Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Är du en positiv och skämtsam person som älskar naturen? Då kan det vara dig vi söker! Vi söker flera engagerade och omtänksamma personliga assistenter till en positiv och levnadsglad 45-årig man med en muskelsjukdom och förvärvad hjärnskada. Den ideala assistenten kommer arbeta nära och stötta denne man i vardagen, vilket innebär assistans med ADL, träning och möjliggöra hans intressen och passioner. Han stora intressen är hundar, katter, resa och lyssna på musik. Han har två pojkar som bor hos honom varannan vecka. Kravprofil: -empatisk och omtänksam -god förmåga att kommunicera med andra -humoristisk och positiv attityd -körkort önskvärt Arbetstiderna är 9-21:45, finns möjlighet till delad dag vid behov Vi som arbetsgivare kommer kräva belastningsregister från Polisen och personbevis från Skatteverket.
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Är du en positiv och skämtsam person som älskar naturen? Då kan det vara dig vi söker! Vi söker flera engagerade och omtänksamma personliga assistenter till en positiv och levnadsglad 45-årig man med en muskelsjukdom och förvärvad hjärnskada. Den ideala assistenten kommer arbeta nära och stötta denne man i vardagen, vilket innebär assistans med ADL, träning och möjliggöra hans intressen och passioner. Han stora intressen är hundar, katter, resa och lyssna på musik. Han har två pojkar som bor hos honom varannan vecka. Kravprofil: -empatisk och omtänksam -god förmåga att kommunicera med andra -humoristisk och positiv attityd -körkort önskvärt Arbetstiderna är 9-21:45, finns möjlighet till delad dag vid behov Vi som arbetsgivare kommer kräva belastningsregister från Polisen och personbevis från Skatteverket.
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Är du en positiv och skämtsam person som älskar naturen? Då kan det vara dig vi söker! Vi söker flera engagerade och omtänksamma personliga assistenter till en positiv och levnadsglad 45-årig man med en muskelsjukdom och förvärvad hjärnskada. Den ideala assistenten kommer arbeta nära och stötta denne man i vardagen, vilket innebär assistans med ADL, träning och möjliggöra hans intressen och passioner. Han stora intressen är hundar, katter, resa och lyssna på musik. Han har två pojkar som bor hos honom varannan vecka. Kravprofil: -empatisk och omtänksam -god förmåga att kommunicera med andra -humoristisk och positiv attityd -körkort önskvärt Arbetstiderna är 9-21:45, finns möjlighet till delad dag vid behov Vi som arbetsgivare kommer kräva belastningsregister från Polisen och personbevis från Skatteverket.
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Är du en positiv och skämtsam person som älskar naturen? Då kan det vara dig vi söker! Vi söker flera engagerade och omtänksamma personliga assistenter till en positiv och levnadsglad 45-årig man med en muskelsjukdom och förvärvad hjärnskada. Den ideala assistenten kommer arbeta nära och stötta denne man i vardagen, vilket innebär assistans med ADL, träning och möjliggöra hans intressen och passioner. Han stora intressen är hundar, katter, resa och lyssna på musik. Han har två pojkar som bor hos honom varannan vecka. Kravprofil: -empatisk och omtänksam -god förmåga att kommunicera med andra -humoristisk och positiv attityd -körkort önskvärt Arbetstiderna är 9-21:45, finns möjlighet till delad dag vid behov Vi som arbetsgivare kommer kräva belastningsregister från Polisen och personbevis från Skatteverket.
. Hej! Jag är en 26-årig man som är mitt uppe i planeringen att flytta hemifrån. Min lägenhet i Upplands-Bro står redo och väntar på att jag ska flytta in men jag behöver några fler assistenter i mitt team innan jag kan flytta helt. Jag söker dig som vill arbeta framför allt kvällar och nätter (med jour) hos mig ungefär en (1) till två (2) gånger per vecka. För att vi ska trivas ihop behöver du vara en person som gillar att ha många bollar i luften, du måste ibland assistera mig med att fatta kloka beslut, ha ett sinne för detaljer och vara en trygg, mogen och ansvarstagande person med glimten i ögat. Jag tycker om att sticka i väg på disco, bowla och såklart allsång på Skansen. Jag har ett stort film- och musikintresse och går gärna på konserter. Därför hoppas jag att även du tycker att det är kul och vill assistera mig så att jag har möjlighet att göra aktiviteter som gör mig glad. Det är ett plus om du också är äventyrlig, precis som jag! Eftersom jag ska flytta hemifrån kommer vi gemensamt att behöva skapa bra rutiner då jag behöver hjälp med bland annat mitt hushållsarbete. Jag hoppas också att du tycker det är lite kul med matlagning för det uppskattar jag. Jag behöver dig vid min sida i allt jag gör, utan dig klarar jag mig inte. Det är viktigt med kontinuitet i mitt liv, och eftersom det tar lång tid för oss att lära känna varandra ser jag helst att din plan är att stanna hos mig i minst två år. Du kommer att ha ett utökad ansvar som bemanningsansvarig ungefär en vecka i månaden, detta delas mellan mina assistenter på ett rullande schema och innebär att du kommer ta emot samtal från dina kollegor om någon skulle bli sjuk. Ditt ansvar är då att ringa runt och se till att någon kommer, kan ingen annan får du själv hoppa in. Allt handlar om att jag såklart alltid måste ha en assistent vid min sida som känner mig väl. Uppdraget är arvoderat! Mina assistenter är anställda i Assistans i balans vilket jag tycker är bra för då vet jag att du får en grundlig introduktion, kontinuerlig handledning och fortbildning. Låter det som något för dig? Ladda upp cv och personligt brev i formuläret nedan. Arbetstid/Varaktighet Storleken på tjänsterna kommer variera. Lön Individuell lönesättning. Kollektivavtal Fremia-kommunal Hoppas vi ses!
Jag är en tjej på 16 år som söker en till assistent att komplettera mitt team med. Jag gillar att göra precis allt sånt som andra 16-åringar tycker om att göra! Jag är en aktiv tjej som hänger med vänner, gör TikToks, sminkar mig, åker och badar, spelar spel, går promenader och mycket annat. För att kunna göra allt det roliga som jag vill så behöver jag din assistans. Du behöver därför vara vid min sida hela tiden under ditt arbetspass, redo att steppa in när jag vill göra grejer som jag inte fixar helt själv. Det kan vara hjälp vid förflyttningar, att se över mina hjälpmedel eller att tolka det jag säger. Ju mer vi umgås desto bättre kommer vi att förstå varandra. Eftersom jag är aktiv och har flera olika aktiviteter i min vardag så är det bra om du har en stabil och bra grundstryka. Det är viktigt att vår personkemi stämmer och att vi kan ha kul tillsammans. Jag vill gärna ha kvinnliga assistenter och jag tror att du är mellan 20-30 år ungefär. Du får gärna tidigare ha arbetat som personlig assistent, men det är inget krav. Hoppas vi hörs! Som assistent i Balans får du kontinuerligt stöd i ditt uppdrag, du får en god introduktion, personlig arbetsledning, handledning, ut- och fortbildning. Tjänsten är på 75% + bemanningsansvar 1 vecka/månad ca. För bemanningsansvaret utgår givetvis ett arvode. Du kommer att få möjlighet att hoppa in extra på upp till heltid om det är din önskan. Ladda upp CV och personligt brev i formuläret nedan. JAG SER FRAM EMOT DIN ANSÖKAN! Glöm inte att beställa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Beställ det i tid påwww.polisen.se”
Jag bor med min bror i Annedal i Bromma, på gränsen till Sundbyberg. Hit tar du dig snabbt och smidigt med kollektivtrafiken eller med cykel/promenad om du bor i Sumpan, Solna eller Bromma. Som person är jag humoristisk, social och tycker mycket om att kolla på film. Jag jobbar på en Daglig Verksamhet på dagarna och då hänger du självklart med. På helgerna brukar jag hitta på roliga aktiviteter tillsammans med min bror, som också har assistans, eller ibland tillsammans med en kompis. Vi brukar t.ex. åka till simhallen. För att jag ska kunna komma iväg på mina aktiviteter så behöver jag dig som har driv och god planeringsförmåga. Du kommer också att assistera mig i samband med diverse vardagsbestyr; såsom att tvätta, diska, städa och handla, duscha, av- och påklädning, kommunikation och allt annat som ingår i de flesta människors vardag. Det är mycket viktigt att du känner dig bekväm i det svenska språket, både i tal och skrift. Det är du som hjälper mig att kommunicera i olika situationer, t.ex. vid läkarbesök eller när jag ska prova ut ett nytt hjälpmedel hos hjälpmedelscentralen. Men inte minst för att du ska kunna förstå ditt arbete och kunna utföra det på ett bra och säkert sätt. Arbetet innebär både enkel- och dubbelassistans där samarbete är viktigt både med mig och mina andra assistenter. Obs! Inga pälsdjursallergiker eftersom jag och min bror har katt och mamma och pappa har hundar som brukar vara hemma hos oss. Förstås ett plus om du tycker om våra djur (som är jättesnälla). Egenskaper som jag önskar att du besitter: * Du är och tycker om att vara social på ditt arbete tillsammans med mig * Noggrannhet och god förmåga att strukturera och planera * Bra sinne och minne för detaljer * Lugn utan att för den skull vara långsam * Inkännande i det du gör * Kvick och alert i din personlighet * Du tycker, liksom jag, att det är viktigt att komma i tid till jobbet * Kunna ha många bollar i luften och ha koll på dem samtidigt * Du kan jobba utifrån skriftliga instruktioner utan problem * Det är viktigt att du vill lära dig och förstå hur jag fungerar och kan anpassa dig efter mina behov. Stort plus om du har erfarenhet eller kunskap i AKK. Du kommer få en gedigen introduktion, kontinuerlig handledning och fort- och utbildning av Balans, som blir din arbetsgivare. INFORMATION KRING TJÄNSTEN Jag söker två personer som kommer arbeta blandat i mitt schema med dagpass 7-15.30, kvällspass 15.30-21.30 och ibland vaken natt. Passen är förlagda under veckans alla dagar, när man jobbar helg är passen oftast lite längre Bemanningsansvar kan förekomma Du är öppen för att hoppa in när någon kollega blir sjuk eller vill vara ledig Vi tror att du som passar bäst för dessa tjänster är 25 år eller äldre. Lön: Individuell lönesättning. Avtal: Fremia-Kommunal Sök gärna tjänsten och det gör du via formuläret nedan Jag ser fram emot din ansökan!
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Välkommen till oss Nu söker vi en erfaren och engagerad behandlare till en tillsvidaretjänst. Vill du arbeta med en viktig målgrupp i ett meningsfullt och utvecklande sammanhang? Då är du varmt välkommen att bli en del av vårt team! Om relationsvåldscentrum Sydost (RVC Sydost) Vår målgrupp är vuxna (18 år och uppåt) som har varit eller är utsatta för våld i nära relation eller hedersrelaterat våld och förtryck, samt personer som utövar våld och vill förändra sitt beteende. Enheten tillhör område vuxen inom avdelning Individ och familj. Enheten leds av områdeschef tillsammans med fyra enhetschefer, och omfattar cirka 40 medarbetare. Vid RVC Sydost arbetar sju behandlare under ledning av en enhetschef. Utöver den ordinarie verksamheten driver RVC Sydost även projektet Lots, som pågår fram till årsskiftet 2025/2026. Vi erbjuder En utvecklande arbetsplats med kompetensutveckling inom våld i nära relation. Närhet till chefer. Friskvårdsbidrag på 3 000 kr/år och tillgång till gym i huset. Flexibla arbetstider med vinter- och sommararbetstid samt möjlighet till semesterväxling. Ditt uppdrag Som behandlare hos oss arbetar du med kvalificerade stödsamtal – individuellt för vuxna våldsutsatta, våldsutövare samt barn som upplevt våld och i grupp – för vuxna våldsutsatta, våldsutövare. Ditt uppdrag omfattar även att ge stöd i rättsprocesser för vuxna som gjort en polisanmälan om våld i nära relation. Du arbetar både självständigt och i team, i nära samverkan med kollegor inom socialtjänsten (ex. Relationsvåldsteamet, BoU) och externa aktörer som polis och rättsväsende. Våra insatser till barn innefattar bland annat "Trappansamtal" och "Här och nu"-samtal. Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har: socionomexamen erfarenhet av arbete inom socialtjänsten dokumenterad kunskap och erfarenhet av att arbeta med våld i nära relation god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har: erfarenhet av stödsamtal och behandlingsarbete utbildning i Trappan-modellen, ATV eller Utväg Skaraborgs gruppbehandling erfarenhet av att arbeta med barn som upplevt våld erfarenhet av att arbeta med våldsutövare. Vi söker dig som är trygg, lugn och tydlig i din kommunikation. Du har ett ödmjukt bemötande och god samarbetsförmåga, samtidigt som du är självgående och strukturerad. Du har personlig mognad och förståelse för arbete i en politiskt styrd organisation. Du är flexibel, har lätt för att bygga relationer och förmåga att skapa trygghet i mötet med människor i utsatta livssituationer. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet Hälsning från din blivande chef, Susanne “Jag tror på ett tillitsbaserat ledarskap där du som medarbetare får stort ansvar och förtroende. Här testar vi nya idéer, vågar göra misstag och utvecklas tillsammans. För mig är det viktigt att vi har ett kreativt arbetsklimat – och att vi har roligt på jobbet.” Övrig information Intervjuer sker löpande. När den nya socialtjänstlagen träder i kraft kan vissa arbetsuppgifter komma att förändras Välkommen med din ansökan! Vi rekryterar utan det personliga brevet i denna rekrytering för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Enskede Årsta Vantör är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 105 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet. Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 18 000 nya lägenheter planeras till år 2030.
Är du diakon och brinner för att möta människor som söker sig till församlingen för gemenskap och kristen tro? Vill du verka för ett rikt församlingsliv som bärs av människors engagemang och ansvar? Vill du utmana församlingen att i allt hon gör vara diakonal, och bereda plats för den radikala diakoni som framtiden behöver redan idag? Då kan det vara dig vi söker! Eskilstuna pastorat är fyra församlingar, två förskolor och en begravningsverksamhet. Stödfunktionen har en bred kompetens inom bland annat kommunikation, ekonomi, HR och fastighet, vilket gör att församlingarna kan fokusera på sin verksamhet. S:t Johannes församling är en självklar mötesplats för människor med olika kulturella bakgrunder. Idag består arbetslaget av ca 15 medarbetare med olika yrkesroller. I församlingen finns tre kyrkor – S:t Pauli, S:t Petri samt Kloster kyrka, som är Eskilstunas största kyrka. Församlingen eftersträvar ett rikt liturgiskt gudstjänstliv med stor delaktighet och ett församlingsliv präglat av ideellt engagemang och där relationen till Jesus är i centrum, samt en bred satsning på konfirmander och unga. Nu söker vi en diakon med utgångspunkt i Klosters kyrka med församlingshemmet beläget mitt i centrala Eskilstuna. Målet med tjänsten är att bygga upp ett långsiktigt och dynamiskt församlingsliv med utgångspunkt i Klosters kyrka där gudstjänst, undervisning och diakoni går hand i hand. Som diakon i Kloster är du, tillsammans i medarbetarteamet, med och driver arbetet med att vara en kyrka mitt i människors liv. I uppdraget ingår sedvanliga diakonuppgifter som att möta människor i samtal, gudstjänst och gemenskap, men med särskilt fokus på undervisning och att hjälpa människor att leva som lärjungar i vardagen i praktiskt diakoni. I tjänsten ingår såväl dag- som kväll- och helgtjänstgöring. Kvalifikationer Vi söker dig som: • Är diakonvigd i Svenska kyrkan • Har goda datakunskaper • Har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift Vi ser även gärna att du har B-körkort och tillgång till egen bil. För att lyckas i rollen behöver du vara en strukturerad och självständig person som trivs med att vara en drivande kraft tillsammans med ideella och anställda kollegor. Du brinner för ett aktivt gudstjänst- och församlingsliv och tycker om att möta människor i alla åldrar i deras sökande efter en kristen gemenskap. Du är väl förankrad i kyrkans tradition och liv och samtidigt vågar du bryta ny mark och prova nya arbetssätt och aktiviteter. Du har god förmåga att samarbeta inom församlingen och i hela pastoratet, med kollegor, ideella medarbetare och församlingsbor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet! Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder individuell lönesättning, ett generöst friskvårdsbidrag, möjlighet till flexibel arbetstid/distansarbete (8h/v) och utbildningar som bidrar till din kompetensutveckling. Inte minst erbjuder vi dig kompetenta och engagerade medarbetare. Övrigt Urval sker under v. 29. Intervjuer i Domkapitlet: 1 september. I den här rekryteringen kommer vi be dig om ett utdrag ur belastningsregistret. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Varmt välkommen med din ansökan!
På Olivia arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi på Olivia söker dig som vill arbeta som personlig assistent deltid hos vår kund i Varberg. Vi söker även dig som vill arbeta som vikarie vid behov vid ordinarie assistenters frånvaro. Arbetstiderna är förlagda främst dag och kvällstid .Dubbelbemanning dag och kväll Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående. Om kunden Kunden är en kille i övre tonåren . Personen behöver din hjälp som assistent i sin vardag på grund av Autism. Arbetsuppgifterna är enligt följande: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Din arbetsplats är där kunden befinner sig Är du den kunden söker? Vi tror att du som söker denna tjänst är en person med en personlig mognad som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du empatisk, socialt lyhörd, initiativtagande, tålmodig och kan behålla lugnet . Du kan lätt läsa av situationer och ligga steget före då vår kund är utåtagerande. Krav: Tidigare arbetat med LAB (lågaffektivt bemötande) Yrkesmässig erfarenhet av Autism Yrkesmässig erfarenhet av arbete som personlig assistent Bra Fysik Kunna cykla Sysselsättningsgrad: Varierande tjänstgöringsgrader 25%-75% Omfattning: 3 deltidstjänster . 2 vikarier vid behov Tillträde: Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. För att komma till anställning behöver du ha ett Bank-ID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Vid frågor kontakta oss via mejl Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, godman eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. För dig med Anställningsstöd: Olivia är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia: Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.
Välj ett jobb för att visa detaljer