Personal till LSS-boende i Bromma
AB Omsorgscompagniet i Norden
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Om bolaget OmsorgsCompagniet har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Trollhättan. OmsorgsCompagniet driver verksamheter inom personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd, stödboende, LSS boende samt träningsboende . Vi har idag ca 1000 medarbetare inom koncernen och är helt privatägda. Vi söker nu medarbetare på ett längre vikariat samt på timmarsom med sin kunskap, sitt engagemang och positiva framtoning vill arbeta hos oss. För rätt person kan det leda till en fast tjänst i framtiden. Tjänsterna kommer främst vara dagtid, kvällar och helger, i enstaka fall även pass med sovande jour. Serviceboendet i Bromma är beläget vid Brommaplan. Målgruppen tillhör personkrets 1, vuxna från 18 år med lindrig utvecklingsstörning, autism eller autismliknande tillstånd. Vi har väl upprättade samarbeten med beroendemottagningar och psykiatrienheter. Boendet består av 14 lägenheter i två fastigheter där även andra hyresgäster bor. Det är tillåtet att ha husdjur i sin lägenhet. Vår gemensamhetslokal är bemannad dygnet runt. I lokalen finns även möjlighet till gemensamma aktiviteter, socialt umgänge, matlagning och gemensamma måltider. Vi erbjuder och är flexibla samt anpassar individuella lösningar till socialtjänsten och den boendes önskemål. Arbetsuppgifterna är att ge den boende stöd i vardagen, följa upp kontakt med vård och myndigheter. I dina arbetsuppgifter ingår administrativa och praktiska arbetsuppgifter. Arbetstiderna är dygnet runt där sovande jour ingår samt dags- eller kvällspass. Du som söker tjänsten är trygg, stabil och ödmjuk. Vi förväntar oss att du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du relaterar till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt och du tar ansvar för att hitta lösningar på situationer som kan uppstå under arbetstid. Du skall tycka om att arbeta nära klienterna och motivera till förändring. Vi erbjuder många gemensamma aktiviteter med fokus på hälsa och träning. Vi vill att du har tvåårig eftergymnasial utbildning motsvarande yrkeshögskola eller folkhögskola med pedagogisk eller social och beteendeinriktning. Du har tidigare erfarenhet inom vård- och omsorgsområdet liksom erfarenhet av behandlingsarbete med vuxna. Rekryteringsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Så skicka din ansökan redan idag! OmsorgsCompagniet har som policy att begära in registerutdrag på samtliga personer vi anställer. Beställ gärna utdraget redan nu så du hinner få hem det. Du hittar utdraget på polisens hemsida, https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr...

16 januari 2025
Sista ansökan:
5 juli 2025
Personlig assistent sökes till Trollhättan - timvikariat
AB Omsorgscompagniet i Norden
Personliga assistenter

AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg , Malmö, Örebro och Trollhättan. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende. Beskrivning: Vi söker personlig assistent till timvikariatmed möjlighet till förlängning i Trollhättan. Som personlig assistent på OmsorgsCompagniet förväntar vi oss att du är pålitlig, engagerad och varm som person. Du bör vara flexibel och tillgänglig för arbete både dag-och kvällstid samt helger. Arbetsuppgifter: Assistera med dagliga sysslor såsom matlagning, tvätt, städning och inköp Hjälpa till med att planera och genomföra aktiviteter utanför hemmet Assistera med personliga ärenden såsom läkarbesök med mera Krav: Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ B-körkort God förmåga att planera och prioritera uppgifter Meriterande om du arbetat som assistent eller liknande tidigare Vi erbjuder: En meningsfull och givande roll En unik möjlighet att göra en skillnad i någon annans liv En stöttande och engagerad arbetsgrupp som arbetar tillsammans för att möta våra kunders behov Kollektivavtal Uppdragen tillsätts löpande så skicka in din ansökan redan idag! För våra kunders och anställdas säkerhet begär vi in registerutdrag på samtliga personer som anställs hos bolaget. Du hittar och beställer utdraget själv på polisens hemsida, utdraget heter kontrollera egna uppgifter.

16 januari 2025
Sista ansökan:
5 juli 2025
Personlig assistent i Ockelbo

OP Assistans söker dig som vill jobba dygn som personlig assistent i Ockelbo. Arbetet innebär att stödja en person med funktionsnedsättning i dennes vardag, med målet att skapa förutsättningar för ett meningsfullt och självständigt liv.Du kommer att vara en viktig del av kundens liv och hjälpa till med allt från personlig omvårdnad och vardagssysslor, till fritidsaktiviteter och social samvaro.Vi har flera kunder i området, så arbetsuppgifterna varierar beroende på vem du jobbar hos. Vi matchar dig med våra kunders kravprofiler för att se om vi har ett uppdrag till dig hos någon av våra kunder. Vi söker dig som Har ett genuint intresse för att arbeta med människor Är ansvarstagande, lyhörd och flexibel Gärna har erfarenhet av att jobba som personlig assistent, eller annat yrke inom omsorgen. Men det är inget krav. Vi värdesätter den personliga lämpligheten och kemin mellan dig och kunden allra högst. Har körkort B Kan jobba dygn Kan jobba i Ockelbo Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Arbetspassen är förlagda på dygnspass med väntetidVi söker i första hand timvikarier som kan jobba vid behov. Vi erbjuder: En trygg anställning med kollektivavtal Ett nära samarbete med ett engagerat team Friskvårdsbidrag till alla anställda Möjlighet att utvecklas inom företaget. Bland annat med samordnaransvar OP Assistans erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn i Gästrikland, Dalarna, Hälsingland och NordUppland. Vi erbjuder en assistans som tydligt utgår ifrån kundens behov och önskemål samtidigt som vi prioriterar god arbetsmiljö för våra medarbetare. OP Assistans har idag 53 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle.Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se För anställning hos oss på OP Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum. Välkommen med din ansökan!

15 januari 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Personliga assistenter sökes till en kvinna i Klippan
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Hej! Jag är en kvinna på 26 år som nu söker fler assistenter till mitt team. Idag bor jag på en liten gård strax utanför Klippan tillsammans med mina föräldrar men tanken är att jag ska flytta hemifrån. Jag har svår ME och autism och söker dig som har ett genuint engagemang för arbete med människor och som ser uppdraget långsiktigt. Som min assistent finner du glädje i att hjälpa och stötta en annan människa i det vardagliga och du trivs med ett lugnare arbetstempo där fokus är att skapa livskvalitet för personen du arbetar med. Under dagen varierar min energi och jag är ljud och ljuskänslig. Du behöver därför vara inlyssnande och lyhörd för mig och mina behov. Det är viktigt att du inte är allergisk eller rädd för pälsdjur eftersom jag har katter hemma och träffar en vårdhund varje vecka. Jag älskar djur och de skapar mycket glädje i mitt liv. Erfarenhet av mina diagnoser och/eller personlig assistans är meriterande men det viktigaste är att vi trivs tillsammans. Jag önskar även att du har körkort, behärskar svenska språket väl i tal och skrift och du behöver kunna läsa obehindrat, har du ett djurintresse så är det ett stort plus. Det är viktigt för mig att du är flexibel och anpassningsbar samt att du är rökfri. Vi söker någon som kan arbeta cirka 75%, men vi behöver även vikarier som kan hoppa in vid behov. Arbetstiderna är varierande men vi ser gärna att du kan arbeta dag-, kvälls- och nattid (med sovande jour), både på vardagar och under helger. Omfattning:Deltid.Antal tjänster:1 på ca. 75 % och 2 tjänster förextra/vid behov.Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna tillsätts så snart som möjligt. Om dig - Som personlig assistent ser vi gärna att du ärsamarbetsvillig, lyhörd,ansvarstagande, flexibel, en bra lagspelare och har ett stort tålamod. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg och att du harett intresse för djur. Krav är att du innehar B-körkort, behärskar det svenska språket väl i tal, läsförståelseoch skrift, är rökfri ochatt du inte är allergiskmot eller rädd för pälsdjur. RekryteringsprocessenDin ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare.Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuellanställningFöranställning hos oss på Nordström Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.För dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se

15 januari 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Personlig assistent sökes till man i Herrljunga
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Beskrivning av tjänsten Nu söker vi efter rätt person som vill stärka vårt team hos en man i Herrljunga. Mannen har down syndrom och arbetspassen är förlagda på både dag kväll och även nattpass förekommer i tjänsten (väntetid under natten) Exempel på förekommande arbetsuppgifter Du jobbar ensam med kunden så du följer med honom på allt han gör i sin vardag. Kunden gillar att bada, bowla och åka på utflykter. Vi söker dig som vill jobba på en timanställning vid behov när ordinarie personal är sjuka eller behöver ha semester. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Lyhörd Tålmodig Ansvarstagande Om Frösunda Personlig assistansFrösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Timanställning vid behov Omfattning: Arbetstid: Dag, kväll och natt Tillträde: Omgående Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 30/1 2025 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Jennifer Larsson verksamhetschef 010-1303314 Varmt välkommen med din ansökan!

15 januari 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Personlig assistent för timanställning sökes i Skara
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Vill du känna att du gör skillnad i en människas vardag? Gillar du att jobba med människor? Då har vi jobbet för dig. För kunds räkning söker vi nu en personlig assistent för en timanställning i Skara. Tjänsten är vid behov när ordinarie personal är sjuka eller har semester. Kunden har assistans dygnet runt med vaken natt. Schemat på dagtid är kl 08-20 och natten kl 19.45-08. Som assistent är du kundens förlängda arm, du kommer också att befinna dig i kundens hem så det är viktigt att kunden har en trivsam hemmiljö. Som assistent önskar vi att du är positiv och initiativtagande. Kunden bor ensam i en lägenhet. Omvårdnad utav kund hör till de dagliga arbetet och vi söker någon som har erfarenhet av vården sen tidigare . Gärna inom personlig assistans. Ditt arbete är självständigt så det är något du måste vara bekväm med. Kunden har en lift i hemmet så erfarenhet av detta är meriterande men inte avgörande. Exempel på vad för aktiviteter kunden tycker om är spela Ps5, X-box, kolla på film, teknikintresserad och lyssna på musik. Kunden är fullt kommunikativ och är högst delaktig i framtagandet samt planering utav aktiviteter och utflykter.Då all kommunikation sker direkt med kund bör du tala svenska obehindrat. Kunden bor ca 1 mil utanför Skara men förbindelser med buss finns så körkort eller bil är inte ett krav. Vi erbjuder Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Timanställning Omfattning: Vid behov Arbetstid: Dag och kväll Tillträde: Omgående Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 30/1-25 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta Jennifer Larsson verksamhetschef Frösunda 010-130 33 14 Varmt välkommen med din ansökan!

15 januari 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Timvikarier på Sörby Akut HVB
Humana AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb hos oss på Humana. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Hej, jag heter Mikael Eriksson och är verksamhetschef på HVB Sörby Akut i Gullspångs kommun. I min värld har vi ett av de viktigaste uppdrag som finns, att möta, stötta och hjälpa flickor som av någon anledning behöver placeras hos oss, och vi behöver fler timvikarier till vår verksamhet. Sörby Akut är ett litet HVB med plats för sju flickor mellan 12 - 18 år som placeras enligt LVU eller SoL. Vi arbetar utifrån LAB (lågaffektivt bemötande), TMO (traumamedveten omsorg) och har implementerat en metod som heter Connect somt handlar om att vi försöker förstå beteende utifrån anknytningsteori. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: - Omvårdnad i form av direkt behandlingsarbete/kp-samtal/upprättande av genomförandeplaner/aktiviteter m.m - Nätverkskontakter - Dokumentation- och utvecklingsarbete Vem är du? Önskvärt är att du har minst tvåårig eftergymnasial utbildning inom socialt arbete eller annan som bedöms likvärdig. Det är även meriterande om du: - är engagerad och verkligen vill jobba med ungdomar - har erfarenhet av behandlingsarbete är meriterande - har goda kunskaper i svenska i tal och skrift - är van att dokumentera då dokumentation förekommer i hög omfattning Som person är du ansvarstagande, relationsskapande, flexibel och trygg. I rollen är det viktigt att du visar stor empati samtidigt som du har förmågan att sätta gränser vid behov. Arbetet innebär ett nära och förtroendefullt samarbete med dina kollegor och du har god kommunikations- och samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt B-körkort är ett krav i tjänsten. Utdrag ur Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister för personal vid HVB erfordras alltid före anställning. Se Blankett. Tjänstgöringsgrad och arbetstid: Timvikariat. Tjänsten innebär arbete vid behov utifrån ett ordinarie rullande dygnsschema dag/kväll/natt/helg med sovande jour samt vaken natt. Lön: Sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Vi tillsätter tjänsterna löpande enligt överenskommelse. Vi erbjuder Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar. Vad händer nu? Sista ansökningsdag är den 13 februari 2025. Vänta inte med din ansökan då vi kommer hantera ansökningarna löpande. Har du frågor om den här tjänsten är du välkommen att kontakta: Verksamhetschef Mikael Eriksson, [email protected] Biträdande verksamhetschef, [email protected] Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss.

15 januari 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Timvikarie, dygnsjobb som personlig assistent i Orsa
Libra Assistans AB
Personliga assistenter

Är du en erfaren och skojfrisk person med inställningen att allt är möjligt? Det är även bra om du är nyfiken och lyhörd, eftersom det oftasttar ett tag innan man lär sig förstå varandra. Du behöver även kunna ta det lugnt i perioder. Nu söker vi timvikarie till en man i Orsa som gillar yatsy, raggarbilar och även hela raggar-kulturen. Jag som vill ha ny timvikarie är en man i sina bästa år boende i egen lägenhet. I min vardag behöver jag bland annathjälp med hushållssysslor, hygien ochförflyttningar eftersom jag är rullstolsburen. Jag föredrar kvinnliga sökande med erfarenhet. Det viktigaste i slutändan är personkemin. Körkort är ett plus. Vi kommer att göra bakgrundskontroll. Vi kommer intevjua löpande och tjänsten kan tillsättas innan annonstidens slut, så sök idag!Vilka är Libra Assistans? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!

15 januari 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Extra jobb Ledsagare till 21-årig kille i Saltsjöbaden 16h/mån
AB Omsorgscompagniet i Norden
Personliga assistenter

AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003 och är en etablerad verksamhet inom omsorgstjänster. Vi erbjuder personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Trollhättan. Just nu söker vi en ledsagare till en 21-årig kille i Saltsjöbaden. Tjänsten är på 16 timmar per månad. Som ledsagare kommer du att ge stöd vid olika aktiviteter så som att ta en promenad, fika, gå på bio eller äta på restaurang. KVALIFIKATIONER Vi letar efter dig som är intresserad av att arbeta med människor. Du bör vara ansvarsfull, serviceinriktad, ha god bemötande och vara lyhörd. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer genomförs löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. OmsorgsCompagniet prioriterar både kundernas och personalens trygghet. Det innebär att vi vid anställning kommer att begära ett registerutdrag från dig innan du påbörjar arbete. Observera att handläggningstiden hos polisen kan vara upp till två veckor, så se till att beställa ditt registerutdrag så snart som möjligt. Du beställer själv registerutdraget "kontrollera egna uppgifter"från polisen på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret

15 januari 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Stödperson/avlösare till ung man i Danderyd heltid/deltid
AB Omsorgscompagniet i Norden
Personliga assistenter

AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003 och är en etablerad verksamhet inom omsorgstjänster. Vi erbjuder personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende och vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Trollhättan. Just nu söker vi en engagerad avlösare till en ungman. Du kommer att spela en viktig roll genom att ha omsorg om honom så att närstående får avlastning i vardagen.Tjänsten är på heltid eller deltid, vardagar kl. 9-18 med viss flexibilitet. Vid behov kan även helgarbete bli aktuellt samt resor utomlands. Kundens intressen är bl.a.fotografi, film, tv-spel, kläder och mode. Vi söker dig som har utbildning och erfarenhet av att arbeta med människor med autism, OCD och tvångstankar. Du är empatisk, inkännande, har god kommunikationsförmåga och är en förtroendeingivande person. Kvalifikationer: Utbildning och/eller dokumenteraderfarenhet av vård och omsorg Ansvarsfullhet, empati och god förmåga att kommunicera. Flexibilitet och förmåga att anpassa sig till andras behov och rutiner. Positivt bemötande och förmåga att skapa en trygg och kärleksfull miljö. Personlig lämplighet och förmåga att samarbeta med både brukaren och anhöriga. Intervjuer sker löpande, så vi ser fram emot att ta emot din ansökan så snart som möjligt. OmsorgsCompagniet i Norden värnar om såväl kundernas som personals trygghet. Därför begär vi alltid utdrag ur belastningsregistret för alla anställda. Vi ber dig att beställa ditt registerutdrag från polisen så snart som möjligt, då handläggningstiden kan vara upp till två veckor. Du beställer detta med mobil bank IDpå polisens webbplats Detta utdragska du beställa https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr.. Vänliga hälsningar, OmsorgsCompagniet i Norden

15 januari 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025