Vi på Frösunda Omsorg söker dig som vill jobba som aktivitetscoach på Dalvikens dagliga verksamhet i Norrköping. Vill du bli en del av vårt team? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Vad innebär jobbet som aktivitetscoach på Frösunda? Som aktivitetscoach inom daglig verksamhet stöttar du personer som har beviljats insatser enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Det kan vara fysiska, psykiska eller intellektuella funktionsnedsättningar. Daglig verksamhetens innehåll bygger på aktiviteter som bland annat ska bidra till ökad social färdighetsträning. Som aktivitetscoach ger pedagogiskt stöd och omsorg för att främja våra kunders förmågor och självständighet. Du planerar, iordningställer och handleder utifrån varje individs behov. Det kan till exempel vara genom att ge stöd i social aktivitet, vid måltider och vid hygienrutiner. Som aktivitetscoach arbetar du med olika kommunikationsredskap som alternativ kompletterande kommunikation (AKK). Arbetet innebär även att föra dokumentation över kundens utveckling och behov för att följa upp och säkerställa att varje deltagare får rätt stöd och hjälp. Exempel på arbetsuppgifter: Stöd vid måltider, social aktivitet, hygienrutiner Dokumentering och rapportering Personlig omvårdnad som hygien, toalettbesök, stöttning, social närvaro Arbetstiderna på daglig verksamhet är förlagda kontorstider. Om Dalvikens dagliga verksamhet På Dalvikens dagliga verksamhet finns plats för 24 kunder och målgruppen har stort vårdbehov. Vi arbetar oftast i mindre grupper där vi ser till att alla får en meningsfull dag. Aktiviteter som vi bl.a. erbjuder på Dalviken är olika sinnesrum, promenader, musik i olika former, Dans, bakning och kommunikation. För oss på Dalviken är det väldigt viktigt att våra deltagare känner delaktighet och blir inbjudna i samtal, här jobbar personal och kunder alltid tillsammans. Vem söker vi? Vi söker dig med stort hjärta och en vilja att göra skillnad. Du ska tycka om att arbeta med människor och har stark känsla för service. Samt att du har lätt att samarbeta med andra och har en förmåga att vara flexibel och lyhörd när det behövs. Vi ser gärna att du har gymnasieutbildning på Vård- och omsorgsprogrammet eller Barn- och fritidsprogrammet, inriktning socialt arbete. Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med LSS och har omsorgsvana. Det är krav på goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. Vi ser gärna att du har god fysisk förmåga. Övrig information Anställningsform: visstidsanställning ( timmar) Tillträde: Omgående Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och vikarier kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Marie Persson Telefonnummer: 010-130 43 63 E-postadress: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du jobba för att ge barn ett bra liv och göra skillnad? Då har du möjlighet att söka ett tim-/sommarvikariat som socialpedagog hos oss och vårat fantastiska team på Sonrisagården HVB. Vi är ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord och söker dig som vill vara en del av detta samt arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om oss Sonrisagården HVB är ett mindre och familjärt boende i Borlänge kommun med åtta platser för målgruppen flickor och pojkar i åldern 8 - 11 år. Vi är ett professionellt och tryggt team med fokus att finnas här för barnen och hjälpa dem få bra förutsättningar utifrån deras förmågor och behov i livet. Verksamheten är en specialiserad enhet för särskilt vårdkrävande barn med svår social, beteendemässig och emotionell problematik. Vi tar emot placeringar enligt SoL och LVU med hela landet som upptagningsområde. Vi arbetar framför allt utifrån inlärningspsykologiska principer och evidensbaserade metoder med fokus på KBT. Med hjälp av lågaffektivt bemötande förebygger personalen problemskapande beteende. Andra centrala delar av vårt behandlingsupplägg är lösningsfokuserat förhållningssätt, positiv förstärkning, känslokontroll och RePULSE. Genom en varm, trygg och tillåtande miljö med hög bemanning vill vi återskapa barnets tillit till vuxenvärlden. Under placering på Sonrisagården går barnen i Humanas grundskola Lanternan i Borlänge, som erbjuder specialpedagogiska resurser och individanpassade lösningar. Om tjänsten Vi söker socialpedagoger till sommaren och på timvikariat, både dag/kväll och natt. Behandlingsarbetet/insatserna styrs av individuella genomförandeplaner. Du arbetar i team med hjälp av en trygg struktur och flera stödfunktioner. Genom vaken nattjänst kan vi erbjuda en säker och tillgänglig vård under dygnets alla timmar och i det arbetet blir du en nyckelperson. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara: - Behandlingsinterventioner - Trygghetsskapande aktiviteter, såsom tillsyn och omsorg - HSL-insatser såsom medicindelegering - Externa kontakter med socialtjänst och andra myndighetskontakter - Dokumentation - I tjänsten ingår även vardagliga sysslor Vem är du? Som person är du flexibel, lugn, trygg och omsorgsgivande och du har förmågan att anpassa ditt förhållningssätt till person och situation. Vidare är du duktig på relationsskapande, är tålmodig men också gränssättande vid behov. För att trivas så uppskattar du en snabbrörlig och dynamisk miljö där det oväntade kan hända. Du är handlingskraftig och har lätt för samarbete i team. Du bör ha minst en 2-årig eftergymnasial utbildning såsom social-/behandlingspedagog. Det är även meriterande om du: - har erfarenhet av målgruppen - har erfarenhet av KBT, LAB, RePulse och/eller annan evidensbaserad metod - har erfarenhet av dokumentationsarbete och läkemedelshantering Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du behärskar svenska i tal och skrift samt har god datavana. Övrigt: Manuellt körkort krävs för tjänsten. Utdrag ur Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister för personal vid HVB erfordras alltid före anställning. Se Blankett. Har du frågor om den här tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef Mariah Enochsson: [email protected] eller samordnare Therése Berglund: [email protected] Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Timvikariat vid behov dag/kväll/helg/vaken natt med möjlighet till förlängning. Lön: Enligt överenskommelse, övriga ersättningar följer Bransch E kollektivavtal Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025 04 14 Vi erbjuder Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar. Om Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag med cirka 17 000 medarbetare som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana är ett tillväxtbolag med fokus på hög kvalitet och nöjda kunder. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2016 och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om hur det att jobba hos oss på Humana HÄR Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Om tjänsten Vi har kunder i olika åldrar och med olika funktionsvariationer. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och jobbet är både varierande och händelserikt. Att varje dag bidra till att en person kan leva sitt liv som den vill tycker vi är världens viktigaste jobb. Nu söker vi fler timvikarier som kan arbeta vid behov med våra kunder i Linköpingsområdet. Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av din ålder, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker. Arbetsuppgifter Som personlig assistent är du en viktig del av din kunds vardag, och du är med och bidrar till en meningsfull och trygg tillvaro. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på kunden, men kan till exempel vara: Hjälpa till med dagliga rutiner såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid förflyttningar, personlig hygien, av- och påklädning, samt vid måltider Följa med på aktiviteter, träning eller hitta på roliga saker tillsammans Vi ser gärna att du: Har ett genuint intresse av att hjälpa andra. Kan förstå och göra dig förstådd på svenska. Kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll och helg. Vissa av våra tjänster förutsätter även att du kan arbeta natt. Har tidigare erfarenhet av vård och omsorg, men detta är inget krav Omfattning: Timvikarier vid behov. Tillträde: Enligt överenskommelse. Genomgång av ansökan sker löpande och matchas du till någon av våra kunder så kommer du att bli kontaktad. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. För att komma till anställning behöver du ha ett BankID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. För dig med Anställningsstöd: Olivia Personlig assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia personlig assistans är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Personlig Assistans Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.
Cura Individutveckling är ett kommunalförbund med länets kommuner som medlemmar. Vårt uppdrag är att bedriva verksamheter där kommunerna ser fördelar med samordnade insatser. Vi erbjuder bland annat vård-, omsorgs-och behandlingsinsatser för barn, ungdomar och familjer. Inom området autism och Aspergers syndrom erbjuder vi gymnasieutbildning med internat liksom gruppboende och daglig verksamhet. Vår värdegrund baseras på värdeorden bemötande, engagemang, trygghet, utveckling och professionalitet. Våra större verksamheter är: • Klaragymnasiet skola och internat för ungdomar med Aspergers syndrom/högfungerande autism • Notavillan barn- och familjeenhet för barn 0 till 18 år. • Sjöarp gruppbostad, boende och daglig verksamhet för personer med diagnos autism på olika utvecklingsnivåer. • Villa Mjällby Ungdomsenhet, ett hem för vård och boende (HVB) för placering av ungdomar med psykosocial problematik ARBETSUPPGIFTER Våra verksamheter är i ständigt behov av personal som snabbt kan hoppa in och jobba t ex då ordinarie personal är ledig eller på utbildning. Vi söker dig som har ett bemötande som präglas av respekt och värme. Du vill, som en del av Cura Individutveckling, vara med och skapa en trygg och välfungerande miljö för våra klienter, elever, ungdomar, barn och familjer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med människor i t.ex. vård, skola eller omsorg. Du ska ha gått ut gymnasiet. Det är meriterande om du har färdig eller studerar på relevant eftergymnasial utbildning. Du har ett tryggt och lugnt förhållningssätt och en god förmåga att arbeta självständigt. Vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet. Du måste ha B-körkort (manuell växling) och godkänt utdrag från polisens misstanke- och belastningsregister. ÖVRIGT Rekryteringen kommer att ske löpande. För mer information kontakta respektive verksamhetschef. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online och inte via e-post eller i pappersformat.
OmsorgsCompagniet i Norden har varit verksamt sedan 2003 och har etablerade kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Trollhättan. Vi erbjuder personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende. Just nu söker vi en avlösare till en 15-årig pojke i Årsta. Tjänsten är på 12 timmar/månad månad och delas upp till 2-4 tillfällen. Avlösarservice syftar till att ge en kortvarig avlastning till vårdnadshavare för att ta hand om barnet med särskilda behov tex följa med på aktiviteter. KVALIFIKATIONER Vi letar efter dig som är intresserad av att arbeta med människor. Du bör vara ansvarsfull, serviceinriktad, ha god bemötande och vara lyhörd. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer genomförs löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. OmsorgsCompagniet prioriterar både kundernas och personalens trygghet. Det innebär att vi vid anställning kommer att begära ett registerutdrag från dig innan du påbörjar arbete. Observera att handläggningstiden hos polisen kan vara upp till två veckor, så se till att beställa ditt registerutdrag så snart som möjligt. Du beställer själv registerutdraget enligt enskild person från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och som vill jobba som personlig assistent hos vår manliga kund i Malmö. Vad innebär den här tjänsten? Tjänsten är en fast tjänst på ca 80%. Förlagd under dag, kväll, natt, helg. Kund är en man boende i Malmö. Han har MS och sitter i rullstol. Han vill leva ett så vanligt liv som möjligt, trots sin sjukdom. Därför är det viktigt att du som assistent är ödmjuk, lyhörd med hög arbetsmoral. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Du som assistent kommer hjälpa kund med vardagssysslor så som personlig hygien, matlagning, städning, förflyttning till/från hjälpmedel, fritidsaktiviteter m.m. Vi ser gärna att du: Har ett genuint intresse av att hjälpa andra. Kan förstå och göra dig förstådd på svenska. Kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll, natt och helg. Har erfarenhet av vård och omsorg. Rökfri. Övrig information Anställningsform: Ca 80% Arbetstider: dag, kväll, natt och helg. Tillträde: Omgående. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-03-30 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Nathalie Strand, Verksamhetschef 010-130 43 73 [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Just nu söker jag, Philip, dig som vill jobba som personlig assistent hos mig! Jag heter Philip och är en kille på 6 år. Jag bor tillsammans med min mamma, pappa, lillebror, lillasyster och vår hund i en villa strax utanför Simrishamn. Anledning till att jag behöver en personlig assistent är att jag har cerebral pares samt epilepsi och behöver övervakning dygnet runt. På grund av hjärnskadan kan jag inte använda min vänstra kroppshalva. Jag tränar flera gånger dagligen för att förbättra stabilitet och balans och detta behöver jag hjälp med. Jag kan säga ”hej”, ”mamma” och ”pappa” i övrig kommunicerar jag med att nicka eller skaka på huvudet, samt lite tecken. Jag behöver även hjälp i samband med matsituationer, av- och påklädning, dusch och blöjbyten samt givetvis lek och bus. Jag älskar att läsa böcker, att sjunga, bada och gå i min gåstol. Jag har också ett stort intresse för musik. Som person är jag glad samtidigt som jag är envis och bestämd. Jag behöver hjälp efter förskolan 15:45- 19.00, där vi kommer överens om vilka dagar du jobbar. Du ska även ha möjlighet att jobba minst en helg i månaden där tiderna varierar utefter vad jag och min familj vill hitta på. Vem söker jag? För mig har det inte någon betydelse om du är tjej eller kille. Det viktigaste är att vi kommer överens och att du har en positiv inställning och vill lära känna mig. Vi lägger störst vikt vid hur du är som person, även om det är meriterande att ha erfarenhet som personlig assistent eller inom liknande verksamhet. Du kommer givetvis få gå bredvid/skolas in av mina befintliga assistenter så du kommer få lära dig mig och mina rutiner och hjälpbehov av dem som redan känner mig väl! Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Timanställning/visstid så länge assistansuppdraget varar Omfattning: Deltid, 1-3 kvällar i veckan samt minst en helg i månaden Arbetstid: Vardagar 15:45-19.00 samt enligt överenskommelse på helg Tillträde: Gärna så snart som möjligt Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Inför anställning behöver du lämna in ett utdrag ur belastningsregistret. Det utdrag du ska lämna in heter "utdrag för arbete med barn med funktionsnedsättning". Sista ansökningsdag 2025-03-30 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Nathalie Strand Verksamhetschef [email protected] 010 130 43 73 Varmt välkommen med din ansökan!
Om jobbet AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg , Malmö, Örebro och Trollhättan. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och stödboende. Nu söker vi personal vid behov till vår kund i Helsingborg. Kunden är en tjej på 12 år som behöver hjälp med all omvårdnad. Kunden har track och får sondmat. Mer information om kunden ges vid intervjutillfälle. Tjänsten är nattetid vid behov, arbetstiderna är 23.00 - 07.00. För att du ska kunna ge den bästa assistansen till våra kunder tror vi att du ska vara lyhörd, och ha en god förståelse för vad ett bra bemötande innebär för våra kunder. Att man brinner för att hjälpa andra, du gör ditt yttersta för att kunden ska få den hjälp hen behöver. Att du är ansvarsfull och ödmjuk trygg i dig själv, och du behärskar det svenska språket. Våra kunder har olika behov men alla behöver stöd i vardagen. Vi tror även att du är: - Noggrann - Tålmodig och ödmjuk - Serviceinriktad - Initiativtagare - Ansvarsfull OmsorgsCompagniet värnar om både kunder säkerhet och trygghet samt personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr...
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Vi söker personliga assistenter till en ung och mycket aktiv man i Åkersberga. Denna kund har många intressen och delar du flera av dessa med honom ser vi det som positivt. Till exempel tycker han om tåg och i synnerhet märklintåg, han tycker också om musik, att lägga diamond tavlor, åka bil, bada i simhallen och att kolla på gamla svenska filmer och serier. Han spelar även gärna badminton, spenderar tid på en loppis eller går en promenad tillsammans med sin personliga assistent. Tjänsterna är på varierande sysselsättningsgrad, med möjlighet till både mindre och större tjänster. De fördelas främst på dag- och kvällstid, under både vardagar och på helger. Arbetstiderna är mellan ca. 09.00-21.00, med möjlighet till viss flexibilitet. Arbetspass som förläggs nattid kan bli aktuellt längre fram. Omfattning: Deltid. Antal tjänster: 3. Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna tillsätts så snart som möjligt. Om dig - För denna tjänst bör du som söker vara stabil och lugn i din yrkesroll och som person. Du bör även ha god struktur samt ordning och reda i ditt arbete. Att du besitter en initiativtagande förmåga, är kreativ och duktig på att aktivera andra i din omgivning ser vi som en självklarhet. Du är flexibel i tanken och kan också situationsanpassa ditt beteende och agerande i en snabbt föränderlig miljö, där det är lika viktigt att vara aktiv som att kunna lugna ned eller ta ett steg tillbaka. Som personlig assistent ser vi gärna att du är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och vår kund. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är meriterande om du: Har erfarenhet av lågaffektivt bemötande, Kan laga mat, Har teknikvana och erfarenhet av kommunikationshjälpmedel (kommunikation med schema), Kan simma och delta på aktiviteter som innefattar bad, Har ett intresse för vardagsmotion och hälsa. Det är krav på att du: Behärskar det svenska språket väl, i både tal och skrift, Innehar B-körkort för manuell växellåda, Är rökfri, Inte bär starka dofter på jobbet, Inte är pälsdjursallergiker då det finns en hund i kundens hem, Har hög arbetsmoral samt ett intresse och engagemang för och i ditt arbete, Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från Polisen vid en eventuell anställning. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta hos denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Jag är en 30-årig kille som bor i Tidaholm och som söker dig som vill jobba med mig. Dina egenskaper som assistent ser jag som - empatisk, driven, flexibel och att du vill hjälpa mig i min vardag. Du behöver vara rökfri. Körkort behöver du då bilen används vid aktiviteter. Mina intressen är att spela bowling, dansa rullstolsdans, ibland spela lite elhockey, skriva på datorn, “att ta en fika” och att göra utflykter. Jag studerar 1 dag i veckan och jobbar två dagar i veckan. Jag behöver hjälp det mesta som rör hushållet men även personlig omvårdnad. Låter detta intressant så skriv gärna och berätta vem du är i ett personligt brev och kom ihåg att även skicka med ett CV. Tjänsten är på ca. 50 % och fördelas på dag-, kvälls- och nattid, på vardagar och under helger. Det förekommer viss dubbelassistans och det är vaken natt. Omfattning: Deltid. Antal tjänster: 1. Tillträde: Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Meriterande är om du har tillgång till egen bil. Krav är att du har erfarenhet som personlig assistent, att du är rökfri, innehar B-körkort för manuell växellåda och att du har flytande kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Välj ett jobb för att visa detaljer