Tillsammans med vår kund söker vi nu en Global Distribution Coordinator till ett engagerat team om 12 personer. I denna roll blir du en nyckelspelare i att säkerställa att bolagets logistikflöde flyter på som tänkt och att produkter levereras i rätt tid, med rätt dokumentation och i korrekt skick. Du blir en del av Global Supply Chain Operations och ansvarar för vår kunds distributionsverksamhet via centrallager i Nederländerna samt 18 lokala lager i Europa, USA, Kanada och Australien. Om tjänsten Du blir en del av Global Supply Chain Operations och ansvarar för vår distributionsverksamhet via vårt centrallager i Nederländerna samt 18 lokala lager i Europa, USA, Kanada och Australien. Huvudsakliga arbetsuppgifter Koordinering av kundorder: mottagning av order, batch-reservation, aktivering av plock och pack på lager, bokning av transporter, skapande av export-/importdokumentation, spårning av försändelser, hantering av returer, problemlösning och fakturering. Kvalificering och uppsättning av nya kunder Månadsavstämning av försäljning och lager Kontinuerligt förbättringsarbete av processer för att säkerställa robusthet och framtida tillväxt Hantering av pre-wholesale och uppföljning av nyckeltal (KPI:er) Kvalitetssäkringsarbete (avvikelser, CAPA, kvalitetsplaner, larm kring serienummer) Vi söker dig som Har eftergymnasial utbildning inom logistik, supply chain, exportadministration eller företagsekonomi Har tidigare dokumenterad arbetslivserfarenhet inom logistik och/eller kundservice, där erfarenhet från läkemedelsindustrin är ett plus men inget krav Är van vid att arbeta i affärssystem (ERP), MS Office och Microsoft Teams Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift; andra språk är meriterande Tidigare erfarenhet av GDP (Good Distribution Practice), finansiell och handelsspecifik regelverksamhet är meriterande (intern utbildning ges) Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, då kunden värderar teamets samarbetsförmåga och trivsel högt. För att lyckas i rollen ser vi att du är en lagspelare med ett strukturerat och professionellt arbetssätt samt ett genuint servicetänk. Du trivs med många kontaktytor, både internt och externt, och tar gärna egna initiativ för att driva förbättringar när processer brister. Du är lösningsorienterad, har lätt för att prioritera och arbetar med ett starkt resultatfokus. Dessutom har du god förmåga att planera och hantera din tid, både för kortsiktiga uppgifter och långsiktiga mål. Du kommer till en högpresterande verksamhet som ställer krav därefter, men som också erbjuder ett gediget introduktionsprogram och interna utvecklingsmöjligheter. Om partnerföretaget Företaget är ett internationellt verksamt bolag med huvudkontor i Sverige och har en tydlig nisch inom distribution av högspecialiserade produkter. Verksamheten präglas av höga kvalitetskrav, spårbarhet och ett starkt fokus på att leveranser sker korrekt, i tid och med rätt dokumentation. Bolaget har en global närvaro och arbetar med ett omfattande logistiknätverk som omfattar både centrala och lokala lagerlösningar i Europa, Nordamerika och Australien. Arbetsmiljön är professionell och dynamisk, där struktur, samarbete och ständiga förbättringar står i centrum. Rollen passar särskilt väl för dig som har erfarenhet från logistik, supply chain eller kundservice i en internationell kontext, gärna i en verksamhet med högt ställda krav på dokumentation och regelefterlevnad – även om det inte behöver vara inom läkemedelsbranschen. Om anställningen Detta är ett konsultuppdrag med anställning som konsult hos OIO under minst 12 månader. Omfattning: Heltid Start: September Placering: Stockholm - Vasastaden Lön: Fast månadslön Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om OIO Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.
Om företaget Företaget präglas av ett öppet klimat, korta beslutsvägar och en entreprenöriell kultur där teknik, kvalitet och samarbete står i fokus. Här arbetar du nära både produktion, teknik och ledning, och får möjlighet att påverka både process och resultat på riktigt. Din kompetens värdesätts, och du blir en del av ett team som strävar efter att utveckla både verksamheten och sig själva. Vår kund finns i Kalmars närområde. Tjänstebeskrivning Har du gedigen erfarenhet av produktionsteknik och vill vara med och bygga något nytt från grunden? Just nu söker vi en senior Produktionstekniker till vår kund – en teknikorienterad och hållbarhetsdriven industriverksamhet i tillväxt. I den här rollen får du en central och operativ funktion i uppbyggnaden av en ny produktionslina, från tidig idé till färdig drift. Välkommen att läsa mer nedan! I rollen som Produktionstekniker får du en central position i utvecklingen och införandet av en helt ny produktionslina. Du kommer att arbeta både strategiskt och operativt, med ett särskilt ansvar för att driva tekniska lösningar genom hela processen – från behovsanalys och layoutförslag till implementering, uppföljning och förbättring. Arbetet sker i tätt samarbete med projektledare, produktionspersonal och tekniska funktioner, och du förväntas bidra med både praktisk kompetens och teknisk utvecklingsförmåga. I det dagliga arbetet ingår att aktivt delta i uppbyggnaden av produktionslinan, analysera och utveckla layout och arbetsflöden, samt säkerställa att arbetsmiljö, kvalitet och effektivitet uppfyller gällande krav enligt HSE, LEAN och 5S. Du kommer att hantera ritningar och även ta fram enklare konstruktionslösningar där det behövs, samtidigt som du initierar och driver förbättringsarbete med fokus på teknik, funktion och produktionseffektivitet. Tjänsten kommer att tillsättas snarast, du blir erbjuds du en provanställning av vår kund på heltid. Kvalifikationer Du är en erfaren och lösningsorienterad Produktionstekniker med starkt tekniskt intresse. Du har ett strukturerat arbetssätt, trivs med operativt arbete och är van att hantera tekniska utmaningar. Samtidigt har du förmågan att tänka helhet och bidra strategiskt kring flöden och processer. Vi söker dig som har: • Flerårig erfarenhet av produktionsteknik, gärna från tillverkande industri • Tidigare erfarenhet av att bygga eller omstrukturera produktionslinor • Kunskap i LEAN och/eller 5S • Förmåga att läsa och skapa ritningar (CAD eller liknande) • Gärna erfarenhet i Creo CAD • Hög teknisk förståelse • God kommunikativ förmåga på både svenska och engelska • Grundläggande HSE-kunskap kopplat till industriproduktion Du är van att arbeta strukturerat och lösningsorienterat i tekniskt komplexa miljöer, och trivs med att samarbeta med olika yrkesgrupper. Som person är du nyfiken, engagerad och prestigelös – och du delar gärna med dig av din kunskap samtidigt som du är öppen för att lära nytt. Detta är en möjlighet för dig som vill ta nästa steg i karriären och samtidigt få vara med från början i ett spännande och långsiktigt tekniskt projekt. Här erbjuds du en roll där ditt arbete gör skillnad – på riktigt. Låter detta intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor så tveka inte att kontakta rekryteringskonsult Terese S Carlstedt på telefon 0734-666 884 eller e-post [email protected]. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se, snarast, dock senast tisdagen den 8 juli 2025. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot CV via e-post. Välkommen med din ansökan! Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se
Beskrivning Emmace Consulting AB söker en självständig och driven testingenjör till vårt labb för testning av medicinsktekniska produkter på Ideonområdet i Lund. Emmace håller på att utvidga verksamheten och behöver förstärkning. Initialt kommer arbetet att vara fokuserat på att sätta upp nya teststationer för luftanalyser. När teststationerna är på plats och verifierade kommer arbetet övergå i att planera och utföra tester samt sammanställa resultatrapporter. Där utöver ingår det i tjänsten att förbereda testuppställningar och adaptioner för testning av de medicinsktekniska produkterna, vilket inkluderar design och produktion av adaptrar/kopplingar. Arbetet innebär att man kommer att vara inblandad i parallella projekt och ofta ha direktkontakt med kunden. Kunderna är internationella företag och en viktig del tjänsten är att ha en kontinuerlig dialog med kunderna på engelska kring deras produkter och testerna vi utför. Vi lägger vikt vid att vår nya medarbetare är ansvarsfull, kan ta egna initiativ, är ambitiös, resultatorienterad och har förmåga att vara med och utveckla verksamheten. Du är analytisk i ditt arbetssätt samt har kort startsträcka både gällande experimentellt arbete och att omsätta idéer till verklighet. Om jobbet Arbetet består till största delen av analyser av luft som emitteras från medicintekniska produkter ämnade för andningsvägarna i enligt med standarderna i ISO 18562-serien. I detta ingår att göra unika (för varje produkt) testuppställningar och därefter genomföra provtagning enligt styrda metoder. Sammanställning av resultat i rapporter. Vara kontaktperson gentemot kunden. Underhålla styrdokument och metoder som ingår i kvalitetsdokumentationen. Utveckla och validera analysmetoder och utrustningar. Arbetet sker självständigt samt i nära samarbete med dina kollegor. Vara delaktig i företagets kontinuerliga förbättringsarbeten. Kvalifikationer Du har en eftergymnasial teknikutbildning och några års arbetslivserfarenhet eller högskoleutbildning inom exempelvis maskinteknik, aerosolfysik, fysik eller motsvarande. Du är självgående, kvalitetsmedveten person som tycker om att samarbeta med kollegor. Du har en stark drivkraft att sätta upp nya testuppställningar, självständigt genomföra analyser och sammanställa analysdata av hög kvalitet. Du tänker kreativt och är problemlösare vad gäller mättekniska utmaningar som uppstår i samband med kunduppdrag. Du tvekar inte att praktiskt modifiera och anpassa utrustning efter kunders behov. Du får gärna ha erfarenhet av att design av komponenter, ta fram 3D CAD-modeller och 3D-printing. Då vår kundbas mestadels återfinns inom det medicintekniska området är din erfarenhet av arbete inom ISO 17025 eller ISO 13485 starkt meriterande. Du kan läsa in dig på tekniska dokument (manualer och standarder) och omsätta till metoder och rutiner i vår verksamhet i samarbete med andra medarbetare. Du har god datorvana och behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Vi erbjuder Ett spännande och ansvarsfullt arbete i en liten flexibel och analysintensiv laboratorieverksamhet tillsammans med ambitiösa och duktiga kollegor i en välskött och informell arbetsmiljö i Lund. Vi driver en jordnära, prestigelös och professionell organisation med korta beslutsvägar. Dina kunskaper, färdigheter och energi är vår mest värdefulla tillgång och en förutsättning för vår framgång. För dig innebär detta en möjlighet att få delta i spännande och utmanande kundprojekt (små som stora, långa som korta) vilket ger dig goda möjligheter att utvecklas professionellt och personligen. Villkor Heltid eller deltid, vi är öppna för att hitta en bra lösning som passar båda parter. Vi tillämpar provanställning. Plats: Lund. Kontakt och ansökan Du ansöker genom att skicka personligt brev och CV till [email protected]. Urval sker löpande så sök redan idag om du är intresserad. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta Anna Holmberg, VD, via [email protected]. Tillträde Omgående med hänsyn till uppsägningstid. Vi ser fram emot din ansökan!
Företagsbeskrivning Forsmarks kärnkraftverk är en av de största elproducenterna i Sverige och vi producerar en sjättedel av den el som förbrukas i Sverige. Kärnkraftselen har mycket låga fossila avtryck och är en stabil och väderoberoende kraftkälla. Sedan 1980 har våra tre produktionsanläggningar levererat klimatsmart el varje dag, året runt. På Forsmark arbetar i dag cirka 1 200 anställda och vi ingår i Vattenfallkoncernen som verkar på en europeisk arbetsmarknad med möjligheter till en fantastisk utveckling för dig som anställd. Vår arbetsplats är vackert belägen längs sköna Roslagskusten. Vi som arbetar här bor till stor del i närliggande kommuner, med pendlingsavstånd till Östhammar, Gävle och Uppsala. Om rollen Vill du ha ett omväxlande och ansvarsfullt arbete inom både naturvetenskap och laboratorie-miljö och samtidigt bidra till Sveriges fossilfria elförsörjning? Då är detta rätt tjänst för dig. Nu har du möjlighet att göra det hos Forsmarks Kraftgrupp AB. Vi arbetar tillsammans för att göra Sverige fossilfritt inom en generation. För att nå vårt mål behöver vi engagerade medarbetare som villarbeta hos en av Sveriges största elproducenter och samtidigt bidra till ett bättre klimat på vår planet. Om jobbet Gruppen ansvarar för att upprätthålla persondosimetri, helkroppsmätning och radiologisk omgivningskontroll samt att kontrollprogrammen genomförs enligt krav. Du kommer att arbeta tillsammans med andra i en mindre grupp där medarbetarna har olika erfarenhetsnivåer och utbildningsinriktningar. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete som innefattar provtagning, laboratoriearbete, analyser, beräkning och rapportskrivning men även mentorskap och internlärarverksamhet. Rollen innebär självständigt arbete och stort ansvar inom gruppens ansvarsområden. Det finns även stora möjligheter att utveckla nya metoder, påverka processer och att förbättra verksamheten. Periodvis beredskapstjänstgöring ingår i rollen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Tillsammans med gruppen ansvara och genomföra arbetsuppgifter inom radiologisk omgivningskontroll och helkroppsmätningar. Registrera och följa trender samt skriva rapporter inom områdena. Bistå vid kvalitetsarbete i samband med implementering av nya arbetsrutiner, ex vid nya kravställningar inom områdena. Ingå i Forsmarks Haveriberedskapsorganisation. Kravspecifikation Med rollen följer ett mycket stort ansvar för ditt område. För att skapa framdrift i arbetet ser vi att du tar ansvar för dina processer genom att vara initiativtagande och drivande inom området. Att jobba noggrant och kvalitetsmedvetet ser du som en självklarhet. För att lyckas i rollen behöver du också ha en god förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete samt ha god kommunikation och ett mycket gott samarbete med andra. Kontakt med interna och externa aktörer är en del av vardagen. Vi ser att du har: Naturvetenskaplig högskoleutbildning gärna inom sjukhusfysik, radiokemi eller strålningsbiologi Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift B-körkort Meriterande är om du har: Kunskap inom ett strålningsvetenskapligt område. Erfarenhet av arbete i laboratoriemiljö Erfarenhet från kärnteknisk anläggning eller arbete med joniserande strålning Ytterligare information Övrig information Vid frågor om tjänsten hör av dig till: Rekryterande chef Ninni Mattsson tfn 073-078 26 70 eller John Löwén 073-801 10 74. Vid frågor om rekryteringsprocessen hör av dig till: Rekryterare Anders Nielsen [email protected] Våra fackliga representanter är: Akademikerna – Per Lamell, Ledarna – Juha Rintala, SEKO – Leo Lehtinen, Unionen – Björn Larsson. Samtliga nås på telefon 0173-81 000. Under sommarperioden kan återkopplingstiden på frågor vara fördröjd. Placeringsort: Forsmark Välkommen med din ansökan senast den 3 augusti 2025! Vi tar inte emot personligt brev i ansökan. Du söker snabbt och enkelt genom att svara på urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Bussar till och från Forsmark är anpassade efter dagtidspersonalens arbetstider. Vi erbjuder även arbetsbussar med trådlöst nätverk på sträckorna Gävle-Forsmark och Uppsala-Forsmark, som ger dig möjligheten att använda restiden som arbetstid om/när arbete tillåter. Du har också möjlighet att använda våra distansarbetsplatser i Gävle och Uppsala alternativt arbeta hemifrån om/när arbetet tillåter. Läs gärna mer om Forsmark på vår hemsida https://group.vattenfall.com/se/var-verksamhet/forsmark Vi är övertygade om att mångfald berikar, och arbetar därför kontinuerligt för jämställdhet och inkludering på vår arbetsplats. Läs gärna mer om vårt arbete inom mångfald och inkludering på vår hemsida https://careers.vattenfall.com/se/jobba-med-oss/ Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och vår verksamhet omfattas bland annat av regler om säkerhetsskydd, nukleär icke-spridning och exportkontroll. På grund av dessa regler genomförs en kontroll av kandidaten för många av tjänsterna i vår verksamhet innan anställning sker. För de tjänster som leder till deltagande i säkerhetskänslig verksamhet eller placering i säkerhetsklass innebär denna kontroll att säkerhetsprövning genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Om Euromaint Euromaint erbjuder kvalificerat tekniskt underhåll som tillgodoser kundernas behov av väl fungerande fordonsflottor. Vi har ett nät av verkstäder från Luleå i norr till Malmö i söder. Hos oss arbetar många av Sveriges främsta specialister inom underhåll av järnvägsfordon. Euromaint har en omsättning på ca 1 500 MSEK och cirka 1000 medarbetare (2021). Euromaint ägs av den börsnoterade spanska tågtillverkaren CAF sedan juli 2019. Elkonstruktör till Euromaint i Malmö – utvecklas i ett teknikdrivet team Vill du arbeta med avancerade elsystem och utvecklas i en roll med stort eget ansvar? Euromaint i Malmö söker en elkonstruktör till vårt växande och kompetenta teknikteam. Här får du möjlighet att arbeta med elsystem för järnvägsfordon, både med ny teknik och modernisering av äldre fordon. Om rollen Som elkonstruktör ansvarar du för konstruktion och modifiering av elsystem genom hela processen – från koncept och design till färdig lösning. Du skapar tekniska ritningar och innovativa lösningar där standardkomponenter inte räcker till. Rollen innebär nära samarbete i ett team med fokus på kunskapsdelning och kvalitet. Arbetsuppgifter * El-konstruktion i CAD av system, komponenter och inredning * Framtagning av tekniska specifikationer och relevant dokumentation * Validering, test och kvalitetssäkring av egna lösningar * Genomförande av riskanalyser * Teknisk support till kollegor, produktion och kunder * Självständigt driva konstruktionsprojekt från start till mål * Aktivt bidra till teamets kompetensutveckling och samarbete Vem är du? Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom elkonstruktion eller motsvarande erfarenhet. Nyutexaminerade med rätt driv och vilja att utvecklas är varmt välkomna att söka. Har du erfarenhet av CAD och grundläggande elkännedom, samt en nyfiken och initiativrik inställning, ser vi det som en stor tillgång. Erfarenhet från järnvägsfordon eller liknande teknisk miljö är meriterande. Vad vi erbjuder: * En central roll i ett växande och engagerat teknikteam * Möjlighet till hybridarbete och förtroendearbetstid för balans mellan arbete och fritid * Utmanande arbetsuppgifter som ger dig möjlighet att påverka och utvecklas * En arbetsplats där samarbete, kvalitet och kontinuerlig utveckling är ledord Praktisk information * Placering: Malmö * Start: Enligt överenskommelse * Omfattning: Heltid, som inleds med 6 månaders provanställning * Arbetssätt: Hybrid med förtroendearbetstid Rekryteringsprocess I rekryteringsprocessen genomförs bakgrunds- och ID-kontroll på slutkandidat samt tester för att säkerställa rätt kompetens och matchning.AnsökanUrval och intervjuer sker löpande. Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta oss.
Vi dominerar i nuet och skapar framtidens logistik. På Elgiganten Logistik är vi stolta över att vara hjärtat i Nordens största logistikenhet. Som en del av Elkjøp-koncernen förser vi kunder, butiker och hubbar i hela Norden med hemelektronik, kök och mycket mer. Vår verksamhet är ett levande ekosystem där teknik, processer och – framför allt – människor samverkar för att skapa exceptionell kundnytta. Nu söker vi en drivande och strukturerad projektledare som vill vara med och utveckla vår logistikverksamhet på Torsvik, strax söder om Jönköping. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och göra verklig skillnad? Då vill vi höra från dig! Ditt uppdrag Som Project Manager hos oss blir du en nyckelspelare i vår avdelning Logistics Development. Du leder projekt som driver vår verksamhet framåt – från idé till genomförande – med fokus på IT, automation, analys och verksamhetsutveckling. Du kommer bland annat att: • Planera, resurssätta, leda och följa upp projekt enligt vår projektmodell. • Utveckla och förvalta vår projektstruktur, inklusive mallar och dokumentation. • Säkerställa tydliga mål och mandat inför projektstart. • Koordinera resursallokering och ta fram beslutsunderlag för nya initiativ. • Utbilda och stötta verksamheten i projektmetodik och verktyg. • Bidra till att vår projektportfölj levererar värde i linje med våra långsiktiga mål. Vem är du? Du är en engagerad och analytisk projektledare med ett brinnande intresse för logistik och verksamhetsutveckling. Du har förmågan att se helheten, men också modet att dyka ner i detaljerna när det behövs. Vi tror att du har: • Akademisk utbildning inom logistik, supply chain, teknik eller motsvarande. • Minst 3 års erfarenhet av projektledning i komplexa miljöer. • God förståelse för logistikflöden och distributionssystem. • Erfarenhet av att arbeta med tekniska lösningar och förändringsledning. • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. • Goda kunskaper i Office-paketet, särskilt Excel och PowerPoint. • En prestigelös inställning och en stark vilja att utvecklas – både själv och tillsammans med andra. Certifiering inom projektledning (t.ex. PMP, PRINCE2 eller motsvarande) är meriterande. Vad erbjuder vi? Hos oss får du mer än bara ett jobb – du blir en del av en kultur där vi vinner tillsammans, har roligt tillsammans och utvecklas tillsammans. Vi tror på mångfald, inkludering och att våra olikheter gör oss starkare. Vi erbjuder: • Tillsvidareanställning • Arbetstider på dagtid. • Förmåner som friskvårdsbidrag, personalrabatter, bonusprogram och pensionslösningar. • En dynamisk arbetsmiljö där du får vara med och forma framtidens logistik. Ansökan Vi ser fram emot att ta del av din ansökan! Registrera ditt CV och sök tjänsten via länken. Observera att ansökningstiden är förlängd över semesterperioden, vilket kan innebära något längre svarstid. Intervjuer påbörjas efter sommaren. 🗓 Sista ansökningsdag: 2025-08-20
Vi på Libera söker en erfaren Master Scheduler inom logistik till Dafo Vehicles nya anläggning i Albyberg. Uppdraget I rollen som Master Scheduler Logistics får du en central position i Dafos produktionsflöde. Du ansvarar för att skapa och utveckla en effektiv och balanserad produktionsplanering inom logistiken – från långsiktig kapacitetsplanering till daglig schemaläggning. Du arbetar i nära samarbete med interna funktioner som produktionsplanering och inköp. Ditt uppdrag är att säkerställa leveransprecision, optimera lagerhållning och bidra till företagets övergripande affärsmål. Dina huvudsakliga ansvarsområden innebär bland annat: Säkerställa att planeringen stödjer kundkrav, kapacitet och kostnadsmål Bidra till förbättringsarbete enligt Lean och IBP-processer Följa upp nyckeltal och initiera åtgärder vid avvikelser Stödja övriga teamet inom MPS och Shop Floor Scheduling Vem du är Vi söker dig som är strukturerad och har lätt för att se lösningar även i komplexa situationer. Du är tydlig i din kommunikation och har en god samarbetsförmåga och drivkraft, vilket gör att du trivs med att arbeta tillsammans med andra funktioner för att nå gemensamma mål. Du är van att arbeta i en miljö som präglas av förändring och utveckling, och du har ett starkt engagemang för säkerhet, kvalitet och förbättringsarbete. För att passa rollen ser vi att du har: Minst 5 års erfarenhet inom produktionsplanering, MPS/MRP och ERP-system Goda kunskaper inom prognostisering, lagerstyrning och Lean Civilingenjörsexamen eller motsvarande inom logistik eller produktion God förståelse för transporthantering, in- och utflöden samt grundläggande budget- och ekonomikunskaper Professionell engelska i tal och skrift Rekryteringsprocessen Detta är en direktrekrytering där Libera sköter rekryteringsprocessen och alla frågor kring processen besvaras av Liberas rekryterare. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, tillträde till tjänsten sker gärna omgående för rätt kandidat. Ansökan ber vi dig skicka via annonslänken för korrekt hantering av CV och personuppgifter. Välkommen med din ansökan redan idag! Om Dafo Vehicle Dafo Vehicle grundades 1919 och är en global ledare inom brandsäkerhetslösningar för tunga fordon. Med verksamhet i USA, Finland, Estland, Frankrike och Sverige har företaget sitt huvudkontor i Tyresö, Stockholm, och har sedan 2018, då det blev ett självständigt bolag, haft fullt fokus på brandskydd för fordon. Dafo Vehicles koncept HEXA+ erbjuder ett heltäckande brandskydd – från riskanalys och systemdesign till installation och eftermarknadssupport. Med starkt fokus på produktutveckling och ett engagerat team på 115 medarbetare levererar Dafo Vehicle innovativa och hållbara säkerhetslösningar världen över. I december 2024 förvärvades Dafo Vehicle av United Safety, vilket ytterligare stärker bolagets globala närvaro. Under 2025 flyttar Dafo Vehicle till en ny högteknologisk anläggning i södra Stockholm för att stötta fortsatt tillväxt och innovation.
Vi fortsätter att investera i Olofsfors och nu söker vi dig som under projekttiden, med din kunskap, engagemang och erfarenhet, vill vara med och bidra till vår produktionstekniskaavdelnings utveckling, när en av våra ordinarie produktionstekniker går in som projektledare. Om rollen Vi utvecklar, tillverkar och levererar innovativa och hållbara stålprodukter och drivs av att vara en långsiktig leverantör med fokus på våra kunders behov. Vår produktionstekniska avdelning är ett team bestående av specialister och seniora generalister som stöttar vår produktionsprocess. Avdelningen arbetar för att optimera våra processer och flöden, driver effektiva förändringsarbeten, säkerställer produktionssättning av nya produkter och variantersamt driver olika utvecklingsprojekt. Med en högt automatiserad produktionsanläggning med flera olika tillverkningsprocesser så som gas- och laserskärning, härdning, robot och manuellsvets och målning krävs en hög grad av samarbete och kompetens för att säkerställa både effektivitet, anläggningstillgänglighet och arbetsmiljö inom vår produktion. Du kommer att arbeta som en del i teamet med olika uppgifter inom ramen för avdelningens ansvar, fokus kommer att vara på processoptimering och daglig drift. Den vi söker Vi söker dig som har ett genuint intresse för teknik, med ett särskilt engagemang för produktionsteknik. Du har en god analytisk förmåga, är lösningsorienterad och trivs med att arbeta med komplexa frågor där svaren inte alltid är givna. Du är strukturerad, självgående och tar ansvar för att driva arbetet framåt. I rollen som produktionstekniker har du en helhetssyn – både i dina egna och teamets arbetsuppgifter – och du arbetar med företagets vision och mål i åtanke. Du är serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med kollegor på alla nivåer i organisationen – från fabriksgolvet till ledningsgruppen. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet inom området, att du har god självinsikt och är trygg i din kompetens. Kvalifikationskrav Högskole- eller civilingenjörsexamen inom maskinteknik, alternativt motsvarande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig Erfarenhet av arbete som produktionstekniker, gärna från tillverkningsindustrin och inom relevanta produktionstekniker God kunskap i CAD Erfarenhet av att driva och arbeta i projekt, särskilt produktionsprojekt Meriterande med erfarenhet av konstruktionsarbete God vana av att arbeta i Microsoft Office Meriterande om du har erfarenhet av affärs- och underhållssystem såsom Monitor Du uttrycker dig väl på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift Du har en god kommunikativ förmåga och kan anpassa ditt budskap till olika målgrupper Att jobba med oss Vår verksamhet i Olofsfors har långa anor och det är med stolthet och innovation vi tillsammans utvecklar våra produkter och vår verksamhet för framtiden. Våra värderingar kunskap, kvalitet och hållbarhet är viktiga delar i vårt samarbete, vår tillverkning och de produkter som ytterst bidrar till våra kunders nytta över hela världen. Hos oss får du vara en del av ett team som arbetar långsiktigt, med stark teamkänsla, korta beslutsvägar och högt engagemang. Vi värdesätter ett gott arbetsklimat och arbetar tillsammans för att utvecklas både som individer och företag. Vi är kollektivavtalsanslutna med de förmåner som ex tjänstepension och arbetsmarknadsförsäkringar. Vi har arbetstidsförkortning, förmånlig flextid samt viss möjlighet till hybridarbete, friskvårdsbidrag. Dessutom samlas vi hela företaget för årliga medarbetaraktiviteter för att tillsammans utvecklas.
Hos oss på division Nät är du med och bygger ut samt underhåller stamnätet – en avgörande del av Sveriges elektrifiering. För att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag behöver vi varje år bygga 30 mil ledningar och driftsätta 20 stationer. Tillsammans skapar vi en stabil och hållbar energiinfrastruktur för framtiden. Om tjänsterna Enheten Förvaltningsåtgärder driver projekt inom två områden. Teamet för revisionsprojekt driver statushöjande ledningsåtgärder i det svenska stamnätet. Entreprenadprojekten är många, av varierande storlek och utspridda över hela landet. Utmaningen är att 1300 mil luftledning ska ses över och statushöjas. Exempel på projekt är byte av isolatorer, vibrationsdämpare, topplina, skarvar, distansjärn, flytt av stolpar och skruvningsåtgärder. Teamet för steg och beröringsspänningsmätning driver projekt spridda över landet. Teamet ser till att kvalitetssäkra stamnätet med mätningar och kontroller. Teamet jobbar också med att utveckla en ny metod, högspänningsmetoden, för steg och beröringsspänningsmätning. Enheten Förvaltningsåtgärder söker nu tre nya projektledare med följande inriktningar: • Projektledare avslut av entreprenader inom revisionsprojekten • Projektledare projektering till revisionsprojekt • Projektledare steg och beröringsspänningsmätning Du driver projekt parallellt med dina projektledarkollegor och rapporterar till huvudprojektledaren. Du driver dina projekt och arbeten självständigt och när det behövs hjälp stöttar du och dina projektledarkollegor varandra. Ovanstående roller passar dig som trivs med att självständigt ansvara för samt driva infrastrukturprojekt. Du trivs i en roll där du förväntas ta beslut samt driva arbetet framåt tillsammans med övriga projektmedlemmar, konsulter och entreprenören. Som projektledare hos Förvaltningsåtgärder ansvarar du för att styra och leda projektgruppen och projektets entreprenörer i entreprenadfas. Du driver processen för att sammanställa förfrågningsunderlag, utvärdera anbud, upphandla samt genomföra investeringsprojekt med kontrakterade konsulter och entreprenörer. Inom Svenska kraftnät har vi ett gemensamt arbetssätt där alla är delaktiga i utvecklingen av verksamheten och där du som medarbetare uppmuntras att bidra till förbättring och utveckling av rutiner och processer. Du kommer att tillhöra avdelning Ledningsprojekt som finns representerad på Svenska kraftnäts huvudkontor i Sundbyberg samt de olika lokalkontoren. Om dig Vi söker dig som har god samarbetsförmåga då det i rollen är centralt att samverka med olika kontaktytor. Som projektledare driver du projekt där tydlig kommunikation mot projektmedlemmar och entreprenörer är viktigt för att du ska lyckas med ditt uppdrag. I ditt ledarskap är du motiverande och skapar förutsättningar för medarbetare att uppnå gemensamma mål. Du är van att fatta snabba beslut och agera utifrån dessa. Du arbetar mål- och resultatorienterat och har god förmåga att prioritera och planera. Du är trygg i din roll som projektledare och kan driva projekt från Svenska kraftnäts kontor även om arbetena utförs i en annan del av landet. Du är van vid arbete med projektstyrmodeller, WBS, göra projekt- och tidsplaner och andra moment. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Skallkrav • Högskoleutbildning inom för tjänsten relevant område, alternativt längre arbetslivserfarenhet inom områdena samhällsbyggnad, infrastruktur eller elkraft, som vi bedömer likvärdigt. • Minst 2 års arbetslivserfarenhet som projektledare, uppdragsledare eller projektingenjör inom området luftledningar 130 - 400kV. • Erfarenhet inom ett eller fler av nedan listade områden: • Steg och beröringsspänningsmätning. • Elsäkerhetsarbete högspänning. • Projektarbete inom entreprenad. • Erfarenhet av projektering av kraftledningar. • Projektledare inom teknisk administration. • Erfarenhet inom mark och tillstånd. • B-körkort. • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Meriterande krav • Branscherfarenhet av luftledningsprojekt med spänningsnivå över 220 kV. • Erfarenhet av att ha arbetat som projektledare inom eller gentemot offentlig sektor. • Projektledarutbildning PMI/IPMA eller liknande. • Kunskaper inom entreprenadsjuridik (tex ABT, AB). • Förhandlingsvana och erfarenhet av upphandling. • Har erfarenhet från stödsystem som PPS, Antura, UBW, IFS. Bra att veta • Tjänsten är placerad i Sundbyberg, Luleå, Sollefteå, Sundsvall, Västerås eller Göteborg. • Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid. • Inrikesresor förekommer i denna tjänst (ungefär 2-4 dagar per månad). • Sista ansökningsdag 2025-08-13. Vi tar inte emot personligt brev i samband med din ansökan. • Tjänsten avser en tillsvidareanställning. • Under sommaren har vi begränsade möjligheter att svara men har du frågor om tjänsterna är du välkommen att kontakta [email protected]. Kontakta gärna rekryterande chef Ola Holgersson, 010-475 83 06 alternativt ansvarig rekryterare Anna Charles, tel. nr. 010-489 23 28. Fackliga representanter är Annika Ingeborn, SACO, tel. nr. 010-475 87 72. och Erica Midfjäll, ST, tel. nr. 010-475 87 31. Du når oss också via e-post: [email protected]. Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät kan det vara ett krav på svenskt medborgarskap i vissa befattningar. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät
Plats: Finspång | Uppdragstyp: Konsultuppdrag via Akkodis | Omfattning: Heltid Vill du vara en del av en högteknologisk miljö där hållbar energi, avancerad automation och internationella projekt står i fokus? Vi söker nu en Control System Engineer till ett konsultuppdrag inom industrigasturbiner, en roll som kombinerar programmering, teknisk problemlösning och internationell kundkontakt. Du kommer att arbeta i ett dynamiskt och stöttande team där både personlig och professionell utveckling står högt på agendan. Vi erbjuder varierade arbetsuppgifter, flexibla arbetstider och en strukturerad introduktion där du får stöd av en dedikerad mentor. Dina arbetsuppgifter: • Anpassa styrsystemet för gasturbiner utifrån kundens tekniska krav • Utveckla och konfigurera styrprogram, designa nya tekniska lösningar samt hantera inköp av hård- och mjukvara • Arbeta med nätverkskonfiguration, simulering, testning samt dokumentation • Delta i kundmöten och vara ett tekniskt stöd vid verkstadstest och idrifttagning • Följa projektet från orderstart till överlämning till kund • Samverka nära med projektledare, mekanik- och elingenjörer i tvärfunktionella team • Delta i förbättringsarbete kring arbetssätt och processer Vi söker dig som: • Har ingenjörsutbildning inom automation, elteknik, mekatronik eller liknande • Har minst 3 års erfarenhet av styrsystem som T3000 och/eller PCS7 • Är lösningsorienterad, kommunikativ och trivs i en internationell miljö • Har mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift – svenska är starkt meriterande • Har erfarenhet av idrifttagning, felsökning eller nätverk (meriterande) • Om teamet: Du blir en del av ett mångkulturellt team på 15 personer med olika bakgrunder och kompetenser. Gruppen värdesätter samarbete, teknisk utveckling och delad kunskap, du kommer aldrig att stå ensam inför en utmaning. Språk: Flytande engelska krävs, svenska är starkt meriterande Platskrav: Onsite-arbete i Finspång minst 3 dagar/vecka (kan diskuteras) Om Akkodis Akkodis är engagerade i att stödja våra kunder och konsulter för att uppnå framgång. Som konsult är du vår högsta prioritet, och vi finns alltid tillgängliga för att stödja dig när du behöver oss. Vi vill inkludera dig i vår verksamhet och i arbetet med våra kunder. Din roll är avgörande för vår framgång, och vi ser fram emot att du aktivt deltar i vår affärsutveckling och våra erbjudanden på marknaden. När du blir en del av vårt team kommer din vardag som konsult att variera genom olika uppdrag och projekt inom en mängd olika branscher, system och miljöer. Du kommer att få möjlighet att bredda din erfarenhet samt ditt sociala och professionella nätverk.Som konsult hos oss omfattas du av kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård och rabatter på gymmedlemskap. Vi värdesätter nätverkande även inom företaget och ser regelbundna sociala aktiviteter som en viktig del av vår företagskultur.Akkodis erbjuder ett brett spektrum av tjänster och kompetenser inom IT och teknik. Våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och hög kvalitet. Vi är verksamma i USA, Kanada och Europa med över 100 kontor och mer än 50 000 kollegor som arbetar med olika uppdrag varje dag.
Välj ett jobb för att visa detaljer