Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Margretelund tar emot icke skolpliktiga flickor och pojkar med psykosocial problematik, kriminalitet och missbruk. Vi har verksamhet i Lidköping och i närheten av Falköping. Arbetsbeskrivning Vill du vara med och skapa den livsviktiga skillnaden för utsatta människor? Då är jobbet som operativ ledare ett meningsfullt arbete. I rollen som operativ ledare ansvarar du för institutionsövergripande samordning och arbetsledning av det löpande arbetet utanför kontorstid, på kvällar och nätter i syfte att främja en trygg vård- och arbetsmiljö. Du vägleder och stärker dina kollegor i arbetet och säkerställer att arbetet bedrivs rättssäkert och i enlighet med gällande styrdokument, metoder och uppsatta mål. Konkret innebär det bland annat att du ansvarar för incidentledning vid larmsituationer och vidtar nödvändiga åtgärder efter inträffad incident. Du förmedlar uppmärksammade brister och avsteg från rutiner till berörda chefer. Du upprättar och uppdaterar säkerhetsbedömningar samt fattar beslut om tvångsåtgärder enligt LVU, LSU och LVM i enlighet med SiS arbets- och delegationsordning. Kvalifikationer För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är en stabil person som behåller lugnet även i stressade situationer. Du har en vilja och förmåga att agera utifrån gällande beslut, riktlinjer och policys. Du har en helhetssyn och agerar utifrån verksamhetens bästa. Vidare är du strukturerad i ditt arbete och har en god förmåga att planera och prioritera på ett effektivt sätt. Du ska ha: - Lämplig högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare eller annan likvärdig högskoleutbildning, alternativt som lägst tvåårig yrkeshögskola (behandlingspedagog) tillsammans med erfarenhet av arbete inom SiS eller liknande verksamhet. - Flerårig erfarenhet av arbete inom SiS eller annan verksamhet med fokus på vård, behandling och säkerhet, såsom exempelvis socialtjänst, vård och behandling, kriminalvård eller annan relevant verksamhet. - Erfarenhet av att leda, prioritera och samordna en arbetsgrupp. På SiS månar vi om ett gott ledarskap. Det innebär att du som chef och ledare tar ansvar för helheten, agerar som en god förebild, driver utveckling, främjar ett gott samarbete och är tydlig i din kommunikation. Läs mer om vårt ledarskap Anställning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiden är fördelad på dag- kväll och natt. Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast 2025-06-18 Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen. Fackliga företrädare OFR - Kjell Larsson, 010-453 35 00 SEKO - Theres Andreasson, 010-453 35 00 SACO - Henrik Isgren, 010-453 40 23 Kontaktperson Elin Edstam Tf. Institutionschef 010-453 35 41 [email protected] Susanne Fjellström Administrativ chef 010-453 35 03 [email protected] SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
Malung-Sälens kommun har ca 10 000 invånare och ligger i natursköna Dalarna, hit kan du flyga till och från vår internationella flygplats i Sälen. Här finns Sälenfjällen som gör oss till norra Europas största vinterturismdestination. Malung- Sälens fantastiska natur, stora evenemang och upplevelser gör att vi bland annat kan erbjuda dig livskvalitet, möjligheter till ett aktivt friluftsliv och en trygg miljö för barn att växa upp i. Malung-Sälens medarbetare är nyckeln till framgång, därför vill vi skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. Som anställd hos oss erbjuder vi en rad förmåner bland annat: • Friskvårdsbidrag eller friskvårdtimme där verksamheten tillåter • Egen kommun-massör med förmånliga priser på friskvårdsmassage • Tillsvidareanställd och månadsavlönad personal erbjuds säsongskort till Sälenfjällens anläggningar till förmånligt pris • Flexibla arbetstider när det är möjligt Välkommen till en arbetsplats där respekt, omtanke och trygghet är grunden för allt vi gör! ARBETSUPPGIFTER Letar du efter ett spännande och varierande arbete där du får möjligheten att vara med och göra skillnad? Individ- och familjeomsorgen (IFO) är en del av socialförvaltningen i Malung-Sälens kommun, vi arbetar evidensbaserat och har alltid klienten i fokus. Hos oss arbetar 26 engagerade medarbetare och nu söker vi en vikarierande kollega för tjänsten som biståndshandläggare. Som biståndshandläggare inom vård och omsorg, främst äldreomsorgen, arbetar du på ett rättssäkert sätt med utredning, beslut samt uppföljning avseende behov och insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL). Du kommer att arbeta som biståndshandläggare med utredning, beslut samt uppföljning avseende behov och insatser. Du kommer arbeta som en viktig länk mellan våra invånare som har behov av hjälp samt stöd i vardagen och vår övriga Socialförvaltning då du verkställer politiska beslut och kommunicerar våra uppdrag. Som handläggare ansvarar du för att möten med brukare och anhöriga håller en god kvalitet samt att samverkan med både interna och externa aktörer leder framåt. Du kommer arbeta enskilt i många ärenden men är en del av en arbetsgrupp där dialog och samråd med dina närmaste kollegor och arbetsledare är en naturlig del av det dagliga arbetet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med relevant akademisk utbildning. Exempelvis utbildad socionom, social omsorgsexamen, juridisk utbildning eller annan utbildning arbetsgivaren anser likvärdig och värdefull. Erfarenhet av myndighetsutövning inom SoL riktat mot vård och omsorg samt kunskap om organisationen är meriterande. Du har kunskaper om gällande lagstiftning och dokumentation, samt god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Rättssäkerhet och god kvalitet är en självklarhet för dig. För att bli framgångsrik i arbetet krävs det att du är stabil och trygg i dig själv. Du har en hög grad av flexibilitet, kan hantera en stor variation av ärenden och bidrar till ett gott samarbetsklimat. Du är empatisk och tydlig i mötet med brukare samt har god förmåga att samarbeta med dina kollegor. Genom gott omdöme driver du ditt arbete strukturerat och självständigt. Erfarenhet av Treserva är meriterande. B-körkort är ett krav då resor förekommer i tjänsten. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi rekryterar löpande så tveka inte med din ansökan redan idag! ÖVRIGT För att se alla våra pågående rekryteringar, se www.malung-salen.se/ledigajobb. Om du har tidigare erfarenhet från arbete inom vår organisation kan interna referenser komma att tas. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga politiska beslut fattas. Vi har inför rekryteringsprocessen beslutat om de medieval som ska göras i rekryteringen. Med anledning av detta motsäger vi oss all kontakt gällande annonsering, rekryteringshjälp och bemanningsförslag vänligen, men bestämt.
Är du en engagerad och omtänksam person som vill göra skillnad i någon annans liv? Vi söker nu en personlig assistent till en härlig och energisk 9-årig tjej med autism, ADHD och intellektuell funktionsnedsättning. Välkommen till ett jobb som erbjuder både utmaning och glädje i en vardag full av aktiviteter! Om Uppdragsgivaren: Vår uppdragsgivare är en mycket glad och aktiv tjej som älskar att vara i rörelse. Hon är överaktiv och behöver en assistent som kan hjälpa henne genom dagliga, förbestämda aktiviteter. Hon gillar att vara utomhus och upptäcka världen omkring sig, men vid regniga dagar föredrar hon inomhusaktiviteter som att besöka badhus. Hon har ingen verbal kommunikation, men kan uttrycka sig genom enstaka ord och får stöd av språktolkning. Arbetsuppgifter: Dagliga Aktiviteter: Följa med på och delta i alla aktiviteter, både utomhus och inomhus. Omvårdnad: Ge total omvårdnad inklusive matning och personlig hygien. Säkerhet: Ständigt vara nära uppdragsgivaren och hålla henne säker, läsa av situationer och agera förebyggande. Planering: Arbeta efter ett förbestämt schema som tydligt beskriver dagens aktiviteter. Kommunikation: Använda språktolkning och andra kommunikationshjälpmedel för att förstå och stötta uppdragsgivaren. Vi Söker: Kvinnliga Assistenter: 25 år och uppåt. Ingen Körkortskrav: Du behöver inte ha körkort. God Fysik: Du behöver ha en bra fysisk kondition för att orka med ett aktivt arbete. Rökfri: Det är viktigt att du inte röker. Fingertoppskänsla: Vi värdesätter din förmåga att vara uppmärksam och lyhörd för uppdragsgivarens behov och signaler. Ett KRAV är jobb med barn med intellektuell funktionsnedsättning. Vad Vi Erbjuder: Introduktion och Stöd: En grundlig introduktion där pappan är med och ger tydliga instruktioner. Löpande stöd och tydliga arbetsinstruktioner inför varje pass. Meningsfullt Arbete: Möjligheten att göra en verklig skillnad i en ung människas liv. Varierande Arbetsdagar: Ingen dag är den andra lik, med många spännande och roliga aktiviteter. Timmar och Schema: Start Omgående. Vi söker en assistent som kan jobba vardagar plus varannan helg om möjlighet finns. Tider: 15:00- 20:00 vardagar och helger jobbar man 11:00-19:00 (Viss flexibilitet finns). Vi ser gärna att du kan arbeta under sommaren mellan 7 juli - 3 augusti. Det är då flickan behöver som mest assistans. Detta är en unik chans att arbeta nära en fantastisk tjej i en fantastisk familj och bidra till hennes dagliga liv och utveckling. Om du är en person med hjärtat på rätt ställe och redo för ett givande arbete, tveka inte att söka denna tjänst!
Bostad med särskild service är en anpassad boendeform för vuxna personer med funktionsnedsättningar, som behöver stöd i vardagen. Det finns två former av bostad med särskild service, gruppbostad och servicebostad. Verksamheten är en del av sektor vård och omsorg, Skövde kommun. Sektor vård och omsorg har ett viktigt samhällsuppdrag. Vi jobbar med stöd, service, vård och omsorg till människor i alla åldrar och vår verksamhet präglas av professionalitet och mänskliga värden. Här jobbar vi tillsammans, som ett team. Vi hjälps åt och stöttar varandra när det behövs. Du är omgiven av hög kompetens, erfarna kollegor och chefer. I rollen får du också så mycket tillbaka från dem du finns där för. Leenden, tacksamhet, förtroende, skratt, vänskap och livshistorier– här är du alltid uppskattad och betydelsefull. För att kunna ge de bästa förutsättningarna för att våra brukare/patienter ska få en så bra stöd och omsorg som möjligt och att våra medarbetare ska lyckas och utvecklas på jobbet är utvecklingsarbete och ständiga förbättringar i fokus hos oss. Vi vill ligga i framkant inom det vi gör. Som medarbetare hos oss är du viktig, vi vill att du ska utvecklas och stanna, därför får du löpande utbildning och kompetensutveckling och om du vill finns alla möjligheter att testa olika roller och att göra intern karriär. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill ha ett givande och utvecklande arbete. I rollen som stödpedagog inom bostad med särskild service har du möjlighet att bidra till att våra brukare ska kunna få en så hög livskvalitet i sin vardag som möjligt. Utifrån individuella behov och önskemål stöttar du våra brukare genom att vara ett praktiskt och vardagligt stöd. Du ingår tillsammans med stödassistenterna också i det vardagsnära arbetet med brukarna i deras dagliga sysselsättning. På ett pedagogiskt sätt stimulerar och motiverar du individen till delaktighet och ett självständigt liv. I uppdraget ingår även arbete med dokumentation i våra system. Vi är ett team och vi stöttar och hjälper varandra. I rollen som stödpedagog bidrar du i verksamheten med dina värdefulla fördjupade kunskaper inom området. Du är ett stöd till kollegor i arbetet med social dokumentation. Du stöttar också dina kollegor med utveckling och användning av individuellt anpassade pedagogiska metoder som stödjer den enskildes delaktighet och självständighet. I din roll ingår också omvärldsbevakning för att bidra till enhetens utveckling och förbättringsarbete. Du kommer att delta i nätverksträffar med övriga stödpedagoger. Du hjälper brukarna med vardagsnära aktiviteter som till exempel sysslor i hemmet, personlig omvårdnad och fritidsaktiviteter. I arbetsuppgifterna kan även lyft, utdelning av medicin, hantering av hjälpmedel och andra uppgifter enligt Hälso- och sjukvårdslagen (HSL) förekomma. Inom sektor vård och omsorg arbetar vi flexibelt mellan de olika enheterna. Det innebär att du även gör arbetspass på andra boenden än det du normalt arbetar på. "Fantastiskt roligt jobb, man gör gott. Man går hem och känner att man har gjort ett bra jobb och hjälpt andra. Det är ett tacksamt jobb, man ger vardagen en guldkant". /medarbetare sektor vård och omsorg KVALIFIKATIONER Vi söker dig med arbetslivserfarenhet inom funktionsstöd och yrkeshögskoleutbildning som stödpedagog eller annan likvärdig utbildning. Det är positivt (men inget krav) om du har kunskap om samtalsmetodik, såsom motiverande samtal (MI), sociala berättelser eller ritprata. Erfarenhet av tydliggörande pedagogik, lågaffektivt bemötande och alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) är också meriterande. Som person är du lugn och trygg och har ett respektfullt, gott och anpassat bemötande. För att lyckas i rollen ser vi att du har god samarbetsförmåga, är lösningsfokuserad och har lätt för att anpassa dig till nya förutsättningar. För att trivas i rollen tror vi att du har förmåga att ta eget ansvar i din yrkesroll, är initiativrik och van vid att arbeta självständigt. I den här rollen är det viktigt att du kan kommunicera muntligt och skriftligt på svenska eftersom du och brukaren behöver förstå varandra, men också för att kunna genomföra dokumentation. Du har datorvana och gärna erfarenhet av social dokumentation. Körkort är ett krav. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Att vilja stötta och utveckla andra människor är en av de egenskaper som behövs allra mest i vårt samhälle. Och du som har den i dig är den verkliga framtiden. Vid anställning ska utdrag från polisens belastningsregister kunna visas. ÖVRIGT Att jobba i Skövde kommun I Skövde kommun jobbar vi med allt från omsorg, stöd och utbildning till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Hos oss finns hundratals yrken och 5500 medarbetare. Arbetet ser olika ut beroende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kommun, och vårt gemensamma uppdrag är att vara välfärdsleverantör, samhällsutvecklare och arbetsgivare. Jämställda, jämlika och inkluderande verksamheter är en självklarhet för oss. Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder kompetensutveckling, förmånliga pensionsvillkor, friskvårdsbidrag samt flera friskvårdsaktiviteter och erbjudanden. Och det bästa av allt, vi har plats för fler. Läs mer om oss som arbetsgivare: https://skovde.se/naringsliv-arbete/Jobba-hos-oss/ Läs mer om sektor vård och omsorg: https://skovde.se/kommun-politik/organisation-och-styrning/tjanstepersonsorganisation/Omvardnadsforvaltningen/ Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.
Ref: 20251670 Arbetsuppgifter Vill du arbeta i Sveriges största socialförvaltning och få möjlighet att göra skillnad för Malmös barn och unga? Då är du varmt välkommen med din ansökan när vi nu söker en socialsekreterare till enhet Ungdom! Som utredande socialsekreterare hos enhet Ungdom (beteendeärenden, 13–20 år) inom socialtjänsten arbetar du med att utreda ungdomars behov av insatser, enligt SoL och LVU. Ditt huvudsakliga uppdrag är att bedriva utredningar samt att genomföra uppföljningar och omprövningar av bistånd enligt Barns behov i centrum (BBIC). I utredningsarbetet ingår också samverkan med ungdomens nätverk och att bedriva motivationsarbete med familjen. Arbetet innebär ett kvalificerat utrednings- och uppföljningsarbete som präglas av ett gott bemötande, välgrundade beslut och hög rättssäkerhet samt innebär stor variation och omväxling. Vi värdesätter barn och föräldrars synpunkter och åsikter och vi arbetar för att barn och ungdomar ska vara delaktiga i sina utredningar och uppföljningar. Kvalifikationer Krav: - Socionomexamen - Du bör ha minst 3 års erfarenhet av socialt arbete efter examen - Kan uttrycka dig väl i svenska i tal och skrift Meriterande: - Erfarenhet av myndighetsutövning enligt SoL och LVU - Erfarenhet av socialt arbete rörande barn och unga - Dokumenterad fortbildning inom området - Kunskap om eller har erfarenhet av BBIC, MI eller Signs of Safety - Erfarenhet av att arbeta i Lifecare - B-körkort för manuellt växlad bil Arbetet ställer krav på din förmåga att skapa och underhålla relationer till barn och unga, deras familjer samt till våra olika samarbetspartners. Du har lätt för att samarbeta, har god empatisk förmåga och förhåller dig enkelt till nya omständigheter. Du arbetar med sociala problem och kommer möta svåra levnadssituationer, det är därför viktigt att du är stabil och kan hantera och härbärgera situationer och känslor som kan uppstå. Arbetet innebär en hög belastning och arbetstakt, för att vara lämplig för tjänsten bör du trivas i denna miljö och ha en god struktur för att kunna hålla deadlines. Arbetet kräver att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, arbetar lösningsfokuserat samt kan navigera i pressade situationer och i en dynamisk miljö där prioriteringar snabbt kan förändras. Om arbetsplatsen Verksamhetsområde Individ och familj är indelad i två avdelningar med olika uppdrag och fokusområden: Insats och Utredning. Inom avdelning Utredning arbetar idag ca 500 medarbetare med myndighetsutövning inom våra enheter för Barn och Familj, och våra medarbetare har en hög kompetens och stort engagemang för socialt arbete. Vi arbetar aktivt med att skapa en god arbetsmiljö och en kultur som tillåter våra medarbetare att utvecklas, bland annat erbjuds introduktionsprogram och möjlighet till kompetensutveckling för de erfarna. Vi arbetar med att utveckla ett nära ledarskap för att möta framtidens utmaningar och skapa en attraktiv arbetsplats. Närhet och engagemang i arbetet med Malmöborna är vår ledstjärna i detta arbete. Tillsammans med arbetskamraterna i sektionen har du både intern och extern handledning. Du har också flexibel arbetstid och friskvårdsbidrag. Vi rekryterar nu en engagerad socialsekreterare till Enheten Ungdom som består av 5 sektioner. Tjänsterna rekryteras till sektion 3. I vår enhet arbetar vi med fokus på utredningar och uppföljning av insatser utifrån ungdomar och dess familjer. Fokus är social problematik i form av kriminalitet, missbruk, psykisk ohälsa, skolk eller normbrytande beteende. Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: 1 tjänst tillsvidare samt eventuellt ytterligare 1 vikariat Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1-2 Tillträde: Snarast enligt överenskommelse Övrigt Intervjuer planeras att hållas v.30-31 Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Vi vill därför påminna dig om att dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Sökande som kallas på intervju skall vid intervjutillfället visa upp examensbevis från efterfrågad utbildning. Sökande som erbjuds anställning är skyldig att lämna utdrag ur belastningsregister och id-handling (pass eller nationellt id-kort). Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Jag är en glad och utåtriktad tjej på 33 år som nu söker nya personliga assistenter för inhopp vid behov. Jag är en mycket aktiv person som gillar sport, träning och simning. Jag gillar att resa, ibland följer du som assistent med mig. Jag behöver personlig assistans med de vardagliga sysslorna såsom att klä på mig eller att ta hand om mitt hem. Jag har verbalt tal och kan uttrycka mig väl om vad jag vill och vad du ska göra. Jag använder rullstol, och behöver din assistans med förflyttningar, gå-träning och stretching. Jag använder mig av personlig assistans dygnet runt och jag söker nu en assistent som kan arbeta dygnspass med mig. Det är ett krav att du som söker: - Har ett ungdomligt sätt - Har körkort - Inte allergisk mot pälsdjur - Icke rökare Det är bra om du: - Har erfarenhet inom personlig assistans eller motsvarande. - Har en bra fysik då det ibland kan förekomma lyft i arbetet och hjälp med förflyttningar och träning. - Har lite datorvana eftersom jag gillar att arbeta en del med data. Som person är du positiv i ditt sätt och du tar ansvar och är pålitlig. Jag ser gärna att du är en person som kommer med egna initiativ och förslag vad vi kan hitta på. Du bör vara lyhörd och flexibel att se vad jag vill göra utifrån mina behov. Det är viktigt att du och jag har det trevligt tillsammans. Jag vill se dig som en vän som hjälper till och att vi delar upplevelser tillsammans. Jag ser gärna att du som söker är kvinna. Tjänst : Timanställning, omfattning enligt överenskommelse, vid behov. Arbete 24-timmars pass med sovande jour. Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse. Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Välkommen med din ansökan! Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Nu söker vi efter två assistent som kan jobba i vårt team. En tjänst är fast och den andra är vikariat. Jobbet är hos en kille på 6 år som behöver hjälp dygnet runt med tillsyn,omvårdnad,mat, och lek. Arbetsplatsen är hos hans familj som bor i Sörberge. Arbetstiderna är förlagt dag, kväll, natt (vaken) och varannan helg. Tjänsterna är på ca 80%. Vi söker dig som känner ansvar och som är lugn och pålitlig.Trivs att jobba hos en familj. Din kropp måste tillåta fysiska arbetsmoment men du kommer att ha tillgång till flera hjälpmedel. Rekrytering kommer att ske löpande för att vi ska hitta rätt assistent till denna pojke och hans familj . Vill jobba hos denna kille och hans familj tveka inte då att skicka in en ansökan bestående av ett personligt brev och CV till oss Märk med barn .
. Nu söker vi en personlig assistent på deltid Vem är jag? Jag är en glad 12-årig tjej som söker nu letar efter en ny stjärnassistent. Vi bor i Stockholm, i söderförort nära kommunala färdmedel så det är lätt att ta sig kommunalt! Är en positiv levnadsglad tjej som har en medfödd hjärnskada. Jag tycker mycket om musik, att bada, hoppa och gunga gungbräda. Älskar att räkna till tio och busa med alla i min närhet! Vad kan du göra för mig? I min vardag behöver jag mycket hjälp och stöd med det mesta i situationer som tex på-och avklädning, måltider, toalettbesök och medicinering. I perioder har jag svår epilepsi och får viss andningshjälp på natten, så det är viktigt att du är uppmärksam, ansvarstagande och noggrann samt observant på anfall då jag behöver hjälp. Jag har inget talande språk, men jag kommunicerar hela tiden och är du en lyhörd person med en portion tålamod i bagaget kommer du att förstå mig fint ändå! Jag använder rullstol för förflyttningar. På dagtid är jag i skolan, vilket är en plats jag tycker mycket om. Vem är du? Du är en empatisk, lojal, glad och varm person som är engagerad i ditt arbete som personlig assistent. Vi tycker din personlighet och dina egenskaper är otroligt viktiga och hoppas att du kommer trivas i vår lilla familj. God fysik är bra att ha då det förekommer en del förflyttningar i arbetet. Har du tidigare erfarenhet och kunskap om epilepsi och vad det innebär är det meriterande, men inte ett krav. Att du tackar nej till cigaretter är dock ett måste. -Tillträde omgående. -Deltid. -Arbetstiderna är förlagda till eftermiddagar och helger, så detta arbete passar perfekt för dig som kanske studerar eller behöver ett värdefullt och viktigt extrajobb! Du kommer att vara anställd av God Assistans som: * Givetvis är kollektivt anslutna och följer kollektivavtalets regler. * Tillämpar individuell lönesättning. * Löpande erbjuder utbildningar och ger sina assistenter chansen att utvecklas och växa i sin roll. * Ser assistenterna som en enormt viktig tillgång. * erbjuder alla assistenter ett generöst friskvårdsbidrag Om God Assistans: God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. God Assistans månar om sina assistenter, har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag på upp till 4000 kr per år. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se Du beställer själv registerutdrag på nätet. För att styrka din rätt att arbeta i Sverige behöver du kunna uppvisa svenskt pass/personbevis, uppehållskort (EU) eller uppehålls- och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU).
Jag heter Engla och är 23 år gammal. Jag bor i Grevie by utanför Båstad med mina föräldrar och yngre syskon. På vardagarna går jag på Daglig verksamhet inte så långt hemifrån. Just nu bor jag tillsammans med min familj men kommer inom en snar framtid flytta till eget boende. Min assistent ska uppskatta att röra på sig. Mina cykelrundor är viktiga för mig och jag rider en gång i veckan. Jag älskar ridningen och har ridit sedan jag var 8 år. Du följer med och leder hästen i skogarna runt min ridskola. Bilåkning är en annan aktivitet jag gillar. Gärna i sakta mak på småvägarna uppe på Hallandsåsen och runt på Bjäre. Det är även roligt att stanna på mina favoritfik och äta något gott. Jag tycker också om att sitta i soffan, titta på tv och mysa. Du som söker ska vara trygg i dig själv och ha en tydlig och rak kommunikation med mig och min omgivning. Eftersom jag inte har något talat språk och är döv måste du ha bra kunskaper i svenska, då mina föräldrars och omgivnings instruktioner är viktiga för att min vardag ska bli så bra som möjligt. Jag kommunicerar med bilder och gester. Jag har en intellektuell funktionsnedsättning och autism och behöver hjälp med allt i vardagen gällande hygien, kläder, matinköp och matlagning. Jag kan äta själv men behöver stöd av dig. Assistenten: Att arbeta som personlig assistent är ett roligt och utvecklande arbete och du kommer vara vår kund behjälplig gällande alla delar i vardagen. Om du har erfarenhet av autism är det en fördel men inget krav då din personliga lämplighet är det viktigaste. Du behöver vara lugn och kunna läsa av situationer och anpassa dig efter Englas behov. Du behöver även ha stor flexibilitet och förmåga att anpassa dig till förändrade situationer. Då Engla tycker mycket om att åka bil är körkort ett krav för tjänsten. Engla har egen bil och en side-by-side cykel. Vi ser gärna att du är tillgänglig för arbete under sommaren. Arbetstider/tjänstgöringsgrad: Väntetid nattetid. Start omgående. Introduktionspass innan start. Arbetstiderna förlagda kvällar, helger, nätter och skollov. (Du som söker behöver bo i närheten av Båstad kommun.) Lön: Vi tillämpas lön enligt kollektivavtal bransch Personlig assistans (G) mellan Vårdföretagarna och Kommunal. Individuell lönesättning gäller. OBS! Ansökningar med videoinspelning kommer att prioriteras. Ledorden för God Assistans är omtanke, enkelhet, öppenhet och inflytande. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens inom assistansyrket. Vidare betraktas engagemang och glädje som värdefullt, och att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan för verksamheten. Vi strävar efter att uppnå bästa möjliga personliga bemötande, en hög tillgänglighet och snabb service. För närmre information, läs gärna mer på God Assistans hemsida, www.godassistans.se. Vi har kollektivavtal och erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag upp till 4000 kr/år samt kontinuerlig utbildning. I enlighet med God Assistans Policy tar vi in belastningsutdrag från ALLA anställda. Detta skall uppvisas innan anställning, detta skall uppvisas efter genomförd intervju. Du beställer själv registerutdraget på polisens hemsida. Blanketter - barn med funktionsnedsättning | Polismyndigheten (polisen.se) Handlingar som styrker rätt att arbeta i Sverige måste uppvisas vid eventuell intervju: - En svensk medborgare styrks t.ex. med pass eller personbevis från Skatteverket. - Även EU/EES-medborgare har rätt att arbeta i Sverige. Medborgarskapet styrks t.ex. med pass eller uppehållskort. - Tredjelandsmedborgare (utanför EU/EES) styrker sin rätt att arbeta i Sverige med beslut från Migrationsverket, UT-kort (både fram-och baksida) eller ett LMA-kort. Vi som arbetsgivare får inte begära att handlingar som styrker rätten att arbeta i Sverige mejlas till oss.
Om jobbet Egna Ben grundades 2007 och är ett företag som erbjuder jour- och familjehem för barn och unga, samt Stödboende för ungdomar i centralt belägna träningslägenheter i Stockholm. Egna Ben har som mål att leverera kvalificerade tjänster med hög omsorg om såväl klient som uppdragsgivare. Vi befinner oss nu i en expansiv fas och söker nu dig som vill arbeta som familjehemskonsulent i vårt team. Arbetsplatsen är belägen på vårt huvudkontor som ligger på Södermalm i Stockholm. Inom Egna Ben värdesätter vi personalen och anser att en god arbetsmiljö är en framgångsfaktor för att hålla en hög kvalitét i våra ärenden. Egna Ben har ramavtal med samtliga av Stockholms stads stadsdelar samt flertalet av länets kranskommuner. Dina arbetsuppgifter: Som familjehemskonsulent ansvarar du för ett antal familjehem. Din uppgift är att bistå familjehemmen med handledning och stöd under de perioder de har en placering. Du arbetar på uppdrag av socialtjänsten och har ett nära samarbete med ansvarig socialsekreterare. Som familjehemskonsulent arbetar du bland annat med: · Rekrytering och utredning av familjehem · Att utbilda familjehem · Stöd och handledning till familjehem · Placeringsförfrågningar och matchning · I tjänsten ingår även beredskap enligt ett rullande schema. · Upprätthåller kontakten med uppdragsgivare samt ansvarar för den skriftliga dokumentationen rapporteringen till uppdragsgivare. Vi söker dig som: · har socionomexamen eller motsvarande utbildning · har erfarenhet av familjehemsvård (gärna som familjehemskonsulent) · har god kännedom om socialtjänstlagen och BBIC · har utbildning kring utredningsprocessen · har utbildning/erfarenhet av att handleda familjehem enskilt samt i grupp · har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska då detta krävs i utredningsprocessen och rapporteringen. · har god datorvana · har B-körkort · Som person är du trygg i dig själv och har en god förmåga att skapa förtroende hos andra människor och för organisationen. Du har ett vänligt och omsorgsfullt bemötande. Personlig lämplighet är avgörande för att lyckas i denna roll. Vi tror att du är en driven person som sporras av eget ansvar och att utveckla en god och kvalitativ verksamhet. Ett krav är att du kan jobba effektivt, strukturerat och klarar att möta deadlines samt är kommunikativ. Vidare ser vi att du är en person som tycker om att arbeta både självständigt och i team. Det är av vikt att du en har god samarbetsförmåga, både internt och externt. Ett upparbetat nätverk med familjehem är en stark merit. Vid intervju begär vi utdrag ur misstanke- och belastningsregistret som en del av vår rekryteringsprocess. Beställ gärna ett utdrag i samband med att du skickar in din ansökan. Märk ansökan Familjehemskonsulent Stockholm
Välj ett jobb för att visa detaljer