Timvikarie till kvinna i Skarpnäck
Stil Assistans AB
Personliga assistenter

Om jobbet Jag söker dig kvinna som vill jobba omgående som personlig assistent. Vi börjar med en timanställning men om vi trivs tillsammans kan det ges möjlighet till vikariat i sommar.  Jag är en 56 årig kvinna boende i Skarpnäck nära allmänna kommunikationer. För att passa hos mig tror jag att du har erfarenhet av sjukvård i någon form. Du hjälper mig spolning av kateter och annan hygien. Jag använder manuell rullstol och lift vid behov. Ditt lugna sätt och din förmåga att växla mellan att inte ta så mycket plats och att gå in mer aktivt i vissa situationer bidrar till att vi får en fungerande arbetsrelation. Mina intressen är djur, matlagning och blommor. Jag ser gärna att du har intresse av idrott/träning. Jag arbetsleder själv min assistans och är bra på att ge instruktioner. Du kommer få mer ingående beskrivning av dina arbetsuppgifter vid eventuell intervju. Du blir anställd av STIL assistans. Du får introduktion med en av mina erfarna assistenter. Rekrytering sker löpande.   STIL står för Stiftarna av Independent Living i Sverige. Vi är ett ickevinstdrivande assistanskooperativ och en ideell förening av personer med normbrytande funktionalitet. I STIL är det medlemmarna som själva arbetsleder sina personliga assistenter. Vi jobbar för självbestämmande, frihet och lika möjligheter oavsett funktionsförmåga. STIL bildades 1984 och vi var med och införde personlig assistans i Sverige. Läs mer på www.stil.se.

19 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Personlig assistent sökes i Älvsjö - med möjlighet till extra ansvar

Hej! Jag är en man i 47-årsåldern som tack vare mina fantastiska personliga assistenter kan leva ett aktivt och meningsfullt liv. Jag bor i Älvsjö och dagarna fylls med träning, tid med familj och vänner, och arbete på en daglig verksamhet – eller så njuter jag av lugnet hemma. Som assistent hos mig blir du en viktig del av min vardag. Jag behöver hjälp med det mesta i det praktiska livet – allt från att klä mig, äta och sköta min hygien till att kommunicera och delta i olika aktiviteter. Jag tränar bland annat gång i bassäng och hemma, så du som söker får gärna gilla att röra på dig och vara trygg i att stötta fysiskt. Jag söker dig som har ett varmt hjärta, är lyhörd, trygg och har ett gott omdöme. Hos mig blir du inte bara ett stöd – du blir någon jag kan känna tillit till och luta mig mot när det behövs. Det är viktigt att du har en lugn och trygg personlighet, samtidigt som du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras i stunden. Utöver att vara personlig assistent finns möjlighet att ta ett utökat ansvar som arbetsledare i mitt team. Du kommer då samarbeta med en erfaren kollega för att skapa en trygg och välfungerande assistans. Det handlar om att stötta övriga assistenter, planera schema, introducera nya kollegor och bidra till en bra arbetsmiljö – men alltid med mitt liv i centrum. Det praktiska: - Tjänsten är på ca 30 timmar per vecka enligt ett rullande fyraveckorsschema. - Arbetstiderna varierar: dag, kväll, natt (jour) och helger – det är viktigt att du kan jobba alla tider. - För det utökade ansvaret som arbetsledare utgår ett särskilt ansvarstillägg. - Start enligt överenskommelse – introduktion kan ske omgående. Om du tror att vi kan trivas tillsammans ser jag verkligen fram emot att höra från dig! Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!

19 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Personlig assistent till man i Bjärred
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Vad innebär tjänsten?    Vi söker nu en personlig assistent till vår kund boendes i Bjärred. Kunden är en man i 55-årsåldern. Han har en cerebral pares och är rullstolsburen. Mannen är döv och kommunicerar med teckenspråk eller med skriven kommunikation. Kunden söker en omtänksam, varm assistent som kan hjälp honom i vardagen med bland annat förflyttningar, personlig hygien och vid matsituationer. Vi erbjuder dig  Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag.   Övrig information  Anställningsform: Timanställning Omfattning:  Deltid   Arbetstid: 07:30-17 eller 12 (13:30)-22:00 eller 21:20-08:45 Tillträde:  Omgående Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.   Sista ansökningsdag 2025-07-31 Vid frågor om tjänsten kontakta: Kim Andersson, verksamhetschef, 010 130 33 23  Varmt välkommen med din ansökan!

19 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Behandlingsassistent/pedagog på timvikariat till Sundbo
Statens Institutionsstyrelse
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Sundbo utanför Fagersta tar emot icke skolpliktiga pojkar med psykosocial problematik samt kriminalitet och missbruk. Vi har i uppdrag att bedriva vård för ungdomar med särskilda vårdbehov och tar emot pojkar som har dömts till sluten ungdomsvård (LSU). Arbetsbeskrivning Vi söker nu behandlingsassistenter/-pedagoger för timanställning till SiS ungdomshem Sundbo. Målet med ditt uppdrag är att motivera våra ungdomar till nya och mindre riskfyllda sätt att leva. Som behandlingsassistent är du med och ser till att rutinerna på avdelningen fungerar som de ska. Du spelar en stor roll för stabiliteten och tryggheten för våra ungdomar och/eller klienter, och står för basen i det dagliga livet som skolgång, städning, matlagning med mera. Du är med och bidrar till att säkerheten på institutionen upprätthålls enligt våra rutiner. Dokumentation är en viktig del av ditt arbete. Du kommer jobba med att bygga goda behandlingsrelationer och medverkar till att våra ungdomar och/eller klienter får den trygghet och säkerhet som de behöver för att bryta invanda beteenden. Tillsammans med ditt team av engagerade kollegor exempelvis behandlingspedagoger och behandlingssamordnare har ni möjlighet att nå goda resultat och bidra till förändring. Jobbet är många gånger krävande men också stimulerande, glädjefyllt och omväxlande. Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt.  Arbetstiden är enligt schema dag - kväll och helg eller natt tjänstgöring. Som ny timanställd på SiS Ungdomshem Sundbo kommer du genomgå en anpassad introduktionsutbildning för att rusta dig inför ditt uppdrag. Kvalifikationer Din personliga lämplighet är nyckeln till livsviktig förändring. Därför behöver du ha en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Lika viktigt är det att du har en grundmurad positiv människosyn, stor empatiskt förmåga och en förmåga att skapa goda relationer. Du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer. Du har också förmåga att samarbeta med andra och delar gärna med dig av dina kunskaper till kollegor.  Som behandlingsassistent ska du ha: • Avslutad gymnasieutbildning • B-körkort  • God svenska i tal och skrift För anställning som behandllingspedagog krävs även:  • Examen från 2-årig eftergymnasial utbildning vid folkhögskola eller yrkeshögskola (KY/YH) med inriktning mot socialt/pedagogiskt behandlingsarbete eller utbildning från högskola som vi bedömer likvärdig Meriterande: • Erfarenhet av arbete med människor i utsatta livssituationer, t.ex. arbete inom psykiatri eller inom LSS omsorg På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning:  Tjänsten är en timanställning med tillträde enligt överenskommelse. Du väljer sjäv när du kan ta pass genom vårt bokningsystem.  Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 31 augusti Rekryteringen sker löpande. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.

19 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Socialsekreterare till biståndsenheten
Kungälvs kommun
Socialsekreterare

Kungälvs kommun söker dig som vill göra skillnad! Vi behöver professionell och motiverad personal för att leverera välfärdstjänster med hög kvalitet. Här går engagemang och professionell service hand i hand samtidigt som du är med och påverkar människors vardag och samhället i stort. En bra arbetsplatskultur och stöd för din personliga utveckling är viktigt för oss. Din insats räknas!  Beskrivning Socialsekreterare till Socialtjänsten, Biståndsenheten Biståndsenheten är en del av Trygghet och Stöd inom Individ- och Familjeomsorgen. Trygghet och Stöd består av flera specialiserade team: Biståndsenheten, Mottagningsenheten, Barn- Unga- och Familj, Vuxenenheten, Verkställighet och Placering, Resursenheten samt Utförarenheten. På Biståndsenheten handlägger vi insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL). Vår enhet består av 18 erfarna handläggare med stort engagemang och hög kompetens inom verksamhetsområdet. Enheten leds av en förste socialsekreterare och en enhetschef.   Du kommer i din roll få stöd av erfarna och engagerade kollegor samt en närvarande arbetsledning som stöttar dig i arbetet. Vill du få en möjlighet att växa och utvecklas, samtidigt som du får ett meningsfullt, intressant och utmanande arbete? Då kan detta vara en tjänst för dig! Om tjänsten: Vi söker två engagerad och erfaren socialsekreterare till vår Biståndsenhet inom Socialtjänsten. I denna roll kommer du att arbeta med att utreda och besluta om bistånd enligt Socialtjänstlagen (SoL) samt ge stöd och vägledning till den enskilde.  Med den nya socialtjänstlagen som träder i kraft, kommer du tillsammans med kollegorna arbeta för att kunna erbjuda en socialtjänst som är mera förebyggande, tillgänglig och kunskapsbaserad. I din roll kommer du att vara en viktig del i att implementera och anpassa våra rutiner och arbetssätt för att säkerställa att vi uppfyller de nya kraven och riktlinjerna.  Kvalifikationer Vi söker dig som har examen från socionomprogrammet eller annan utbildning som prövas likvärdigt. Du har erfarenhet av myndighetsutövning och god kännedom om gällande lagstiftning och socialtjänstens uppdrag. Vårt uppdrag är att tillgodose den enskildes behov av insatser med syfte att bidra till ökad självständighet utifrån individens förutsättningar. Vi fäster stor vikt vid att den enskildes delaktighet. Vi använder oss av utredningsmetoden IBIC. Som person är du noggrann och självständig och har lätt för att hantera när förutsättningar och planering ändras i arbetet. Du har förmågan att driva flera komplexa utredningar samtidigt och din flexibilitet gör att du kan snabbt prioritera om ditt arbete när situationen så kräver. Då arbetet innebär många kontakter, både internt och externt, bör du ha god samarbetsförmåga, vara utåtriktad och positiv. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.  - Socionomexamen eller annan relevant högskoleutbildning. - Erfarenhet av myndighetsutövning. - Erfarenhet av arbete inom socialtjänst eller liknande verksamhet. - Goda kunskaper i SoL och annan relevant lagstiftning. - Förmåga att arbeta självständigt och i team.  - God kommunikativ förmåga och empatiskt bemötande.   - Kunskap i Treserva och IBIC är det meriterande. - B-körkort är ett krav. Arbetsuppgifter - Utreda och handlägga ärenden enligt SoL. - Bedöma behov och fatta beslut om bistånd. - Ge stöd och vägledning till den enskilde/anhöriga/företrädare. - Samverka med andra myndigheter och aktörer. - Dokumentera och följa upp ärenden.  Vi arbetar med löpande urval och kallar kontinuerligt sökande till intervju så skicka in din ansökan redan idag!  Välkommen med din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

19 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
22-årig tjej söker personlig assistent

Jag är en tjej på 22 år som bor med min mamma, pappa, en yngre bror och två katter strax norr om Gävle. Mina intressen är till stor del sång och dans. Jag gillar att vara hemma men tycker att det är väldigt roligt att komma ut i sociala sammanhang med mina kompisar, det är viktigt för mig. Min funktionsnedsättning gör att jag bland annat behöver din hjälp att strukturera min vardag så att jag kan leva en 22-årings liv med allt vad det innebär. Jag kan gå själv, men tar hjälp med rullstol ibland. Du som assistenten jobbar självständigt och hjälper mig med personlig omvårdnad, kommunikation och stöttning vid förflyttningar. Du är en person som är flexibel vad gäller arbetsuppgifter och arbetstider, har ett pedagogiskt förhållningssätt, är noggrann och följer upprättade rutiner. Du är ansvarsfull, har gott omdöme och har ett individinriktat arbetssätt. Jag vill att du ska trivas riktigt bra ihop med mig, ömsesidig trygghet är viktigt för mig. Arbetstiden är i dagsläget förlagd med dygnspass med väntetid 08:00-08:00. Det finns möjlighet att dela på vissa pass (08:00-18:00, 18:00-08:00) Omfattning: Till att börja med söker vi timvikarier vid behov som kan gå introduktion och börja som timvikarie under sommaren. Efter augusti kan det bli aktuellt med en ordinarie tjänst med en schemarad. Vi erbjuder: En trygg anställning med kollektivavtal – vi följer det kollektivavtal som finns mellan Vårdföretagarna och Kommunal. Avtalsförsäkringar – du omfattas av en rad avtalsförsäkringar som exempelvis ersättning vid olycksfall, avtalspension, trygghetsförsäkring vid arbetsskada samt grupplivförsäkring. Friskvårdsbidrag på 2 500 kr per år – vi vill att du ska må bra även utanför jobbet. Utbildningar – du får en grundlig introduktion och möjlighet att delta i flera utbildningar som gör dig trygg i din roll, bland annat: - Team Olivias Assistentutbildning - Ergonomi- och förflyttningsutbildning - Hjärt-lungräddning Rekrytering sker fortlöpande så skicka in din ansökan redan idag. Personlig assistans ska kännas trygg, respektfull och enkel – som en självklar del av livet där kunden har kontrollen. På OP har vi arbetat för att skapa en sådan assistans sedan 1998. Genom noggrannhet, engagemang och ett systematiskt arbetssätt ser vi till att kundens assistans fungerar på riktigt. Eftersom vi är ett mindre bolag bygger vi nära och långsiktiga relationer. Många av våra chefer har själva arbetat som personliga assistenter och har en djup förståelse för yrket. Vi vet vad som krävs för att assistansen ska fungera i vardagen – inte bara i teorin. Trots att vi är små, har vi tillgång till stöd och resurser från vår större koncern, Team Olivia. Det innebär att vi kan ge dig den personliga servicen du behöver, samtidigt som vi har tryggheten och stabiliteten från en större organisation. OP Assistans har idag 55 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
4 st Operativa ledare som vill göra skillnad

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Ryds brunn tar emot skolpliktiga pojkar med psykosocial problematik, kriminalitet och missbruk. Till hösten inför vi en ny befattning i vår verksamhet och därför söker vi nu efter dig som vill arbeta som operativa ledare hos oss på SiS ungdomshem Ryds brunn. Arbetsbeskrivning Vill du vara med och skapa den livsviktiga skillnaden för utsatta människor? Då är jobbet som operativ ledare ett meningsfullt arbete. I rollen som operativ ledare ansvarar du för institutionsövergripande samordning och arbetsledning av det löpande arbetet utanför kontorstid, på kvällar och nätter i syfte att främja en trygg vård- och arbetsmiljö. Du vägleder och stärker dina kollegor i arbetet och säkerställer att arbetet bedrivs rättssäkert och i enlighet med gällande styrdokument, metoder och uppsatta mål. Konkret innebär det bland annat att du ansvarar för incidentledning vid larmsituationer och vidtar nödvändiga åtgärder efter inträffad incident. Du förmedlar uppmärksammade brister och avsteg från rutiner till berörda chefer. Du upprättar och uppdaterar säkerhetsbedömningar samt fattar beslut om tvångsåtgärder enligt LVU, LSU och LVM i enlighet med SiS arbets- och delegationsordning. Övriga arbetsuppgifter som kommer att ingå är att ansvara för tjänstekläder, andra lämpliga administrativa uppgifter samt att vara instruktör/utbildare i konflikthantering. Arbetet kan många gånger vara stressigt där flera beslut och händelser kan inträffa samtidigt, där är du den trygga ledare som leder och fördelar arbetet till alla medarbetare i tjänst.  Kvalifikationer För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är en stabil person som behåller lugnet även i stressade situationer. Du har en vilja och förmåga att agera utifrån gällande beslut, riktlinjer och policys. Du har en helhetssyn och agerar utifrån verksamhetens bästa. Vidare är du strukturerad i ditt arbete och har en god förmåga att planera och prioritera på ett effektivt sätt. Du ska även ha: - Lämplig högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare eller annan likvärdig högskoleutbildning, alternativt som lägst tvåårig yrkeshögskola (behandlingspedagog) tillsammans med erfarenhet av arbete inom SiS eller liknande verksamhet. - Flerårig erfarenhet av arbete inom SiS eller annan verksamhet med fokus på vård, behandling och säkerhet, såsom exempelvis socialtjänst, vård och behandling, kriminalvård eller annan relevant verksamhet. - Erfarenhet av att leda, prioritera och samordna en arbetsgrupp. På SiS månar vi om ett gott ledarskap. Det innebär att du som ledare tar ansvar för helheten, agerar som en god förebild, driver utveckling, främjar ett gott samarbete och är tydlig i din kommunikation. Läs mer om vårt ledarskap Anställning:  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid/deltid 85-100 % och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiden är fördelad på kväll, natt men även vissa dagpass förekommer.  Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 3 augusti, 2025 Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen.  SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.

19 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Personlig assistent sökes till aktiv kvinna i 25-årsåldern – Göteborg
Saand Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent åt en ung och aktiv kvinna på 25 år bosatt i Göteborg. Uppdragsgivaren är en social och verbal person utan kognitiva funktionsvariationer. Hon är mycket träningsintresserad och ägnar sig åt både rugby och gym. Hon använder proteser och kan gå kortare sträckor med stöd, men använder i övrigt rullstol. Tjänsten innebär att du följer med henne i vardagen – till träning, aktiviteter och andra ärenden – därför krävs B-körkort. Du bör vara pigg, pålitlig och flexibel. Det spelar ingen roll om du är man eller kvinna, viktigast är att ni klickar och att du är rätt person för jobbet. Uppdragsgivaren har assistans dygnet runt med sovande jour. Om tjänsten: Deltid, ca 70% Placering: Göteborg Körkort: Ett krav Start: Enligt överenskommelse Låter detta som något för dig? Tveka inte att höra av dig!

19 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Personlig assistent sökes till kund i Göteborg
L.O.V.A. Omsorg AB
Personliga assistenter

Vi söker nu engagerade personliga assistenter till en kund i 20-års åldern, bosatt i Göteborg. Kunden har en fysisk funktionsnedsättning med mycket omfattande omsorgsbehov. Kunden behöver hjälp med allt i sitt vardagliga liv, så som förflyttningar, aktiviteter, hygien, hushållssysslor, träning, hålla kontakt med vänner och anhöriga mm. Vi söker dig som är lugn och lyhörd, är positiv, är ansvarstagande och pålitlig. Du är även flexibel och har lätt för att anpassa dig till nya situationer/arbetsmetoder utifrån brukarens och verksamhetens behov. Arbetet utförs under dagtid och kvällstid, både vardag och helg. Skriv gärna i din ansökan vilka tider du är intresserad av att arbeta. Erfarenhet inom vård och omsorg är meriterande, men främst vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper, då det är personkemin mellan dig och kunden som kommer att vara nyckeln till en god assistans. Det är även meriterande om du har körkort. Skicka CV och personligt brev där du berättar om dig själv och beskriver varför du skulle passa för tjänsten.

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Socialsekreterare
Uppsala kommun
Socialsekreterare

Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på https://www.uppsala.se/jobb/ Har du erfarenhet av arbete inom socialtjänsten? Vill du få möjlighet att utforma kortsiktigt och långsiktigt stöd för våldsutsatta samt fatta beslut om avgörande insatser som exempelvis skyddat boende? Då ska du läsa vidare och söka tjänsten redan idag! Nexus är Uppsala kommuns mottagning för individer över 18 år som utsatts för våld i nära relationer och hedersrelaterat våld och förtryck. Nexus ger även stöd till personer som är utsatta för prostitution och människohandel för sexuella ändamål. Enheten arbetar med myndighetsutövning i form av att utreda stödbehov samt bevilja olika former av insatser. Socialsekreterare på Nexus utför också insatser som stödsamtal och gruppverksamhet. På Nexus arbetar 10 socialsekreterare, en teamledare, en samordnare, en administratör och en enhetschef. Arbetsuppgifter Arbetet på Nexus handlar främst om att att ge stöd till individer som utsatts för våld av någon närstående eller som exploaterats i prostitution eller människohandel för sexuella ändamål. Arbetet består av att sköta myndighetsutövning enligt gällande lagstiftning, delegation och riktlinjer. En del insatser som exempelvis stödsamtal och gruppverksamhet utförs av socialsekreterare på Nexus, men många insatser ges av andra externa och interna aktörer i nära samverkan med oss. I arbetsuppgifterna ingår att göra strukturerade hot- och riskbedömningar, säkerhetsplanering och att sköta verkställighet av insatser. Kvalifikationer Vi söker dig som har en socionomexamen, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Har du någon av följande utbildningar är det meriterande:  • Vidareutbildning på universitetsnivå inom våld i nära relation • Vidareutbildning inom hedersrelaterat våld och förtryck  • Vidareutbildning gällande prostitution och människohandel för sexuella ändamål • MI-utbildning • Utbildning i strukturerad hot- och riskbedömning, SARA:sv, PATRIARK och FREDA  Du har tidigare erfarenhet av arbete med målgrupperna och erfarenhet av arbete inom socialtjänsten. Har du även erfarenhet av att genomföra strukturerade hot-och riskbedömningar och erfarenhet av journalsystemet Lifecare är detta en fördel.  Det är ett krav att du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift, att du har god kunskap om socialtjänstlagen samt god datorvana. Du arbetar bra med andra människor. Du relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du har förmåga att sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation utan att ta över personens känslor. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du sätter upp och häller tidsramar. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta enhetschef Andreas Lindman, 018-7278329 Facklig företrädare: Akademikerförbundet SSR/saco, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34Kommunal, 010-442 82 04Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13 Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta kontaktcenter 018-727 00 00 I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

19 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025