Aktiv personlig assistent till Bro
Assistans i Balans i Sverige AB
Personliga assistenter

Om mig:   Jag är en 26-årig man som är mitt uppe i att flytta hemifrån. Min lägenhet i Upplands-Bro står redo och väntar på att jag ska flytta in men jag behöver några fler assistenter i mitt team innan jag kan flytta helt. Eftersom jag ska flytta hemifrån kommer vi gemensamt att behöva skapa bra rutiner då jag behöver hjälp med bland annat mitt hushållsarbete. Jag hoppas också att du tycker det är lite kul med matlagning för det uppskattar jag. Jag behöver dig vid min sida i allt jag gör, utan dig klarar jag mig inte. Det är viktigt med kontinuitet i mitt liv, och eftersom det tar lång tid för oss att lära känna varandra ser jag helst att din plan är att stanna hos mig i minst två år.  Om dig:  För att vi ska trivas ihop behöver du vara en person som gillar att ha många bollar i luften, du måste ibland assistera mig med att fatta kloka beslut, ha ett sinne för detaljer och vara en trygg, mogen och ansvarstagande person med glimten i ögat. Jag tycker om att sticka i väg på disco, bowla och såklart allsång på Skansen. Jag har ett stort film- och musikintresse och går gärna på konserter. Därför hoppas jag att även du tycker att det är kul och vill assistera mig så att jag har möjlighet att göra aktiviteter som gör mig glad. Det är ett plus om du också är äventyrlig, precis som jag! Mina assistenter är anställda i Assistans i balans vilket jag tycker är bra för då vet jag att du får en grundlig introduktion, kontinuerlig handledning och fortbildning. Arbetstid/Varaktighet Storleken på tjänsterna kommer variera.   Lön Individuell lönesättning. Kollektivavtal Fremia-kommunal Bemanning:  Du kommer att ha ett utökad ansvar som bemanningsansvarig ungefär en vecka i månaden, detta delas mellan mina assistenter på ett rullande schema och innebär att du kommer ta emot samtal från dina kollegor om någon skulle bli sjuk. Ditt ansvar är då att ringa runt och se till att någon kommer, kan ingen annan får du själv hoppa in. Allt handlar om att jag såklart alltid måste ha en assistent vid min sida som känner mig väl. Uppdraget är arvoderat! Tjänsten:  Jag söker dig som vill arbeta framför allt kvällar och nätter (med jour) hos mig ungefär en (1) till två (2) gånger per vecka. För att anställas måste du uppvisa giltig ID-handling utdrag ur polisregistret och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.   Om Assistans i Balans:  Assistans i Balans anordnar - med lång och egen erfarenhet - högkvalitativ personlig assistans till personer med omfattande funktionsnedsättning i enlighet med LSS och Independent Living-rörelsen. Vi vill bidra till en jämlikare värld där alla oavsett funktionsnedsättning ges en möjlighet att leva ett självständigt liv med självbestämmande och självrespekt i fokus. Vår service är nära, personlig och kontinuerlig och vår ambitionsnivå är hög. Alla medarbetare får grundlig introduktion, fortlöpande utbildning, ta del av vårt värderingsarbete, friskvårdsbidrag och trygghet genom kollektivavtal (Fremia - Kommunal).  Läs mer på www.assistansibalans.se

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Trygg och engagerad personlig assistent till mitt team i Nacka
Assistans i Balans i Sverige AB
Personliga assistenter

Jag är en tjej på snart 16 år som söker en ny stabil assistent till mitt team på 75%!  Jag gillar att göra precis allt som alla som är snart 16 tycker om att göra! T.ex. hänga med vänner, göra TikToks, sminka mig, åka och bada, spela spel, gå promenader och mycket annat.  Men jag behöver din assistans för att jag ska kunna göra allt det roliga, som jag gillar. Du ska finnas vid min sida om jag behöver dig. Jag behöver till exempel assistans när jag ska utföra mina olika aktiviteter och allt annat i vardagen. Jag behöver även hjälp med att tolka det jag säger, men ju mer vi umgås desto mer kommer vi förstå varandra. Jag behöver även hjälp vid förflyttningar. Jag har också olika hjälpmedel som jag använder i min vardag, så som olika rullstolar.  Jag ser gärna att du tidigare har arbetat som personlig assistent, men det är inget krav. Det viktigaste är att vi klickar och kan ha kul tillsammans. Pga alla aktiviteter i min vardag så är det också bra om du har en stabil och bra grundstryka.  Jag ser gärna att du som söker arbetet är kvinna och mellan 20-30 år. Hoppas vi hörs! Som assistent i Balans får du kontinuerligt stöd i ditt uppdrag, du får en god introduktion, personlig arbetsledning, handledning, ut- och fortbildning.  Tjänsten är på 75% + bemanningsansvar 1 vecka/månad ca. För bemanningsansvaret utgår givetvis ett arvode. Du kommer att få möjlighet att hoppa in extra på upp till heltid om det är din önskan. Ladda upp CV och personligt brev i formuläret nedan.  JAG SER FRAM EMOT DIN ANSÖKAN! Glöm inte att beställa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Beställ det i tid påwww.polisen.se”

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Är du min nya och ansvarstagande personliga assistent?
Assistans i Balans i Sverige AB
Personliga assistenter

Jag är en tjej på 16 år som bor i Nacka och söker en till assistent att komplettera mitt team med. Jag gillar att göra precis allt sånt som andra 16-åringar tycker om att göra! Jag är en aktiv tjej som hänger med vänner, gör TikToks, sminkar mig, åker och badar, spelar spel, går promenader och mycket annat.  För att kunna göra allt det roliga som jag vill så behöver jag din assistans. Du behöver därför vara vid min sida hela tiden under ditt arbetspass, redo att steppa in när jag vill göra grejer som jag inte fixar helt själv. Det kan vara hjälp vid förflyttningar, att se över mina hjälpmedel eller att tolka det jag säger. Ju mer vi umgås desto bättre kommer vi att förstå varandra. Eftersom jag är aktiv och har flera olika aktiviteter i min vardag så är det bra om du har en stabil och bra grundstryka.  Det är viktigt att vår personkemi stämmer och att vi kan ha kul tillsammans. Jag vill gärna ha kvinnliga assistenter och jag tror att du är mellan 20-30 år ungefär. Du får gärna tidigare ha arbetat som personlig assistent, men det är inget krav.  Hoppas vi hörs! Som assistent i Balans får du kontinuerligt stöd i ditt uppdrag, du får en god introduktion, personlig arbetsledning, handledning, ut- och fortbildning.  Tjänsten är på 75% + bemanningsansvar 1 vecka/månad ca. För bemanningsansvaret utgår givetvis ett arvode. Du kommer att få möjlighet att hoppa in extra på upp till heltid om det är din önskan. Ladda upp CV och personligt brev i formuläret nedan.  JAG SER FRAM EMOT DIN ANSÖKAN! Glöm inte att beställa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Beställ det i tid påwww.polisen.se”

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Socialsekreterare till barn och familj
Tomelilla kommun
Socialsekreterare

På Österlen skapar vi förutsättningar för hög livskvalitet där Tomelilla kommun är en plats för inspiration och utveckling. Kommunen har cirka 800 medarbetare och vi erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter, delaktighet genom tillit och möjlighet till balans mellan jobb och fritid. Vi är just nu på en utvecklingsresa med fokus på att effektivisera och förbättra vår service. Vår ambition är att vara ledande i att ta till vara på de möjligheter som digitaliseringen ger. Kort sagt- vi ska göra det enkelt för alla som bor i, verkar i eller besöker Tomelilla kommun. Barn- och familjeenheten består av mottagning, utredningsgrupp, barnsekreterargrupp, familjevård samt administrativt stöd. Enheten leds av en enhetschef. Inom arbetsgruppen råder en varm och positiv stämning där vi värnar om varandra och samarbetar tätt i det dagliga arbetet. Vi stöttar varandra i utmanande situationer, hjälps åt vid svåra bedömningar och ser olikheter i erfarenhet och bakgrund som en styrka. Tillsammans skapar vi en trygg och utvecklande arbetsmiljö där delaktighet och gemenskap är självklara värden. "Hos oss är ett tillitsbaserat förhållningssätt grunden i allt vi gör. Vi är övertygade om att detta arbetssätt skapar förutsättningar för ett positivt arbetsklimat, ökad motivation och engagemang, större flexibilitet och innovationskraft, samt minskad detaljstyrning och byråkrati. Våra vägledande principer i det dagliga arbetet är barnets bästa, tillit, öppenhet och helhetssyn. Om du börjar arbeta hos oss blir du en del av ett engagerat och stöttande team med fantastiska kollegor. Vi erbjuder dig ett meningsfullt, varierande och utvecklande arbete där du får möjlighet att växa i din roll. Hos oss får du en god introduktion, kontinuerlig kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete i viss utsträckning. Välkommen till en arbetsplats där samarbete, förtroende och barnets bästa står i fokus. - Liliana, Enhetschef" ARBETSUPPGIFTER Stöd och omsorg i Tomelilla kommun söker en engagerad socialsekreterare till enheten för barn och familj myndighet. Som socialsekreterare ansvarar du för att genomföra utredningar enligt socialtjänstlagen (SoL) och lagen om vård av unga (LVU), med inriktning på barn och unga i åldern 021 år. Du beviljar och följer upp stöd- och behandlingsinsatser som syftar till att skapa trygga och utvecklande miljöer för varje barn. I akuta situationer behöver du kunna göra snabba och välgrundade bedömningar samt fatta beslut med barnets trygghet och säkerhet som främsta ledstjärna. Arbetet kräver hög självständighet inom ramen för gällande lagstiftning, riktlinjer och beprövad erfarenhet. Du samverkar nära med barnets nätverk och viktiga aktörer som förskola, skola, BUP, polis och andra samverkansparter. Ett gott bemötande, tillit och helhetssyn är centrala delar i vår verksamhet, liksom att varje beslut och insats formas med barnets bästa i fokus. Genom ditt uppdrag bidrar du till att verksamheten präglas av hög professionalitet, tillit och ett respektfullt bemötande där varje barn möts med lyhördhet, delaktighet och trygghet. Du blir en del av ett kompetent och stöttande team. I det dagliga arbetet får du vägledning av både enhetschef och förste socialsekreterare, som tillsammans med dig och kollegorna driver verksamhetens metodutveckling. Du erbjuds också extern handledning för att stärka din professionella utveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är erfaren socionom och har: • Socionomexamen eller annan, enligt Socialstyrelsens krav, likvärdig examen • Erfarenhet av utredningsarbete inom socialtjänsten • God kunskap om lagstiftningen inom SoL och LVU • God förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift • God samarbetsförmåga och är tillika en god kommunikatör • B-körkort krävs För att trivas i vår utredargrupp behöver du vara flexibel, prestigelös och ha förmågan att behålla ett realistiskt och lösningsfokuserat perspektiv i de situationer som uppstår i det dagliga arbetet som myndighetsutövare. Vi ser gärna att du är en stabil och trygg person med god självkännedom och yrkesmässig integritet. Du är lyhörd för barnens och familjernas behov och har en god förmåga att skapa förtroendefulla relationer även i utsatta och komplexa livssituationer. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett strukturerat sätt. Du trivs med samarbete och bidrar aktivt till ett gott arbetsklimat. Som person är du utvecklingsinriktad, reflekterande och har en god analytisk förmåga egenskaper som bidrar till både rättssäkra beslut och verksamhetens ständiga förbättring. Det är meriterande är om du har: • Erfarenhet av myndighetsarbete inom barn och familj utifrån BBIC • Erfarenhet av arbete med våld i nära relationer • Utbildning i MI, Freda, Patriark, Signs of safety • Andra språkkunskaper ÖVRIGT Tomelilla kommun blir nu först i Skåne med att erbjuda Skånetrafikens 30-dagarsbiljett som personalförmån ett smidigt, hållbart och prisvärt sätt att resa till och från jobbet. https://tomelilla.se/5.3712e684197a1f99fdd72c2.html Tomelilla kommun har rökfri arbetstid. Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ska ansökan skickas in digitalt via Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat. Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via Visma Recruit, utan kontakta HR-rekrytering via växeln 0417-18 000. Inför rekryteringsarbetet har Tomelilla kommun, tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Ärendehandläggare till Center mot människohandel
Ideella Fören Göteborgs Räddningsmission Med Fir
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Ärendehandläggare till Center mot människohandel Räddningsmissionen är en idéburen organisation som sedan början av 50-talet bedriver socialt arbete utifrån en kristen värdegrund genom ett 30-tal olika verksamheter. Vi drömmer om en stad där ingen lämnas utanför. Där alla människor kan leva ett värdigt liv. Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt team på Center mot människohandel, tillsammans med oss mot vår vision: ett värdigt liv för alla! Center mot människohandel Vi har nyligen startat upp ett center mot människohandel där vårt primära mål att personer som utsatts för prostitution och människohandel ska få sina rättigheter tillgodosedda som brottsoffer. Vi arbetar både nära klienter och med samhällspåverkan – från ledsagning och uppsökande arbete till samverkan med myndigheter och opinionsbildning. Arbetet sker i nära samverkan med Göteborgs stad och andra aktörer som arbetar med målgruppen. Läs mer om Räddningsmissionens arbete: Center mot människohandel Om tjänsten Som ärendehandläggare hos oss blir du en viktig pusselbit i vårt arbete för människors rättigheter. Du kommer att arbeta självständigt med egna processer men alltid i nära avstämning och samverkan med kollegor och chef. Ditt bidrag och kompetens kommer stärka vårt arbete med de mest komplexa ärendena och utveckla verksamheten vidare. Arbetsuppgifter Medverkan i opinionsbildning och samhällspåverkan Föreläsningar och påverkansarbete Samverkan med exempelvis advokater, polis, socialtjänst, regionskoordinatörer      och Migrationsverket Uppsökande arbete, både IRL och digitalt Praktiska och administrativa göromål kopplat till klientarbete Delta i öppna verksamheter Kvalifikationer Vi söker dig som tror på möten i ögonhöjd och varje människas rätt till ett värdigt liv. Du har: Högskoleutbildning eller annan likvärdig utbildning kopplad till yrkesområdet Flerårig erfarenhet, utifrån yrkeskompetens, av arbete med människors rättigheter för målgruppen. Du har så hög kunskap inom ditt yrkesområde i relation till vårt arbete och målgrupp att du kan dela med dig av din kunskap. Samtalsmetod God kännedom om samhällets olika instanser och hur man samverkar med dem. Erfarenhet av samtalsmetodik. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Körkort med trygghet och vilja att köra i stadstrafik. Ett starkt engagemang för målgruppen. Delar Räddningsmissionens värdegrund. Meriterande Tidigare arbete med offer för människohandel och prostitution. Fördjupad erfarenhet från klientarbete. Erfarenhet av att föreläsa eller skriva debattartiklar. Intresse för politiskt påverkansarbete. Specialistkunskap från exempelvis juridik, migration, socialt arbete eller hälso- och sjukvård. För att trivas hos oss behöver du ha ett starkt engagemang för människors rättigheter och alla människors lika värde. Du är trygg i dig själv och möter andra med empati och respekt. Samtidigt är du självständig och tar ansvar för dina uppgifter, utan att tappa vikten av samarbete – du uppskattar ett prestigelöst arbetsklimat där vi stöttar varandra och arbetar tillsammans mot gemensamma mål. Vi tror att du är en modig person som inte backar för det svåra, och som orkar hålla ut även när vägen är krokig. Du har förmågan att hålla hoppet levande – både i det lilla och det stora – och tror på att förändring är möjlig för människor i mycket utsatta situationer. I mötet med andra är du diplomatisk och lyhörd, men du har också nära till skratt och använder gärna humor som en styrka i vardagen. Vårt team består idag främst av kvinnor – därför ser vi gärna manliga sökande för att bidra till en mer jämn könsfördelning. Anställningsvillkor Placering: Centrala Göteborg Anställningsform: Tillsvidare, med 6 månaders provanställning Omfattning: 100% Arbetstid: Dagtid, viss kvällstjänstgöring kan förekomma Tillträde: 1 januari 2026 Kollektivavtal: Vi är anslutna till arbetsgivarorganisationen Fremia och tillämpar kollektivavtal “Hälsa, vård och övrig omsorg” Rekrytering: Inför anställning tar vi referenser samt begär utdrag ur belastningsregistret. Sista ansökningsdag: 24 augusti 2025 Räddningsmissionen erbjuder Vi vill att våra medarbetare ska må bra! Du kommer till en varm prestigelös arbetsplats med kompetenta kollegor där värdegrunden är central och genomsyrar både arbetsmiljön och bemötandet mot de vi är till för. Förutom att du får ett jobb med en större mening erbjuds du som anställd bland annat friskvårdsbidrag och psykosocialt personalstöd via telefon. Varmt välkommen med din ansökan! Madeleine Forsén Verksamhetschef Agora, Center mot människohandel

3 juli 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Personlig assistent sökes till barnkund
Amandas Omsorg AB
Personliga assistenter

Om jobbet Bli en del av vårt team på Amandas Omsorg! Amandas Omsorg är ett assistansbolag som arbetar nära både kunder och assistenter, med ett stort engagemang för våra kunders välmående. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare som erbjuder helhetsansvar för assistansen, dygnet runt. Vårt kontor är beläget på Östermalmstorg i Stockholm, och nu söker vi en ny kollega till vårt team Vi söker assistenter som vill arbeta som som personlig assistent på fast schema men även vara behjälplig vid sjukfrånvaro. Känner du att personlig assistans är intressant och tror att arbetet passar dig så gör en ansökan! Om jobbet: Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent i den norra delen av Stockholm med bra förbindelser med buss. Du kommer att jobba aktivt utifrån kundens behov och rutiner. Arbetstiderna i schemat är framförallt helger och kvällar. Du kommer att få introduktion hos kunden för att säkerställa trygghet och samspel mellan varandra. Erfarenhet: Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av arbetat inom vård och omsorg eller personlig assistans men inget krav. Du bör vara rökfri samt behärska att tala det engelska språket i både tal o skrift. Då det är kunden som väljer sin assistent så kommer vi att lägga stor vikt kring er kemi och din personlighet. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag till alla våra tillsvidare anställda. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss Intervjuer sker fortlöpande och anställning kan ske innan annonsens utgångsdatum. Välkommen in med din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Mobil Socialrådgivare, barn i skolåldern, till Kävlinge kommun
Kävlinge kommun
Socialsekreterare

Vill du vara med och forma framtidens socialtjänst? Om tjänsten Den 1 juli 2025 trädde en ny socialtjänstlag i kraft. I Kävlinge kommun står vi redo att ta nästa steg. Vi ställer om vår verksamhet för att bli ännu mer förebyggande, lättillgänglig och kunskapsbaserad – och vi söker dig som vill vara med på den resan! Vi tror på en socialtjänst som möter människor där de är, i rätt tid och med rätt insatser. Det innebär att vi satsar på tidiga och flexibla lösningar, bygger starka relationer i samhället och använder den bästa tillgängliga kunskapen för att göra verklig skillnad. Hos oss får du vara med och utveckla nya arbetssätt, bidra till ett hållbart samhälle och växa i din yrkesroll. Är du den mobila socialrådgivare för arbete med barn och unga som vi söker? Är du den vi söker? Vi söker dig som är socionom, socialpedagog, behandlingspedagog eller har annan likvärdig utbildning. Du har erfarenhet av socialt förändringsarbete med barn och unga. Ditt arbete kommer inledningsvis vara riktat till barn i skolålder och deras föräldrar. Du är flexibel och trivs med att arbeta på olika arenor som möter kommunens barn så som skola och fritidsverksamhet. Du kommer att arbeta både enskilt och tillsammans med andra samarbetspartners.   Som person har du lätt för att skapa relation, är flexibel samt trivs med varierade arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta både utifrån behovsprövning och i förbyggande insatser, både med enskilda individer och i grupp. Meriterande är om du har utbildning i föräldrautbildningarna ABC, Fredat rum eller Komet. Du trivs med att vara gruppledare. Det är även meriterande med utbildningar utifrån normbrytande beteende så som Kriminalitet som livsstil. Det krävs att du är väl förtrogen med socialtjänstens verksamhetsområde. Arbetet bedrivs på schemalagd dag, kvälls och helgtid.     Du har B körkort. Körning med egen bil förekommer i tjänsten.         Vi bryr oss! Välkommen till en arbetsplats där du får utvecklas och göra skillnad varje dag. Med stort engagemang och omtanke om varandra, gör vi allt för att skapa en bättre vardag för alla i vår kommun. Vårt fokus på utveckling och kvalitet märks hos våra många nöjda invånare. Till Kävlinge kommun tar du dig snabbt och enkelt, oavsett var du bor. Den goda stämningen och de många utvecklingsmöjligheterna är andra anledningar till att våra medarbetare trivs så bra. Vill du bli en av oss? Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss i Kävlinge? Gå in på jobb.kavlinge.se för att läsa vad våra medarbetare tycker om att jobba hos oss, våra förmåner och se alla våra lediga jobb.

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Nu söker vi ytterligare en personlig assistent till vår son
Kristersson, Robin
Personliga assistenter

Nu söker vi ytterligare en personlig assistent till vår son Vi söker en personlig assistent till vår snart 23-åriga son som bor utanför Knäred i Laholms Kommun. Han är en rullstolsburen kille med en CP-skada och diabetes. Han har en kommunikationsdator som han håller på att lära sig kommunicera med, då han saknar tal. Han kommunicerar även mycket med mimik, rösten och armar och är ganska lätt att förstå. Han tycker om att vara ute, både på vårt trädäck, promenader och göra utflykter. Han är även väldigt glad för att titta på tv och lyssna på musik, samt åka och bada.det är bara vi som sätter gränserna. Han behöver hjälp med allt.att sköta sin hygien, blöjbyte, matning (både via mun och sondmatas via knapp), kommunikation m.m och se till att han får leva ett så rikt liv som möjligt. Vi söker: Gärna kille (m,ed hänsyn till arbetsuppgifterna) Är pigg, glad och med stort tålamod Kreativ Gärna datorvan Gärna lite sjukvårdsvana, pga hans diabetes Är rökfri Har körkort då vi bor på landet med dåliga förbindelser Gärna djurvan och inte allergisk då vi har många djur (både inne och ute) Giltigt utdrag ur polisens belastningsregister när du får erbjudande om anställning. Vi ser fram emot din ansökan!!

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Personliga assistenter sökes till barnkund i Boden, dagtid&natt
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker två som vill arbeta som personlig assistent på tillsvidareanställning på 100% vaken natt eller på 50% dag- och kvällstid hos vår kund i Boden.  Det finns stor chans att påverka sin arbetsgrad om man vill jobba mer eller mindre beroende än vad som angivs ovan.  Start omgående!  Arbetstiderna är exempelvis följande: Kl 07:00-15:00 Kl 07:00-17:00 Kl 17:00-07:00 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en flicka i 5-årsåldern som gillar att busa och leka. Vår kund behöver din hjälp som assistent i sin vardag då hon har Crouzon syndrom. Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Assistera/hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Kunden använder sig av tracheostomi och sond ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Vidare bör du vara lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Vi ser gärna att du är ansvarstagande, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Mycket goda kunskaper i svenska språket MERITER Erfarenhet av arbete med barn Erfarenhet av arbete med tracheostomi Sysselsättningsgrad: 50-100%. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

3 juli 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
37-årig kille i Täby söker vikare på ca 35 timmar/v
Stil Assistans AB
Personliga assistenter

Jag söker omgående vikarie som kan påbörja introduktion hos mig under andra halvan av juli månad. För rätt person finns även möjlighet till fortsatt arbete, både på fast rad (deltid) och som timmis. Jag är en kille på 37 år som bor i Täby och som nu söker assistenter i någorlunda jämn ålder som vill arbeta med mig som min personliga assistent. Några av mina intressen är museum av olika slag, gå på bio, konserter, musik, släktforskning och även historia. Jag är väldigt hockeyintresserad och Aik är det lag som står mig varmast om hjärtat. Kul om även du gillar hockey och kanske till och med Aik, men om du föredrar något annat lag så gör det naturligtvis inget. Jag sitter i rullstol och behöver hjälp med att äta, dricka, av- och påklädning, dusch och toalettbestyr, det vill säga mer eller mindre allt. Assistans har jag för att kunna leva och tycker om att komma ut och hitta på saker utanför hemmet först och främst. Jag förstår allt men kan inte tala verbalt. När jag kommunicerar använder jag kroppspråk och en bokstavstavla för att berätta vad jag vill. Jag tränar just nu på att få fram nytt kommunikationshjälpmedel som är ögonstyrt. Jag har en svår CP-skada sedan födseln, är spastisk i mina muskler och har epilepsi. Jag kan få lättare kramper emellanåt som tar på mina krafter och min energi, men det går alltid över av sig själv. Det kan vara lite frustrerande att inte alltid bli förstådd, så det är bra om du har tålamod så det räcker åt oss båda. Jag är en kille med mycket humor så jag ser gärna att du har nära till skratt och är positiv som person. Ser gärna att du är bra på att komma med egna initiativ och förslag när det kommer till roliga saker man kan göra om dagarna. Du ska vara flexibel, det vill säga gärna komma med förslag och vilja hitta på saker, men också ha stor förståelse att det kan variera från dag till dag beroende på min dagsform och vad jag vill. Jag har en Kungspudel så därför är det bra om du inte är allergisk mot hundar. Ibland har jag även en liten West Highland white terrier som jag passar åt min syster. Jag gillar att bada och därför vore det passande om du också tycker om det samt inte är allergisk mot klor. Gillar att spela spel för då kan jag kasta tärningar med mera på egen hand vilket är en skön känsla. Jag är under somrarna ibland på mitt landställe i Riala och på grund av dåliga kommunikationer dit och hem är det bra om du har körkort och tillgång till bil, men inte ett krav för att söka. När behövs du? Arbetet är förlagt på dag 8-16,kväll 16-23 och helg 8-16. Jag har inget krav på tidigare erfarenhet av liknande arbete utan personlig lämplighet är det som värderas högst och jag ser gärna manliga sökanden. Anställningsvillkor Timlön  Anställningsvillkor, ob-ersättning, tjänstepension med mera regleras enligt gällande kollektivavtal. Rekrytering sker löpande. Välkommen med din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025