Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Vi söker en personlig assistent till en man som är bosatt i Uppsala. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat att hjälpa till vid toalettbesök, utföra lättare städning, matlagning, ta hand om disk, hjälpa till med personlig hygien, tvätta samt att se till att det ser fint ut i kundens hemmiljö. Denna kund är väldigt aktiv. Han tycker om att bada, gå på bio, cykla, bowla, samt att gå på stan och fika. Kunden går även på daglig verksamhet under vardagar. Tjänsten är en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro. Arbetspass kan förekomma både på vardagar och under helger med varierande arbetstider, även om vi främst har behov av dig som kan arbeta under nattid. Arbetstiderna är 15.00-23.00 eller 23.00-08.30. Det är ca. 7 timmar väntetid/natt. Omfattning: Extra/vid behov. Antal tjänster: 1. Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Om dig - Som personlig assistent ser vi gärna att du är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Som person behöver du vara stabil, seriös, pålitlig och ärlig hos och med denna kund. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är meriterande om du: Har erfarenhet inom personlig assistans, Innehar B-körkort, Kan simma och delta på aktiviteter som innefattar bad, Kan cykla. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Vill du jobba för att ge barn ett bra liv och göra skillnad? Nu har du möjlighet att söka till oss som socialpedagog på Källtorp HVB och jobba tillsammans med vårat professionella team på ett mycket förmånligt schema. Vi är ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord och söker dig som vill vara en del av detta samt arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om oss Källtorp är en liten och familjär verksamhet som är hälso- och hållbarhetsorienterad med ett lantligt läge i Gullspång kommun. Verksamheten har 6 st platser och riktar sig till flickor 14-19 år med psykosocial problematik och olika självdestruktiva beteenden samt känsloregleringsproblematik. Verksamheten tar emot placeringar enligt SoL samt LVU och kan ta emot flickor från hela Sverige. Behandlingen styrs av individuella genomförandeplaner som bygger på den unges behov, förutsättningar och styrkor. Avgörande är att bygga ärliga relationer, visa varje ungdom att vi alltid finns där samt att arbeta med ungdomarnas motivation och aktiva delaktighet genom hela behandlingsprocessen utifrån deras behov och resurser. Vi arbetar utifrån inlärningspsykologiska principer och evidensbaserade metoder med grund i KBT som bas i vårt arbete. Andra delar av vårt behandlingsupplägg är MI och ett salutogent, motivationsstödjande och lågaffektivt arbetssätt. Vi använder oss också av hästunderstödda insatser som ett komplement i vår KBT-behandling, där insatserna genomförs i form av målstyrda och strukturerade lektioner enligt beprövad och säker metodik. All personal erbjuds kontinuerligt utbildningar i aktuella metoder och förhållningssätt utifrån behandlingsarbetet. Om tjänsten Källtorp HVB ligger i Gullspångs kommun och om du bor långväga så finns det övernattningsmöjligheter. Som socialpedagog kommer du huvudsakligen att arbeta med: - att vara kontaktperson till ungdom - dokumentation såsom journalföring, genomförandeplaner, månadsrapporter m.m. - att planera, samverka, genomföra och dokumentera möten med socialtjänst och andra myndighetskontakter, vårdkontakter, skola och nätverk - att arbeta förebyggande både muntligen och skriftligen med riskbedömningar - att genomföra insatser enligt HSL efter genomförd medicindelegering - att genomföra vardagliga sysslor Vem är du? Som behandlingspersonal är du trygg och balanserad med flickornas välmående i focus. Dina värderingar är viktiga eftersom du är en rollmodell för ungdomarna. Vi söker dig som är lösningsfokuserad, organiserad och ansvarsfull. Du har ett positivt synsätt, är stresstålig och har goda förutsättningar att arbeta i en ibland tuff psykosocial arbetsmiljö. För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har lätt för att skapa relationer och har god samarbetsförmåga. Du är utbildad socionom, beteendevetare eller har minst en 2-årig eftergymnasial utbildning såsom socialpedagog/behandlingspedagog. Det är även meriterande om du: - har erfarenhet av arbete inom behandling för barn och ungdomar - har erfarenhet av KBT, MI, LAB, RePulse och/eller ERGT - har erfarenhet av dokumentationsarbete och läkemedelshantering Tjänsten kräver att du behärskar svenska i tal och skrift samt har god datavana. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt: Manuellt B-körkort krävs för tjänsten. Utdrag ur Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister för personal vid HVB erfordras alltid före anställning. Se Blankett. Har du frågor om den här tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef Karin Erixon på [email protected] Tjänstgöringsgrad och arbetstid: Tillsvidare 100 % (med sex månaders provanställning). Tjänsten innebär att man jobbar på ett förmånligt rullande dygnsschema dag/kväll/natt/helg. Lön: Sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Vi tillsätter tjänsterna löpande enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är den 9 mars 2025. Vi erbjuder Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar. Vad händer nu? Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdagen. Skicka därför gärna din ansökan redan idag! Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss. Om Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag med cirka 17 000 medarbetare som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana är ett tillväxtbolag med fokus på hög kvalitet och nöjda kunder. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2016 och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om hur det att jobba hos oss på Humana HÄR
Välkommen till oss! Unika Nimbus i Lund söker nu sommarvikarier till våra boende enheter. Enheter vi söker till: Gruppbostad Barn och Ungdom Service bostad Vaken natt Ange i ansökan vilket som är mest intressant Arbetstiderna är förlagda på dagar, kvällar, nätter och helg Vi arbetar med engagemang i allt kring våra boende, du som söker är ansvarstagande och har ett genuint intresse för målgruppen. Du stöttar, motiverar och uppmuntrar personerna du arbetar med och hjälper dem till goda och självständiga liv. Tillsammans gör ni praktiska saker i vardagen som ex att träna på vardagliga ting, fritidsintressen och utflykter. Du har en problemlösande inställning, god förmåga för att arbeta med komplexa frågor och kan snabbt analysera situationer och fatta beslut. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört sätt samt trivs med att samverka med andra professioner, ständigt med individen i fokus. Du har erfarenhet av målgruppen. Att du har arbetat med tydliggörande ses som en merit. Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av människor och kan se individens behov. Meriterande är om Du har utbildning och erfarenhet av tydliggörande pedagogik enl TEACCH- modellen. Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag! Arbetsuppgifterna ingår: Stödja brukare efter behov, önskemål och förmåga ,tillsammans med kunden planera fritid och betydelsefulla mål som kan öka dess självständighet och tillit till sin egen förmåga Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort B är fördelaktigt Om Unika är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 24 000 medarbetare. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Unika verkar i en platt organisation och är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att utvecklas. All vår omsorg utgår från mänskliga möten – stunder i vardagen där vi visar att vi bryr oss om varandra. På Unika kallar vid det med hjärta för omsorg. Unikas ledord är Omtanke, Kompetens och Engagemang. Vi går igenom ansökningarna löpande. Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation. Hoppas vi ses på en intervju! Om Unika Unika är en del av Attendo, ett av Nordens största omsorgsföretag, som funnits sedan 1985. Hos oss finns många erfarna kollegor du kan lära dig av, och tack vare vår storlek som arbetsgivare kan vi erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder friskvård och andra förmåner, samt interna utbildningsmöjligheter och kollektivavtal. Tillsammans har vi stora möjligheter att vidareutveckla en omsorg för en meningsfull vardag. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. AnställningsvillkorAnställningsform: Vikarie Tjänstgöringsgrad: Arbetstid: dag kväll helg och natt Tillträde: Juni Kollektivavtal: Vi är kollektivavtalsbundna till Vårdföretagarna/Kommunal, Bransch E. Om rekryteringsprocessen Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Glöm inte att specificera hur din bakgrund och erfarenheter matchar de kvalifikationer vi söker för denna roll. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team på Unika! I samband med eventuell anställning behöver belastningsregister uppvisas. Om du kallas till intervju måste du även kunna styrka din rätt att arbeta i Sverige genom att uppvisa medborgarskap inom EU/EES eller giltigt arbetstillstånd. Om Unika Unika är en del av Attendo, ett av Nordens största omsorgsföretag, som funnits sedan 1985. Hos oss finns många erfarna kollegor du kan lära dig av, och tack vare vår storlek som arbetsgivare kan vi erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder friskvård och andra förmåner, samt interna utbildningsmöjligheter och kollektivavtal. Tillsammans har vi stora möjligheter att vidareutveckla en omsorg för en meningsfull vardag.
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team i sommar och som vill jobba som personlig assistent i västra Blekinge! Vad innebär jobbet som personlig assistent? Som personlig assistent arbetar du hos en person med funktionsvariation. Där hjälper du till med de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, ta hand om hemmet, personlig hygien och att delta i fritidsaktiviteter. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera. Vi har kunder i olika åldrar och med olika funktionsvariationer. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och jobbet är både varierande och händelserikt. Att varje dag bidra till att en person kan leva sitt liv som den vill tycker vi är världens viktigaste jobb. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av din ålder, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker. Vi ser gärna att du: har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll och helg. Vissa av våra tjänster förutsätter även att du kan arbeta natt. har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Sommarvikariat Omfattning: Heltid, deltid eller timanställning Tillträde: Juni, juli och augusti 2025 Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-04-30 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: 0455-195 70 [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Assistera Skandinavien AB är ett familjärt företag som erbjuder personlig assistans till personer med funktionsnedsättning som är beviljad personlig assistans enligt lagen om stöd och service (LSS). Vi är ett mindre bolag med lång erfarenhet som ser hur viktiga alla i verksamheten är – assistansanvändare, anhöriga såväl assistenter. För att bedriva en bra assistans krävs det att alla parter är nöjda och har det bra, vårt jobb är att se till att det blir så för dig. Vi söker nu en kvinnlig personlig assistent med möjlighet till anställning på schemarad (tjänstgöringsgrad cirka 75%). Personliga egenskaper Det är väldigt viktigt att du behärskar det svenska språket både i skrift och tal på ett sätt så att du kan kommunicera med assistansanvändaren, kollegor och ev. vårdpersonal etc. utan att missförstånd uppstår. Viktiga egenskaper i arbetet som personlig assistent är att du är noggrann, ansvarsfull och försöker komma med lösningar. Ibland kan du behöva läsa av brukarens behov och önskemål utan att de är uttalade så lyhördhet och förståelse för behov är högt prioriterade egenskaper. Du är lugn, empatisk och ser möjligheter. När stressiga situationer uppstår är det bra om du är stabil och kontrollerad. Du har en positiv attityd till ditt arbete och kan kommunicera på ett tydligt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Arbetsuppgifter Under din arbetsdag hjälper du assistansanvändaren med allt som hen själv inte klarar av, utifrån beviljad insats. Du hjälper till med förflyttningar och stöttar hen i alla aktiviteter, allt från hushållsuppgifter till hjälp med personlig hygien. Insatserna utgår från brukarens behov och önskemål. Vidare kan vissa brukare behöva stöd i kommunikationen och i samverkan med hens kontaktnät. I arbetet ingår även att föra dokumentation, rapportera tillbud och avvikelser och hos vissa brukare utföra delegerade arbetsuppgifter (t.ex. delegering och egenvård). I rollen som personlig assistent är din arbetsplats var assistansanvändaren än befinner sig. Det kan vara i hemmet och vid olika aktiviteter utanför hemmet. Övrigt B-körkort är meriterande och hos vissa assistansanvändare ett krav. Arbetstiderna varierar mellan dagar och kvällar. Urval och tillsättning av tjänsterna sker löpande. Om du som kandidat går vidare i processen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. Maila oss ditt CV och personliga brev redan idag så berättar vi mer om vad vi kan erbjuda just dig. Om anställningenLön Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team i sommar och som vill jobba som personlig assistent i Karlskrona med omnejd! Vad innebär jobbet som personlig assistent? Som personlig assistent arbetar du hos en person med funktionsvariation. Där hjälper du till med de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, ta hand om hemmet, personlig hygien och att delta i fritidsaktiviteter. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera. Vi har kunder i olika åldrar och med olika funktionsvariationer. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och jobbet är både varierande och händelserikt. Att varje dag bidra till att en person kan leva sitt liv som den vill tycker vi är världens viktigaste jobb. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av din ålder, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker. Vi ser gärna att du: har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll och helg. Vissa av våra tjänster förutsätter även att du kan arbeta natt. har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Sommarvikariat Omfattning: Heltid, deltid eller timanställning Tillträde: Juni, juli och augusti 2025 Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-04-30 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: 0455-195 70 [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003 och är en etablerad verksamhet inom omsorgstjänster. Vi erbjuder personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende och vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Trollhättan. Just nu söker vi en engagerad avlösare till en ung man. Du kommer att spela en viktig roll genom att ha omsorg om honom så att närstående får avlastning i vardagen. Tjänsten är på heltid eller deltid, vardagar kl. 9-18 med viss flexibilitet. Vid behov kan även helgarbete bli aktuellt samt resor utomlands. Kundens intressen är bl.a. fotografi, film, tv-spel, kläder och mode. Vi söker dig som har utbildning och erfarenhet av att arbeta med människor med autism, OCD och tvångstankar. Du är empatisk, inkännande, har god kommunikationsförmåga och är en förtroendeingivande person. Kvalifikationer: Utbildning och/eller dokumenterad erfarenhet av vård och omsorg Ansvarsfullhet, empati och god förmåga att kommunicera. Flexibilitet och förmåga att anpassa sig till andras behov och rutiner. Positivt bemötande och förmåga att skapa en trygg och kärleksfull miljö. Personlig lämplighet och förmåga att samarbeta med både brukaren och anhöriga. Intervjuer sker löpande, så vi ser fram emot att ta emot din ansökan så snart som möjligt. OmsorgsCompagniet i Norden värnar om såväl kundernas som personals trygghet. Därför begär vi alltid utdrag ur belastningsregistret för alla anställda. Vi ber dig att beställa ditt registerutdrag från polisen så snart som möjligt, då handläggningstiden kan vara upp till två veckor. Du beställer detta med mobil bank ID på polisens webbplats Detta utdrag ska du beställa https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr.. Vänliga hälsningar, OmsorgsCompagniet i Norden
OmsorgsCompagniet i Norden har varit verksamt sedan 2003 och har etablerade kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Trollhättan. Vi erbjuder personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende. Just nu söker vi en avlösare till en 15-årig pojke i Årsta. Tjänsten är på 12 timmar/månad månad och delas upp till 2-4 tillfällen. Avlösarservice syftar till att ge en kortvarig avlastning till vårdnadshavare för att ta hand om barnet med särskilda behov tex följa med på aktiviteter. KVALIFIKATIONER Vi letar efter dig som är intresserad av att arbeta med människor. Du bör vara ansvarsfull, serviceinriktad, ha god bemötande och vara lyhörd. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer genomförs löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. OmsorgsCompagniet prioriterar både kundernas och personalens trygghet. Det innebär att vi vid anställning kommer att begära ett registerutdrag från dig innan du påbörjar arbete. Observera att handläggningstiden hos polisen kan vara upp till två veckor, så se till att beställa ditt registerutdrag så snart som möjligt. Du beställer själv registerutdraget enligt enskild person från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Vill du göra skillnad i en annans människas liv? Vill du ha ett viktigt, roligt och varierande arbete? Då kommer du att trivas i rollen som Personlig assistent hos mig! Jag är en 20-årig tjej med intellektuell funktionsnedsättning, CP-skada och autism som behöver hjälp med det mesta i vardagen. Det kan t ex vara matning, personlig hygien och förflyttning. Jag har daglig verksamhet tre dagar i veckan. Jag tycker om att pyssla och baka hemma, bada, ta promenader och göra utflykter på stan. Jag tränar regelbundet i bassäng och därför är det bra om du är trygg och trivs i vatten. Som assistent hos mig ingår du i en arbetsgrupp med 16 andra härliga och kunniga assistenter. Vi jobbar alltid i team om två vilket skapar en trygghet och gemenskap. Du erbjuds löpande handledning och kompetensutveckling som gör att du stärks och utvecklas i din roll. Du bjuds också in till regelbundna arbetsplatsträffar och gemensamma aktiviteter som stärker sammanhållningen i gruppen. Som anställd hos Frösunda har du tjänstepension och försäkringar enligt avtal. Här får du också förmåner som friskvårdsbidrag. Om dig: Jag söker dig som är empatisk med en varm och omhändertagande personlighet. Du är lyhörd och kan se mina behov, även om jag inte kan uttrycka dem med ord. Du har en god samarbetsförmåga, är tydlig och kommunikativ. Är du initiativ och kreativ är det ett stort plus-jag vill gärna att du ser möjligheter snarare än hinder med min funktionsnedsättning. Övrig information Anställningsform: Visstidsanställning-så länge assistansuppdraget varar Omfattning: Deltid Arbetstider: varierat dygnet runt alla dagar i veckan Tillträde: enl överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag: 2025-03-28 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Linda Eliasson, Verksamhetschef 010-130 30 06 Katarina Weiman, Verksamhetschef 010-130 31 5 Varmt välkommen med din ansökan!
Sommarvikarier till gruppbostäder på Höglandet Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb hos oss på Humana. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Testa på ett roligt arbete som sommarvikarie hos oss. Våra gruppbostäder är till för vuxna som omfattas av LSS personkrets 1. Vi arbetar med individuellt anpassat stöd utifrån tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande. Tillsammans med dina kollegor kommer ni ständigt att utvärdera och anpassa ert arbetssätt till individens bästa. Som boendestödjare hos oss arbetar du främst med de som bor hos oss även om vissa administrativa uppgifter, som social dokumentation, också ingår i arbetet. Hos oss stöttas du av kollegor, ett närvarande ledarskap med en teamledare som finns på plats dagtid på vardagar, samt en verksamhetschef. Som boendestödjare arbetar du med människor som behöver stöd med sin dagliga livsföring. I rollen arbetar du med att: - Ge individuellt stöd, omvårdnad och serviceinsatser - Planerar och genomför aktiviteter med klienten - Genomför delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter Du arbetar både självständigt och i nära samarbete med kollegor Önskvärt är att du har: - Utbildning som undersköterska, specialpedagog eller beteendevetare - Erfarenhet från liknande verksamhet - Kunskaper inom lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik - Goda kunskaper i svenska i tal och skrift då dokumentation är en stor del av arbetet - B-körkort Som person är du serviceinriktad, uppmärksam och tillmötesgående. Tjänsten som boendestödjare ställer även krav på tålamod, flexibilitet och lyhördhet. Som medarbetare på Humana tar vi ett gemensamt ansvar för vår arbetsmiljö och strävar efter att skapa ett gott klimat på enheten och i arbetsgruppen genom ett respektfullt bemötande. Stor vikt kommer därför att läggas vid personlig lämplighet. Vi erbjuder Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar. Vad händer nu? Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdagen. Skicka därför gärna din ansökan redan idag! Inför anställning lämnas utdrag ur belastningsregistret. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss. Om Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag med cirka 17 000 medarbetare som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana är ett tillväxtbolag med fokus på hög kvalitet och nöjda kunder. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2016 och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om hur det att jobba hos oss på Humana HÄR
Välj ett jobb för att visa detaljer