Personlig assistent till livsglad kvinna i Oskarshamn
Evanda Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker dig som vill vara med och skapa trygghet, glädje och meningsfulla dagar för en kvinna i 50-årsåldern med omfattande hjälpbehov i sitt dagliga liv. Hon bor i ett vackert och välanpassat hus i Oskarshamn, omgiven av natur och lugn. Hemmet är utrustat med bil, vilket gör körkort meriterande. Tillsammans med två personliga assistenter dygnet runt får hon stöd i allt från personlig hygien och måltider till att delta i vardagens små och stora äventyr. Hon uppskattar promenader, att plocka svamp, lägga pussel, pyssla, lyssna på musik och bara få vara i naturen. Du som assistent har en viktig roll i att hitta på roliga, stimulerande och trygga aktiviteter tillsammans med henne. Hon har en psykisk funktionsnedsättning och kan ibland må väldigt dåligt. På grund av ett självskadebeteende får hon inte lämnas ensam. Därför söker vi dig som är trygg, lyhörd, ansvarstagande och har ett genuint engagemang för att arbeta med människor med psykisk ohälsa. Erfarenhet av liknande arbete är meriterande, särskilt med självskadebeteende. Vi söker dig som: Är empatisk, stabil och närvarande Har god samarbetsförmåga men också trivs med att arbeta självständigt Kan arbeta långa pass (dygnet runt-tjänstgöring) Har erfarenhet av eller intresse för att arbeta med psykiska funktionsnedsättningar Har körkort (meriterande men inget krav) Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Introduktion och stöd ges av erfarna kollegor och arbetsledning. Vill du vara med och göra skillnad – på riktigt? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Söker en Personlig assistent, vardagar!
Omsorg Assistans 1 AB
Personliga assistenter

Vi söker en personlig assistent, förmiddagar på vardagar, till en man i 60-årsåldern som efter en hjärnblödning är rullstolsburen. Han bor med sin familj på en hästgård vid Hällabrottet i Kumla, där vardagen inkluderar både trädgårdsarbete och aktiviteter i naturen. Ditt arbete kommer att bestå av att hjälpa till med dagliga sysslor samt att möjliggöra promenader, fiske och andra aktiviteter. Kunden kör permobil och har Turner som hjälpmedel vid förflyttningar. Ingen tidigare erfarenhet krävs – din personlighet är det viktigaste! Vi söker dig som är positiv, lyhörd och trivs med att vara en del av någon annans vardag. Krävs tillgång till bil för att ta dig till arbetsplatsen. Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. Vänligen kontakta oss för mer information.

1 juli 2025
Sista ansökan:
26 november 2025
Samordnande socialpedagog sökes till specialiserat HVB!
Viljan Individ och Familj AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Om Viljan Active Omsorg Rundelsgatan Active HVB Rundelsgatan är ett litet och specialiserat HVB beläget i Linköping. Vi tar emot barn och unga mellan 14-21 år i behov av individuell behandling i vårt lägenhetskoncept. Vi arbetar aktivt och målinriktat för att skapa en trygg, tillitsfull samt lärande- och meningsfull tillvaro.  Om rollen som samordnande socialpedagog Hos oss arbetar du i en ledande position i ett team med olika professioner som gemensamt leder ungdomarnas behandlingsprocesser framåt. Vi arbetar med engagemang i allt kring våra ungdomar. Arbetet innebär att möta människor i kris och/eller med en svår livssituation, det är av stor vikt att du själv kan se möjligheter, förmedla hopp och bemöta människor på ett respektfullt och tryggt sätt. Tillsammans i teamet och tillsammans med ungdomen skapar du en fungerande och trygg vardag. Som samordnande socialpedagog arbetar du i verksamheten med att leda den dagliga driften och utföra omvårdnadsuppgifter, du bistår även verksamhetschef och biträdande verksamhetschef med administrativa arbetsuppgifter så som schemaläggning och bemanning, kvalitetsförbättringar, riskbedömningar och dokumentation. Som samordnande socialpedagog är du behandlingsansvarig för de inskrivna och driver en ambitiös och målinriktad behandlingsprocess. Du är i din roll en naturlig del i den operativa ledningen. Kvalifikationer Du är inspirerande och relationsskapande och har god förmåga att etablera fina kontakter med både klienter och medarbetare. Du är lugn, stabil och kan hålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppkommer i det dagliga arbetet. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört sätt samt trivs med att samverka med andra. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för omsorgsarbete och kan se både verksamhetens och klientens behov.   Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: Utbildad socionom, beteendevetare eller annan utbildning vi bedömer som likvärdig. Tidigare erfarenhet av att jobba som chef alternativt samordnare i en verksamhet inom socialt arbete.  B-körkort. Meriterande: Handläggningserfarenhet från myndighet. Tidigare erfarenhet av att jobba behandlande med målgruppen.   Grundläggande psykoterapiutbildning eller andra fortutbildande kurser som exempelvis TMO, MI, ÅP och dylikt. Anställningsvillkor Roll: Samordnande socialpedagog Anställningsform: Föräldravikariat, till och med 1/9 2026 med god möjlighet till förlängning.  Tjänstgöringsgrad: Heltid. Arbetstid: Dagtid.  Tillträde: Enligt överenskommelse.  Vad kan vi erbjuda dig?  Viljan är en del av Attendo, som är en trygg arbetsgivare och kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.  Sista ansökningsdag 31/7 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Viljan är en del av Attendo, som är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom IOF. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Om du vill vara med och hjälpa människor att ta nästa positiva steg i livet så är Viljan arbetsplatsen för dig. Välkommen med din ansökan!Tillsammans för en bättre morgondag! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Verksamhetschef Mika Fischer, [email protected], 070-3055133 Biträdande verksamhetschef Olivia Ring, [email protected], 070-6678750

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Socialpedagog
Knivsta kommun
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

I Knivsta går framtidsandan att ta på. Läget mellan Stockholm och Uppsala, bara ett stenkast från Arlanda, är attraktivt och Knivsta växer så det knakar. Varje dag bygger vi aktivt det hållbara samhället med närhet till både storstad och vilsam natur. Vill du arbeta i en innovativ framtidskommun där du utvecklas och kan göra skillnad? Och sympatiserar du med våra gemensamma värderingar delaktighet, engagemang och tydlighet? Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Som socialpedagog på Ängbyskolan med inriktning mot mellanstadiet har du en central roll i att skapa en trygg, inkluderande och stödjande skolmiljö. Ditt arbete fokuserar på att stärka elevernas sociala och emotionella utveckling samt att främja trivsel och goda relationer. Du ger stöd till elever som behöver hjälp med sociala eller emotionella utmaningar, fungerar som en vuxen förebild och stöttar eleverna både under lektioner och på raster. En viktig del av arbetet är att hantera konflikter och hjälpa elever att lösa problem på ett konstruktivt sätt. Du samarbetar nära med lärare, elevhälsoteam och vårdnadshavare för att skapa en helhetsbild av elevens situation och identifiera behov. Detta kan innebära att delta i utvecklingssamtal och andra möten samt att bidra till skolans övergripande arbete med elevernas välmående. Förebyggande insatser är en central del av tjänsten. Du planerar och genomför aktiviteter som stärker skolans värdegrund och bidrar till en positiv skolmiljö. Det kan innebära att leda temadagar, värdegrundsaktiviteter och antimobbningsprojekt. Arbetet innebär också att dokumentera och följa upp insatser som görs för eleverna. Du är en viktig del av skolans systematiska kvalitetsarbete kopplat till sociala insatser, där du bidrar med din kompetens och erfarenhet. KVALIFIKATIONER Formell kompetens Examen som socialpedagog eller annan likvärdig utbildning. ÖVRIGT Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras, om man inte redan är krigsplacerad av annan aktör. Läs mer om krigsplacering på www.knivsta.se Knivsta kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Använd länken i annonsen för att söka tjänsten. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till kontaktpersonen i annonsen. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

1 juli 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Personlig assistent till ung kvinna i Visby 50%
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Om jobbet som personlig assistent Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Kunden är en ung kvinna som bor i egen lägenhet. Hon behöver nu förstärka sitt team med en glad och positiv assistent med hjärtat på rätta stället. Som assistent följer du kunden i hennes vardag. Din arbetsplats är där hon befinner sig. Oftast är det i hemmet eller på jobbet, men det kan också vara på härliga promenader eller på en utflykt till en strand eller ett badhus. Ibland vill hon besöka släkt och vänner och då följer du som assistent henne dit. Andra gånger kan det vara ett besök till tandläkaren eller frisören eller bara gå och handla. Vår kund behöver hjälp med allt i sin vardag, vilket innebär hjälp med kommunikation, kläder, hygien, mat och hushållssysslor. Hon har epilepsi och därför behöver du som assistent finnas nära och vara en trygg person.  Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning  om rollen som personlig assistent. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet.  Om anställningen Tjänsten är på 50% med möjlighet att arbeta mer under sommaren. Arbetstiderna varierar utifrån kundens behov: dag/kväll.  Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Vi rekryterar löpande.  Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

1 juli 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Personlig assistent, tills vidare
Arjeplogs kommun
Personliga assistenter

Arjeplogs kommun söker en person för arbete som personlig assistent till en man med funktionsnedsättning. Beskrivning Vill du ha ett meningsfullt arbete där du varje dag bidrar till att brukaren kan leva ett så bra liv som möjligt? Vi söker en personlig assistent till en man i trettioårsåldern med en funktionsnedsättning. Personlig assistans inom funktionshinderområdet arbetar med att ge stöd i vardagen åt personer som har en funktionsnedsättning. Här jobbar våra personliga assistenter självständigt med brukaren men alltid med stöd av chefer och kollegor. I ditt arbete som personlig assistent ingår att ge stöd i personlig omvårdnad och vardagliga sysslor i hemmet samt att följa med brukaren på aktiviteter. Som personlig assistent har du en möjlighet att lära känna en person och tillsammans göra varje dag meningsfull och unik. Samspelet med brukaren är centralt i ditt arbete och kommunikation är ditt främsta arbetsredskap. I ditt jobb kan du ha kontakt med anhöriga, regionen och andra aktörer. Du träffar andra i din arbetsgrupp regelbundet för att tillsammans diskutera och utveckla verksamheten. Vi söker personlig assistent till en tjänst på 67,97 % tjänstgöring dygnspass. Personliga egenskaper / Kvalifikationer Vi söker dig som har ett intresse för att arbeta med personlig assistans och tidigare erfarenhet är en stor fördel. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Det är viktigt att du har ett professionellt förhållningssätt som innebär att du ger ett gott bemötande samt har en vilja att tillgodogöra dig kunskap om och förståelse för brukarens behov, förutsättningar och önskemål. Ingen dag är den andra lik och därför behöver du vara följsam och flexibel. Då kommunikation och dokumentation är viktiga delar i ditt arbete ska du kunna svenska i tal och skrift obehindrat. I schemat ingår dygn med sovande jour. Övrigt Tillträde 2025-09-22 eller enligt överenskommelse Varaktighet tills vidare Sysselsättningsgrad 67,97% Provanställning kan komma att tillämpas Vi tillämpar löpande rekrytering vilket innebär att vikariatet kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan! Om du överväger att flytta till Arjeplog och har frågor eller behöver hjälp, är du varmt välkommen att kontakta vår inflyttningssamordnare Hilde Pape. Du når henne på telefon 0961-141 38 eller via e-post: [email protected]. Hilde ser fram emot att hjälpa dig med din flytt och att besvara dina frågor om livet i vår vackra kommun. Kommunen ser positivt på om du även vill arbeta inom kommunens räddningstjänst som deltidsbrandman. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser. I vänliga och vackra Arjeplogs kommun ligger Sveriges största och fjällnära skärgård. Här har vi kortast restid till arbetet och samtidigt en storslagen natur runt hörnet. Här möts tiotusen år gammal kultur med innovativt näringsliv och forskning i världsklass. Vår fordonstestindustri och vår besöksnäring ger kommunen en internationell prägel. Med invånarna i fokus ser vi till att det där självklara fungerar: en skola med god kvalitet, en omsorgsfull vård och en trygg livsmiljö. Som arbetsgivare erbjuder vi dig ett utvecklande och meningsfullt arbete i en god gemenskap. Arjeplog, Àrjepluovve, är en samisk förvaltningskommun. Vi välkomnar därför särskilt sökanden med kunskaper i samiska språken och kulturen.

1 juli 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Engelsktalande assistent sökes till barnkund i Göteborg
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Vi söker en engagerad person som vill bidra till en trygg, aktiv och välfungerande vardag för vår barnkund i Hisings Backa, Göteborg. Uppdraget ställer höga krav på ansvarstagande, då barnet har ett stort omvårdnadsbehov och vissa medicinska insatser ingår i det dagliga arbetet. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är nyfiken, lyhörd och visar ett genuint intresse för barnet. Du behöver även vara initiativrik och motiverad till att hitta på aktiviteter som stimulerar och utvecklar. I det dagliga arbetet ingår både kommunikationsträning och fysisk träning som en naturlig del av assistansen.  Då engelska är det språk som används i assistansen behöver du behärska engelska flytande i både tal och förståelse. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos ett barn bosatt i Hisings Backa, Göteborg behärskar engelska flytande, både i tal och skrift Det är även meriterande om du: har tidigare erfarenheter inom vården har tidigare erfarenheter av att arbeta med barn har erfarenhet av att arbeta med alternativ kommunikation Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 50%. Arbetet är förlagt till måndag–fredag kl. 18:00–21:00, samt ett helgpass kl. 16:00–19:00. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde 25/8 eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Gabriel Chabay [email protected]

1 juli 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025
Personlig assistent sökes till kvinna i Karlstad
EQ Personlig assistans Sverige AB
Personliga assistenter

Vi söker en personlig assistent till en kvinna i 40-års åldern som bor i egen lägenhet centralt i Karlstad. Hon deltar i daglig verksamhet några dagar i veckan och gör även andra aktiviteter såsom bad, musik, dans, promenader och mys med kompisar. I assistansen är det oftast enkelbemanning men vissa delar av dagen är det dubbelt och då finns det utrymme att göra utflykter då det finns till tillgång till en bil. På natten är det vaken natt. Vi söker dig som är initiativrik och kan se och läsa av kvinnans behov då hon har ett stort hjälpbehov. Som assistent hjälper du kvinnan med det mesta i vardagen. Det är viktigt att du ser arbetet som långsiktigt då det tar tid att lära känna kvinnan, vilket är en förutsättning för att hon ska känna sig trygg och må bra. Lyhördhet och engagemang är viktigt för att assistansen ska fungera bra och du blir en viktig del för att kvinnan ska få leva ett aktivt och meningsfullt liv på det sätt hon hade gjort utan sin funktionsnedsättning. Till denna tjänst söker vi en kvinna då en del av arbetsuppgifterna innebär intregritetsnära insatser. Du ska behärska svenska språket bra i både tal och skrift samt vara rökfri. Det är viktigt att du är stabil och trygg i dig själv. Du ska ha empati och förståelse för kvinnans behov samt vara ansvarsfull. Det är viktigt att du kan samarbeta med de andra assistenterna och kvinnans familj. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som personlig assistent sedan tidigare men rätt person med rätt inställning är också viktigt. Om du har körkort är det också en fördel. Arbetspassen är förlagda på dag, em/kväll, natt samt varannan helg. Tjänstegraden uppgår till 75-80%. Senaste ansökningsdag är 14 juli. Urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Tillträde på schema från 1 september men vi startar gärna upp introduktionen så snart som möjligt.

1 juli 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Musikalisk stödassistent till Daglig verksamhet Stjärnan!
Falu kommun
Vårdare, boendestödjare

Musikintresserad stödassistent sökes till Daglig verksamhet Stjärnan! Är du en trygg, engagerad och kreativ person med ett hjärta som klappar för musik? Vill du göra skillnad i vardagen för personer med stora funktionsnedsättningar? Då kan du vara den vi söker! Vi letar efter dig som: • Har ett genuint intresse för människor och musik • Är lösningsfokuserad och tycker om att skapa struktur • Trivs med varierande arbetsuppgifter och har lätt för att bygga goda relationer • Gillar att leda aktiviteter och skapa meningsfulla stunder Låter det här som något för dig? Skicka in din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig! Arbetsuppgifter Som stödassistent hos oss arbetar du med att stötta deltagare i deras dagliga verksamhet utifrån individuella behov och scheman. Du planerar och genomför aktiviteter – både i grupp och enskilt – med målet att skapa en meningsfull och glädjefylld dag. Musik är en viktig del av vår verksamhet, så vi ser gärna att du vill använda dina musikaliska färdigheter i arbetet. Du samarbetar nära både kollegor och deltagarnas personliga assistenter, vilket kräver god samarbetsförmåga, flexibilitet och ansvarstagande. Dokumentation och uppföljning av genomförandeplaner är också en viktig del av ditt uppdrag. Vi erbjuder • Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad varje dag • Ett kreativt och stöttande arbetslag • Möjlighet att utveckla dina intressen inom musik och pedagogik Kvalifikationer För rollen krävs - Utbildad stödassistent eller utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig - Erfarenhet av att arbeta utifrån lågaffektiv metod - Erfarenhet inom LSS som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten - Erfarenhet av att hantera stressfyllda situationer- Erfarenhet och/eller utbildning inom att leda musikaliska aktiviteter Personliga egenskaper Din närvaro är stabil och trygg, vilket skapar förtroende hos deltagaren. Du är kreativ och lösningsorienterad, och trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du hittar glädje i att skapa aktiviteter som får deltagarna att känna sig delaktiga och engagerade, och du gör detta med omsorg och ett empatiskt bemötande. Samtidigt är du en lagspelare som samarbetar väl med både kollegor och chef. Du bidrar till att verksamheten håller fokus på deltagarnas bästa och du är med och skapar en positiv arbetsmiljö.  Meriterande kvalifikationer - Utbildning eller erfarenhet av arbete inom området intellektuell funktionsnedsättning - Utbildad/erfarenhet av MI (Motiverande samtal) - Utbildad i Lågaffektivt bemötande/Studio 3 Anställningsvillkor Tjänsten är en tillsvidaretjänst med tillträde snarast för introduktion enligt överenskommelse. Tjänsten är en dagtidstjänst måndag-fredag kl.7.45-15.45.  Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då det kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Övrigt Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.  Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]

1 juli 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Stödassistent till LSS boende
Orust kommun
Vårdare, boendestödjare

Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Befattning/Tjänst: stödassistent 1-2 st Referensnummer:20250129 Placering: Sektor omsorg Vi vill bygga team som präglas av nytänkande och handlingskraft, där vi samarbetar för att nå goda resultat och vi vill skapa en verksamhet som förändras och utvecklas utifrån människors olika behov av stöd och utifrån hur samhället utvecklas. Därför söker vi kreativa och positiva medarbetare med lust att utveckla något nytt och vara med i våra team som gör skillnad i människors liv. Dina arbetsuppgifter  Grundplaceringen är på en gruppbostad inom LSS men uppdraget kan även innebära tjänstgöring på annan gruppbostad eller inom socialpsykiatrin. Det är det viktigt att du gillar variation i arbetet, är flexibel och känner dig trygg i att möta brukares olika och komplexa behov. Målgruppen du kommer arbeta med är personer med olika fysiska och psykiska funktionsnedsättningar, psykisk ohälsa, NPF och ibland i kombination med skadligt bruk och beroende. Utgångspunkten är att stödja brukarna i den dagliga livsföringen genom kvalificerat och individanpassat stöd i vardagen. Detta innebär varierande arbetsuppgifter med fokus på motivationsarbete, stöd och hjälp vid praktiska moment såsom hygien, städning, matlagning och övriga hushållsbestyr. Personal ger även stöd till brukarna i deras fritid och sociala liv. Som personal verkar du för att främja brukarnas delaktighet, självständighet, förmågor och färdigheter i alla avseenden. Tillsammans med brukaren upprättas en genomförandeplan för hur stödet ska utformas. Stödinsatserna ska främja brukarens integritet, delaktighet och utförs med respekt för brukarens självbestämmande. Brukarens behov ska vara i centrum och personens synpunkter ska aktivt tas tillvara. Brukaren ska få stöd och rätten att bestämma över sitt liv och utveckla sina förmågor att leva ett så självständigt liv som möjligt. Handledning och kontinuerlig kompetensutveckling ingår i uppdraget. Om dig  Vi söker dig som har vård och omsorgsprogrammet med fördjupningskurser i psykiatri/funktionsnedsättning eller Barn och fritidsprogrammet med inriktning socialt arbete eller pedagogiskt arbete, eller annan utbildning och erfarenhet som enligt arbetsgivaren bedöms likvärdig. Du behöver ha erfarenhet och kunskap av att arbeta med personer som har en psykiatrisk eller intelektuell funktionsnedsättning, NPF-diagnos. Det är meriterande om du även har kunskap och erfarenhet av arbete med brukare där även viss missbruksproblematik kan förekomma. Det är också meriterande om du har utbildning i Ett Självständigt Liv (ESL), Motiverande samtal (MI), vård och stödsamordning samt lågaffektivt bemötande. Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens och brukarnas bästa i fokus. Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll och skapar en god atmosfär i mötet. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Vi söker dig som är trygg, stabil och har en förmåga att behålla lugnet i möten med människor i affekt och klara utmanande situationer. Du ska kunna arbeta med ett lågaffektivt bemötande och ha förmåga att bidra till en trygg och positiv atmosfär såväl i arbetsgruppen som hos våra klienter. Du tar ett stort ansvar i ditt arbete. Du skiljer på det personliga och professionella och förhåller dig på ett sätt som är anpassat för situationen. Du kan diskutera på ett reflekterande sätt tillsammans med sina kollegor och andra du behöver samarbeta med, för att därigenom skapa ett gemensamt förhållningssätt utifrån varje persons situation. Du har förmåga att ställa om i arbetet och prioritera efter rådande förutsättningar och ser möjligheter. Socialpsykiatri och funktionsstöd är en verksamhet som ständigt förändras och utvecklas vilket ställer höga krav på flexibilitet kring såväl arbetsuppgifter som arbetstider. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övriga upplysningar:   Arbetstid/varaktighet:  Heltid, tillsvidare.   Arbetstiderna är förlagda dag, kväll och varannan helg. Lön: Individuell lönesättning  Tillträdesdag: Enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2025-07-24  Körkort: B  För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg. Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: Orust.se Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

1 juli 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025