Har du god kännedom inom området flytande drivmedel och dess hanteringsutrustning och vill vara med och bidra i utvecklingen av försvarsmaktens logistik? Då kan denna tjänst vara intressant för dig. Vi söker nu dig som är intresserad av att arbeta med både utveckling och förvaltning av de system och utrustning som behövs för Försvarsmaktens verksamhet vilket innefattar såväl grundorganisationen och krigsorganisationen. Om enheten: Teknik- och verksamhetsstödsavdelningen (TVA) tillhör staben på FMLOG på Gärdet i Stockholm. TVA består av fyra sektioner: Teknik- och vidmakthållande, Infrastruktur, Materielsektionen samt Verksamhetssäkerhet. Dessa fyra sektioner ansvarar för att leda och följa upp förbandets tekniska tjänst, materiel- och förnödenhetsfrågor, ledningssystemfrågor, infrastruktur, verksamhetssäkerhet samt miljö- och kvalitetsfrågor. Materielområdesansvarig för drivmedelsutrustning ingår i Materielsektionen. Huvudsakliga arbetsuppgifter: I rollen som materielområdesansvarig (MOA) ska du fånga behoven av drivmedelsutrustning i verksamheten och sedan styra och kontrollera nyanskaffning inom materielområdet genom samverkan med FMV samt delta i arbetet med vidmakthållandet av systemen tillsammans med andra aktörer i Försvarsmakten. Tjänsten innebär att leda kravställningsarbetet vid framtagning av ny drivmedelsmateriel, att säkerställa att materielen fungerar som avsett samt att området möter budget. Du kommer också bli involverad i arbetet med att integrera Försvarsmakten i Nato och se till att utrustningen blir interoperabel enligt Nato standarder. Detta innebär t.ex. att vara med i beredningar kring strategiska frågor som t.ex. vilka drivmedel Försvarsmakten ska använda i framtiden samt bedömning av hållbarhetsaspekter. Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med både utveckling och förvaltning av de system och utrustning som behövs för Försvarsmaktens verksamhet vilket innefattar såväl grundorganisationen och krigsorganisationen. Vi erbjuder Förutom spännande arbetsuppgifter och kontinuerlig kompetensutveckling har Försvarsmakten andra attraktiva förmåner. Vi tror på att arbetstrivseln stärks av fysiskt välmående och därför ingår tre timmar i veckan för fysisk träning. Vi arbetar hårt för att nå våra mål men värdesätter också balans mellan arbete och fritid. Kvalifikationer: • Akademisk utbildning inom teknik, alternativt annan likvärdig utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant • att planera, samordna och följa upp projekt • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på engelska • B-körkort Meriterande kunskaper och erfarenhet av: • Systems engineering ISO 15288 • Supply chain management • tidigare tjänst inom Försvarsmakten eller Försvarets materielverk • försvarsmaktens drivmedelsutrustning • arbete inom raffinaderiindustrin, hos drivmedelsleverantör eller fordonstillverkare • svensk värnplikt • statlig ekonomi och förvaltning • BVKF och ADR Personliga egenskaper: För att lyckas och trivas behöver du vara både strukturerad och noggrann med förmåga att bygga goda tvärfunktionella relationer. God organisationsförmåga med förmåga att leda och samordna är också egenskaper som kommer att underlätta ditt arbete. Ibland kan du behöva snabbt byta fokus för att kunna lösa uppkomna uppgifter. Du behöver därför vara flexibel och lyhörd för de behov som framställs, men samtidigt tydlig i din vilja och i dina beslut. Du har en positiv inställning till Försvarsmakten och delar vår värdegrund. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Övrigt: Anställningsform: Tillsvidare civil heltidsanställning som inleds med 6 mån provanställning. Arbetsort: Stockholm, men tjänsten kommer att innebära tjänsteresor utanför inom och utanför Sverige. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. För upplysningar om befattningen kontakta: Per Wendel, rekryterande chef För information om rekryteringsprocessen kontakta: Sandra Rosén Larsson, HR-Generalist FMLOG Fackliga företrädare: Madeleine Bagge, SAKO. Eva-Britt Steen, SEKO. Stefan Joon, OFR/O. Håkan Antonsson, OFR/S. Samtliga nås via Försvarsmaktens logistiks växel: 08 - 514 390 00. ANSÖKAN Välkommen med din ansökan senast 2025-06-05. I denna rekrytering använder vi oss av urvalsfrågor, där vill vi att du motiverar utförligt varför du är lämpad för denna befattning. Utöver att besvara urvalsfrågorna bifogar du endast ditt CV. I rutan för ansökningsbrev skriver du endast enligt instruktion. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Är du den fixaren som alltid löser tekniska mysterier med lätthet? Om tjänsten Som tekniker kommer du att hjälpa till med underhåll och reparation av produktionsutrustning hos vår kund i Falkenberg, med fokus på att säkerställa effektiv drift och minimera driftstopp, i ett 2-skiftsschema samt en helg i månaden. Om dig Formell kompetens Vi söker dig som har ett genuint tekniskt intresse och praktisk erfarenhet av att lösa tekniska problem. Du bör ha utbildning eller erfarenhet inom fordon, industri eller liknande områden. Att arbeta i en arbetsmiljö som kan vara påfrestande, med inslag av kyla och närhet till råvaror, är något du känner dig bekväm med. Du trivs med att samarbeta och arbetar alltid tillsammans med en kollega för att säkerställa effektivitet och säkerhet. Meriterande Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom livsmedelsindustrin. Kunskaper i att hantera och reparera produktionsutrustning samt certifikat inom relevant teknisk utbildning är också fördelaktigt. Erfarenhet av skiftarbete och förmåga att snabbt anpassa dig till förändringar i arbetsmiljön värderas högt. Vidare är god kommunikationsförmåga och problemlösningsförmåga viktiga egenskaper som kan öka dina chanser att lyckas i rollen som tekniker. Som en av oss Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar dig samt utvecklar dig i din yrkesroll. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Om du har några frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Frida Ahlabo via e-post: [email protected]
På Nouryon skapar vårt globala team av Changemakers positiva förändringar varje dag för att nå högre tillsammans och individuellt. Vi skapar innovativa och hållbara lösningar för våra kunder för att möta samhällets behov – idag och i framtiden. Vi söker teammedlemmar som skapar och driver nya idéer, kämpar för andra och samarbetar för att göra saker bättre. Låter det som dig? Om jobbet Som processingenjör vid Nouryon Surface chemistry i Stockvik får du vara delaktig i alla led; från projektering till installation och driftsättning vid tillverkningen av ytaktiva kemikalier för en global marknad. I din framtida roll som Processingenjör kommer du att * Leda arbetet och göra korrekta bedömningar av processförändringar i produktionsprocessen * Genomföra konceptuell design, utveckling och optimering av nya och befintliga produktionsprocesser genom att analysera, ge råd och implementera lösningar * Introducera och integrera nya processer och relevant designarbete * Förväntas ta hänsyn till HSE- och driftriktlinjer samt de myndighetskrav som faller inom Stockviks verksamhet och platsinfrastruktur * Driva och ge indata i tidiga förstudier kopplat till Nouryons projektmodell och de olika FEL (Front End Loading) steg som appliceras * Ha kontakt med externa konsulter där du är kravställare och representant för Nouryon Stockvik Vi tror att du har med dig * Eftergymnasial utbildning inom kemiteknik, produktion eller motsvarande * God kunskap i svenska i tal och skrift Bra om du har * Tidigare arbetslivserfarenhet från processindustrin eller food alt. pharma * Erfarenhet inom riskanalys kopplat till produktion * Tidigare erfanhet av att arbeta i SAP Vi tror att du är En ambitiös person som drivs av att arbeta mot mål, både individuellt och gemensamt med dina kollegor. Som person är du bekväm i en ledande position i det tekniska arbetet där kravställning och samordning med kollegor, andra avdelningar och externt känns naturligt. Du organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Vi erbjuder dig På Nouryon erbjuder vi inte bara en spännande roll och trevliga kollegor utan även förmåner utöver din lön. Nouryon har kollektivavtal med IKEM, men utöver det erbjuder vi även förmåner som bonus, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, kostförmån och mycket mer. Har vi fångat ditt intresse? Detta är en tillsvidareanställning på heltid med placeringsort Sundsvall. Du kommer att rapportera till Team Lead Engineering. Vänligen ansök via vårt rekryteringsverktyg med ett jobbspecifikt CV. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. När din ansökan nått oss kommer vi att granska för att se om vi har en matchning mellan din kompetens och rollen! För mer information om vår rekryteringsprocess, vänligen besök: nouryon.com/careers/how-we-hire/ Vi ser fram emot din ansökan! Vi vill be dig som intern sökande att ansöka med din Nouryon email för att underlätta vårt arbete i rekryteringsprocessen. Om Nouryon Vi letar efter morgondagens Changemakers, idag! Om du letar efter din nästa möjlighet i karriären, ansök idag och gå med i Nouryons världsomspännande team av Changemakers för att tillhandahålla viktiga lösningar som våra kunder använder för att tillverka vardagsprodukter som personlig vård, rengöring, färger och beläggningar, jordbruk och livsmedel, läkemedel och byggprodukter. Våra medarbetare drivs av viljan att påverka och aktivt driva positiv förändring. Om det beskriver dig ger vi gärna plats för dina ambitioner. Från dag ett stödjer vi dig med din personliga tillväxt, genom utmanande positioner och omfattande lärande- och utvecklingsmöjligheter, i en dynamisk, internationell, mångsidig och proaktiv arbetsmiljö. Kontakt För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef Claes Svedin, Team Lead Engineering på [email protected] För mer information om rekryteringsprocessen, din ansökan eller om du behöver support, vänligen kontakta: [email protected] För fackliga frågor: Ledarna: Jan Filipsson +46 70 519 97 09 Sveriges Ingenjörer: Ted Svensson +46 72-217 55 84 Unionen: Jens Magnusson +46 72 215 24 10 Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vill du jobba på ett världsledande företag med konstruktion av framtidens automowers? Sök tjänsten som konstruktör på Husqvarna AB. Arbetsuppgifter Som konstruktör på avdelningen R&D PRO Robotics har du varierande dagar. Du jobbar projektbaserat och är en del av produktens resa från början till slut. Det innebär att jobba med konceptutveckling, möten med projektledare, rita och testa. Du arbetar med Husqvarnas automowers inom proffssegmentet. Arbetet innebär både med att utveckla nya klippare och att förbättra befintliga klippare med exempelvis nya funktioner eller förbättringar. I arbetsuppgifterna ingår exempelvis: Arbeta med konceptutveckling Jobba i projekt CAD design med Catia Nära samarbete med övriga avdelningar inom R&D I rollen som konstruktör söker vi dig som har: Engelska i tal & skrift Högskoleutbildning inom mekanik eller relevant arbetserfarenhet Det är meriterande om du har: Svenska Erfarenhet av Catia Som person är du öppen, nyfiken och vill utvecklas. Du har ett stort intresse inom produktutveckling och teknik, även beräkningar, funktionalitet. En god kommunikationsförmåga är viktigt då jobbet innebär mycket samarbete i team. Du är också en person som vågar ifrågasätta och bidra med initiativ samtidigt som du är ödmjuk inför andras idéer. Du erbjuds Att arbeta med avancerad teknik på ett världsledande företag Erfarenhetsutbyte med kunniga kollegor Stora utvecklingsmöjligheter Ett härligt team som skrattar och har roligt ihop Om Husqvarna Husqvarna Group är ett internationellt bolag med anrik historia inom produktutveckling sedan 1689. Idag är vi världsledande inom utomhusprodukter för grönytor inom både privat & offentlig sektor. Husqvarna är pionjärer inom smarta trädgårdslösningar och visst har du hört talas om deras Automower? De har en oerhört stark innovationsfilosofi och de efterlever sin företagskultur genom att fokusera på individer, hållbarhet & mångfald. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos Husqvarna. Villkor Startdatum: September Placeringsort: Huskvarna Omfattning: Heltid, dagtid Lön: Enligt överenskommelse
Drivs du av coacha och leda, ha struktur och ordning i din vardag och ser avvikelser som en chans till förbättringsåtgärder? Avdelningen Valsning söker en strategiskt ansvarig tekniker som vill kliva in och ta ansvar för att stärka driftsäkerheten för anläggningarna inom avdelningen. Placeringsort Oxelösund. Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och har förbundit oss att i stor utsträckning bli fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin. Om tjänsten Som strategisk ansvarig tekniker så arbetar du tillsammans med underhållsorganisationen, driftpersonalen och chefer för att nå våra gemensamma mål kring säkerhet, kvalitet och produktivitet. Du har en ledande roll där du har ett övergripande intresse för att anläggningarna fungerar som det är tänkt. Både på lång och kort sikt. Dina huvudsakliga ansvarsområden Aktiv utveckling av underhåll på våra anläggningar. Delaktig och ansvarig i att sätta upp mål och planer för det strategiska arbetet framåt. Arbeta utifrån överenskommen budget tillsammans med vår drift- och underhållspersonal för effektivisering och resursoptimering. Arbeta nära ditt team där du driver det dagliga arbetet och ingår i den lokala ledningsgruppen. Om dig Vi söker dig med erfarenhet av underhåll- och budgetarbete, med tekniskt intresse och kunskap om underhållssystemet IFS8. Vi ser gärna att du tidigare arbetat med ledarskap eller motsvarande erfarenheter då detta är en naturlig del av ditt uppdrag i förbättringsarbetet. Vårt erbjudande På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa. Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det: Vinstdelning Flexibla villkor för arbetstidsförkortning Friskvårdsbidrag Rekryteringsprocessen 1. Ansök 2. Intervju 3. Referenstagning 4. Hälsoundersökning 5. Signera Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta rekryterande chef Anna Holm, avdelningschef Valsning via mail - [email protected] Kontakta Ajla Bergman, HR Partner Plåt via mail - [email protected] Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0155-254 000. Några ord från din blivande chef "Jag som blir din chef heter Anna Holm. Jag är avdelningschef med ansvar över avdelningens resultat kring säkerhet, kvalitet och leveransförmåga. Jag sätter stort värde i att du har en tydlig struktur kring hur du arbetar, är engagerad i ditt arbete, är pålitlig och alltid strävar efter att göra ditt bästa. Du bör ha en positiv inställning till våra utmaningar vi löser tillsammans och villig att lägga ner den tid och ansträngning som krävs för att nå framgång. Välkommen till oss, hjärtat i valsverket! " SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som bygger en starkare, lättare och mer hållbar värld genom förädlade stålprodukter och tjänster. Tillsammans med våra partners har SSAB utvecklat SSAB Fossil-free™ steel och planerar att återuppfinna värdekedjan från gruvan till slutkunden, vilket i stort sett eliminerar koldioxidutsläpp från vår egen verksamhet. SSAB Zero™, ett till stor del koldioxidutsläppfritt stål baserat på återvunnet stål, stärker ytterligare SSABs ledande position och vårt heltäckande hållbara erbjudande oberoende av råvaran. SSAB har anställda i över 50 länder och produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. Följ med oss på resan! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X och YouTube.
Har du god kunskap inom elkraft och elsäkerhet och vill bidra till utvecklingen av Försvarsmaktens strömförsörjning? Då kan det här vara en roll för dig. Vi söker dig som vill arbeta med utveckling, kravställning och anskaffning av ny materiel – men också med förvaltning av befintliga system och utrustning. Allt för att säkerställa att Försvarsmaktens strömförsörjning är störningstålig, kostnadseffektiv och långsiktigt hållbar. Om enheten: Teknik- och verksamhetsstödsavdelningen (TVA) tillhör staben på FMLOG på Gärdet i Stockholm. TVA består av fyra sektioner: Teknik- och vidmakthållande, Infrastruktur, Materielsektionen samt Verksamhetssäkerhet. Dessa fyra sektioner ansvarar för att leda och följa upp teknisk tjänst, materiel- och förnödenhetsfrågor, ledningssystemfrågor, infrastruktur, verksamhetssäkerhet samt miljö- och kvalitetsfrågor. Materielområdesansvarig för Strömförsörjning ingår i Materielsektionen som stöttar hela Försvarsmakten med försörjningsfrågor. Hos oss får du en samhällsviktig roll i en myndighet med ett meningsfullt uppdrag. Du får arbeta med kvalificerade uppgifter i en komplex organisation där din kompetens gör skillnad. Försvarsmakten erbjuder flera förmåner, bland annat: • Tre timmar i veckan avsatta för fysisk träning på arbetstid • Möjlighet till kontinuerlig kompetensutveckling • En arbetsmiljö där vi värdesätter balans mellan arbete och fritid Huvudsakliga arbetsuppgifter: I rollen som MOA är du ansvarig för att fånga upp verksamhetens behov av strömförsörjning och omsätta dessa i krav och styrning av materielanskaffning i samverkan med FMV. Du leder arbetet med att ta fram kravställningar på Försvarsmaktens strömförsörjningssystem och ser till att systemen uppfyller krav på funktion, ekonomi och säkerhet. Ditt uppdrag omfattar också: • Att delta i arbetet med vidmakthållande av befintliga system tillsammans med interna aktörer • Att bereda avveckling av äldre materiel • Att utöva en strategisk roll i frågor som rör elsäkerhet för Försvarsmaktens elsystem Kvalifikationer: • Akademisk utbildning inom teknik, eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Erfarenhet av att planera, samordna och följa upp projekt • Grundläggande kunskap om elsäkerhetslagstiftning samt EU:s produktdirektiv och CE-märkning • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska • B-körkort Meriterande erfarenheter och kunskaper: • Systems engineering enligt ISO 15288 • Supply chain management • Erfarenhet av Försvarsmaktens strömförsörjningssystem • Genomförd svensk värnplikt • Kunskap om statlig ekonomi och förvaltning • Erfarenhet av att arbeta i FM:s stödsystem såsom LIFT, PRIO, DITO, Teamcenter eller motsvarande • Kunskap inom systemsäkerhet och IT-säkerhet • Kännedom om regelverk för militär luftfart – särskilt krav kopplat till reservkraft på flygplatser Personliga egenskaper: Du är strukturerad, noggrann och har lätt för att skapa förtroendefulla samarbeten över funktionsgränser. Du har god organisationsförmåga och trivs med att leda och samordna arbeten. I din vardag behöver du ibland snabbt växla fokus och lösa uppgifter som uppstår med kort varsel. Du är därför flexibel, lyhörd och tydlig i din kommunikation och beslutsförmåga. Du har en positiv inställning till Försvarsmaktens uppdrag och delar vår värdegrund. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet Övrigt: Anställningsform: Tillsvidare civil heltidsanställning som inleds med 6 mån provanställning. Arbetsort: Stockholm, men tjänsten kommer att innebära tjänsteresor utanför Stockholm. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. För upplysningar om befattningen kontakta: Per Wendel, rekryterande chef För information om rekryteringsprocessen kontakta: Sandra Rosén Larsson, HR-Generalist FMLOG Fackliga företrädare: Madeleine Bagge, SAKO. Eva-Britt Steen, SEKO. Stefan Joon, OFR/O. Håkan Antonsson, OFR/S. Samtliga nås via Försvarsmaktens logistiks växel: 08 - 514 390 00. ANSÖKAN Välkommen med din ansökan senast 2025-08-18. I denna rekrytering använder vi oss av urvalsfrågor, där vill vi att du motiverar utförligt varför du är lämpad för denna befattning. Utöver att besvara urvalsfrågorna bifogar du endast ditt CV. I rutan för ansökningsbrev skriver du endast enligt instruktion. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
About Xenergic Xenergic is a high-tech semiconductor company providing cutting edge high-speed, low-power embedded memory IP solutions in advanced technology nodes. These memories are targeted for market segment ranging from IoT and mobile applications to high-end servers and AI accelerators. We are looking for a very passionate Senior Digital Design and Verification Engineer to join our team. Job Description: As a Senior Digital Design and Verification Engineer, you will be responsible for the planning, design, integration, and verification of memory and digital blocks into test chips for tape-out. This role demands a strong background in RTL design, verification, and digital implementation—including scripting for automation, SystemVerilog, synthesis, and DFT—while optimizing for power, performance, and area (PPA). You are expected to take initiative to ensure the test chip is both functionally correct and measurable, by addressing all relevant design and verification aspects such as power integrity, timing closure, and design-for-test (DFT). You will also contribute to the development of test patterns, testbenches, and BIST (Built-In Self-Test) to facilitate post-silicon validation. Key Responsibilities: Design and develop efficient digital blocks from specification to tape-out. Perform RTL coding, synthesis, and PPA optimization. Conduct functional verification including testbench creation, test case development, and debugging. Collaborate with analog, software, and system teams to define and integrate system requirements. Develop and implement robust verification strategies using SystemVerilog/UVM or similar methodologies. Participate in design reviews and provide insights into architecture, verification, and design improvements. Support the digital backend flow: floorplanning, physical synthesis, timing closure, and DFT integration. Deliver test patterns and support post-silicon validation and measurement efforts. Required Qualifications: Master’s degree in Electrical Engineering, Computer Engineering, or a related field. Minimum 5 years of experience in digital ASIC design and verification Strong expertise in RTL design using Verilog or VHDL. Proficiency in EDA tools such as Xcelium, ModelSim, VCS, and Genus. Solid understanding of verification methodologies including SystemVerilog and UVM. Experience with scripting languages (TCL, Python, or Perl) for design automation. Familiarity with backend tools such as Cadence Innovus for place & route and optimization. Knowledge of timing analysis, low-power design techniques, and DFT architecture. Hands-on experience with physical implementation: floorplanning, PnR, STA, timing closure, and sign-off. Excellent communication skills and ability to work effectively in a collaborative, cross-functional environment. Good understanding of silicon bring-up and post-silicon validation workflows. If you have any questions, or would like to send in your application (CV and cover letter), contact us by e-mail to [email protected]. We look forward to receiving your application.
Är du en erfaren mättekniker inom bygg- och anläggningsbranschen som är ute efter nya möjligheter? Är du beredd att axla en ansvarstagande roll inom ett utvecklande företag? Då kan det vara dig vi söker! Geocon söker just nu en mättekniker till verksamheten i Gävle. Ansök här! Som mättekniker hos Geocon kommer du att arbeta med varierande uppgifter inom bygg och anläggning. I rollen kommer du att vara stationerad i Gävle. För att lyckas i denna roll har du: Minst 2 års erfarenhet som mättekniker inom anläggningsbranschen. Vana att arbeta i SBG Geo eller motsvarande redovisningsprogram. B-körkort. Svenska i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför att du är en ansvarstagande och noggrann lagspelare. Utöver detta är du en naturligt driven och serviceinriktad person som är ödmjuk gentemot arbetskamrater, kunder samt uppdrag. Du värderar kvalitet högt i ditt dagliga arbete. Geocon erbjuder dig: Varierande arbetsdagar En roll i ett stabilt och familjärt företag En trygg anställning med goda anställningsvillkor i form av kollektivavtal, friskvårdsbidrag och försäkring Låter detta som rätt möjlighet för dig? Då ser vi gärna att du skickar din ansökan tillsammans med CV! I denna rekrytering samarbetar Geocon med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryterare David Nyrén, [email protected] / 070 290 51 16. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Om Geocon:Goecon är en helhetsleverantör av mättjänster och är experter på precision och att förstå samband. Med omfattande resurser garanteras pålitliga leveranser samtidigt som företaget prioriterar ett nära samarbete med sina kunder. Geocon är ett nätverk av skickliga mätningstekniker som alla har en viktig sak gemensamt - engagemang. Uppdragen tas på stort allvar och nya projekt samt utmaningar ses som möjligheter att skapa innovativa lösningar.
Inspektionsingenjör, tryckbärande utrustning processindustri Arbetsuppgifter Som inspektör skall du tillse att verksamhetens tryckbärande utrustning är i gott skick i enlighet med krav uppsatta av myndigheter och företaget. Tryckbärande utrustningen omfattar bland annat tryckkärl, ugnar/pannor, värmeväxlare, cisterner, säkerhetsventiler samt rörsystem. Din huvuduppgift i rollen kommer vara att utföra RBI (riskbaserad inspektion) på företagets kritiska utrustning, främst rörledningar men också tryckkärl. Inovyn globalt har sedan några år tillbaka etablerat en inspektionsstandard och för att kunna leva upp mot denna har en inspektionsprogramvara implementerats på Stenungsundssiten. Det är därför av stor betydelse att du är bekväm med att även rapportera och arbeta i denna typ av Windows baserade mjukvara. Du kommer som inspektör planera, leda provningspersonal och analysera provningen och inspektionsresultatet. Det är viktigt att du i detta arbete klarar att jobba strukturerat och målmedvetet då det är många moment att hantera i denna arbetsprocess. Till din hjälp har du fem kollegor i inspektionsteamet. Du kommer även ha kontaktytor mot andra avdelningar så som planerare, drift och processingenjörer. Din profil Vi söker dig som har: Teknisk högskoleutbildning eller gymnasieingenjör med motsvarande teknisk erfarenhet. Erfarenhet av inspektion inom processindustrin – särskilt av tryckbärande utrustning. Goda kunskaper om standarder, föreskrifter, material och skademekanismer. Meriterande: kunskap inom oförstörande provning, svetskontroll och SAP. Du är en strukturerad och kvalitetsmedveten person med hög integritet. Du trivs med att ta ansvar, är kommunikativ och orädd för både höga höjder och trånga utrymmen. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift – då du har kontakt med både lokala och internationella kollegor som exemplevis vår RTE avdelning som finns i Belgien. Då vår arbetsmiljö kräver ett aktivt HSM-arbete ser vi också att du är en ansvarsfull person med stor förståelse för detta i det dagliga arbetet. Vi erbjuder Förmåner som sjukförsäkring, pensionsplanering, bil-leasing, sporthall, fritidsstugor och mycket mer. En stark gemenskap där vi har kul tillsammans – både på och utanför jobbet. Plats: Stenungsund Tjänst: Heltid, dagtid Tillträde: Så snart som möjligt Ansökan Skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem : https://careers.inovyn.com/job-invite/3658/ Vid frågor om ansökan kontakta: [email protected] Sista ansökningsdag: 16 augusti 2025 Upplysningar lämnas av: Per Axelsson, Inspektionschef 0706-887892 Ida Winkler Akademikerna, 0303-87709 Daniel Frändås Thörner Unionen, 0303-87647
Vill du jobba för att Stockholm ska bli världens mest hållbara stad? Vi är Sveriges största vatten- och avfallsbolag som tar ansvar för stockholmarnas och miljöns bästa i allt vi gör, både nu och för kommande generationer. Hos oss får du jobba med samhällsviktiga frågor som är viktiga för både människa och miljö. Vi söker nu en Teknikområdesansvarig Elkraft till Lovö vattenverk – en plats där du får möjlighet att utveckla och påverka elkraftsystemen i en spännande och dynamisk verksamhet. Här blir du en del av ett kompetent team med experter inom olika teknikområden som tillsammans driver utvecklingen framåt. Om du vill ta nästa steg i din karriär och göra verklig skillnad – då är detta jobbet för dig! ARBETSUPPGIFTER Som Teknikområdesansvarig Elkraft har du det övergripande ansvaret för elkraftsystemen på Lovö vattenverk. I nära samarbete med kollegor och interna beställare planerar och driver du utvecklingen inom elkraftsområdet för anläggningarna. Du spelar en aktiv roll i samtliga projekt som berör elkraft, där du bidrar med expertis inom referensbeteckningssystem, anläggningskunskap och kravställning för att säkerställa effektiva och välfungerande lösningar. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på Lovö vattenverk, Ekerö. I din roll ansvarar du för att • Planera och leda driftprojekt, raminvesteringar inom elkraftsområdet • Skapa och upprätthålla rutiner inom teknikområdet • Ta fram beställningsunderlag och utföra de beställningar som krävs för arbetets genomförande • Medverka vid upphandling av teknisk utrustning, konsulter och entreprenader • Vara teknikstöd till drift- och underhållsorganisationerna inom elkraft • Ansvara för att beställargranskningar genomförs av ritningar och dokumentation vid projekt och nyinstallationer inom teknikområdet • Delta som sakkunnig och kravställare vid idrifttagningar och slutbesiktningar • Godkänna överlämning av projekt • Kunna bistå gruppchef vid budgetarbete, prognoser, månadsuppföljningar och bokslut • Specifika uppdrag, ansvar och uppgifter som tilldelas av chef KVALIFIKATIONER Som person tror vi att du har en gedigen teknisk kompetens inom elkraft och trivs med att arbeta i komplexa anläggningsmiljöer, där säkerhet alltid står i fokus. Med en strukturerad och lösningsorienterad arbetsstil planerar och organiserar du effektivt, tar initiativ och kommunicerar tydligt med olika intressenter. Vidare har du en god förmåga att hantera beslutsprocesser på ett affärsmässigt sätt, där du framgångsrikt samverkar med projektgrupper, intressenter, styrgrupper och linjeorganisationen För att lyckas i den här rollen ser vi att du har följande kvalifikationer: • Civilingenjör-, högskoleutbildning med inriktning mot Elkraft eller annan relevant utbildning/erfarenhet som bedöms lämplig • Minst 10 års arbetslivserfarenhet inom elkraftsområdet • Erfarenhet från tung processindustri, energi-, elförsörjning eller liknande • Goda kunskaper inom ESA • B-körkort • Goda kunskaper i Officepaketet • Mycket goda kunskaper i svenska både i tal och skrift • Mycket god förmåga att arbeta självständigt Det är meriterande om du har • Auktorisation som elinstallatör • Grundläggande CAD-kunskaper • Grundläggande kunskaper i MS Project • Grundläggande kunskaper inom arbetsmiljö, CE-märkning och BAS-P/U (grundläggande kurs) Då du i din tjänst kommer att vara placerad på Lovö vattenverk, kommer även en säkerhetsprövning att genomföras i samband med anställning. Svenskt medborgarskap är därför ett krav för denna tjänst. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. ÖVRIGT Låter det här som en spännande utmaning för dig? Varmt välkommen med din ansökan senast 2025-08-31 och bli en del av Stockholm Vatten och Avfalls framtid! Intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. För ytterligare information om tjänsten kontaktar du rekryterare Naomi Korang via mejl: [email protected] eller via telefon: 0739142383 Våra fackliga representanter för Kommunal, Vision, Saco och Ledarna når du via Stockholm Vatten & Avfalls kundtjänst på telefon 08-522 120 00. För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt har vi valt att jobba med rekryteringstester i vår urvalsprocess. Eftersom vi strävar efter en trygg arbetsmiljö och har en samhällsviktig funktion genomför slutkandidater ett drogtest. Vi är en lärande organisation med mycket erfarenhet och kunskap till ditt stöd. Vi erbjuder dig ett roligt och omväxlande jobb med intressanta arbetsuppgifter, duktiga kollegor och ett mycket bra arbetsklimat. Dessutom erbjuder vi goda anställningsvillkor, digitala och flexibla arbetssätt, kontinuerlig kompetensutveckling samt en rad hälsofrämjande fördelar. Läs mera om oss och träffa några av våra medarbetare på svoa.se/jobb
Välj ett jobb för att visa detaljer