Vi på Remarkable söker efter dig som vill genomföra Mystery Shopping-uppdrag i vår. Arbetet är enkelt, men kräver stor noggrannhet och seriositet. Du skall agera som en vanlig kund och observera bl.a. servicebemötandet och butiken som helhet. Att du har körkort och tillgång till bil är att rekommendera. Ett besök, inklusive rapportering, tar ca 30 minuter. Besöket är uppdelat i tre delar: Anonym del (Du går in i butiken och köper en specifik produkt) Presentation (Du presenterar dig som Mystery Shopper) Öppen del (Du observerar och rapporterar bl.a. kampanjer, exponering mm) Du får en skriftlig arbetsbeskrivning inför uppdraget. Ersättningen är 190kr/timme (gäller både resa till och från butik samt tiden som spenderas i butik) och milersättning. Alla ansökningar hanteras via hemsidan. Vill du få fler jobbtips? Connecta med oss: https://jobb.remarkable.se/
Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb hos oss på Humana. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om ossGärdesgatan gruppbostad är ett boende som erbjuder personer med intellektuell funktionsnedsättning, autism eller autismliknande tillstånd en trygg och stimulerande livsmiljö. Boendet är beläget i en lugn och naturskön omgivning, vilket bidrar till en hög livskvalitet för de boende. Personalen arbetar utifrån beprövade metoder som lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik och motiverande samtal för att skapa en positiv och utvecklande atmosfär. Om tjänstenVi söker nu en ny boendestödjare till vår verksamhet. Som boendestödjare arbetar du med människor som behöver stöd med sin dagliga livsföring.Du arbetar både självständigt och i nära samarbete med kollegor. I rollen arbetar du med att: - Ge individuellt stöd, omvårdnad och serviceinsatser - Planerar och genomför aktiviteter med klienten - Genomför delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter Rollen kräver en djup förståelse för både pedagogiska och sociala aspekter av funktionsnedsättning, samt förmågan att samordna och leda arbetet inom en LSS-verksamhet. Vem är du?Som person är du serviceinriktad, uppmärksam och tillmötesgående. Tjänsten som boendestödjare ställer krav på tålamod, flexibilitet och lyhördhet. Som medarbetare på Humana tar vi ett gemensamt ansvar för vår arbetsmiljö och strävar efter att skapa ett gott klimat på enheten och i arbetsgruppen genom ett respektfullt bemötande. Stor vikt kommer därför att läggas vid personlig lämplighet samt att man har en tidigare erfarenhet inom LSS. För att söka tjänsten krävs det att du har: - Utbildning som undersköterska eller boendestödjare - Erfarenhet inom LSS - Vi ser gärna att du har kunskaper inom lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik och motiverande samtal - Goda kunskaper i svenska i tal och skrift då dokumentation är en stor del av arbetet - B-körkort Vi erbjuderEtt team som består av engagerade medarbetare som värdesätter samarbete och stöttar varandra. Tillsammans strävar vi efter att ständigt förbättra kvaliteten i allt vi gör. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar. Vad händer nu?Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.Välkommen med din ansökan! [email protected]
Vill du ha ett roligt och varierande jobb där du får möjlighet att utvecklas både som person och i din profession? Visöker nu 2 boendestödjare som vill ingåivårt team på Trehörna 7. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Tjänstens omfattning är 80-100 % beroende på dina önskemål.Om Trehörna 7Trehörna 7 är en gruppbostad med fem platser för personer med autism och/eller måttlig intellektuell funktionsnedsättning. Gruppbostaden är belägen i Urshult, Tingsryds kommun, med närhet till både natur, restaurang, livsmedelsbutik och kollektivtrafik. I verksamheten arbetar 14 boendestödjare och en gruppchef. Verksamheten genomsyras av arbetsglädjeoch arbetsdagarna bjuder ofta på många skratt tillsammans med kollegor och boende. Om rollenI rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner.Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid samt helger. Verksamheten har behovsbaserat önskeschema vilket ger dig inflytande över hur din arbetstid förläggs. Du har en gruppchefnära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Din erfarenhet och kunskapDu som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning.Du har godakunskaper i svenska i både tal och skrift, goddatorvana och erfarenhet av dokumentation.Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen samt tidigare erfarenhet av arbete med AKK och Tecken som stöd.I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Du haren positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Dutrivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör. Du respekterardina arbetstider och har tålamod och förmåga att hålla dig lugn även i stressiga situationer. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag och skobidrag Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställningLön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 25-02-24Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregisterbehöver uppvisas vid en eventuell anställning.För mer information kontakta: Åsa Häggblad, verksamhetschef: 0702248320 alt. [email protected] Facklig kontakt: Kommunal,www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande.Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klickahär. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea.www.nytida.se
OmsorgsCompagniet i Norden har varit verksamt sedan 2003 och har etablerade kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Trollhättan. Vi erbjuder personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende. Just nu söker vi en avlösare till en 15-årig pojkei Årsta. Tjänsten är på 12 timmar/månad månad och delas upp till 2-4 tillfällen. Avlösarservice syftar till att ge en kortvarig avlastning till vårdnadshavare för att ta hand om barnet med särskilda behov tex följa med på aktiviteter. KVALIFIKATIONER Vi letar efter dig som är intresserad av att arbeta med människor. Du bör vara ansvarsfull, serviceinriktad, ha god bemötande och vara lyhörd. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer genomförs löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. OmsorgsCompagniet prioriterar både kundernas och personalens trygghet. Det innebär att vi vid anställning kommer att begära ett registerutdrag från dig innan du påbörjar arbete. Observera att handläggningstiden hos polisen kan vara upp till två veckor, så se till att beställa ditt registerutdrag så snart som möjligt. Du beställer själv registerutdraget enligt enskild person från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003 och är en etablerad verksamhet inom omsorgstjänster. Vi erbjuder personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende och vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Trollhättan. Just nu söker vi en engagerad avlösare till en ungman. Du kommer att spela en viktig roll genom att ha omsorg om honom så att närstående får avlastning i vardagen.Tjänsten är på heltid eller deltid, vardagar kl. 9-18 med viss flexibilitet. Vid behov kan även helgarbete bli aktuellt samt resor utomlands. Kundens intressen är bl.a.fotografi, film, tv-spel, kläder och mode. Vi söker dig som har utbildning och erfarenhet av att arbeta med människor med autism, OCD och tvångstankar. Du är empatisk, inkännande, har god kommunikationsförmåga och är en förtroendeingivande person. Kvalifikationer: Utbildning och/eller dokumenteraderfarenhet av vård och omsorg Ansvarsfullhet, empati och god förmåga att kommunicera. Flexibilitet och förmåga att anpassa sig till andras behov och rutiner. Positivt bemötande och förmåga att skapa en trygg och kärleksfull miljö. Personlig lämplighet och förmåga att samarbeta med både brukaren och anhöriga. Intervjuer sker löpande, så vi ser fram emot att ta emot din ansökan så snart som möjligt. OmsorgsCompagniet i Norden värnar om såväl kundernas som personals trygghet. Därför begär vi alltid utdrag ur belastningsregistret för alla anställda. Vi ber dig att beställa ditt registerutdrag från polisen så snart som möjligt, då handläggningstiden kan vara upp till två veckor. Du beställer detta med mobil bank IDpå polisens webbplats Detta utdragska du beställa https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr.. Vänliga hälsningar, OmsorgsCompagniet i Norden
Nu söker vi på Hedens Omvårdnadscenter i Bollnäs sommarvikarier! Kul att du hittade hit! Vi tror att du tycker om att möta människor och att du är intresserad av att förstå vad som ligger bakom olika beteenden. Du brukar förmodligen hitta nya sätt att lösa en situation. Det löser sig oftast för du är trygg i dig själv, nyfiken, lyhörd, och närvarande. Om det här stämmer in på dig kanske du vill jobba med oss i sommar? Vad gör vi?Hos oss på Nytida får du möta människor som har olika behov av stöd och omsorg. Det handlar om att stötta barn, unga och vuxna med funktionsnedsättning eller psykosocial problematik. Tillsammans lagar vi mat, städar, går på utflykter, tränar, samtalar och mycket mer. Vi söker dig som vill lära känna, förstå och vara en del av en annan persons liv. Till dig från oss... Introduktion Förmånsportal med rabatter Vi har kollektivavtal samt tillhörande försäkringar. Coachande och stöttande chefer nära dig Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra boende Du får även... genuina möten och erfarenheter som rustar dig för framtiden, oavsett var den är. möjlighet att visa vem du är. Ofta är sommarjobbet en ingång till en tillsvidareanställning hos oss efter din utbildning/examen. en arbetslivserfarenhet som gör stor skillnad på ditt CV. Att ha jobbat med människor som behöver stöd, visar dina kommande arbetsgivare att du har erfarenhet av att möta många olika personer utifrån deras behov. Det behövs i alla branscher. Om Hedens Omvårdnadscenter Hedens Omvårdnadscenter är ett HVB och särskilt boende (SoL) för personer med psykiatriska diagnoser. Vi har 56 platser uppdelade på sex enheter: Heden, Hedbacken, Hedgården, Solheden, Björkheden och Solrosen. Du har chefer nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten samt många kollegor med lång erfarenhet som hjälper dig att komma in i arbetet. Att skapa och stärka relationer till våra boende är en förutsättning hos oss, vilket kräver ett engagemang och en nyfikenhet för dig som medarbetare. Hos oss arbetar du varierad arbetstid, det vill säga dag, kväll, helg och natt (vaken). Under sommaren ägnar vi tid åt aktiviteter och utflykter som till exempel bad eller kulturevenemang. Din erfarenhet och kunskap Vi tror att du som söker till oss: - lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap om vård och omsorg och tycker mycket om att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska och har arbetat några år inom omsorgen. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är också meriterande. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: LöpandeSista ansökningsdag: 2025-05-30Har du frågor? Kontakta gärna: [email protected] kontakt: Kommunal, www.kommunal.se AnsökanVälkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Nytida så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare stärker individen i att leva ett självständigt liv. nytida.se
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov.Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nudig som stämmer in på följande: Vill arbeta hos en kvinna i 50 årsåldern bosatt i Alingsås Är rökfri Har goda kunskaper i svenska Har erfarenhet av att arbeta kväll och natt Det är även meriterande om du: Har erfarenhet av liknande arbete Har B-körkort Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är ett vikariat som sträcker sig fram till 2025-12-31.Tjänstgöringsgraden är på ca 35%. Tjänsten innebär arbete under kvällstid eller nattetid. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde 2025-02-24 Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Sandra Heras [email protected]
Om tjänsten Vi på Olivia Personlig Assistans söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund i Vikingstad, 20 minuter från Linköping. Vi söker dig som vill jobba deltid eller som timvikarie vid behov. Arbetstiderna varierar och kommer vara förlagda ungefärenligt följande: 07.00-07.50 på vardagar 16.30-19.00 på tisdagar och onsdagar 09.00-14.00 på fredagar 15.00-19.00 på söndagar Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående. Om kunden Kunden är en kvinnai 50-års åldern med som bor med sin dotter och har ett intresse för träning. Hon arbetar till vardags och reser därför till Stockholm cirka två gånger i månaden.Personen behöver din hjälp som assistent i sin vardag för att kunna vara så självständig som möjligtdå hon har dysmeli. Arbetsuppgifterna är enligt följande: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor, t.ex.matlagning och handling. Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Stötta vid förflyttningar Är du den kunden söker? Vi söker dig som är lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. I den här tjänsten läggs stor vikt vid personlig lämplighet ochpersonkemi. Meriter: Erfarenhet som personlig assistent Annan vårderfarenhet Sysselsättningsgrad:2 st, deltid eller extra vid behov Tillträde:Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. För att komma till anställning behöver du ha ett BankID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia . För dig med Anställningsstöd: Olivia Personlig assistansär ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia personlig assistans är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Personlig Assistans Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Vi söker en personlig assistent till en 35-årig man som är bosatt i Rimbo. Arbetsuppgifterna kan bland annat innefatta personlig hygien, promenader, aktiviteter, matlagning och mathandling. Kunden har ett intresse för musik, träning och mat, och vi ser det som positivt om dessa intressen är något du delar med honom. Tjänsten är på ca. 75 % fr.o.m. omgående till den 9/3.Den fördelas på dygnets alla timmar, mån-sön. Det är dubbelassistans ungefär 5 timmar/dag och väntetid 7,5 timme/natt. Arbetstiderna ser ut som följande, dagtid 09.00-18.00 samt kvälls- och nattid 18.00-09.00.Omfattning:Deltid.Antal tjänster:1.Tillträde:Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Om dig - Som personlig assistent ser vi gärna att du ärsamarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är meriterande om du har: B-körkort, Erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg och, Ett intresse för musik, träning och mat. Det är krav på att du har: Flytande kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift. RekryteringsprocessenDin ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare.Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuellanställningFöranställning hos oss på Nordström Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.För dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se
Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb hos oss på Humana. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om oss Löten/Löten 2är till för ungdomar med beroende samt psykosocial och/eller neuropsykiatrisk problematik. De har ofta svårigheter med familj och skola, psykisk ohälsa, självskadebeteende, isolering, ilska eller impulskontroll, kriminalitet, risk- eller beroende, konfliktfyllda relationer samt olika former av riskbeteenden. Vi tar placeringar enligt SoL och LVU. På Löten/Löten 2arbetar vi framför allt utifrån inlärningspsykologiska principer och evidensbaserade metoder med fokus på KBT samt arbetar från manualbaserad DBT. Genom att observera och tydliggöra funktionella beteenden uppmärksammar vi den unge på strategier och verktyg för att själv hantera situationer i livet. Behandlingen sker i form av olika former av samtal, träning i sociala situationer samt rollspel. Andra delar av vårt behandlingsupplägg är LAB, MI , A-CRA, ART, mindfulness, yoga och hästunderstödda insatser. Löten/Löten 2 är även certifierat för Connect, en evidensbaserad metod för att säkerställa en sund och trygg anknytning mellan personal och ungdomar. Vi arbetar också med social färdighetsträning där ungdomarna övar på sociala och praktiska färdigheter genom dagliga aktiviteter tillsammans med personalen och övriga ungdomar. Grunden är en strukturerad och förutsägbar vardag där ungdomarna möter personal och andra vuxna som goda förebilder i de situationer som uppkommer. Lötens förhållningssätt är att vara en trygg bas för de ungdomar som vistas hos oss, och genom god vård och behandling skapa goda förutsättningar för en positiv och varaktig förändring hos varje enskild individ. Vi arbetar salutogent, motivationsstödjande och lågaffektivt. Behandlingen styrs av individuella genomförandeplaner som bygger på den unges behov, förutsättningar och styrkor. Avgörande är att bygga ärliga relationer och visa varje ungdom att vi alltid finns där för var och en. Att arbeta med ungdomarnas motivation och aktiva delaktighet genom hela behandlingsprocessen säkerställer att vi utgår från deras behov och resurser, och att kraven är rimliga och begripliga. Vi har också HVB hemmet Villa Fridhem som jobbar med pojkar 14-18 år på likartat sätt som vi gör på Löten och Löten 2. Om rollen Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Trygghetsskapande aktiviteter såsom tillsyn och omsorg Dokumentation-dagligen föra journal i dokumentationsprogram Praktiska arbetsuppgifter Som timvikarie är det fokus på omsorg, säkerhet och praktiska göromål, på vår enhet blir du en viktig del i det dagliga arbetet kring ungdomarna. HSL-insatser såsom medicindelegering I tjänsten ingår även vardagliga sysslor Vi arbetar med evidensbaserade metoder och då främst tydliggörande pedagogik. Tjänsten är en visstidsanställning. Arbetet sker under dagtid, kväll, natt och helg. Lön sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vem är du? Som person är du ansvarstagande, relationsskapande, flexibel och trygg. I rollen är det viktigt att du visar stor empati samtidigt som du har förmågan att sätta gränser vid behov. Arbetet innebär ett nära och förtroendefullt samarbete med dina kollegor och du har därför god kommunikations- och samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Inför anställning lämnas utdrag ur belastningsregistret. För att söka tjänsten krävs det att du: Är utbildad socialpedagog, socionom, behandlingspedagog eller har annan avslutad eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig Har erfarenhet av behandlingsarbete Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Har god systemvana då dokumentation förekommer i hög omfattning Har B-körkort Vi erbjuder Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Caroline De Carro [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer