Om Laholms kommun Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. Som medarbetare i Laholms kommun har du kollegor med många olika yrken och bakgrund, men det som förenar oss är vårt uppdrag och vår gemensamma värdegrund med ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme Om tjänsten På enheten för ekonomiskt bistånd arbetar 8 socialsekreterare/handläggare med försörjningsstöd, i några av tjänsterna ingår också dödsbohandläggning. Ett boendeteam som arbetar med sociala kontrakt arbetar parallellt med enheten under samma enhetschef. Det finns en 1:e socialsekreterare för nära arbetsledning i det dagliga arbetet. Nu söker vi två socialsekreterare som vill ingå i en härlig arbetsgrupp med lång erfarenhet och mycket kunskap! Huvuduppgiften är att utreda och bedöma ansökningar om ekonomiskt bistånd utifrån gällande lagstiftning, rättspraxis och lokala riktlinjer. Arbetet innebär en hög grad av samverkan såväl internt med övriga enheter inom socialförvaltningen/kommunen som externt med exempelvis andra myndigheter och regionen. Som socialsekreterare inom ekonomiskt bistånd krävs att du är serviceinriktad, värnar om samverkan för att den vi möter ska få det stöd som den behöver samt har en god förmåga att genom motiverande samtal stötta den enskilde att så snabbt som möjligt bli självförsörjande och leva ett självständigt liv. Som medarbetare hos oss ser vi det som självklart att arbeta tillsammans och bidra med sin kompetens och vara öppen för att hjälpa varandra när det krävs. Är du den vi söker? Socionom eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig är ett krav. Önskvärt med erfarenhet av handläggning inom ekonomiskt bistånd eller annat myndighetsarbete inom socialtjänsten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. B-körkort erfordras. Om anställningen Antal tjänster: 2 Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer kan komma att ske löpande och tillsättning av tjänster kan komma att ske under ansökningstiden. Övriga upplysningar Bor eller arbetar du i Laholm, Våxtorp, Knäred eller Hishult och är intresserad utav uppdraget som RIB brandman kan du gå in på: https://www.laholm.se/omsorg-och-stod/trygg-och-saker/raddningstjanst. Till följd av lag om belastningsregister ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken Information till annonssäljare Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid. Laholms kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning.
Om mig: Jag är en 28 årig kille som bor tillsammans med min bror i Annedal i Bromma, på gränsen till Sundbyberg. Till mig tar du dig snabbt och smidigt med kollektivtrafiken, med cykel eller en promenad om du bor i Sumpan, Solna eller Bromma. Som person är jag humoristisk, social och tycker mycket om att kolla på film. Jag jobbar på en Daglig Verksamhet på dagarna och då hänger mina assistenter självklart med. På helgerna brukar jag hitta på roliga aktiviteter tillsammans med min bror, som också har assistans, eller ibland tillsammans med en kompis. Vi brukar t.ex. åka till simhallen. Jag är själv delaktig i rekryteringen och väljer mina assistenter med omsorg därför ser jag mycket fram emot just din ansökan. Om dig: Du är van att arbeta vaken natt och har vana av Cpap/Ventilator och förstår vikten av att vara aktiv och lösningsfokuserad. Vissa nätter behöver jag mer stöd från dig än andra nätter och jag vill känna att du är där och ger mig trygghet. Det är mycket viktigt att du känner dig bekväm i det svenska språket, både i tal och skrift. Mina assistenter stöttar mig med allt i min vardag och därför är det viktigt att du också hjälper mig att kommunicera i olika situationer, t.ex. vid läkarbesök eller när jag ska prova ut ett nytt hjälpmedel hos hjälpmedelscentralen. Men inte minst för att du ska kunna förstå ditt arbete och kunna utföra det på ett bra och säkert sätt. Obs! Det är viktigt att du inte är pälsdjursallergiker eftersom jag och min bror har katt och mamma och pappa har hundar som brukar vara hemma hos oss. Det är förstås ett plus om du tycker om våra djur (som är jättesnälla). Egenskaper som jag önskar att du besitter: * Du är och tycker om att vara social på ditt arbete tillsammans med mig * Noggrannhet och god förmåga att strukturera och planera * Bra sinne och minne för detaljer * Lugn utan att för den skull vara långsam * Inkännande i det du gör * Kvick och alert i din personlighet * Du tycker, liksom jag, att det är viktigt att komma i tid till jobbet * Kunna ha många bollar i luften och ha koll på dem samtidigt * Du kan jobba utifrån skriftliga instruktioner utan problem Det är ett stort plus om du har erfarenhet eller kunskap i AKK. Jag tror att du som passar bäst för dessa tjänster är 25 år eller äldre och har arbetat vaken natt tidigare. Det är viktigt för mig att du har arbetat som personlig assistent under vaken natt tidigare och förstår vikten av att vara aktiv och uppmärksam. Bemanning: Det kan komma att ingå ett utökat (och arvoderat) bemanningsansvar i den här tjänsten som innebär att man vissa pass måste vara anträffbar på annan tid än arbetstid, för att i situationer då ingripande krävs ringa in en vikarie eller själv hoppa in och assistera. Detta är Assistans i Balans sätt att säkerställa att våra uppdragsgivare alltid har en välbekant assistent vid sin sida. Uppdraget delas av alla assistenter som arbetar efter ett regelbundet schema. Tjänsten: Arbetet innebär både enkel- och dubbelassistans där samarbete är viktigt både med mig och mina andra assistenter. Just nu söker jag dig som främst kommer arbeta aktiva nattpass (vaken natt) med möjlighet att hoppa in extra även på pass under eftermiddagar/kvällar, passen är förlagda på vardagar och helg. Tjänsten planeras att ligga på ca 75% men vi kan prata om andra möjlighet om du vill. Skriv gärna i din ansökan hur du önskar arbeta. Lön: Individuell lönesättning. Var gärna redo med minst två referenser om du skulle bli kallad till intervju. För att anställas måste du uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Om Assistans i Balans: Assistans i Balans anordnar - med lång och egen erfarenhet - högkvalitativ personlig assistans till personer med omfattande funktionsnedsättning i enlighet med LSS och Independent Living-rörelsen. Vi vill bidra till en jämlikare värld där alla oavsett funktionsnedsättning ges en möjlighet att leva ett självständigt liv med självbestämmande och självrespekt i fokus. Vår service är nära, personlig och kontinuerlig och vår ambitionsnivå är hög. Alla medarbetare får grundlig introduktion, fortlöpande utbildning, ta del av vårt värderingsarbete, friskvårdsbidrag och trygghet genom kollektivavtal (Fremia - Kommunal). Läs mer på www.assistansibalans.se
Jag bor med min bror i Annedal i Bromma, på gränsen till Sundbyberg. Hit tar du dig snabbt och smidigt med kollektivtrafiken eller med cykel/promenad om du bor i Sumpan, Solna eller Bromma. Som person är jag humoristisk, social och tycker mycket om att kolla på film. Jag jobbar på en Daglig Verksamhet på dagarna och då hänger du självklart med. På helgerna brukar jag hitta på roliga aktiviteter tillsammans med min bror, som också har assistans, eller ibland tillsammans med en kompis. Vi brukar t.ex. åka till simhallen. För att jag ska kunna komma iväg på mina aktiviteter så behöver jag dig som har driv och god planeringsförmåga. Du kommer också att assistera mig i samband med diverse vardagsbestyr; såsom att tvätta, diska, städa och handla, duscha, av- och påklädning, kommunikation och allt annat som ingår i de flesta människors vardag. Det är mycket viktigt att du känner dig bekväm i det svenska språket, både i tal och skrift. Det är du som hjälper mig att kommunicera i olika situationer, t.ex. vid läkarbesök eller när jag ska prova ut ett nytt hjälpmedel hos hjälpmedelscentralen. Men inte minst för att du ska kunna förstå ditt arbete och kunna utföra det på ett bra och säkert sätt. Arbetet innebär både enkel- och dubbelassistans där samarbete är viktigt både med mig och mina andra assistenter. Obs! Inga pälsdjursallergiker eftersom jag och min bror har katt och mamma och pappa har hundar som brukar vara hemma hos oss. Förstås ett plus om du tycker om våra djur (som är jättesnälla). Egenskaper som jag önskar att du besitter: * Du är och tycker om att vara social på ditt arbete tillsammans med mig * Noggrannhet och god förmåga att strukturera och planera * Bra sinne och minne för detaljer * Lugn utan att för den skull vara långsam * Inkännande i det du gör * Kvick och alert i din personlighet * Du tycker, liksom jag, att det är viktigt att komma i tid till jobbet * Kunna ha många bollar i luften och ha koll på dem samtidigt * Du kan jobba utifrån skriftliga instruktioner utan problem * Det är viktigt att du vill lära dig och förstå hur jag fungerar och kan anpassa dig efter mina behov. Stort plus om du har erfarenhet eller kunskap i AKK. Du kommer få en gedigen introduktion, kontinuerlig handledning och fort- och utbildning av Balans, som blir din arbetsgivare. INFORMATION KRING TJÄNSTEN Jag söker två personer som kommer arbeta blandat i mitt schema med dagpass 7-15.30, kvällspass 15.30-21.30 och ibland vaken natt. Passen är förlagda under veckans alla dagar, när man jobbar helg är passen oftast lite längre Bemanningsansvar kan förekomma Du är öppen för att hoppa in när någon kollega blir sjuk eller vill vara ledig Vi tror att du som passar bäst för dessa tjänster är 25 år eller äldre. Lön: Individuell lönesättning. Avtal: Fremia-Kommunal Sök gärna tjänsten och det gör du via formuläret nedan Jag ser fram emot din ansökan!
. Hello Se samma annons på svenska nedan. I am now looking for another personal assistant for my team in Järfälla, north of Stockholm. I have a physical disability which means that you will need to help me with most things in my everyday life such as housework, cooking and personal hygiene. I do thinking and communicating myself. I like it at home so most of the time your workplace will be in my home but sometimes I go out on errands and then you’ll be able to come with me. Sometimes I go and train in the pool in the swimming hall, so you have to have some water experience so that you can assist me in the water that reaches up to your shoulders. Ability to swim is not a requirement. I would also like you to be a responsible person and both mentally and physically strong since the work is very challenging both physically and mentally. You will need to assist me with manual transfers as well when the need arises. It is a requirement that you speak and understand English well, as the introduction will be in English. Qualities that I hope you possess are high work ethic, flexibility regarding working hours and tasks, that you are a positive person with a passion for the work as a personal assistant and that you see the employment as long-term as I hope that we will work together for a longer time. It is a requirement that you are a non-smoking woman aged 30-55 years. It is not a requirement that you are a Swedish speaker, for me it is fine if we speak English as well. If you are not yet a Swedish citizen, you need to have a residence and work permit to be employed by me. I am looking for someone who wants to work 19 hours per week, both day, evening and night and extra if needed. We are a small working group that stands in for each other in case of illness and leave. During the period 30/11 to 2/1, you will need to work full-time. With Assistans i Balans as an employer, you are guaranteed support, personal work management, supervision, education and training so that you can act professionally, be confident and develop in an exciting job. Individual salary setting Agreement: FREMIA/KOMMUNAL PErsoni Search via the link and feel free to attach a picture. Hope to see you! Hej, Jag söker nu en till personlig assistent till mitt team i Järfälla, norr om Stockholm. Jag har en fysisk funktionsnedsättning vilket gör att du behöver hjälpa mig med det mesta i min vardag så som hushållsarbete, matlagning och personlig hygien. Att tänka och kommunicera gör jag själv. Jag trivs bra hemma så mestadels kommer din arbetsplats att vara i mitt hem men ibland går jag ut på ärenden och då behöver du kunna följa med mig. Ibland går jag och tränar i bassäng så du måste ha vattenvana eftersom du kommer att få följa med mig och assistera mig i vattnet ca. axelnivå, så simkunnighet är inget krav. Jag ser också gärna att du är en ansvarstagande person samt både mentalt och fysiskt starkt då arbetet är mycket belastande både fysiskt och psykiskt. Du kommer också att behöva assistera mig med manuella förflyttningar när behovet uppstår. Det är ett krav att du pratar samt förstår engelska väl, då introduktionen kommer vara på engelska. Egenskaper som jag hoppas att du besitter är hög arbetsmoral, flexibilitet gällande arbetstider och arbetsuppgifter, att du är en positiv person med passion för arbetet som personlig assistent och att du ser uppdraget som långsiktigt då jag hoppas att vi kommer arbeta tillsammans en längre tid. Det är ett krav att du en rökfri kvinna i åldern 30-55 år. Det är inte ett krav att du är svensktalande, för mig går det bra om vi pratar engelska också. Om du ännu inte är svensk medborgare så behöver du ha uppehålls- och arbetstillstånd för att få anställning hos mig. Jag söker dig som vill arbeta 19 timmar per vecka, både dag, kväll och natt samt extra vid behov. Vi är en liten arbetsgrupp som ställer upp för varandra vid sjukdom och ledigheter. Under perioden 30/11 till 2/1 kommer du att behöva arbeta heltid. Med Assistans i Balans som arbetsgivare är du garanterad stöd, personlig arbetsledning, handledning, ut- och fortbildning så att du kan agera professionellt, vara trygg och utvecklas i ett spännande jobb. Individuell lönesättning Avtal: FREMIA/KOMMUNAL Sök via länken och bifoga gärna en bild. Hoppas vi ses!
. Ser du Personlig Assistans som ett Serviceyrke snarare än ett vårdyrke - då tycker vi att du ska läsa den här annonsen! Personlig assistans handlar om att ge någon annan service i att kunna leva sitt eget liv på sina egna villkor och det kommer du att bli en viktig del i att kunna förverkliga. Vi behöver assistans med att sköta hem och hushåll, hygien och allt annat som hör ett helt vanligt liv till. Vi är två bröder på 20+ som har omfattande funktionshinder, men med din hjälp kan vi leva det liv som vi vill och önskar. Vi bor i en lägenhet i Annedal, Bromma tillsammans med våra två katter, ibland är det två gulliga små hundar hos oss också, så du får inte vara allergisk. Det är ett plus om du tycker om djur i största allmänhet. Du är: Nyfiken och gillar att tänka utanför boxen Sugen på ett arbete och en roll där du får utveckling och fortbildning. Bra på att ha många bollar i luften Strukturerad Lösningsfokuserad Snabb i kropp och knopp! Du gillar: Raska och långa promenader ibland Softa hemma, kolla på film eller spela tv-spel Vi gillar: Fart och fläkt! Hemmamys framför tv eller spel Att åka till badhuset, gå på museum eller hänga med kompisar. Att ha det snyggt och fräscht hemma och ha ordning och reda. Om tjänsten: Omfattning: 50-75% upp till heltid Bemanningsansvar ingår på rullande basis efter introduktion är klar. Ditt jobb är alltid där vi befinner oss. Vi jobbar bägge på daglig verksamhet på dagarna. Arbetstiden är varierande, men det är ett krav att du helst jobbar vardag eftermiddag/kväll och att du kan hoppa in extra vid behov på dagpass eller vakna/aktiva nattpass. Vi behöver assistans dygnet runt så detta är inget 9-17 jobb. Du behöver vara en person som kan och tycker om att jobba varierat. Vi söker dig som tar ditt jobb och din roll på allvar och söker ett långsiktigt arbete. Vi har båda personlig assistans och du varvar med att jobba hos en av oss i taget, vi vill hitta dig som är flexibel och som gillar omväxling. Då vi inte gillar samma saker och har olika behov kommer ditt arbete att variera beroende på vem av oss du ger service åt. Du behöver tala och skriva svenska obehindrat då vi även behöver stöd med AKK och TAKK, har du tidigare erfarenhet av detta är det ett stort plus! Bemanning: Det kan komma att ingå ett utökat (och arvoderat) bemanningsuppdrag i den här tjänsten vilket innebär att man vissa veckor måste vara anträffbar på annan tid än arbetstid, för att i situationer då ingripande krävs ringa in en vikarie eller själv hoppa in och assistera. Detta är Assistans i Balans sätt att säkerställa att våra uppdragsgivare alltid har en välbekant assistent vid sin sida. Uppdraget delas av alla assistenter som arbetar efter ett regelbundet schema. Lönesättningen är individuell och sker enligt överenskommelse med Assistans i Balans, som kommer att vara din arbetsgivare. Nu ser vi så mycket fram emot att hitta dig som matchar oss! Varmt välkommen med din ansökan.
. God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se Nu söker vi personliga assistenter till vår 27-åriga kille med muskeldystrofi. Du kommer att vara kundens förlängda arm och hjälpa honom med allt i hans vardag. Vem söker vi? Vi söker en lugn, lyhörd person som trivs bra i en arbetsmiljö där tempot är lågt. Du som söker ska kunna tala och förstå svenska flytande. Du får gärna ha erfarenhet av att jobba som personlig assistent och att du kan hantera lyft. Krav är att du skall vara rökfri och inte han ågon djurallergi. Det finns inget krav på körkort men det kan vara bra att ha för att ta sig till arbetsplatsen. Arbetstider Schemarad 1: 90% Arbetstider: v.1 ons 15-23, tors 10-23, fre 15-23 v.2 mån 15-23, tis 15-23 lör 08,30-22 & sön 09,30-23 Schemarad 2: 73,75% Arbetstider: v.1 mån 15-23, tis 15-23 lör 08,30-22, sön 09,30-23 v.2 ons 15-23, fre 15-23. Referenser Förbered gärna minst två referenser. Övrigt: God assistans månar om sina assistenter, har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag på upp till 4000:- /år. I enlighet med God Assistans Policy tar vi in belastningsutdrag från ALLA anställda. Vi kommer vilja se kopia på pass (SV) eller uppehållskort (EU) eller uppehålls-och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU) Du beställer själv registerutdraget (enligt God Assistans policy kräver vi belastningsutdraget för arbete på HVB-hem då den visar mer information än LSS) från polisens hemsida, blankett finner du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Välkommen till oss Välkommen till Järva och till Öppenvård barn och unga 1. Vi är en enhet inom område Öppenvård som satsar på spännande utvecklingsarbete och för att göra ett förändringsarbete som gör skillnad för våra barn och familjer. Hos oss på Öppenvård barn och unga får du arbeta i en trivsam och utvecklingsinriktad öppenvård som erbjuder hög kvalitet av insatser till barn, unga och deras familjer. Brukar delaktighet, barns delaktighet och att vi ständigt utvecklar och förbättrar vårt arbete är viktigt för oss. På vår enhet har vi flera olika team, varav ett är Ungdoms teamet. Ungdoms teamet arbetar med ungdomar i åldersgruppen 13-20 år och deras familjer och där ungdomen har olika typer av normbrytande beteende. Det handlar oftast om kriminalitet och missbruk eller att man rör sig på platser eller kretsar där detta förekommer. Annan vanlig problematik är skol svårigheter eller problem med sysselsättning och psykisk ohälsa. Arbetet går ut på att öka skyddsfaktorer och minska riskfaktorer och tillsammans med ungdomen, dess familj, nätverk och andra aktörer få till varaktiga lösningar för att nå mål. Teamet består av åtta familjebehandlar- ungdomsbehandlartjänster, en Lots tjänst samt en gruppledare. Vi söker nu en ny medarbetare då en i teamet kommer att sluta. Välkommen med din ansökan! Vi erbjuder Vi erbjuder dig möjlighet att arbeta med en intressant målgrupp där du har stor chans att göra skillnad. I arbetet ingår många delar och arbetssätt som lyfts i Socialstyrelsens kunskapsstöd. Teamet arbetar utifrån risk och skyddsfaktorer, jobbar systemiskt i många sammanhang, arbetar med färdighetsträning, lösnings inriktat och utifrån KBT interventioner. Arbetet är självständigt, flexibelt, målinriktat och samtidigt utmanande. Teamet har gemensamt team möte varje vecka, extern handledning varannan vecka samt individuellt arbetsledning med gruppledaren varannan vecka. På vår enhet har vi flera olika team, med olika målgrupper och arbetssätt. Möjlighet till kollegialt lärande och inspiration är därför stor. Vi erbjuder också friskvårds bidrag och möjlighet till semester växling till extra lediga dagar. Läs gärna mer om Stockholms stads förmåner här. Din roll Som familjebehandlare/ungdoms behandlare i ett Ungdoms team arbetar du med mål som kan handla om kriminalitet, riskbruk, hög skol frånvaro, aggressioner och andra normbrytande beteenden hos den unga. Ditt arbete är att tillsammans med den unga själv och dennes familj, privat och professionellt nätverk kring familjen minska riskfaktorer och öka skyddsfaktorer och för att nå mål som möjliggör fungerande fritid och skola samt att ungdomen lever ett liv utan kriminalitet och missbruk. Behandlaren jobbar både intensivt och flexibelt med ett fåtal ungdomar/familjer åt gången. Arbetet sker både i öppenvårdens egna lokaler, hemma hos familjerna, i skolan och på andra för familjen naturliga arenor. Behandlarna arbetar två och två i de uppdrag det ger ett mervärde och i andra uppdrag individuellt. Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har: Socionomexamen eller annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av psykosocialt behandlingsarbete med barn, unga och föräldrar. Erfarenhet av att arbeta med målgruppen. Det är meriterande om du har: KBT utbildning Erfarenhet av att själv ha arbetat inom socialtjänstens myndighetsutövande verksamhet. NPF kunskaper Vi söker dig som är strukturerad har en stor förmåga att driva ett förändringsarbete mot mål. Du behöver också vara engagerad, och bra på att skapa relationer till ungdomar, familjer och samarbetspartners. Du är även flexibel och utvecklingsinriktad. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Välkommen till Järva stadsdelsförvaltning! För att möta dagens och framtidens utmaningar bildades Järva stadsdelsförvaltning 2023. I vår stadsdelsförvaltning utvecklar vi stöd och service med fokus på alla Järvabor. Våra verksamheter präglas av samarbete, mod, empati och respektfullt bemötande. Vi eftersträvar öppen kommunikation och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet. Vi hoppas att du som söker vill utvecklas tillsammans med oss. https://start.stockholm/om-stockholms-stad/organisation/stadsdelsforvaltningar/jarva/ kan du läsa mer om Järva stadsdelsförvaltning.
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och som vill jobba som personlig assistent till en man med MS i 60-års åldern boendes i Uppsala! Mannen har stort omvårdnadsbehov och vi ser gärna att du har erfarenhet av vård och och omsorg då du bland annat kommer att få hjälpa kund med hygien samt lyft- och förflyttningar. Det är bra ifall du har arbetat med kateter sedan tidigare. Vi söker någon som kan arbeta som timvikarie, främst under sommaren men även vid behov. Arbetstiderna är förlagda under dag-, kvälls- och nattetid. Det är ett stort plus om du kan tala bosniska/kroatiska men det är inget krav. Kund talar även svenska. Vi söker dig som är flexibel, tillmötesgående, lyhörd och engagerad inför kundens behov och assistansens krav och förväntningar. Vad innebär jobbet som personlig assistent? Som personlig assistent arbetar du hos en person med funktionsvariation. Där hjälper du till med de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, ta hand om hemmet, personlig hygien och att delta i fritidsaktiviteter. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera. Vi har kunder i olika åldrar och med olika funktionsvariationer. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och jobbet är både varierande och händelserikt. Att varje dag bidra till att en person kan leva sitt liv som den vill tycker vi är världens viktigaste jobb. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av din ålder, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker. Vi ser gärna att du: Har ett genuint intresse av att hjälpa andra. Kan förstå och göra dig förstådd på svenska. Ett stort plus om du kan tala bosniska/kroatiska! Kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll, natt och helg. Har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Timanställning. Omfattning: Främst under sommaren men även vid behov. Tillträde: Omgående. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Varmt välkommen med din ansökan!
SOS Barnbyar arbetar världen över för alla barns rätt till en trygg uppväxt. Som medarbetare hos oss är du med och förändrar liv och SOS Barnbyar Sverige har idag ca 60 månadsanställda. Som en del i en global federation bedriver SOS Barnbyar arbete i 136 länder i nära samarbete med myndigheter, lokalsamhälle och partners. SOS Barnbyar är en av världens största barnrättsorganisationer och med utgångspunkt i FN:s Barnkonvention och UN Guidelines for the Alternative Care of Children söker vi ständigt nya och innovativa lösningar för att säkra fler barns framtid. Vi stärker familjer som riskerar att splittras, återförenar de som kommit isär eller om det värsta har hänt ser vi till att barn får växa upp tillsammans med andra. Genom tusentals insatser i över 130 länder skapar vi långsiktig förändring för barn, familjer och hela samhällen. Vi bygger för att alla barn ska få en framtid. Vi skapar en värld för barn. Vi söker nu en projektledare Vill du leda ett arbete som ger barn i utsatta livssituationer starkare röst, ökad delaktighet och tillgång till sina rättigheter?Alla barn har rätt till trygghet, delaktighet och en röst som blir hörd – men så ser verkligheten inte alltid ut. I Sverige finns många barn och unga som saknar trygga vuxna vid sin sida i kontakten med myndigheter som socialtjänst eller hälso- och sjukvård. De riskerar att inte få sina rättigheter tillgodosedda, att inte förstå vad som sker – eller att stå ensamma i beslut som rör hela deras liv. Genom att etablera en verksamhet med oberoende barnombud vill vi förändra detta – och ge fler barn tillgång till stöd, vägledning och en trygg vuxen som står på deras sida. Om rollen Vi söker en driven och trygg projektledare till vår nationella försöksverksamhet med oberoende barnombud – ett initiativ som stärker barns och ungas egenmakt i kontakt med myndigheter. Du ansvarar för att etablera och leda verksamheten i Stockholm och delvis i Västra Götalands län. Uppdraget innebär att bygga strukturer, samordna det operativa arbetet och samverka med nyckelaktörer – alltid med barnets bästa som vägledande princip Några av dina arbetsuppgifter: Leda uppbyggnaden och den operativa driften av verksamheten med oberoende barnombud. Rekrytera, introducera och handleda barnombud, samt erbjuda löpande stöd till både barn och barnombud. Ta fram och implementera projektplan, kommunikationsplan och resultatramverk. Ansvara för matchning mellan barn och ombud samt för kvalitetssäkring, uppföljning och dokumentation. Etablera och underhålla kontakter med lokala aktörer såsom socialtjänst och civilsamhällesorganisationer. Samla in och analysera resultat, ansvara för rapportering och bidra till lärande och metodutveckling Om dig För att lyckas i den här rollen behöver du vara både strategisk och handlingskraftig – trygg i att leda andra och van att driva projekt från idé till genomförande med struktur, tydlighet och kvalitet. Du är självständig men också en lagspelare som trivs i samverkan, och har lätt för att skapa tillit i relationer – både med kollegor, samarbetspartners och de barn och unga verksamheten finns till för. Du har en stark barnrättslig kompass, en lösningsfokuserad inställning och förmåga att omsätta visioner till konkret praktik. Kompetenskrav Socionomexamen eller annan relevant högskoleutbildning. God kunskap om barns rättigheter, särskilt i relation till samhällsvård och socialtjänstens uppdrag. Erfarenhet av projektledning och uppstart av verksamhet, gärna inom civilsamhället. Dokumenterad erfarenhet av arbete med barn och unga i utsatthet. God förståelse för socialtjänstsystemet och tvärsektoriell samverkan. Vana att handleda eller leda team. Det är meriterande om du också har: Erfarenhet av arbete inom civilsamhället eller med ideella aktörer. Kunskap inom statistikföring och metodutveckling. Intresse för kommunikation och erfarenhet av arbete med målgruppsanpassad information. Tjänsten är avtalad visstidsanställning på heltid med placering i Stockholm. Start omgående, men senast 1 september, till och med december 2025. Resor inom regionerna förekommer. Som medarbetare på SOS Barnbyar har du ett ansvar att efterleva och följa vår Uppförandekod samt Child and Youth Safeguarding Policy med tillhörande riktlinje. Detta innebär att vi arbetar utifrån ett riskmedvetet läge och att den enskilda arbetaren är ansvarig för att hens arbete inte på något sätt utsätter barn och unga för risk att fara illa. Varför SOS Barnbyar? SOS Barnbyar är en barnrättsorganisation som arbetar med barn, unga och deras familjer före, under och efter placering i samhällsvård. Vi är en trygg, kunskapsdriven och modig aktör med starkt fokus på barns egenmakt. Genom vårt arbete med oberoende barnombud skapar vi en kompletterande stödstruktur som bygger på barnets perspektiv, behov och vilja – alltid på barnets uppdrag. Om du likt oss brinner för barns rättigheter och vill vara med och bidra är vi troligtvis rätt arbetsplats för dig. För oss är det viktigt att du som kollega känner dig trygg i våra värderingar Handlingskraft– vi står fast vid våra åtaganden, Tillit – vi tror på varandra, Mod – vi agerar och Ansvarstagande – vi är en pålitlig partner. Ansök idagMångfald är ett självklart och naturligt inslag i vår verksamhet och vår rekryteringsprocess genomsyras av det arbetet. Därav arbetar vi endast med anonymiserade ansökningar. I din ansökan ber vi dig inkludera CV men utan namn, kön, ålder och adress men ditt mobilnummer för att kunna komma i kontakt med dig. Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Din mejladress kommer inte vara tillgänglig i urvalsprocessen och din CV kommer endast att sparas under rekryteringsprocessen för att sedan raderas. För frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta Synnöve Corson verksamhetsutvecklare [email protected]
Personlig assistent sökes till 28 årig kille, i Lilla Edet (75 %) Vill du ha ett jobb där tålamod och kreativitet är dina superkrafter? En 28-årig man med glimten i ögat och mycket energi, behöver en personlig assistent som kan stötta honom i vardagen. Arbetstiderna är oftast förlagda dagar, kvällar, helger och nätter med sovande jour enligt ett rullande schema. Din roll handlar mycket om tillsyn – killen har en förmåga att hitta på bus som inte alltid är helt riskfritt. Du hjälper honom även med saker som att gå på toaletten och att äta lagom stora tuggor vid matbordet. Vem är du? Du har gott om tålamod och ett sinne för att göra vardagen aktiv och kul. Du är trygg och kan hantera situationer som kräver lugn och fokus. Du har körkort, eftersom du ibland är ute och åker bil med killen. Tjänsten börjar som en timanställning, med möjlighet att övergå till en visstidsanställning så länge assistansuppdraget varar med en tjänstgöringsgrad om 75 %. GIL samordnar personlig assistans sedan 1989. Kooperativet har arv från Independent Living-rörelsen, som utgår från principen att den som har en funktionsnedsättning själv bäst vet hur den vill leva sitt liv. I normalfallet är den assistansberättigade själv assistenternas närmsta chef, eller så utses en person som har särskilt ingående kunskaper om den assistansberättigade. Som personlig assistent stödjer du en person med funktionsnedsättning att leva det liv hen själv vill leva. För att få och behålla kompetenta och nöjda assistenter satsar vi på utbildning och event. Vi tror att utveckling och att möta andra leder till motiverade och trygga assistenter som trivs och tycker att det är roligt att arbeta hos oss. - GIL har kollektivavtal med Fremia-kommunal. - GIL erbjuder sina anställda upp till 2 500 kr/år i bidrag för friskvård och hälsa. - GIL tillämpar individuell lönesättning. Lön enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande! Lycka till!
Välj ett jobb för att visa detaljer