Jag är en 59-årig rullstolsburen kvinna. Jag pratar otydligt men är helt klar i huvudet. Dina arbetsuppgifter kommer att vara bland annat : Laga mat - städa - tvätta - gå ut med mig och mina tre hundar på promenad - hjälpa till med kontorsgöromål då jag har ett eget företag - Köra bil - Följa med på läkarbesök - Ibland förekommer restaurangbesök eller biobesök. Det förekommer mycket arbete utomhus i trädgården, som att klippa gräs, rensa ogräs, vattna blommor, kratta osv. 1 dag personal och 1 natt personal sökes kille eller tjej spelar ingen roll men du bör helst vara mellan 18-60 år. Jag söker personer som är bra på svenska i både tal och skrift. Du måste tåla hundar. Körkort krävs.
Tjänst som personlig assistent utifrån Independent living Det här är en annons för tjänsten som personlig assistent. Ett yrke som ser väldigt olika ut beroende på vilken arbetsplats man kommer till. Jag behöver assistenter som oavsett tidigare erfarenhet är lyhörd för mitt självbestämmande som huvudpersonen i mitt eget liv, precis som du förhoppningsvis är i ditt. Jag söker nu timvikarier. Du behöver kunna jobba både dagspass, kvällspass och nattpass. Jag ansvarar för att du får tillräcklig återhämtning mellan dina pass. Du ansvarar för att du är i ”skick” att kunna jobba när du har dina pass hos mig. Exempel på arbetsuppgifter hos mig: - Sätta en knytnäve bredvid min hand som stöd när jag ska signera ett dokument. - Syntolka omgivningen när vi rör oss ute. -Lyfta upp maten till munhöjd när jag ska äta. - Ge mig en stadig arm, att hålla i, när jag ska flytta mig från rullstol till soffa. - Trycka in siffrorna när jag ska ringa ett samtal. Din timlön som assistent sätts utifrån fasta kriterier och den kompetens jag behöver: 144-174 kr/h+ ob och sem. ers. Framför allt påverkar din dövblindkompetens lönen och den läser du in medan du arbetar här. Jag är mån om dina fackliga rättigheter och din arbetsmiljö eftersom de är avgörande för att du ska kunna göra ett bra jobb. Jag arbetsleder min personal utifrån Independent living, med personalmöten och fortutbildning var fjärde vecka. Dessa tillfällen är obligatoriska. Om du hittar en annan utbildning som kan gynna din arbetsroll kan du även få den bekostad. Vem är jag? Jag är en queer kvinna med ett utforskande och öppensinnat socialt liv. Jag är journalist, konstnär och människorättsaktivist. Jag är vänstersympatisör. Det behöver du förstås inte vara, så länge du har en schysst människosyn. För övrigt gillar jag att läsa, se på film, greja i trädgården, bygga om och skapa grejer. Mer om mig kan du hitta på ettgottliv.com Vad förväntas av dig som assistent? Att arbeta som assistent åt mig innebär att vi kommer arbeta väldigt nära varandra. Då är tydlighet och tålamod väldigt viktigt. Du kliver rakt in i ett space där få i vanliga fall släpper in ens personer de känt i hela sina liv. Det är livsviktigt och du behöver ha förståelse för min utsatthet men också att jag är van vid att bemöta nya assistenter och vet vilka redskap jag kan ge er för att växa in i rollen. Varje ny person är för mig en investering. Oavsett om du stannar kort tid eller i många år uppskattar jag om du är uppriktig med din avsikt så vi vet var vi har varandra. Att assistera och ledsaga, utan att styra en annan individ, är en kompetens som byggs upp över tid men ger också rätt till en högre lön när du uppnått rätt kompetens. Att arbeta med mig innebär att du får kvalificerand utbildning och fortbildning och intyg på alla kurser du genomgår. Krav för denna tjänst: - Samarbeta bra med andra och tar eget ansvar. - Körkort (ej enbart automat) - goda kunskaper i svenska och tillräckligt god hörsel för att ta emot muntliga arbetsinstruktioner även om jag emellanåt talar otydligt. - Grundläggande datakunskaper. - Ett öppet sinne och är positiv till att acceptera andra kulturer och levnadssätt. - Du behöver kunna vara omkring hundar eftersom jag har en hund och även är dagmatte. • Intresse för att ta till dig ny eller ytterligare kunskap i teckenspråk och dövblindkompetens. Detta gäller även om du redan har en sådan kunskap. • Du bör vara stresstålig och lösningsfokuserad. Andra uppskattade meriter som inte är krav: - Kunskaper i teckenspråk och dövblindkompetens - Kunskap och intresse för foto, kultur eller konst. Rekrytering sker fortlöpande så avvakta inte med att skicka din ansökan om du kan göra det nu, idag. https://polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/blankett-4429-LSS-belastningsregistret/
DVT Assistans har sedan starten 2005 anordnat personlig assistans åt människor med funktionsnedsättning. Vi arbetar runt om i Mellansverige utifrån ledorden Delaktighet, Värdighet och Tillgänglighet. Vi tror på individuella lösningar där kunden alltid är i fokus. Tillsammans möjliggör vi för människor med olika funktionsnedsättningar att leva som andra och själva bestämma över sina liv. I dag sysselsätter DVT ca 200 personliga assistenter. Vi söker en kvinnlig assistent till en ung man i Katrineholm. Han åker på ridning 1 ggr/veckan så du får inte vara allergisk mot hästar eller rädd för dom eftersom du måste kunna leda hästen. Det finns även katt i hemmet. Då cykla är bland det roligaste han vet, blir det många, långa cykelturer med hans parcykel. Därför behöver du ha god fysik. Även om cykeln har hjälpmotor blir det en hel del trampande. I övrigt är det aktiv tillsyn, hygien och hjälp i hemmet som gäller. Tjänsten är ett graviditetsvikariat på ca 50%, med stora chanser till förlängning. Arbetstiderna är förlagda på eftermiddag/kväll samt en natt i veckan med jour. Två eftermiddagar tar man upp honom från Daglig verksamhet på väg till arbetsplatsen. Därför behöver du ha körkort och bil. Vi söker dig som är en lugn och trygg person, som inte stressar upp dig i onödan. Meriterande om du har erfarenhet av autism, lågaffektivt bemötande samt epilepsi. Till detta arbete krävs utdrag ur belastningsregistret. Det hittar du på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Vi lägger stor vikt vid ditt personliga brev. Utöver det vill vi ha CV och referenser. Välkommen in med din ansökan!!!
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Befattning: Stödassistent natt Arbetsomfattning: 100% Placering: Stöd och Omsorg, gruppbostad inom funktionsstöd. Nu söker vi en trygg och engagerad stödassistent med erfarenhet och utbildning inom funktionsnedsättning och socialpsykiatri för att jobba natt på en av våra gruppbostäder inom funktionsstöd. Vi vill bygga team som präglas av nytänkande och handlingskraft, där vi samarbetar för att nå goda resultat och vi vill skapa en verksamhet som förändras och utvecklas utifrån människors olika behov av stöd och utifrån hur samhället utvecklas. Därför söker vi kreativa och positiva medarbetare som vill vara med i ett team som gör skillnad i människors liv. Dina arbetsuppgifter Målgrupperna du kommer arbeta med är personer med olika psykiska och fysiska funktionsnedsättningar och eller psykisk ohälsa, NPF ibland i kombination med självskadebeteende och beroende. Grundplaceringen är på en gruppbostad inom LSS men uppdraget kan även innebära tjänstgöring på annan arbetsplats. Därför är det viktigt att du gillar variation i arbetet, är flexibel och känner dig trygg i att möta brukares olika och komplexa behov. Arbetet som stödassistent på natten innebär att du kommer att arbeta vaken natt och varannan helg.. Arbetsuppgifterna varierar en del över tid. Men det innebär att stötta brukarna med vadhelst de kan behöva hjälp med, andra uppgifter på natten kan vara allt från städning, tvätt och andra hushållssysslor. Du arbetar ensam på natten men det finns ett personlarm som kan användas vid behov. Arbetstiderna är ca 21:45 till 07:00. Om dig Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med med personer med olika funktionsvariationer, psykisk ohälsa och NPF ibland i kombination med självskadebeteende och beroende. Krav: Du har läst Omvårdnadsprogrammet, Barn och fritid eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig. Har erfarenhet av arbete inom LSS gruppbostad och av socialpsykiatrin. Du är en positiv, självständig och kreativ person som tycker om utmaningar. Personlig lämplighet väger tungt. Som person behöver du vara en trygg och stabil person med förmågan att behålla lugnet i möten med människor i affekt och klara utmanande situationer. Du ska kunna arbeta med ett lågaffektivt bemötande och ha förmåga att bidra till en trygg och positiv atmosfär såväl i arbetsgruppen som hos våra klienter. I ditt arbete är du van att ta stort ansvar, du skiljer på det personliga och professionella och förhåller dig på ett sätt som är anpassat för situationen. Du kan diskutera på ett reflekterande sätt tillsammans med dina kollegor och andra du samarbetar med för att därigenom skapa ett gemensamt förhållningssätt utifrån varje persons situation. Du har förmåga att ställa om i arbetet och prioritera efter rådande förutsättningar och ser möjligheter. Funktionsstöd och socialpsykiatrin är en verksamhet som ständigt förändras och utvecklas vilket ställer höga krav på flexibilitet kring arbetsuppgifter. Då det finns djur i verksamheten bör du inte vara allergisk mot pälsdjur. Övriga upplysningar: Arbetstid/varaktighet: Heltid, tillsvidare Lön: Individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-24 Körkort: Krävs ej För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg. Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: Orust.se Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Du kommer att jobba i en trevlig arbetsgrupp där alla ställer upp för varandra och hjälps åt för att arbetet ska fungera på ett bra sätt. Det finns möjlighet till flexibilitet i att byta pass med varandra och liknande, därför ser vi att du som söker har lätt för att samarbeta och tycker att det är viktigt att ställa upp för varandra i arbetslaget. Respekt är ett nyckelord som genomsyrar ditt sätt att arbeta på, vi vill att detta är ett yrke som du är stolt över att utföra! Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en man i 70-års åldern bosatt i Svanskog har goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift har B-körkort om du bor utanför Svanskog krävs tillgång till bil är rökfri Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete Vi ser gärna manliga sökande, men störst vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 69 %. Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid och nattetid, på vardagar och helger. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Mathilda Zakrisson [email protected]
I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Omsorg om personer med funktionsnedsättning Inom omsorgen stödjer vi personer med funktionsnedsättningar av olika slag. Vi arbetar för att underlätta för deltagarna att klara det praktiska i vardagen. Målet är att de skall få ett så självständigt liv som möjligt. Med individen i centrum arbetar vi med individuella genomförandeplaner där arbetet planeras och genomförs utifrån vår värdegrund: förtroende, omtanke och delaktighet. Inom enheten daglig verksamhet, sysselsättning och träffpunkter verkställs beslut enligt LSS (Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade) och SOL (Socialtjänstlagen). Insatserna är individuellt utformade utifrån personens önskemål, förmågor och behov av stöd. Vi har olika aktiviteter, bland annat är vi utomhus mycket, går på promenader och plockar skräp. Vi återvinner utbrända värmeljus och tillverkar egendesignade braständare, tar emot enklare arbeten för både Regionen, privata företag och privatpersoner, så som att klistra etiketter på burkar och påsar och utföra olika sorteringsjobb. Vi lyssnar även på musik, ljudböcker, cyklar och gör utflykter. Vi arbetar vi med schema, pictogrambilder och stödtecken för att tydliggöra dagens aktiviteter. Nu söker vi en löpare på ett vikariat 250818-260228 som kan arbeta inom alla våra verksamheter där det för dagen behövs som bäst. Dina arbetsuppgifter Som handledare vid oss kommer du att arbeta tillsammans med dina kollegor för att ge våra deltagare en innehållsrik, utvecklande och meningsfull dag. Du stöttar, motiverar och vägleder och med rätt bemötande stärker och underlättar du för deltagaren att aktivt kunna delta och utvecklas. Du och dina kollegor ansvarar för att organisera dagens arbete och samverka med deltagarens nätverk. Visst omvårdnadsarbete ingår. Arbetstiden är förlagd dagtid måndag-fredag. Vem är du? Vi söker dig som har en godkänd gymnasial utbildning, gärna med inriktning mot omsorg och/eller pedagogik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. B-körkort är ett krav. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av alternativ kommunikation så som stödtecken och bildstöd. Det är även meriterande om du har kunskap och erfarenhet av arbete inom LSS och/eller SOL. Då vi är flera handledare och deltagare är samarbete en viktig del av arbetet men du behöver även ha förmåga att arbeta självständigt och kunna växla fokus mellan grupp och individ. Du är trygg och stabil både i dig själv och i din yrkesroll och har en god förmåga att anpassa ditt bemötande och förhållningssätt utifrån individ och situation. Du är flexibel och ser förändringar som spännande och utvecklande. Det är viktigt att du kommunicerar på ett tydligt sätt och är trygg i det svenska språket, i både tal och skrift, då all kommunikation och dokumentation sker på svenska. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet enligt beskrivna kompetenser ovan. Inför beslut om anställning görs bakgrundskontroll genom utdrag ur belastningsregistret. Varmt välkommen med din ansökan! Om socialförvaltningen Som en del av Region Gotland arbetar vi på socialförvaltningen med sociala insatser som rådgivning, stöd och behandling. Våra verksamhetsområden är socialtjänst, hemsjukvård, äldreomsorg och omsorg om personer med funktionsnedsättning på hela Gotland. Dygnet runt möter vi människor i alla åldrar och med olika behov; barn, familjer, vuxna och äldre. Tillsammans möjliggör vi goda förutsättningar till vård, stöd och service genom hela livet. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön. Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Vem är jag? Jag är en ung tjej som pga min funktionsvariation har personlig assistans. Nu söker jag dig som vill jobba som vikarie i min assistentgrupp. Eftersom jag har svårigheter både kognitivt och fysiskt så hjälper du som assistent mig med omvårdnad, förflyttningar, allt kring måltider och vid mina olika fritidssysselsättningar. Jag använder alternativ kommunikation. Jag lever ett aktivt liv! Till exempel gillar jag att träffa vänner, lyssna på musik, se på film, spela spel, cykla, träna på Friskis & Svettis eller hitta på andra roliga saker! Jag bor mitt i centrala Trollhättan så det är väldigt smidigt att ta sig hem till mig. Så här kan en dag med mig se ut: Du hjälper mig med alla morgonrutiner och förbereder mig inför dagen. Därefter åker vi i väg till min dagliga aktivitet och du assisterar mig i alla olika moment som jag behöver hjälp med. Senare på dagen ansluter en till assistent i och med att jag har dubbelassistans vid vissa aktiviteter. Tillsammans tar vi en skön promenad i solen (förhoppningsvis) och sen hittar vi på något annat kul! Vem är du? Jag tänker mig att du som söker är trygg, lyhörd & flexibel! Du behöver inte ha tidigare erfarenhet av alternativ kommunikation, utan det viktiga är att du är intresserad av att lära dig det. Givetvis är det dock ett plus om du har tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent, men det är inte heller något strikt krav. Det allra viktigaste är din personlighet och att vi trivs ihop! Om tjänsten: Vikarie. Arbetstiderna är varierande, särskilt under sommaren. Du kan komma att arbeta både dag, kväll eller (vaken) natt. Exempel på arbetstider: * Dagpass kl 8-20 * Kväll 15-21 * Natt 21-08 (vaken) För den som vill finns möjlighet till fortsatt arbete i höst. Tjänstens tillträde är omgående. Passal Assistans erbjuder ett givande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, utbildningar och friskvårdsbidrag. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Du kommer också att få bra stöttning av assistansansvarig. Intresserad? Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 2025-07-30 Passal Assistans arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation. På Passal Assistans är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet att nå den visionen. Ansvarig rekryterare: Jonna Ankarhem Annonsens referensnummer: 1158
God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se Vi söker en lugn & ansvarsfull personlig assistent till en av våra härliga kunder i Öjebyn. Vi söker dig som kan börja jobba på schema (80-90%) från och med augusti - men vi ser gärna att insklolning och arbetet påbörjas innan dess. Kunden behöver någon som kan lära känna, läsa av och vara ett stöd för honom både i hemmet och i den dagliga verksamheten. Kunden behöver stöttning i att motiveras och önskar att få komma ut på olika aktiviteter - så som promenader, cykling, bussåkning och utflykter. Körkort & tillgång till bil är meriterande men ej ett krav. Arbetstiderna är förlagda dagtid med störst behov tisdag till fredag. Starttiderna är kl.6:30 respektive kl.8:00, varannan vecka. Sluttider efter överenskommelse. Tjänsgöringsgraden ligger på ca. 80-90% - efter överenskommelse. Är du den vi söker? Tveka inte att skicka in din ansökan, rekryteringen sker löpande. Övrigt: God assistans månar om sina assistenter, har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag på upp till 4000:- /år. För att styrka din rätt att arbeta i Sverige behöver du kunna uppvisa svenskt pass/personbevis, uppehållskort (EU) eller uppehålls- och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU). .
Vi söker en engagerad och ansvarsfull kvinnlig assistent för att stödja en aktiv och naturälskande kvinna i centrala Ängelholm. Vår kund är en passionerad individ som trots sin blindhet och nedsatta hörsel, lever ett aktivt liv och värdesätter oberoende och frihet. Kunden uppskattar att vara ute oavsett väder, och allt som har med naturen att göra är av stort intresse. ANSVARSOMRÅDEN - Assistera kunden med dagliga aktiviteter och utomhusaktiviteter enligt kundens intressen och önskemål. - Underlätta kommunikation och förståelse mellan kunden och omvärlden. - Planera och förbereda aktiviteter samt vara flexibel för att möta kundens behov och önskemål. - Skapa en positiv och stöttande atmosfär med humor och glädje. - Understödja kunden att bibehålla en välmående och välvårdad livsstil. - Bidra till en hälsosam och näringsrik kost i enlighet med kundens vegetariska preferenser. KVALIFIKATIONER - Erfarenhet av personlig assistans är meriterande men ej ett krav. Viktigast är att du har rätt personkemi och inställning. - Förståelse för och tålamod med personer med syn- och hörselnedsättningar. - Förmåga att planera och organisera aktiviteter enligt kundens önskemål. - En positiv och stöttande inställning med förmåga att skapa en trivsam och glad atmosfär. - En passion för naturen och utomhusaktiviteter. - Vara vegetarian är meriterande. ARBETSVILLKOR Tjänsten innebär flexibla arbetstider enligt överenskommelse med kunden. Kunden bor centralt i Ängelholm och vi söker assistenter som kan anpassa sig till kundens behov och önskemål. Om du är en engagerad, omtänksam och positiv person som är redo att stödja och berika en annan persons liv, så är detta en fantastisk möjlighet för dig att göra verklig skillnad i någons vardag. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team! Jobbtyp: Heltid, Deltid
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Vi söker nu personliga assistenter till en man som är bosatt i Munka-Ljungby. Han är rullstolsbunden och behöver stöttning med mycket i sin vardag. Han kommunicerar och förklarar för dig vad han behöver hjälp med. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat följande, dagliga rutiner, personlig hygien, på- och avklädning. Hjälpmedel som taklift finns på plats. Ett intresse är att åka på aktiviteter, vara ute och gå eller vara ute i trädgården. Om du också gillar att gå på promenader och har ett intresse för trädgårdsarbete, så är det ett stort plus! Vi söker dig som vill arbeta extra vid behov, en tjänst på ca 79 % eller ca 61 %. Arbetstiderna är fördelade på dagtid, kväll, nätter och helger. Man bör därför vara positiv till att kunna arbeta alla tider på dygnet. Arbetstiderna ser ut följande: 07:00 - 17:00, 16:00 - 07:00 (sovande & vaken jour). Om dig - Som person har du skinn på näsan, är lugn och trygg i dig själv och som personlig assistent ser vi gärna att du även är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Vilket kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Krav är att du Är rökfri, Har manuellt körkort och tillgång till egen bil för att kunna ta dig till arbetsplatsen. Meriterande om du har Erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg. Omfattning: Extra vid behov, en tjänst på ca 79 % och en på ca 61 %. Antal tjänster: 3. Tillträde: Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Välj ett jobb för att visa detaljer