Bli en viktig del av ett meningsfullt liv! Vi söker en timanställd personlig assistent till en man i 66-årsåldern som bor med sin fru i Göteborg. Han uppskattar musik, frågesport, sällskapsspel och att komma ut – gärna på en fika eller en promenad i Slottsskogen. Han har vissa svårigheter med tal, men kan uttrycka sig genom enkla frågor och svar. Därför är det viktigt att du är uppmärksam, inkännande och har ett lugnt sätt. Som personlig assistent blir du ett stöd i hans vardag – med påklädning, måltider och annat praktiskt. Du följer även med till daglig verksamhet och är med och skapar en trygg, trivsam och meningsfull tillvaro. Vi söker dig som: Är flexibel och självgående. Har lätt för att ta initiativ och skapa en trygg miljö. Har ett gott omdöme och visar respekt för individens behov. Har tidigare erfarenhet av assistans (meriterande men inget krav. Det viktigaste är din personliga lämplighet – att du är någon han trivs med och känner sig trygg tillsammans med. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Enligt överenskommelse. Avtal: Timanställning vid behov för att täcka upp ordinarie personals semester, sjukdom etc. Du erbjuds introduktionspass för att du ska känna dig trygg och väl förberedd inför din nya roll. Arbetspass: Förlagda under dag, kväll och helg samt vakennatt. Viktigt att du är flexibel och kan hoppa in kort om varsel. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Ser du fram emot att spela en viktig roll i en annan människas liv och samtidigt utvecklas professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!
Gör skillnad – varje dag, i någon annans liv! Vi söker en driven och flexibel personlig assistent till en 19-årig tjej som bor med sin familj i en villa på Hasslö, Karlskrona. Hon har flera intressen såsom att bada, lyssna på musik, promenera och fika. På dagtid går hon i skolan utan behov av assistans. Tjänsten avser därför främst dagar, kvällar och helger. Som personlig assistent kommer du att spela en viktig roll i att stödja och underlätta hennes vardag. Du behöver vara trygg i dig själv, ha ett varmt bemötande och kunna anpassa dig efter hennes behov. Arbetsuppgifter inkluderar: Hjälp med personlig hygien och omvårdnad. Enklare hushållssysslor. Stöd vid sociala aktiviteter och fritidsintressen. Kommunikationsstöd i vårdkontakter. Assistera vid måltider och badhusbesök. Hjälp med av- och påklädning samt vid träning. Stöd vid förflyttningar. Vad vi söker hos dig? För att trivas i rollen är det viktigt att du är lugn, positiv, lyhörd, påhittig, utåtriktad och aktiv. På grund av arbetets art söker vi enbart kvinnliga kandidater. Du bör kunna anpassa dig till föränderliga förutsättningar och ta stort ansvar i din roll. Följande kvalifikationer är nödvändiga: Simkunnig. Tål pälsdjur. Körkort och tillgång till egen bil. Flytande i svenska i både tal och skrift. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Enligt överenskommelse. Avtal: Timanställning med introduktionspass för att se om arbetet passar dig och för att du ska känna dig trygg i din nya roll. Arbetspass: Dag och kvällspass, samt helger. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!
Om tjänsten: Vi söker en personlig assistent till en 50-årig kvinna bosatt i Umeå. Hon har intressen inom musik, litteratur, föreningsliv, politik och kyrkan. Ljudböcker och poddar är också en viktig del av hennes vardag. På grund av flera hälsoutmaningar – såsom svår doftallergi, ljuskänslighet och nedsatt syn – behöver hon stöd i att navigera och hantera sin vardag, inklusive viss syntolkning. Hon använder en elektrisk rullstol och är i behov av assistans i många dagliga aktiviteter. Som assistent blir din roll att bidra till en trygg, meningsfull och stimulerande vardag, där hennes livskvalitet sätts i centrum. Arbetsmiljön måste vara helt parfym- och rökfri, och inga jordnötter får förekomma. Arbetsuppgifter: Som personlig assistent kommer du att assistera med: Personlig hygien, inklusive dusch och påklädning. Stödja vid matsituationer. Hushållssysslor såsom tvätt, städning och matinköp. Att tolka i olika aktiviteter och sammanhang vid behov. Vem söker vi? Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och gärna är mellan 30 och 55 år. Du är lyhörd, empatisk och har ett genuint intresse för att hjälpa andra. Du trivs i en dynamisk arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik. Ett intresse för kyrkan är ett extra plus, men inget krav. Viktiga egenskaper inkluderar: Parfymfri och rökfri. Förmåga att undvika jordnötter. Mycket goda kunskaper i svenska (minst B1-nivå). Läs kunskapsnivå för B1 här. Tidigare erfarenhet av liknande arbete eller utbildad undersköterska är ett stort plus. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Omgående. Avtal: Timanställning med introduktionspass i början för att du ska känna dig trygg och väl förberedd inför din nya roll. Om allt går bra så kan det framöver bli fasta pass i schemat. Arbetspass: Dagar och kvällar, samt helger. Flexibilitet med arbetstider är en förutsättning för den här tjänsten. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om vår kund Jag söker nu en personlig assistent i Klagshamn. Jag är en tjej på 24 år som är väldigt glad och aktiv. Jag tycker om att göra roliga saker med mina assistenter; gillar att träffa mina kompisar, promenera med rollator, gå på teater, gå på disco, lyssna på musik, bada & gympa. Jag kör också manuell rullstol och kommunicerar via en del ord, gester och tecken som stöd (TAKK) och assistenterna hjälper mig att tolka. Hjälpbehovet är allt från personlig hygien, på och avklädning till och att få stöttning i allt i min vardag. Jag förflyttar mig med hjälp av ditt stöd dvs inga lyft. Jag bor med min familj; föräldrar och tonårssyskon. Arbetstider Mån, ons, fre 07:00 - 18:00 ena veckan Mån, ons, lör, sön andra veckan (helgerna är flyttbara) Vem är du? Du som söker bör vara en pigg och glad person med hjärtat på rätt ställe, ansvarstagande och självgående men som ändå kan smälta in i min familj. Du kommer att fungera som ett stöd för mig i min vardag. Du är en person som är lugn och trygg i dig själv. Du är lyhörd för mina behov, har en stor social förmåga samt har nära till skratt & bus. Du bör ha stort tålamod samt vara stresstålig. Krav på att du Har körkort Är rökfri Inte har pälsdjur då jag är allergisk (hundar går bra) Simmkunnig och tål klor Har flytande kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift Meriterande om du Har erfarenhet inom vård och omsorg och i synnerhet inom personlig assistans. Antal tjänster: 1 Omfattning: 80% Tillträde: Start med introduktion 1/6 Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Är du den jag söker? Tveka inte, sök tjänsten! Jag ser fram emot att få träffa dig. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Om tjänsten: Vi söker en spansktalande personlig assistent till en 24-årig kvinna som bor med sin familj i Tullinge. Hon har autism och en intellektuell funktionsnedsättning och behöver stöd i vardagen för att kunna leva ett så självständigt och meningsfullt liv som möjligt. Dina insatser kommer att vara viktiga för hennes trygghet, delaktighet och livskvalitet. Är du en ansvarsfull och engagerad kvinna i 24–45-årsåldern som söker ett arbete där du verkligen gör skillnad? Då kan detta vara rätt tjänst för dig! Vi erbjuder en timanställning till att börja med, med möjlighet till heltidsanställning efter tre månader – förutsatt att allt fungerar bra för både dig och uppdragsgivaren. Om dig/arbetsuppgifter: Vi söker dig som är glad, positiv och pålitlig, med tidigare erfarenhet av att arbeta som personlig assistent. Det är viktigt att du är stresstålig och har ett lugnt förhållningssätt, då vår uppdragsgivare ibland kan uppvisa ett utåtagerande beteende. Erfarenhet av lågaffektivt bemötande är därför mycket värdefullt. I rollen ingår att stötta i vardagen med vanliga hushållssysslor, såsom matlagning, promenader och personlig hygien. Du behöver vara initiativtagande, motiverande och stöttande för att bidra till en trygg och meningsfull vardag för vår uppdragsgivare. Krav för Tjänsten: För att söka denna tjänst vill vi att du: Är rökfri. Talar flytande spanska. Har god kroppsfysik och är simkunnig. Talar svenska, både i tal och skrift. Tål pälsdjur (det finns en katt i hemmet). Har tidigare erfarenhet av liknande arbete. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Omgående. Avtal: Timanställning med introduktionspass. Efter 3 månader om allting har gått bra kan det bli aktuellt med heltid på schema. Detta ger dig en chans att känna dig trygg och väl förberedd inför din nya roll. Arbetspass: Varierande och omfattar dag, kväll, helg och natt men i första hand rör det sig främst om dag- och kvällspass. Det är därför viktigt att du kan vara flexibel och anpassningsbar. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Vi söker nu personliga assistenter till en glad 20-årig tjej med autism, diabetes typ 1 och även utåtagerande. Du som assistent behöver arbeta med ett lågaffektivt bemötande. Hon är en aktivt tjej som behöver stöttning med bland annat personlig hygien, påklädning och att hantera sin diabetes. Dagarna är fyllda med fart och fläkt, som assistent hos denna tjej bör du ha gott tålamod och jobba mycket med motivationsarbete för att kunna stötta henne i vardagen. I arbetet ingår det att följa med på aktiviteter eftersom hon är en aktiv tjej som gillar att hitta på saker. Hon har även ett intresse för mode och smink så delar du detta är det ett plus! Hon bor hemma med sina föräldrar och syskon i Vellinge så att arbeta hemma hos kund där familjen är nära, bör du inte se som något bekymmer utan trivs med rörelse runt omkring. Det finns även hund i hushållet. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 15:00 - 22:00, 22:00 - 09:00 ( mån,tis,tor,fre ) 09:00 - 22:00, 22:00 - 09:00 ( onsdagar & helger ) Det förekommer både sovande jour och vaken natt och kunden har assistans dygnets alla timmar. Det förekommer dubbelassistans så du kommer alltid arbeta tillsammans med någon, det är därför viktigt att du som söker tjänsten kan arbeta i team och trivs med detta. Om dig - Som personlig assistent ser vi gärna att du är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande och flexibel. Du bör vara en lugn och trygg person som gärna har erfarenhet av lågaffektivt bemötande. Viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Vilket kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Har körkort Är rökfri Inte är pälsdjurallergiker Det är meriterande om du Tillgång till bil Erfarenhet som personlig assistent eller inom vård och omsorg Erfarenhet av autism och diabetes Omfattning: 1 på 75% samt 2 timvikarier Tillträde: Enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Låter detta som något för dig? Ansök direkt! Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Vill du ha ett meningsfullt deltidsarbete där du gör skillnad i någon annans liv? Vi på Shamsen Omsorg AB söker en engagerad och lyhörd vikarie till en kvinna bosatt i Djurås. Tjänsten är på deltid och gäller som vikarie vid ordinarie assistents frånvaro. Om kunden Kunden är en kvinna med muskelsjukdom och diabetes. Hon har ett behov av hjälp i sin vardag för att kunna leva ett så självständigt och bra liv som möjligt. Mycket av arbetet innebär att stötta med grundläggande behov som: ● Hygien och personlig omvårdnad ● Påklädning ● Förflyttningar ● Hjälp vid måltider och medicinering ● Vardagliga sysslor i hemmet Vi söker dig som: ● Är ansvarstagande, flexibel och har ett genuint engagemang för att hjälpa andra ● Är lyhörd, lugn och har lätt för att anpassa dig efter olika behov ● Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift ● Är minst 18 år Meriterande: ● Erfarenhet från vård och omsorg ● Vårdutbildning eller erfarenhet av personlig assistans ● B-körkort Om oss Shamsen Omsorg AB är ett familjärt företag med hjärtat i Dalarna. Vi sätter alltid individen i fokus och arbetar för att skapa trygghet och glädje för både kunder och medarbetare. Vårt kontor ligger i Djurås. Ansökan Urval sker löpande – skicka in din ansökan så snart som möjligt! Utdrag ur belastningsregistret kommer att begäras vid anställning. Välkommen att bli en del av vårt team!
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Hej! Jag är en kvinna på 26 år som nu söker fler assistenter till mitt team. Idag bor jag på en liten gård strax utanför Klippan tillsammans med mina föräldrar men tanken är att jag ska flytta hemifrån. Jag har svår ME och autism och söker dig som har ett genuint engagemang för arbete med människor och som ser uppdraget långsiktigt. Som min assistent finner du glädje i att hjälpa och stötta en annan människa i det vardagliga och du trivs med ett lugnare arbetstempo där fokus är att skapa livskvalitet för personen du arbetar med. Under dagen varierar min energi och jag är ljud och ljuskänslig. Du behöver därför vara inlyssnande och lyhörd för mig och mina behov. Det är viktigt att du inte är allergisk eller rädd för pälsdjur eftersom jag har katter hemma och träffar en vårdhund varje vecka. Jag älskar djur och de skapar mycket glädje i mitt liv. Erfarenhet av mina diagnoser och/eller personlig assistans är meriterande men det viktigaste är att vi trivs tillsammans. Jag önskar även att du har körkort, behärskar svenska språket väl i tal och skrift och du behöver kunna läsa obehindrat, har du ett djurintresse så är det ett stort plus. Det är viktigt för mig att du är flexibel och anpassningsbar samt att du är rökfri. Vi söker någon som kan arbeta mellan 50 - 75%, men vi behöver även vikarier som kan hoppa in vid behov. Arbetstiderna är varierande men vi ser gärna att du kan arbeta dag-, kvälls- och nattid (med sovande jour), både på vardagar och under helger. Omfattning: Deltid. Antal tjänster: 1 på 50-75 % och 1-2 timvikarier Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna tillsätts så snart som möjligt. Om dig - Som personlig assistent ser vi gärna att du är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel, en bra lagspelare och har ett stort tålamod. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Krav på att du Behärskar det svenska språket väl i tal, läsförståelse och skrift Är rökfri Inte är allergisk eller rädd för pälsdjur Meriterande är om du har erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg ett intresse för djur Innehar B-körkort Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se Du kommer att jobba med en ung kvinna på 24 år i hennes hem. Hon behöver stöd och motivering i det dagliga livet, planering, aktivering och tolkning i sin kommunikation. Du kommer att finnas för att hjälpa till med den personliga omvårdnaden, hygien, hushållssysslor och mycket annat som hör vardagen till. Vi söker dig som är lugn, positiv, empatisk och flexibel. Du ska trivas att jobba i team med struktur och rutiner. Erfarenhet kring autism och lågaffektivt arbetssätt är ett plus men inte ett måste då vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Din svenska måste vara mycket god i tal och skrift. Om tjänsten: Kvinnan bor i en by som ligger 1 mil från Hjoggböle (Skellefteå) så man behöver körkort och tillgång till bil. Arbetstiderna är idag förlagd mellan 09:00-21:00 men arbetstiderna är flexibla och fastställes enligt enskild överenskommelse. Hund och katt finns i hemmet. Vi rekryterar löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag! Har du några frågor om tjänsterna får ni gärna kontakta Ann-Marie Stolberg, [email protected] Övrigt: God assistans månar om sina assistenter, har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag på upp till 4000:-/år. I enlighet med God Assistans Policy tar vi in belastningsutdrag för alla som jobbar med barn.https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ För att styrka din rätt att arbeta i Sverige behöver du kunna uppvisa svenskt pass/personbevis, uppehållskort (EU) eller uppehålls- och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU). .
Arbetsgivare Jag är både din kund och din arbetsgivare, du är min högra hand. Jag är hundmamma, människomamma och farmor. Hundarna är två stycken av rasen mellan pinscher, barnen är vuxna och barnbarnet är min ögonsten. Ibland är det full fart och ibland är det lugna gatan. Något jag gillar är göra det själv-projekt, allt från originell inredning till födelsedagspyssel. Det vore roligt om du också är lite pysslig , men absolut inget krav. Jag bor i lägenhet centralt i Handen, nära till buss för den som behöver det. Arbetsuppgift Du är mina armar och ben, där jag inte räcker till tar du vid. Det kan innebära allt från att hjälpa mig att äta, normala hushållssysslor, till att hjälpa mig när jag sitter vid datorn, att assistera vid tangentbordet när längre texter ska formuleras, eller att hjälpa mig söka efter nya recept till veckans meny. Utöver hushållsarbete och viss personlig hygien så innebär arbete även att rasta mina hundar, själv eller med mig. Därför kan du inte vara rädd för dem. Har du hundvana är det ett plus men inget krav. Inga tunga lyft förekommer, eftersom det finns taklyft. Ingenting du gör hos mig kräver någon särskild utbildning, skinn på näsan och en skön "hur svårt kan det va" attityd underlättar dock. Utöver att gå bredvid en annan assisten innan du jobbar själv, kommer jag ge instruktioner allt eftersom nya moment dyker upp och uppstår frågor så kan du alltid vända dig till mig. Det är inte alltid full rulle, ganska ofta har vi tid att sitta en stund med netflix och chips, rekommendationer på bra serier mottages tacksamt! Assistent Ålder är inte det viktiga, din personliga mognad och att vi klickar är det som räknas. Du behöver kunna tala och förstå svenska så att vi kan kommunicera med varandra. Mina nuvarande assistenter har alla lite unika egenskaper, det den ena är mindre bra på, väger en annan upp, jag gillar att mina assistenter är olika individer. Gillar du att baka så står köket till ditt förfogande. Vi är några stycken som gärna äter upp godsakerna. Övrigt Tjänsten avser en behovsanställning där du arbetar några eller flera dagar i månaden. Jag beräknar att tjänsten ger mellan 25-75%, timlön. Arbetstiden förläggs varierat på måndagar till söndagar, även röda dagar, fördelat på 9-17 och 17-23 . Välkommen med din ansökan om du tror att det är just du som passar in i vårt gäng.
Välj ett jobb för att visa detaljer