Nattpersonal till nytt nyrenoverat LSS-boende i Örsundsbro
AB Individkraft
Vårdare, boendestödjare

Nattpersonal till nytt, totalrenoverat LSS-boende i Örsundsbro Vill du vara med och utveckla vårt nya fina LSS-boende för personer inom personkrets 2, där varje individ känner sig sedd, trygg, värderad och uppskattad? Vi på Individkraft förstår att det krävs både hjärta och engagemang i kombination med trygghet, ansvar och struktur för att skapa en säker och meningsfull tillvaro – även under dygnets lugnaste timmar. Vi söker nu nattpersonal till uppstarten av vår helt nya verksamhet i Örsundsbro. Det är en unik möjlighet att få vara med från början och bidra till att skapa en trygg och stabil nattsituation för våra boende. Boendet ligger mitt emellan Enköping och Uppsala, i ett lugnt och charmigt villaområde med närhet till affärer och grönområden. Fastigheten är totalrenoverad och rymmer sex moderna lägenheter. Det går direktbussar till både centrala Uppsala och Enköping precis utanför tomten, vilket gör det enkelt att ta sig till och från arbetet. Verksamheten genomsyras av en stark värdegrund där trygghet, gemenskap, utveckling och meningsfullhet står i centrum. Som nattpersonal har du en viktig roll i att skapa lugn och trygghet för våra boende under natten. Arbetet innebär att du finns till hands vid behov av stöd, trygghet eller omvårdnad – och att du arbetar med kontinuerlig tillsyn, dokumentation samt hantering av eventuella akuta situationer. Du bidrar till en lugn miljö, hjälper till med kvälls- och morgonrutiner, samt ansvarar för vissa praktiska sysslor som ingår i nattjänstgöring, samt förbereder inför kommande dag. Du kommer att arbeta självständigt men i nära samarbete med övriga teamet och ha tillgång till stöd vid behov. Du är en trygg punkt för våra boende – någon som ser, lyssnar och agerar med lugn och professionalism, även när det uppstår oväntade situationer. Vi söker dig som har en gymnasial utbildning inom vård- och omsorgsprogrammet eller barn- och fritidsprogrammet, med inriktning mot funktionsnedsättning, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har minst fem års erfarenhet av att arbeta med personer med funktionsnedsättning och känner dig trygg i att bemöta människor med olika behov. Meriterande är om du tidigare arbetat som nattpersonal på LSS-boende, särskilt med personkrets 2. Du har erfarenhet av att hantera problemskapande beteenden på ett lågaffektivt och professionellt sätt. Du är empatisk, ansvarsfull och trygg i att arbeta ensam. Du har god struktur, är observant och van att dokumentera. Det är meriterande om du har utbildning inom kommunikation, exempelvis TAKK, och om du har arbetat pedagogiskt inom LSS. En viktig del av arbetet är att dokumentera insatser och händelser under natten, därför är det nödvändigt att du behärskar svenska väl i både tal och skrift. Du är en person som har god stresstålighet, initiativförmåga och ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du har ett genuint engagemang för målgruppen och vill bidra till en trygg, lugn och professionell nattmiljö för våra boende. Hos Individkraft kommer du att arbeta i en organisation som är i ständig utveckling och där din kompetens och ditt engagemang verkligen uppskattas. Vi erbjuder dig en arbetsplats där glädje, värme och professionalism går hand i hand. Du får möjlighet att påverka och vara en del av att forma verksamheten tillsammans med ett passionerat och engagerat team. Vi värnar om att ditt arbete ska vara roligt, meningsfullt och hållbart – även på natten. Du erbjuds en tillsvidareanställning på heltid (nattjänst) med sex månaders provanställning. Tillträde sker den 1 oktober eller enligt överenskommelse. Vi har kollektivavtal genom Vårdföretagarna – Vision (avtal för vård, behandling och omsorg). Du får individuell lönesättning, tjänstepension, friskvårdsbidrag och arbetar i fräscha, nyrenoverade lokaler med goda pendlingsmöjligheter. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Känner du igen dig i beskrivningen och vill vara med och forma framtidens LSS-boende? Då ser vi fram emot din ansökan. Varmt välkommen till Individkraft!

1 juni 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Stödpersonal till nytt, totalrenoverat LSS-boende i Örsundsbro
AB Individkraft
Vårdare, boendestödjare

Stödpersonal till nytt, totalrenoverat LSS-boende i Örsundsbro  Vill du vara med och utveckla ett nytt LSS-boende för personer inom personkrets 2, där varje individ känner sig sedd, trygg, värderad och uppskattad? Vi på Individkraft förstår att det krävs både hjärta och engagemang i kombination med drivkraft och struktur för att skapa en trygg och meningsfull vardag för våra boende. Vi söker nu stödpersonal till uppstarten av vår helt nya verksamhet i Örsundsbro. Det är en unik möjlighet att få vara med från början och sätta prägel på ett boende där varje människa får möjlighet att utvecklas på sina egna villkor. Boendet ligger mitt emellan Enköping och Uppsala, i ett lugnt och charmigt villaområde med närhet till affärer och grönområden. Fastigheten är totalrenoverad och rymmer sex moderna lägenheter. Det går direktbussar till både centrala Uppsala och Enköping precis utanför tomten, vilket gör det enkelt att ta sig till och från arbetet. Verksamheten genomsyras av en stark värdegrund där trygghet, gemenskap, utveckling och meningsfullhet står i centrum. Du kommer att vara med och bygga upp ett boende där våra boende får förutsättningar att leva ett så självständigt och innehållsrikt liv som möjligt. I arbetet ingår att tillsammans med boende skapa en trygg och trivsam vardag, där det dagliga stödet anpassas efter varje individs behov. Du kommer att arbeta stödjande, tränande och motiverande, både i grupp och individuellt, med fokus på att stärka boendes självständighet och livskvalitet. Arbetet innebär också praktiskt stöd vid personlig hygien, klädsel, måltider och andra vardagsmoment. Du kommer även att vara ett viktigt stöd i samband med aktiviteter, där du hjälper boende som har behov av extra personalstöd för att kunna genomföra sina sysslor och delta i sociala sammanhang. Vi söker dig som har en gymnasial utbildning inom vård- och omsorgsprogrammet eller barn- och fritidsprogrammet, med inriktning mot funktionsnedsättning, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.  Du har minst fem års erfarenhet av att arbeta med personer med funktionsnedsättning och känner dig trygg i att bemöta människor med olika behov. Meriterande är om du tidigare arbetat på boende samt med personkrets 2. Du har erfarenhet av att hantera problemskapande beteenden på ett lågaffektivt och professionellt sätt. Du är empatisk, lyhörd och har ett genuint intresse för att arbeta med människor. Du har god förmåga att skapa struktur, är flexibel och van att arbeta både självständigt och i team. Det är meriterande om du har utbildning inom kommunikation, exempelvis TAKK, och om du har erfarenhet av att arbeta pedagogiskt med boende inom LSS. En viktig del av arbetet är att dokumentera insatser och utveckling, och det är därför nödvändigt att du behärskar svenska väl i både tal och skrift.  Du är en person som ser möjligheter och har lätt för att hitta lösningar i det dagliga arbetet. Du tycker om att samarbeta, har ett positivt förhållningssätt och trivs när det händer mycket. Du har förmåga att lyssna, sätta dig in i andras situationer och du ser värdet i att hjälpa andra att växa. Hos Individkraft kommer du att arbeta i en organisation som är i ständig utveckling och där din kompetens och ditt engagemang verkligen uppskattas. Vi erbjuder dig en arbetsplats där glädje, värme och professionalism går hand i hand. Du får möjlighet att påverka och vara en del av att forma verksamheten tillsammans med ett passionerat och engagerat team. Vi värnar om att ditt arbete ska vara roligt, spännande och meningsfullt – då vet vi att det smittar av sig på hela verksamheten. Du erbjuds en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Tillträde sker den 1 oktober eller enligt överenskommelse. Vi har kollektivavtal genom Vårdföretagarna – Vision (avtal för vård, behandling och omsorg). Du får individuell lönesättning, tjänstepension, friskvårdsbidrag och arbetar i fräscha, nyrenoverade lokaler med goda pendlingsmöjligheter. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Känner du igen dig i beskrivningen och vill vara med och forma framtidens LSS-boende? Då ser vi fram emot din ansökan. Varmt välkommen till Individkraft!

1 juni 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Personlig assistent till kvinna I Sundbyberg
Rosenhöjd Omsorg AB
Personliga assistenter

Hej Vi söker omgående en kvinnlig personlig assistent som kan börja direkt då tjänsten är ledig. Du kommer jobba från juni-aug och tiderna är varierande. Men du kommer jobba vartannan helg 08-20 och mestadels kvällar men även ett par dagpass. Jobbet ligger I Sundbyberg.

1 juni 2025
Sista ansökan:
1 juli 2025
Personlig assistent, Täby
Carelli Assistans AB
Personliga assistenter

Personliga assistenter sökes till kunder boende nära Täby centrum.   Vi söker dig som behärskar svenska i tal och skrift samt har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent eller inom annat vårdyrke. Viktiga egenskaper är punktlighet, flexibilitet, kunna samarbeta med andra samt att vara lyhörd för den kund du arbetar med.     Vi söker flera personer för både timanställning samt på fast schemarad.  Skriv gärna i ansökan hur du kan arbeta. Vi har även behov av assistenter som kan simma så det får du gärna skriva i din ansökan. Vi söker personal för både dagpass, vaken natt, sovande jour alla veckodagar.   Välkommen med din ansökan!         Carelli Assistans är ett assistansbolag som erbjuder personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Vi är det lite mindre assistansbolaget med ett stort personligt engagemang. Vi är verksamma över hela Sverige och anordnar personlig assistans under värdegrunden personlighet, trygghet och individen.

31 maj 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Kurator till Andersberg Din hälsocentral

Primärvården i Gävle består av åtta hälsocentraler (Andersberg, Gävle Strand, Hamrånge, Hedesunda, Strömsbro, Sätra, Södertull och Valbo). Samverkan mellan hälsocentralerna är ett viktigt arbete som är under kontinuerlig utveckling. Vid Andersberg Din hälsocentral bedriver vi sedvanlig primärvård med distriktssköterskemottagning, läkarmottagning, BVC, psykosocialt team, fysioterapi, arbetsterapi och hembesök. Vi har specialistmottagningar för astma/KOL, diabetes och inkontinens. För en bra struktur i arbetet med sjukskrivningar har vi en rehabiliteringskoordinator till vår hjälp. Vi arbetar för god tillgänglighet och evidensbaserad vård. Vi vill alltid ha patientens bästa i fokus. ARBETSUPPGIFTER Vid Andersberg Din häloscentral tillhör stressrelaterad ohälsa, kris, ångest och depressioner med lindrig och måttlig svårighetsgrad de vanligaste sökorsakerna. Patientgruppen är personer över 18 år. Psykosociala teamet i Andersberg ingår i ett större nätverk med andra professioner så som psykologer, kuratorer och psykiatrisjuksköterskor på andra hälsocentraler i Gävle. Arbetet är självständigt med mål att ha ett gott samarbetsklimat där vi hjälper och stöttar varandra. Som kurator hos oss kommer du bland annat att arbeta med • samtalsbehandlingar • bedömningar • triagering av patienter. Hos oss får du • regelbunden handledning • möjlighet att planera ditt dagliga arbete • gott samarbete med övriga professioner på hälsocentralen • veckovisa kollegiala möten inom det psykosociala teamet, ett forum för att diskutera svåra bedömningar och arbetsmiljöfrågor. Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Du bör vara flexibel, van att ta eget ansvar i patientarbetet, prestigelös, ha erfarenhet av att arbeta både med enskilda patientärenden och med patienter i grupp. Du bör också ha vana av att arbeta i team vid behov av detta kring patienten. I rollen som kurator ska du • vara utbildad socionom eller ha annan utbildning som anses likvärdig eller legitimation inom aktuell yrkeskategori • ha erfarenhet av psykosocialt behandlingsarbete. För tjänsten anses det meriterande om du har erfarenhet av primärvård och/eller som kurator. Har du erfarenhet eller intresse av digitala vårdmöten är det också meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

31 maj 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Socialsekreterare - enhet barn och unga
Motala kommun
Socialsekreterare

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Som vår medarbetare har du ett ansvarsfullt uppdrag att tillsammans med oss anpassa arbetet till förändringar och agera för att utveckla ett hållbart sjöstadsliv i Motala kommun. Socialförvaltningen ansvarar för insatser, stöd och service till enskilda och familjer i kommunen. Våra verksamheter styrs främst av socialtjänstlagen, LSS-lagen och hälso- och sjukvårdslagen och ska verkställa insatser reglerade av dessa lagar. Samtliga verksamheter genomsyras av individen i centrum för att tillgodose individens behov. Uppdraget innebär stort kundfokus och serviceanda. Socialförvaltningen ansvarar för insatser, stöd och service till enskilda och familjer i kommunen. Våra verksamheter styrs främst av socialtjänstlagen, LSS-lagen och hälso- och sjukvårdslagen och ska verkställa insatser reglerade av dessa lagar. Samtliga verksamheter genomsyras av individen i centrum för att tillgodose individens behov. Uppdraget innebär stort kundfokus och serviceanda. Hos Individ- och familjeomsorg handläggs myndighetsärenden inom alla delar av socialtjänsten. Vi är en arbetsplats med ca 100 anställda, både män och kvinnor i varierande ålder och antal år i yrket. Vi eftersträvar en arbetsplats med rättssäker handläggning för våra klienter/brukare och en god arbetsmiljö för våra anställda. Vår vision är att alla ska känna sig nöjda i kontakten med oss. För att skapa arbetsglädje, god kvalitet i arbetet och en bra arbetsmiljö erbjuder vi tydligt ledarskap, en tydlig och känd lönepolitik, trevliga och ändamålsenliga lokaler, en säker arbetsplats, rotationsmöjlighet, årsarbetstid och en atmosfär av erkännande och uppriktighet. ARBETSUPPGIFTER Vill du göra verklig skillnad för barn och unga? Hos oss på enheten för barn och unga får du en viktig roll i arbetet med att ge barn och ungdomar i åldern 0-20 år rätt stöd vid rätt tid. Här arbetar vi med hela handläggningsprocessen från att utredning har inletts till beslut och uppföljning av insatser. Arbetet omfattar utredningar enligt aktuell lagstiftning där barnets bästa alltid står i centrum. Det innebär att kartlägga behov, sammanställa beslutsunderlag, fatta beslut och följa upp insatser både i öppenvård och vid placeringar i HVB, stödboenden eller familjehem. Du kommer att möta såväl korta, akuta ärenden som långsiktiga processer där behovet av trygghet och stöd är mer omfattande. En varierad och meningsfull vardag Som socialsekreterare har du nära kontakt med barn och unga, deras familjer och nätverk ofta i utsatta situationer. Du samverkar med skolor, vårdgivare, andra myndigheter och kollegor för att hitta hållbara lösningar. Rollen innebär också att du dokumenterar, yttrar dig till andra myndigheter och bidrar till att utveckla våra metoder genom omvärldsbevakning och erfarenhetsutbyte. Vi erbjuder både självständighet och starkt kollegialt stöd Hos oss får du stor frihet att planera och strukturera din arbetsdag, samtidigt som du ingår i ett team där samarbete och stöd från kollegor, arbetsledning och enhetschef är en självklarhet. Vi arbetar tillsammans för att hålla en hög kvalitet med fokus på rättssäkerhet, barns rätt till delaktighet och ett professionellt bemötande. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad socionom eller har en annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, i enlighet med gällande bestämmelser. Vi önskar att du har minst tre års erfarenhet av socialt arbete eller annat relevant arbete som bedöms likvärdigt. Tjänsten innebär omfattande dokumentation, vilket ställer krav på att du har god förmåga att uttrycka dig tydligt och korrekt på svenska, både muntligt och skriftligt. Tjänsten passar dig som trivs med att arbeta strukturerat och målinriktat. Här finns möjligheter att självständigt planera och organisera arbetsdagen, samtidigt som stöd och samarbete finns nära till hands. Det värderas högt att arbeta processorienterat, hålla överenskomna tidsramar och bidra till ett kunskapsutbyte i teamet. Rollen erbjuder en möjlighet att verka i en professionell miljö där trygghet, respekt och reflektion är grundläggande. Det finns utrymme att uttrycka sina ståndpunkter med integritet och på ett respektfullt sätt. I mötet med andra eftersträvas ett nyanserat perspektiv där person och sak hålls isär, även i utmanande situationer. Eftersom arbetet kan innebära resor inom kommunen är B-körkort ett krav. ÖVRIGT Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut. Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser. I denna ansökan bifogar du inget personligt brev. Istället önskar vi att du besvarar frågan vad som motiverar dig att söka den här tjänsten.

31 maj 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Personlig Assistent till kund utanför Sollefteå
Carelli Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker nu i första hand timvikarier till vår kund som är bosatt utanför Sollefteå. Om du som söker och kunden matchar tillsammans finns det chans till att bli anställd så länge uppdraget varar.   Arbetstiderna är förlagda dygnet runt med sovande jour på natten. Kunden har olika hjälpmedel i hemmet så du som söker bör ha erfarenhet av att jobba med olika hjälpmedel såsom lyft.   Ett krav för dig som söker är att du har B-körkort och tillgång till bil för att kunna ta dig till kunden då det inte finns bussförbindelser.    Vi önskar att du som söker tjänst skall ha stor social kompetens och ansvarskänsla. Du är trygg, lugn och lyhörd för kundens behov. Du har god fysik och balans i livet. Du skall kunna arbeta varierande arbetstider. Vi gör urval utifrån kundens önskemål och behov så det personliga brevet och erfarenheter är avgörande om du kallas till intervju.     Vi fäster stor vikt vid dina egenskaper, personlighet och tidigare erfarenheter.   I tjänsten ingår dokumentation så det är viktigt att kunna formulera sig väl på svenska samt att använda dator för daglig rapportering. Tjänsten innebär även att man tar hand om kundens hem med allt vad det innebär.   Som arbetsgivare kan vi erbjuda: - Friskvårdsbidrag. - Basutbildning inom personlig assistans. - Möjligheter till vidareutbildningar. - Ett stort stöd i ditt arbete som personlig assistent.     Vi har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/ Välj registerutdrag för LSS. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ gärna ditt registerutdrag redan idag.   Referens från tidigare arbetsgivare krävs så förbered referenstagning.   Intervju och anställning kan ske före sista dag för annons så dröj inte med att skicka in din intresseanmälan.   Välkommen med din ansökan!  Carelli Assistans är ett familjärt företag som erbjuder personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Vi är det lite mindre assistansbolaget med ett stort personligt engagemang. Vi är verksamma över hela Sverige och anordnar personlig assistans under värdegrunden personlighet, trygghet och individen. Krav: Körkort: * B (Personbil) Tillgång till: * Personbil

31 maj 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Extrajobb som ledsagare eller avlösare i hemmet
Kungsbacka kommun
Personliga assistenter

Som avlösare i hemmet tar du hand om ett barn eller en ungdom med funktionsnedsättning så att föräldrarna ska få avlastning. Lösningen är i hemmet eller närområdet och ni kan till exempel pyssla, titta på film, spela spel eller besöka en lekplats i närområdet. Under tiden kan föräldrarna uträtta ärenden, genomföra egna aktiviteter, umgås med syskon eller bara vila. Som ledsagare stöttar du en person med funktionsnedsättning att ta sig till och från aktiviteter, till exempel för delta i fritidsaktiviteter eller på annat sätt ta del av samhällslivet. Dina arbetsuppgifter och arbetstider bestäms utifrån vilket behov av stöd brukaren eller familjen har men är oftast förlagd på eftermiddagar, kvällar och helger. Omfattningen varierar men är vanligtvis mellan 2-5 timmar i veckan. Du ska ha för avsikt att behålla uppdraget en längre tid, minst 6 månader.  Läs mer om hur det är att arbeta som ledsagare eller avlösare här:  https://kungsbacka.se/omsorg-och-hjalp/funktionsnedsattning/personligt-stod/ledsagning/jobba-som-ledsagare?mark=ledsagning https://kungsbacka.se/omsorg-och-hjalp/funktionsnedsattning/personligt-stod/avlosarservice-i-hemmet/jobba-som-avlosare?mark=Jobba+som+avlösare Din profil Som avlösare och ledsagare arbetar du självständigt och du behöver vara ansvarsfull, lyhörd och ha ett stort engagemang och vilja att stötta en person i dennes vardag. Du behöver inte ha någon speciell utbildning men det är en fördel om du har erfarenhet och kunskap om funktionsnedsättning eller arbete med barn och unga. Efter anställning får du en grundutbildning och får därefter individuell vägledning utifrån behov. Vi söker dig som: - har fyllt 18 år - har giltigt pass/nationellt ID eller arbetstillstånd  - har godkänt betyg motsvarande svenska 1 eller svenska som andraspråk som motsvarar gymnasial B2 nivå - har god datorvana och kan hantera olika system Det är meriterande om du: - har erfarenhet eller utbildning från områden du söker inom - har B-körkort Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om Vikariecenter Vikariecenter ansvarar för rekrytering och bemanning av timvikarier inom ledsagning och avlösning, personlig assistans, daglig verksamhet, hemsjukvård, hemtjänst, vård- och omsorgsboende, boende med särskild service och måltid. Vårt erbjudande och övrig information Vi erbjuder timanställning med start enligt överenskommelse. Timlön enligt kollektivavtal. Utdrag ur belastningsregister För att arbeta hos oss behöver du uppvisa ett utdrag från belastningsregistret. Detta beställer du själv via länken här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ ID-kontroll Vid en rekrytering behöver vi säkerställa identitet på dig som söker. Giltiga ID-handlingar är ett svenskt pass eller ID-kort som utfärdats av polisen. Om du inte kan uppvisa det, behöver vi se ett giltigt arbetstillstånd. Intresserad? Vad roligt! Urval och intervjuer sker löpande, så varmt välkommen med din ansökan redan idag! I din ansökan ska du endast bifoga ditt CV och tillsammans med det kommer du besvara ett antal frågor som blir en del i vår urvalsbedömning. Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

31 maj 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Timvikarier till Funktionsstödsomsorgen
Nyköpings kommun
Vårdare, boendestödjare

Vill du ha ett jobb där du verkligen gör skillnad varje dag? Då kan du vara den vi söker! Inom Funktionsstödsomsorgen i Nyköpings kommun stöttar vi människor med olika funktionsnedsättningar att leva självständiga, trygga och meningsfulla liv. Våra verksamheter präglas av engagemang, respekt och samarbete, och oavsett om du har tidigare erfarenhet eller är ny i yrkeslivet är du varmt välkommen till oss. Vi söker timvikarier till tre olika områden inom funktionsstödsomsorgen: Personlig assistans Personlig assistans innebär att ge stöd till personer med omfattande funktionsnedsättning i deras vardag, så att de kan leva ett självständigt och aktivt liv. Arbetet sker i brukarens hem och utgår helt från den enskildes behov. Socialpsykiatri boenden och boendestöd Inom socialpsykiatrin arbetar vi med personer som har psykisk funktionsnedsättning. Boendestöd ges i hemmet och innebär att stötta i vardagliga aktiviteter och struktur. På boenden ger vi ett mer omfattande stöd i en trygg och anpassad miljö. Grupp- och servicebostäder (LSS) Grupp- och servicebostäder är hem för personer med olika typer av funktionsnedsättning. Vi arbetar med att ge individuellt anpassat stöd i det dagliga livet, för att främja självständighet, delaktighet och god livskvalitet. ARBETSUPPGIFTER Som timvikarie arbetar du med att ge stöd, omsorg och service utifrån brukarens behov, beslut och genomförandeplaner. Dina arbetsuppgifter kan innefatta: • Personlig omvårdnad och praktiskt stöd i vardagen (t.ex. hygien, mat, aktiviteter) • Stöd i att skapa struktur och trygghet, t.ex. genom samtal, planering och vardagsrutiner • Medverkan vid fritidsaktiviteter och social samvaro • Hälso- och sjukvårdsuppgifter efter delegering från legitimerad personal • Dokumentation enligt gällande riktlinjer Arbetet sker i brukarens hem eller på boende och kräver flexibilitet, lyhördhet och självständighet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor och vill arbeta med att stödja andra till ett mer självständigt och meningsfullt liv. För att arbeta hos oss behöver du: • Vara minst 18 år • Ha god svenska i tal och skrift • Ha grundläggande digital kompetens Vara empatisk, ansvarstagande och ha god samarbetsförmåga. ÖVRIGT Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En snabbt växande kommun med hållbarhetsfokus och god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare. Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat byggs Ostlänken som är en 16 kilometer ny dubbelspårig järnväg mellan Järna och Linköping. Det byggs också nya resecentrum: ett i centrala Nyköping och ett vid Stockholm Skavsta flygplats. Utvecklingen kommer att påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om arbetsmarknad och god medborgarservice. Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 300 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer. •Provanställning kan komma att tillämpas. •Denna tjänst kan komma att krigsplaceras i kommunens krigsorganisation vilket innebär att kommunen säkerställer tjänsten vid höjd beredskap. •För denna tjänst kan en säkerhetsprövning komma att göras enligt säkerhetsskyddslagen. •Tester i tidigt urval kan komma att användas i denna rekrytering. •När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. •Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. •Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för redan anställd personal. #LI-Onsite

31 maj 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Gör skillnad i vardagen för en fantastisk kille i Norrfjärden!
God Assistans i Mitt AB
Personliga assistenter

Är du en engagerad och ansvarsfull person som vill bli en del av vårt team i ett varierande och utvecklande uppdrag? Vi söker dig! Jag är en glad kille i 30-årsåldern som verkligen älskar djur och natur! Varierande aktiviteter är också något som jag uppskattar - det kan vara vara både stora- och små utflykter, att åka till badhuset, ridning eller att åka hundspann. När jag inte är ute på aktiviteter så tycker jag om att pyssla hemma eller att  se på TV/Film.    Din roll:   Som personlig assistent stöttar och hjälper du vår kund i allt som rör hans vardag, såsom att sköta hans hem och vardagliga livsföring, komma iväg på aktiviteter, läsa av och förebygga -för honom alltför utmanande situationer. Simkunnighet och att inte vara allergisk mot pälsdjur är viktigt då hans aktiviteter ofta inkluderar bad eller djur. Du ska kunna arbeta lågaffektivt och vara ett stöd i hans kommunikation.   Om tjänsten: Tjänsten inleds med introduktion och behovsanställning med möjlighet till fast rad på 90%. Assistansen är förlagd dygnet runt, med 4h väntetid, samt viss tid dubbelbemanning. Arbetspassen är främst dygnspass, men även kortare pass förekommer.   Vi söker dig som:   *   Är engagerad, initiativrik och ansvarsfull. *   Har B-körkort och tillgång till bil (Krav). *   Är tålmodig, flexibel och kan anpassa dig till förändrade situationer. *   Är simkunnig och inte har pälsdjursallergi.   Erfarenhet från liknande arbete är ett plus, men inte ett krav då dina personliga egenskaper är viktigast!   Låter det här som du?   Rekrytering sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att höra från dig! I enlighet med God Assistans Policy tar vi in belastningsutdrag för alla som jobbar med barn.https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ För att styrka din rätt att arbeta i Sverige behöver du kunna uppvisa svenskt pass/personbevis, uppehållskort (EU) eller uppehålls- och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU).

31 maj 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025