Arbetsplats LSS Då en av våra medarbetare går i pension, söker vi en engagerad vårdare till servicebostaden Smältaren i Hagfors kommun. Målgruppen är personer inom LSS. Vi söker dig som är lösningsfokuserad och har ett genuint intresse av att arbeta med människor. Som person är du engagerad, ansvarsfull, strukturerad och pålitlig. Arbetet kräver stor flexibilitet och du är beredd att ändra arbetssätt utifrån olika situationer. Vi arbetar efter rutiner och tillsammans utvecklar vi nya och hållbara arbetssätt. Vårt arbete vilar på en gemensam värdegrund, som bygger på tillit, respekt och trygghet. Arbetsuppgifter och kvalifikationer Som vårdare på boendet arbetar du utifrån ett reflekterande arbetssätt där du stöttar den enskilde så att dennes vardag blir hanterbar och meningsfull. Du är lyhörd inför den enskildes behov och önskemål. Arbetsuppgifterna består av att stärka den enskilde att på egen hand, så långt det är möjligt, hantera sin vardag. I det som den enskilde inte klarar av att utföra själv, är du med och hjälper och stöttar. I arbetsuppgifterna ingår att laga mat, städa samt tvätta och tillsammans med övriga kollegor håller man god ordning på boendet. Önskvärt är att du har adekvat utbildning såsom omvårdnadsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Meriterande är förarbehörighet B. Arbetstiden är schemalagd vilket innefattar dag, kväll, helg och natt enligt Jour bilaga J. Tillträde till tjänsten sker den 1 september eller enligt överenskommelse. Anställningen föregås av intervjuer. Intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden, skicka därför in din ansökan redan idag. Lön Lön enligt avtal Fackliga företrädare Nås via kommunens växel, 0563-185 00 Övrigt Vi har gjort ett medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Hagfors kommun erbjuder dig stora möjligheter till balans i livet. Du kan göra karriär och samtidigt njuta av ett gôtt liv med livskvalitet. Här finns ett modigt fôlk med framåtanda som uppskattar kombinationen av den lilla stadens potential och närheten till en storslagen natur. Vårt handlingskraftiga näringsliv stärker kommunen och sätter Hagfors på kartan internationellt. Den lokala flygplatsen gör att det är nära till Stockholm och resten av världen, vilket skapar möjligheter i både jobbet och privatlivet. Här hjälps vi åt att skapa ett rikt liv och tillsammans möjliggör vi en attraktiv kommun. Läs mer om arbetet i http://www.hagforsstrategin.se. Vid anställning kan utdrag ur polisens belastningsregister komma att begäras. VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Älmhults kommun finns i södra Småland med närhet till goda kommunikationer och natursköna områden. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar och charm med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Vi är cirka 1800 stolta och engagerade medarbetare som bidrar med service av hög kvalitet till Älmhults invånare varje dag. Vår arbetsmiljö präglas av samarbete, mod och delaktighet. Tillsammans gör vi skillnad! Socialförvaltningen har i uppdrag att möta människor i alla åldrar och livssituationer, oavsett om det handlar om vård och omsorg eller stöd och service. Vi finns där dygnet runt och stöttar upp i det dagliga livet för barn och familjer till äldre, personer med funktionsvariation och till de som behöver hemsjukvård. Vill du ha ett meningsfullt arbete och göra skillnad i människors vardag, då är du den vi söker! Älmhults kommun har på grund av sitt geografiska läge utmed stambanan väldigt goda pendlingsmöjligheter över länsgränserna. Med direkttåg tar det 35 minuter till Växjö och mindre än en och en halv timme till Malmö. Vuxen- och biståndsenheten består av bistånds-, LSS- och vuxeneheten. Vi som arbetar i enheten är: 1 enhetschef 1,5 1:e socialsekreterare 5 socialsekreterare på bistånd 2 socialsekreterare på LSS 5,5 socialsekreterare på vuxen Tillsammans med länets andra kommuner deltar vi i Yrkesresan. Yrkesresan är ett koncept för introduktion och kompetensutveckling som syftar till att ge kvalitet i varje möte mellan socialtjänstens medarbetare och invånare. Målet med Yrkesresan är att stärka kompetens och yrkesstolthet för både medarbetare och chefer inom socialtjänsten genom att erbjuda bästa tillgängliga kunskap på ett samlat och pedagogiskt sätt ARBETSUPPGIFTER Har du ett brinnande intresse för socialt arbete i ett familjeorienterat förhållningssätt? Vill du bidra till att utveckla vår verksamhet tillsammans med oss? Då kan du vara den person vi söker! Vi värnar om det goda mötet och att varje besök ska vara av god kvalitet för samtliga inblandade. Arbetet som 1:e socialsekreterare innebär att du står för det nära och dagliga stödet till våra socialsekreterare, både nya och mer erfarna, såväl enskilt som i grupp. Du har det övergripande ansvaret för myndighetsutövningen på enheten, där du fördelar arbetet och metodhandleder medarbetarna. Du ska tillsammans med enhetschef se till att arbetet på enheten sker i enlighet med gällande lagstiftning och bedrivs utifrån aktuell kunskap, beprövad erfarenhet och med god kvalitet. I denna annons söker vi en 1:e socialsekreterare till vuxenenheten för de socialsekreterare som arbetar med att utreda, bedöma, fatta beslut och följa insatser inom missbruk, våld och socialpsykiatri. Dina arbetsuppgifter kommer också att bestå av 50 % handläggning, samt att delta i forum för utveckling och samverkan för att vidareutveckla enhetens arbete. Det ingår även att föra nämndens talan i domstolsprocesser. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen eller utbildning som bedöms likvärdig. Du ska ha flerårig erfarenhet av myndighetsutövning inom vuxenområdet. Du är väl bevandrad inom handläggning och dokumentation samt de lagrum som styr vår verksamhet. Erfarenhet av arbete som 1:e socialsekreterare inom vuxenområdet är meriterande, eller om du har annan ledarskapserfarenhet. Du uttrycker dig väl i tal som skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och din vilja och förmåga att bidra till ett positivt arbetsklimat. Du behöver ha ett öppet och förtroendeskapande förhållningssätt som inspirerar och utvecklar andra. Du ska vara bekväm med att fatta beslut, prioritera och fördela arbetsuppgifter. Förmåga till helhetstänkande, samarbetsförmåga och kreativitet är också viktiga egenskaper. Du ska vara en ansvarstagande och strukturerad person. Känner du igen dig i beskrivningen ovan, har genuint intresse för socialt arbete och tycker utvecklingsarbete är bland det roligaste du vet, kan du vara den vi söker! B-körkort ett krav. ÖVRIGT Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Vill du göra verklig skillnad för unga pojkar 15–19 år som behöver trygghet och stöd? Hos Famnia Omsorg arbetar vi för att skapa en trygg, meningsfull och utvecklande miljö för ungdomar som befinner sig i en utsatt situation. Nu söker vi ytterligare en driven och engagerad socialpedagog/behandlingspedagog till vårt HVB-hem i Hindås. Om tjänsten: Som socialpedagog/behandlingspedagog hos oss får du arbeta nära ungdomarna, bygga förtroendefulla relationer och stötta dem i deras fortsatta utveckling. Dina arbetsuppgifter inkluderar: ✔ Relationsskapande och motivationsarbete för att ge ungdomarna stabilitet och trygghet ✔ Individuellt och gruppbaserat stöd för att främja ungdomarnas välmående och självständighet ✔ Dokumentation och utvärdering av insatser för att säkerställa kvaliteten i vården ✔ Handledning och samverkan med kollegor och externa aktörer Vi söker dig som: ✔ Har 2-årig eftergymnasial utbildning inom socialpedagogik, behandlingspedagogik eller motsvarande ✔ Har erfarenhet av att arbeta med ungdomar på HVB eller inom liknande verksamheter ✔ Är lyhörd, trygg och har ett lösningsorienterat förhållningssätt ✔ Har goda samarbetsegenskaper och en positiv inställning ✔ Har B-körkort Vi erbjuder: 🌟 En meningsfull arbetsplats där du får göra skillnad varje dag 🌟 Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning enligt kollektivavtal. 🌟 Kompetensutvecklingsplan och stöd från ett engagerat team 🌟 Processhandledning en gång i månaden av legitimerad psykoterapeut Vill du bli en del av vårt team? Skicka din ansökan med CV och personligt brev till [email protected] Vi planerar att hålla intervjuer vecka 32 & 33 Trevlig sommar, vi ser fram emot att välkomna dig hem till oss!
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en ung man på 27 år bosatt i Vagnhärad har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är rökfri tål pälsdjur är simkunnig Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har erfarenhet av att kommunicera med hjälp alternativ kommunikation delar kundens intressen för bla. sport, musik, datorer och resor Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "timanställning" vid behov. Tjänsten innebär arbete under dag och kvällstid, vardag och helg. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Mats Elfvendahl [email protected]
Arbetsuppgifter Personlig assistans handlar i grund och botten om ett engagemang. Ett engagemang för en människa som behöver hjälp och stöd med många saker i vardagen som ofta tas för givna, Vi söker nu 2-3 assistenter till en rullstolsburen kvinna som för tillfället bor i centrala Hudiksvall. Hon behöver hjälp och stöd med allt runt sin personliga hygien, på- och avklädning, förflyttningar med hjälpmedel, sköta sitt hem, inköp, träning, kommunikation och alla övriga aktiviteter som ingår i livet. Arbetstiden är förlagd under hela dygnet med jour enligt bilaga J. Omvårdnaden och stödet ges utifrån den enskildes behov, integritet och självbestämmande. Du har ett lagstadgat och yrkesmässigt ansvar för fastställda arbetsuppgifter enligt LSS (Lag om stöd och service till vissa funktionsnedsatta), och HSL (Hälso- och sjukvårdslagen). Social dokumentation och läkemedelshantering samt annan medicinsk omvårdnad på delegation ingår i uppdraget. Tillträde kan ske omgående eller enligt överenskommelse. Intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Din profil Vi vill att du kan jobba självständigt och är trygg med att arbeta på egen hand då arbetet till största del är ensamarbete över hela dygnet med jour nattetid. Du behöver även etablera en god teamkänsla med den arbetsgrupp du arbetar i samt med kvinnans familj och vänner. Du har ett professionellt förhållningssätt och du sätter brukaren i centrum. Du är ansvarstagande, tålmodig och har en god samarbetsförmåga. Arbetet som personlig assistent kan vara tungt och kräver därför att du tar hand om dig själv för orka med arbetspassen som kan vara krävande både fysiskt och psykiskt. Vi ser gärna att du är en flexibel, rak, positiv och social person, som har glimten i ögat och en hel del humor. Erfarenhet av att arbeta med människor i utsatta situationer är meriterande men inget krav då personlig lämplighet är viktigare. Du bör ha en grundläggande kunskap om att använda dator och telefon samt god svenska i tal och skrift. Vi ser med fördel på om du kan prata Thailändska. Om förvaltningen Vi finns här för människor. Vi erbjuder olika typer av stöd till barn, unga, familjer och vuxna som på något sätt har behov av våra insatser. Vi ger personer det stöd som behövs för att sedan av egen kraft komma vidare till arbete, studier eller på annat sätt få hjälp för att utvecklas. Vi tar hand om våra gamla när de behöver stöd i sin vardag. Vi är en av få kommuner i Sverige som har en samlad socialtjänst. Det innebär att myndighetsutövning samt behandlande och stödjande insatser finns i en och samma förvaltning. Det ser vi som en enorm styrka. Vi skapar värde för våra kommuninvånare och bidrar till ett gott och värdigt liv – för alla, oavsett förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid tidiga insatser och förebyggande arbete, professionellt och individuellt anpassat stöd. Vi är en lärande arbetsplats - Vi gör varandra bättre genom vårt kvalitetsarbete med fokus på dem vi är till för. Vi är social- och omsorgsförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun. Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs
Vill du vara med och bidra till utvecklingen av framtidens socialtjänst? Gillar du tanken på att jobba i en kommun där förändring och utveckling står högt på agendan? Då är Täby kommun rätt plats för dig! Vi söker nu två socialsekreterare som vill göra skillnad för barn och unga. Om jobbet Familjeenheten är en del av avdelningen individ- och familjeomsorg. Vi är 58 medarbetare fördelade i mottagningsgrupp, två utredningsgrupper, familjehemsgrupp, uppföljningsgrupp, barnsäkerhetsteam och ungdomsbrottsjour. Enheten leds av två enhetschefer. Som socialsekreterare i utredningsgrupp arbetar du med att utreda ärenden gällande barn och unga 0 - 20 år enligt Socialtjänstlagen och handlägga ärenden enligt LVU. Vi lägger stor vikt vid samarbete internt och externt, med klientens bästa i fokus. Utredningsgrupperna består av totalt 16 socialsekreterare och två gruppledare. Vi använder Signs of Safety som kvalitetsmetod och har utvecklat vår organisation med små arbetsgrupper och nära ledarskap. Vi satsar på kompetensutveckling och ingår bland annat i Yrkesresan och NUSO. Inom IFO finns ett team av utvecklingsledare och administratörer som stöttar oss i utvecklingsfrågor och handläggning. Familjeenheten sitter i moderna, aktivitetsbaserade lokaler vid Täby centrum. Vem är du? Vi söker dig som har: • socionomexamen • arbetslivserfarenhet av myndighetsutövning inom barn och unga. Det är meriterande om du har kunskap om eller erfarenhet av, BBIC och Signs of Safety. Har du körkort ses även det som meriterande. Tjänsten ställer höga krav på förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Du måste kunna göra tydliga bedömningar och bemöta människor i många olika situationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet med vilja att bidra till utveckling av arbetet. Du behöver även ha god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Täby kommun erbjuder Vi erbjuder dig ett intressant, utmanande och meningsfullt arbete där du är med och gör skillnad i människors liv. Våra medarbetares hälsa är viktig för oss och vi arbetar aktivt med att skapa en hälsofrämjande arbetsplats där man kan växa i en bra balans mellan arbete och fritid. Vi satsar på kompetensutveckling och månar om att våra medarbetare är rätt rustade för sitt arbete. På vår hemsida kan du läsa mer om hur det är att arbeta i Täby kommun www.taby.se Övrigt Låter det intressant? Registrera din ansökan på vår hemsida genom knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail eller brev. Sista ansökningsdag är 2025-08-09. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Tjänsten är en tillsvidareanställning, på heltid. Tillsättning sker enligt överenskommelse. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Om rekryteringsprocessen I Täby kommun genomförs rekrytering utifrån metodiken kompetensbaserad rekrytering. Rekryteringen omfattar även olika typer av bakgrundskontroller för en kvalitetssäkrad process. Innan en eventuell anställning i Täby kommun ombeds du som kandidat verifiera relevanta utbildningar och arbetslivserfarenhet samt uppvisa ett utdrag ur Polisens belastningsregister ”Utdrag från belastningsregistret för enskild person enligt 9 § 1 stycket lagen (1998:620) om belastningsregister”. Utdraget ska uppvisas i obrutet kuvert och går att beställa på Polisens hemsida Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se). Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Behandling av personuppgifter När du registrerar din ansökan kommer Täby kommun att behandla dina personuppgifter för att administrera din ansökan. Kommunstyrelsen i Täby kommun är personuppgiftsansvarig för dessa behandlingar. Läs gärna mer om hur Täby kommun behandlar personuppgifter på Personuppgifter - Täby kommun (taby.se). Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen, vilket innebär att dina ansökningshandlingar kan begäras ut. Om Täby kommun Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation. Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden. Social omsorg är ett av Täby kommuns verksamhetsområden. Här ger vi stöd och service till Täbyborna inom områdena äldreomsorg, individ- och familjeomsorg och funktionsnedsättning.
Vi söker nu personliga assistenter för timmar vid behov till kvinna i Stockholm! Vill du ha ett av de viktigaste yrkena på arbetsmarknaden och är intresserad av att arbeta med människor? Då kan vi på Kompis Assistans erbjuda dig ett fint jobb som personlig assistent. Du kommer fylla en viktig funktion då du arbetar för ordinarie personals frånvaron och ledigheter. Du kommer att få utvecklas och lära dig massor som du har med dig in i framtiden. Som personlig assistent hos oss är du vårt främsta och viktigaste verktyg för att ge det individuella stödet som din assistansberättigade behöver i livets alla situationer. Ditt arbete är där den assistansberättigade befinner sig. Det kan exempelvis vara hemma, borta eller på stranden. Man vet aldrig hur en dag ser ut! Du som söker bör tåla cigarettrök. Arbetstider: dag, kväll, helg, natt (med jour). Anställningsvillkor: Timvikarie vid behov. Tillträde: Enligt överenskommelse. Intervjuer och introduktion sker löpande under hela annonsperioden. Utdrag ur polisens belastningsregister krävs vid ev. anställning hos oss. För oss på Kompis Assistans är det viktigt att kunna ha en god kommunikation med våra kandidater samt kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och vi ber därför vänligen att skicka in ansökan via länken digitalt och inte genom e-post. Det här erbjuder vi dig som anställd hos oss! * Längre uppsägningstider än vad kollektivavtalet regler * Marknadsmässiga löner * Kompetens- och utvecklingsmöjligheter * Friskvårdsbidrag * Handikappanpassade semesterhus i Sälen och Spanien att semestra i * Profilkläder från vår egen webbshop * Assistentträffar runt om i landet Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Vi tillämpar individuell lönesättning, semester och OB enligt kollektivavtal med Vårdföretagarna. Om Kompis Assistans Kompis Assistans EF gör det möjligt för personer med funktionsnedsättning att kunna leva sina liv som alla andra, utifrån sin egen förmåga och vilja. Hos oss är alla lika mycket värda och vi strävar efter rättvisa förhållanden för våra assistansberättigade och medarbetare. Vår vision är att vara det tryggaste valet, nu och i framtiden. Kompis Assistans EF erbjuder sedan 1995 personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning i hela Sverige. Vi verkar i hela Sverige och vårt huvudkontor är placerad i Borlänge och har även kontor i Sundsvall, Stockholm och Hässleholm. Kompis Assistans är en av de 25 största assistansanordnarna i Sverige med cirka 650 medarbetare. Personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete. Det innebär att du behöver vara trygg i dig själv och lyhörd för andras behov. Självbestämmande, valfrihet, integritet och delaktighet är Kompis Assistans värderingar och något som du förväntas arbeta utifrån. Belastningsregistret För att få arbeta som personlig assistent hos oss måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister - utdrag (442.3). Viktigt att tänka på är att polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget kommer att efterfrågas vid en eventuell intervju.
Hej! Jag är en man som söker personliga assistenter till mitt team i Hudiksvall Jag har MS och behöver hjälp med i stort sett allt i min vardag, som t.ex. hygienvård, träning, kommunikation och aktivering. Arbetsplatsen är där jag befinner mig, som t.ex, i hemmet eller ute i stugan. Ett av mina stora intressen är bilar, och delar du det så är det ett stort plus. Tidigare arbete som personlig assistent och erfarenhet av arbete med funktionshindrade är meriterande, men jag lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att personkemin stämmer. God fysik är önskvärd då arbetet innebär förflyttningar. Arbetstiden är schemalagd och är hela dygn. Jag ser gärna manliga sökande till tjänsten. Urvalet av sökande sker löpande vilket innebär att platserna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Körkort och bil är ett krav för att du ska kunna ta dig till arbetsplatsen. Arbetstider: Dag, kväll, natt och helg. Anställningsvillkor: Timvikarie vid behov, med möjlighet till en fast tjänst. Tillträde: Omgående eller efter överenskommelse. För oss på Kompis Assistans är det viktigt att kunna ha en god kommunikation med våra kandidater samt kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och vi ber därför vänligen att skicka in ansökan via länken digitalt och inte genom e-post. Det här erbjuder vi dig som anställd hos oss! * Längre uppsägningstider än vad kollektivavtalet regler * Marknadsmässiga löner * Kompetens- och utvecklingsmöjligheter * Friskvårdsbidrag * Handikappanpassade semesterhus i Sälen och Spanien att semestra i * Profilkläder från vår egen webbshop * Assistentträffar runt om i landet Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Vi tillämpar individuell lönesättning, semester och OB enligt kollektivavtal med Vårdföretagarna. Om Kompis Assistans Kompis Assistans EF gör det möjligt för personer med funktionsnedsättning att kunna leva sina liv som alla andra, utifrån sin egen förmåga och vilja. Hos oss är alla lika mycket värda och vi strävar efter rättvisa förhållanden för våra assistansberättigade och medarbetare. Vår vision är att vara det tryggaste valet, nu och i framtiden. Kompis Assistans EF erbjuder sedan 1995 personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning i hela Sverige. Vi verkar i hela Sverige och vårt huvudkontor är placerad i Borlänge och har även kontor i Sundsvall, Stockholm och Hässleholm. Kompis Assistans är en av de 25 största assistansanordnarna i Sverige med cirka 650 medarbetare. Personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete. Det innebär att du behöver vara trygg i dig själv och lyhörd för andras behov. Självbestämmande, valfrihet, integritet och delaktighet är Kompis Assistans värderingar och något som du förväntas arbeta utifrån. Belastningsregistret För att få arbeta som personlig assistent hos oss måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister - utdrag (442.3). Viktigt att tänka på är att polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget kommer att efterfrågas vid en eventuell intervju.
Frälsningsarmén i Nässjö är en aktiv, varm, inkluderande och levande församling/kår som vill vara en gemenskap där hela familjen och alla generationer får plats och är med och bidrar. Vi arbetar efter visionen ”Nära Jesus, Nära människor, Nära vardagen” där vi prioriterar relationer, vågar pröva nytt och längtar efter att vara en kyrka som möter människor idag 2025. Vi söker dig som vill vara med och förverkliga detta genom ett utåtriktat arbete bland barn, ungdomar och familjer, där vi formar mötesplatser i kyrkan där barn, unga och familjer kan växa som människor och i sin tro på Jesus. Du kommer att tillsammans med kårledarna/pastorerna och ideella leda och forma detta arbete. Läs mer på www.fralsningsarmen.se/nassjo Arbetsuppgifter innefattar bl a att: · Bygga relationer med barn, unga och föräldrar inom och utanför vår kyrka · Ge barn, unga och föräldrar redskap för att växa i sin tro · Möta och stötta familjer med särskilda behov samt samverka med andra aktörer i Nässjö som stödjer samma målgrupp · Leda samlingar som riktar sig till barn, unga och familjer · Planera och arrangera familjeaktiviteter så som utflykter och sommarkollo · Integrera barn, unga och familjer i församlingen/kåren genom t ex gudstjänster Det ingår också att delta i personalsamlingar, viss administration, planering av verksamhetens olika grupper samt kårnämnd/styrelse. Du ansvarar för att leda och stödja de ideella ledarna för barn och unga i kåren samt organisera arbetet bland barn, unga och familjer tillsammans med övriga ledare. Kvalifikationer Vi söker dig som brinner för att förmedla Jesus och för församlingsarbete. Vi tror att du är en positiv ledare som har visioner för kyrkan i vår tid. Vi söker dig som: - Har en gymnasieexamen eller likvärdig utbildning - Är aktiv i en församling - Har erfarenhet av arbete med barn och unga (arbete eller ideellt) - Brinner för att presentera evangeliet och hjälpa barn och unga till en fördjupad tro - Är bra på att förstå och kommunicera med barn och ungdomar - Har god initiativförmåga och kan planera och fullfölja både redan planerad och ny verksamhet - Har god samarbetsförmåga och kan arbeta både självständigt och i team, med så väl anställda som ideella ledare Vi önskar att du är en person som är bra på och tycker om att skapa fördjupade kontakter och relationer med människor. Det är meriterande om du har: - Har lämplig högskoleutbildning såsom t ex pastor, präst, pedagogisk utbildning, diakon, socionom - Erfarenhet från socialt arbete Vi söker dig som har lätt för att skapa nya kontakter, både internt och externt. Du är bra på att kommunicera i både skrift och tal, och har grundläggande administrativa kunskaper. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och personlig lämplighet. Vi ser gärna att du vill bli medlem i vår församling. Anställning och ansökan Tjänsten är på 100%. Arbetstiden är varierande och innefattar en del kvällar och helger. Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Månadslön. Tillträde 18/8 2025 eller enligt överenskommelse. Utdrag ur belastningsregister ska lämnas innan tillträde till tjänsten. Välkommen att söka genom att skicka din ansökan till [email protected] Intervjuer sker löpande och sista ansökningsdag är den 15/6, tjänsten kan komma att tillsättas tidigare. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Olausson (kårledare/pastor med verksamhetsansvar) på telefon 073-920 93 20, eller via e-post [email protected]
Frälsningsarmén i Nässjö är en aktiv, varm, inkluderande och levande församling/kår som vill vara en gemenskap där hela familjen och alla generationer får plats och är med och bidrar. Vi arbetar efter visionen ”Nära Jesus, Nära människor, Nära vardagen” där vi prioriterar relationer, vågar pröva nytt och längtar efter att vara en kyrka som möter människor idag 2025. Vi söker dig som vill vara med och förverkliga detta genom att använda dina gåvor och erfarenheter av att leda och utveckla vår församling. Läs mer på www.fralsningsarmen.se/nassjo Vi är öppna för att finna den person som passar bäst att arbeta i vår församling och vill därför göra det möjligt för dig att söka en tjänst utifrån det som du brinner för och har erfarenhet av. Vi tror att du är en av dessa: - En församlingsledare eller pastor med kunskap och erfarenhet av att leda en församling? - En diakon eller person som har kunskap och erfarenhet av att arbeta med och leda socialt arbete och omsorgsarbete? - En person med blandade kunskaper och erfarenheter av att arbeta med olika åldrar och verksamheter i en församling? Arbetsuppgifter Tjänsten utformas utifrån vilken inriktning du har samt din kompetens och erfarenhet av att leda en församling. Alla arbetsuppgifter är nära förankrade till vår vision och kopplingen till församlingens arbete i sin helhet. I dina arbetsuppgifter kommer det ingå att utveckla och leda verksamhet och samlingar samt gudstjänster. Tjänstens exakta innehåll formas i samråd med kårens ledning. Kvalifikationer Vi söker dig som brinner för att förmedla Jesus och för församlingsarbete. Vi tror att du är en positiv ledare som har visioner för kyrkan i vår tid. Vi söker dig som: - Har en gymnasieexamen eller likvärdig utbildning - Är aktiv i en församling - Har erfarenhet av arbete i församling eller liknande arbete (arbete eller ideellt) - Brinner för att presentera evangeliet och hjälpa människor till en fördjupad tro - Har god initiativförmåga och kan planera och fullfölja både redan planerad och ny verksamhet - Har god samarbetsförmåga och kan arbeta både självständigt och i team, med så väl anställda som ideella Vi önskar att du är en person som är bra på och tycker om att skapa fördjupade kontakter och relationer med människor. Det är meriterande om du har: - Lämplig högskoleutbildning såsom pastor, präst, pedagogisk utbildning, diakon, socionom - Erfarenhet från socialt arbete För arbetet behövs god samarbetsförmåga och vi söker dig som har lätt för att skapa kontakter, både internt och externt. Du är bra på att kommunicera i både skrift och tal, och har grundläggande administrativa kunskaper. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och personlig lämplighet. Vi ser gärna att du vill bli medlem i vår församling. Anställning och ansökan Tjänsten är på 100%. Arbetstiden är varierande och innefattar en del kvällar och helger. Månadslön. Tillträde 11/8 2025 eller enligt överenskommelse. Utdrag ur belastningsregister ska lämnas innan tillträde till tjänsten. Välkommen att söka genom att skicka din ansökan till [email protected] Intervjuer sker löpande och sista ansökningsdag är den 15/6. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Olausson (kårledare/pastor med verksamhetsansvar) på telefon 073-920 93 20, eller via e-post [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer