På Eurocon är du med och möjliggör den tekniska revolutionen i industrin. Vill du bidra till innovativa, klimatsmarta och resurseffektiva lösningar? Då är du rätt för oss. Läs mer om tjänsten nedan och sök jobbet! På Eurocon i Kalmar och Växjö får du en unik möjlighet att forma både din egen roll och den framtida riktningen för vår automationsverksamhet. Vi bidrar till industriell omställning genom smart teknik, hållbara lösningar och nytänkande. Tillsammans skapar vi framtidens digitaliserade och elektrifierade industri. Välkommen till en arbetsplats där utveckling, gemenskap och frihet under ansvar står i centrum. OM JOBBET I rollen som automationsingenjör hos oss på Eurocon i Kalmar och Växjö får du en varierad och tekniskt bred vardag. Du arbetar med hela automationskedjan eller delar av den – från behovsanalys och konceptutveckling till programmering, driftsättning, utbildning och överlämning till kund. Här har du möjlighet att påverka, utveckla och forma både uppdrag och verksamhet i ett starkt växande team. Du kommer bland annat få arbeta med att: - Genomföra förstudier, ta fram funktionsbeskrivningar och förfrågningsunderlag - Designa systemlösningar och skapa anläggnings- och bygghandlingar - Programmera, konfigurera och driftsätta automationssystem - Utföra felsökning, besiktningar och uppföljningar - Digitalisera och uppdatera teknisk dokumentation Konstruera och verifiera säkerhetskretsar och skyddsfunktioner Du kommer att arbeta i projekt som spänner över flera branscher – främst inom tillverknings- och processindustrin. En arbetsvecka kan innehålla allt från systemintegration och underhåll till deltagande i upphandlingar och verksamhetsuppbyggnad. Många uppdrag sker i närområdet, men även i övriga delar av landet när så passar. Hos oss blir du en viktig del av den tekniska omställningen – på riktigt. VEM ÄR DU? Vi söker dig som har ett tekniskt intresse och minst tre års erfarenhet inom området i kombination med en god förståelse för industriella processer. Du trivs i en miljö där samarbete och teknisk utveckling står i fokus. Du är en lagspelare med eget driv, som tycker att arbetet blir bäst när man har roligt tillsammans. Du är öppen, positiv, prestigelös och ambitiös. Du arbetar strukturerat, kommunicerar tydligt med olika intressenter och bygger förtroende både internt och externt. Hos oss värdesätts din nyfikenhet, initiativförmåga och vilja att bidra till gruppens gemensamma framgång. För att lyckas i rollen ser vi att du har: - Teknisk utbildning med relevant inriktning, exempelvis automationsteknik inom produkt, produktion eller process. - Erfarenhet av programmering av PLC/SCADA-system - Goda kunskaper i något eller flera av följande: Siemens, ABB, Allen Bradley/Rockwell, Citect/Schneider Electric, Pro-view - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Det är meriterande om du även har: - Erfarenhet av felsökning och drifttagning - Erfarenhet av tester och valideringar av systemkonstruktioner - Kunskap i ElproCAD, E3, E-plan eller liknande programvara - Erfarenhet av ABB 800xA, PCS7, DeltaV, Pluto eller programmering i C++ - Tidigare erfarenhet som industrielektriker eller tekniker VAD DU FÅR Du får oss! På Kalmar- och Växjökontoren hittar du ett erfaret team som idag består av åtta glada kollegor med bredd i både kompetens och erfarenhet som gärna delar med sig av sin kunskap. Som en del av vårt team får du möjlighet att bidra till vår gemensamma resa, vi ska växa både tillsammans med våra kunder och i teamet! På Eurocon får du inte bara ett jobb – du får en vardag fylld av utveckling, gemenskap och tekniska utmaningar. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, rådgivning av tjänstepension, massage, förstärkt föräldrapenning, maximala nivåer av sjukersättning, sjukvårdsförsäkring och möjlighet att teckna andra förmånliga försäkringar. OM EUROCON Eurocon med dotterbolagen Pidab, SiteBase och Eurocon Sydväst sysselsätter cirka 285 medarbetare och är en del av Rejlers Sverige AB. Eurocon finns på över tio orter från Kiruna i norr till Karlshamn i söder. Läs mer på eurocon.se Vi arbetar med löpande urval och ber dig därför skicka in din ansökan så snart som möjligt. Under sommaren tar vi en paus för att ladda batterierna, vilket innebär att det dröjer lite längre än vanligt innan du får återkoppling. Vi uppskattar ditt tålamod och hör av oss igen så snart vi är tillbaka. Välkommen till Eurocon! Som ett kvalitativt led i våra rekryteringsprocesser görs en bakgrundskontroll på slutkandidaten. För vissa roller krävs också en säkerhetsprövning innan uppdrag hos kund, är det aktuellt för tjänsten du sökt får du mer information kring det i ett senare skede.
Kustbevakningen är en civil statlig beredskapsmyndighet som ansvarar för sjöövervakning och miljöräddningstjänst till sjöss på uppdrag av regering och riksdag. Under beredskapen för miljöräddning arbetar vi förebyggande med miljöövervakning, samtidigt som vi främjar en hållbar havsmiljö. Vi bedriver även tillsyn och kontroll av fiske, tull, gräns, jakt och naturvård till sjöss. Dessutom arbetar vi för att öka tryggheten genom sjötrafikövervakning och har ständig beredskap för sjöräddning. Dygnet runt, året om finns vi på plats längs Sveriges kust, där vi skyddar liv och miljö, nu och för framtiden. Kustbevakningen är en arbetsplats som präglas av samarbete och engagemang över områdesgränserna. Här finns engagerade medarbetare med varierande kompetenser vilket skapar en dynamisk arbetsplats med ständiga möjligheter att lära nytt. Kustbevakningen arbetar med och har stort fokus på medarbetarskap och ledarskap och det är därför viktigt att din värdegrund stämmer överens med Kustbevakningens – helhetssyn, välvilja och engagemang. Kustbevakningen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter och rättigheter till alla. Beskrivning Fartygsel är ett brett och komplicerat område som kräver mycket av våra maskinbesättningar i nuläget. När myndigheten nu står inför en modernisering och eventuell hybridisering av våra fartyg från 2025 och framåt kommer delsystemen bli än mer komplicerade vilket gör att specifik erfarenhet och kompetens inom området i än högre grad kommer att behövas. Vi söker nu en elingenjör med placering på vårt fartyg KBV003 som vill vara med och ta nästa steg i vårt utvecklingsarbete med fokus på att möta upp framtida tekniska utmaningar, säkerställa elsäkerheten och den operativa tillgängligheten. Arbetsuppgifter - Förebyggande och avhjälpande underhållsarbete av fartygets elkrafts-, styr och regler-, telesystem samt inkluderande felsökning och åtgärdande på ett säkert sätt enligt Kustbevakningens riktlinjer. - Utveckling i system och regelverk gällande fartygsseriens elkraft. - Projektering och inspektion av arbeten och dokumentation vid ombyggnader, ändringar och uppdateringar av delsystem inom fartygsel. - Arbeta för ökad elsäkerhet och regelefterlevnad i samarbete med landorganisationen, exempelvis Elinstallatör för regelefterlevnad. - Samordna det löpande el-underhållsarbetet för fartygselektriker inom 001s och utgöra kontaktyta mot stödorganisationen i land inkluderande Elinstallatör för regelefterlevnad, exempelvis vid uppdateringar inom ritningar och dokumentation. - När behov uppstår ingår även att segla som Teknisk chef, 1:e Fartygsingenjör eller 2:e Fartygsingenjör. Kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten ska du ha: - Sjöingenjörsexamen kombinerat med minst 12 månaders praktiskt arbete innehållande varierande elinstallationsarbeten. Exempel på godkända behörigheter är sjöingenjörsexamen med Maskinbehörighet klass II eller Kustbevakningens maskintekniska behörighet ME. - Godkänd läkarundersökning för sjöfolk. - God kunskap och erfarenhet av att använda förekommande dokumentprogram i Office. Det är meriterande om du har: - Erfarenhet och egenhändig kunskap från elarbeten på fartygssystem som på systemnivå har likheter med KBV 001-seriens, och stort intresse för elkraftsystem - Erfarenhet av underhållssystemet AMOS är meriterande Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, där vi kommer att bedöma förutsättningarna att passa in med övrig personal som minst lika viktigt som den tekniska erfarenheten. Villkor Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Karlskrona. Intervjuer kan komma att hållas löpande, men tillsättning av tjänsten kommer inte att ske innan sista ansökningsdag. För anställning krävs svenskt medborgarskap, körkort för personbil, drogtest samt säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Kustbevakningen medverkar i utlandsuppdrag och internationella insatser. I anställningen ingår därför en skyldighet att tjänstgöra utomlands i de fall det krävs för verksamheten. Vid tillsvidareanställning medföljer även en skyldighet att krigsplaceras. Övrigt För att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringsarbetet använder vi ett elektroniskt ansökningsformulär i samarbete med Varbi för samtliga lediga jobb. Fyll i din ansökan så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Kustbevakningen är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i databasen. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. Inför rekryteringsarbetet har Kustbevakningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Vi söker dig som är en genuin lagspelare, brinner för Supply Chain Management och vill utvecklas med oss och våra kunder! AFRYs Business Unit Supply Chain Management består av ett 50-tal engagerade konsulter inom logistik, produktion och inköp. Nu vill vi expandera vår verksamhet med ytterligare en junior konsult till Stockholmsområdet. Med vår samlade erfarenhet och kompetens hjälper vi våra kunder med uppdrag och projekt inom Supply Chain Management. Uppdragens karaktär varierar beroende av kundens utmaning och frågeställning, det ena uppdraget är inte det andra likt. Våra engagemang täcker bland annat djupare analyser, framtagning av kravspecifikationer och upphandlingar till rådgivning vid implementering och verksamhetsförändringar. Som junior konsult kan dina arbetsuppgifter bland annat bestå av följande: Operativ och strategisk produktionsplanering Projektlogistik (strategi, implementering och genomförande) Layout- och materialflödeanalys Operativt och strategiskt inköp Kravställning, inköp och implementering av affärssystem (ex. ERP/WMS) En stor nyfikenhet och förmåga av att dela med sig av sina kunskaper till kunder och kollegor är viktiga delar av kulturen i vårt team. Hos oss blir du delaktig i ett varierande arbete där även affärsutveckling blir en naturlig del i ditt arbete. Du kommer också tillsammans med våra engagerade och kompetenta medarbetare, att arbeta för att fortsätta utveckla verksamheten till att kunna ta fler och större helhetsåtaganden inom Supply Chain Management! Kvalifikationer Vi söker nytänkande individer, gärna med en civilingenjörsutbildning eller motsvarande i grunden, som tagit examen under våren 2025 eller har jobbat inom området i 0-3 år. Du har med fördel en förmåga att snabbt förstå kundens utmaning för att tillsammans utveckla hållbara, innovativa lösningar med hög kvalitet. Du trivs med att jobba med människor och har drivit delar eller hela projekt. Det är viktigt att du är intresserad av att bygga och utveckla relationer både internt och externt samt att du är lyhörd och kommunikativ. Vi förutsätter att du har körkort B, då resor i perioder kan vara en naturlig del av din roll och att du behärskar både svenska och engelska bra i såväl tal som skrift. Vi på Supply Chain Management har en stark kultur som präglas av samarbete och glädje till att prestera det lilla extra. Vi tycker om att jobba med människor och delar gärna med oss av kunskap och erfarenhet. Vi hoppas att du värdesätter detta lika mycket som vi och vill bidra med din energi, erfarenhet och personlighet till vårt team! Ytterligare information Vi erbjuder dig en flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut och vikten av att ha en god balans mellan jobb och fritid. På AFRY delar vi en stark kultur som präglas av att dela kunskap och kompetensutveckling i form av interna och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner. Utöver detta erbjuder vi dig friskvårdbidrag, företagshälsovård, tjänstepension och tillgång till personalföreningen Club AFRY. Här anordnar vi roliga aktiveter såsom skidresor, handledda träningstillfällen, stuguthyrning, gästföreläsningar och mycket, mycket mer! Kontaktuppgifter vid frågor: Carl-Magnus Theorell – Sektionschef Supply Chain Management Stockholm [email protected] Sista ansökningsdag är 11 augusti. Det går bra att skicka in din ansökan tidigare men vi kommer gå igenom majoriteten av ansökningarna först efter sommarledigheten. Välkommen med din ansökan! På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
The Role For our ambitious, fast growing team in Bjuv, Sweden we are looking for an OpEx Engineer. Working in the Operational Excellence team you take a leading role in improving our operations. As an Operational Excellence Engineer you are responsible for identifying improvements within Production (end to end). You have a key role in bringing our current operations to another level (lower cost, better productivity and quality) and support the implementation of the operational culture and roadmap. Therefore, you will constantly and proactively highlight the loss of productivity, cost, quality, or risk to safety and propose solutions based on thorough analysis of cause and effect. You will help the teams conducting root cause analysis with reoccurring issues, and assist in implementing the long term solutions. You will have a key role in bringing our current operations to another level (lower cost, better productivity and quality) and support the implementation of the operational excellence culture and roadmap. You will be part of a larger team that brings together OpEx engineers from three markets—known as a conventional cluster—with the shared goal of standardizing and harmonizing processes. Above all, we are looking for people who will make HelloFresh better. We believe there are many different ways of developing skills and we love diverse experiences! So even if you don’t “tick all the boxes” but think you’d thrive in this role, we would really like to learn more about you. What you’ll do Process Improvement & Efficiency: Continuously evaluate and improve operational systems and processes to boost efficiency, quality, and reduce waste and costs. Lean & Problem-Solving Tools: Implement lean methodologies and structured problem-solving tools like DMAIC, 5 Why’s, and Cause & Effect diagrams. Project Leadership: Identify, lead, and execute improvement projects aligned with business strategies, ensuring successful rollout and adoption. Collaboration & Change Management: Work closely with cross-functional teams, acting as a change agent to drive a culture of operational excellence and standardization. Standardization & Visual Management: Develop and implement standard work procedures, visual factory tools, and error-proofing mechanisms to support process harmonization across the cluster. You have… 3+ years of experience in production or logistics, with a strong focus on high-volume manufacturing environments. Proven track record in production optimization, continuous improvement, and launching new processes. Strong analytical and hands-on problem-solving skills; confident in coaching and implementing Lean/Lean Six Sigma (Green Belt is a plus). Solid knowledge of SOPs, lean principles (e.g., Toyota Production System), and process adherence. Effective leadership and influencing skills, capable of engaging all levels from shop floor to senior management. Fluent in English; Swedish language skills are a plus. We offer… A diverse and vibrant international environment of 35+ different nationalities The chance to have a significant impact on one of the fastest-growing technology companies in Europe A significant discount on your weekly HelloFresh box or Factor_ meals Learning and development opportunities Subsidized healthy lunches everyday in our Copenhagen office Comprehensive relocation assistance to move to the Nordics plus visa application support Mental health resources through online subscriptions Monthly pension scheme including health insurance benefits Additional perks: Discounts for our neighboring gyms, company events and parties, fruit & snacks in the office and free Friday bar Are you up for a challenge? Apply with your CV (In English please) If we see a match, you’ll have a call with one of our recruiters to share more about what you can bring to the team Are both sides still positive? Then we proceed to the assessment stage to assess key skills required for the job We will be conducting interviews on an ongoing basis and will close down the position once the successful candidate has been found.
Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll I rollen som kalibreringsingenjör kommer du vara ansvarig och kontaktpunkt mot interna eller externa kalibreringsleverantörer för tilldelad mätutrustning enligt gällande mätutrustningsregister. Huvudsakliga arbetsuppgifter: * Se till att kalibreringar inte är försenade för tilldelad mätutrustning, och informera användarna om återkallande av mätutrustning för kalibrering. * Se till att mätutrustning transporteras till kalibreringsleverantören eller vid behov beställa kalibrering på plats. * Vid avvikelse av mätutrustning, se till att hanteringen av avvikelsen genomförs. * Se till att interna och externa krav hanteras för varje mätutrustning för att se till att ändringar av kalibreringsintervall etc. realiseras. * Utarbeta rutiner för kalibreringshanteringen gällande logistik/transport för att regelbundet inventera tilldelad mätutrustning samt uppdatera gällande mätutrustningsregister. Tjänstens placeringsort är i Arboga. Din profil I rollen som kalibreringsingenjör ser vi att du har en grundläggande teknisk förståelse för användning och kalibrering av tilldelad mätutrustning. Du förstår riskerna med förlängda kalibreringsintervall och användning av icke-överensstämmande mätutrustning. Vi ser att du har en god förståelse för gällande mätutrustningsregister och syftet med kalibreringen. Du bör även ha en god förståelse för de specifika kraven för mätutrustningsklasser och märkning. Du kommunicerar väl i tal och skrift, på både svenska och engelska. Som person är du noggrann, strukturerad och duktig på att koordinera. Vi värdesätter god kommunikation och samarbete. Du trivs att arbeta i grupp och gillar att vara spindeln i nätet med breda kontaktytor. I denna roll är det också viktigt att du har god förmåga att självständigt ta ansvar över ditt arbete, du bör vara uthållig och kunna agera utifrån dagliga prioriteringar. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. På grund av semestertider under sommaren kan återkoppling på din ansökan komma att dröja längre än vanligt. Vi behandlar ansökningarna löpande, men slutgiltig återkoppling kan ske först i slutet av augusti. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en trevlig sommar!
Produktionstekniker med intresse för elteknik till Gigasense AB, Åkersberga Gigasense AB söker en tekniskt kunnig och självgående produktionstekniker för varierande arbetsuppgifter i ett litet team. Vad gör vi? Sedan 1951 har vi utvecklat högkvalitativa lösningar för kraftmätning och kransäkerhet. Våra produkter används världen över – i stålverk, hamnar och industrimiljöer där pålitlighet är avgörande. Huvudkontor och produktion ligger i natursköna Åkersberga. Din roll hos oss Som produktionstekniker får du arbeta hands-on med att: Montera och testa produkter som dynamometrar och kollisionsskydd Löda och testa kretskort i ESD-skyddad miljö Enklare maskinbearbetning Lagerhantering Upprätta testcertifikat och dokumentation Du blir en viktig kugge i vårt produktionsteam – och har möjlighet att påverka både processer och produkter. Vi söker dig som: Har erfarenhet av teknik, gärna el/elektronik Är händig och gillar problemlösning Trivs i ett team där vi hjälps åt och håller hög kvalitet Goda kunskaper i svenska och engelska Har B-körkort (önskvärt) Varför Gigasense? Möjlighet att utvecklas inom produktutveckling och kvalitet Intern och extern utbildning Värderingsstyrt företag med fokus på Service, Kvalitet, Energi och Respekt ISO 9001-certifierad verksamhet med miljömedvetenhet 📨 Ansök nu! Skicka ditt CV och personliga brev till [email protected] Vi intervjuar löpande – tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag! www.gigasense.se
Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll Som beräkningsingenjör på Saab Dynamics kommer du att jobba med ett stort antal avancerade produkter som ligger i framkant inom många tekniska områden. Din roll blir att säkerställa att de förväntningar och krav som ställs på produkten uppfylls ur ett strukturdynamiskt perspektiv. Detta gör du genom aktivt deltagande under hela utvecklingsprocessen, från kravanalys via designval till verifiering av den slutliga produkten. Förväntningarna på dig som beräkningsingenjör hos oss är att du ska ha tillräcklig bredd för att förstå helheten i våra produkter, men också tillräckligt djup för att kunna kommunicera hur systemet fungerar med ansvariga för delsystem och komponenter i produkten. Du samarbetar ofta tillsammans med många andra ingenjörer på utvecklingsenheten i projektform. Projekten som du kommer att delta i varierar i storlek, vi driver stora projekt som ställer krav på samarbetsförmåga och mindre projekt som ställer krav på självständighet. Din primära uppgift som beräkningsingenjör inom strukturdynamik och hållfasthetsanalys består i att säkerställa produktens kravuppfyllnad när det gäller produktens strukturmekaniska egenskaper (mekanisk miljö, robusthet mm). Detta gör du genom att modellera och analysera de laster som uppträder under olika händelseförlopp som sker under en produkts livscykel t.ex: * Utskjutningslaster * Aerodynamiska laster * Transport (vibrations- & stötlaster) * Hanteringslaster * Produktionsrelaterade laster Din profil Vi söker dig som är lösningsorienterad och har lätt för att kommunicera och samarbeta. Vi tror att du är civilingenjör inom maskinteknik, teknisk fysik med inriktning mot beräkning eller har en utbildning/erfarenhet som bedöms likvärdig eller högre. För denna roll söker vi dig som även hunnit jobba åtminstone några år med liknande uppgifter. Du har god kommunikationsförmåga i svenska och engelska, i både tal och skrift. Önskade förkunskaper * Ansys APDL, Workbench * Matlab Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. På grund av semestertider under sommaren kan återkoppling på din ansökan komma att dröja längre än vanligt. Vi behandlar ansökningarna löpande, men slutgiltig återkoppling kan ske först i slutet av augusti. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en trevlig sommar!
OM FÖRETAGET Bruks AB ingår i Bruks Siwertell Group och är en marknadsledande leverantör av bulkhanterings- och träbearbetningssystem. Med tusentals installationer över hela världen hanterar våra maskiner våra kunders råvaror från skog, fält, stenbrott och gruvor, upprätthåller kritiska funktioner för tillverkare, fabriker, kraftverk och hamnar. Vi konstruerar, producerar och levererar system för lastning, lossning, transport, lagring av torra bulkmaterial, tillsammans med utrustning för flisning, sållning och bearbetning av trä för biobränslen, sågverk, massa- och pappersindustri. Vi är globala och lokala. Du hittar våra kontor i USA, Sverige, Tyskland, Kina, Filippinerna, och Taiwan. Läs gärna mer om oss på www.bruks-siwertell.com Vill du vara med och forma framtidens digitala lösningar i ett internationellt företag med stark lokal förankring? Vi söker nu en engagerad och drivande projektledare som vill ta en nyckelroll i vår digitala transformation. Det här är en möjlighet för dig som brinner för innovation, affärsutveckling och teknik – och som vill göra verklig skillnad genom att leda initiativ inom områden som e-handel, uppkopplade maskiner och AI. Vi söker en person som förstår att digital transformation inte bara handlar om teknik, utan om att bygga verkligt värde genom kundupplevelser och att skapa lösningar som förbättrar både användarnas och affärens resultat. Hos oss kommer du att spela en avgörande roll i att utveckla och implementera digitala initiativ som förbättrar hela kundresan – från första kontakten till långvarig relation. DINA ARBETSUPPGIFTER Som projektledare inom digitalisering hos oss kliver du in i en central roll där du leder, strukturerar och driver interna projekt framåt – från idé till genomförande. Du arbetar aktivt med den digitala utvecklingen av våra produkter, tjänster och arbetsmetoder, i nära samarbete med både interna och externa intressenter. Ditt ansvar sträcker sig från idégenerering och behovsanalys till att leda initiativ och genomföra projekt med fokus på affärsnytta och användarvärde. Du leder projekt inom områden som e-handel, uppkopplade maskiner (IoT) och AI, där du kombinerar teknik, innovation och kundinsikt för att skapa framtidssäkra lösningar. Vi ser kundupplevelse som en central del av vår affärsstrategi, och vi vill att våra digitala lösningar ska ge både värde och engagemang för våra kunder. Som projektledare kommer du att vara drivande i att utveckla och implementera lösningar som förbättrar användarupplevelsen och skapar långsiktig kundnytta. Din förmåga att balansera tekniska möjligheter med en stark användarfokus kommer att vara avgörande för att bygga hållbara och framgångsrika digitala lösningar. Förutom enheten i Arbrå kommer du att arbeta tätt tillsammans med andra enheter i koncernen i frågor som rör digitalisering, och bidrar till att skapa förutsättningar för ett mer datadrivet och effektivt arbetssätt. Rollen kräver att du har förmåga att se både helhet och detaljer – från övergripande strategier till konkreta roadmaps och lösningar. Du är en viktig kugge i vår fortsatta tillväxtresa och arbetar nära verksamheten för att identifiera behov, förbättra processer och bidra till en mer datadriven och digital organisation. Varför arbeta på Bruks? Fredrik Norman, Produktionschef Bruks: ”Det är en fantastisk arbetsplats med stora fina varma lokaler, och trevliga arbetskollegor. Arbetet är väldigt omväxlande och utvecklande, och vi bedriver en generös personalpolitik med fokus på balans och hållbarhet.” VI ERBJUDER DIG Hos oss får du möjlighet att arbeta i ett internationellt företag med ett starkt framtidsfokus. Du blir en del av en dynamisk och utvecklande miljö där innovation, samarbete och ständigt lärande står i centrum. Vi erbjuder goda möjligheter till professionell utveckling och karriärvägar – oavsett om du vill fördjupa din kompetens eller ta nya kliv i din roll. Vårt nyrenoverade kontor ligger i hjärtat av idylliska Hälsingland, en miljö som kombinerar naturnära livsstil med ett modernt och inspirerande arbetsklimat. Här får du det bästa av två världar – lokal närvaro och globala möjligheter. DIN PROFIL Vi söker dig som förenar struktur med nyfikenhet och driv. Du har ett naturligt intresse för innovation och en vilja att arbeta både med utveckling av teknik och affär. För att lyckas i rollen ser vi att du har en teknisk utbildning, gärna som högskole- eller civilingenjör och har troligen arbetat några år inom projektledning, produkt- eller verksamhetsutveckling, gärna i sammanhang där digitala initiativ stått i fokus. Du har ett tydligt engagemang och ett genuint intresse för innovation och digital utveckling. Vi tror att du har en förmåga att växla mellan strategiska och operativa perspektiv – från att formulera långsiktiga digitala mål och roadmaps till att ta ansvar för det digitala genomförandet på en mer detaljerad nivå. Du är van att navigera i tvärfunktionella miljöer och samordna olika intressenter med varierande behov och mål. Din kommunikativa skicklighet, strukturerade arbetssätt och analytiska förmåga gör att du kan driva förändring med både tydlighet och engagemang. Mångfald och inkludering i vårt arbetsklimat Vi värnar om mångfald och inkludering och ser det som en styrka i vårt team. Vi välkomnar sökande från alla bakgrunder och erfarenheter, och vi uppmuntrar en bred målgrupp att söka. Vi tror att mångfald är en nyckel till kreativitet, innovation och framgång, och vi vill skapa en arbetsmiljö där alla känner sig välkomna, respekterade och kan bidra med sina unika perspektiv. ANSÖKAN Vi ser fram emot att ta emot din ansökan senast den 10 augusti 2025. Det är ett fantastiskt tillfälle att bli en del av vårt team, och vi vill gärna höra från dig! Tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För mer information om tjänsten eller om du har några frågor, vänligen kontakta Business Developer, Martin Eskilsson via [email protected] Vi svarar gärna på alla dina funderingar. Varmt välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att lära känna dig och dina erfarenheter bättre!
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll Din roll Du kommer tillhöra avdelningen Support Solutions som är en del av affärsenheten Aviation Services som i sin tur tillhör Aeronautics. Vår verksamhet präglas av flera helhetsåtaganden gentemot våra kunder inom flyg- och helikopterbranschen nationellt och internationellt. I Linköping finns sektionen Aircraft Maintenance som utför linje- och basunderhåll, samt omfattande plattformsmodifieringar på både civila och militära flygplan. I rollen som verktygskoordinator kommer du att: * Vara ansvarig för lagerhantering av våra verktyg inklusive inventering, beställning, leverans, mottagning och lagring. * Se till att alla verktyg är i gott skick genom att utföra mottagning och regelbundna kontroller, underhålla och koordinera reparationer. * Utföra inköp på ett kostnadseffektivt och godkänt sätt och som följer organisationens regler och krav. * Hantera dokumentation och administrera uppgifter relaterade till verktygen, såsom servicehistorik, kalibrering och register. * Samarbeta med kollegor, leverantörer och underleverantörer för att säkerhetsställa smidig drift. * Bidra till en säker arbetsmiljö genom att se till att alla verktyg är säkra och funktionsdugliga. * Ansvara för att verktyg som har kalibreringskrav utförs i rätt tid och dokumenteras. Din profil * Har en dokumenterad erfarenhet av lagerhantering och/eller verktygsunderhåll * Är tekniskt intresserad och har god kunskap om olika typer av verktyg * Är organiserad, noggrann och har ett gott öga för detaljer * Har ett stort ansvarstagande * Är en god kommunikatör och samarbetspartner till verkstadspersonal * Har god datavana * Har någon form av mekanisk/praktisk gymnasial- eller eftergymnasial utbildning * Behärskar svenska och engelska i tal och skrift * B-körkort Det är meriterande om du verkat i en flygmiljö tidigare. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Arbetstiden är 100% och är förlagd på dagtid. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Vi erbjuder: * En utmanande och varierande roll i ett dynamiskt team * Möjlighet att påverka och vara med och utveckla rollen * Möjlighet till personlig och professionell utveckling * En konkurrenskraftig lönesättning med bra förmåner
Söker du dig hem till Värmland? Gör en intresseanmälan redan nu till vårt digitala event! Drömmer du om att flytta hem, byta liv och hitta nya möjligheter i Värmland? Vi arrangerar Expedition Värmland ett digitalt unikt event där vi matchar dig som vill flytta till Värmland med företag och organisationer som söker nya medarbetare. Expedition Värmland är en mötesplats för dig som vill: ✅ Utforska nya karriärmöjligheter i Värmland ✅ Träffa arbetsgivare inom flera olika branscher ✅ Skapa ett nytt liv på en plats med natur, livskvalitet och balans 👉 Så fungerar det: Just nu kan du lämna en intresseanmälan inför höstens event som är den 21 november. Vem söker vi? Vi söker dig som är ingenjör eller arbetar inom IT med några års arbetserfarenhet och funderar på att flytta till eller tillbaka till Värmland, oavsett om du är mitt i karriären, vill byta bana eller söker en ny livsstil. Kanske är du på väg hem, har arbetat utomlands eller vill byta storstad mot småstad. När? Eventet genomförs 21 november men du kan anmäla ditt intresse redan nu så kontaktar vi dig under hösten. Lämna din intresseanmälan redan idag! 📝 Ansök nu: https://nyivarmland.se/expedition-varmland/ 📩 Frågor? Hör av dig – vi ser fram emot att träffa dig!
Välj ett jobb för att visa detaljer