Vi söker nu en engagerad och pålitlig personlig assistent till en härlig flicka med som behöver hjälp med tillsyn och stöd i alla sina dagliga behov. Tjänsten gäller arbete i hemmet, på fritidsaktiviteter och i andra vardagliga miljöer där flickan befinner sig. Om tjänsten: Som personlig assistent är du en viktig del av flickans vardag. Ditt uppdrag är att skapa trygghet, kontinuitet och en meningsfull tillvaro tillsammans med henne. Arbetet innebär att vara behjälplig med allt från personlig hygien, måltider, kommunikation, förflyttningar och tillsyn, till att följa med på aktiviteter och vara ett stöd i sociala sammanhang. Vi söker dig som: Har ett stort hjärta och ett lugnt, tryggt förhållningssätt Är ansvarstagande, lyhörd och flexibel Har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent eller inom vård/omsorg (meriterande men inte ett krav) Har god svenska i tal och skrift Är rökfri och har god fysisk förmåga Har körkort (meriterande men inte ett krav) Arbetstider: Varierande arbetspass dag, kväll och helg. Det är viktigt att du är flexibel och kan arbeta vid lov och ledigheter. Under sommaren är behovet främst kvällar och helger. Placering: I flickans hem i Rydebäck. Tillträde: Enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vill du vara med och göra skillnad i en annan människas liv – på riktigt? Välkommen med din ansökan! Skicka CV och personligt brev till: [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!
Barn- och utbildningsförvaltningen i Bollnäs kommun ansvarar för förskola, förskoleklass, fritidshem, grundskola och grundsärskola. I dagsläget ansvarar vi för totalt 16 kommunala förskolor och 9 grundskolor. Våra värdeord är: Modiga, Medskapande, Förtroende och Professionell. För oss är det därför av vikt att du som medarbetare har en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter. Vi ser fram emot att ha med just dig på vår resa för att säkerställa ett jämställt samhälle präglat av trygghet, demokratiska värderingar, mångfald, upplevelser och framtidstro. Välkommen till oss – och välkommen med din ansökan! Beskrivning Vi kan nu erbjuda dig en tjänst som vikarierande skolkurator på 100% under ett års tid! Till elevhälsan i Bollnäs kommun söker vi nu en vikarierande skolkurator. Tjänsten avser ett års vikariat på heltid. Tillträde sker efter överenskommelse. Intervjuer och rekrytering kan komma att ske löpande under ansökningstiden, sök därför tjänsten redan idag! Som skolkurator ingår du i Bollnäs kommuns samlade elevhälsa. Elevhälsan verkar förebyggande och arbetar med åtgärder som gagnar alla barns hälsa. Här ingår, utöver studie- och yrkesvägledare, skolsköterskor och skolläkare, psykologer, kuratorer samt specialpedagoger och specialpedagoger. Arbetsuppgifter Ditt fokus som skolkurator är elevernas relation till sin omgivning, familj och skola. I samverkan med skolans personal arbetar du med psykosociala främjande, förebyggande och stödjande insatser till elever, föräldrar och personal. Du träffar enskilda elever i kartläggande/stödjande samtal. Vidare ingår du som skolkurator tillsammans med elevhälsans övriga specialistkompetenser i skolornas elevhälsoteam. Skolkuratorn är sakkunnig inom socialtjänstlagen och kan på rektors uppdrag genomföra skolsociala utredningar. I uppdraget ingår även att göra sociala bedömningar i skolformsutredningar samt inför skolplacering. Kommunens skolkuratorer har regelbunden handledning tillsammans med Torsbergsgymnasiets kuratorer. Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen. Erfarenhet från arbete i skola, socialtjänst för barn, unga och familj samt annat kurativt arbete inom vård är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi ser att du har en mycket god kommunikativ förmåga, att du är flexibel samt har en mycket god förmåga att skapa relationer med barn och unga. Det är naturligt för dig att kunna såväl samarbeta med andra som att kunna arbeta självständigt. Om Bollnäs kommun Vi anställda i Bollnäs kommun arbetar med det som är viktigt på riktigt – och tillsammans skapar vi bra dagar för de cirka 27 000 Bollnäsbor som är beroende av vårt arbete. Hos oss får du stolta kollegor som med arbetsglädje utvecklar Bollnäs långsiktigt och hållbart. I vår kommun, med över 400 föreningar, ett kulturutbud över det vanliga och en närhet till landsbygd, stad och fjäll får du ett liv där det är enkelt att få vardagen att gå ihop. Välkommen till Bollnäs, hjärtat av Hälsingland!
Är du den trygga och motiverande assistenten jag söker? Jag är en positiv och ödmjuk kvinna i 60-årsåldern som söker fler stjärnor till mitt team. Efter att ha haft en stroke kämpar jag nu med att lära mig att gå igen och har ibland svårt att minnas detaljer. Jag kommunicerar verbalt och har ett gott sinne för humor. Mina intressen inkluderar sport, plantering, värme och att resa. Jag behöver hjälp med medicinering, hygien, förflyttningar, träning, stöd vid måltider samt hushållssysslor och vardagsbestyr. För närvarande har jag fem assistenter, inklusive min man som jag bor med och som är mycket närvarande. Vi är en liten och familjär grupp som arbetar tillsammans för att skapa en trygg och trivsam miljö. Jag söker en ny stjärna som har en god och motiverande inställning och som kan hjälpa mig att nå mina mål. Det viktigaste för mig är att du som söker är en kvinna med hjärtat på rätt plats och att personkemin fungerar. Du bör också vara tålmodig och uppmärksam på mina behov. Omfattning: Tjänsten är en timanställning för extra vid behov, det är även önskvärt att du ska kunna täcka upp när ordinarie assistenter har semester. För rätt person kan det även bli aktuellt med en schemaanställning längre fram. Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse. Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Du kommer få möjlighet till betald pedagogisk utbildning samt workshops för att stärka ditt pedagogiska arbete. Du kommer även få lära dig att arbeta med teckenspråk. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: Vill arbeta hos en 7-åring bosatt i Alvik Är en utåtriktad, kommunikativ och samarbetsvillig person Har intresse för lärande och pedagogik Har god fysik för att utföra förflyttningar Har goda kunskaper i svenska Är rökfri Det är även meriterande om du: Har erfarenhet av att arbeta med barn Har erfarenhet av TAKK eller teckenspråk Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på 60-70%. Tjänsten innebär arbete under dagtid och kvällstid. Arbetstiderna kommer vara förlagda enligt följande: Tisdag, onsdag, torsdag kl. 13.30-22.30 Under juli och halva augusti kommer arbetstiderna vara kl. 9-17, tre vardagar/vecka. Fr.o.m. 19 augusti och framåt kommer du jobba enligt tiderna ovan. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Önskat startdatum är 1 juli, innan dess kommer du erbjudas bredvidgång. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Amanda Finnhult [email protected]
På Bonzi arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi på Bonzi söker nu dig som vill arbeta som personlig assistent som timvikarie hos vår kund som bor i Bagarmossen. Du behöver vara flexibel till att arbeta varierande arbetstider främst dag och kväll vid ordinarie assistenters frånvaro vid tex semester eller sjukdom. Arbetsuppgifter: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Lyft kan förekomma vid förflyttningar Följa med på aktiviteter Tjänsten innebär varierande arbetspass förlagda enligt följande arbetstider: Kl. 07.00-15.00 Kl. 11.00-19.00 Kl. 15.00-21.00 Kl 09.00-18.00(helger) Kl. 12.00-21.00 (helger) Kl. 21.00-08.30 ( vaken natt vardagar) Kl. 21.00-10.00 (vaken natt helger) Om kunden Kunden är en man i 25-års åldern med stort intresse för musik, konserter, åka på utflykter och att träna . Han behöver din hjälp i sin vardag då han har Autism och Cp-skada Är du den vi söker: Vi och vår kund tror att du som söker denna tjänst är en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du empatisk, socialt lyhörd, lösningsfokuserad, initiativtagande samt pålitlig .Du är en bra lagspelare eftersom vår kund har dubbelassistans dag och kväll. Du kan inte vara allergisk det finns pälsdjur i hemmet. Är du även en person som har lätt att sätta dig in i andra personers livssituation så har du alla möjligheter till att bli en bra assistent. Meriterande är om du har: Erfarenhet inom kommunikationsstöd Yrkesmässig erfarenhet av att arbete som personlig assistent Yrkesmässig erfarenhet av kundens funktionsvariation Kreativ och estetisk lagd Krav: Fysisk stark då manuella förflyttningar förekommer Ej allergisk mot pälsdjur Flytande svenska i tal och förståelse Omfattning: 2 vikarier vid behov Tillträde: Intervjuer sker löpande och kan komma tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia . För dig med anställningsstöd: Bonzi är ett inkluderande företag.Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Bonzi är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent ,ledsagare eller avlösare måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om oss: Bonzi är ett företag som administrerar personlig assistans, ledsagar- och avlösarservice. Vårt kontor finns i Skarpnäck.
Om Ågrenska Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum. Vi bedriver olika verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella. Ågrenska ägs av Ågrenska Stiftelsen som är en icke vinstdrivande organisation. Som assistent på Ågrenska omfattas du av kollektivavtal, har rätt till ersättning för friskvård och får kontinuerlig utbildning i din roll som personlig assistent. Läs mer på www.agrenska.se Vem ska du jobba med? Jag är en 26-årig tjej som har behov av assistenter dygnet runt på grund av en svårbehandlad epilepsi. Jag bor i en egen lägenhet i Katrineholm där jag har flera assistenter som jobbar hos mig. Hos mig blir du en del av en härlig och engagerad assistentgrupp som består av tjejer i varierande åldrar. Som person är jag glad och social men vissa dagar är jag tröttare än vanligt på grund av min epilepsi. Du behöver därför vara bekväm med att nätterna kan variera när det kommer till mitt mående. Detta gör också att du behöver vara flexibel som person så att du lätt kan anpassa dig efter de behov som uppstår. Det är också viktigt att du har möjlighet att ställa dig till förfogande när sjukluckor uppstår. Vem är du som söker? Som assistent till mig behöver du vara trygg, tålmodig, påhittig och lyhörd. Jag ser gärna att du har en ödmjuk och positiv syn på livet eftersom jag behöver stöd och hjälp med nästan allt i min vardag. Jag är talande med stöd av tecken/bilder och jag har en intellektuell funktionsnedsättning. Det är meriterande om du har erfarenhet av lågaffektivt bemötande och att arbeta vaken natt. Det är också viktigt att vi trivs med varandra och att du förstår betydelsen av att jag ska kunna få möjligheten att leva ett så rikt liv som möjligt. Omfattning av tjänst Detta är ett föräldravikariat 75% med start 30/7 2025 till och med 30/7 2026 (kan eventuellt komma att förlängas). Tjänstens arbetstider är att jobba vaken natt och passen är vanligtvis förlagda mellan 21:00 - 08:00 alternativt 20:00-07:00. Eftersom jag har dubbelassistans så är utgångspunkten att du arbetar tillsammans med en annan kollega under vakna nattpass. Arbetet kan också vara förlagt på annan plats när jag exempelvis är på lägerveckor eller andra resor/aktiviteter. Tycker du att det verkar kul att jobba extra hos mig? Tveka inte att höra av dig så hoppas jag att vi ses! Vi kräver även att du uppvisar utdrag från belastningsregistret. Ansök om detta redan nu via nedan länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill arbeta som boendestödjare på Ejdervägen som är ett särskilt boende som arbetar med personer med olika funktionsnedsättningar. På Ejdervägen bor nio personer som behöver ett individuellt anpassat stöd. Du som blir en del av vår arbetsgrupp kommer att ingå i en arbetsgrupp på elva personer varav två arbetar vaken natt. I vårt arbete möter vi individer med olika behov av pedagogiska och sociala stödinsatser och omvårdnad. Vi har i uppdrag att stärka den enskildes förmåga att leva ett självständigt liv och har en bred kunskap kring psykiska funktionsnedsättningar. Vårt arbete utgår alltid från erfarenhet och omtanke. Som boendestödjare kommer du både självständigt och tillsammans med kollegor att arbeta med att ge stöd till personer med psykisk- eller neuropsykiatrisk funktionsnedsättning. Stödet utformas och planeras individuellt tillsammans med individen. Insatserna är av såväl praktisk- som pedagogisk karaktär och utförs i hemmet och närmiljön. Du har en viktig roll i att ge ett socialt- och trygghetsskapande bemötande. I arbetsuppgifterna ingår även stöd i hushållssysslor samt att delta på fritidsaktiviteter, till exempel träna på gym. Vi hoppas att du tillsammans med oss vill medverka till att skapa värden och höja livskvalitén för den enskilde individen. Välkommen med din ansökan! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en examen från vård- och omsorgsprogrammet, barn och fritidsprogrammet eller annan likvärdig utbildning om 200 yrkeshögskolepoäng eller 120 högskolepoäng. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med personer med funktionsnedsättning, har kunskap och erfarenhet av att arbeta med lågaffektivt bemötande samt att hantera utåtagerande situationer. Du har även god kännedom om det svenska samhället och dess olika funktioner. Som person är du flexibel, lyhörd, naturligt bemöter andra med värme och respekt samt trivs i en roll där ditt arbete bidrar till andras välbefinnande. Du måste kunna arbeta självständigt, ta egna initiativ och samtidigt vilja samarbeta med övriga personalgruppen mot gemensamma mål. Vi ser också att du har goda kunskaper i svenska språket och datorvana. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav och du behöver även kunna cykla. En ansökan till oss inkluderar ett utdrag ur belastningsregistret. Beställningen görs på polisens webbsida. Vi granskar ansökningar löpande och rekryterar kontinuerligt under ansökningstiden. ÖVRIGT Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.
Hej! Jag är en snart 14-årig tjej som gillar att vara aktiv! Jag behöver dig som stöd för att kunna hitta på saker, såsom att gå på promenader, besöka museum, måla, leka och spela instrument. Du får gärna komma med egna förslag på aktiviteter som vi kan utforska tillsammans. Jag behöver också hjälp med alla mina grundläggande behov. Jag har inget talat språk, men jag använder lite tecken och andra kommunikationsmetoder och när du lär känna mig så kommer du förstå mig bättre. Även om jag kan gå så sitter jag ofta i rullstol om jag ska på utflykt. Jag bor med min familj (föräldrar och syskon) i Spånga. På dagarna går jag i anpassad grundskola. Jag behöver din hjälp främst på vardagkvällar och helger. Jag söker dig som är initiativrik, positiv, ansvarstagande, lugn och nyfiken på att lära känna mig. Jag har flerfunktionsvariation med bland annat epilepsi, motoriska svårigheter och intellektuell funktionsnedsättning. Vi ser gärna kvinnliga sökanden. Tjänsten: Timanställning med chans till många pass Tiderna som gäller är vardagskvällar (ungefärliga tider) kl.16.30-21.30 samt helger kl. 08.00-21.30. Några helger kommer vara dubbelasstistans för aktiviteter. Individuell lönesättning. Kollektivavtal Fremia-Kommunal. Bambi erbjuder lång introduktion, friskvård, handledning och kompetensutveckling. Tillträde omgående eller efter överenskommelse. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.Bambi har en skyldighet att kontrollera dig som erbjuds arbete med en minderårig mot polisens belastningsregister. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/Global/www%20och%20Intrapolis/Blanketter/Registerutdrag/442.9.pdf Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.
Nu söker vi på Nytida Gylleby behandlingshem i Sunne vikarier som behandlingspersonal för jobb vid behov. Vi erbjuder en givande arbetsplats, ett utvecklande jobb där du gör skillnad, fortbildningar och flera förmåner. Om oss Nytida Gylleby behandlingshem bedrivs utifrån tillståndet HVB och vi erbjuder behandling och omsorg för kvinnor och män över 21 år med psykiska diagnoser, missbruk och/eller samsjuklighet. På behandlingshemmet finns två enheter fördelat på 38 vårdplatser; en större enhet med 28 platser och en mindre enhet med 10 platser. Den mindre enheten har något högre personaltäthet och är därmed bättre lämpad för personer med ett större psykiatriskt vårdbehov. De metoder som används i behandlingsarbetet i tillägg till medicinsk och KBT-terapeutisk behandling är bland annat återfallsprevention, ESL, ADL-träning etc. Vår målsättning är att hjälpa till att ge varje person de individuella verktyg och strategier som denne behöver för att leva ett meningsfullt liv. Bland våra medarbetare finns olika kompetenser och bred erfarenhet av att arbeta med psykisk ohälsa och samsjuklighet. Våra arbetstider är förlagda till både dagtid, kvällstid, helger och natt. Om rollen Hos oss på Nytida Gylleby får du möta människor som har olika behov av stöd och omsorg. Arbetet handlar om att stötta och motivera vuxna med psykiska diagnoser, psykosocial problematik, missbruk eller en kombination av detta till ett bättre liv. Som vikarie hos oss är du även ett stöd i behandlingsarbetet. Tillsammans med klienterna gör vi aktiviteter så som att laga mat, städa, gå på utflykter, träna, samtala, motivera och mycket mer. Dokumentation är en naturlig del i arbetet. Du vill också lära känna, förstå och vara en del av andra personers liv och göra skillnad på riktigt. Din erfarenhet och kunskap Du som söker till oss behöver: … lockas av ett arbete som är varierat och ha intresse av psykiatrisk vård och socialt arbete. ... tycka om att möta människor som befinner sig i olika livssituationer. … vara en trygg, lyhörd och närvarande person som vågar ta ansvar. … trivas med att jobba i team och stötta dina kollegor. Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska, behandlingsassistent eller motsvarande, eller har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, psykiatri och/eller missbruksvård sedan tidigare. Detta är dock inget krav som vikarie då vi utöver utbildning lägger stor vikt vid personlig lämplighet, intresse och mognad. Du delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter till dina kollegor och ser som självklart att bidra till ett positivt arbetsklimat. I övrigt har du körkort, god datorvana samt goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift. Du behöver också kunna lämna in 2 olika registerutdrag från polisen där domar 5 år tillbaka i tiden tas i beaktande. Till dig från oss... Fortbildningstillfällen Kollegial handledning Förmånsportal med rabatter och förmåner Kollektivavtal Chefer och behandlingssamordnare nära dig i ditt jobb Tydliga arbetssätt och rutiner Genuina möten och erfarenheter som rustar dig för framtiden Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vårt arbetssätt följer Nytidas ramverk för pedagogik, och vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Anställningsform: Vikariat med timlön och särskild visstidsanställning Tillträdesdatum: Efter överenskommelse Sista ansökningsdag: Intervjuer görs löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss. Verksamhetschef: Elizabeth Axelsson Lilja, tel nr 0565-102 30 el 070-301 25 97 [email protected] Enhetschef: Petra Möörk, tel nr 0565-102 30 el 072-454 08 53 [email protected] Ansökan Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Nytida så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Ansöker gör du genom att klicka på "Skicka ansökan" och fylla i dina uppgifter. Vi rekommenderar dig att söka så snart som möjligt då vi gör urval och intervjuer löpande. Välkommen med din ansökan! Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS LVM-hem Fortunagården tar emot kvinnor från 18 år med missbruk och i de flesta fall även psykisk ohälsa. Vi har 30 platser, fördelade på tre avdelningar. Vi finns i Värnamo i Småland. Arbetsbeskrivning Vill du vara med och skapa skillnad för utsatta människor? Då är jobbet som behandlingssekreterare på SiS LVM Fortunagården ett meningsfullt arbete för dig. Utgångspunkten som behandlingssekreterare är att du är spindeln i nätet kring klientens behandling på institutionen. Du ansvarar för att klienterna får rätt insatser i enlighet med socialtjänstens uppdrag, du upprättar också behandlingsplaner och följer upp behandlingsinsatser. Arbetet sker i samverkan med placerande kommuns socialtjänst och tillsammans med institutionens olika specialistfunktioner som psykologer, sjuksköterskor och behandlingspedagoger. Arbetet är varierande vilket ställer krav på flexibilitet och ansvarstagande. Det innebär i omfattande delar att du är strukturbärare, är noggrann och organiserad. Du förstår värdet och sammanhangen av samarbete, det är naturligt för dig att vägleda och stödja dina arbetskamrater. Våra värdeord Respekt, Omtanke och Tydlighet genomsyrar vårt uppdrag vilket ställer krav på att ditt förhållningssätt och bemötande uppfyller våra grundläggande värderingar. Din personliga lämplighet är nyckeln till livsviktig förändring. Därför behöver du ha en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Lika viktigt är det att du har en grundmurad positiv människosyn, är empatisk och kan skapa goda relationer. Du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer. Du har också en god förmåga att samarbeta med andra och delar gärna med dig av dina kunskaper till kollegor. Det krävs att du har god förmåga att skapa struktur, leda möten och göra såväl medarbetare som klienter delaktiga i behandlingen. Chefsberedskap enligt rullande schema kan komma att ingå i tjänsten. Kvalifikationer • Relevant högskoleutbildning såsom socionom eller annan beteendevetenskaplig utbildning som SiS anser vara likvärdig och som omfattar minst 180 hp. • God kommunikativ-och samarbetsförmåga • God svenska i tal och skrift. • B- körkort Meriterande • Erfarenhet av behandlingsplanering och/eller myndighetsutövning är meriterande. • Erfarenhet av arbete med målgruppen är meriterande. • Erfarenhet av motiverande samtal (MI) är meriterande. • På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 20 juli. Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
Välj ett jobb för att visa detaljer