Jag söker en engagerad personlig assistent! Är du en positiv och ansvarsfull person som vill göra skillnad? Jag är en aktiv 18-årig tjej som söker en personlig assistent för sommaren och framöver! Som personlig assistent till mig blir du en av de viktigaste personerna i mitt liv och hjälper mig att få vardagen att fungera. Det kräver personlig mognad, lyhördhet, ansvar och respekt, men också humor och ett ungt hjärta för att vi ska ha roligt tillsammans! Arbetet innebär en varierad vardag med aktiviteter som bad, båtturer, naturpromenader och kompisträffar, men också pyssel, musik och vila. Jag behöver hjälp med allt från att kommunicera, äta, åka runt i rullstolen, hygien och mycket mer. Tillsammans bestämmer vi hur vi vill ha det och hittar på både stora och små saker som gör livet roligt. Jag bor med min familj, går på korttids ibland och ska även på läger denna sommar. När skolan börjar igen i höst fortsätter vi med aktiviteter på helgerna, inklusive parasportträning och bad. Vi erbjuder både en 50% tjänst samt sommarjobb och extrapass framöver. Arbetspassen är fördelade på dag, kväll och helg och går utmärkt att kombinera med studier. Det viktigaste för mig är att hitta någon som verkligen vill göra skillnad som personlig assistent. Tidigare erfarenhet är en bonus, men inget krav. Hör av dig för omgående start! Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Söker en Positiv och Lyhörd Assistent Hej! Jag är en aktiv och social kvinna som älskar att njuta av livet. Mina dagar fylls med träning, bad, shopping och att fixa i hemmet. Jag sjunger i kör och älskar att umgås med mina barn och barnbarn. Dessutom har jag en mysig båtstuga som jag ofta besöker. Blommor är en stor passion för mig, och jag tycker om att gå på stan eller ta en promenad i naturen. Jag söker nu en assistent som kan hjälpa mig i min vardag. Du bör vara lugn, positiv och lösningsfokuserad. Kompetens inom omvårdnad är meriterande. Det är viktigt att du bemöter mig med respekt i alla situationer och är lyhörd för mina behov. Om du tror att du är rätt person för detta, tveka inte att höra av dig! Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Arbetslivsförvaltningen organiserar samhällsviktiga verksamheter inom socialtjänst och arbetsmarknad och arbetar målinriktat mot att så många boråsare som möjligt ska uppnå och närma sig egen och rätt försörjning. Förvaltningen har ca 240 medarbetare och ansvarar för samt finansierar ca 350 arbetsmarknadspolitiska anställningar. Vi söker nu engagerade och drivna socialsekreterare. Har du utbildning inom socialt arbete och socialrätt samt erfarenhet och kunskap inom ekonomiskt bistånd? Då är det just dig vi söker! Vi som arbetar som socialsekreterare inom ekonomiskt bistånd beskriver vårt arbete på följande sätt: Jobbet är mycket varierande och man lär sig otroligt mycket. Det är en arbetsplats där du utvecklas både personligt och professionellt. Vi jobbar med socialt arbete på riktigt. Vi har tid och möjlighet att vägleda, motivera och göra skillnad i människors liv. Vi testar nya metoder och fastnar inte i gamla arbetssätt. Vi har en ledning som vill att vi är delaktiga och som lyssnar på våra åsikter och förslag. Vi är en multikulturell arbetsplats med härlig gemenskap i personalgruppen. Det finns en stor kompetens bland medarbetarna där vi hjälper varandra. Ring gärna så berättar jag mer - Socialsekreterare Amelie 033-35 86 43 Vår filosofi är att förändring sker i mötet med människan. Under snart ett decennium har vi utvecklat en unik arbetsmetod där personliga möten med klienterna blivit en avgörande del av vår framgång. Hos oss trivs och arbetar socialsekreterare som tror på människors egna förmågor och som sätter individen i fokus. Vi arbetar relationsbyggande och utformar utifrån vår profession systematiskt stöd och uppföljning för att den enskilde ska nå sina mål. En annan framgångsfaktor i vårt koncept är väl upparbetade rutiner där vi byggt en tydlig struktur och riktlinjer för vårt arbete. Inom vårt yrke sker idag många förändringar - inte minst mot bakgrund av den digitala utvecklingen där vi nyligen startat upp vår nya digitala plattform för digitala ansökningar om ekonomiskt bistånd. Vi är ett stort och härligt gäng om drygt 50 medarbetare med tre enhetschefer. Vi arbetar i ljusa och trivsamma lokaler i centrala Borås och alla socialsekreterare har eget kontor. Som ny hos oss får du tid att växa in i rollen. Du får en mentor och utbildning samt handledning i de metoder som vi använder oss av. Vi har kontinuerlig metodhandledning, regelbundna ärendegenomgångar och du ges möjlighet till reflektion och även extern processhandledning. Det finns även möjlighet att jobba och fördjupa dig i specifika områden efter eget intresse. Inom ramen för ditt uppdrag erbjuds du den kompetensutveckling, stöd och inspiration som du behöver för att utvecklas inom ditt arbetsområde. Vi värnar om balans mellan arbete och fritid och erbjuder därför möjligheten till flexibel arbetstid och hemarbete. Vi anser att en god balans mellan arbete och fritid är avgörande för att trivas på jobbet och vara produktiv. Vi är en arbetsplats där din åsikt har en stor betydelse. Förutom meningsfulla arbetsuppgifter och goda anställningsvillkor tar du som anställd i Borås stad del av samtliga förmåner som bland annat friskvårdsbidrag, fria bad i kommunens badanläggningar samt möjlighet till semesterväxling. Läs mer om Borås Stads personalförmåner- Vårt erbjudande - Borås Stad. Verkar detta vara ett intressant jobb? Välkommen med din ansökan och tveka inte att höra av dig om du har frågor. Vi kommer att genomföra intervjuer löpande under sommaren, vänta inte med din ansökan. Socialsekretarare Arbetsuppgifter Ditt huvuduppdrag är att arbeta med att utreda ansökningar om ekonomiskt bistånd och förändringsarbete mot egen försörjning. Ditt arbete utgår från den lagstiftning och det kunskapsstöd som finns. I ditt arbete kan du komma att samarbeta både med kollegor i staden och externa samarbetspartners som till exempel regionen, försäkringskassa och arbetsförmedling. Övrig information Kvalifikationer Du är utbildad socionom eller har annan utbildning som arbetsgivare bedömer som likvärdig. Du har en bred omvärldsbild och god kommunikationsförmåga, med siktet inställt på att skapa goda relationer. För dig är det viktigt att agera professionellt och du känner ett stort engagemang för ditt arbete. Du ska ha förmågan att strukturera ditt arbete. För uppdraget krävs att du kan uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Kunskap i fler språk än svenska är meriterande. Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.
När Familjeläkarna startade år 2008 hade vi som mål att ge våra patienter samma vård som vi skulle ge vår egen familj. Denna vision har vi fortfarande. Vi är engagerade och bryr oss om människor. Vi tar ansvar, vill göra skillnad och hjälpa människor. Vår kommunikation och verksamhet präglas av kunskap, arbetsglädje, effektivitet och innovativ utveckling. Vi söker nu en kurator till ASIH i Innerstaden, Garnisonen Östermalm Hos oss ser vi det som en självklarhet att du arbetar med patienten i fokus. För att trivas i vårt team behöver du ha god förmåga att samarbeta och trivas såväl med teamarbete som självständigt arbete. Vi värdesätter respekt samt ärlighet och lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten. Beskrivning av tjänsten Som kurator hos oss kommer du att ansvara för kuratorsuppgifter inom enheten. Ditt arbete handlar i första hand om samtal vars syfte är till att stödja, uppmuntra, informera och avlasta patienten och dess närstående i frågor samt problem som är relaterade till patientens sjukdom. Det erbjuds kuratorskontakt till patienten och närstående, vilket sker enskilt eller i form av par- och/eller familjesamtal. I din roll som kurator deltar du också i ronder tillsammans med hela Teamet, samt fortsätter med våra mycket uppskattade anhörigträffar. Arbetsuppgifterna innefattar även utredning samt bedömning av patienter samt anhörigas behov av stöd och rådgivning. Våra patienter är svårt sjuka så vi värdesätter en varm och trygg omvårdnad. I arbetat ingår det även att informera om samhällets resurser samt svara på frågor som berör ekonomi, arbete, bostad, transport, försäkringar, med mera. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen. Legitimation inom hälso- och sjukvård är tungt meriterande. Du har goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du som söker har tidigare erfarenhet av kuratorsarbete inom palliativ vård, onkologi, och/eller somatisk vård med människor i alla åldrar samt av att samverka med andra vårdgivare. Du kommer behöva transportera dig mellan olika platser, vilket kräver att du har giltigt B-körkort. Våra patienter bor i Innerstaden, Lidingö och Solna, eftersom arbetet utförs i patienters hem kan husdjur förekomma. Vi erbjuder nyrenoverade lokaler (Linnégatan, Garnisonen Östermalm) och trevliga kollegor. Dessutom individanpassad introduktion, kompetensutveckling, friskvårdsaktiviteter och mycket mer. Tjänstgöringsgrad 80%, 6 månaders provanställning. Vi arbetar för mångfald och jämställdhet och är en hälsofrämjande arbetsgivare som arbetar aktivt med att ständigt utveckla verksamheten. Familjeläkarna är kvalitets och miljöcertifierade enligt ISO. Låter det intressant, tveka inte hör av dig för vidare information! Varmt välkommen med din ansökan till oss, urval och intervjuer sker löpande. Vi undanber oss vänligt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Just nu söker vi dig: en trevlig kvinna med körkort som är intresserad av en fast tjänst med variation dagpass och kväll/natt med vilotid från augusti. Du som är intresserad av att arbeta som personlig assistent till en kvinna i Uppsala: Är du social, omtänksam och har mycket humor? Du arbetar hos en kvinna som behöver hjälp med stort sätt allt förutom att tänka, det gör jag själv. Jag bor med mina två hundar. Eftersom jag arbetar och har talsvårigheter behöver du behärska svenska i både tal och skrift. Du måste också gilla utmaningar och vara flexibel eftersom allt kan hända i mitt liv som för alla andra. En fördel är om du har körkort så du kan köra min bil. Du bör vara rökfri. Jag behöver stöttning i min vardag med hushållssysslor samt sådant som hör min vardag till, vid förflyttningar används lyft och jag har permobillyft. Vilka egenskaper bör du ha? Ditt jobb är ett serviceyrke som ställer stora krav på personliga egenskaper. Jag söker en social och inkännande person med mycket humor och som har respekt för den personliga integriteten. Jag har ett stort intresse för att skriva, teater och bio samt korta dagsutflykter berikar mig. Erfarenhet av personlig assistans eller relevant utbildning är meriterande, men det viktigaste är att vi trivs tillsammans. Jag ser gärna att du skriver lite om dig själv i ansökan så jag får en bild av vem du är. Hoppas vi ses! Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan. Ansök genom att gå in på www.a-assistans.se och klicka sedan på "jobba hos oss". Där skapar du ditt eget konto och profil. När profilen är klar, klicka på "lediga tjänster" och sök denna tjänst. A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har drygt 600 personliga assistenter anställda och vårt huvudkontor ligger i Hudiksvall. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Vi har kollektivavtal: Kommunal och Fremia för personliga assistenter. Semester -, OB- ersättning och andra lönetillägg tillkommer enligt avtal. Vi erbjuder även friskvårds peng på 2 000kr för heltidstjänst och år, fika på arbetet och andra förmåner.
Arbetsbeskrivning Vill du arbeta i en av Sveriges bästa kommuner? Vaxholms stad söker nu en Socialsekreterare inom ekonomiskt bistånd. I Vaxholms stad, en liten kommun med hög ambitionsnivå, ges stort eget ansvar och möjligheter att påverka. Här arbetar du i verksamheter med goda resultat, i en vacker och trygg miljö. I undersökningar rankar medarbetare oss som en av Sveriges bästa kommuner att arbeta i. Som anställd inom socialförvaltningen har du möjlighet att göra skillnad. Här har du goda möjligheter att utvecklas i din roll och närhet och stöd av kollegor och chefer. Enheten för vuxenstöd har till uppdrag att utreda och besluta om olika typer av insatser inom främst socialtjänstlagen. Varmt välkommen till oss! Vi söker dig som vill arbeta som socialsekreterare på vuxenenheten inom ekonomiskt bistånd. Rollen som socialsekreterare är betydelsefull och mångfacetterad. I dialog med klienterna arbetar du för att hitta en lösning för den enskilda individen. Du möter ofta människor i kris och med komplexa livssituationer. Du kommer att arbeta på plats i vårt kommunhus i Vaxholm. Här har du nära till fina promenadstråk, till kollektivtrafiken och till goda parkeringsmöjligheter. Möjlighet till distansarbete 1 -2 dagar per vecka när man kommit in i rollen ordentligt. Som anställd i Vaxholms stad kan du komma att bli krigsplacerad i staden. Anställningsform: Tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas. Omfattning: Heltid, 39,5 h/vecka. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar Vaxholms stad med Randstad. Välkommen med din intresseanmälan senast 2025-08-17. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på [email protected]. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Ansvarsområden Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att träffa dina klienter och arbeta motiverande mot egen försörjning. Du kommer att utreda och fatta beslut om ekonomiskt bistånd, inhämta information, upprätta förändringsplaner, göra bedömningar och fatta beslut samt följa upp planeringen enligt socialtjänstlagen. Dokumentation och handläggning sker i vårt verksamhetssystem Lifecare. Du kommer att utreda, bedöma, besluta och verkställa beslut utifrån gällande lagstiftning och riktlinjer. Eftersom vi arbetar i en teambaserad arbetsmodell kan du även få hantera varierande uppgifter inom enheten. Kvalifikationer Socionomexamen alternativt annan relevant utbildning i kombination med god erfarenhet som socialsekreterare. Meriterande om du har erfarenhet av arbete inom socialtjänst och området ekonomiskt bistånd eller annan myndighetsutövning. Du kommunicerar väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Du är van vid att möta människor som kan befinna sig i en utsatt situation och har god servicekänsla. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och din möjlighet att bidra till verksamhetens utveckling. Om företaget Vaxholms stad Om Vaxholm Vaxholms stad är en skärgårdskommun med 12 000 invånare och stora naturområden inom gång- och cykelavstånd. Varje år har Vaxholm nära en miljon besökare Vaxholm. Enligt undersökningar är Vaxholm länets tryggaste kommun. En utvecklad kollektivtrafik med goda buss- och båtförbindelser möjliggör god och naturskön pendling från centrala Stockholm och närliggande orter. Inom kommunens verksamheter är vi idag ca 500 tillsvidareanställda som jobbar med våra invånares, näringsidkares och medarbetares bästa för ögonen utifrån våra värdeord Samspel, Engagemang och Respekt – SER.
Du siktar högt och har fötterna på jorden! I oktober 2025 öppnar vi en ny gruppbostad i Sundbybergs stad, Solskiftets Gruppbostad. Gruppbostaden är belägen i Rissne med närhet till flera smidiga kommunikationer. Gruppbostaden omges av en vacker trädgård med frukträd och buskage. Här finns plats för 6 vuxna personer som beviljats insatser enligt LSS 9§9. Personerna som flyttar in här kommer bo i sina egna lägenheter som i sin tur ligger i anslutning till gemensamma utrymmen där man kan utöva gemensamma aktiviteter om man så önskar. Vi söker nu stödassistenter som vill vara med och skapa hälsa för vår målgrupp utifrån ett salutgogent synsätt där de boendes önskemål och drömmar tas på allvar. Dina arbetsuppgifter kommer framförallt innebära att ge praktiskt och pedagogiskt stöd som främst ges i den enskildes hem (men stödet kan även förläggas på annan plats om individen har behov av det). Vi arbetar med utgångspunkt i individens behov och strävar ständigt efter att uppfylla individens önskemål och drömmar. Arbetet styrs även utifrån ett myndighetsuppdrag med uppsatta mål och individens genomförandeplan. Genomförandeplanerna utgår från IBIC (Individens Behov I Centrum). Som stödassistent på Solskiftets Gruppbostad är du bärare av Sundbybergs stads vision, värdegrund och värderingar. Du skall arbeta pedagogisk och individanpassat, genom att coacha, stötta och vara närvarande i alla moment och aktiviteter som rör brukaren och som brukaren önskar, utifrån detta kan behovet av stöd ges i situationer som utförs utomhus eller som är fysistkt krävande. Arbetsteamet på Solskiftet planeras vara på ca 10-12 årsarbetare och arbetstiderna kommer förläggas dag, kväll och helg. Vi vill att du har omvårdnadsutbildning med inriktning på funktionsnedsättning, gärna stödassistentutbildning eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedömmer som likvärdig. Har du ytterligare utbildning inom autism eller psykiatri är detta meriterande. Fler önskvärda meriter är: - Kunskap och erfarenhet av att arbeta lågaffektivt med tillhörande verktyg, AKK, Teacch och andra pedagogiska metoder. - Tidigare erfarenhet av att arbeta strukturerat efter tydliga rutiner. - Tidigare hanterat problemskapande- samt utåtagerandebeteende utifrån riskbedömningar och handlingsplaner. Du arbetar på rullande schema med tjänstgöring på vardagar, kvällar samt helger. I samband med denna rekrytering kan provanställningar komma att tillämpas då verksamhetens utformning och beläggning fortfarande är i ett planeringsstadie. Intervjuer kommer att hållas löpande under rekryteringsperioden. Övrig information En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet. Tjänsten kan komma att krigsplaceras inom ramen för Sundbybergs stads roll i totalförsvaret. Välkommen med din ansökan! Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
På Olivia arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi på Olivia söker dig som vill arbeta som personlig assistent deltid hos vår kund i Varberg. Vi söker även dig som vill arbeta som vikarie vid behov vid ordinarie assistenters frånvaro. Arbetstiderna är förlagda främst dag och kvällstid .Dubbelbemanning dag och kväll Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående. Om kunden Kunden är en kille i övre tonåren . Personen behöver din hjälp som assistent i sin vardag på grund av Autism. Arbetsuppgifterna är enligt följande: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Din arbetsplats är där kunden befinner sig Är du den kunden söker? Vi tror att du som söker denna tjänst är en person med en personlig mognad som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du empatisk, socialt lyhörd, initiativtagande, tålmodig och kan behålla lugnet . Du kan lätt läsa av situationer och ligga steget före då vår kund är utåtagerande. Krav: Tidigare arbetat med LAB (lågaffektivt bemötande) Yrkesmässig erfarenhet av Autism Yrkesmässig erfarenhet av arbete som personlig assistent Bra Fysik Kunna cykla Sysselsättningsgrad: Varierande tjänstgöringsgrader 25%-75% Omfattning: 5 deltidstjänster . 2 vikarier vid behov Tillträde: Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. För att komma till anställning behöver du ha ett Bank-ID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Vid frågor kontakta oss via mejl Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, godman eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. För dig med Anställningsstöd: Olivia är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia: Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.
Kurator till Idun vårdcentral – forma en ny vårdcentral med oss Vi söker en kurator med KBT-kompetens till Idun vårdcentral i Storå, som öppnar 1 oktober i privat regi. Vi är en liten enhet med drygt 4000 listade patienter och ett tydligt fokus på primärvårdens uppdrag – nära, avgränsat och hållbart. Du arbetar självständigt med bedömningar och kortare insatser inom ramen för hälso- och sjukvård. Du behöver kunna sortera i ett brett inflöde, avgränsa din roll och bidra till ett samtalsstöd som fungerar i primärvårdens vardag. Du samarbetar med teamet, kurator vid Freya vårdcentral och rehabkoordinator (samordning ingår inte i kuratorsfunktionen). Vi söker dig som: · – är legitimerad kurator eller socionom med relevant erfarenhet · – har steg 1-utbildning i KBT · – har god kännedom om primärvårdens uppdrag och gränser · – är trygg i egen planering och självständigt arbete · – har en tydlig professionell kompass – du vet när du gör rätt sak, och när du inte ska ta över Vi erbjuder: · – Möjlighet att vara med från start och forma struktur och arbetssätt · – Ett tydligt uppdrag där din kompetens tas tillvara · – Kollegialt stöd från Freya vårdcentrals kurator · – En plats i ett litet och engagerat team med korta beslutsvägar Vill du vara med från början? Skicka din ansökan senast 30 juni till verksamhetschef Mia Konradsson på [email protected]
Sommarvikarie vecka 28-33 till en ung häst-tjej i gårdsmiljö! Hej du positiva och djurintresserade assistent som vill jobba extra några veckor i sommar! Vi söker dig som kan jobba dygnspass (dubbelbemannat) under vecka 28-32 och som kan följa med på ridläger under något dygn vecka 31, tillsammans med fler kollegor. Vi erbjuder: En fin, mysig, trevlig och lantlig arbetsplats med fina kollegor som tillsammans jobbar för att få vardagen funka för vår härliga assistansberättigade tjej. Lite mer om arbetsplatsen: Vår medlem är i 30-års åldern, bor i en egen lägenhet hemma hos föräldrarna på gård i Östra Göinge kommun. Du behöver ha bil och körkort för att jobba hos vår medlem och du kan inte ha allergi mot pälsdjur då djur är en del av medlemmens vardag. Vår medlem har en omfattande funktionsnedsättning och behöver hjälp med allt i sin vardag. Din personlighet väger tyngre än erfarenhet och du erbjuds den bredvdgång du behöver för att känna dig trygg i arbetet. Det är viktigt för oss att du är en omtänksam och lyhörd assistent, gärna kvinna, som kan tolka, kommunicera och föra vår medlems talan. Du behöver kunna planera och strukturera dagen så att den blir så bra som möjligt för vår medlem. Det kan handla om allt från att göra träning och förflyttning lite roligare, till att gå en promenad med vagnen i skogen till att rida och åka till daglig verksamhet. Vi har behov av dig snarast så vänta inte med din ansökan. Varmt välkommen till oss! Lön, ersättning och förmåner: Individuell lönesättning. Fremias kollektivavtal för personliga assistenter. Friskvårdbidrag utgår med 250 kronor/månad Brevidgång och utbildning efter behov. Ansökan ska innehålla: personligt brev, CV, referenser och lönekrav. Vi önskar se utdrag ur polisens belastningsregister vid eventuell anställning. Ange refnr: 190-2025
Välj ett jobb för att visa detaljer