Sommarvikarie vecka 28-33 till en ung häst-tjej i gårdsmiljö! Hej du positiva och djurintresserade assistent som vill jobba extra några veckor i sommar! Vi söker dig som kan jobba dygnspass (dubbelbemannat) under vecka 28-32 och som kan följa med på ridläger under något dygn vecka 31, tillsammans med fler kollegor. Vi erbjuder: En fin, mysig, trevlig och lantlig arbetsplats med fina kollegor som tillsammans jobbar för att få vardagen funka för vår härliga assistansberättigade tjej. Lite mer om arbetsplatsen: Vår medlem är i 30-års åldern, bor i en egen lägenhet hemma hos föräldrarna på gård i Östra Göinge kommun. Du behöver ha bil och körkort för att jobba hos vår medlem och du kan inte ha allergi mot pälsdjur då djur är en del av medlemmens vardag. Vår medlem har en omfattande funktionsnedsättning och behöver hjälp med allt i sin vardag. Din personlighet väger tyngre än erfarenhet och du erbjuds den bredvdgång du behöver för att känna dig trygg i arbetet. Det är viktigt för oss att du är en omtänksam och lyhörd assistent, gärna kvinna, som kan tolka, kommunicera och föra vår medlems talan. Du behöver kunna planera och strukturera dagen så att den blir så bra som möjligt för vår medlem. Det kan handla om allt från att göra träning och förflyttning lite roligare, till att gå en promenad med vagnen i skogen till att rida och åka till daglig verksamhet. Vi har behov av dig snarast så vänta inte med din ansökan. Varmt välkommen till oss! Lön, ersättning och förmåner: Individuell lönesättning. Fremias kollektivavtal för personliga assistenter. Friskvårdbidrag utgår med 250 kronor/månad Brevidgång och utbildning efter behov. Ansökan ska innehålla: personligt brev, CV, referenser och lönekrav. Vi önskar se utdrag ur polisens belastningsregister vid eventuell anställning. Ange refnr: 190-2025
Sommarvikarie vecka 28-33 till en ung häst-tjej i gårdsmiljö! Hej du positiva och djurintresserade assistent som vill jobba extra några veckor i sommar! Vi söker dig som kan jobba dygnspass (dubbelbemannat) under vecka 28-32 och som kan följa med på ridläger under något dygn vecka 31, tillsammans med fler kollegor. Vi erbjuder: En fin, mysig, trevlig och lantlig arbetsplats med fina kollegor som tillsammans jobbar för att få vardagen funka för vår härliga assistansberättigade tjej. Lite mer om arbetsplatsen: Vår medlem är i 30-års åldern, bor i en egen lägenhet hemma hos föräldrarna på gård i Östra Göinge kommun. Du behöver ha bil och körkort för att jobba hos vår medlem och du kan inte ha allergi mot pälsdjur då djur är en del av medlemmens vardag. Vår medlem har en omfattande funktionsnedsättning och behöver hjälp med allt i sin vardag. Din personlighet väger tyngre än erfarenhet och du erbjuds den bredvdgång du behöver för att känna dig trygg i arbetet. Det är viktigt för oss att du är en omtänksam och lyhörd assistent, gärna kvinna, som kan tolka, kommunicera och föra vår medlems talan. Du behöver kunna planera och strukturera dagen så att den blir så bra som möjligt för vår medlem. Det kan handla om allt från att göra träning och förflyttning lite roligare, till att gå en promenad med vagnen i skogen till att rida och åka till daglig verksamhet. Vi har behov av dig snarast så vänta inte med din ansökan. Varmt välkommen till oss! Lön, ersättning och förmåner: Individuell lönesättning. Fremias kollektivavtal för personliga assistenter. Friskvårdbidrag utgår med 250 kronor/månad Brevidgång och utbildning efter behov. Ansökan ska innehålla: personligt brev, CV, referenser och lönekrav. Vi önskar se utdrag ur polisens belastningsregister vid eventuell anställning. Ange refnr: 190-2025
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och som vill jobba som personlig assistent i Trollhättan med omnejd! Vad innebär jobbet som personlig assistent? Som personlig assistent arbetar du hos en person med funktionsvariation. Där hjälper du till med de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, ta hand om hemmet, personlig hygien och att delta i fritidsaktiviteter. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera. Vi har kunder i olika åldrar och med olika funktionsvariationer. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och jobbet är både varierande och händelserikt. Att varje dag bidra till att en person kan leva sitt liv som den vill tycker vi är världens viktigaste jobb. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av din ålder, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker. Vi ser gärna att du: har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll och helg. har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Timanställning Omfattning: Bokas in vid behov Tillträde: Gärna omgående Övrigt: Tjänsten börjar som en timanställning, vid intresse finns det möjlighet till schemarad. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Inför en eventuell anställning ska du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES alternativt ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag: 2025-07-16 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Marie Karlsson, verksamhetschef [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Vem är jag? Jag heter Engla, är 18 år och har ett ovanligt syndrom som 1 på 4 miljoner i världen föds med. Mitt syndrom innebär att mitt blodsocker är svårt att hålla i schack samt att jag är kortväxt, mitt skelett och mina muskler är svaga, min syn är kraftigt nedsatt och mitt minne sviktar. Jag bor tillsammans med mina föräldrar och mina tre syskon på Hisingen, ca 15 min bussresa från centrala Göteborg. På sommaren och vissa helger är vi på vårt sommarställe på Rossö i Strömstad, vilket kan bli aktuellt för dig att följa med till. Mina intressen är att laga mat, baka, bada/simma, läsa, spela spel och att pyssla, då jag helst skapar fritt. Jag tycker om shopping och promenader i naturen men då behöver jag använda min manuella rullstol eller min promenadscoter eftersom jag blir trött i benen och har ont i fötterna dagligen, jag har nästan dagligen lite ont och är trött i ryggen och får ibland väldigt ont i ryggen. Så här kan en dag med mig se ut: Under en vanlig dag behöver jag stöd med flera saker: att ta min medicin och fylla på insulin, hålla koll på tiden och när olika aktiviteter ska ske, nå och bära saker, öppna och stänga dörrar, läsa samt vissa moment kring personlig hygien. I sociala sammanhang behöver jag också någon som kan fungera som ett skydd, eftersom jag är mycket kortväxt och dessutom har problem med yrsel händer det att folk inte ser mig eller att jag ramlar. Jag behöver även assistans vid byte av insulinpumpnål och peg, samt vid läkarbesök. Vem är du? Jag söker dig som gillar att vara aktiv, men också har förmågan att ta det lugnt. Du ska kunna stötta mig när jag behöver det, men också ge mig utrymme att vara så självständig som möjligt. Du bör vara en lugn person som inte stressar och kunna hålla mitt lugna tempo. Du ska acceptera mig och mina behov och får gärna ha samma intressen som jag. Det är viktigt att du är lyhörd och kan läsa av mig, mitt kroppsspråk och mitt humör. Är du en tjej mellan ca 25-50 år, med flytande svenska i tal och skrift med samma intressen som jag så tveka inte att söka tjänsten som min assistent. Jag ser helst att du har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent eller med barn och ungdomar samt sjukvårdande insatser, gärna inom diabetes och peg. Körkort och tillgång till bil är önskvärt då bussförbindelse till mitt sommarställe saknas. Katt finns i hemmet. Om tjänsten: Jag söker fyra assistenter för olika arbetspass, då jag precis fått beviljad assistans. Tjänst 1 - Vaken natt, 75 % Tre nätter i veckan, kl. 22.00-08.00 (helgnatt kl. 22.00-09.00). Tjänst 2 - Kväll, 60 % Måndag till torsdag, kl. 16.00-22.00. Tjänst 3 & 4 - Varannan helg, 40 % Fredag kl. 16.00-22.00, Lördag och söndag kl. 09.00-22.00. Du kan gärna ange i din ansökan vilken/vilka av tjänsterna du är intresserad av. Skriv även om du har andra önskemål på arbetspass, så kan vi se om det går att tillmötesgå. Det är en fördel om du är flexibel och kan hoppa in extra vid behov. Tillträde omgående, med bredvidgång tillsammans med föräldrarna för en trygg överlämning. Passal Assistans erbjuder ett givande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, utbildningar och friskvårdsbidrag. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Du kommer också få bra stöttning och kontakt med ansvarig koordinator. Välkommen med din ansökan! Annonsens ref.nr: 1162 Ansvarig rekryterare: Jonna Ankarhem Tel: 010-707 78 02 Passal Assistans arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation. På Passal Assistans är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet att nå den visionen. .
Familjeavdelningen är en del av Socialförvaltningen, vår viktigaste uppgift är att se till att våra invånare får den hjälp och stöd som de behöver. Om familjeavdelningen var en person skulle vi beskriva dennes personlighet som talangfull, generös, lyhörd och framför allt en lagspelare! Att samarbeta är ett starkt drag i personligheten både att prata och lyssna. Vi håller hus i Mörby Centrum, 14 min med tunnelbana från T-centralen. Vårt kontor har fräscha lokaler med bra teknologi. Här finns även många små rum för att prata ihop oss med varandra eller ta emot besökare. Vi arbetar också hemma i den mån det passar arbetet. Vi värderar högt att ha roligt med varandra samt ordning och reda i vårt arbete. Varje månad genomför vi en temperaturmätning hos medarbetarna. Det uppskattas av alla att vi kontinuerligt arbetar med arbetsmiljön, arbetsmängd och värdesätter allas trivsel. Vi ser också till att utbilda oss, introducera nya metoder och förändra organisationen när behoven förändras. Tillsammans är vi en härlig blandning av kompetenser, alla olika sorter som du kan hitta i en godispåse. Nu söker vi efter en familjehemssekreterare som vill bli en del av oss. Varmt välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER I rollen som familjehemssekreterare på Familjeavdelningen kommer du att rekrytera, utreda, följa upp och handleda jour- och familjehem, kontaktfamiljer, kontaktpersoner och umgängesstödjare. Du kommer ha ett nära samarbete med alla kollegor inom familjeavdelningen, placeringssekreterare, barn- och ungdomsutredare, familjebehandlare och familjerättssekreterare. Vi lägger extra fokus på samverkan, att arbetsklimatet präglas av viljan att samarbeta och dela med sig av sin kompetens och erfarenhet och att fortsätta utveckla verksamheten, med specifikt fokus på att höja kvaliteten på vården och öka stödet ytterligare till de uppdragstagare som vi rekryterar. Vi arbetar intensivt för att hitta hållbara placeringsalternativ och för att undvika sammanbrott. Vi sätter ett stort värde vid en rättssäker handläggning och har dokumenterade och lättillgängliga arbetsrutiner som du kommer att arbeta efter. Vi följer arbetsmiljön på månatlig basis för att se till att arbetsbelastningen är rimlig. Vårt välutvecklade administrativa stöd avlastar personalen i det dagliga arbetet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • socionomexamen eller motsvarande högskoleutbildning. • minst några års erfarenhet av arbete med att rekrytera, utreda, följa upp och handleda inom familjehem. • god dokumentationsförmåga. • god förmåga i det svenska språket, i tal och skrift. Det är meriterande om du har: • handledarutbildning med fokus familjehem. • utbildning i utredningsmetod för att utreda och bedöma familjehem • erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten med fokus på barn, ungdomar och familjer • B-körkort då uppdraget innebär en del besök i familjehem, jourhem och kontaktfamiljer. Vi söker dig som arbetar enligt en tydlig process samt organiserar och strukturerar upp ditt arbete väl. Vidare visar du på en god samarbetsförmåga, med ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du är säker i osäkra sammanhang, står upp för egna åsikter, har mod att säga ifrån och förmåga att skilja på sak och person. Du har en god lösningsförmåga och kan snabbt se lösningar på nya problem. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För denna tjänst behöver du uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas. Beställning av ett sådant kan göras på www.polisen.se. ÖVRIGT Danderyds kommun strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många trevliga och kunniga medarbetare. Besök gärna vår jobbportal https://www.danderyd.se/ovriga-verksamheter/jobb/ om du vill veta vad våra chefer säger om kommunens uppdrag och utvecklingen framåt. Här kan du också samla information, bland annat om våra förmåner. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.danderyd.se. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Danderyds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande önskar vi att du skickar in din ansökan digitalt enligt ovan. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju. Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Beskrivning Vår medlem (brukaren) är en 46-årig man som bor i Hjärup, strax utanför Lund. Brukaren bor tillsammans med sin bror med familj, i en egen del i samma hus. Brukaren har personlig assistans dygnet runt pga. omfattande hjärnskada. Till assistentgruppen söker vi nu ytterligare en personlig assistent till en tjänst på ca 75 %. Arbetspassen är förlagda till dag, kväll och helg enligt ett rullande schema på fyra veckor. Tillträde till tjänsten kommer att vara i slutet av juli/början av augusti och inleds med ca 1-2 veckors bredvidgång. Arbetsuppgifter Brukaren behöver praktisk personlig hjälp med allt i livet, så som att sköta hem och hushåll, personlig hygien, sondmatning, hjälp med träning/aktivering, tvätt, förflyttningar (med hjälp av lyft), transport, fritidsaktiviteter, etc. Vår medlem behöver även hjälp med kontakt med omvärlden så som daglig verksamhet, sjukgymnast och sjukvården. Eftersom brukaren behöver din hjälp i sin kommunikation med andra så krävs det att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Kvalifikationer Du behöver vara lyhörd för brukarens behov, vara uppmärksam, empatisk, känna och kunna ta ansvar, ärlig. Det är en merit att ha jobbat med människor och ha livserfarenhet. Du ska kunna arbeta såväl självständigt som i samverkan med övriga personliga assistenter. I ditt arbete är vår medlem och hans välmående i fokus. Du arbetar i brukarens hem vilket också innebär att du ofta har kontakt med närmaste familjen. B-körkort är ett krav då vår medlem har egen bil som du kommer att köra i tjänsten. Vi ser gärna att sökande är rökfria. Villkor Kollektivavtal mellan Fremia och Kommunal Kooperativet Lila är en av Sveriges första assistansverksamheter. Vårt mål och vision är att ge våra medlemmar den assistans de själva önskar samtidigt som våra anställda personliga assistenter ska erbjudas de bästa förutsättningarna i sin anställning. Under våra 30 år har verksamheten utvecklats tillsammans med reformen som gav oss personlig assistans i Sverige. Några av våra medlemmar har med sitt politiska engagemang på riksnivå varit med och påverkat den lagstiftning som ger personer med funktionsnedsättning rätt till självbestämmande. Läs mer om oss på http://www.kooperativetlila.se/.
OM TJÄNSTEN Vi Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund i centrala Falun. Tjänsten är som timvikarie med arbete vid behov, där det kommer att finnas möjlighet till ett tidsbegränsat vikariat med fast schema. Dubbelassistans tillämpas under hela arbetstiden, förutom under skoltid, och under natten förekommer väntetid. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Dygnspass: kl. 07:15 – 07:15 Kvällspass: kl. 14:45 – 07:45 OM KUNDEN Du kommer att arbeta hos en glad och social tjej i 20-årsåldern som bor tillsammans med sina föräldrar, sin lillasyster och familjens hund. Hon har Cornelia de Langes syndrom och använder rullstol som hjälpmedel i vardagen. Som personlig assistent åt vår kund är du en viktig del av hennes vardag och ger stöd där det behövs. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av: Att bistå vid dagliga rutiner och förekommande hushållssysslor Att hjälpa till med personlig hygien Att assistera vid förflyttningar Vidare uppskattar kunden att umgås med vänner, komma ut på promenader och ta en fika på stan – därför ser vi gärna att du trivs i sociala sammanhang och är en trygg, positiv närvaro i vardagen. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vår kund önskar att du som söker är kvinna. För att trivas i rollen ser vi att du är en glad och positiv person med nära till skratt och ett varmt bemötande. Du är flexibel, har god kommunikationsförmåga och kan samarbeta väl – både med kunden och med dina kollegor i teamet. Eftersom arbetet sker i ett hem där hela familjen finns nära, är det viktigt att du känner dig bekväm i en familjär miljö och har respekt för den balans som krävs. Du är trygg, lyhörd och har ett genuint intresse för att göra vardagen både trygg, rolig och meningsfull för kunden. Tidigare erfarenhet av liknande arbete är meriterande, men det är din personlighet och vilja att bidra som är allra viktigast. KRAV Goda kunskaper i svenska, tal och skrift Ej allergisk mot pälsdjur, då hund finns i hemmet MERITER Tidigare arbetat i rollen som personlig assistent B-körkort Tillträde: Sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker dig som vill arbeta som sommarvikarie på 80% hos en av våra kunder bosatt strax utanför Lilla Edet. Det finns även möjlighet att arbeta som timvikarie både före och efter sommaren. Tjänsten innebär arbete enligt en fast schemarad, med arbetspass förlagda under dag och kväll samt arbete varannan helg. Tillträde sker enligt överenskommelse, men vi ser gärna att du har möjlighet att påbörja introduktion så snart som möjligt. OM KUNDEN Vår kund är en glad kille på 13 år som bor med sin familj utanför Lilla Edet. Han är rullstolsburen och behöver en assistent som kan hjälpa honom med all sin omvårdnad i vardagen. Vidare tycker vår kund om djur, film och att vara ute i naturen. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi ser att du som söker är en glad och positiv person. Du delar kundens intressen av djur, film och att vara ute i naturen. Då arbetsplatsen är i kundens hem krävs det även att du är lyhörd, noggrann, ansvarsfull och initiativtagande. KRAV Körkort och tillgång till bil för att ta dig till och från arbetet Ej pälsallergiker då djur finns i hemmet Sysselsättningsgrad: 80%. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Sävsjö kommun är en liten kommun där det finns stora möjligheter att växa. I den lilla kommunen är det nära mellan människor – mellan dig och dina kollegor och mellan medarbetare och chefer. Tillsammans arbetar vi för att ge våra invånare bästa möjliga service och i våra team får du chans att ta plats, utvecklas och bidra. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill vara med och ge våra brukare ett bra och meningsfullt liv. Du är väl medveten om att du har en avgörande betydelse för våra brukares upplevelse och livskvalitet och meningsfullhet och du sätter alltid brukarens bästa främst. Du motiverar, stöttar och hjälper brukarna praktiskt med dagliga rutiner. Du ska stötta brukarna socialt i och utanför sitt boende samt arbeta främjande för brukarnas sociala utveckling. Du kommer samarbeta inom arbetslaget och med andra personer och aktörer inom och utanför verksamheten. KVALIFIKATIONER Kvalifikationer Du har utbildning inom Vård och omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tjänsten kräver att du har erfarenhet av arbete med personer med någon form av funktionsnedsättning, meriterande är tidigare arbete inom Funktionshinderomsorgen. Körkort är ett krav. I din roll som stödassistent behöver du vara trygg i dig själv och vara professionell i din relation till brukaren. Det är viktigt att du behåller lugnet och är kontrollerad även i situationer som kan upplevas som stressiga. För att skapa en förutsägbar tillvaro för brukaren kräver arbetet att du är strukturerad och har planerat ditt arbete i förväg och följer de gällande arbetsbeskrivningarna. Du behöver vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande till brukaren och göra ditt yttersta för att ge det lilla extra. Då du arbetar tillsamman med flera andra stödassistenter och även Hälso- och sjukvårdspersonal är det viktigt att du samarbetar bra med andra, lyssnar på andras perspektiv och också ger konstruktiv feedback till dina kollegor. Du ska kunna arbeta strukturerat och efter gällande rutiner och lagstiftning. Du har förmåga att både arbeta självständigt och i grupp. Du har datorvana då det ingår dokumentation och administration i datamiljö. I tjänsten krävs det goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du organiserad, ansvarstagande, metodisk och noggrann i ditt sätt att tänka och arbeta. Du har lätt för att planera och har en bra ordning på saker och ting, du trivs helt enkelt med att ha en plan och genomföra dem samt hålla deadlines. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Välkommen med din ansökan!
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på https://www.uppsala.se/jobb/ Avdelning barn och ungdom myndighet satsar nu på morgondagens arbetsliv och arbetsmiljö genom att erbjuda flexibla arbetssätt, bra balans mellan arbetsliv och privatliv samt ett höjt friskvårdsbidrag på 3000 kr per år. Som medarbetare är du vår främsta och viktigaste tillgång och vi har därför satsat på höjda löner och tydliga karriärvägar. Vi har flexibla arbetstider och det finns möjligheter att delvis arbeta hemifrån. Vi sitter i rymliga, nyrenoverade lokaler på Bolandsgatan 10. Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan!Vårt arbete har stor betydelse för barn- och ungdomars liv och känslan av att skapa värde och göra konkret skillnad är påtaglig. Många av oss är erfarna och har arbetat flera år inom området placering.Hos oss får du stöd och daglig arbetsledning av våra teamledare. Utöver detta finns det tre enhetschefer samt en områdeschef som ansvarar för medarbetare, deras arbetsmiljö, enheternas budget med mera.Vi är tre placeringsenheter som är en del av avdelning barn och ungdom myndighet och tillhör område mottagning, stöd och placering. De tre enheterna består av cirka 25 medarbetare. Inom området är vi totalt cirka 80 personer som arbetar kring våra familjehemsplacerade barn.Vi arbetar med längre tids placeringar och jobbar (förutom med rättssäkerheten som första rättesnöre), på att bygga tillit och skapa relationer till våra barn/unga/uppdragstagare samt biologiskt nätverk.Våra socialsekreterare arbetar med barnet/ungdomarna. Våra familjehemssekreterare utreder, stödjer och handleder våra uppdragstagare. Vi har även ett skolteam med specialpedagoger och psykolog som stöttar barnet och skolan. Beskrivning av arbetsuppgifter Som kvalificerad handläggare kommer du med din erfarenhet att coacha och vägleda socialsekreterare och bidra till att de växer och utvecklas som handläggare. Du kommer även att handlägga en del, mer komplexa ärenden, själv. I ditt uppdrag förväntas du samarbeta både inom och över enhetsgränserna med de andra kvalificerade handläggarna. Ni stöttar varandra och arbetar nära ihop.Våra kvalificerade handläggare ansvarar även bland annat för att introducera nya medarbetare samt att kunna vara VFU och Aspiranthandledare. I ditt uppdrag ingår även att tolka aktuell lagstiftning, samverka med andra aktörer samt vara delansvarig för verksamhetsutveckling. Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomutbildning och utbildning inom BBIC. Du har mångårig erfarenhet av myndighetsutövning inom område barn och unga samt erfarenhet av självständig handläggning i de allra flesta ärenden oavsett komplexitet. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift samt B-körkort är också krav för tjänsten.Det är meriterande med: • utbildning inom Systemteori • utbildning inom Signs of Safety • handleda andra • fördjupad kunskap i handläggningsprocessen. Som person är du empatisk och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Du är flexibel och kan se möjligheter i förändringar. Jobbet passar dig som har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Dessutom har du lätt för att samarbeta och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:Anna Engqvist, enhetschef, 018-265 59 01Fackliga företrädare:Akademikerförbundet SSR/saco, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13.Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02.I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Välj ett jobb för att visa detaljer