Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Socialförvaltningen ger stöd till Botkyrkaborna och ansvarar för myndighetsutövning, i första hand enligt socialtjänstlagen. Stödet är både för individ och närstående. Socialförvaltningen har ett särskilt ansvar för barn, unga och vuxna i behov av stöd enligt sociallagstiftningen. Vi är ungefär 500 medarbetare som med styrkebaserade arbetssätt ger stöd till Botkyrkaborna på ett jämlikt, rättvist och tryggt sätt. Tjänsten och arbetsuppgifterna Är kanske just du vår nya kollega? Just nu finns det en unik chans att prova på detta spännande arbete då vi söker en medarbetare till socialförvaltningen Vi har bestämt oss! Vi vill bli Din bästa arbetsplats – Kom till oss! För att bli Din bästa arbetsplats så satsar vi på arbetsmiljön för alla! För oss innebär det att både medarbetare och chefer ska ha bra förutsättningar för att kunna utföra sitt dagliga arbete på ett rättssäkert och tryggt sätt, vilket även medför att våra medborgare får möta en kompetent och modig socialtjänst. Vill du vara med och forma morgondagens socialtjänst och skapa framtidens Botkyrka? Vill du arbeta med barn och deras familjer på en enhet med mycket hjärta, prestigelöshet och hög rättssäkerhet? I så fall är du varmt välkommen till oss på Utredning barn och unga 2 och bli en del av vårt team. Vi är inne ett utvecklingsskede. Vi har gått från att ha varit specialistenheter, varav vår specialisering vart våldsutsatta barn, till att vi nu vara generalistenheter som arbetar med barn och unga där vi värnar om kontinuitet och relationer för våra familjer så att vi får så få avbrott och byten av socialsekreterare som möjligt. Vi arbetar för att alla barn och ungdomar ska leva under goda uppväxtförhållanden och utvecklas gynnsamt. Vi vill erbjuda den bästa möjliga socialtjänsten inom givna ramar och arbetar ständigt med barnet i fokus. Verksamheten består av två enheter för myndighetsutövning med varsin enhetschef. Varje enhet är uppdelade i två mindre team med 7 socialsekreterare som leds av en förste socialsekreterare. Enheterna har ett dagligt administrativt stöd och just nu håller utökar vi stödet genom införandet av nya tjänster avseende ett aktivt handläggarstöd. Vi har också ett nära samarbete med de utförare/behandlare som tillhör verksamheten och på vår enhet arbetar även kommunens Barnahussamordnare. Du har i ditt arbete kontinuerligt stöd både av din förste socialsekreterare och dina kollegor, genom regelbundna gruppmöten, enskilda ärendedragningar samt extern handledning. Hos oss får du också en verksamhetsnära enhetschef. Arbetsuppgifter Varje dag går vi till jobbet för att barn och familjer i Botkyrka kommun ska få stöd och hjälp, idag, imorgon och i framtiden! Som socialsekreterare hos oss utreder du barns behov av skydd och stöd. Tillsammans med barnet och föräldrarna planerar du insatser som du sedan följer upp. I vardagsarbetet utgår du från kunskap, beprövad erfarenhet samt barnets och föräldrarnas situation i kombination med önskemål. Du tar även hänsyn till aktuell lagstiftning, riktlinjer och rutiner samt fattar beslut enligt gällande delegationsordning. En viktig del i arbetet är samarbete för att tillgodose en familjs behov. Vi teamar mycket med våra kollegor från andra enheter på socialförvaltningen men också mellan olika myndigheter, till exempel polisen, skolor samt andra aktörer. Förutom ett stimulerande och viktigt arbete erbjuder vi dig olika former av kompetensutveckling, årsarbetstid, friskvårdsbidrag, möjlighet till distansarbete. Vi erbjuder dig När vi frågar våra medarbetare varför de arbetar på Utredning barn och unga 2 så svarar de bland annat: - Botkyrka har ett medborgarfokus. Låter inte resurserna styra behovet, utan man anpassar resurserna så det möter individens behov. - Bra kollegor. Hjälpsamma och kompetenta. - Frihet under ansvar. Inte så kontrollerande ledning, utan finns tillit till medarbetarna. - Vi har en ledning som satsar på personalen och som anser att kompetensutveckling är viktigt. https://www.botkyrka.se/dinbastaarbetsplats Du som söker till oss Kvalifikationer Vi söker dig som har - Socionomexamen. - Har dokumenterad erfarenhet av myndighetsutövning. Det är meriterande om: - Du är utbildad inom och har erfarenhet av att jobba enligt BBIC och Signs of Safety. - Du har arbetat med att utreda barn och unga samt erfarenhet av att möta våldsutsatta. Vi arbetar i en politiskt styrd organisation och det är viktigt att du förstår vad det innebär och hur det påverkar din vardagliga arbetssituation. Att du dokumenterar sakligt och korrekt är en förutsättning men vi vill också att du har förmågan att dokumentera på ett koncist och kärnfullt sätt. För tjänsten krävs att du skriver och talar svenska obehindrat. För oss är det viktigt att du är ansvarsfull och bemöter andra med respekt. Du är också bra på att kommunicera, samarbeta och genomföra fattade beslut. Struktur i arbetet är något vi värdesätter samtidigt som du har förmågan att vara flexibel. Är du en person andra känner tillit till samtidigt som du är öppen och nytänkande tycker vi att du ska söka till oss! Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet. Erfarenhet krävs. För tjänster på Socialförvaltningen i Botkyrka kommun kommer du som blivande medarbetare att genomgå en bakgrundskontroll. Läs mer om bakgrundskontroller här: https://www.botkyrka.se/bakgrundskontroll För tjänster på Socialförvaltningen i Botkyrka kommun kommer du som blivande medarbetare att genomgå en bakgrundskontroll. Läs mer om bakgrundskontroller här: https://www.botkyrka.se/bakgrundskontroll
Om jobbet Funkisgruppen strävar efter att skapa en ny dimension i vardagen för personer med funktionsnedsättning genom att vi fokuserar på de mjuka mervärdena. Funkisgruppen AB erbjuder insatser enligt SoL och LSS, placering i skyddat boende, personlig assistans sam arbetsmarknadsinsatser. De olika pusselbitarna i vår verksamhet bidrar till att skapa en helhet för individen – Vi löser livspusslet! Våra styrdokument är lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade (LSS), socialtjänstlagen (SoL) samt hälso- och sjukvårdslagen (HSL). Om tjänsten Vi söker just nu en dedikerad ledsagare/avlösare till uppdrag i Stockholm och på Lidingö. Ledsagning och ledsagarservice innebär att en person med funktionsnedsättning får stöd av en följeslagare att komma ut i samhället och bryta/motverka isolering. Med avlösarservice avses vanligen avlösning i det egna hemmet, dvs. att en person tillfälligt övertar omvårdnaden från anhöriga eller andra närstående. Utgångspunkten för insatsen är den enskildes hem. För arbetsuppgifter tillämpas kollektivavtalet för bransch Vård och behandlingsverksamhet sam omsorgsverksamhet (E) mellan Vårdföretagarna och Kommunal. Vad vi söker hos dig: Du har relevant utbildning, så som vård och omsorg eller annan adekvat utbildning för tjänsten. Du har ett flexibelt och kreativt tankesätt Du har en förmåga att se möjligheter och är pedagogisk Du har god datavana / applikationer Du behärskar svenska i tal och skrift då social dokumentation sker kontinuerligt kring kund och genomförandeplan Meriterande om du har erfarenhet inom LSS och SoL Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet så tveka inte med att lämna in din ansökan till oss. Registerutdrag Vid en anställning kommer vi att begära ett registerutdrag innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från Polisen. Arbetstid: Deltid, främst kvällar och helger. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Har du ytterligare frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Emma Fred på 0729-94 97 08 eller [email protected] Välkommen med Din ansökan! Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb hos oss på Humana. I rollen som gruppledare kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Boendet riktar sig mot personkrets 1 enligt 9§9 LSS för vuxna och finns i Åkersberga. Om tjänsten Hantverkarens gruppbostad ligger natursköna Åkersberga cirka 40 min från centrala Stockholm norr om stan. Gruppbostaden är belägen i ett radhusområde med skogen som närmaste granne. Boendet är i ett plan och har 6 stycken tillhörande lägenheter med varsin tillhörande uteplats. Rymliga gemensamma utrymmen inomhus och tillhörande vacker uteplats med möjlighet till odling och trevliga möten mellan de boende och personal. Arbetstider: Tjänsten kan innebära arbete under dagtid, kvällstid och nattjour på vardagar samt helger vid behov. Lön: Lönen sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal Tillträde: Enligt överenskommelse Vad får du? Möjligheten att dagligen ge god vård och omsorg samt skapa en meningsfull och trygg tillvaro för varje individ En chans att utveckla din kompetens och erfarenhet inom vård och omsorg En möjlighet att vara en del av ett företag som värdesätter glädje, ansvar och engagemang Arbetsuppgifter Du ansvarar för att tillsammans med dina kollegor ge individuellt utformat stöd till de boende i vardagslivets alla delar för att därigenom stärka förmågan hos den boende samt motivera till att nå självständighet utifrån varje individs förutsättningar. Du planerar och genomför aktiviteter med de boende. Du genomför delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter. Du bidrar och verkar för att skapa en god och attraktiv miljö för alla, såväl kollegor som boende. Du arbetar både självständigt och i nära samarbete med kollegor. Vem är du? Som person är du serviceinriktad, uppmärksam och tillmötesgående. Tjänsten som boendestödjare/gruppledare ställer även krav på tålamod, flexibilitet och lyhördhet. Som medarbetare på Humana tar vi ett gemensamt ansvar för vår arbetsmiljö och strävar efter att skapa ett gott klimat på verksamheten och i arbetsgruppen genom ett respektfullt bemötande. Stor vikt kommer därför att läggas vid personlig lämplighet. Du har även goda kunskaper i svenska, både tal och skrift då dokumentation är en stor del av arbetet. Det är meriterande om du har: Utbildning som undersköterska, specialpedagog eller beteendevetare eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig Erfarenhet från liknande verksamhet Kunskaper inom lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik, alternativ och kompletterande kommunikation Goda kunskaper i svenska i tal och skrift då dokumentation är en stor del av arbetet Vi erbjuder Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern läroportal med ett brett utbud av utbildningar. Vad händer nu? Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdagen. Skicka därför gärna din ansökan redan idag! Inför anställning lämnas utdrag ur belastningsregistret. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss. Kontaktuppgifter: Fredrik Polfors, Verksamhetschef, [email protected] Välkommen med din ansökan!
En kille i 20-årsåldern söker nu en personlig assistent. Det är dag och kvällstider som gäller Assistenten behöver hjälpa ungdomen med olika typer av aktiviteter för att få vardagen att fungera, bland annat kommunikation och regelbunden rörelse. Alternativa kommunikations hjälpmedel används, främst digital bildkommunikation men även tecken som stöd. Ett stort intresse är musik. Är du ansvarstagande, lyhörd och har ett omsorgsfullt bemötande så är det ett stort plus. Tidigare erfarenhet av yrket är meriterande men inget krav, det viktiga är personlig lämplighet. Assistansen utförs både i och utanför hemmet, i samråd med ungdomens familj. Körkort och tillgång till bil är en fördel men inget måste Lön Timlön efter överenskommelse. Kollektivavtal finns enl. Fremia Kommunal avtal för personlig assistans. Som anställd hos oss omfattas du av pensionsförsäkring, trygghetsförsäkring vid arbetsskada, grupplivförsäkring, gruppsjukförsäkring och även föräldrapenningtillägg. Om oss Storsjöbygdens Personliga Assistans AB är en privat assistansförmedling som grundades 2001. Vi grundar assistansverksamhetens policy på personlighet, erfarenhet, kunskap och tillgänglighet. Vårt mål är att ge bästa möjliga service och vi har kompetent personal med mångårig erfarenhet från assistansbranschen. Om anställningen Lön Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent på cirka 75% hos vår kund i Bredbyn. Arbetet är förlagt under dagtid, kvällstid och helg. Arbetstiderna är förlagda enligt följande Kl. 07.00-14.00, 14.00-20.00, 08.30-20.00 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Vår kund är en tjej i 20-årsåldern som är bosatt i centrala Bredbyn, några mil utanför Örnsköldsviks stadskärna. Som personlig assistent hjälper du henne i vardagliga moment exempelvis förflyttningar, bad, träning, personlig hygien, vardagssysslor i hemmet, samt att följa med på fritidsaktiviteter. Hon har ett stort intresse för framförallt hockey och uppskattar även att åka på loppisar, spela bingo och vara ute på hundpromenader. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vår kund värdesätter högt om du som person tar egna initiativ, ser positivt på att hitta på saker, är empatisk och lyhörd inför kunden behov. Ett plus om du är sportintresserad då kunden har ett stort intresse för hockey. Vi ser positivt på om du har tidigare erfarenhet av yrket men det är inget krav för att ansöka till tjänsten. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. KRAV Körkort och tillgång till egen bil för att ta dig till och från arbetsplatsen. Ej Allergisk mot pälsdjur. MERITER Erfarenhet av yrket eller vård och omsorg. Sysselsättningsgrad: Cirka 75%. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: Vill arbeta hos en kvinna i 34 årsåldern bosatt i Liljeholmen Har goda kunskaper i svenska Erfarenhet inom vård och omsorg Har god fysik Det är även meriterande om du: Är utbildad undersköterska Har B-körkort Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 100%. Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid eller nattetid. Arbetstider: V.1 Mån-Tis 17.00-00.00 Tor-Fre 06:30-14:30 V.2 Ons-Tors 06:30-14:30 Fre-Lör 17.00-01:30 V.3 Mån,Tis,Ons,Tors, Fre 06:30-14:30 Fre 17:00-01:30 V.4 Tis, Ons, Tors 17:00-00:00 Fre och Lör 17:00-01:30 Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde 2025-08-09 Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Sandra Heras Arvidsson [email protected]
Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Vill du ha ett kul och varierande jobb? Då kanske samordnare inom kultur- och fritidsverksamheten kan vara något för dig? Jobbet innebär att samordna kulturverksamheten och fritidsverksamheten för målgruppen inom LSS. Förutom att samordna kommer du även själv vara delaktig i vissa av aktiviteterna som utförs. Kulturverksamheten jobbar främst med personer som fått beslut om daglig verksamhet enligt LSS el SoL. Vi utför aktiviteter som teater, dans, skapande och musik. Fritidsverksamheten jobbar med förebyggande verksamheter så som ett flertal mötesplatser som håller öppet varje vecka samt aktiviteter som varmvattengympa, innebandy, padel, gymträning med mera. Vi ser fram emot din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som samordnare för kultur- och fritidsverksamheten inom LSS kommer du att vara navet i vår verksamhet. Du kommer vara med och leda och fördela den dagliga driften av fritidsverksamhet samt daglig verksamhet inom LSS. Arbetsuppgifter kommer till viss del att vara administrativa, planera, strukturera innehållet och utformningen. Den andra delen av din arbetstid är förlagd i kärnverksamheten där du är med och leder aktiviteter. Kulturverksamheten jobbar främst med personer som fått beslut om daglig verksamhet enligt LSS el SoL. Vi utför aktiviteter som teater, dans, skapande och musik. Fritidsverksamheten jobbar med förebyggande verksamheter så som ett flertal mötesplatser som håller öppet varje vecka samt aktiviteter som varmvatten gympa, innebandy, padel, gymträning med mera. Fritidsverksamheten är förlagd till dag, kväll- och helgtider. Båda verksamheterna har nätverk och samverkan med andra aktörer i kommunen, så som idrottsföreningar och kulturorganisationer. Där får du en viktig roll att förvalta dem och arbeta fram nya samarbetspartners. Att du brinner för vår målgrupp är en självklarhet och att du ska kunna se individens förmågor och positivt bygga på och förstärka dem. På de båda verksamheterna arbetar sju personer och som samordnare har du det övergripande ansvaret för verksamheten och där fördela de arbetsuppgifter som arbetslaget har ansvar för. Därför är det är meriterande om du har tidigare administrativt och samordnande ansvar. Du behöver vara tydlig, målinriktad, strukturerad och ha förmåga att kunna prioritera då det periodvis kan hända många olika saker samtidigt. Du ingår också i ett nätverk med övriga samordnare inom daglig verksamhet. Tillsammans med oss chefer driver gruppen övergripande frågor och utvecklingsområde, alltid med fokus på våra deltagare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är bra på att skapa och bibehålla goda relationer, både intern och externt. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner. Du är bra på att planera och organisera ditt arbete, vilket innebär att du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter. Rollen kräver att du har ett gediget intresse för att människor har en aktiv fritid. Vi ser gärna att du har utbildning från: • barn- och fritidsprogrammet med inriktning socialt eller pedagogiskt arbete • annan eftergymnasial utbildning inom sport/fritid • annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig För att matcha kraven för tjänsten behöver du vara kunnig inom ett eller flera områden så som musik, drama, konst/skapande eller idrott för att kunna leda personer inom LSS i aktiviteter. Du ska ha erfarenhet av att ha jobbat med målgrupper inom LSS, IF och inom socialpsykiatri. Eftersom dialog och dokumentation är en stor del av ditt arbete förutsätter vi att du behärskar svenska i tal och skrift. Du som söker har B-körkort. ÖVRIGT Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer alternativt lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via medborgarcenter 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.
Vill du göra verklig skillnad i unga människors liv? Hos oss på Humana får du chansen att arbeta i en meningsfull roll där du varje dag bidrar till att förändra framtiden för barn och unga. Nu söker vi behandlingspedagoger till fyra av våra HVB-hem. På våra enheter blir du en del av ett team som präglas av engagemang, glädje och ansvar. Vi strävar tillsammans efter vår gemensamma vision – att alla har rätt till ett bra liv. Här arbetar vi nära varandra, med ett öppet klimat och ett gemensamt driv att göra skillnad på riktigt. Om tjänstenVi söker dig som vill vara med och skapa en trygg, stödjande och utvecklande miljö för barn och unga i åldern 10–20 år, med olika typer av behov och utmaningar. Våra målgrupper omfattar bland annat: - Flickor, transpersoner och ickebinära i åldern 10-20 år med sociala svårigheter, känslomässiga utmaningar och riskbeteenden - Pojkar i åldern 12–15 år med kriminella beteenden Barnen och ungdomarna vi arbetar med har ofta varit med om svåra livshändelser, och många saknar trygga vuxna förebilder. Vårt uppdrag är att ge dem de bästa förutsättningarna för förändring och personlig utveckling, både på kort och lång sikt. I rollen som behandlingspedagog är du en viktig del av det dagliga arbetet, där du tillsammans med kollegor skapar en stabil, strukturerad och omsorgsfull miljö. Du följer ungdomarnas behandlingsplaner, vägleder dem i vardagliga situationer, och arbetar med relationer och kommunikation som grund för förändring. Vi använder metoder anpassade efter målgrupp och individ, exempelvis KBT, DBT, MI, ART och B12. Alla våra enheter inom region Uppland är HBTQI-certifierade. Arbetet innebär också att: - dokumentera insatser och följa upp utveckling - ha kontakt med socialtjänst, skola och andra samarbetspartners - delta i vardagsrutiner som matlagning, städning, aktiviteter och läkarbesök - bidra till ett professionellt och engagerat teamarbete Vem är du? Vi söker dig som är trygg, lösningsfokuserad och har ett starkt engagemang för att hjälpa barn och unga. Du har en god förmåga att sätta gränser, bygga relationer och bemöta ungdomar med respekt, även i utmanande situationer. Du är utbildad socionom, beteendevetare eller har minst en två-åring eftergymnasial utbildning såsom behandlingspedagog/socialpedagog. Det är även meriterande om du: -har erfarenhet av arbete inom behandling för barn och unga -har erfarenhet av KBT, MI och/eller annan evidensbaserad metod -har erfarenhet av dokumentationsarbete och läkemedelshantering Tjänstgöringsgrad och arbetstid: 100%. 4 veckors rullande schema med varierande dag, kväll och helg Lön: Sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse Övrigt: - B-körkort krävs för tjänsten - Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. - Du behärskar svenska i tal och skrift samt har god datavana. - Utdrag ur Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister för personal vid HVB erfordras alltid före anställning. Har du frågor är du välkommen att kontakta områdeschef André Keshish 072-545 27 60.
Välkommen till socialförvaltningen – där vi gör skillnad varje dag! Vårt uppdrag är att erbjuda förstklassig vård och omsorg samt bedriva verksamheter som stöttar individer i att leva självständiga och aktiva liv. Hos oss arbetar vi med hjärta och engagemang för att skapa en trygg och stödjande miljö för alla i vår kommun. Vi söker nu passionerade och omtänksamma medarbetare som vill vara med och forma framtidens omsorg i Haparanda. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bidra till att förbättra livskvaliteten för våra invånare? Kom och bli en del av vårt dedikerade team! Dina arbetsuppgifter Barn och familjegruppen söker nu en socialsekreterare. Arbetslaget består av 6 socialsekreterare som leds av en enhetschef. Gruppen har ett nära samarbete och stödjer varandra i arbetet. Som socialsekreterare inom barn- och familjegruppen har du en spännande och meningsfull roll där du får göra skillnad för barn och unga. Du arbetar med förhandsbedömningar, utredningar, stöd och uppföljning av insatser till barn, ungdomar och föräldrar. Vi arbetar enligt BBIC (Barns Behov I Centrum) som är ett enhetligt system för den sociala barnavården. Målet med vårt arbete är att hjälpa föräldrar att klara sina inbördes relationer och föräldrarollen bättre. Ytterst är målet att barnen och ungdomarna i familjerna mår bra. Vi strävar efter att ge familjer stöd i ett tidigt skede och så långt det är möjligt på hemmaplan. För att nå målet samverkar vi med andra resurser, till exempel myndigheter och organisationer. Din profil Vi söker dig som har socionomexamen och brinner för att arbeta med barn och unga och som vill göra en positiv skillnad i deras liv. Som person är du strukturerad, relationsskapande och lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. • B-körkort är ett krav • Erfarenhet från dokumentationsystemet Pulsen Combine är en fördel • God samarbetsförmåga och ett professionellt bemötande • Goda kunskaper att uttrycka dig i tal och skrift på svenska • Erfarenhet av socialt utrednings- och behandlingsarbete inom barn och unga och/eller dokumentationsvana är meriterande. • Det meriterande om du har efarenhet av missbruksarbete. Vi arbetar med urvalet löpande, vilket innebär att du kan komma att bli kallad till intervju med kort varsel, så skicka gärna in din ansökan redan idag. Mer information om vår organisation och kommun hittar du på haparanda.se och nykommun.se (https://www.haparanda.se) (https://www.nykommun.se) Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Är du positiv, genuin och ansvarfull? Lyhörd och kanske idrottsintresserad? Då kan det här vara jobbet för dig! Man i Kalmar med MS behöver hjälp att leva ett gott liv. Du blir förlänga armar och ben som hjälper till med allt som behövs i vardagen. Om du gillar idrott är det ett plus, då jag gillar att se både live och på tv. Du behöver kunna cykla och laga mat. Det viktigaste är att personkemin stämmer sedan kan vi lösa det mesta. Du kanske studerar och vill ha en extra inkomst? Eller önskar jobba deltid? Tjänsten är på ca 40 % och arbetspassen är dygn kl. 07:30-07:30 med beredskap vissa tider. Vi söker även timvikarier vid behov. Vi rekryterar löpande och kommer tillsätta tjänsten så fort vi hittar rätt, så sök idag! Vilka är vi på Assistanspoolen? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!
Välj ett jobb för att visa detaljer