scania i Södertälje. Vår kund Scania är inne i en spännande förändringsresa där arbetsplatsen inte bara är en plats att arbeta på utan ett strategiskt verktyg för flexibilitet, hållbarhet och gemenskap. Vi vill skapa arbetsmiljöer som verkligen är värda att resa till – platser där människor möts, samarbetar och utvecklas tillsammans. Din roll – en viktig serviceresurs Som postbud inom Scanias internpost är du en trygg och serviceinriktad resurs som ansvarar för att post och paket når rätt mottagare – i rätt tid och med omsorg. Ditt arbete är avgörande för att stödja kommunikationen inom Scania, både lokalt och globalt. Du kommer bland annat att: • Distribuera internpost och paket till olika avdelningar och sektioner • Hantera och dokumentera inkommande och utgående post • Säkerställa att alla försändelser når sina mottagare i tid och enligt rutiner • Underhålla och uppdatera posthanteringssystem och rutiner • Samarbeta nära ditt team och andra delar av organisationen för att optimera flödet • Delta i utbildningar och förbättringsinitiativ • Utföra administrativa uppgifter kopplade till posthanteringen Vem är du? – En strukturerad och kommunikativ lagspelare Vi söker dig som är noggrann, organiserad och har en stark servicekänsla. Du trivs i en dynamisk miljö där samarbete är nyckeln till framgång och du har lätt för att anpassa dig efter organisationens behov. För att lyckas i rollen ser vi att du har: • Gymnasieutbildning (3 år) • B-körkort och truckkort B • Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom post- eller logistikverksamhet • Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift • Erfarenhet av administrativa system och verktyg såsom Outlook, Teams, Word och Excel • Förmåga att arbeta både självständigt och i team med hög noggrannhet • Stark kommunikations- och samarbetsförmåga Vårt erbjudande – mer än bara ett jobb • En flexibel och utvecklande arbetsmiljö • Stöd från engagerade kollegor och ledare som vill se dig växa • Tillgång till utbildningar och interna karriärvägar • Möjlighet att bidra till samhällsnytta genom volontärarbete på arbetstid • Ett företag med starkt fokus på hälsa, hållbarhet, säkerhet och arbetsmiljö Om tjänsten • Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse • Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning • Placering: Södertälje Ansök senast 6 juli men vänta inte – urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. För frågor, kontakta Per Karlsson på [email protected]. Ansök via vårt rekryteringssystem – vi tar inte emot ansökningar via e-post. Observera att alla medarbetare inom Sodexo behöver genomföra en identitetsvalidering innan anställning påbörjas. Välkommen med din ansökan! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
Berglund Transport är ett företag som satsar på hög service, nöjda kunder och lojala anställda. Företaget grundades 1991 och är ett etablerat åkeri med Stor-Stockholm, Roslagen och Uppland som arbetsfält. Företaget har idag ca 180 fordon och 200 medarbetare. Vi har en stor bredd av verksamhet, därav består vår fordonspark av paketbilar, distributionsbilar, kranbilar och schakttrailers. Vi har olika arbetsställen och söker nu dig som kommer att utgå från Skogås-Länna. Arbetet genomförs delvis självständigt och i samarbete med andra så det är av yttersta vikt att du är både självgående och har lätt att samarbeta. Under arbetspasset träffar du ständigt leveransmottagare och därför är det ett krav att du håller ett vårdat yttre och kan uttrycka dig väl på svenska i både tal o skrift. Du skall vara stresstålig, Visa stort intresse av att vilja lära samt ha viss datakunskap då vi använder oss av handdator som är en mycket viktig del i det dagliga arbetet. En stor merit är om du har god lokalkännedom i södra Stockholm samt om du har tidigare erfarenhet av att köra distribution. Utdrag ur polisens belastningsregister tas vid anställning. Vi söker nu dig med CE-kort som ska köra Partigods. Vi ser helst att du har full ADR då detta är ett krav från kunden. Arbetet genomförs delvis självständigt och i samarbete med andra så det är av yttersta vikt att du är både självgående och har lätt att samarbeta.
HÅJ Transporter AB är ett transportföretag i södra Stockholm. Vi söker dig som har B-körkort. Just nu har vi behov av extrapersonal, framför allt måndag - onsdag. Arbetet finns ledigt redan nu så vi ser helst att den arbetssökande kan börja sin anställning snarast. Lön enligt kollektivavtal med transportarbetareförbundet. Du som söker detta arbete ska ha: - erfarenhet av distributionsarbete med skåpbil - god lokalkännedom i hela Stockholm Arbetet är i högt tempo och då tunga lyft förekommer, krävs det att du har god fysik. Vi vill även att du är serviceinriktad, stresstålig, pålitlig och ambitiös samt att du kan läsa, tala och förstå det svenska språket bra.
Säkerhetstekniker med Fokus på Innovation och Kvalitet Är du en tekniskt intresserad och serviceinriktad person som vill vara med och forma framtidens säkerhetslösningar? Vi söker nu en säkerhetstekniker till vårt team i Uddevalla, där du får arbeta med den senaste tekniken och leverera förstklassiga säkerhetslösningar till våra kunder. Om rollen Som säkerhetstekniker hos oss kommer du att: • Installera och driftsätta avancerade säkerhetssystem, inklusive passersystem, inbrottslarm och kameraövervakning. • Utföra service, felsökning och uppgraderingar av befintliga system. • Arbeta nära våra kunder för att förstå deras behov och leverera skräddarsydda lösningar. • Hålla dig uppdaterad om den senaste tekniken och bidra till att implementera nya innovationer i våra projekt. • Säkerställa att alla installationer och tjänster uppfyller relevanta standarder och föreskrifter. Är det här du? Vi söker dig som har: • Utbildning på gymnasienivå eller från YH, gärna inom el, teknik eller IT. • Grundläggande kunskap om el/svagström och ett stort intresse för IT och teknik. • Erfarenhet av säkerhetstekniska lösningar (meriterande). • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. • B-körkort. Vi ser gärna att du är en lösningsorienterad och serviceinriktad person som trivs med att arbeta både självständigt och i team. Vi erbjuder dig en arbetsplats som: • En spännande och varierad roll i ett företag som satsar på innovation och kvalitet. • Möjlighet att arbeta med den senaste tekniken inom säkerhet och säkerhetssystem. • Generösa förmåner, inklusive friskvårdsbidrag, möjlighet till tjänstebil och tillgång till de senaste verktygen och utbildningarna. • En engagerad och stöttande arbetsmiljö där du får chansen att utvecklas både professionellt och personligt. Hos oss får du: • Trygghet: Kollektivavtal, friskvårdsbidrag, fri telefon, regelbundna hälsokontroller och möjlighet till förmånsbil. • Utveckling: Utbildningar och möjligheter att växa både personligt och yrkesmässigt. • Gemenskap: En arbetsplats där du är delaktig i att skapa och behålla långsiktiga relationer. • Kvalitet: Curator är ISO-certifierat inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö, vilket skapar trygghet både för dig och våra kunder. • Förmåner: Friskvårdsbidrag om 3 500 kr, möjlighet till tjänstebil, telefon, samt moderna arbetsverktyg och utrustning för att stödja både ditt välmående och din förmåga att leverera arbete av högsta kvalitet.
⭐ Ta nästa steg i karriären i rollen som arbetande förman ⭐ Har du några års erfarenhet inom logistik-, transport eller livsmedelsbranschen och vill ta nästa steg i karriären till en arbetsledande roll? Då har du hamnat helt rätt. Nu erbjuder vi på Svebol Logistics en social och varierande roll i ett växande företag med goda utvecklingsmöjligheter! Din nya roll hos oss I rollen som arbetande förman kan vi garantera dig en sak, och det är att dina dagar inte är den andra lik! Här får du varierande arbetsuppgifter - där du bland annat leder och fördelar det dagliga arbetet för vår personal och fordon, samt ansvarar för kvalitet och kundnöjdhet vid leverans till kund. Kort och gott, så får du en roll med högt tempo (och allt därtill!) i enlighet med företagets rutiner, policys och värderingar. Affärsmässig och kundorienterad - den vi söker Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega, gärna med några års erfarenhet, inom logistik-, transport eller livsmedelsbranschen. Kanske är du intresserad av att ta dina första steg inom ledarskap? Då har du den perfekta möjligheten hos oss! Med din goda sociala förmåga och samarbetsförmåga tror vi även att du är en fena på att coacha dina kollegor. Utöver det ser vi att du kan bocka av följande: ✓ Tidigare erfarenhet inom logistik ✓ B-körkort (C eller CE är meriterande) ✓ Gymnasieutbildning ✓ Behärskar svenska och engelska i tal och skrift ✓ God kommunikationsförmåga Skulle du även ha erfarenhet av arbetsledande ansvar, administrativt arbete, kunskap om arbetsmiljöansvar, relevant arbetsrätt och kollektivavtal samt förbättringsarbete (t.ex Lean) så är det en stjärna i kanten, men absolut inget krav! Välkommen till oss! Våra anställda är nyckeln till vår framgång och därför är det viktigt för oss att vara en arbetsplats att trivas på. Vi arbetar målmedvetet med att attrahera, utveckla och behålla kompetent personal. Här blir du en del av ett bolag som bryr sig om sina medarbetare; vi lyssnar, vi delar och vi lär oss! ✔️ Mångfald & inkludering Vi tror på mångfald och inkludering. Därför strävar vi efter att vara en organisation av medarbetare med olika erfarenheter och bakgrunder, där alla medarbetare alltid kan vara sig själva och kan ta lärdom av varandras olikheter. ✔️ Utvecklingsmöjligheter Hos oss får du möjlighet att växa och utvecklas både på ett personligt och professionellt plan! ✔️ Karriärmöjligheter Här ges du alla förutsättningar för att påbörja en långsiktig karriär hos oss. Många av dina framtida kollegor har jobbat inom bolaget i många år och klättrat uppåt. Svebol Logistics är helt enkelt en arbetsplats där du kan stanna länge och bygga en karriär!** ** Vi erbjuder dig Vi erbjuder möjligheten till personlig utveckling på Svebol Logistics AB. Dessutom får du chansen att jobba med fantastiska och skarpa kollegor. Vår verksamhet växer och är i en förändringsfas vilket innebär att det finns möjlighet till egna initiativ och utvecklingsmöjligheter. Som anställd hos Svebol Logistics AB erbjuder vi dig en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag samt förmånliga rabatter hos bland annat träningsanläggningar och hotell. Är den här rollen som skapt för dig? Vad kul! Om det är du som är vår nya kollega så välkomnar vi dig med öppna armar och ser gärna att du börjar omgående. Hör av dig till oss redan idag! Med fokus på kvalitet, säkerhet och hållbarhet Välkommen till Svebol Logistics - ett dotterbolag till Frigoscandia med bas i Stockholm och Mälardalsregionen. Tillsammans med ett 100-tal moderna ekipage, cirka 200 chaufförer och ett engagerat arbetslag arbetar vi aktivt för att utveckla trafik- och arbetsmiljön för fler nöjda och trygga kunder inom livsmedelstransport. Svebol Logistics AB är ett dotterbolag till Frigoscandia som driver ett temperaturkontrollerat logistiskt nätverk där vi lagrar och distribuerar livsmedel på ett hållbart och kvalitetssäkert sätt. Genom våra fordon, lager och terminaler hanterar vi livsmedel från -23 grader till +18 beroende på vilket behov och krav som ställs. Att vara expert på temperaturer är en naturlig del av vårt företags dna. Vår tydliga ambition framåt är att erbjuda våra kunder smarta logistiktjänster, enkla att hantera, allt i takt med den teknikutveckling som nu möjliggörs i vår bransch. Förutom lager och distribution i Norden och Europa, erbjuder vi olika typer av tjänster som infrysning, upptining eller förberedande butiksexponering.
At Hitachi Energy our purpose is advancing a sustainable energy future for all. We bring power to our homes, schools, hospitals and factories. Join us and work with fantastic people, while learning and developing yourself on projects that have a real impact to our communities and society. Bring your passion, bring your energy, and be part of a global team that appreciates a simple truth: Diversity + Collaboration = Great Innovation The opportunity Hitachi Energy is looking for a Laboratory test Engineer for the Business Unit Transformers to join our innovative and forward-thinking team in Ludvika. In this role, you will work onsite leading the technical aspects of testing products in the Test center including the definition, planning, execution, and analysis of testing processes. This position offers the opportunity to drive continuous improvement in testing processes, contributing to Hitachi Energy’s vision of delivering smarter and more sustainable energy solutions. How you’ll make an impact Test scope: Execution of mechanical, electrical, magnetics and climate testing. Test Campaigns: Prepare, execute, and document test activities, including data acquisition, analysis, and technical reporting. Lab Optimization & Improvement: Identify opportunities to improve lab processes and standardized tests. Mechanical Setup Development: Design mechanical fixtures and test setups using 3D CAD tools; create and validate test features. Electrical Setup Development: Implement instrumentation and data acquisition systems, including sensors, wiring, and network integration. Calibration routines: Guarantee calibration is up to date in the laboratory. Your background Bachelor’s degree in Engineering. Minimum of 5 years of experience with hands-on experience in laboratory testing or test engineering environments. Experience with sensors, DAQ systems, and electrical instrumentation. improvement of lab processes through automation, scripting, or system optimization is a plus. Familiarity in 3D CAD software (e.g., SolidWorks, Creo, or similar). Strong analytical skills and ability to work with test data. Knowledge of climate/environmental testing is a plus. Strong understanding of testing protocols, quality standards, and regulatory compliance (e.g., IEC, IEEE, ISO 9001, ISO 45001). Proficiency in data analysis and reporting tools to evaluate test results and performance metrics. Excellent problem-solving skills with the ability to conduct thorough failure analyses and implement corrective actions. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for an exciting new challenge? Does the above description sound like you? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Leonardo Ramalho-Souza, [email protected], will answer your questions about the position. Union contact - Sveriges Ingenjorer: Håkan Blomquist, +46 107-38 31 52, Unionen: Tomas L. Gustafsson, +46 107-38 27 47; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Recruiter Gustaf Hedström, [email protected]
Shkodrans Åkeri AB söker en erfaren och ansvarsfull chaufför för körning med lastbil och släp, med främst körning mellan Skåne och Göteborg. Vi söker dig som trivs med varierande arbetsuppgifter och har ett högt säkerhetstänk samt ett bra kundfokus. Arbetsuppgifter: Köra lastbil och släp mellan Skåne och Göteborg Säkerställa att leveranser sker i tid och enligt kundens önskemål Ansvara för lastens säkerhet och korrekt dokumentation Utföra dagliga kontrollrutiner och underhåll på fordonet Vi söker dig som: Har giltigt CE-körkort och yrkeskompetensbevis (YKB) Har erfarenhet av att köra lastbil och släp, särskilt på längre sträckor Är flexibel, ansvarstagande och har god kännedom om trafikregler och säkerhet Är van att arbeta självständigt och hålla noggrann ordning på arbetet Talar och skriver svenska eller engelska Har Truckkort Adr styckegods är meriterande Vi erbjuder: Ett omväxlande och självständigt arbete med körning mellan Skåne och Göteborg En trygg arbetsplats med bra arbetsvillkor och goda utvecklingsmöjligheter Möjlighet att vara del av ett stabilt och växande företag Nya moderna fordon Är du den vi söker? Skicka in din ansökan redan idag! Maila din CV och ett personligt brev till [email protected] eller ring Jonathan Simonsson +46708557522 för mer information. Vi ser fram emot att höra från dig! Shkodrans Åkeri AB – Din pålitliga partner på vägen!
Vi söker fartygsbefäl, minst klass VI, till passagerartrafiken mellan Strömstad och Kosteröarna under denna sommar med tillträde omgående. Stationeringsort Strömstad. Koster Marin AB trafikerar Kosteröarna med passagerarfartyg på uppdrag av länstrafikbolaget Västtrafik, vi har även en godsfärja i egen regi. Båda verksamheterna bedrivs året runt.
Är du en noggrann och driven truckförare? Vi söker dig! Just nu söker vi en ambitiös och självgående truckförare till vårt team på Arendal. Om du har erfarenhet av att köra motviktstruck och trivs i ett fartfyllt lagerarbete, kan detta vara möjligheten för dig! Arbetsuppgifter: Som truckförare kommer du huvudsakligen att köra motviktstruck på vårt lager. Arbetet är förlagt på dagtid och startar vecka 28 och pågår fram till vecka 31 Vi söker dig som har: - Minst 1 års erfarenhet av att köra motviktstruck - Truckkort - Flytande svenska i tal och skrift För att trivas hos oss ser vi att du: - Är ordningsam och noggrann - Är självgående men även en lagspelare som trivs med samarbete - Har ett driv att alltid göra ditt bästa och leverera hög kvalitet i ditt arbete Om du känner att detta låter som en spännande möjlighet, ser vi fram emot att höra från dig! Ansök redan idag och bli en del av vårt härliga team. Låter detta som ett jobb för dig? Skicka din ansökan redan idag då rekrytering sker löpande! Vi på Adacto People vill vara mer än bara en arbetsgivare – vi vill vara någon du trivs hos. Hos oss är personlig kontakt och närvaro en självklarhet. Vi ser dig och vi lyssnar – varje enskild medarbetare är viktig för oss! Låter det här som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att höra från dig! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag läs mer på vår hemsida: www.adactopeople.se
Välj ett jobb för att visa detaljer