Personlig assistans sökes till en ung man i Djursholm
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Vill du göra skillnad i en annan människas vardag? Är du empatisk och ansvarsfull person som vill arbeta som personlig assistent? Då kanske detta är jobbet för dig! Vi söker nu efter en Personlig assistent till en ung man i 18 års åldern med intellektuell funktionsnedsättning och autism. Om tjänsten: Som personlig assistent kommer du att stötta brukaren i hans vardagliga aktiviteter. Varje arbetspass inkluderar en tur till simhallen, där du hjälper till med: På- och avklädning Toalettbesök Dusch och hygien. I rollen ingår även att vara ett lugnt och stabilt stöd under andra moment i vardagen. Din roll är att skapa trygghet och hjälpa brukaren att ha en meningsfull och trivsam dag. Vi söker dig som: Har erfarenhet av att arbeta med personer med autism eller intellektuell funktionsnedsättning (meriterande). Är lyhörd, ansvarsfull och har en positiv inställning. Är simkunnig och bekväm i miljöer som simhallar. Är flexibel och har god kommunikationsförmåga. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Om Frösunda Personlig assistansFrösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Timanställd Omfattning: Deltid Arbetstid: Vardagar klockan 16.30-21.00. Helger 10.00-20.00 Tillträde: Enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag: 2025-02-20 Varmt välkommen med din ansökan!

13 mars 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Personlig assistent sökes till en härlig man i Åkersberga/Skärgårdsstaden
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Vi letar efter en engagerad och empatisk personlig assistent för att stötta en trevlig man i Åkersberga, i 40-årsåldern. I rollen som personlig assistent kommer du att vara kundens förlängda armar och ben, där du arbetar nära i kundens hem och assisterar med sedvanliga arbetsuppgifter som på- och avklädning samt hygienmoment. Om Dig: Vi söker en varmhjärtad och ansvarsfull individ som inte bara ser arbetsuppgifterna utan också ser människan bakom dem. Du gillar att skapa en positiv atmosfär och har förmågan att hitta på aktiviteter som passar kundens intressen och önskemål. Kundens Önskemål: Kunden trivs med att delta i olika aktiviteter och önskar att du som assistent kan vara med och stötta honom på dessa äventyr, då kunden gärna vill komma ut. Vissa dagar kan det innebära besök på stallet för att titta på hästar, gemensamma promenader eller andra aktiviteter utomhus. Kundens önskan är också att komma ut och njuta av frisk luft och omgivningen. Har du körkort är det meriterande. Arbetsuppgifter: Dina dagliga arbetsuppgifter kommer att variera och inkludera: Omvårdnad Promenader Träning och stretching Handla Matlagning Städning Åka till stallet m.fl. aktiviteter. Viktigt att Veta: Mannen har två tonårsbarn, vilket kan skapa en livlig och familjär atmosfär i hemmet.Om du är den empatiska och energifyllda personen vi söker och tror att du kan bidra till en meningsfull vardag för vår kund, ser vi fram emot att höra från dig. Tillsammans skapar vi en positiv och stöttande miljö för kunden. Ansök genom att skicka ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du är lämplig för denna position. Vi ser fram emot att välkomna nya medlemmar till vårt dedikerade team! Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställning: Visstidsanställning. Omfattning: 70% Arbetstid: 15.00 - 23.00 vardagar/helger Tillträde: 1 april 2025. Krav på manuell körkort. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag: 2025-04-01 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

13 mars 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Tim-vikarier till Åkers LSS
Nytida AB
Vårdare, boendestödjare

Nu söker vi på Nytida, Åkers LSS, tim-vikarier för både Solbergavägen LSS som är gruppboende och Krutbruket som är en daglig verksamhet. Kul att du hittade hit! Vi tror att du tycker om att möta människor och att du är intresserad av att förstå vad som ligger bakom olika beteenden. Du brukar förmodligen hitta nya sätt att lösa en situation. Det löser sig oftast för du är trygg i dig själv, nyfiken, lyhörd, och närvarande. Om det här stämmer in på dig kanske du vill jobba med oss? Vad gör vi? Hos oss på Nytida får du möta människor som har olika behov av stöd och omsorg. Det handlar om att stötta vuxna med funktionsnedsättning eller psykosocial problematik. Tillsammans lagar vi mat, städar, går på utflykter, tränar, samtalar, genomför meningsfull sysselsättning och arbetsliknande uppgifter, allt efter våra omsorgstagares behov och önskemål. Vi söker dig som vill lära känna, förstå och vara en del av en annan persons liv. Till dig från oss... Introduktion Förmånsportal med rabatter Vi har kollektivavtal samt tillhörande försäkringar. Coachande och stöttande chefer nära dig Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra boende Du får även... genuina möten och erfarenheter som rustar dig för framtiden, oavsett var den är. möjlighet att visa vem du är. en arbetslivserfarenhet som gör stor skillnad på ditt CV. Att ha jobbat med människor som behöver stöd, visar dina kommande arbetsgivare att du har erfarenhet av att möta många olika personer utifrån deras behov. Det behövs i alla branscher. Om Åkers LSS I Åkers Styckebruk bedriver Nytida två verksamheter, boende och daglig verksamhet. På boendet arbetar du som vikarie dag/kväll och/eller natt. Du stödjer de boende i deras vardagsliv och arbetar tillsammans med engagerade kollegor. På den dagliga verksamheten arbetar du som vikarie dagtid och är med i arbetstagarnas arbetsvardag. Gemensamt för båda verksamheterna är att ni tillsammans möjliggör bra dagar. Bra dagar, är något vi i enheterna samlar på! Din erfarenhet och kunskap Vi tror att du som söker till oss: - lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap om vård och omsorg och tycker mycket om att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska och har arbetat några år inom äldreomsorgen. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är också meriterande. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Övrigt Anställningsform: Vikariat, tim. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Snarast Sista ansökningsdag: 30/4-25 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: Daglig verksamhet:Alma Nyrén, [email protected] Gruppboende: Lheticia Larsson Porsin, [email protected] Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

13 mars 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Timanställda personliga assistenter sökes till kvinna i Höganäs
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Kvinnans intresse är att fotografera, aktivt trädgårdsarbete i egen trädgård samt så är hon samhällsengagerad. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 69 års åldern bosatt i Höganäs har goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift har god fysik är rökfri Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har B-körkort och egen bil Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är timanställning. Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid och vaken natt på vardag och helg. Exempel på arbetstider är 06:00-13:00, 10:00-20:00 och 20-06. Anställningen innebär att du täcker upp vid sjukdom eller planerad frånvaro. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Emilia Östlund, uppdragschef. [email protected]

13 mars 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Sommarvikarier till Unika Dungens korttidshem inom LSS – ett meningsfull...
Attendo LSS AB
Vårdare, boendestödjare

Är du en engagerad och ansvarsfull person med ett genuint intresse för att arbeta med barn och ungdomar inom LSS? Då kan du vara den vi söker! Unika Dungens korttidshem söker sommarvikarier till våra verksamheter i Årsta och Bandhagen. Introduktion sker under april/maj, och det finns möjlighet att fortsätta som timvikarie efter sommaren vid ordinarie personals frånvaro.Vi ser fram emot att välkomna nya kollegor som vill vara en del av vårt team och bidra till en trygg, rolig och utvecklande vistelse för våra barn och ungdomar. Om oss Unika Dungens korttidshem består av två LSS-boenden i Årsta och Bandhagen. Vi erbjuder en trygg och stimulerande miljö för barn och ungdomar mellan 6–21 år med intellektuell funktionsnedsättning, autism och utvecklingsstörning. Vårt mål är att skapa en meningsfull och glädjefylld fritid där varje individ får utvecklas utifrån sina behov och förmågor. Vi har bemanning dygnet runt, vilket innebär varierande arbetspass – morgon, dag, kväll, helg, vaken natt och sovande jour. Våra verksamheter: Unika Bränningevägen – Centralt i Årsta, nära kollektivtrafik. Unika Stålbogavägen – Beläget i Bandhagen/Högdalen, lättillgängligt med buss, tvärbana och bil. Hos oss arbetar du i ett engagerat team där vi tillsammans skapar en trygg och utvecklande miljö för våra barn och ungdomar. Ditt uppdrag som sommarvikarie Som sommarvikarie hos oss får du ett varierat och meningsfullt arbete där du: Stöttar barn och ungdomar i deras vardagliga rutiner, såsom personlig omvårdnad, måltider och fritidsaktiviteter. Planerar och genomför pedagogiska och roliga aktiviteter, både individuellt och i grupp. Skapar trygghet och delaktighet genom att anpassa stöd och insatser efter individens behov. Arbetar nära kollegor, föräldrar och andra viktiga personer i barnens liv. Dokumenterar enligt gällande riktlinjer. Exempel på arbetsuppgifter: Matlagning, städning och morgon-/kvällsrutiner Personlig omvårdnad, hygien och medicin Dokumentation och planering Kontakt med närstående, föräldrar och skola Utflykter och aktiviteter Är det här du? Vi söker dig som har ett pedagogiskt förhållningssätt och en förståelse för målgruppen. Du har ett genuint intresse för att arbeta med barn och ungdomar och sätter alltid individens behov i fokus. Du är engagerad, flexibel och lyhörd, samt trivs med att samarbeta i team samtidigt som du kan arbeta självständigt och ta ansvar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. KvalifikationerFör att vara aktuell för tjänsten: Krav: Minst 18 år. Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. God datorvana och erfarenhet av dokumentation inom omsorgsyrken. Tidigare erfarenhet av arbete inom LSS. Meriterande: Pågående eller avslutad utbildning inom vård- och omsorgsprogram, barn- och fritidsprogram eller eftergymnasiala utbildningar som stödpedagog, socialpedagog eller högskoleutbildning inom relevant område. Erfarenhet av tydliggörande pedagogik, AKK och/eller lågaffektivt bemötande. B-körkort. För att trivas i rollen ser vi även att du: Har god fysisk förmåga och trivs i en aktiv arbetsmiljö. Har ett pedagogiskt och lyhört förhållningssätt och kan skapa trygghet för barn och ungdomar. Är flexibel, ansvarsfull och samarbetar väl med både kollegor och vårdnadshavare. Vi erbjuder dig Ett meningsfullt och utvecklande arbete där du får göra skillnad. Ett härligt och engagerat team där samarbete och glädje står i fokus. Möjlighet till timanställning både före och efter sommaren. Introduktion och handledning för att du ska känna dig trygg i din roll. Om anställningen Anställningsform: Sommarvikariat, timanställning. Arbetstider: Dag, kväll, jour och helg eller enbart vaken natt. Lön: Individuell lönesättning i enlighet med utbildning och erfarenhet. Tillträde: Enligt överenskommelse. Kollektivavtal: Vårdföretagarna/Kommunal, Bransch E. För att skapa kontinuitet för våra boende ska du kunna arbeta en längre sammanhängande period under juni-augusti. Vi kräver också att du kan gå introduktion/arbeta som timvikarie under våren innan sommarvikariatet börja Så här ansöker du Vill du bli en del av vårt team i sommar? Skicka in din ansökan redan idag! Utdrag ur belastningsregistretEnligt lag krävs ett utdrag ur Polisens belastningsregister i samband med anställning. Länk till blanketten finns här. Begär "digitalt registerutdrag" till din digitala brevlåda i samband med att du skickar in din ansökan för att underlätta i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot att höra från dig! Om rekryteringsprocessenUrval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Glöm inte att specificera hur din bakgrund och erfarenheter matchar de kvalifikationer vi söker för denna roll. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team på Unika! I samband med eventuell anställning behöver belastningsregister uppvisas och minst två referenser uppges. Om du kallas till intervju måste du även kunna styrka din rätt att arbeta i Sverige genom att uppvisa medborgarskap inom EU/EES eller giltigt arbetstillstånd. Om Unika Unika är en del av Attendo, ett av Nordens största omsorgsföretag, som funnits sedan 1985. Hos oss finns många erfarna kollegor du kan lära dig av, och tack vare vår storlek som arbetsgivare kan vi erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder friskvård och andra förmåner, samt interna utbildningsmöjligheter och kollektivavtal. Tillsammans har vi stora möjligheter att vidareutveckla en omsorg för en meningsfull vardag.

13 mars 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Personlig assistent sökes till en kvinna i Tidaholm
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en rullstolsburen kvinna som bor i Tidaholm. Tjänsten är en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta att stödja med dagliga rutiner, tunga lyft och förflyttningar av olika slag, personlig hygien, måltider samt på- och avklädning. Arbetstiderna är förlagda mellan följande klockslag: 07:00 - 23:00. Om kunden Denna kvinna tycker om att gå på promenader, PRO och Gospel. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, ansvarstagande, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Innehar B-körkort, Behärskar det svenska språket väl i tal och skrift. Det är meriterande om du Har erfarenhet inom vård och omsorg och i synnerhet inom personlig assistans, Har en genomgått en vårdrelaterad utbildning. Omfattning: Extra/vid behov. Antal tjänster: 1. Tillträde: Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

12 mars 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Personlig assistent Lomma
AB Omsorgscompagniet i Norden
Personliga assistenter

Om jobbet AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg , Malmö, Trollhättan och Örebro. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, stödboende och serviceboende. Besök gärna vår hemsida www.oc.se Vi söker dig, med ett genuint intresse för människor och hjärtat på rätt plats. Du är positiv och har ett glatt humör med stor empati. Du sätter alltid kunden i fokus. Är lyhörd för kundens önskemål och förstår vikten av att respektera kundens hem, som även är arbetsplatsen. Du är pålitlig och ärlig, och vill utföra ditt arbete så noggrant som möjligt då du lägger stor vikt vid att alltid göra ditt bästa. Det är en fördel om du kan prata Albanska men inte ett krav. Arbetet sker under dygnets alla timmar och tjänsten är en deltidstjänst men chans till heltid finns för rätt person. Kunden simmar regelbundet och du kommer att vara med på badhuset. Vi söker hos dig: - gilla att vara i väg på aktiviteter med brukaren - ha ett intresse för träning Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med personlig assistans sedan tidigare, men viktigast är personkemin. OmsorgsCompagniet värnar om både kunder säkerhet och trygghet samt personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr...

12 mars 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Mystery Shopper sökes till uppdrag i Karlskrona med omnejd

Vi på Remarkable söker efter dig som vill genomföra Mystery Shopping-uppdrag i Karlskrona med omnejd. Arbetet är enkelt, men kräver stor noggrannhet och seriositet. Du skall agera som en vanlig kund och observera bl.a. servicebemötandet och butiken som helhet. Att du har körkort och tillgång till bil är att rekommendera. Ett besök, inklusive rapportering, tar ca 30 minuter. Besöket är uppdelat i tre delar: Anonym del (Du går in i butiken och köper en specifik produkt) Presentation (Du presenterar dig som Mystery Shopper) Öppen del (Du observerar och rapporterar bl.a. kampanjer, exponering mm) Du får en skriftlig arbetsbeskrivning inför uppdraget. Ersättningen är 190kr/timme (gäller både resa till och från butik samt tiden som spenderas i butik) och milersättning. Alla ansökningar hanteras via hemsidan. Vill du få fler jobbtips? Connecta med oss: https://jobb.remarkable.se/

12 mars 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Personlig assistent sökes till kvinna i Porjus
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Vi söker nu en personlig assistent till en kvinna som är bosatt i Porjus. Kunden är född i Thailand och har lättare att förstå sitt modersmål än svenska, även om hon förstår svenska väl. Denna kund är mån om sitt utseende, tycker om att få håret och naglarna fixade och att sminkas. Hon tycker också om att titta på TV samt att träna. Arbetsuppgifterna kan bland annat innefatta personlig hygien och promenader. Tjänsten är en timanställning för att kunna täcka upp vid behov. Arbetstiderna är i första hand fördelade på dagtid under vardagar. Kvällstid kan däremot förekomma vid behov. Arbetstiderna ser oftast ut som följande: 09:00-16:00, eller 16-20 under vardagar. Omfattning: Timanställning. Antal tjänster: 1. Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Om dig - Som personlig assistent ser vi gärna att du är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är meriterande om du: Erfarenhet inom vård och omsorg eller personlig assistans, Behärskar det thailändska språket. Det är krav på att du: Innehar B-körkort & har tillgång till egen bil alternativt bor nära Porjus så du kan ta dig till arbetsplatsen. Behärskar det svenska språket väl i tal och skrift, Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från polisen vid en eventuell anställning. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta hos denna kund måste du kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

12 mars 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Behandlingspedagog till Nytida Spjutsbygd
Nytida AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

På Nytida HVB Spjutsbygd kommer du att vara med och stötta ungdomarna i deras vardag med allt från behandlingsarbete till skola, vardagssysslor samt fritidssysselsättning. En viktig del i arbetet är att utgöra en trygghet för våra ungdomar. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar –respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Om rollen Vi söker nu två behandlingspedagoger till Nytida HVB Spjutsbygd med uppdrag att arbeta som kontaktperson. I rollen som kontaktperson på HVB Spjutsbygd ger du stöd till våra placerade ungdomar i den dagliga vardagen utifrån upprättad vårdplan från uppdragsgivaren och arbetar utifrån ett behandlade och pedagogiskt förhållningssätt. Du kommer vara ansvarig att upprätta en genomförandeplan efter vårdplanen från uppdragsgivare. Du som kontaktperson arbetar med arbetsuppgifter enligt Steg för Steg modellen och du kommer vara en viktig del av behandlingsarbetet. Du kommer att ha veckovisa enskilda samtal med ungdomen innehållande feedback, intervention, planering och ungdomens egna punkter. Dina arbetsuppgifter skiftar utifrån varje individuell planering och behov, vilket ställer krav på att du är flexibel och lösningsorienterad. I arbetet ingår dokumentation, behovsinventeringar och rapporter till våra uppdragsgivare. Du förväntas därför vara bekväm med att dokumentera och ha god datakunskap samt god kunskap i det svenska språket. I arbetet ingår även sysslor som är vanligt förekommande i ett hem. Som kontaktperson på HVB Spjutsbygd arbetar man utifrån ett schema som innebär dag, kväll, varannan helg och sovande jour. Om HVB Spjutsbygd Nytida Spjutsbygd är ett behandlingshem som ligger strax utanför Karlskrona. Verksamheten har tio platser men vi gör alltid en kvalificerad bedömning kring hur många ungdomar vi har placerade samtidigt. Målsättningen är att den unge efter avslutad behandling får en ökad livskvalité. HVB Spjutsbygd vänder sig till pojkar och flickor i åldern 13 till och med 18 år. De ungdomar som placeras på HVB Spjutsbygd har ofta en psykosocial problematik, riskbeteende och normbrytande beteende, relations- och skolproblematik. Ungdomarna kan också ha en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning som försvårar problematiken. Vi har även sjuksköterska kopplad till verksamheten. De metoder och förhållningssätt vi arbetar med är: - Steg för steg - ACRA - Lågaffektivt bemötande - MI För att skapa förutsättningar för delaktighet hos nätverket är vi transparenta i vårt arbete, samverkan och återkoppling är ett regelbundet inslag. Din erfarenhet och kunskap Vi söker dig som har en pågående eller färdig utbildning som är: - Minst 2-årig eftergymnasial utbildning med relevant utbildning inom socialt arbete, behandlingspedagog, socialpedagogik eller beteendevetenskap eller annan relevant högskoleutbildning. Meriter - Erfarenhet från tidigare arbete på liknande verksamhet där du mött ungdomar med diagnoser inom NPF och/eller psykosocial problematik. - Utbildning inom KBT, ART, Repulse, MI eller Lågaffektivt bemötande. Personliga egenskaper Vi förväntar oss att du möter ungdomarna med respekt, förmedlar en känsla av trygghet och är närvarande i varje möte. Det är viktigt att du har ett professionellt förhållningssätt gentemot våra placerade ungdomar och dess nätverk, uppdragsgivare och dina kollegor. Arbetet kräver att du är ansvarstagande och är prestigelös. Du delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter och ser det som självklart att bidra till ett positivt arbetsklimat. I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du lever våra värderingar: Respekt– Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar– Vi har medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder. Enkelhet– Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss. Kunskap– Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp vid intervjutillfället. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas under rekryteringstiden. Körkort B är ett krav! Vi kontrollerar samtliga medarbetares körkort inför en anställning och följer upp detta varje år. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse men vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Sista ansökningsdag: 2025-04-30 För mer information kontakta: Gruppchef Bonnie Önnhagen, [email protected] Verksamhetschef Anette Edlund, anette.edlund@nytida. Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas vid en eventuell anställning. Du beställer det via polisens hemsida för HVB-verksamhet Körkort är ett krav Facklig kontakt: Vision, Magnus Sällström, Mobil: 076-6217721 Mail: [email protected] Kommunal 010-442 90 32 Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.

12 mars 2025
Sista ansökan:
28 augusti 2025