Personlig assistent sökes till fantastisk kvinna (extra vid behov) -Mora
Assistans i Balans i Sverige AB
Personliga assistenter

Om mig: Anna heter jag och är 30 år gammal. Jag sitter i rullstol på grund av en CP-skada som jag fick när jag föddes för tidigt. Trots det så har jag talet flytande men behöver hjälp med allt i vardagen. Jag söker nu en ny stjärna som vill vara min personliga assistent. Jag bor centralt i Mora. Jag är en tjej med massor av intressen såsom åka på festivaler, kryssningar, spela tv-spel, sitta vid datorn och chatta med kompisar eller spela Sims. Tycker även om att ta promenader och vara ute och gå. Kreativiteten hos mig är jättestor och jag håller på med både musik och berättelser.  Om dig: Som person är du lugn, stabil, inkännande och har barnasinnet kvar. Du gillar att jobba kvällar/nätter och är gärna en kvällsmänniska som mig. Ibland kan jag ha svårt att komma på vad jag vill göra när jag inte jobbar, då är det bra om du som assistent kan komma med roliga förslag. Jag vill att du är en kvinna mellan 25-40 år så vi är hyfsat jämngamla. Om tjänsten: Man jobbar varierade arbetspass (dag/kväll/natt med sovande jour). Extra vid behov, vid akuta vakanser samt planerade semestrar. Finns möjlighet för mer pass i sommar. Lön: Avtal Fremia-Kommunal, individuell lönesättning. För att anställas måste du uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.   Om Assistans i Balans:  Assistans i Balans anordnar - med lång och egen erfarenhet - högkvalitativ personlig assistans till personer med omfattande funktionsnedsättning i enlighet med LSS och Independent Living-rörelsen. Vi vill bidra till en jämlikare värld där alla oavsett funktionsnedsättning ges en möjlighet att leva ett självständigt liv med självbestämmande och självrespekt i fokus. Vår service är nära, personlig och kontinuerlig och vår ambitionsnivå är hög. Alla medarbetare får grundlig introduktion, fortlöpande utbildning, ta del av vårt värderingsarbete, friskvårdsbidrag och trygghet genom kollektivavtal (Fremia - Kommunal).  Läs mer på www.assistansibalans.se      Låter det här som nåt för dig? Då hoppas jag att vi ses snart! Välkommen med din ansökan!

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
14 årig kille från Hagsätra söker en trygg och kreativ personlig assistent
Assistans i Balans i Sverige AB
Personliga assistenter

Om mig: Jag är en grabb på 14 år som lever mitt liv med personlig assistans. Jag bor i Hagsätra tillsammans med min mamma och min bror. Vi ser gärna att du är kreativ och initiativtagande samt att du har tålamod och en positiv livssyn. Som min personliga assistent är du med mig där jag befinner mig. Det kan vara på resa med min familj, badhuset eller i lekparken. Jag gillar att bada, måla, gunga och leka, det vore kul om vi delade några intressen.  Förutom mina intressen går jag även i skolan mån-fre.  Ibland kan det hända att jag inte mår så bra och då kan jag ha svårt att uttrycka vad som är fel, det är för mig viktigt att du då är lyhörd för mina signaler samt är lugn och trygg i dig själv. Som personlig assistent assisterar du mig i samtliga delar om min vardag. Med ditt stöd vill jag kunna leva ett liv som alla andra, ha en fungerande och meningsfull vardag.  Om dig: Du behärskar svenska i tal och skrift och att du som söker jobbet ser detta som ett långsiktigt arbete och något som du vill utvecklas inom. Du är flexibel och brinner för att jobba med människor. Under sommaren gör jag ofta längre resor utomlands, där jag vill att du ska kunna assistera mig.  Hoppas du tycker att det låter spännande och kul att få arbeta med mig, jag längtar efter att få lära känna dig Tjänsten:  Ca 30 timmar i veckan dagar,  både vardagar och helger, Vaken natt med start för introduktion omgående.  Du kommer att arbeta tills mestadels dagtid. Du börjar din tjänst med introduktion, oavsett om du har tidigare erfarenhet eller inte. För att anställas måste du uppvisa giltig ID-handling utdrag ur polisregistret och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.    polisregistret. Detta beställs på www.polisen.se  Välj det utdrag som heter Arbete med barn med funktionsnedsättning Om Assistans i Balans:  Assistans i Balans anordnar - med lång och egen erfarenhet - högkvalitativ personlig assistans till personer med omfattande funktionsnedsättning i enlighet med LSS och Independent Living-rörelsen. Vi vill bidra till en jämlikare värld där alla oavsett funktionsnedsättning ges en möjlighet att leva ett självständigt liv med självbestämmande och självrespekt i fokus. Vår service är nära, personlig och kontinuerlig och vår ambitionsnivå är hög. Alla medarbetare får grundlig introduktion, fortlöpande utbildning, ta del av vårt värderingsarbete, friskvårdsbidrag och trygghet genom kollektivavtal (Fremia - Kommunal).  Läs mer på www.assistansibalans.se

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
14 årig kille från Hagsätra söker en trygg och kreativ personlig assistent
Assistans i Balans i Sverige AB
Personliga assistenter

Om mig: Jag är en grabb på 14 år som lever mitt liv med personlig assistans. Jag bor i Hagsätra tillsammans med min mamma och min bror. Vi ser gärna att du är kreativ och initiativtagande samt att du har tålamod och en positiv livssyn. Som min personliga assistent är du med mig där jag befinner mig. Det kan vara på resa med min familj, badhuset eller i lekparken. Jag gillar att bada, måla, gunga och leka, det vore kul om vi delade några intressen.  Förutom mina intressen går jag även i skolan mån-fre.  Ibland kan det hända att jag inte mår så bra och då kan jag ha svårt att uttrycka vad som är fel, det är för mig viktigt att du då är lyhörd för mina signaler samt är lugn och trygg i dig själv. Som personlig assistent assisterar du mig i samtliga delar om min vardag. Med ditt stöd vill jag kunna leva ett liv som alla andra, ha en fungerande och meningsfull vardag.  Om dig: Du behärskar svenska i tal och skrift och att du som söker jobbet ser detta som ett långsiktigt arbete och något som du vill utvecklas inom. Du är flexibel och brinner för att jobba med människor. Under sommaren gör jag ofta längre resor utomlands, där jag vill att du ska kunna assistera mig.  Hoppas du tycker att det låter spännande och kul att få arbeta med mig, jag längtar efter att få lära känna dig Tjänsten:  Ca 40 timmar i veckan dagar,  både vardagar och helger, Vaken natt med start för introduktion omgående.  Du kommer att arbeta tills mestadels dagtid. Du börjar din tjänst med introduktion, oavsett om du har tidigare erfarenhet eller inte. För att anställas måste du uppvisa giltig ID-handling utdrag ur polisregistret och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.    polisregistret. Detta beställs på www.polisen.se  Välj det utdrag som heter Arbete med barn med funktionsnedsättning Om Assistans i Balans:  Assistans i Balans anordnar - med lång och egen erfarenhet - högkvalitativ personlig assistans till personer med omfattande funktionsnedsättning i enlighet med LSS och Independent Living-rörelsen. Vi vill bidra till en jämlikare värld där alla oavsett funktionsnedsättning ges en möjlighet att leva ett självständigt liv med självbestämmande och självrespekt i fokus. Vår service är nära, personlig och kontinuerlig och vår ambitionsnivå är hög. Alla medarbetare får grundlig introduktion, fortlöpande utbildning, ta del av vårt värderingsarbete, friskvårdsbidrag och trygghet genom kollektivavtal (Fremia - Kommunal).  Läs mer på www.assistansibalans.se

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Stödassistent Änggatans socialpsykiatriboende, främst nätter och kvällar
Ale kommun
Vårdare, boendestödjare

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Änggatans särskilda boende med inriktning socialpsykiatri är beläget centralt i Älvängen. Boendet har 17 lägenheter samt två korttidsplatser. De boende har beslut enligt socialtjänstlagen. Utifrån uppdraget gör vi individanpassade genomförandeplaner som vi jobbar utifrån. Änggatans särskilda boende arbetar för en öppen och inkluderande arbetsmiljö. Salutogent förhållningssätt och lågaffektiva principer genomsyrar arbetsplatsen. Fokus är på att ge de boende det stöd de har rätt till och behöver. Boendet är bemannat dygnet runt. Arbetsuppgifter Vi arbetar utifrån individualiserat stöd med genomförandeplaner som utgår från socialtjänstens myndighetsuppdrag. Målet är att våra boende ska ha en meningsfull och fungerande vardag. Ditt uppdrag är att stötta, vägleda och motivera våra brukare i deras dagliga liv. Stöd ges på ett sådant sätt att det stärker den enskildes tilltro till sin egen förmåga och vi arbetar för att tillsammans med brukaren utveckla mer självständighet. Omsorg och vissa praktiska arbetsuppgifter ingår i tjänsten. Flera av medarbetarna har medicindelegering. Det kan förekomma att brukare har husdjur i sina lägenheter. Arbetet med de boende planeras, dokumenteras och följs upp. Dokumentation utifrån socialtjänstlagen sker i verksamhetssystemet Treserva. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad och skapa positiva förändringar i våra brukares liv. Sök tjänsten idag och ta steget mot ett meningsfullt arbete! Kvalifikationer Arbetsgemenskapen är viktig och vi förväntar oss att du tar ansvar för både gruppens arbete och våra boende. I tjänsten ingår att delta och vara aktiv på arbetsplatsträffar och verksamhetsmöten.  Krav Lägsta utbildningskrav är omvårdnadsprogrammet med inriktning psykiatri eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tidigare erfarenhet av arbete med personer med psykiska funktionsvariationer. Empatisk förmåga behövs för att vara lyhörd utifrån brukares behov. Vi tror på ett nära samarbete med socialsekreterare, rehabilitering, sjukvården och inom arbetsgruppen för att skapa en väg framåt för brukaren, du behöver därför ha en god förmåga till samverkan. Med din förmåga till självständighet planerar, genomför och följer du upp insatserna, du behöver därför arbeta strukturerat. På vårt boende kan det hända oplanerade saker under en arbetsdag som gör att man behöver kunna prioritera om, du behöver vara flexibel utifrån det. Meriterande Utbildning exempelvis från yrkeshögskola/kvalificerad yrkesutbildning, pedagogutbildning, boende- eller aktiveringspedagog, socionomutbildning eller annan för arbetet adekvat utbildning. Erfarenhet av arbete med personer med samsjuklighet. Erfarenhet av arbete med personer med skadligt bruk eller beroende. Kunskap rörande hälso- sjukvårdsinsatser såsom rehab och delegerad medicinsk omvårdnad. Övrigt Arbetstiden innebär schema 37/37. Schemat är förlagt till främst till kvällar, helger och nätter enligt bilaga J. Enstaka pass dagtid kan i vissa fall förekomma.  För tjänsten krävs uppvisande av utdrag från polisens belastningsregister, utan anmärkningar. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Om du går vidare i rekryteringen kommer du enligt Ale kommuns bestämmelser i vissa fall att göra ett språktest.  Intervjuer kommer påbörjas under ansökningsperioden.   Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

27 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Searching for a new female Care assistant for extra shifts!
Fri Assistans STHLM AB
Personliga assistenter

The Ms team is looking for you!    We are an English-speaking team that works in shifts to take care of a 55-year-old man with multiple sclerosis. He lives with his American wife and eleven-year-old daughter in Hammarby Sjöstad. Because of the MS, he needs assistance with all daily activities, such as assistance, mobility, dressing and undressing, personal hygiene, help with eating and drinking, etc. so as his Care Assistant you will be his hands and feet.   He is a novelist, and you will spend most days writing together as he writes books in English. You will help him bring them to life by typing what he dictates. His life revolves around his family first; he has a positive view of life and a good sense of humor.    We are seeking you who are: Female (team is all female) Have a valid work permit and Bank-ID. Fun and easy to work with. Detail-oriented but at the same time able to see the big picture.  Adapt easily and enjoy providing outstanding service.  Proactive and can take initiative.  Likes to laugh, has a good sense of humor.    160cm or taller. Easily reachable on a smart phone. A non-smoker.    About the job:  ·   We work in shifts. ·   We will provide all the necessary training. .   We are seeking somebody who wants take extra shifts when needed. Mostly nights and weekends but also need sometimes during dayshifts.    Shifts har scheduled from: 07:00-16:00 16.00-07.00 (with 7 sleeping hours).  If you email you application. Name it: "Hammarby-Sjöstad, Vikarie, 2507". About the company! Fri Assistans is a company that provides personal assistance for our clients around the Stockholm area. We have 24 clients and about 220 employees. To provide a great assistance for our clients we need to have employees that are enjoy their work. Our ambition is always to be the best possibly employer, hoping to build long term relationships with both clients and employees. You are very welcome to become a part of our company!

27 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Driven assistent sökes till humoristisk kvinna
Assistans i Balans i Sverige AB
Personliga assistenter

. Hej! Jag är en yrkesarbetande kvinna, som söker en driven kvinnlig assistent som kan stötta mig med praktiska moment i vardagen.  Nu behöver jag rekrytera en assistent. Kanske är just Du den personen?  Du som söker tjänsten är en kvinna som har mycket humor, skinn på näsan och tar egna initiativ. Det är inget krav att du har arbetat som personlig assistent tidigare. Det viktigaste är att personkemin mellan oss stämmer, resten kommer du att lära dig bara intresset finns där.  Vem är det då du behöver ha personkemi med? Jag har en fysisk funktionsnedsättning och behöver hjälp med praktiska moment i vardagen som att t.ex. handla, laga mat, sköta om hemmet och finmotoriska moment. Du kommer arbeta med mig, en snart 30-årig tjej, som trots en funktionsnedsättning lever ett ganska vanligt liv med jobb, kompisar och familj - om än med lite mörkare humor än genomsnittet.  På fritiden tycker jag om att resa, men även att ta det lugnt, träna, läsa och se på tv. Som assistent kan det bli aktuellt att följa med på resor som jag gör såväl i jobbet som privat. Arbetet varierar i tempo efter mitt hjälpbehov, min ork och min vardag. Det är därför viktigt att du är lyhörd för mina behov, men också bekväm med att kunna inta en mer avvaktande roll. När du blir varm i kläderna ser du vad som behöver göras utan att jag behöver säga något. Jag lever i en föränderlig värld, så det är viktigt att du kan ställa om och ställa upp med kort varsel. Några absoluta krav på dig som söker är att du skriver och talar svenska flytande, du tål katter och du är rökfri. Du har inte några problem med att ta dig fram på cykel, korta som långa sträckor. Det är ett starkt önskemål att du har B-körkort och kan köra automatväxlad bil. Rekrytering sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Om du blir kallad till intervju ska du ta med ett oöppnat utdrag från belastningsregistret. Du beställer utdraget här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/Belastningsregistret - begära utdrag - Polismyndigheten Du kan utan kostnad begära utdrag från belastningsregistret (straffregister, straffregistret) och misstankeregistret från polisen. polisen.se Jag är öppen för en dialog kring tjänstgöringsgrad. Tjänsten inkluderar helgpass. Preliminärt tillträde under andra halvan av augusti.  Mina assistenter är anställda av ”Assistans i Balans”, vilket innebär en nära kommunikation med Personlig Samordnare, en noggrann och tydlig introduktion som vi kör igång direkt, personlig handledning samt ut- och fortbildning. Du kommer att få det stöd Du behöver för att vara trygg och professionell i Ditt uppdrag som min personliga assistent.  Utvecklingsmöjligheter finns!  Välkommen med din ansökan. Jag ser fram emot att träffa just Dig!

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Driven assistent sökes till humoristisk kvinna
Assistans i Balans i Sverige AB
Personliga assistenter

. Hej! Jag är en yrkesarbetande kvinna, som söker en driven kvinnlig assistent som kan stötta mig med praktiska moment i vardagen.  Nu behöver jag rekrytera en assistent. Kanske är just Du den personen?  Du som söker tjänsten är en kvinna som har mycket humor, skinn på näsan och tar egna initiativ. Det är inget krav att du har arbetat som personlig assistent tidigare. Det viktigaste är att personkemin mellan oss stämmer, resten kommer du att lära dig bara intresset finns där.  Vem är det då du behöver ha personkemi med? Jag har en fysisk funktionsnedsättning och behöver hjälp med praktiska moment i vardagen som att t.ex. handla, laga mat, sköta om hemmet och finmotoriska moment. Du kommer arbeta med mig, en snart 30-årig tjej, som trots en funktionsnedsättning lever ett ganska vanligt liv med jobb, kompisar och familj - om än med lite mörkare humor än genomsnittet.  På fritiden tycker jag om att resa, men även att ta det lugnt, träna, läsa och se på tv. Som assistent kan det bli aktuellt att följa med på resor som jag gör såväl i jobbet som privat. Arbetet varierar i tempo efter mitt hjälpbehov, min ork och min vardag. Det är därför viktigt att du är lyhörd för mina behov, men också bekväm med att kunna inta en mer avvaktande roll. När du blir varm i kläderna ser du vad som behöver göras utan att jag behöver säga något. Jag lever i en föränderlig värld, så det är viktigt att du kan ställa om och ställa upp med kort varsel. Några absoluta krav på dig som söker är att du skriver och talar svenska flytande, du tål katter och du är rökfri. Du har inte några problem med att ta dig fram på cykel, korta som långa sträckor. Det är ett starkt önskemål att du har B-körkort och kan köra automatväxlad bil. Rekrytering sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Om du blir kallad till intervju ska du ta med ett oöppnat utdrag från belastningsregistret. Du beställer utdraget här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/Belastningsregistret - begära utdrag - Polismyndigheten Du kan utan kostnad begära utdrag från belastningsregistret (straffregister, straffregistret) och misstankeregistret från polisen. polisen.se Jag är öppen för en dialog kring tjänstgöringsgrad. Tjänsten inkluderar helgpass. Preliminärt tillträde under andra halvan av augusti.  Mina assistenter är anställda av ”Assistans i Balans”, vilket innebär en nära kommunikation med Personlig Samordnare, en noggrann och tydlig introduktion som vi kör igång direkt, personlig handledning samt ut- och fortbildning. Du kommer att få det stöd Du behöver för att vara trygg och professionell i Ditt uppdrag som min personliga assistent.  Utvecklingsmöjligheter finns!  Välkommen med din ansökan. Jag ser fram emot att träffa just Dig!

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Var med oss i omställningen! Mottagningen söker socialsekreterare
Enköpings kommun
Socialsekreterare

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga? Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbwebbplats: https://enkoping.se/jobb Hos oss på Socialförvaltningen i Enköpings kommun arbetar vi tillsammans för att hjälpa Enköpingsbor som på olika sätt befinner sig i svåra och utsatta livssituationer. Vi har en nära ledning och arbetar hela tiden aktivt med utveckling av organisationen. Som grund i vårt förhållningssätt har vi valt att ha motiverande samtal (MI) för dem vi är till för. En del av vår ledningsstruktur är att vi arbetar i tvärteam mellan avdelningarna. Med cirka 160 medarbetare på förvaltningen har vi goda förutsättningar för en välfungerande intern samverkan. För oss är du som medarbetare vår viktigaste resurs och vi vill att du ska trivas på din arbetsplats. Vi är varandras arbetsmiljö och strävar efter ett klimat som präglas av våra värdeord: ansvar, delaktighet, utveckling, rättssäkerhet, samverkan och bemötande. ARBETSUPPGIFTER Välkommen till en spännande Socialförvaltning i framkant! Två av våra kära medarbetare kommer att gå till andra uppdrag inom förvaltningen och utifrån det söker vi nya kollegor som vill vara med oss på Mottagningen i den spännande omställningen utifrån nya socialtjänstlagen. Vi söker socionomer som socialsekreterare till vårt mottagningsteam som ska arbeta med handläggning av det som kommer in till förvaltningen. I arbetet ingår att göra förhandsbedömningar i myndighets ärenden och ge råd, stöd och service till medborgare och samarbetspartners. Vi söker dig med erfarenhet och vana att arbeta med bedömningar inom både barn och vuxen. För att komplettera dina kommande kollegor ser vi gärna att du har erfarenhet inom vuxen-handläggning/skadligt bruk och beroende. Du kommer i vardagen att nära samgå med vår öppenvård och andra delar av förvaltningen för att kunna ge tidigt stöd och arbeta förebyggande. Ett krav är att du har en socionomexamen. Rekrytering sker löpande under ansökningstiden. Mottagningsavdelningen har tio socialsekreterare, sex fältare (inkl samordnare), en teamledare och en avdelningschef. Vi har blandad erfarenhet och stort engagemang för arbetet, alltid redo att dela med oss av våra erfarenheter till våra kollegor och nyfikna på hur vi tillsammans kan utveckla arbetet. Vi arbetar systemiskt och nära, med snabba vägar till andra delar av förvaltningen, övriga kommunen och externa samarbetspartners för att möta medborgarnas behov på ett lätt sätt. Vi har god introduktion för våra nyanställda, den som är ny har en mentor i sin arbetsgrupp och vi arbetar med medhandläggarskap vid behov i våra ärenden. Vi erbjuder fortbildning och kompetenspåfyllning där samtliga medarbetare bereds möjlighet att gå Yrkesresan, Freda utbildning och MI grundutbildning. MI är en del av vårt värdegrundade förhållningsätt. Vi använder verksamhetssystemet Lifecare. Välkommen med din ansökan ! KVALIFIKATIONER socionomexamen Erfarenhet av handläggning inom myndighet barn och vuxen ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom socialförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Vi använder verksamhetssystemet Life Care. Av säkerhetsskäl kräver Life Care att alla som använder systemet loggar in med e-legitimationen Freja eID+. För att du som anställd ska kunna använda systemet behöver du skaffa Freja eID+. Du får mer information vid en eventuell intervju. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan. Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida. För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här: https://enkoping.se/underwebbar/jobb-och-karriar-i-enkoping/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess.html Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

27 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Glad och livlig tjej i Borås söker assistent!
Passal AB
Personliga assistenter

Vem är jag? Jag är en glad och livlig 11-årig tjej som bor i Borås tillsammans med mina föräldrar och äldre bröder. Jag älskar att bada, pyssla, titta på Youtube, baka, spela spel, busa med bröderna samt åka på äventyr. Eftersom jag har en fysisk funktionsnedsättning och sitter i rullstol så behöver jag din hjälp. Annat som du som assistent hjälper mig med är ståträning (efter program) och stretchning. Vem är du? Jag söker dig som är tålmodig, driven, kan ta egna initiativ och som har barnasinnet kvar! Du som söker behöver vara i god fysik form eftersom man behöver kunna lyfta mig. Du måste också behärska svenska språket bra. Kan du teckenspråk så är det ett plus i kanten, men det är inget krav. Även körkort är önskvärt, men inte heller det är något krav. Dock är det ett krav att du tål pälsdjur eftersom vi har en liten kattunge. Om tjänsten: Vi söker en person som kan arbeta varannan helg samt några vardagar i veckan. Under sommaren är arbetspassen främst förlagda till dagtid. Efter sommaren kommer passen i huvudsak att vara på kvällstid. Tjänstens omfattning beräknas till cirka 40-60 %. Arbetstiderna på vardagar är ca kl 15.30-20.00 och kl 10-18 på helg. Exakta tider planeras i samråd med kunden. Tjänstens tillträde är omgående. Passal Assistans erbjuder ett givande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, utbildningar och friskvårdsbidrag. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Du kommer också få bra stöttning och kontakt med ansvarig koordinator. Passal Assistans arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation. På Passal Assistans är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet att nå den visionen. Välkommen att ansöka! Annonsens ref.nr: 1119 Ansvarig rekryterare: Jonna Ankarhem

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Socialsekreterare till LSS, Danderyds kommun
Danderyds kommun
Socialsekreterare

Socialförvaltningen kännetecknas av att vara en prestigelös förvaltning där det är lätt att samarbeta med alla förvaltningens medarbetare samt att beslutsvägarna är korta och enkla. Vuxenavdelningen är en del av Socialförvaltningen, vår viktigaste uppgift är att se till att våra invånare får den hjälp och stöd som de behöver. Vi består av 33 medarbetare och leds av en avdelningschef samt fyra gruppchefer som ansvarar för olika områden. Vi är en sammansvetsad och stabil arbetsgrupp i olika åldrar som värderar att ha roligt tillsammans och tycker att det är viktigt att hjälpa varandra.  Vi sitter i Mörby Centrum, 14 min med tunnelbana från T-centralen. Vårt kontor har fräscha lokaler med bra teknologi. Här finns även många små rum för att prata ihop oss med varandra eller ta emot besökare. Vi arbetar också hemma i den mån det passar arbetet. Tack vare kommunens mindre storlek arbetar vi verksamhetsnära och du har goda möjligheter att genom samverkan göra skillnad på riktigt och kunna påverka och utveckla arbetet. Vi sätter ett stort värde vid en rättssäker handläggning och har dokumenterade och lättillgängliga arbetsrutiner som du kommer att arbeta efter. Hos oss är det viktigt med nära arbetsledning och tillgänglighet till sin närmaste chef. Vi arbetar aktivt med samtalsmetoden MI på avdelningen och erbjuder relevanta interna och externa utbildningar.   Vi söker nu en socialsekreterare till LSS gruppen som vill bli en del av en arbetsgrupp där vi bryr oss om varandra och ställer upp när det behövs. Vi består av sex socialsekreterare och en gruppchef.  Varmt välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Våra arbetssätt kännetecknas av ett vi och individen i centrum, där det är möjligt att minska individens kontakter med olika handläggare och hittar lösningar tillsammans med andra handläggargrupper. Din uppgift blir att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser främst enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) men även socialtjänstlagen (SoL). Du kommer även att i vårt strukturerade målarbete följa upp och ompröva beviljade insatser. Du kommer att ha kontakt med brukare och deras anhöriga samt ha ett nära samarbete med gruppchef, de övriga socialsekreterarna inom LSS samt andra på avdelningen och socialförvaltningen.  Du kommer att arbeta med både barn, ungdomar och vuxna inom målgruppen. Personer med bl.a. intellektuell funktionsnedsättning, personer med hjärnskada i vuxen ålder, fysiska funktionsnedsättningar och/eller autismspektrumtillstånd ASD. Många personer är även flerfunktionshindrade, psykiatriska diagnoser, ADHD, har missbruk, mm. För ett år sedan genomfördes en omorganisation där LSS och socialpsykiatri gruppen närmade sig med målsättning att arbeta tätare samt möjliggöra handläggning av alla målgrupper inom området funktionsnedsättning.  Att samverka i det professionella nätverket med tex. Region Stockholm, Försäkringskassan, kommunala och privata utförare med flera, är även en stor del av arbetet då de vi möter har många olika kontakter och behöver stöd från olika samhällsinstanser.  Du delar med dig av din kompetens och erfarenhet och bidrar till att fortsätta utveckla verksamheten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Har socionomexamen eller en motsvarande utbildning som vi bedömer som likvärdig. • Har erfarenhet av arbete som socialsekreterare inom LSS. • Goda kunskaper inom lagstiftning som rör LSS och socialtjänstlagen samt övrig aktuell lagstiftning inom området. • Har mycket god förmåga att kommunicera på svenska, i tal och skrift.   Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av myndighetsutövning inom handläggning. • Arbetat i systemet Treserva. • Arbetat i IBIC. Som person är du strukturerad, arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl samt slutför det som påbörjats enligt givna deadlines. Du visar på en god samarbetsförmåga med ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet samtidigt som du är bekväm med att arbeta självständigt. Du är stabil och hanterar stressfulla situationer på ett konstruktivt sätt. Dessutom har du har en social förmåga och har lätt för att skapa relationer med olika människor med ett professionellt bemötande i fokus. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du passar bra in i gruppen. Slutligen ser vi det som viktigt att du är trygg och utstrålar lugn i pressade situationer och visar trygghet i bemötande med andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För denna tjänst behöver du uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas. Beställning av ett sådant kan göras på www.polisen.se. Bakgrundskontroll kan förekomma i rekryteringsprocessen. Mer information om processen lämnas när det blir aktuellt. ÖVRIGT Danderyds kommun strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många trevliga och kunniga medarbetare. Besök gärna vår jobbportal https://www.danderyd.se/ovriga-verksamheter/jobb/ om du vill veta vad våra chefer säger om kommunens uppdrag och utvecklingen framåt. Här kan du också samla information, bland annat om våra förmåner. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.danderyd.se. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Danderyds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande önskar vi att du skickar in din ansökan digitalt enligt ovan. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju. Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

27 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025