Behandlingsassistent Arthur Stödboende Vikariat

En dag på jobbet Nu söker vi en grym kollega att välkomna till vår medarbetargrupp. Vår målgrupp är vuxna personer med beroendeproblematik, klienterna befinner sig i allt från aktivt missbruk till stabil nykterhet/drogfrihet. På Arthur ingår du i ett team som består av 9 kollegor som jobbar enligt schema där journätter ingår samt en gruppledare som leder det operativa arbetet. Du arbetar utifrån ett samordnarskap där du tillsammans med klienten planerar och följer upp dennes individuella genomförandeplan enligt uppdrag från placerande myndighet. Dina arbetsuppgifter Vi arbetar med skademinimering och ett hälsofrämjande arbetssätt vilket i sammanhanget innebär att du stödjer klienten att hitta strategier att hantera och lindra negativa konsekvenser av skadligt bruk och/eller beroende. Klienten ska med stöd av dig och resursteamet hitta verktyg att klara av ett självständigt liv där vi genom olika metoder kartlägger och arbetar med grundläggande ADL.   ​Vi arbetar med evidensbaserade metoder som MI, ESL, Återfallsprevention, CRA och ASI som en del i vårt arbete för att stödja klienten att nå kortsiktiga samt långsiktiga mål.  Motiverande samtal, social träning genom aktiviteter tillsammans med klienter, urinscreening/utandningsprov, praktiskt arbete, städning, matinköp etc. ingår i dina arbetsuppgifter. Bilkörning förekommer ofta i tjänsten då många möten och aktiviteter sker både i Södertälje och i Stockholms län. Även längre resor kan förekomma vid transport eller besök vid exempelvis behandlingshem. Du dokumenterar regelbundet våra insatser och arbetet i vårt verksamhetssystem Combine. Du deltar även på nätverksmöten och har såväl interna som externa samverkanspartners.   Vem är du? Krav:   - Socialpedagog/ behandlingsassistentsutbildning eller likvärdigt men minst två års heltidsstudier.  - Du måste ha beroendekunskap samt erfarenhet av att arbeta med klienter i påverkat tillstånd.      - B-körkort Meriterande: - Erfarenhet av personer med komplexa vårdbehov och samsjuklighet är meriterande.  - Utbildning i behandlingsmetoder för beroendevård; MI, Återfallsprevention, CRA, ESL med flera. - Erfarenhet av att arbeta med utifrån modellen smarta mål                                                                 - Praktisk och teoretisk kunskap i metoden lågaffektivt bemötande och skademinimering. Personliga egenskaper: Vi söker engagerande medarbetare som med ett nyfiket, kreativt och modigt sätt tar sig an och bidrar i de utmaningar och möjligheter som vi ställs inför.  Du har förmåga att ge omfattande stöd utan att ge avkall på personens rätt till självbestämmande eller ta ansvaret för personens liv. Du tror på att förändring är möjlig, och kan förmedla lugn och en positiv känsla till personer även under svåra omständigheter Vi arbetar med klienten i fokus så alliansskapandet i relationen med klienten är en grundsten i arbetet. Med ett individuellt förhållningssätt så behöver du också vara flexibel, modig och prestigelös där arbetsgruppens olikheter är en styrka.   Då vi samverkar med interna och externa samarbetspartners behöver du ha en god kommunikativ förmåga, vara ansvarsfull och strukturell i ditt arbetssätt. Intervjuer kan komma att påbörjas under ansökningstiden.   Vi erbjuder dig - Gemensam utvecklingstid tillsammans med dina kollegor varje vecka - Friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år    - En rökfri arbetsplats   - Möjlighet till utbildningar för individuell utveckling   - En arbetsplats där du har möjlighet att göra skillnad!   Enheten Vista tillhör vuxen missbruk vuxenenheten. Enheten består utav en resultatenhetschef, en gruppledare samt 9 behandlingsassistenter.  Arthurs stödboende är beläget centralt i Södertälje. Vuxen missbruk består även utav andra utförarenheter med stödboenden samt en öppenvårdsenhet som erbjuder anpassad vård och behandling. Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner   Välkommen till oss! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

16 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Personlig assistent sökes till hästtjej!

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor. Humana Assistans söker just nu förstärkning av personal till en glad tjej i 30-års åldern med en medfödd utvecklingsskada med autismliknande drag samt svår epilepsi. Tjänsten är inledningsvis en timanställning. Passen är förlagda på dygnets alla timmar och vi söker dig som är flexibel, trivs med att arbeta varierande tider. Tjejen tycker om att gå på promenader, bada, rida, cykla på sin motionscykel, gå på bio, shoppa, träna i hemmagymmet m.m. Hon älskar djur och bor på en gård med sin familj som har hästar, hundar och katter, så du som assistent bör ej vara allergisk. Som assistent hjälper du tjejen med allt i vardagen från att sköta all ADL till att stötta upp vid aktiviteter. Du som assistent ska vara lugn, trygg, ansvars- och omsorgsfull. Du tycker om att jobba med människor och ser ett stort värde i att hjälpa andra. Vi ser gärna att du är positiv, ser möjligheter och tar egna initiativ. Du söker ett arbete som är varierande på en arbetsplats där du får möjlighet att stödja en person till att leva det aktiva liv som hon själv vill leva. Tidigare erfarenhet av omsorgsarbete och erfarenhet av epilepsi är starkt meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Är du mycket engagerad och lyhörd inför din uppgift ökar sannolikheten väsentlig att du är den vi söker! Körkort är ett krav och tillgång till egen bil är ett måste för att kunna ta sig till och från arbetsplatsen. Icke-rökare under arbetstid ett måste. Tunga lyft kan förekomma. Tillträde till tjänsten efter överenskommelse, urval och rekrytering kommer att ske fortlöpande under annonstiden. Tveka därför inte utan skicka in din ansökan med CV och personligt brev där du kortfattat beskriver dig själv som person, tidigare erfarenheter och varför du söker just det här arbetet. Vi önskar se utdrag från belastningsregistret före anställning, så är du intresserad av tjänsten rekommenderar vi att du beställer det branschspecifika utdraget (LSS-verksamhet) från Polisen i samband med att du skickar in din ansökan.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Personliga assistenter (timvikarier) till Stockholmsområdet

Välkommen att skicka in din spontanansökan! Passa på att söka till oss för en chans till intervju och möjligt extra arbete. Vi söker kontinuerligt efter kompetenta och drivna individer som vill arbeta främst som timvikarier hos oss på Bonzi personligt stöd som Personlig Assistent. Våra kunder finns i Stockholmsområdet med omnejd främst i Söderort. En tjänst hos någon av våra kunder innebär arbete under olika tider på dygnet, såsom dag, kväll eller vaken natt , journatt under vardag samt helg. Våra kunder har olika funktionsnedsättningar och olika behov. Är du flexibel och kan hoppa in med kort varsel så är det just dig vi söker! Vi har kunder som letar efter någon som kan utföra arbetsuppgifter som att till exempel hjälpa till med dagliga rutiner, personlig hygien, av- och påklädning vara med vid aktiviteter samt vid måltider och därtill vid förflyttningar beroende av respektive kunds behov. Din arbetsplats är i kundens hem men du följer också med kunden vid diverse utflykter samt olika ärenden, exempelvis läkarbesök och inköp av livsmedel. Du hjälper kunden att leva ett så fullvärdigt liv som möjligt utifrån dennes förutsättningar. Svenska i tal och skrift krävs för att kunna dokumentera rätt. Om dig Vi tror att du som söker denna tjänst är en ansvarsfull person som tycker omatt arbeta med människor och som kan se till dina medmänniskors behov. Har du tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent och yrkesmässig erfarenhet av olika funktionsnedsättningar så är det meriterande. Är du flexibel och kan hoppa in vid behov med kort varsel så tveka inte att söka jobbet! Vi söker dig som är: Erfarenhet av olika funktionsnedsättningar En positiv individ som kan sprida glädje och förgylla dagen för våra kunder Ansvarstagande och lyhörd inför andras livssituation Flexibel till att arbeta med kort varsel Flexibel till att arbeta Meriterande : Erfarenhet av olika funktionsnedsättningar, samt arbete inom vård ochomsorg. Omfattning: Vikarier vid behov Tillträde: Omgående Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Om rekryteringsprocessen:Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia . För dig med anställningsstöd: BonZi personligt stödär ett inkluderande företag.Vi välkomnaralla sökanden och även du som har rätt till någon form avanställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du ävenmeddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Bonzi är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om oss:Bonzi personligt stöd är ett företag som administrerar personlig assistans, boendestöd ledsagar- och avlösarservice. Vårt kontor finns i Skarpnäck.

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Kvinnlig assistent sökes till en dam i Hultsfred

Hej! Du glade kvinna som är i dina bästa år och i mogen ålder. Vi söker dig som vill känna att du är behövd, samt att ge stimulans till en kvinna i rullstol. Som assistent är det en viktig roll för dig att stötta och vara den förlängda armen åt kunden genom att ge henne den nödvändiga hjälpen och stödet. Kundens intressen inkluderar lugna aktiviteter som att ta hand om hemmet, läsa tidningar. Vi söker en assistent som uppfyller dessa kriterier: - Motiverande och samtidigt kan upprätthålla en balans för att inte vara för påträngande. - Du bör vara en kvinna med personlig mognad och ha förmågan att vara empatisk. - Ansvarsfullhet och öppenhet för att lära dig nya saker och anpassa dig efter kundens behov och rutiner är också viktiga egenskaper. - Ödmjukhet och förmågan att vara kundens förlängda arm är av stor betydelse. - Du bör visa respekt för att du arbetar i någon annans hem och vara anpassningsbar. - Du bör vara öppen för att förstå jobbets innebörd och agera i enlighet med det instruktioner som ges under introduktionsdagarna. - Ett intresse av att hjälpa kunden är viktigare än tidigare erfarenhet. - Förmågan att se helheten. - Vara rökfri, gärna helt tobaksfri. Vi ser fram emot din ansökan. TJÄNSTGÖRINGSGRAD OCH ARBETSTID: Timvikariat med möjlighet till fast schemarad dag, kväll och helg så länge assistans uppdraget varar. DET HÄR ERBJUDS DU: Fast grundlön per timme + OB-ersättning. Kollektivavtal finns. Anställning med schyssta villkor. Självklart får du gå introduktion och känna dig för innan du börjar jobba. Att vara anställd på Evanda Assistans AB innebär en trygghet genom kollektivavtal Almega - Bransch G, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd, schyssta semestervillkor. Alla anställda har möjlighet att nyttja ett friskvårdsbidrag på upp till 3000 kr. TILLTRÄDE: Vi arbetar med löpande rekrytering. Introduktion kan ske per omgående Har du några frågor är du välkommen att ring.

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Vill du jobba extra som personlig assistent i sommar?

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor. Vi söker dig som vill jobba som timvikarie hos en man i Kramfors. Tjänsten är en timanställning där du arbetar vid ordinarie personals frånvaro och vi ser gärna att du kan vara kvar som timvikarie även efter sommaren. För att passa och trivas med det här jobbat bör du vara jordnära och ödmjuk inför att din arbetsplats är någon annans hem. Vi ser att du som söker är trygg i dig själv och har en förmåga att behålla lugnet i stressiga situationer för att hjälpa kunden att göra detsamma. Har du samtidigt humor och glimten i ögat är det något som värdesätts på arbetsplatsen. I dina arbetsuppgifter ingår att vara en del i kundens vardag – ditt jobb är där kunden är. Detta innebär hjälp med alla moment i vardagen, från personlig hygien, medicinering och hushållssysslor till ledsagning vid aktiviteter utanför hemmet. Vi ser det som meriterande med tidigare erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, specialpedagogik och epilepsi. Av störst vikt är dock din personliga lämplighet för tjänsten. Du erbjuds vid anställning en introduktion i arbetet och får lära dig arbetsuppgifterna på plats. Vi bemannar med dygnspass med jourtid under natten. Då tjänsten är ett timvikariat vid ordinarie personals frånvaro behöver du som söker vara flexibel och kunna jobba med kort varsel. Rekrytering sker i samråd med kundens företrädare och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – varmt välkommen med din ansökan redan idag!

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Personlig assistent/sommarvikarie Nynäshamn

Omsorgshuset söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos en kvinna bosatt strax utanför Nynäshamn. Du får gärna ha tidigare erfarenhet av personlig assistans, men det viktigaste är att personkemin stämmer. Arbetspassen är förlagda kl. 08-16 samt 16-23.30. Vi ser gärna att du kan vara flexibel och kan tänka dig att arbeta både på vardagar och helger. Vi välkomnar endast kvinnliga sökande till denna kund. Du som söker jobbet kan inte vara allergisk mot pälsdjur, då kunden har katt samt hästar. Du får gärna tycka om att laga mat, vara i trädgården samt att åka ut på shoppingrundor. Du bör ha körkort och egen bil för att på smidigast sätt ta dig till och från arbetet. Du är positiv och ser hellre lösningar än problem. Du är lyhörd och har förmågan att läsa av en person. Du tar egna initiativ. Du är professionell. Du är strukturerad och ordningsam. Du kommunicerar obehindrat på svenska. Vår ansökningsprocess ligger digitalt i framkant och låter dig ansöka direkt från din mobil på några få minuter utan CV eller personligt brev. Istället får du svara på några frågor om din erfarenhet och kompetens och göra en kort video-presentation. Vi använder den senaste teknologin för att kunna erbjuda en rättvis bedömning av alla kandidater. Välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Personliga Assistenter sökes - Sommarvikarier

Tjänstebeskrivning & erbjudande Vi söker nu självständiga, ansvarstagande, påhittiga och äventyrliga personliga assistenter till flera av våra kunder under sommaren. För att passa in i jobbet som personlig assistent på arbetsplatsen krävs att man har förmågan att vara lyhörd och inkännande, att våga hitta nya lösningar och komma med idéer. Att man är självgående och vill ha ett meningsfullt och roligt jobb där du kan göra vardagen bättre för en annan person varje dag. Du behöver vara ordningsam, ansvarsfull, ha en positiv inställning. Du behöver också vara flexibel och lösningsorienterad och ha ett gott omdöme. Många av våra kunder älskar att vara aktiva och hittar ofta på saker att göra, så det är viktigt att du som personlig assistent gillar att hänga med på aktiviteter. Våra glada sociala ungdomar behöver hjälp med allt i sin vardag. Har du tidigare erfarenhet av olika diagnoser tex epilepsi, MS, autism eller sondmatning så är det en fördel men inget krav. Arbetspassen kan vara förlagda över hela dygnet och helger och du behöver kunna arbeta alla pass. Lön enligt avtal, kollektivavtal Kommunal/Almega Vårdföretagarna. Företagspresentation Vi på Team Aron Assistans hjälper våra kunder att få möjlighet att prova på olika idrotter och ser till att assistenter och kunder får komma i kontakt med föreningar och idrottsklubbar som skulle kunna vara av intresse. Genom vårt nätverk inom idrotten och via samarbeten med föreningar och idrottsklubbar kan vi uppfylla våra kunders önskan att gå på exempelvis fotbollsmatcher eller andra idrottsrelaterade evenemang. Finns önskan att efter matchen hälsa på laget eller sin favoritstjärna finns det goda chanser att vi kan ordna även detta. Team Aron Assistans - assistansbolaget för dig som vill vara aktiv och älskar idrott Om PerformIQ

16 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Personliga assistenter sökes i Härnösand!

Vill du ha ett meningsfullt och roligt jobb? Då kanske personlig assistans kan vara nått för dig? Vi på Rehabassistans i Härnösandsöker ett antalassistenter för att stärka upp våra redan befintliga personalgrupper vid akut frånvaro ochofta med kort varsel men också vid planerade ledigheter såsom skollov och semestrar! Du är lyhörd, engagerad och har ett gott tålamod.Alla kunder som finns hos oss skiljer sig i behov och intressen, därför ser vi gärna sökanden av olika kön, i olika åldrar med varierande erfarenheter. Du trivs att arbeta både självständigt och i grupp.Det viktigaste är att vi tillsammans utgår ifrån kundens behov, stora som små för att möjliggöra en självständig och delaktig vardag. Arbetet innebär att du arbetar där kunden befinner sig under varierande arbetstider förlagda under dagtid, kvällstid och natt. Krav: - Du talar och förstår det svenska språket på en bra nivå. - Du har ett utdrag från polisens belastningsregister. (Detta beställer du enkelt hem via polisens hemsida) Vi ser detsom en stor fördel om du som söker har körkort och tillgång till bil då en del av våra kunder bor utanför stadskärnan och bussförbindelserna inte stämmer överens med arbetstiderna. Känner du att beskrivningen av arbetet är någonting som passar dig? Tveka inte att skicka in din ansökan omgående! OBS! Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller mail, ansök via extern länk med ditt CV och personliga brev.

16 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Personliga assistenter sökes till två fasta rader för barnkund

Vi erbjuder en fast tjänst 39 tim/veckan, alltså nästan 100% Din arbetsplats blir varannan vecka i Härnösand och varannan vecka i Utansjö. Arbetstiderna är mellan 07.00-20.00. Du kommer att arbeta med en 3 årig rörlig kille med stort omvårdnadsbehov (sondmatning och hemrespirator) När han inte sitter i rullstol, kryper han en hel del på golvet för att ta sig fram, så det är bra om du som söker inte känner dig obekväm att vara kring golvet!Fördelom du har vårderfarenhet men det är inget krav. Hund finns i hemmet. Krav: - Du är rökfri.- Körkort och tillgång till egen bil, då du behöver ta dig till och från jobbet.- Du har ett belastningsregister från polisen. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Har du frågor?kontakta: [email protected] Om assistansbolaget: Rehabassistans startade 2007 och har sedan dess vuxit varje år. I dag finns våra kunder i hela Västernorrland. Vår målsättning är att alltid ha kunden i fokus, att jobba nära våra kunder och deras personliga assistenter. Tillsammans utformar vi assistansen utifrån kundens önskemål och behov. Vi finns nära våra kunder! Våra arbetsledare utgår från våra kontor i Härnösand och Örnsköldsvik. Vår arbetsledning är erkänt kunnig och här finns en samlad erfarenhet från många olika branscher. Det ger en trygghet för våra kunder och deras personliga assistenter. Vi har bland annat egen sjukgymnast vilket många kunder uppskattar. Vi erbjuder stöd i kontakt med myndigheter och har tillgång till juridisk kompetens. Träning och aktiviteter är något vi också prioriterar i vår verksamhet. Vi har kollektivavtal med vårdföretagarna och Rehabassistans jobbar med kvalitetsledningssystem för att säkerställa kraven från Socialstyrelsen. Rehabassistans ingår i Team Olivia.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Kvinnlig personal sökes på 90% till kund Härnösand

Vi på Rehabassistans söker nu digsom vill arbeta hos vår kvinnliga kund i Härnösand. Vi behöver dig på 90% i en månad, troligtvis med förlängningför att täcka upp en sjukskrivning samt vikarier inför sommaren. Passen är förlagda under hela dygn, dagspass samt kvälls/nattpass. Kunden är en kvinna som har epilepsi och psykisk funktionsnedsättningoch behöver hjälp med den allmänna dagliga livsföringen.I hemmet finns katt & hund.Som personlig assistent arbetar du där kunden befinner sig och hjälper med personlig omvårdnad, stöd vid måltider, träning och fritidsaktiviteter. En lyhördhet inför kundens önskemål och behov är grundläggande.Kunden vill att du som söker ska vara tjej/kvinna.Vidare söker vidig som är positiv, flexibel ochkan arbeta självständig.Det viktigaste är att vi tillsammans utgår ifrån kundens behov, stora som små för att möjliggöra en självständig och delaktig vardag. Den personliga kemin är avgörande mellan dig och kunden. Krav:- Du talar och förstår det svenska språket på en bra nivå.- Du kan uppvisabrottsregisterutdrag från polisen. (Detta beställer du enkelt hem via polisens hemsida)- Körkort & tillgång till bil.- Ej vara allergisk mot pälsdjur. Känner du att beskrivningen av detta jobb är någonting som passar dig? Tveka inte att skicka in din ansökan omgående, rekrytering sker löpande och vi på Rehabassistans ser fram emot att höra från just dig! OBS! Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller mail, ansök via extern länk med ditt CV och personliga brev.

16 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024