Kurator till AST-teamet, vuxenpsykiatriska öppenvårdsmottagning Spiran

Är du intresserad av att vara med och utveckla framtidens psykiatriska specialistvård för vuxna personer med autism? Då är du den vi söker! Som länets största arbetsgivare har Region Östergötland mycket att erbjuda. Vår verksamhet har höga ambitioner och erbjuder en hälso- och sjukvård i världsklass. Duktiga medarbetare är en förklaring till våra framgångar och för oss är det viktigt att vara en attraktiv arbetsgivare. Därför anstränger vi oss både för att hitta rätt medarbetare och för att kunna erbjuda ett kontinuerligt lärande och många olika karriärvägar. Vårt erbjudande Psykiatriska kliniken i Norrköping är en del av Psykiatricentrum i Östergötland. Sedan 2020 är all psykiatri (inklusive flyktingmedicin, BUP och rättspsykiatrin), beroendevård och ungdomshälsan i ett och samma centrum. Kliniken i Norrköping består idag av 3 öppenvårdsmottagningar, 1 psykiatrisk akutenhet, 2 slutenvårdsavdelningar, 1 intensivvårdsavdelning (PIVA) samt beroendeenhet med mottagning och vårdavdelning. På öppenvårdsmottagning Spiran finns sedan 2016 ett specialistteam som ger insatser till patienter med autismspektrumtillstånd (AST). Teamet är organiserat under regionens psykiatriska öppenvårdsmottagning. Nu söker vi en kurator till vårt AST-team. Spiranmottagningen ligger i centrala Norrköping med cirka tio minuters promenadavstånd från tåg- och busstation Läs gärna om dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning Du kommer att arbeta i ett multiprofessionellt team bestående av arbetsterapeuter, fysioterapeut, kurator, psykoterapeut och specialistläkare. Teamets uppdrag består av att ge habiliterande och psykopedagogiska insatser till vuxna patienter med autismspektrumtillstånd (AST) och där den enskildes nätverk engageras vid behov. Som kurator i AST-teamet har du ansvar för att informera om samt vägleda patienter och medarbetare kring vilka stödinsatser som finns i samhället för målgruppen. Du utför enskilda bedömningar och insatser i form av exempelvis motiverande och stödjande samtal, behandlingsinsatser kring stress- och ångesthantering, diagnossamtal samt anhörigstöd. Som kurator deltar du i myndighetssamverkan och hjälper patienter att initiera, framföra behov och etablera kontakt med andra myndigheter och lämpliga stödinsatser i samhället. I arbetsuppgifterna ingår även att leda gruppverksamheter och olika typer av kurser/utbildningar för vår patientgrupp och anhöriga. Utöver att ingå i specialistteamet kommer du även att vara en del av det allmänpsykiatriska arbetet på mottagningen. Om dig Vi söker dig som är legitimerad hälso- och sjukvårdskurator eller färdigutbildad socionom, främst med erfarenhet av arbete med personer med autismspektrumtillstånd (AST) och psykisk ohälsa. Erfarenhet av arbete inom psykiatri är även meriterande. Vi ser gärna att du har kunskap om rättigheter och stödinsatser vid funktionsnedsättning samt erfarenhet av teamarbete.  Du är strukturerad, stabil och kommunicerar på ett tydligt sätt. Du har ett intresse och öppenhet för människors olikheter och är villig att anpassa bemötande och arbetssätt utifrån förmåga och behov hos den person du möter. Du tycker om att jobba i team och har en god samarbets-förmåga samtidigt som du kan planera och genomföra insatser självständigt. Du har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och underhåller kontinuerligt dina kunskaper. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Är du intresserad av att vara med och utveckla framtidens psykiatriska specialistvård för vuxna personer med autism? Då är du den vi söker! Ansökan och anställning Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

3 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Personlig assistent på 90% sökes till man i Unbyn med start omgående
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker dig som vill arbeta som personlig assistent på 90%  hos vår kund i Unbyn utanför Boden med start omgående.  Arbetstiderna är följande: Kl 08:00-17:00 Kl 14:00-21:00 Kl 21:00-08:00 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en man i 50-årsåldern med stort motorintresse. Vår kund behöver din hjälp som assistent i sin vardag då han är förlamad från midjan och neråt. Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Assistera/hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Förflyttningar och träning/stretching ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Vidare bör du vara lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Vi ser gärna att du är ansvarstagande, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Körkort och tillgång till bil (för att kunna ta sig till arbetsplatsen) Mycket bra kunskaper i svenska språket MERITER Erfarenhet av arbete som personlig assistent Sysselsättningsgrad: 90%. Lön:Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

3 juli 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Stödassistent till Klinten 2 Gruppbostad
Sundsvalls kommun
Vårdare, boendestödjare

Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken. Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på. Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen. Vi söker medarbetare som vill vara med och göra det goda livet möjligt på Gruppbostad Klinten 2 - ett boende för döva personer med beslut enligt LSS. Verksamhetens målsättning är att, utifrån gällande lagstiftning, med kunskap och engagemang för personer med olika funktionsnedsättningar samt ett värdigt bemötande, skapa förutsättningar för goda levnadsvillkor för omsorgstagarna på boendet. Vårt arbete syftar till att varje omsorgstagare får de förutsättningar som krävs för att kunna ha kontroll över sin vardag och därigenom uppnå goda levnadsvillkor. ARBETSUPPGIFTER Att, utifrån varje omsorgstagares individuella genomförandeplan, arbeta strukturerat med allt som ingår i den dagliga livsföringen - såsom matlagning, städning, tvätt, inköp, träning och fritidsaktiviteter. Att i kommunikationen med omsorgstagarna använda individanpassade, alternativa och kompletterande kommunikationssätt samt olika kognitiva hjälpmedel - både analoga och digitala. I arbetet ingår att löpande dokumentera insatserna samt samarbeta med andra för omsorgstagarna viktiga aktörer, såsom habiliteringen och godemän. I arbetsuppgifterna ingår även att kontinuerligt ta del av fortbildning och att ständigt utveckla arbetssätt och förhållningssätt i syfte att kunna tillgodose de olika individuella behov som finns hos omsorgstagarna. I tjänsten som stödassistent ingår även att utföra vissa delegerade HSL-insatser. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har gått Vård- och omsorgsprogrammet med specialisering inom programfördjupning funktionsnedsättning/psykiatri, eller: • Är undersköterska med inriktning mot utvecklingsstörning eller psykisk ohälsa • Har gått Barn- och fritidsprogrammet med inriktning socialt arbete eller pedagogiskt arbete • Eller har annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig Erfarenhet av att arbeta inom LSS samt intresse och engagemang för omvårdnad och omsorg är meriterande. Du som söker har: • Fullt teckenspråk • God förståelse i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift • Goda datakunskaper • God fysik Som person är du tydlig och lugn i din kommunikation. Du har självinsikt, är känslomässigt stabil och trygg i dig själv. Du har förmåga att arbeta med ett lågaffektivt bemötande och förhåller dig på ett sätt som är anpassat till både situation och individ. Du samarbetar väl med andra och är lyhörd i dina relationer. Ett krav för att få tjänsten är att du klarar av att genomföra vår interna delegeringsutbildning, blir godkänd och av sjuksköterska får de delegeringar som krävs för att kunna utföra de HSL-insatser som ingår i arbetet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan. ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/ Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Personlig assistent 50 % till 24-årig kvinna i Strängnäs!
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 24-årsåldern bosatt i Strängnäs har goda kunskaper i svenska har körkort och tillgång till egen bil har god fysik är rökfri (under arbetstid) tål pälsdjur (hund finns i hemmet) Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete delar kundens intressen, som inkluderar både utomhus- och inomhusaktiviteter såsom att gå på bio, fika, spela minigolf, bowla och besöka djurparker - till exempel Kolmården. Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 50%. Tjänsten innebär arbete under dag- och kvällstid: Det ingår 2-3 eftermiddagar per vecka (kl.16:00-20:00) samt varannan helg med arbetstid mellan kl. 10:00-19:00. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Justyna Langowska [email protected]

3 juli 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Personlig assistent sökes i Vallentuna, Brottby
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en glad kvinna med mycket humor som är bosatt i Vallentuna, Brottby, tillsammans med sin tonårsdotter. Tjänsten är en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat förflyttningar både inomhus och utomhus, läsning av diverse texter, matsituationer, personlig hygien samt andra dagliga sysslor. Det finns en bil att tillgå i kvinnans hem i syfte att kunna uträtta ärenden, därav ser vi det som viktigt att du innehar ett B-körkort för att kunna hitta på diverse aktiviteter.  Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 12.00-19.08, mån-sön.  Om kunden Denna kvinna är 49 år och gillar att vara ute i naturen, shoppa, lyssna på intressanta föreläsningar på nätet och är djurvän. Kvinnan är positiv, vänlig och gillar djupa samtal. Hon har en synskada samt högfungerande autism nivå 1, och därför är det viktigt att du är strukturerad samt att du behärskar det svenska språket väl i tal och skrift. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, ansvarstagande, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Innehar B-körkort, Inte är allergisk mot pälsdjur, Har flytande kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du Har erfarenhet inom vård och omsorg eller personlig assistans, Har genomgått en vårdrelaterad utbildning, Har erfarenhet av arbete med synskadade, Har erfarenhet av NPF-diagnoser, Har tillgång till egen bil.  Omfattning: Extra/vid behov. Antal tjänster: 1.  Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt.  Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!  Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.  Om du vill arbeta med denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

3 juli 2025
Sista ansökan:
17 december 2025
PERSONLIG ASSISTENT HÄSSLEHOLMS KOMMUN
Fmf Assistans AB
Personliga assistenter

Två personliga assistenter till ett nytt uppdrag! Just nu behöver vi komplettera vår lilla grupp med ytterligare två assistenter hos en varm kund med humor. Tycker du om att engagera dig och vill vara med att bygga upp ett helt nytt team? Då har du möjlighet att göra det! Kunden är en trevlig äldre man som bor själv på landet i egen villa. Kunden är delvis förlamad och behöver därför ditt stöd och hjälp i vardagen med allt från matlagning, städning, personlig hygien till aktiviteter. Kunden är verbal och kan själv vägleda sina assistenter. Du som söker ska vara i skaplig fysisk form då det kan förekomma tunga lyft som komplement till de hjälpmedel som finns i hemmet. Det underlättar därför om du är längre än 170 cm då vår kund är en mycket lång man. Eftersom det är ett nytt uppdrag och kunden inte har haft personlig assistans tidigare så vi kommer vi skapa och bygga upp rutiner från början. Det finns därför möjlighet att i samråd med kunden sätta prägel på arbetet. Både män och kvinnor är välkomna att söka. Kunden har egen bil som assistenterna kör, så B-körkort med manuell växellåda är ett måste. Kunden bor dessutom på landet med Hässleholm som centralort och det är lämpligt att man själv kan ta sig dit med bil. Assistentens roll och erfarenhet Du som person behöver vara noggrann, ansvarstagande, lyhörd, initiativrik och positiv. Du behöver vara flexibel gällande arbetstider eftersom vi i arbetsgruppen löser bemanningen om någon blir sjuk eller har semester – vi ställer upp för vår kund och för varandra. Krav • Körkort och egen bil. Meriterande erfarenheter • Gillar att vara ute i naturen. • Svenska i tal och skrift. • Erfarenhet från vård och omsorg. Arbetstid/tjänstgöringsgrad • Timanställning, vid behov. • Start omgående  • Du ska kunna arbeta under sommaren 2025. • Arbetstiderna är förlagda dag, eftermiddag/kväll, natt med jouren och helg. Om lön • Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal. • Vi erbjuder friskvård. På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder. Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Personlig assistent i Mölnlycke!
Bra Assistans i Örebro AB
Personliga assistenter

Du som anställd är vårt företags viktigaste resurs! OM TJÄNSTEN Du erbjuds ett roligt och varierande arbete både vad det gäller arbetsuppgifter och arbetstempo, ingen dag är den andra lik! Arbetet innebär att du jobbar som personlig assistent till en hos en aktiv kille i 35-årsåldern, med en fysisk funktionsvariation som bor med sin familj med småbarn och hund i hemmet. Arbetet kan innefatta allt från omvårdnad, intimhygien, förflyttningar, matlagning, hushållssysslor, hjälp vid fritidsaktiviteter, m.m. Du hjälper till att utföra vardagsbestyr tillsammans med den enskilde, såsom att laga mat, städa och tvätta, promenera, aktiviteter med sonen och andra fritidsaktiviteter, m.m. Du måste också kunna anpassa dig efter den enskildes eget tempo som varierar från dag till dag. Din arbetsplats är i brukarens hem eller där brukaren vid varje tillfälle befinner sig. Du får arbeta på ett löpande schema där arbetstiderna är förlagda både dag- och kvällstid, måndag-söndag på löpande schema. Vi ser gärna att du även kan arbeta med kort framförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl. Då du kommer ingå i ett team av personliga assistenter utvalda av och för just din brukare är det därför viktigt med god arbetsmoral där alla ställer upp för varandra och kan arbeta med kort framförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl. VEM SÖKER VI? Vi söker dig som vill jobba ca 50% plus extra vid behov. Vi ser gärna att du som söker tjänsten har ett flexibelt och självständigt arbetssätt och lätt kan anpassa dig till nya situationer. Du måste kunna ta ansvar då du arbetar utifrån den enskildes behov. Du ska ha god kompetens i dokumentation samt ha ett professionellt förhållningssätt. Du som söker har ett genuint intresse och känsla för omsorg om människor. Övriga egenskaper hos dig som är bra i jobbet är ett gott humör, lugn, tålamod, och att du är ansvarstagande. Du ska kunna tala flytande svenska då detta är ett jobb där bra kommunikation är väldigt viktigt. Det är en stor merit ifall du har erfarenhet av arbete inom personlig assistans. Körkort är en merit. Eftersom vi värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har därför som rutin att ta utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Vi intervjuar löpande och anställning kan komma att ske innan annonstiden är slut, så skicka in din ansökan redan idag! Ange referensnummer MF25 i mailets ämnesrad! ATT ARBETA HOS OSS PÅ BRA ASSISTANS Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av vårt branschanpassade kollektivavtal samt avtalspension. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! Bra Assistans har huvudkontor i Örebro men andra lokala kontor i Göteborg, Västerås och Stockholm. Vi har också kunder och anställda på andra orter runt om i hela landet.

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Personlig assistent i Mölnlycke!
Bra Assistans i Örebro AB
Personliga assistenter

Du som anställd är vårt företags viktigaste resurs! OM TJÄNSTEN Du erbjuds ett roligt och varierande arbete både vad det gäller arbetsuppgifter och arbetstempo, ingen dag är den andra lik! Arbetet innebär att du jobbar som personlig assistent till en hos en aktiv kille i 35-årsåldern, med en fysisk funktionsvariation som bor med sin familj med småbarn och hund i hemmet. Arbetet kan innefatta allt från omvårdnad, intimhygien, förflyttningar, matlagning, hushållssysslor, hjälp vid fritidsaktiviteter, m.m. Du hjälper till att utföra vardagsbestyr tillsammans med den enskilde, såsom att laga mat, städa och tvätta, promenera, aktiviteter med sonen och andra fritidsaktiviteter, m.m. Du måste också kunna anpassa dig efter den enskildes eget tempo som varierar från dag till dag. Din arbetsplats är i brukarens hem eller där brukaren vid varje tillfälle befinner sig. Du får arbeta på ett löpande schema där arbetstiderna är förlagda både dag- och kvällstid, måndag-söndag på löpande schema. Vi ser gärna att du även kan arbeta med kort framförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl. Då du kommer ingå i ett team av personliga assistenter utvalda av och för just din brukare är det därför viktigt med god arbetsmoral där alla ställer upp för varandra och kan arbeta med kort framförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl. VEM SÖKER VI? Vi söker dig som vill jobba ca 50% plus extra vid behov. Vi ser gärna att du som söker tjänsten har ett flexibelt och självständigt arbetssätt och lätt kan anpassa dig till nya situationer. Du måste kunna ta ansvar då du arbetar utifrån den enskildes behov. Du ska ha god kompetens i dokumentation samt ha ett professionellt förhållningssätt. Du som söker har ett genuint intresse och känsla för omsorg om människor. Övriga egenskaper hos dig som är bra i jobbet är ett gott humör, lugn, tålamod, och att du är ansvarstagande. Du ska kunna tala flytande svenska då detta är ett jobb där bra kommunikation är väldigt viktigt. Det är en stor merit ifall du har erfarenhet av arbete inom personlig assistans. Körkort är en merit. Eftersom vi värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har därför som rutin att ta utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Vi intervjuar löpande och anställning kan komma att ske innan annonstiden är slut, så skicka in din ansökan redan idag! Ange referensnummer MF25 i mailets ämnesrad! ATT ARBETA HOS OSS PÅ BRA ASSISTANS Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av vårt branschanpassade kollektivavtal samt avtalspension. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! Bra Assistans har huvudkontor i Örebro men andra lokala kontor i Göteborg, Västerås och Stockholm. Vi har också kunder och anställda på andra orter runt om i hela landet.

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Vi söker socialsekreterare!
Luleå kommun
Socialsekreterare

Hej! Vill du vara med och göra skillnad för barn och unga? Barn- och ungaenheten söker nya kollegor! Vi söker dig som har ett starkt barnperspektiv och vill bidra till en tryggare vardag och bättre förutsättningar för barn och unga. Hos oss blir du en del av ett engagerat team som hela tiden strävar efter att utvecklas och hitta nya, smarta sätt att arbeta. Du får en trygg start med en schysst introduktion tillsammans med en erfaren kollega vid din sida. Vi ser till att du har goda förutsättningar att växa i din roll med regelbundna ärendegenomgångar, reflektionstid och möjlighet till kompetensutveckling. Du arbetar 08:00-17:00, med möjlighet till flex två timmar före eller efter arbetstiden, samt upp till 50 % distansarbete – allt beroende på verksamhetens behov. Vi erbjuder semesterväxling och friskvårdsförmån allt för att underlätta balansen mellan jobb och privatliv. Läs mer om våra anställningsförmåner och vad vi kan erbjuda dig på www.lulea.se/anstallning. ARBETSUPPGIFTER Som socialsekreterare på barn- och ungdomsenheten har du en spännande och meningsfull roll där du får göra skillnad för barn och unga. Du arbetar med förhandsbedömningar, utredningar, stöd och uppföljning av insatser till barn, ungdomar och föräldrar. Vi arbetar enligt BBIC (Barns Behov I Centrum) som är ett enhetligt system för den sociala barnavården. Målet med vårt arbete är att hjälpa föräldrar att klara sina inbördes relationer och föräldrarollen bättre. Ytterst är målet att barnen och ungdomarna i familjerna mår bra. Vi strävar efter att ge familjer stöd i ett tidigt skede och så långt det är möjligt på hemmaplan. För att nå målet samverkar vi med andra resurser, till exempel myndigheter och organisationer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som brinner för att arbeta med barn och unga och som vill göra en positiv skillnad i deras liv. Dessutom har du: - Socionomexamen eller pågående socionomutbildning med examen i närtid - Svenskt B-körkort - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Erfarenhet av socialt utrednings- och behandlingsarbete inom barn och unga och/eller dokumentationsvana är meriterande. Som person är du strukturerad, relationsskapande och lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid dina personliga kompetenser. Vi arbetar med urvalet löpande vilket innebär att du kan komma att bli kallad till intervju med kort varsel, och att tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag passerat. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag - vi rekryterar löpande! Inget personligt brev behövs. ÖVRIGT Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med en stark framtidstro. Vi arbetar för att skapa en växande och livskraftig kommun med plats för 100 000 invånare. Vårt mål är ett hållbart samhälle med livskvalitet för både dagens och framtidens Luleåbor. Här spelar vi alla en viktig roll - varje dag, året om, för Luleå. Vi strävar efter jämställdhet och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrunder och arbetar för en tillgänglig arbetsmiljö för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Att bo i Luleå innebär en balans mellan arbete och fritid. Här kan du njuta av norrländska vintrar, ljusa somrar och en trygg, familjevänlig miljö. I Luleå finns ett rikt kulturliv, friluftsliv och en stark gemenskap med fokus på innovation och hållbarhet. Tips! Vill du flytta till Luleå? www.flyttatilllulea.se Nyfiken på andra spännande jobb? www.lulea.se/ledigajobb Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn

3 juli 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Vill du jobba som personlig assistent i Göteborg?
Bra Assistans i Örebro AB
Personliga assistenter

Bra Assistans i Örebro AB arbetar med personlig assistans till människor med funktionsnedsättningar enligt Lagen om Stöd och Service för vissa funktionshindrade (LSS) och Socialförsäkringsbalken och Socialtjänstlagen (SoL). Vi söker dig som är intresserad av att jobba som personlig assistent till en kille i 30-årsåldern med en grav psykisk utvecklingsstörning som en följd av medfödd hjärnskada. Det är en stor merit ifall du har erfarenhet av arbete inom personlig assistans. Arbetet kan innefatta allt från omvårdnad, intimhygien, förflyttningar, matlagning, hushållssysslor, hjälp vid fritidsaktiviteter, m.m. Du hjälper till att utföra vardagsbestyr tillsammans med den enskilde, såsom att laga mat, städa och tvätta, promenera, pyssla, m.m. Du måste också kunna anpassa dig efter den enskildes eget tempo som varierar från dag till dag. En del av arbetspassen är dubbelbemannade, dvs. det är två assistenter som arbetar tillsammans för att kunna säkra upp kvalitén och säkerheten i utförandet Arbetsplatsen är i den enskildes hem och var än den enskilde befinner sig. Arbetstiderna är förlagda på dagtid och kvällstid, både vardagar och helger. Vi ser gärna att du även kan arbeta med kort framförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl. Vi ser gärna att du som söker tjänsten har ett flexibelt och självständigt arbetssätt och lätt kan anpassa dig till nya situationer. Du måste kunna ta ansvar då du arbetar utifrån den enskildes behov. Du ska ha god kompetens i dokumentation samt ha ett professionellt förhållningssätt. Du som söker har ett genuint intresse och känsla för omsorg om människor. Övriga egenskaper hos dig som är bra i jobbet är ett gott humör, lugn, tålamod, och att du är ansvarstagande. Vi intervjuar löpande och tjänsten tillsätts snarast, enligt överenskommelse. Vi kommer endast att kontakta kandidater som blir aktuella för intervju och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Vi på Bra Assistans värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Alla människor har rätt till ett bra liv och det eftersträvar vi på Bra Assistans i Örebro AB - vi styrs av kundens behov! Bra Assistans i Örebro AB har huvudkontor i Örebro men andra kontor i Göteborg, Västerås och Stockholm. Kunder och anställda runt om i hela landet.

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025