Vi är en liten HVB-verksamhet belägen i en vacker och lugn miljö, med närhet till naturen och stora möjligheter till ett aktivt och meningsfullt vardagsliv för våra ungdomar. Vi arbetar med ungdomar som har psykosociala svårigheter som yttrar sig i socialt nedbrytande beteende och skolproblematik. Vi har plats för 10 unga och är idag ett engagerat team på cirka 14 medarbetare. Vi söker dig som har relevant erfarenhet och utbildning, och som med stort engagemang vill bidra till att stärka unga i en utsatt livssituation. Hos oss får du arbeta i ett nära, stöttande arbetsklimat med stort fokus på samarbete och utveckling. Vi värdesätter mognad, trygghet, tålamod och prestigelöshet — och att du vill arbeta lösningsfokuserat och lågaffektivt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet! B-körkort krävs. Socialt arbete med unga innebär att ingen dag är den andra lik. Du kommer att bidra till att skapa en trygg och stabil vardag genom att tillhandahålla struktur, stöttning och omvårdnad utifrån de ungas individuella behov.
Om uppdraget Vi söker ansvarsfulla, empatiska och engagerade personliga assistenter till en ung kvinna bosatt i Gnarp, som lever med en omfattande fysisk funktionsnedsättning efter en förvärvad skada. Hon bor tillsammans med sin man och behöver kontinuerlig, aktiv assistans – särskilt kring andning, övervakning av värden och allmänt hälsotillstånd. Hon brukar i största möjliga utsträckning själv bestämma över sitt liv och sin vardag, vilket är en viktig del av uppdraget att respektera. Kunden och hennes familj är aktiva kristna, och hemmet präglas av lugn, respekt och ett vårdat språk. Det är viktigt att du som assistent kan arbeta lugnt och metodiskt, då kunden är mycket känslig för starka lukter, ljus och ljud. Därför ska du inte använda starka parfymer, tobak eller andra produkter som kan förvärra hennes tillstånd. Av hänsyn till kundens integritet önskas kvinnliga medarbetare för detta uppdrag. 🩺 Det är meriterande om du har undersköterskeutbildning eller erfarenhet från vård, hemtjänst eller personlig assistans, men det viktigaste är att du har rätt inställning och vill lära dig. Om kunden Hon är en kreativ person med ett brinnande intresse för musik, hantverk och skapande. I sitt anpassade hobbyrum skapar hon allt från smycken till inredning – här finns möjlighet att vara delaktig i meningsfulla och glädjefyllda aktiviteter. 🧩 Arbetsuppgifter Du arbetar alltid tillsammans med en kollega i dubbelassistans. Arbetsuppgifterna omfattar bland annat: • Aktiv tillsyn med fokus på andning, värden och tillstånd • Stöd vid grundläggande behov och förflyttningar • Hantering av hjälpmedel • Lättare hushållsuppgifter • Stöd vid sociala aktiviteter och daglig verksamhet • Kreativa inslag som musik och pyssel • Följa kundens rutiner och dagsform 🚨 Viktigt att veta • Hemmet är pälsdjursfritt på grund av allvarlig pälsallergi – har du husdjur måste du kunna följa noggranna hygienrutiner • Körkort är meriterande (ibland kan körning av kundens bil ingå) • Utdrag ur belastningsregistret krävs 💙 Vem söker vi? Vi söker dig som: ✔ Är trygg i dig själv och visar integritet ✔ Har god fysik och klarar av att hjälpa till vid förflyttningar ✔ Är ansvarsfull, lyhörd och flexibel ✔ Respekterar kundens behov av självbestämmande ✔ Har undersköterskeutbildning, vårderfarenhet – eller ett starkt intresse av att lära 💼 Anställningsform och arbetstider • Tjänsterna är fasta med viss flexibilitet, samt timvikarier vid behov • Arbetspass: - 09.00–17.00 - 17.00–22.00 - 22.00–09.00 (vaken natt) • Du får en grundlig introduktion och utbildning 🌟 Vi erbjuder ✔ Kollektivavtal (Fremia/Kommunal – Personlig Assistans) ✔ OB-ersättning, semesterersättning, friskvårdsbidrag (2 000 kr/år) ✔ Fika och små guldkorn i vardagen ✔ En nära arbetsledning och värdegrundsbaserat synsätt 📍 Om A-Assistans Leimir AB A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har cirka 600 personliga assistenter anställda, och våra kontor finns i Hudiksvall, Karlstad, Göteborg, Stockholm, Östersund och Umeå. Vårt mål är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt med stöd av den personliga assistansen. 📢 Ansök idag! Vi rekryterar löpande – vänta inte med din ansökan. 📩 Gå in på www.a-assistans.se 1️⃣ Klicka på "Jobba hos oss" 2️⃣ Skapa din profil 3️⃣ Sök denna tjänst under "Lediga tjänster" Vi ser fram emot din ansökan!
Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Nya socialtjänstlagen är i antågande, vi behöver bli fler! Vi är ett glatt gäng som är måna om varandra och tar ett stort gemensamt ansvar för vår arbetsmiljö. Är du vår nya kollega? Som i så fall blir vår pusselbit som fattas. Vi fram emot din ansökan! Vi har fortlöpande intag till tjänsten Prisma ligger i framkant med att möta varje individs och familjs unika behov utifrån en evidensbaserad praktik. Prisma är en arbetsplats med mycket erfarenhet och kunskap. Vi har tillsammans skapat en tydlig enhet med givna ramar. Dessa ramar skapar frihet och möjlighet att som familjebehandlare utvecklas i sitt behandlingsarbete. Du kommer att vara delaktig i att ständigt utveckla nya metoder och arbetssätt i vår verksamhet i syfte att nå uppsatta mål. Du kommer att arbeta med familjebehandling utifrån våra olika metoder och tillvägagångsätt. ARBETSUPPGIFTER Som familjebehandlare arbetar du med psykosocialt förändringsarbete tillsammans med barn, ungdomar, deras familjer och med andra för familjen viktiga personer. Arbetet utförs genom kvalificerade familjesamtal i olika konstellationer. Målet med familjebehandling är att stärka föräldraförmågan och/eller samspelsförmågan, lösa relations-, känslomässiga och beteendemässiga problem i hela eller delar av familjen. Familjerna får hjälp med att använda sina egna kompetenser och förmågor för att klara sitt livs pussel. Detta sker i Prismas lokaler, i familjernas hem eller annan plats. Vårt arbete utgår alltid ifrån ett systemiskt perspektiv vilket innebär att vi arbetar med hela nätverket. Som familjebehandlare förvaltar du detta uppdrag du får från familjen och skapar mål som familjen är delaktig i. Oavsett vilken teknik eller metod du utgår ifrån så är det relation och kommunikation i huvudsak som vi förstärker i familjeinterventionerna. Oregelbunden arbetstid på kväll och helg kan förekomma utifrån planering. Du kommer att ges möjlighet till kontinuerlig kompetensutveckling i arbetet. KVALIFIKATIONER Du som söker har socionomexamen eller annan universitet/högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig och relevant. Det är meriterande om du har någon vidareutbildning inom familjebehandling. Vidare krävs några års erfarenhet av psykosocialt behandlingsarbete med barn, föräldrar och familjer. Dokumentation och kommunikation är en stor del av arbetet, därför krävs det att du behärskar det svenska språket i såväl tal som skrift. Du behöver även ha B-körkort för manuell växellåda. Prismas arbete kräver att du är duktig på att inom givna ramar använda egna resurser för bästa resultat. Som person har du förmåga att arbeta med andra människor vilket innebär att du kan lyssna, vara prestigelös, visa respekt. Du uppmärksammar och belönar andras insatser. När sökande erbjudits anställning ska den som i sitt arbete direkt och regelbundet kommer i kontakt med barn visa ett registerutdrag ur polisens belastningsregister enligt bestämmelser i 2013:852 Socialtjänstlagen. ÖVRIGT Möt framtiden med oss i arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer alternativt lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via medborgarcenter 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.
Hej! Vi är ett team på fem assistenter, som söker nya kollegor som är intresserade av människor och att vilja jobba som personlig assistent till en kvinna med Rett syndrom. Arbetet är varierande och styrs utifrån kundens behov, det kan vara t.ex personlig omvårdnad, sjukgymnastik, hushållssysslor, andra aktiviteter inom och utom hemmet. Vi söker Dig som har en positiv livssyn, är empatisk, lyhörd och ansvarsfull, kan samarbeta men även arbeta självständigt. Du ska ha förmågan att ta egna initiativ och kunna anpassa Dig efter dagens situation. Vi vill att Du är rökfri, eftersom arbetet sker nära kunden. God kunskap i svenska språket i tal och skrift är viktig för kommunikation och dokumentation. Du behöver ha en god grundfysik eftersom arbetet ibland kan vara fysiskt ansträngande. Till denna tjänst önskas på kundens begäran endast kvinnliga sökanden. Kunden har assistans dygnet runt och det är därför viktigt att Du kan jobba alla dygnets och veckans tider. På natten är det jour mellan kl: 22 och 07. Du behöver kunna vara flexibel med arbetstider eftersom teamet täcker upp för varandra vid frånvaro. Ser gärna att du även kan jobba under sommaren. Erfarenhet av vård och omsorg är en merit, men vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet och intresse. Arbetstider: Dag, kväll, helg, natt (jour) Anställningsvilkor: Tillsvidare Tillträde: Snarast eller efter överenskommelse Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. För oss på Kompis Assistans är det viktigt att kunna ha en god kommunikation med våra kandidater samt kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och vi ber därför vänligen att skicka in ansökan via länken digitalt och inte genom e-post. Det här erbjuder vi dig som anställd hos oss! * Längre uppsägningstider än vad kollektivavtalet regler * Marknadsmässiga löner * Kompetens- och utvecklingsmöjligheter * Friskvårdsbidrag * Handikappanpassade semesterhus i Sälen och Spanien att semestra i * Profilkläder från vår egen webbshop * Assistentträffar runt om i landet Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Vi tillämpar individuell lönesättning, semester och OB enligt kollektivavtal med Vårdföretagarna. Om Kompis Assistans Kompis Assistans EF gör det möjligt för personer med funktionsnedsättning att kunna leva sina liv som alla andra, utifrån sin egen förmåga och vilja. Hos oss är alla lika mycket värda och vi strävar efter rättvisa förhållanden för våra assistansberättigade och medarbetare. Vår vision är att vara det tryggaste valet, nu och i framtiden. Kompis Assistans EF erbjuder sedan 1995 personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning i hela Sverige. Vi verkar i hela Sverige och vårt huvudkontor är placerad i Borlänge och har även kontor i Sundsvall, Stockholm och Hässleholm. Kompis Assistans är en av de 25 största assistansanordnarna i Sverige med cirka 650 medarbetare. Personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete. Det innebär att du behöver vara trygg i dig själv och lyhörd för andras behov. Självbestämmande, valfrihet, integritet och delaktighet är Kompis Assistans värderingar och något som du förväntas arbeta utifrån. Belastningsregistret För att få arbeta som personlig assistent hos oss måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister - utdrag (442.3). Viktigt att tänka på är att polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget kommer att efterfrågas vid en eventuell intervju.
Jag är en positiv kvinna i 30-årsåldern som bor själv i lägenhet i Svedala med min 3-åriga katt, plus en nykomling. Jag behöver mina assistenter dygnet runt efter en bilolycka. Jag har rullstol, pratar långsamt men är verbal. Jag drömmer om att börja rida igen. Jag kan vara väldigt aktiv när jag mår bra och är på det humöret. Jag går till gymmet och tränar, kan få för mig att dra iväg på långa promenader, spela spel. Kan även va skönt med slöa stunder framför TV:n och kolla t.ex Idol, Lyxfällan, buskisar eller annat. Min humor kan vara ganska rå när jag är skojfrisk. Jag lyssnar gärna på musik och sjunger hellre än bra. Min musiksmak är väldigt blandad och andra säger att jag är vass på texter. Ibland har jag musiken på hög volym. Då kan det spritta till i kroppen så jag vill dansa. Nu behöver jag rekrytera en assistent som kommer in som timanställd först och vidare vill ha en tjänst på 75-80%. Jag har ett schema som gör att arbetstiden på vardagar vanligen är förlagd till kl. 7-15, 15-23 och natt 23-7. Helger är 12-timmars pass kl. 08-20 och natt 20-08. Vaken natt. Körkort är ett krav . Skriv och berätta om dig själv, intressen, bakgrund och varför du vill jobba med detta. Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Bifoga CV och Referenser. Ref nr: 9061 Jag anordnar min assistans via Kooperativet SMIL och jag är stolt över att få värva vår personal till Kooperativet SMIL som är rädd om vår personal, har ett gott fokus på både personal, brukare och uppdrag. SMIL, Samarbetsorganisation för Malmö Independent Living, har anordnat personlig assistans för barn och vuxna sedan 1990. Vi anordnar personlig assistans för personer bosatta i Malmö med omnejd och är ett kooperativ utan ekonomiskt vinstintresse! Självklart har SMIL kollektivavtal med Fremia/kommunal och därmed får de personliga assistenterna exempelvis tillgång till tjänstepension. Vi har generöst friskvårdsbidrag och ger personalen möjligheter till utbildning man har användning av i sitt yrke som personlig assistent. SMILs nyckelord är självständighet, frihet och god personalvård. Vi är en IfA-godkänd assistansanordnare, med rötter i den rörelse som en gång i tiden bidrog till att personlig assistans blev en möjlighet i Sverige. SMIL har både medlemmar och anställd personal som funnits med sedan SMILs tidiga start! Vi har tillstånd från IVO att bedriva personlig assistans för både vuxna och barn. Läs mer om oss på vår hemsida Läs mer om oss på vår hemsida www.smilmalmo.se
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Nu söker vi en 1:e socialsekreterare till vår nya familjehemsgrupp inom enheten Förstärkt utredning och stöd (FUS). Det här är en nyinrättad roll där du får möjlighet att kombinera arbetsledning med metodutveckling – och vara med och bygga upp något från grunden. Vi söker också en 1:e socialsekreterare till Familjehemsenheten som arbetar för att ge god vård till placerade barn och bra stöd till familjehem. Ditt nya jobb Som 1:e socialsekreterare i familjehemsgruppen arbetar du för att trygga och kvalitetssäkra placeringar för barn och unga, utveckla arbetssätt för familjehemsvård med fokus på uppdragstagare, bidra till en sammanhållen och hållbar placeringsverksamhet samt avlastar andra 1:e socialsekreterare genom metod- och utvecklingsansvar. Vi erbjuder dig en viktig nyckelroll i en nystartad grupp med stort utvecklingsfokus där du har möjlighet att påverka och forma arbetet från grunden. Som 1:e socialsekreterare inom både FUS och Familjehemsenheten är du arbetsledare för gruppen och har ett särskilt ansvar för att: • Stötta medarbetarna i det dagliga arbetet • Säkerställa kvalitet och rättssäkerhet i utredningar och placeringar • Leda och samordna utvecklingsarbete inom familjehemsvården • Utveckla arbetssätt för utredning, matchning, handledning och stöd till uppdragstagare • Samverka med andra enheter och funktioner i kommunen Uppdragen är direkt kopplat till Individ- och familjeomsorgens mål om att ge rätt stöd i rätt tid, samt till kommunens övergripande mål om trygghet, kvalitet och långsiktighet i insatser för barn och unga. Din kompetens Vi söker dig som har socionomexamen samt flerårig erfarenhet av socialt arbete med barn och unga, gärna inom familjehemsvård såsom familjehemsrekrytering, familjehemsvård eller som familjehemssekreterare. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbetsledning, samordning eller utvecklingsarbete. Arbetsuppgifterna kräver att du har B-körkort. Det är meriterande att dessutom ha kulturkunskap samt kunskap inom stöd och handledning till familjehem, BBiC, ICDP och En varaktig relation. Det är viktigt att du som person är trygg och stabil. Du är också bra på att ta egna initiativ, har förmåga att arbeta självständigt och fatta egna beslut. Du är förtroendeingivande och har lätt för att samarbeta med såväl de familjer du möter som med kollegor och samverkanspartners. Du håller dig uppdaterad vad gäller lagstiftning och regler i yrket, besitter en administrativ förmåga och kan uttrycka dig mycket väl i svenska språket i tal och skrift och har en mycket god läsförståelse. Visst kvällsarbete kan förekomma i båda tjänsterna. Vi förutsätter att du har ett driv och engagemang, ser organisationen som en helhet och vill vara med och utveckla individ- och familjeomsorgen i Jönköpings kommun. Förutom formella krav för tjänsten, kommer stor vikt att läggas på personlig lämplighet. Vi erbjuder dig Hos oss har du 7-timmars arbetsdag, handledning, individuell lönesättning och ett nära samarbete med chef och kollegor i en organisation som satsar på kvalitet och hållbarhet. Läs mer om våra förmåner här: https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss Välkommen till oss Nu söker vi en 1:e socialsekreterare till vår nya familjehemsgrupp inom enheten Förstärkt utredning och stöd (FUS). Det här är en nyinrättad roll där du får möjlighet att kombinera arbetsledning med metodutveckling – och vara med och bygga upp något från grunden. Familjehemsgruppen består av jourhemsgruppen, fyra nya familjehemssekreterare, placeringssamordnare och eventuellt framtida skolsamordnare. Gruppen arbetar med rekrytering, utbildning, utredning och stöd till familjehem och jourhem – i nära samverkan med familjehemsenheterna och andra delar av organisationen. Vi söker också en 1:e socialsekreterare till Familjehemsenheten som arbetar för att ge bra stöd till placerade barn och familjehem så att barnen ska få en god familjehemsvård. Jönköpings kommun satsar på att stärka familjehemsvården genom utökat stöd, extra utbildning och handledning till familjehemmen. Bra att veta Denna rekrytering avser en tillsvidaretjänst som 1:e socialsekreterare på enheten Förstärkt stöd och utredning samt en tillsvidaretjänst som 1:e socialsekreterare på Familjehemsenheten, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. I ansökan vill vi att det finns personligt brev, CV, bifogat examensbevis samt tidigare tjänstgöringsintyg. All din tjänstgöring ska kunna styrkas och det behöver framgå i vilken omfattning du arbetat, vilken anställningsform som varit aktuell och vilken befattning du haft. Ansökningar som saknar detta kommer inte att prioriteras. Innan anställning är aktuell görs en registerkontroll där du ska uppvisa ett utdrag från belastningsregistret. I denna rekrytering gäller utdraget som heter ”Kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret”. Urval till intervjuer sker löpande. Intervjuer kommer att hållas i vecka 30. Vill du veta mer? Rekryterande chef, se nedan. Fackliga representanter: https://www.jonkoping.se/fackligasoc Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten! Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Vill du förstärka vår familjehemsvård för barn och unga? Är du utbildad socionom eller annan likvärdig utbildning? Nu söker vi fyra socialsekreterare till en ny familjehemsgrupp med fokus på placeringar i Jönköpings kommun. Du blir en del av ett viktigt ambitionshöjande arbete – och får vara med från början. På enheten Förstärkt utredning och stöd (FUS) arbetar vi med att stärka kvaliteten i familjehems-vården genom rekrytering, utbildning och utredning och säkerställer att vi har trygga och hållbara placeringar för våra barn och unga. Vi ska bidra till att rätt stöd ges i rätt tid och alltid med barnets bästa i fokus! Vi startar nu en ny familjehemsgrupp inom enheten, med fokus på rekrytering, utbildning och utredning av familjehem och jourhem. Gruppen kommer att arbeta nära jourhemsgruppen, familjehemsenheten och rekryteringsgruppen för kontaktfamilj och kontaktpersoner. Ditt nya jobb Vi söker nu fyra nya familjehemssekreterare. Två socialsekreterare som ska arbeta med fokus på rekrytering och utbildning samt två socialsekreterare med fokus på att utreda familjehem. En tydligare beskrivning ser du nedan: Två socialsekreterare med fokus på rekrytering och utbildning Du planerar rekryteringsinsatser, gör en initial bedömning, informerar och utbildar nya familjehem och jourhem, håller i utbildningar och samarbetar också med kommunens kommunikationsenhet. Två socialsekreterare med fokus på utredning Du ansvarar för att utreda familjehem – både till specifika barn och till vår bank av uppdragstagare. Du arbetar nära andra familjehemssekreterare och har en viktig roll i att säkerställa kvalitet och lämplighet i våra placeringar och du kommer vara en viktig person för våra uppdragstagare - både nya och de som redan har uppdrag för barn i vår kommun. Din kompetens Socionomexamen eller annan utbildning som bedöms likvärdig enligt Socialstyrelsens föreskrift HSLF/FS 2017:79. Du har goda kunskaper kring aktuell lagstiftning och praxis inom SoL och LVU. Det är meriterande om du har erfarenhet av familjehemsrekrytering eller familjehemsvård samt erfarenhet av metoden En varaktig relation och/eller utbildningen Ett hem att växa i. Som person är du trygg och stabil i mötet med människor och bra på att samarbeta. Vidare vill du göra skillnad och ta aktivt ansvar för att placerade barn i Jönköpings kommun ska få bästa möjliga familjehemsvård. Visst kvällsarbete kan förekomma i tjänsten. Självklart har du goda kunskaper i svenska språket och du kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt har en god läsförståelse. B-körkort är ett krav för tjänsten. Vi erbjuder dig För oss är du som medarbetare viktig! Vi erbjuder dig: - 7-timmars arbetsdag - Individuell lönesättning - Handledning - Utvecklingsorienterat och erfaret team - Introduktion och nära stöd För övriga förmåner: https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss Välkommen till oss Enhet förstärkt utredning och stöd består idag av fem specialiserade funktioner som tillsammans arbetar för att ge barn, unga och deras familjer ett förstärkt stöd i utsatta livssituationer. Teamen består av erfarna socialsekreterare och en arbetsledare. Arbetet sker nästan uteslutande i samverkan med andra enheter och i nära samverkan runt barnet för att skapa trygghet och hållbara lösningar. Fokus på barnets bästa och trygghet kräver hög flexibilitet och anpassning utifrån individens behov Bra att veta I denna rekrytering tillsätts fyra (4) tillsvidaretjänster, heltid, med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. I rekryteringen kan även tjänster till Familjehemsenheten komma att bli aktuella. Även här gäller tillsvidaretjänster, heltid, med tillträde enligt överenskommelse, eventuellt tillämpas provanställning. Vi använder oss av löpande urval. Intervjuer kommer att hållas under v. 31 och 32. I din ansökan vill vi att det finns ett CV samt bifogat examensbevis och aktuella tjänstgöringsintyg. All din tjänstgöring ska kunna styrkas med intyg där det framgår befattning och vilken omfattning du arbetat. Även om du redan arbetar hos oss behöver du visa upp examensbevis och tjänstgöringsintyg för tjänster du haft utanför kommunen. Ansökningar som inte uppfyller detta kommer inte att prioriteras. Innan anställning är aktuell görs en registerkontroll där du ska uppvisa ett utdrag från belastningsregistret. I denna rekrytering gäller utdraget som heter ”Kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret”. Vill du veta mer? Rekryterande chef, se nedan. Fackliga representanter: https://www.jonkoping.se/fackligasoc Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten! Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi söker nu dig som är engagerad och trygg och vill ge personlig service och stöd till våra kunder. Arbetet sker i hemmiljö och utgår från individens behov och önskemål. Vi värdesätter ett respektfullt bemötande och ser styrkan i olika bakgrunder och erfarenheter. Tillsammans skapar vi en meningsfull vardag! Om kunden Till det här uppdraget söker vi personliga assistenter till en av våra barn kunder, en autistisk 14-årig tjej, som bor i Trekanten. Om tjänsten Vi söker vikarier som vill jobba dag, kväll och vaken natt. Om dig Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent med fokus på att ge stöd, trygghet och livskvalitet i vardagen. Som personlig assistent hjälper du till med såväl dagliga rutiner som aktiviteter och social samvaro. Dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens intresse, behov och hälsa. Det kan bland annat innebära att hjälpa till med personlig omvårdnad, hushållssysslor, kommunikation och fritidsaktiviteter. Vi vill att du ska vara en bra lagspelare, då du kommer att ingå i ett team där det är dubbelassistans tillsammans med annan kollega. Passen kommer vara förlagda till eftermiddag/kväll på vardagar då kunden då går i skola dagtid. Helger och lov - dag och kvällspass, samt vaken natt alla dagar. Då flickan även har utåtagerande beteende behöver du som assistent vara lyhörd och orädd, samt duktig på att läsa av signaler då hon saknar tal. Du förväntas att aktivera och stimulera utifrån kundens behov och förmåga. Önskade egenskaper och erfarenheter Empatisk och lyhörd person som sätter individen i fokus Flexibel och positiv inställning till variation i arbetsdagarna Ansvarsfull, pålitlig och självständig Erfarenhet inom assistans eller vård och omsorg God svenska i tal och skrift B-körkort kan vara krav eller önskemål beroende på uppdraget Bakgrundskontroll genomförs på dig som går vidare i processen. Då kunden är en barnkund, så behöver vi utdrag från belastningsregistret. Ansök idag! Urval görs löpande. Vilka är vi? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!
Verksamhetsbeskrivning: Dormsjöskolan är ett hem för vård och boende (HVB) för pojkar mellan 7-23 år. Vi finns i Södra Dalarna, strax norr om Hedemora och har en egen friskola. Här bor barn och ungdomar i fem vackert belägna hus, i närheten av en fin badsjö och spännande skogar. Här finns möjlighet till roliga aktiviteter och lugna stunder och vuxna att luta sig mot. Målgrupp: Pojkar med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar samt med social och emotionell problematik. Vi har tillstånd för 28 pojkar och tillståndet omfattar placeringar med stöd av SoL, LVU och LSS. Beskrivning av arbetsuppgifterna: Grunden i vårt arbetssätt är att skapa en förutsägbarhet och rutiner i en strukturerad miljö, detta genom att ge dagen, veckan och året en tydlig återkommande struktur. Vi kartlägger barnen/ungdomarnas förmågor och svårigheter. Kartläggningen och vårdplanen ligger till grund för en genomförandeplan utifrån barnets/ungdomens behov. Arbetet innefattar främst behandlings och motivationsarbete för barnet/ungdomen. Personlig omvårdnad är också förekommande arbetsuppgifter. Syftet är att hjälpa barnen/ungdomarna till ett självständigt liv med fungerande skolgång. Behandlingsarbetet är individanpassat utifrån varje barn/ungdoms behov och förutsättningar. Socialfärdighetsträning, illskekontroll, lågaffektivt bemötande, seriesamtal, sociala berättelser och visuellt bildstöd är några av de metoder som vi använder. Vi söker dig som är kreativ och tycker om fysisk aktivitet, brinner för arbete med barn och ungdomar med särskilda behov och är bra på att skapa förtroendefulla och goda relationer. Arbetet kräver att du är trygg, lösningsfokuserad, stresstålig och har ett stort tålamod. Utbildning: Socialbehandlingspedagog eller annan utbildning som bedöms likvärdig är önskvärt. Arbetslivserfarenhet: Meriterande Vid eventuell anställning krävs utdrag ur belastnings- och misstankeregistret. Rekrytering sker fortlöpande, märk din ansökan med timvikariat.
Verksamhetsbeskrivning: Dormsjöskolan är ett hem för vård och boende (HVB) för pojkar mellan 7-23 år. Vi finns i Södra Dalarna, strax norr om Hedemora och har en egen friskola. Här bor barn och ungdomar i fem vackert belägna hus, i närheten av en fin badsjö och spännande skogar. Här finns möjlighet till roliga aktiviteter och lugna stunder och vuxna att luta sig mot. Målgrupp: Pojkar med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar samt med social och emotionell problematik. Vi har tillstånd för 28 barn/ungdomar och tillståndet omfattar placeringar med stöd av SoL, LVU och LSS. Beskrivning av arbetsuppgifterna: Grunden i vårt arbetssätt är att skapa en förutsägbarhet och rutiner i en strukturerad miljö, detta genom att ge dagen, veckan och året en tydlig återkommande struktur. Vi kartlägger barn/ungdomens förmågor och svårigheter. Kartläggningen och vårdplanen ligger till grund för en genomförandeplan utifrån barn/ungdomens behov. Arbetet innefattar främst behandlings och motivationsarbete för barn/ungdomen. Personlig omvårdnad är också förekommande arbetsuppgifter. Syftet är att hjälpa barn/ungdomarna till ett självständigt liv med fungerande skolgång. Behandlingsarbetet är individanpassat utifrån varje barn/ungdoms behov och förutsättningar. Socialfärdighetsträning, illskekontroll, lågaffektivt bemötande, seriesamtal, sociala berättelser och visuellt bildstöd är några av de metoder som vi använder. Vi söker dig som är kreativ och tycker om fysisk aktivitet, brinner för arbete med barn och ungdomar med särskilda behov och är bra på att skapa förtroendefulla och goda relationer. Arbetet kräver att du är trygg, lösningsfokuserad, stresstålig och har ett stort tålamod. Utbildning: Social/behandlingspedagog eller annan utbildning som bedöms likvärdig är önskvärt. Arbetslivserfarenhet: Meriterande Vid eventuell anställning krävs utdrag ur belastnings- och misstankeregistret. Rekrytering sker fortlöpande, märk din ansökan med tillsvidare.
Välj ett jobb för att visa detaljer