Stödperson/avlösare till ung man i Danderyd heltid/deltid
AB Omsorgscompagniet i Norden
Personliga assistenter

AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003 och är en etablerad verksamhet inom omsorgstjänster. Vi erbjuder personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende och vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Trollhättan. Just nu söker vi en engagerad avlösare till en ungman. Du kommer att spela en viktig roll genom att ha omsorg om honom så att närstående får avlastning i vardagen.Tjänsten är på heltid eller deltid, vardagar kl. 9-18 med viss flexibilitet. Vid behov kan även helgarbete bli aktuellt samt resor utomlands. Kundens intressen är bl.a.fotografi, film, tv-spel, kläder och mode. Vi söker dig som har utbildning och erfarenhet av att arbeta med människor med autism, OCD och tvångstankar. Du är empatisk, inkännande, har god kommunikationsförmåga och är en förtroendeingivande person. Kvalifikationer: Utbildning och/eller dokumenteraderfarenhet av vård och omsorg Ansvarsfullhet, empati och god förmåga att kommunicera. Flexibilitet och förmåga att anpassa sig till andras behov och rutiner. Positivt bemötande och förmåga att skapa en trygg och kärleksfull miljö. Personlig lämplighet och förmåga att samarbeta med både brukaren och anhöriga. Intervjuer sker löpande, så vi ser fram emot att ta emot din ansökan så snart som möjligt. OmsorgsCompagniet i Norden värnar om såväl kundernas som personals trygghet. Därför begär vi alltid utdrag ur belastningsregistret för alla anställda. Vi ber dig att beställa ditt registerutdrag från polisen så snart som möjligt, då handläggningstiden kan vara upp till två veckor. Du beställer detta med mobil bank IDpå polisens webbplats Detta utdragska du beställa https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr.. Vänliga hälsningar, OmsorgsCompagniet i Norden

27 januari 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Timvikarie som personlig assistent till tjej i Umeå
Assistera Skandinavien AB
Personliga assistenter

Vi söker nu en engagerad och ansvarsfull medarbetare till vårt dynamiska team på Assistera Skandinavien AB. Vi är ett företag som specialiserar oss på personlig assistans och vi värdesätter samtliga medarbetares bidrag till verksamheten. Personliga egenskaper och kvalifikationerVi letar efter en individ som behärskar svenska språket flytande i både tal och skrift. Det är avgörande att du kan kommunicera effektivt med assistansanvändare, kollegor och vårdpersonal för att undvika missförstånd. Du bör vara noggrann, initiativrik och lösningsorienterad. Vi ser gärna att du är lyhörd och har förmågan att läsa av brukarens outtalade behov samt besitter empati och stabilitet i stressiga situationer. En positiv attityd och tydlig kommunikation är också viktigt för denna roll. Stor vikt läggs vid din personliga lämplighet. Arbetsuppgifter och ansvarsområdenSom vår medarbetare kommer du att stödja assistansanvändaren i allt de inte klarar av själva, i linje med deras beviljade insatser. Detta inkluderar hjälp med förflyttningar, hushållsuppgifter, personlig hygien samt aktiviteter både i och utanför hemmet. Dokumentation, rapportering och vissa delegerade uppgifter kan också ingå i dina arbetsuppgifter. Övriga krav och informationEtt B-körkort är meriterande och kan vara ett krav beroende på brukaren. Arbetstiderna varierar och kan inkludera dagar, kvällar, nätter och helger. Urval och tillsättning sker löpande. Vid vidare process kommer du att behöva verifiera din identitet och arbetsrätt i Sverige. Notera att bakgrundskontroller och polisutdrag kan komma att begäras. Om anställningenLönLönetyp: Fast månads-, vecko- eller timlön Möjlighet till deltidsanställning. Vi ser fram emot att få läsa ditt CV och personliga brev. Tveka inte att höra av dig för mer information om hur du kan bli en del av vårt fantastiska team!

27 januari 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Kundansvarig inom personlig assistans i Örebro
AB Omsorgscompagniet i Norden
Personliga assistenter

Om jobbet OM OMSORGSCOMPAGNIET AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro & Trollhättan. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, stödboende & LSS-boende. Besök gärna vår hemsida www.oc.se DET VI SÖKER Vi söker en medarbetare med hjärtat på rätt ställe, som älskar att få arbeta med människor. Vårt arbete handlar om att ge alla människor en möjlighet att leva ett normalt liv och med oss får du möjligheten att få vara med att tillgodose våra kunder den möjligheten. Tjänsten är en heltidsanställning och du kommer att utgå från kontoret i Örebro men resor i tjänsten ingår. Tjänsten som kundansvarig kräver självständighet, ansvarstagande, samarbetsförmåga och flexibilitet. Kvalitet är en viktig del i arbetet och vi förutsätter att våra medarbetare arbetar med ambitionen att leverera det bästa möjliga resultatet och sätter kunden i fokus. Vi söker dig som gillar att vara ute och träffa nya människor och arbeta för att få in nya till företaget. Det gäller att vara kreativ för att hitta dem och du behöver vara orädd för att ta nya kontakter och initiativ. Du behöver uppskatta att få arbeta självständigt och våga ta egna beslut inom givna ramar. ARBETSBESKRIVNING Nu söker vi en kundansvarig till Örebro! Som kundansvarig förvaltar du företagets relationer med handläggare, kunder och är delaktigt i uppstarten av nya kundärenden. Som kundansvarig inom personlig assistans ansvarar du i samråd med verksamhetschefen för planering, genomförande och uppföljning av verksamheten. Du tar ekonomiska beslut inom givna ramar, har delegerat arbetsmiljöansvar samt leder och fördelar det dagliga arbetet. Tjänsten innefattar personalledning vilket innebär att koordinera medarbetarna och skapa deras arbetsschema. Arbetsuppgifterna omfattar bl.a. att leda personalmöten och upprätta goda relationer med sin personalgrupp. Administration ingår i arbetsuppgifterna vilket gör att kundansvarige bl.a. hanterar personalens tidsrapportering till Försäkringskassan, lönerapportering och följer upp att dokumentation genomförs. Du är närmaste chef till de personliga assistenterna i din enhet. Ett krav för tjänsten är B-körkort. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet! MERITERANDE: -Tidigare erfarenhet av uppdrag som kundansvarig eller motsvarande. -Erfarenhet av personalledning. -Eftergymnasial utbildning HUR SKER REKRYTERINGEN Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum, inkom med din ansökan så fort som möjligt! OmsorgsCompagniet värnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Du beställer själv registerutdraget enligt enskild person från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr...

27 januari 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Personlig assistent sökes till en flicka på Gotland
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Du kommer vara med och stötta vår flicka i hennes vardag, i skolan och i hemmet. Du ska brinna för att arbeta med barn och att se möjligheter. Vi letar efter en familjekär och social person som ser vår dotters behov och möjligheter. Det viktiga är inte att du har erfarenhet av rollen som assistent, vi kommer utgå från hur du anknyter dig till vår dotter och familj. Arbetet utförs både i Visby och på östra Gotland varför körkort och egen bil är ett krav. Tjänsten är påca. 10 % och fördelade på dygnets alla timmar, mån-sön. Arbetstiden fördelas på dag- eller nattpass.Tanken är att du som söker är intresserad av att hoppa in och täcka upp vid ordinarie personals frånvaro.Omfattning:Behov/extra.Antal tjänster: 1.Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Om dig - Som personlig assistent ser vi gärna att du ärsamarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Dettakan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du: Innehar B-körkort, Har tillgång till egen bil, Är rökfri, Inte är pälsdjursallergiker, Har flytande kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift. RekryteringsprocessenDin ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare.Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuellanställningFöranställning hos oss på Nordström Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/För dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se

27 januari 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Samordnare till Hemnovia // Göteborg
Oddwork Sweden AB
Socialsekreterare

Glädje, tillväxt och utveckling på samma rättvisa villkor. Det är en verklighet som vi på Hemnovia ständigt strävar att uppnå för barn och unga i vårt samhälle. På vårt kontor jobbar familjehemskonsulenter med gedigen kompetens och erfarenhet av det sociala arbetets breda verksamhetsfält. Om du, likt oss, vill göra en betydelsefull insats och skapa skillnad som är viktig på riktigt – då är vi platsen du söker. Som Samordnare Hos oss blir du en del av ett sammansvetsat team som alla månar om barnens bästa. Här kommer du kombinera både strategiskt och operativt arbete när du stödjer våra familjehemskonsulenter i deras dagliga arbete och stöttar upp i vår öppenvårdsverksamhet. I tätt samarbete med närmsta chef kommer du att utreda, rekrytera och handleda familjehem och vägleda i komplexa ärenden. Dessutom kommer du ha kontakt med uppdragsgivare samt axla ett uppföljande ansvar i förhållande till våra placeringar, dokumentation och beredskapstjänstgöring. Hos oss väntar en varierande roll med meningsfulla arbetsuppgifter, nära samarbete med din chef och kollegor samt en inkluderande miljö som värnar om våra anställdas välmående. Vi söker dig med: …hjärtat på rätt ställe och erfarenhet inom socialt arbete. Du brinner för att skapa långsiktiga lösningar och vara ett stöd i utmanande situationer. Som person är du trygg, flexibel och strukturerad. Med din problemlösande förmåga och ditt omsorgsfulla sätt, står du stadigt och lugnt även om vägen framåt byter riktning. Med din strategiska förmåga bidrar du till att utveckla både verksamheten och teamet. Har du tidigare erfarenhet av ledarskap eller som samordnare är detta ett plus. Våra önskemål: Socionomexamen och tidigare erfarenhet av socialt arbete, gärna med familjehem. Svenska i tal och skrift. Körkort och möjlighet att resa vid behov. Förmåga att arbeta strategiskt och strukturerat, med fokus på kvalitet och utveckling. Nyfikenhet och flexibilitet – du trivs i en miljö där förändring är en naturlig del av arbetet. Utbildning inom kälvestensutredning är meriterande. Varför Hemnovia? På Hemnovia erbjuds du ett tryggt och mjukt arbetsklimat där våra ledord; ansvar, engagemang, kvalitet och utveckling genomsyrar vårt arbete och vår verksamhet. Vi värdesätter vår goda teamkänsla högt och lägger stor vikt vid samarbete och erfarenhetsutbyte. Här får du möjlighet att påverka och växa i din roll genom kontinuerlig kompetensutveckling och utbildningar. Vi erbjuder även gemensamma arbetsbilar, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Låter det som en arbetsplats för dig? Ansök idag och gör skillnad med din insats! START: Enligt överenskommelse PLATS: Göteborg OMFATTNING: Heltid KONTAKT: Senior Talent Manager Carolina Elofsson, [email protected] (för frågor, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDAG: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

27 januari 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Personlig Assistent sökes till Farsta/ Fagersjö
Olivia Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

På Olivia Personlig Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Just nu söker vi dig som vill arbeta som personlig assistent till en kvinna i 29-årsåldern med ett virus som påverkat ryggmärgen. Hon har bland annat tracheostomi, host- och sugmaskin samt lift i hemmet. En del av introduktionen innebär en heldagsutbildning på Danderyds sjukhus för att hantera dessa och andra hjälpmedel. Arbetsuppgifterna är enligt följande: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Trackvård/andningsvård Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Lyft kan förekomma vid förflyttningar (hjälpmedel finns tillhands) Följa med till skola/arbete Tjänsten kan komma att innebära arbetspass förlagda enligt följande arbetstider: Kl. 15-21 Om dig Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som brinner för att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd, lösningsfokuserad, initiativtagande samt drivande i din personlighet och en engagerande lagspelare. Meriterande är om du har: Vårdutbildning eller motsvarande Erfarenhet av arbete med ryggmärgsskador eller tracheostomi KRAV: Vårderfarenhet eller motsvarande För anställning krävs att du har ett BankID och godkänner att använda detta i tjänsten samt att du uppvisar ett aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister, det beställer du här. Registret du ska beställa heter "Arbete med barn med funktionsnedsättningar", då vi använder detta för alla våra anställningar. Omfattning:3 stycken varierande Heltid-, Deltid- och Extratjänster på cirka 50-100%. Tillträde: Enligt överenskommelse. Genomgång av ansökan sker löpande och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal

27 januari 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Personlig assistent sökes till en aktiv och levnadsglad tjej

Vill du ha ett meningsfullt arbete där du får vara en del av någons vardag, och göra skillnad?Vi söker nu personliga assistenter till en tjej i 30-årsåldern som bor i centrala Sandviken. Det här är ett arbete för dig som trivs med att skapa trygghet. Du behöver ha en förmåga att balansera ett flexibelt och initiativrikt arbete med att vara strukturerad och följa rutiner. Det är viktigt för att ge vår kund stabilitet och harmoni i vardagen. Som personlig assistent åt henne så kommer arbetet att utgå från hennes dagliga behov, du ska vara hennes stöd och hjälp i vardagen, på daglig verksamhet, med all praktisk hjälp i hemmet och med olika fritidsaktiviteter. Vi söker dig som har en naturlig omtanke och ett stort hjärta, är initiativrik, engagerad, lyhörd och flexibel. Eftersom ni kommer spendera mycket tid tillsammans, så är det viktigt att ni trivs ihop och har en fin personkemi. Det är önskvärt att du har erfarenhet av personlig assistans, men det är inget krav. Vi lägger allra störst vikt vid personlig lämplighet. Förutom detta så finns det några krav till för att du ska kunna jobba hos vår kund, nämligen: Du är kvinna Du är rökfri God svenska i tal och skrift Du kan arbeta dygnspass med väntetid Vi söker ordinarie personal för rullande schema på deltid, samt vikarier vid behov. ____________________ OP Assistans erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn iGästrikland, Dalarna, Hälsingland och NordUppland. Vi erbjuder en assistans som tydligtutgår ifrån kundens behov och önskemål samtidigt som vi prioriterar god arbetsmiljö för våramedarbetare. OP Assistans har idag 53 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda påhel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle.Vi erbjuder: En trygg anställning med kollektivavtal Ett nära samarbete med ett engagerat team Friskvårdsbidrag till alla anställda Möjlighet att utvecklas inom företaget. Bland annat med samordnaransvar Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se ____________________ För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner attanvända ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är attdu som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuelladokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned påSkatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18år.Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittardu här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsensslutdatum.

27 januari 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Familjehem/jourhem sökes
Vivant Assistans AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant

24 januari 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Familjehem/jourhem sökes
Vivant Assistans AB
Socialsekreterare

Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant

24 januari 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Familjehem/jourhem sökes
Vivant Assistans AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant

24 januari 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025