Sektionschef Geoteknik
AFRY AB
Civilingenjörsyrken inom gruvteknik och metallurgi

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.   Jobbeskrivning AFRY söker Sektionschef för Geoteknik! Tycker du om att skapa affärsmöjligheter och följa strategier? Har du ett brett kundnätverk och brinner för att skapa värde för våra kunder? Vi söker nu en ny sektionschef till vår geotekniksektion. Är det du? Som sektionschef har du ansvar för personal, resultat och strategi för en stor sektion med väl utvecklad verksamhet för både geoteknisk handläggning och fältundersökningar. Du kommer tillsammans med två gruppchefer och teamledare verka för att skapa bra arbetsmiljö, vinna affärsmässiga projekt samt utveckla  verksamheten vidare i enighet med fastställd strategi. I tjänsten ingår även arbete i debiterbara projekt. Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant utbildning och bakgrund som konsult. Du bor idag i Stockholm och kan utrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. Vi tror du har arbetat minst tio år inom geoteknik och att du har god erfarenhet av att ansvara för anbud samt med ett brett nätverk i branschen. Du har även god erfarenhet av att arbetat som uppdragsledare för större geotekniska utredningar. Som person är du resultatinriktad, ansvarstagande och flexibel samt bra på att lyssna in din omgivning. Du har tidigare visat prov på ett gott ledarskap och kan på ett naturligt sätt engagera och motivera. Då vi har medarbetare i andra länder är det även av stor vikt att arbeta för att de ska känna sig inkluderade i teamet och i våra uppdrag. Du har en god självkännedom och trivs i en grupp med högt i tak där man både lär av andra och lär ut oavsett antalet års erfarenhet. Givetvis är du nyfiken på geoteknik som teknikområde och bidrar gärna till att utveckla det. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Ytterligare information Vi söker dig som vill vara en del av AFRYs fortsatta starka tillväxt på både nationell och internationell nivå. Vi kan erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt. AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi dig som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig. I Sverige är vi över 120 personer totalt inom geoteknik och vi har ett givande nationellt samarbete för att stärka våra arbetsmetoder inom ett antal subgrupper till geotekniknätverket. Låter detta intressant? Varmt välkommen med din ansökan! Vi ber om överseende, på grund av semestertider så kan återkoppling dröja något Sista ansökningsdag är den 11 augusti 2025.  Kontaktuppgifter för frågor: Peter Åkerlund, Regionchef Öst  [email protected] På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande  team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Projektledare till Francks Kylindustri
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Om företaget Francks Kylindustri är ett av Nordens största kylföretag med en historia som sträcker sig tillbaka till 1950-talet. Företaget utvecklar tekniskt avancerade och hållbara kyl- och klimatsystem för industriella och kommersiella miljöer, med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Verksamheten präglas av samarbete, långsiktighet och en stark laganda. På Francks värdesätts kunskapsdelning och gemenskap, och medarbetarna har möjlighet att utvecklas i takt med företaget. Oavsett om du är på kontoret i Linköping, Norrköping eller någon av företagets övriga orter i Sverige, är du alltid en del av något större – ett team som vill framåt tillsammans. Dina arbetsuppgifter I rollen som projektledare får du ett helhetsansvar för att driva entreprenadprojekt inom kommersiell kyla – från kalkylering och planering till genomförande, uppföljning och avslut. Du arbetar nära såväl kunder som interna team, montörer, underentreprenörer och leverantörer. Arbetet innebär att du: Tar fram kalkyler och offerter Planerar och strukturerar projektets alla delar Leder och motiverar personal i och omkring projektet Samordnar inköp, leveranser och dokumentation Ansvarar för projektets ekonomi, kvalitet och tidplan Säkerställer att både kund och team är välinformerade och trygga genom hela processen Det här är en roll för dig som vill ta ansvar, påverka och skapa resultat – i en miljö där du omges av erfarenhet, professionalism och yrkesstolthet. Resor kan förekomma i samband med projekt och kundmöten. Din profil Som projektledare hos Francks Kylindustri leder du både människor och projekt i tekniskt avancerade miljöer. Rollen innebär ansvar för helheten, och därför söker vi dig som är trygg i att fatta beslut, prioritera rätt och hålla struktur även när tempot är högt.  I och med att du ansvarar för att samordna olika aktörer, styra ekonomi och driva projekt framåt, ser vi att du har mycket god planeringsförmåga och en stark känsla för ordning och uppföljning. Du behöver kunna växla mellan detaljfokus och helhetssyn – och samtidigt få med dig andra på vägen. För att lyckas i rollen tror vi att du har: Flerårig erfarenhet av projektledning inom entreprenad, installation eller liknande tekniknära miljö Förmåga att leda personal och samverka med olika roller och kompetenser Stark kommunikationsförmåga – du är tydlig, lyhörd och vågar ta samtal när det behövs En organiserad och strukturerad arbetsstil, kombinerad med flexibilitet Förmåga att identifiera risker och agera proaktivt God förhandlingsvana och förståelse för ekonomiska samband Vi ser dig som har ett genuint intresse för affären och motiveras av att skapa både lönsamhet och hållbara resultat. Du har också en god samarbetsförmåga, visar empati i ditt ledarskap och tar dig an uppgiften med en prestigelös attityd. Du har god svenska och engelska i tal och skrift samt B-körkort. Det är meriterande om du har erfarenhet av AutoCAD, BAS P/U och entreprenadjuridik – men det är inte ett krav. Ansökningsförfarande I den här rekryteringen samarbetar Francks kylindustri tillsammans med Skill. Vi jobbar med löpande urval och tillsättning. Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot svarar du på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Har du frågor om möjligheter eller vår rekryteringsprocess kan du kontakta ansvarig rekryterare Emma Kilian, [email protected]. #LI-DNI

25 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Enhetschef underhåll
Hansson & Partners i Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom gruvteknik och metallurgi

Borlänge Energi är en viktig pusselbit i Borlängebornas värld och vardag. Vi är Borlängebornas energibolag och en viktig spelare i samhällsutvecklingen. Med kompetens och engagemang bidrar vi till samhällsnytta och ett mer hållbart samhälle. Vi tillhandahåller produkter och tjänster inom energi, vatten, återvinning, stadsnät och stadsmiljö. Med vår vision ”Hållbarhet i varje tanke och handling” som drivkraft arbetar vi aktivt för ett socialt, ekonomiskt och ekologiskt hållbart Borlänge, både på egen hand och tillsammans med andra. Borlänge Energi söker Enhetschef underhåll Är du en tydlig och kommunikativ ledare som har förmågan att bygga starka team? Då kan det vara dig vi söker. Tillsammans bygger vi framtiden! Ditt uppdrag Vi söker en engagerad och strategisk ledare som tillsammans med våra medarbetare vill driva och utveckla underhållsarbetet på anläggningarna i Kvarnsveden och Bäckelund. Ditt huvuduppdrag blir att ansvara för anläggningarnas tillgänglighet och driftsäkerhet, vilket innebär att säkerställa en störningsfri produktion genom förebyggande och avhjälpande underhåll. Uppdraget som enhetschef innefattar även att du initierar, driver och följer upp åtgärder, förbättringar, projekt och avvikelser som ökar anläggningens tillgänglighet och driftsäkerhet. Som enhetschef underhåll ingår du i ledningsgruppen för affärsområdet kraft och värme. Till din hjälp har du två direktrapporterande gruppchefer samt ca 20 medarbetare. Du har fullt personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar för dina grupper. Ditt ansvar inkluderar även uppföljning av enhetens mål och budget, kontinuerligt strategiskt utvecklingsarbete samt säkerställande av medarbetarnas kompetensutveckling. Ansvaret på denna nivå innebär att övergripande bidra till hela bolagets utveckling och samtidigt skapa goda förutsättningar för din enhet. Ditt arbete kommer präglas av förändrings- och förbättringsarbete liksom att vara närvarande och delaktig i det dagliga arbetet. Din kompetens Vi ser att du har en akademisk utbildning inom relevant område, eller att du har förvärvat motsvarande djupa och breda kunskaper på annat sätt. Du är strategisk, målstyrd och en god kommunikatör. Erfarenhet från energibranschen eller motsvarande relevant bransch/industri ser vi som meriterande. Vi förutsätter att du är van användare och besitter tekniska kunskaper i verksamhetsnära IT-system samt behärskar engelska och svenska väl i både tal och skrift. Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och framför allt din ledarerfarenhet. För att lyckas i rollen har Borlänge Energi identifierat dessa egenskaper förmåga att motivera, coacha och inspirera förmåga att se helheten och tänka långsiktigt är utvecklingsinriktad, vågar agera och fatta beslut skapar delaktighet och kommunicerar på ett tydligt sätt Anställningsvillkor Tjänsten som Enhetschef Underhåll löper tillsvidare på heltid med placeringsort Borlänge. Provanställning kan komma att tillämpas. Du rapporterar till affärsområdeschefen för kraft och värme. Tillträde sker snarast möjligt enligt överenskommelse. I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice till dig och din familj om ni flyttar till Dalarna. Läs mer på Rekryteringslots Vår arbetsplats Som anställd på Borlänge Energi erbjuder vi flera förmåner, som exempelvis friskvårdsbidrag, arbetstidsförkortning, möjlighet till flexibel arbetstid och distansarbete utifrån verksamhetens behov. Borlänge Energi ägs av Borlänge kommun. Det innebär att vi arbetar för alla Borlängebor och med hela kommunen. Förutom att utveckla och leverera tjänster och produkter inom energi för boende och företag jobbar vi också mot ett klimatneutralt Borlänge. Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämlikhet där medarbetare med olika erfarenheter utvecklar vår verksamhet tillsammans. Hos oss blir du inte bara anställd, du är en del av ett större uppdrag. Med hållbarhet i varje tanke och handling skapar vi förutsättningar för framtidens Borlänge. Så här rekryterar vi I rekryteringen samarbetar vi med Hansson & Partners. Din ansökan lämnar du via hemsidan Hansson & Partners senast den 17 augusti 2025. Urvalet baseras på dina tidigare erfarenheter samt på dina inneboende personliga förutsättningar (personlighetsprofil och logisk slutledningsförmåga). Vi arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering, vilket bland annat innebär att vi kommer genomföra arbetspsykologiska tester samt djupintervjuer för att identifiera de kompetenser vi ser är viktigast för rollen. Vi kan även komma att genomföra bakgrundskontroller på slutkandidat. I enlighet med GDPR-lagstiftningen är det viktigt att din ansökan inte innehåller personuppgifter kring civilstatus, familjesituation, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Du är varmt välkommen att kontakta någon av rekryteringskonsulterna på Hansson & Partners under hela processen om du vill veta mer om tjänsten. Martin Ogemar, [email protected], 072-237 21 30 Anna Hansson, [email protected], 070-695 64 63 För att läsa mer om Borlänge Energi besök gärna deras hemsida: Borlänge Energi Varmt välkommen med din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Elkonstruktör
AFRY AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Företagsbeskrivning AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi är 18 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. På kontoret i Örnsköldsvik är vi idag ett team på ca 100st personer med olika kompetenser inom industri och infrastruktur. Vår sektion består av ett trettiotal seniora och juniora kollegor som tillsammans bildar en bred kompetens inom våra huvudkompetensområden EL, Instrument och Automation.  Vår arbetskultur är inkluderande med ledare som stöttar i din utveckling och som vågar tänka stort. Vi bryr oss om varandra och sätter stor vikt i att man skall ha roligt på jobbet och trivas med sina kollegor. Jobbeskrivning AFRY Industry söker nu fler kompetenta medarbetare till Örnsköldsvik - Bli en del av teamet! För att stärka vår satsning i norr behöver vi utöka vår verksamhet med fler Elkonstruktörer. Du kommer att arbeta med olika typer av projekt och uppdrag inom bland annat Process- Gruv- Försvar- och Verkstadsindustri. Detta kommer styras av din kompetens, kundens behov samt din personliga ambition och utvecklingsplan. Vi är involverade i flertal komplexa industriprojekt där du behövs. Vi erbjuder intressanta och utmanande arbetsuppgifter där vi hjälper våra kunder att skapa smarta ingenjörslösningar. Vi ligger i framkant inom teknik, design och innovation. Vi arbetar med stora som små projekt där du får möjlighet att prova på uppdrag inom nya områden i team med kollegor runt om i Sverige och världen.  Kvalifikationer För att lyckas i rollen ser vi gärna att: Du är högskoleutbildad inom området, alternativt har motsvarande arbetslivserfarenhet med god förståelse av industriell verksamhet. Du har erfarenhet av något eller några av följande programvaror: AutoCAD, EPLAN, E3, ElproCAD, SiteBase, Magicad EL, Revit, Dialux.  Du trivs med att jobba så väl i enmansuppdrag som i större sammanhang som omfattar flera teknikområden. Som person är du en lagspelare och gillar att dela med dig av dina kunskaper till dina kollegor. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, samt innehar körkort (B) då resor är en naturlig del av tjänsten. Du har svenskt medborgarskap då vi ofta jobbar i säkerhetsklassade uppdrag. Ytterligare information Vi söker dig som vill vara en del av AFRYs framgångssaga. Brinner du för teknisk utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Vi erbjuder dig ett arbete på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt.  På AFRY har du även möjlighet att skapa ett hållbart byggande och arbeta i en organisation som skapar verklighet av visioner. Arbetet är omväxlande med stora möjligheter till personlig utveckling. AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig. Kontaktuppgifter Niklas Nordström Gruppchef [email protected] Henrik Söderström Gruppchef [email protected] Skicka in din ansökan redan idag, rekryteringen sker löpande, så vi ser fram emot din ansökan! Sista ansökningsdag är 31 Augusti 2025 På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande  team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Luftvärdighetsingenjör flygbasmateriel
Försvarsmakten
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Ta nästa steg i karriären inom en myndighet som är i stark tillväxt. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor utgör du en viktig del i ett framgångsrikt team. Avdelningen för Flygstabens Teknik- ochvidmakthållande söker en erfaren medarbetare till flygbasmaterieldetaljen med uppgift att möjliggöra handlingsfrihet i tid och rum. Detta i samverkan med andra delar av Försvarsmakten, myndigheter och partners. Huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som luftvärdighetsingenjör flygbasmateriel arbetar du företrädesvis med tekniskt systemstöd, förnödenhetsförsörjning och materielprocessen (anskaffning till avveckling). Du har mandat attgenomföra, stödja, handlägga, leda, besluta och företräda enligt givna uppdrag. KRAV Kvalifikationer • Relevant ingenjörsexamen eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • B-körkort • Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. Personliga egenskaper Vi söker dig som är ansvarsfull med ett bra ordningssinne, strukturerad, noggrann och är relationsskapande. Vi söker dig som är trygg, analytisk, lösningsorienterad, övertygande och van vid att jobba både enskilt och i team. Det är viktigt att du är en god representant för Försvarsmakten och står bakom Försvarsmaktens värdegrund. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. MERITERANDE • Väl förtrogen med Försvarsmaktens arbete, organisation och uppdrag • Erfarenhet av arbete i Försvarsmakten eller annan totalförsvarsmyndighet • Goda kunskaper inom Försvarsmaktens förekommande system för redovisning och underhåll • Väl förtrogen med Försvarsmaktens materielprocesser, från anskaffning till avveckling • Erfarenhet av arbete inom flygområdet (flygplatser) och dess regelverk/styrningar • Erfarenhet av projektledning • Erfarenhet av verksamhetsområdet räddningstjänst flygplats • C körkort. Övrigt Anställningsform: Civil tillsvidareanställning. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: Heltid. Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. Arbetsort: Såtenäs men möjlig placering vid Flygvapnets ordinarie verksamhetsorter. Försvarsmakten tillämpar individuell lönesättning. Tjänsteresor inom och utom Sverige förekommer. Upplysningar om befattningen Kontakta Patrik Fransson eller Mikael Warnqvist. Fackliga företrädare OFR/S - Caroline Nilsson SACO – Johan Nyström SEKO – Jan Salomonsson OFR/O – Lars-Olof Wretling   Samtliga kontaktpersoner nås via FM växeln på telefonnummer 08-788 75 00.   Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-04. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Flygstabens första och största uppgift är att stödja flygvapenchefens ledning av samtliga flottiljer och skolor i flygvapnet i alla nivåer av konfliktskalan. Flygstaben utvecklar, planerar, genomför och utvärderar order och direktiv ställda av flygvapenchefen. Flygstaben består av cirka 350 medarbetare. Flygvapnet organiserar och utbildar flyg-, bas- och ledningsförband och har i uppdrag att bevaka och skydda Sveriges luftrum. Det är ett uppdrag som pågår dygnet runt, året runt, för att säkerställa Sveriges integritet. Inom flygvapnet arbetar cirka 5100 medarbetare, civila och militära. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras och att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

25 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Facility and Logistic Specialist - Maternity Cover
ITX Sverige AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Facility and Logistic Specialist - Maternity Cover Reporting to Managing Director Inditex Nordics. Key Responsibilities · Coordinate regular transport and movements (import and export) of merchandise – clothes, furniture, decoration materials and others – within the Nordic countries, Spain and external warehouses. · Resolve problems concerning transportation, customs, logistic systems, imports/exports and customer issues. · Support Online department with questions and solutions concerning logistic and transport. · Keep constant communication with stores and suppliers to coordinate appropriate action plans. · Strategically plan and manage logistics, warehouse, transportation for customer satisfaction. · Responsible for adhering to the logistics budgets managing the costs and productivity whilst ensuring the accuracy and timeliness of targets. · Negotiation of transportation services to lower costs and manage budgets. · Negotiation of Tender processes for last mile transportation services in the Nordic countries. · Maintain metrics and analyse data to assess performance and implement improvements. · Analyse current industry trends to source and secure the most cost effective transportation and warehousing services, ensuring accurate capacity to meet requirements. · Forming and leading third party partnerships to increase internal logistics capacity for business needs. · Collaborate and work closely with the operational / product / commercial teams within Inditex, driving systems to improve delivery efficiencies beneficial to store operations whilst managing cost control. Experience and Qualifications · Experience in managing a similar operation within a fast paced environment. · Strong analytical skills with ability to think critically. · Experience in setting performance standards and monitoring performance. · Experience in analysing numerical data from various perspectives. · High level of Interpersonal skills with the experience in handling complaints, resolving grievances, settling disputes and negotiation. Skills and Attitudes · Forward planning skills and strategic thinking. · Strong leadership qualities with ability to set goals and establish performance standards. · Identifies problems, reacts accordingly with initiative and problem solving. · Strong interpersonal skills with ability to manage conflict and positively influence others. · Ability to work independently and handle multiple projects. · Excellent analytical, problem solving and organisational skills. · Excellent communication skills. High levels of Numeracy Skills What we offer? Our internal talent is our greatest asset and we are proud of offering internal promotion programs where you will find opportunities to grow, e-learning and training programs - we never stop learning! You will be rewarded with a competitive compensation package and you will also receive 25% discount to buy the latest trends in any of our Inditex brands available in your market. We are committed to ensure that our recruitment processes are barrier free and as inclusive as possible to everyone. This includes making adjustments for people with disability or long-term conditions. If you feel that this is you, go ahead and apply!

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Mekanikkonstruktör
ITK Envifront AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Vi söker nu en innovativ och driven konstruktör som vill jobba i ett härligt gäng på ett expansivt bolag med stora möjligheter! Vi kan lova dig många roliga och utvecklande utmaningar och innovativ problemlösning samt möjlighet att tänka och jobba utanför boxen. Vi kan också lova dig mycket skratt, grymt trevliga arbetskamrater och att vi kommer ha fantastiskt roligt under tiden. Vi bygger ett företag och en kultur där vi hjälps åt med det som behövs. Om tjänsten Här får du jobba med massor av olika saker och tycker det är roligt med såväl design to order, utveckling, säljsupport, möta kunder och leverantörer, lyssna på deras problem och vara med att lösa dem. Vi producerar 3D-modeller, tillverkningsunderlag och tillverkningsspecifikationer. Vi jobbar med 3D cad i Inventor och använder Vault Professional som arkivlösning. Din roll hos oss innebär bland annat arbete med att utveckla, underhålla och administrera våra cadsystem. Du behöver därför vara van att hantera både datormiljöer och arbeta i cadsystem. Din profil För att trivas och fungera hos oss tror vi att du är en mekanikingenjör som har arbetat som konstruktör åtminstone några år. Som person är du nyfiken, driven, ansvarstagande och noggrann men samtidigt effektiv med känsla för när det är good enough. Du har förmågan att arbeta i flera olika projekt samtidigt och gillar när det händer saker. Du är självgående och kreativ. Det är meriterande om du arbetat i och behärskar Inventor och Vault. Du behärskar såväl svenska som engelska väl. I tjänsten ingår ibland resor ut till kund så det är viktigt att du tycker det är kul att åka ut till site och träffa kunder. Om oss På ITK Envifront löser vi miljöproblem och ser till att vår värld blir en grönare plats att leva på. Nästan allt som har en skorsten släpper ut någon typ av partiklar och dofter som vi gärna vill ta bort. Dessa partiklar och ämnen påverkar både naturen och oss människor, så vårt arbete med att rena gaserna ger en direkt bättre miljö och levnadsvillkor. Sedan 2017 har vi levererat produkter som renar >1,5 miljoner m3 gas varje timme och avskiljer mer än 97 ton stoft varje dygn. Det tycker vi är värt att arbeta för och att fira när vi lyckas. Ansökan Välkommen med din ansökan som mailas in till [email protected] Vi kommer att titta igenom ansökningarna under sommaren, men intervjuer blir troligen först i slutet av augusti. Sista ansökningsdag är den 15 augusti. Har du frågor eller funderingar? Välkommen att kontakta Fredrik Albertson VD och Konstruktionschef på 0470-72 21 10 eller Hanna Walleij HR-Chef på 072-513 47 00. Du kan även nå oss via e-post på [email protected] och [email protected]. Vi hanterar denna rekrytering själva och undanber oss vänligt men bestämt kontakter och erbjudanden från rekryteringsbolag. Mer info om oss hittar du på vår hemsida www.itk-envifront.se. Här kan du bland annat läsa om lyckade projekt, våra produkter och vår kultur. Välkommen att besöka oss! Välkommen till oss!

25 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Servicetekniker
Jobway AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Brinner du för teknik, problemlösning och att få saker att fungera? Vill du jobba med att bygga styrsystem och hantera mätdatainsamling i ett litet men starkt växande bolag? SGAM fortsätter att växa och söker en servicetekniker till teamet i Nykvarn. Läs vidare och ansök redan idag! Som servicetekniker hos SGAM jobbar du både i tidiga skeden, utförande och i drift av olika automationslösningar och kraftinstallationer. Du kommer vara aktiv i felsökningar och vara en nyckelspelare i vår förmåga att upprätthålla driftsäkerhet i övervakning och styrsystem. Antingen kommer du agera arbetsledare eller utföra egna installationsarbeten. För att lyckas i denna roll har du med dig: Några års erfarenhet som fastighetstekniker, med installation och hantering av fastighetsautomation Erfarenhet av arbete i apparatskåp – både felsökning och installation Förmåga att snabbt sätta dig in i nya IT-miljöer och gränssnitt (förkunskaper i specifika mjukvaror är inte ett krav) Ett nyfiket och lösningsorienterat arbetssätt samt förmåga att arbetsleda externa entreprenörer såväl som att arbeta självständigt Goda kunskaper i svenska. Både i tal och skrift Elbehörighet/auktorisation är meriterande men inte ett krav SGAM erbjuder dig: Stor frihet i rollen, med nära stöd från erfarna kollegor Varierande arbetsuppgifter och uppdrag hos stora, stabila kunder Möjlighet att arbeta i framkant med teknikutveckling och hållbara lösningar Chans att utveckla din kompetens inom automation och styrsystem, utifrån dina intressen Om SG Application & Management AB  Vi arbetar nära våra kunder och skapar unika lösningar för att styra, mäta och optimera processer och de tekniska system som finns i deras fastigheter & processer. Våra kunder förlitar sig på oss för att utveckla och underhålla deras system för automation så vi arbetar under stor frihet och med eget ansvar för leverans. SGAM är en plattformsoberoende konsultfirma med fokus på beställarstöd, dvs att kunna agera som en intern resurs med styrning och utförande inom automation, men utför även entreprenader och förvaltning i den mån det gynnar våra strategiska kunder. SGAM har också kontor i Visby på Gotland. Låter detta som rätt möjlighet för dig? Vi ser gärna att du skickar din ansökan tillsammans med CV! I denna rekrytering samarbetar SGAM med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryterare Celina Sundberg, [email protected]. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

25 juni 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Projektingenjör / Project Engineer till Life Science företag
Academic Resource AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Vill du vara del av ett spännande projekt i ett spännande företag inom Life Science? Academic Resource söker en Projektingenjör till ett stort Life Science företag i Uppsala. Tjänsten är en heltidsanställning och är ett konsultuppdrag tom årsskiftet med möjlighet till förlängning. Start under mitten av augusti, med viss flexibilitet. Om avdelningen: I Projektkontoret för investeringsprojekt (PMO) ansvarar för att driva Site Uppsalas större investeringsprojekt (CAPEX-projekt) och består av projektledare, projektingenjörer samt ytterligare supportfunktioner, såsom inköpsstöd och projektcontroller. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Samordning intern och extern personal - Framtagning tidplan - Ekonomi, budget, forecast - Inköp av utrustning och entreprenörer - Hålla i möten (pulsmöten, veckomöten) - Kontakt med leverantörer - Framtagning och genomförande av arbetsberedningar - Framtagning och genomförande av riskbedömningar - Framtagning av ändringsärende - Installationsledning för omrörarbyte - Kvalificering (IQ/OQ) - Entreprenörskontakt och uppföljning - Problemlösning - Koordinering - Arkivering av dokumentation i Cytivas dokumenthanteringssystem Kravprofil: Kandidaten vi söker har en högskoleutbildning inom Kemiteknik eller liknande samt relevant erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom processindustri. Har man tidigare erfarenhet från Life Science så är det en fördel. Som person behöver man ha förmåga att arbeta strukturerat, självständigt och lösningsorienterat. Man behöver också goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Engelska är koncernspråk. Som konsult hos Academic Resource erbjuds du: • Förmåner som t.ex. tjänstepension, friskvårdsbidrag och föräldralön. • Ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär en mycket större trygghet, då du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. • En engagerad konsultchef som finns tillgänglig och håller löpande kontakt med dig och kundföretagen under hela din anställning som ser till att du trivs och utvecklas på din arbetsplats! • Möjlighet att utvecklas genom lärande på arbete såväl som i varierade roller på intressanta kundföretag. Ansökan: Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så ansök så snart som möjligt med uppdaterat CV och personligt brev på svenska i PDF/Word format. Klicka nedan på ”sök tjänsten” och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: CPE0625 We take you further! Vid frågor kan du mejla till [email protected]

25 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Projektingenjör / Project Engineer till Life Science företag
Academic Resource AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Vill du vara del av ett spännande projekt i ett spännande företag inom Life Science? Academic Resource söker en Projektingenjör till ett stort Life Science företag i Uppsala. Tjänsten är en heltidsanställning och är ett konsultuppdrag tom årsskiftet med möjlighet till förlängning. Start under mitten av augusti, med viss flexibilitet. Om avdelningen: I Projektkontoret för investeringsprojekt (PMO) ansvarar för att driva Site Uppsalas större investeringsprojekt (CAPEX-projekt) och består av projektledare, projektingenjörer samt ytterligare supportfunktioner, såsom inköpsstöd och projektcontroller. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Samordning intern och extern personal - Framtagning tidplan - Ekonomi, budget, forecast - Inköp av utrustning och entreprenörer - Hålla i möten (pulsmöten, veckomöten) - Kontakt med leverantörer - Framtagning och genomförande av arbetsberedningar - Framtagning och genomförande av riskbedömningar - Framtagning av ändringsärende - Installationsledning för omrörarbyte - Kvalificering (IQ/OQ) - Entreprenörskontakt och uppföljning - Problemlösning - Koordinering - Arkivering av dokumentation i Cytivas dokumenthanteringssystem Kravprofil: Kandidaten vi söker har en högskoleutbildning inom Kemiteknik eller liknande samt relevant erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom processindustri. Har man tidigare erfarenhet från Life Science så är det en fördel. Som person behöver man ha förmåga att arbeta strukturerat, självständigt och lösningsorienterat. Man behöver också goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Engelska är koncernspråk. Som konsult hos Academic Resource erbjuds du: • Förmåner som t.ex. tjänstepension, friskvårdsbidrag och föräldralön. • Ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär en mycket större trygghet, då du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. • En engagerad konsultchef som finns tillgänglig och håller löpande kontakt med dig och kundföretagen under hela din anställning som ser till att du trivs och utvecklas på din arbetsplats! • Möjlighet att utvecklas genom lärande på arbete såväl som i varierade roller på intressanta kundföretag. Ansökan: Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så ansök så snart som möjligt med uppdaterat CV och personligt brev på svenska i PDF/Word format. Klicka nedan på ”sök tjänsten” och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: CPI0625 We take you further! Vid frågor kan du mejla till [email protected]

25 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025