Personlig assistent sökes – Sommarvikarie till aktiv man i 50-årsåldern Är du intresserad av ett omväxlande och meningsfullt sommarjobb där du får göra verklig skillnad i någons vardag? Vi söker nu en personlig assistent till en glad och aktiv man i 50-årsåldern som behöver stöd under sommaren – med möjlighet till fast anställning efter sommaren. Om jobbet: Du kommer att arbeta enligt ett rullande 3-veckorsschema med varierade tider: Dagpass: kl. 07.30–15.30 Kvällspass: kl. 17.00–24.00 En helg var tredje vecka: kl. 09.00–24.00 Som personlig assistent är du en förlängd arm i vardagen. Arbetet är mycket varierat och innebär bland annat hjälp med: Hygien och personlig omvårdnad Promenader och trädgårdsarbete Hushållssysslor Fritidsintressen – som att titta på fotboll, vara ett stöd på skjutbanan, gå på bio, shoppa eller gå ut och äta Vem är du? Vi söker dig som är: Ansvarstagande och ordningsam Trygg, positiv och social Nyfiken på människor och gillar att hitta på saker Flexibel och van att ta eget initiativ Erfarenhet från vården är meriterande men inte ett krav – rätt personlighet och personkemi är viktigare. Körkort är ett plus, men inget måste. Låter det här som något för dig? Tveka inte att höra av dig! Om du tror att du är rätt person för detta viktiga och härliga sommarjobb – och är nyfiken på en möjlig fast tjänst efter sommaren – skicka din ansökan till: 📧 [email protected] Världens bästa jobb väntar på dig!
För ett livs levande Kiruna. En sak är säker. Med oss gör du skillnad. Vi är Kiruna, brukar vi säga. Vi är vårdpersonalen som håller gamla mamma i handen och läraren som får lillebror att läsa sina första ord. Vi är barnskötaren som får någon att växa varje dag och socialarbetaren som gör det som krävs för att förändra liv. Vi är personliga assistenten som ger frihet och bibliotekarien som gör litteraturen nära. Vi är hemstödpersonalen som kör till byarna i snöstorm som midnattssol för att finnas där. Vi är hundratals kompetenser, tusentals människor och generationer av erfarenhet som tillsammans tryggar, vårdar, inspirerar, lär ut, räddar liv, tänker nytt, flyttar städer, ställer upp för varandra och tar hand om människor. Med stolthet och omtanke. Från fjäll till stad. I dag och imorgon för ett levande Kiruna. Det finns något fint i det. Vill du också jobba för livet, människan och framtiden i Kiruna kommun? Vill du skapa värde och göra skillnad på riktigt för det som är viktigt? På IFO-Myndighet och Administration hittar du Barn- och Familjegruppen, Vuxengruppen, Utredningsenheten och Administrativa enheten. Socialtjänstens IFO-Myndighet och Administration vänder sig till dem som behöver information, råd, stöd och hjälp när det gäller sociala frågor som rör barn och ungdomar och deras föräldrar, vuxna med missbruk, försörjningsstöd, biståndsfrågor etc. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en vikarierande socialsekreterare till Vuxengruppen med inriktning försörjningsstöd och ViNR då en av våra kollegor gått på föräldraledighet. Tjänsten avser heltid, vikariat under perioden 250901-260831 dvs 1 år. Vi söker en socialsekreterare som brinner för det sociala arbetet inom försörjningsstöd och ViNR. Du utreder och bedömer behov av insatser och vård enligt SoL, LVU och LVM. Du har ett genuint intresse för uppdraget att tillsammans med individen arbeta för att denne ska erhålla motivation och stöd och för att uppnå en fungerande tillvaro med bl a egen inkomst samt skälig levnadsnivå i övrigt. KVALIFIKATIONER För arbetet krävs socionomexamen eller annan högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Det bedöms meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete inom socialtjänsten. Helhetssyn och förmåga att få delar att samverka är viktiga egenskaper, liksom engagemang och utvecklingsbenägenhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö och stimulerande arbetsuppgifter. För att arbeta hos oss ska du dela Kiruna kommuns gemensamma värdegrund RASK där respekt, ansvar och samverkan i Kiruna kommun är ledorden. Vi har många olika förmåner, där du som medarbetare kan träna kostnadsfritt på olika träningsanläggningar upp till 5000 kr/år, vi har stugor i fjällen som du kan hyra, vi erbjuder möjlighet att löneväxla till lediga dagar, möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot lediga dagar. Du kan anpassa dina arbetstider genom flextid eller årsarbetstid vilket gör det mer fördelaktigt att få till livspusslet och fritid. Det finns delvis möjlighet att arbeta hemifrån, när det fungerar för verksamheten Vi strävar efter jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Kiruna kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finsk, samiska och /eller meänkieli då Kiruna kommun är förvaltningsområde för dessa språk. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Vid rekrytering av socialsekreterare finns möjligheten att ta del av en rekryteringsförmån bestående av dels en bonus, dels hjälp till stöd att erhålla billigt boende. Vi berättar mer om detta vid anställningsintervjun. Kiruna kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker en engagerad och pålitlig assistent till en 16-årig tjej som behöver hjälp med det mesta i sin vardag. På fritiden tycker hon om att bada i poolen hemma och på badhus, lyssna och spela musik, umgås med vänner och familj, fika, titta på film och delta i andra sociala aktiviteter. Det finns hund i villan (ingen fara, hunden är snäll!). Vi ser gärna att du som söker tjänsten har en glad inställning till livet och som vill göra vardagen både roligare och utvecklande för kunden. Arbetsuppgifter: - Assistera med personlig hygien och påklädning - Hjälpa till med förflyttningar och användning av rullstol - Stödja vid måltider och matlagning - Följa med på fritidsaktiviteter och utflykter - Vara ett socialt stöd och sällskap Kvalifikationer: - Körkort - Tidigare erfarenhet av personlig assistans är meriterande men inte ett krav - Du är ansvarstagande, empatisk och har en positiv inställning - Du kan arbeta 2–3 vardagar i veckan efter skoltid (ca. 14:00-19:30) Vi erbjuder: En meningsfull och varierande arbetsdag Möjlighet att göra en verklig skillnad i en ung människas liv Stöd och vägledning från erfarna kollegor och chefer Sista ansökningsdag: 5 augusti 2025 Om du är intresserad av att bli en del av vårt team och bidra till att skapa en positiv och aktiv vardag för vår 16-åriga kund, ser vi fram din ansökan. Obs! Vi rekryterar löpande så skicka din ansökan redan idag. Företagsinformation Om Lilja Assistans Lilja Assistans är en erfaren och engagerad aktör inom personlig assistans. Vi arbetar nära våra kunder för att skapa individuellt anpassade lösningar som ger trygghet, frihet och livskvalitet. Vårt mål är att varje kund ska få den assistans de behöver för att leva sitt liv på sina egna villkor. Med fokus på kvalitet, delaktighet och arbetsglädje skapar vi en positiv arbetsmiljö för både våra kunder och assistenter.
Vi söker efter en erfaren kvinna som inte är obekväm med att ta egna initiativ. Kunden bor i Löddeköpinge är ett barn som lever i en aktiv familj med mycket värme och kärlek runt om sig. Det ställer därför krav på att du som personlig assistent vet när du ska dra dig undan och när du ska vara behjälplig. Tv tittande är något som görs mycket sällan, utan den primära källan för stimuli är aktivitet, träning, gemenskap och skratt. Du får inte vara allergisk eller rädd för katt då det finns en i hemmet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av den personliga assistansen men det är inget krav. Man blir upplärd på plats och personkemin är det viktigaste. KRAVDoftminimerat Rökfri Ej allergisk På Björka är vi alla ett team med ett och samma mål – att leverera den bästa assistansen för dig. För oss är du som kund eller anställd aldrig en i mängden. Vi vet vem du är när du kontaktar oss. Det viktigaste för oss är dialogen med kunder och anställda. Det är nyckeln till en välfungerande assistans. Du kan alltid nå oss, och vi återkommer alltid om vi var upptagna. Vi ligger i absoluta framkanten avseende de system som används för att göra arbetet så effektivt som möjligt för dig.
Nu söker vi en trygg och engagerad behandlingspedagog till ett meningsfullt uppdrag på ett ungdomshem i sydöstra Sverige under sommarveckorna 26–33. Uppdraget innebär arbete med ungdomar i behov av struktur, gränser och stöd, i en miljö där varje insats spelar roll. Om uppdraget Du arbetar i team tillsammans med andra behandlingsassistenter och pedagoger, samt gruppledare, enhetschef och behandlingssekreterare. Målgruppen är äldre pojkar som vårdas med särskilda befogenheter och i en miljö med höga säkerhetskrav. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av: Närvaro i ungdomarnas vardag, allt från samtalsstöd till aktiviteter som basket, spel eller promenader Konflikthantering och nedtrappande samtal vid behov Dokumentation enligt gällande rutiner Arbeta utifrån strukturerade behandlingsplaner och föregå med gott exempel Vissa dagar är lugna, andra kräver stort fokus, tålamod och samarbete. Det förekommer fysiska ingripanden vid behov, vilket kräver att du är trygg, stabil och har förståelse för uppdragets karaktär. Har detta fångat ditt intresse? Tveka inte att höra av dig till Julia eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller ring oss på 08-410 250 50. Tillsättning sker löpande. Omfattning introduktion Uppdraget pågår heltid (ca 37 h/vecka) mellan v.26–33 Arbetstider: dag, kväll och helg (ej natt) Individuell introduktion under v.23–26 samt ett bredvidgångspass innan start Du får ett förutbestämt schema där du arbetar i samma team hela perioden, för trygghet och kontinuitet Arbetet sker var tredje helg Vi söker dig som har: Eftergymnasial utbildning inom socialt eller pedagogiskt behandlingsarbete (t.ex. YH/KY eller högskola) Minst ett års erfarenhet från HVB, SiS, psykiatri, kriminalvård eller annan liknande verksamhet God svenska i tal och skrift Ett tryggt, stabilt och respektfullt bemötande Meriterande: Erfarenhet av arbete med inlåsta ungdomar eller institutionsvård Ansökan Urval och intervjuer sker löpande – vänta inte med att höra av dig! Mejla [email protected] eller ring 0841025050 för mer information.
Nu söker vi en trygg och engagerad behandlingspedagog till ett meningsfullt uppdrag på ett ungdomshem i sydöstra Sverige under sommarveckorna 26–33. Uppdraget innebär arbete med ungdomar i behov av struktur, gränser och stöd, i en miljö där varje insats spelar roll. Om uppdraget Du arbetar i team tillsammans med andra behandlingsassistenter och pedagoger, samt gruppledare, enhetschef och behandlingssekreterare. Målgruppen är äldre pojkar som vårdas med särskilda befogenheter och i en miljö med höga säkerhetskrav. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av: Närvaro i ungdomarnas vardag, allt från samtalsstöd till aktiviteter som basket, spel eller promenader Konflikthantering och nedtrappande samtal vid behov Dokumentation enligt gällande rutiner Arbeta utifrån strukturerade behandlingsplaner och föregå med gott exempel Vissa dagar är lugna, andra kräver stort fokus, tålamod och samarbete. Det förekommer fysiska ingripanden vid behov, vilket kräver att du är trygg, stabil och har förståelse för uppdragets karaktär. Har detta fångat ditt intresse? Tveka inte att höra av dig till Julia eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller ring oss på 08-410 250 50. Tillsättning sker löpande. Omfattning introduktion Uppdraget pågår heltid (ca 37 h/vecka) mellan v.26–33 Arbetstider: dag, kväll och helg (ej natt) Individuell introduktion under v.23–26 samt ett bredvidgångspass innan start Du får ett förutbestämt schema där du arbetar i samma team hela perioden, för trygghet och kontinuitet Arbetet sker var tredje helg Vi söker dig som har: Eftergymnasial utbildning inom socialt eller pedagogiskt behandlingsarbete (t.ex. YH/KY eller högskola) Minst ett års erfarenhet från HVB, SiS, psykiatri, kriminalvård eller annan liknande verksamhet God svenska i tal och skrift Ett tryggt, stabilt och respektfullt bemötande Meriterande: Erfarenhet av arbete med inlåsta ungdomar eller institutionsvård Ansökan Urval och intervjuer sker löpande – vänta inte med att höra av dig! Mejla [email protected] eller ring 0841025050 för mer information.
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent på hos vår kund i Umeå. Vi erbjuder ett sommarvikariat på cirka 70% med möjlighet till en tjänst på cirka 25% efter sommaren. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 07.00-15.00, 14.45-20.30 på vardagar Kl. 08.00-18.00 på helger Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Vår kund är en kille i 20-årsåldern med en cerebral pares och epilepsi. Han använder sig av olika hjälpmedel, bland annat kommunikationshjälpmedel, rullstol och lyft. Som personlig assistent kommer dina arbetsuppgifter bland annat att innefatta: Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt kommunikation Finnas där för honom under hans dagliga verksamhet och hitta på fritidsaktiviteter ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan vara lyhörd inför andra individers behov. Vidare bör du vara initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Vi ser gärna att du är flexibel, social och har nära till skratt, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet. KRAV Tåla klor/simkunning MERITER Vårderfarenhet eller motsvarande Sysselsättningsgrad: Sommarvikariat på cirka 70% med möjlighet till en tjänst på cirka 25% efter sommaren. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Tillsammans ger vi vård och stöd till invånare som av olika skäl behöver det. I verksamheten ingår exempelvis särskilda boenden, socialtjänst, hemtjänst, personlig assistans och anhörigstöd. Vi sätter individen i fokus och har ett gott bemötande. Vi tar tillvara på önskemål från de vi finns till för och deras anhöriga. Med ett respektfullt och lyhört bemötande bygger vi trygghet och kvalitet i verksamheten. Arbetet innebär Vuxen Resurs ligger organisatoriskt under avdelningen för stöd och behandling. Enheten består av enhetschef, samordnare och behandlare. Hälften av arbetsgruppen arbetar dagtid och hälften av gruppen arbetar på schema dag, kväll och helg, där även HSL- uppdrag ingår. Denna tjänst innebär arbete dagtid. Vuxen resurs är en verksamhet som erbjuder öppenvårdsinsatser individuellt eller i grupp utifrån bistånd enligt SoL. Enhetens målgrupp är vuxna individer som har behov av stöd och behandling utifrån skadligt bruk och beroende, socialpsykiatri och våld i nära relationer. Arbetet utgår från individens behov och verkställs både genom individuell behandling och behandling i grupp. Arbetet innebär nära samarbete med olika samverkanspartners, både inom och utanför kommunen. Arbetet bedrivs både i verksamhetens lokaler och i individens hemmiljö. Vem är du? Som person är det viktigt att du har förmågan att bygga relationer på ett positivt sätt och inta ett förtroendeingivande förhållningssätt. Vi ser det som en förutsättning att du är flexibel, lyhörd och lösningsfokuserad i ditt arbete, samt att du har ett särskilt intresse för förändringsarbete. Genom samarbete, lösningsfokus och nytänkande vill du vara med och utveckla Skara kommun till att bli en bättre stad att bo, leva och verka i. Kvalifikationer Vi söker dig med högskoleutbildning inom beteendevetenskap, socialt arbete eller annan utbildning som arbetsgivare bedömer likvärdig. Erfarenhet av arbete inom områdena skadligt bruk och beroende, socialpsykiatri, våld i nära relation och hedersvåld är meriterande. Då enheten är i ett förändringsarbete inför ny SoL ses det som meriterande om du har erfarenhet av arbete med öppen mottagning, förebyggande arbete och gruppverksamhet. För tjänsten krävs att du har B-körkort. Övrig information och förmåner Arbetstiden är förlagd under dagtid på vardagar. Urvalsprocessen påbörjas under vecka 30. Ansökningar via mail undanbedes. Vi erbjuder dig en nära organisation där du har möjlighet till utveckling. Vi är professionella med stort servicefokus. Vi vågar genom att ta för oss och vill hela tiden bli bättre. Tillsammans skapar vi ett bättre Skara! Registerutdrag Arbetsgivaren har en rätt och i många fall en skyldighet att ta del av utdrag från belastningsregister. Skyldigheten för arbetsgivaren inträffar i arbeten där medarbetaren kommer att ha kontakt med barn och ungdomar. Blir du aktuell för tjänsten ska du kunna lämna in ett registerutdrag från Polisens belastningsregister. Blankett för att beställa ett registerutdrag finns att ladda ner från Polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Förmåner Med Skara kommun som arbetsgivare får du ett friskvårdsbidrag, i många roller tillämpar vi flexibel arbetstid med goda möjligheter till distansarbete och tillitsbaserad ledning och styrning. Vi har under flera år arbetat strategiskt med hållbart yrkesliv, som betyder att vi kan erbjuda en arbetsplats där det finns goda utvecklingsmöjligheter, balans mellan fritid och arbete och hållbarhet genom hela arbetslivet. Vi förstår att kompetensutveckling är en viktig del för att du ska trivas i takt med samhällets förändringar. Om Skara kommun I Skara kommun arbetar ungefär 1700 personer i många olika yrkesroller. Alla är viktiga för att vi ska kunna ge våra invånare så bra service som möjligt. Vi ansvarar för barnomsorg, skola och äldreomsorg, samhällsplanering, individ- och familjeomsorg, parker, kost, miljö, kultur, fritid och mycket mer. Vi arbetar tillsammans mot FN:s globala mål, som handlar om social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Vi tar enbart emot ansökningar digitalt via vårt rekryteringsprogram Varbi. Använd knappen längst ned i annonsen. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. Vill du veta mer om Skara kommun, kan du hitta information på http://www.skara.se Skara kommun är en del av Skaraborg, vill du veta mer om livet i Skaraborg, läs här https://www.livetiskaraborg.se/
Om Viljan Ungdomsboende HVB På HVB Ungdomsboende Tannefors behandlar vi ungdomar mellan 16-22 år med psykosocial och/eller neuropsykiatrisk problematik. I målgruppen ingår även personer som tidigare fått behandling för drogmissbruk, och som idag är drogfria. Vi ser nu fram emot att välkomna en ny kollega som vill arbeta natt hos oss med en tjänstgöringsgrad på ca 70 procent. Du kommer att arbeta vaken natt på schema. Tjänsten är en visstidsanställning ca 6 månader med möjlighet till en tillsvidareanställning. Vi ser helst att du kan tillträda omgående. Om rollen som behandlingspedagog Att arbeta med ungdomar på ett HVB-hem ställer höga krav på din förmåga till tålamod och att i din yrkesroll skapa engagemang, delaktighet och tillitsfulla relationer med både ungdomar och dina kollegor. Som behandlingspedagog hos oss ser vi att du är trygg i dig själv och kan arbeta både självständigt och i grupp. I arbetet som vaken nattpersonal arbetar du ensam på verksamheten och vi ser därför att du känner dig trygg i och har insyn i säkerhetsarbete och förebyggande arbete för hot och våld i boendeverksamheter. Vi ser att du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer, du kan hantera konflikter på ett konstruktivt sätt. Kvalifikationer Du är relationsskapande och har god förmåga att etablera kontakt med människor i en utsatt situation. Du är lugn, stabil och kan hålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppkommer i det dagliga arbetet. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört sätt samt trivs med att samverka med andra. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för omsorgsarbete och kan se individens behov. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: Utbildad socialpedagog eller 400 YHP behandlingspedagog, samt kompetens kring mentaliseringsteori. Innehar B-körkort Meriterande: Tidigare yrkeserfarenhet av nattjänstgöring på HVB-verksamheter God kännedom och praktiska erfarenheter av lågaffektivt bemötande God kännedom om förebyggande arbete kring hot och våld Anställningsvillkor Roll: Behandlingspedagog Anställningsform: Tillsvidareanställning Tjänstgöringsgrad: ca 70% Arbetstid: Vaken natt Tillträde: Augusti Kollektivavtal: Vision Vad kan vi erbjuda dig? Viljan är en del av Attendo, som är en trygg arbetsgivare och kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 14 juli men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Viljan är en del av Attendo, som är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom IOF. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Om du vill vara med och hjälpa människor att ta nästa positiva steg i livet så är Viljan arbetsplatsen för dig. Välkommen med din ansökan!Tillsammans för en bättre morgondag! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Sofia Kempe, verksamhetschef [email protected], Maria Thurée, Biträdande verksamhetschef [email protected]
På Olivia arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi på Olivia söker nu dig som vill arbeta deltid som personlig assistent hos vår kund som bor i norra Djurgårdsstaden i Stockholm .Vi söker även dig som vill arbeta som vikarie vid behov . Som vikarie vid behov arbetar du vid ordinarie assistenters frånvaro vid tex semester eller sjukdom. Deltidstjänsterna är främst dag och kvällstid. Arbetstiderna är förlagda vardag som helg : Kl. 08.00-16.00 Kl. 16.00-22.00 Kl.22.00-10.00(vaken natt) Kunden föredrar kvinnliga sökanden Om kunden Kunden är en kvinna i 40-års åldern med intresse för både det kreativa och det intellektuella i livet. Hon har ett stort intresse för konst och har själv målat i flera år. Kunden behöver din hjälp i sin vardag på grund av sina symptom av sjukdomen ALS. I hemmet finns hjälpmedel såsom taklift, ventilator, inhalator, kateter och hostmaskin. Arbetsuppgifterna är enligt följande: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Förflyttningar förekommer så du behöver vara fysisk stark Social samvaro Är du den kunden söker? Vi tror att du som söker denna tjänst har en personlig mognad och flerårig yrkesmässig erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vården . Som person är du lyhörd, initiativtagande och lösningsfokuserad och tålmodig . Du är en empatisk och har lätt att sätta dig in i andra personers livssituation, samtidigt som du är lugn, trygg i dig själv och är socialt lyhörd. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet Krav: Yrkesmässig erfarenhet av arbete som personlig assistent eller annan vårderfarenhet Flytande Svenska i tal och skrift Rökfri Fysisk stark Meriter: Relevant utbildning som undersköterska eller liknande Erfarenhet av ALS Sysselsättningsgrad: 4 st deltidstjänster 75%. 2 st deltidstjänster 50%. 2-4 vikarier vid behov. Tillträde: Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. För att komma till anställning behöver du ha ett Bank-ID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Vid frågor kontakta oss via mejl Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, godman eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. För dig med Anställningsstöd: Olivia är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia: Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.
Välj ett jobb för att visa detaljer