Utvecklingsingenjör till Olink
Academic Work Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Nu har du chansen att bli en del av ett framåttänkande och snabbt växande Life Science-företag som tar sig an den viktiga uppgiften att öka förståelsen för mänskliga sjukdomar. På Olink får du arbeta med banbrytande teknik och produkter som spelar en avgörande roll i utvecklingen av precisionsmedicin. Företagets teknologi, Proximity Extension Assay (PEA), möjliggör analys av nästan 1500 biomarkörer i minimala provvolymer, och detta är bara början på vad som är möjligt. Här får du vara med och göra verklig skillnad inom Life Science. Vi ser fram emot din ansökan! OM TJÄNSTEN Olink har vuxit explosionsartat de senaste åren, och företagets produkter används av forskningsinstitut och läkemedelsbolag över hela världen. Med kontor och service-lab i Uppsala och Boston, samt säljare på plats i Europa, Asien och Nordamerika, har Olink etablerat sig som en global aktör inom Life Science. Tekniken används för att förstå sjukdomar som cancer, hjärt- och kärlsjukdomar och neurologiska sjukdomar. I rollen som utvecklingsingenjör blir du en del av Labbsupport-teamet inom Forskning & Utveckling. Teamet består idag av nio personer inklusive chef, och kännetecknas av ett öppet, tillåtande och lösningsorienterat klimat. Tillsammans ansvarar ni för FoU-labbets infrastruktur, allt från instrument och pipetteringsrobotar till råvaror, kemikalier och beställningar, och finns tillhands för att stötta produktutvecklingsprojekt vid behov. Nu tar Olink nästa steg och bygger upp en helt ny kompetensgrupp för råvaruhantering, med syfte att effektivisera och kvalitetssäkra hanteringen av de råvaror som används i FoU-verksamheten. Här kommer du in i ett tidigt skede och blir en nyckelperson i uppbyggnaden av Råvarugruppen. Det innebär inte bara att du kommer arbeta operativt med mottagning, beredning och hantering av råvaror, du får också vara med och forma arbetssätt, rutiner och standarder för hur råvaruhanteringen ska bedrivas framåt. Du kommer ha en central roll i att bygga upp gruppens struktur, säkerställa att rätt material finns tillgängligt i rätt tid, och att processerna håller hög kvalitet. Dessutom kommer du ha möjlighet att påverka investeringar i ny utrustning och teknik, exempelvis pipetteringsrobotar och automationslösningar, och delta i beslut kring vilka system och verktyg som bäst stöttar arbetet. I rollen ingår även ett stort ansvar för att självständigt driva arbetet med processutveckling och implementeringen av LIMS och andra systemstöd för råvarugruppens arbetsflöden. Du blir med andra ord en strategisk och operativ nyckelperson som tillsammans med teamet skapar framtidens råvaruhantering på Olink FoU. Det här är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Olink. Uppdraget kommer att vara på heltid och förväntas pågå minst fram till årsskiftet. Det finns mycket goda möjligheter till förlängning och överrekrytering, förutsatt att utrymme för det finns och att alla parter är nöjda med samarbetet. Varför jobba hos Olink? - Du får vara med och bygga upp en ny grupp och sätta strukturer från grunden - Bli en nyckelperson med stort ansvar för att driva processutveckling och systemimplementering - Arbete i en föränderlig miljö med högt i tak och stark teamkänsla - Möjligheten att arbeta på en arbetsplats som våra nuvarande konsulter beskriver som fantastisk ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter I rollen kommer du bland annat att: * Ta emot prover och leveranser av råvaror * Bearbeta och hantera råvaror för projekt * Plocka ut och sortera in beställda råvaror i frysar * Samarbeta med både det egna teamet och andra interna team på Olink * Hantera pipetteringsrobotar och annan laboratorieutrustning * Delta i labbvård * Vara en del i arbetet med att bygga upp råvarugruppen och förbättra arbetsflöden * Skriva instruktioner för nya arbetsflöden och instrument i råvarugruppens processer * Självständigt driva arbetet med processutveckling och implementering av nya systemstöd som LIMS VI SÖKER DIG SOM - Är utbildad biomedicinsk analytiker (BMA) eller har motsvarande laboratorieinriktad utbildning - Har erfarenhet från sjukhuslabb eller biobank - Har erfarenhet av processutveckling och/eller startat initiativ på labb tidigare - Har mycket god förståelse för laboratorieinriktade system som LIMS - Är van vid pipettering - Har mycket god systemvana - Är mycket bekväm med svenska och engelska i både tal och skrift då det krävs för att kunna utföra arbetet - Vill arbeta med rutinarbete men också utveckla och förbättra arbetssätt Det är meriterande, men inget krav, om du har: - Goda kunskaper i Excel Du är en noggrann, strukturerad och lösningsorienterad person som trivs med att hitta smarta och effektiva sätt att lösa problem. Du har lätt för att samarbeta med andra och är prestigelös i ditt sätt, där fokus alltid ligger på att nå gemensamma mål. Dessutom är du van vid att driva arbete framåt och koordinera uppgifter för att säkerställa att saker blir gjorda på ett kvalitativt och effektivt sätt. Praktisk info - Start: Omgående - Omfattning: Heltid, kontorstider - Placering: Uppsala Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om hur Olink presenterar sig på deras hemsida - HÄR!

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Senior Mechanical Engineer
Emploid AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Om företaget Emploid har fått det stora nöjet att bistå Corebon med att rekrytera Mekanikingenjörer till deras utvecklingsavdelning! Corebon är bolaget vars teknik revolutionerar komposittillverkningen. Corebon drivs med engagemang för innovation och hållbarhet där det finns en stark tro på att deras teknik kan spela en nyckelroll i att forma framtiden för kompositproduktion vilket är väldigt efterfrågat inom industrier som flyg, fordon, sportmaterial mm. Om du vill bli en del av ett team som tänjer på gränserna för vad som är möjligt i kompositvärlden är detta den perfekta tjänsten för dig. Mer information om bolaget kommer vid kontakt med ansvarig rekryterare längre fram i processen. Om rollen Som Sr Mechanical Engineer kommer du ha en drivande funktion i Corebons utvecklingsprojekt. Du kommer arbeta med maskinutveckling från inkommen kundorder till leverans. Du kommer ha ett nära samarbete med produktion och verkstad som också finns i deras lokaler i Malmö. Denna tjänst är för dig som gillar att jobba med alla delar såsom konstruktion, simulering, prototyp, toleransberäkningar och vara hands-on inom produktionsstyrning. Du kommer också förväntas ta ett projektledande ansvar i mindre projekt samt vara behjälplig med teknisk expertis vid kundfrågor. För att vara extra tydlig kommer tjänsten fokusera på: - Konstruktion, produktdesign, simulering och beräkningar  - Projektledning och hantering av kunddialoger - Teknisk support gentemot verkstad och produktion Om dig För trivas i denna produktutvecklande position behöver du ha ett stort tekniskt intresse, vara nyfiken och kunskapssökande. Då du kommer ha en kund- och leverantörsnära position ställs krav på din kommunikativa förmåga, möjlighet att prioritera, förmåga att ta ansvar för ditt arbete och komma framåt i dina processer på egen hand. Det är också viktigt att du trivs i en miljö med stor påverkansmöjlighet, där du även förväntas utföra operativt tekniskt arbete och där beslutsvägarna är korta där du som senior ingenjör förväntas ta en drivande position gentemot både kollegor och projekt. Utöver detta krävs: - Eftergymnasial utbildning inom maskinteknik - Minst fem års dokumenterad erfarenhet av konstruktion och produktutveckling - Kunskaper inom CAD med simuleringsverktyg - Erfarenhet av att arbeta med produktdesign och utvecklingsprojekt - Erfarenhet av att driva ditt och andras arbete framåt - Obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - Flytande i svenska och engelska - Körkort B Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Malmö Omfattning: Heltid Lön: Enligt överenskommelse Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen. Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att mejla ansvarig rekryterare Anders Romberg på [email protected]. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: maskiningenjör, Komposit, ingenjör, utvecklingsingenjör, projektingenjör, 3D, CAD, värmeväxlare, produktutveckling, FE analys, maskinteknik, Malmö, rekrytering, tillsvidare

12 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Valideringsingenjör CSV, Life Science
Knightec Group AB
Civilingenjörsyrken inom kemi och kemiteknik

Därför är detta jobb för dig Du vill vara en del i att utveckla vår kompetens inom digitala processer, strategier och validering av IT-system. Du blir en nyckelperson i vår specialisering inom validering av datoriserade system (CSV, computerized system validation) där du delar din kunskap över hela organisationen. Du får stor inverkan på kompetensområdet och är med och utvecklar strategin framåt. På Knightec Group sätter vi dig och din utveckling i fokus, du kommer ha en kontinuerlig dialog med din chef om utvecklingsmöjligheter framåt för att forma en plan som passar dig och dina ambitioner. Här får du ett värdefullt arbetsrelaterat utbyte genom nätverk och aktiviteter som möjliggör kunskapsdelning men även kollegor som vill ha roligt tillsammans och som är nyfikna på dig som person. Inom vårt affärsområde Compliance & Management stöttar vi en effektiv omställning till digitala, hållbara och säkra lösningar genom expertkunskap inom exempelvis kvalitet, säkerhet, hållbarhet och projektstyrning. Arbetsuppgifter Kärnan i rollen är validering av IT-system inom Life Science-industrin. Du kommer vara involverad i exempelvis strategi, design, inköp och validering vilket möjliggör att på riktigt påverka resultat och utfall. Arbetsuppgifterna innebär: Validering av datoriserade system Hantera systemfrågor Utveckla digitala processer och strategier Arbeta med breda kontaktytor och tvärfunktionellt Kvalifikationer Vi söker dig som är kvalitetsmedveten och gillar att både lära dig nya saker och dela din kunskap. Utöver dina personliga egenskaper vill vi att du har: En ingenjörsexamen inom bioteknik, medicinsk teknik, datateknik eller motsvarande Erfarenhet av att jobba med validering av datoriserade system. inom Life Science eller annan reglerad industri Kunskap inom Good Engineering Practices, GAMP5, 21 CFR part 11 och Eudralex Annex 11 Flytande kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning med en provanställning på sex månader, placerad på vårt kontor i Malmö, Ångbåtsbron 1 alternativt på vårt kontor i Helsingborg (Stortorget 11). Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-08-30. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lina Jäderborn, Talent Acquisition Partner. Observera att vi, på grund av GDPR, endast tar emot ansökningar via vår karriärsida. Vi ser fram emot att höra från dig!

12 juni 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Interspiro söker en uppfinningsrik testingenjör inom mekanik
Dinkel & Friends AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Har du examen inom maskinteknik eller liknande och drivs av att lösa problem? Vill du arbeta med innovativa produkter som andningsutrustning för brandmän och proffesionella dykare?  Då är denna tjänst en spännande möjlighet för dig! Interspiro erbjuder en roll på ett spännande företag där den sociala sammanhållningen är mycket god och trivseln på arbetsplatsen är hög!  Som testingenjör kommer du att ingå i ett team på 4 personer och få vara med och arbeta med Interspiros produkter i alla faser i produktutvecklingen, från att testa ett nytt koncept till att validera en uppdaterad funktion på en äldre modell av en produkt. Teamet är även ansvariga för att hjälpa till med utredningar i samband med reklamationer. Du kommer att tillsammans med övriga kollegor i teamet arbeta i laboratoriet där mycket av arbetet handlar om problemlösning och du varvar praktiskt arbete med en del beräkningar och teori. Arbetsuppgifterna kan även till viss del anpassas utifrån dina intressen och din bakgrund. Tjänsten är en tillsvidareanställning hos Interspiro i Täby med tillträde snarast enligt överenskommelse. Dina arbetsuppgifter inkluderar Att arbeta med Interspiros produkter i alla faser i produktutvecklingen Testa nya koncept men även validera uppdaterade funktioner på äldre modeller av en produkt Hjälpa till med utredningar i samband med reklamationer. Arbeta praktiskt med problemlösning  Ett fåtal internationella resor kan förekomma i tjänsten. Din profil Vi söker dig som har: Högskoleutbildning inom maskinteknik eller liknande Trivs med praktiskt arbete Några års erfarenhet av liknande arbete eller av produktutveckling Kommunicerar på både svenska och engelska i tal och skrift. Som person är du drivande, flexibel och har en god teknisk allmänbildning. Det är meriterande om du har praktisk yrkeserfarenhet av mekatronik, elektronik, polymera material, mätteknik eller pneumatik. Ansökan och kontaktperson I denna rekrytering samarbetar Interspiro AB med Dinkel & Friends AB och rekryteringskonsult Jessica Dinkel. Intervjuer och urval kan komma att ske löpande. För mer information kontakta Jessica,  [email protected] Om Interspiro Interspiro utvecklar, tillverkar och säljer andningsutrustning för rökdykare, kemdykare och professionella och militära vattendykare. Huvudkontoret har ca 60 medarbetare och är beläget i Täby. Produktionen ligger i Lettland. Säljkontor finns i Österrike, Tyskland, Malaysia, Holland, Schweiz, Storbritannien och USA. Dessutom finns ett nästintill världstäckande nätverk av återförsäljare och serviceverkstäder.  Besök vår hemsida för mer information: www.interspiro

12 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Projektledare, Life Science
Knightec Group AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Därför är detta jobb för dig Du vill vara en del av regionens främsta Life Science-konsulter och driva projekt som gör skillnad. Vi bidrar tillsammans med våra kunder till att förbättra människans liv och livskvalitet genom att bland annat utveckla produktion, kvalitet och projektverksamhet.  På Knightec Group är vi specialister på att driva projekt inom en rad olika industrier. Vi har djup kompetens inom projektledning och även en egen välkänd metodik, XLPM (Excellence in Project Management). Hos oss får du dessutom möjlighet att engagera dig i nätverk med fokus på projektledning, vilket ger dig goda förutsättningar att utvecklas vidare i din roll som projektledare. Du blir en del av vårt affärsområde Compliance & Management där vi stöttar en effektiv omställning till digitala, hållbara och säkra lösningar genom expertkunskap inom exempelvis kvalitet, säkerhet, hållbarhet och projektstyrning. Arbetsuppgifter Du kommer driva varierande projekt tillsammans med våra under, antingen på plats i deras verksamheter eller i våra egna leveranser. Projekten kommer variera i komplexitet och omfattning. Rollen kommer bland annat att innebära:  Leda investeringsprojekt, installationsprojekt, projekt rörande ombyggnation eller liknande Ansvara för projektets budget, tidplan och kvalitet Leda arbetet i projektet och ansvara för projektets resultat inför en styrgrupp Hantera projektets intressenter och risker Motivera och engagera dina projektmedlemmar Kvalifikationer Vi söker dig som har ett intresse för teknik och komplexa projekt. Du är självgående, duktig på att hitta lösningar och van vid att arbeta under föränderliga förutsättningar. Du trivs även med att leda och engagera andra. Utöver dina personliga egenskaper vill vi att du har: Utbildning civilingenjör, högskoleingenjör eller motsvarande inom relevant område (t.ex. kemiteknik, maskinteknik, medicinteknik) Dokumenterad erfarenhet av teknisk projektledning inom Life Science-industrin, gärna med erfarenhet från produktion Erfarenhet av projektledningsverktyg Kunskap om branschens lagar, krav och riktlinjer Flytande kunskaper på svenska och engelska Meriterande med kännedom/ utbildad inom någon projektmetodik En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning med en provanställning på sex månader, placerad på vårt kontor i Södertälje, Kronstrandsgatan 1. Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-08-30. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Partner, Lina Jäderborn. Observera att vi, på grund av GDPR, endast tar emot ansökningar via vår karriärsida. Vi ser fram emot att höra från dig!

12 juni 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Valideringsingenjör, Life Science
Knightec Group AB
Civilingenjörsyrken inom kemi och kemiteknik

Därför är detta jobb för dig Här får du vara med och göra skillnad på riktigt som konsult inom Life Science. Vi bidrar tillsammans med våra kunder till att förbättra människors liv och livskvalitet genom att bland annat utveckla produktion, kvalitet och projektverksamhet. Du blir en del av ett team som är experter inom validering och hjälper våra kunder att nå säkra produkter och göra skillnad för slutanvändaren. Här sätts du och din utveckling i fokus, du kommer ha en kontinuerlig dialog med din chef om utvecklingsmöjligheter framåt för att forma en plan som passar dig och dina ambitioner - allt för att du ska få arbeta i uppdrag och roller där du kommer tillrätta. Du blir en del av vårt affärsområde Compliance & Management där vi stöttar en effektiv omställning till digitala, hållbara och säkra lösningar genom expertkunskap inom exempelvis kvalitet, säkerhet, hållbarhet och projektstyrning. Arbetsuppgifter Du kommer bland annat att ansvara för commissioning och/eller kvalificering av utrustning och datoriserade system. Du kommer arbeta i våra egna leveranser med ett team av Semcon-kollegor för att gemensamt leverera ett färdigt projekt till kund, alternativt i våra kunders verksamheter. Dina ansvarsområden är exempelvis: Validering av utrustning och system Se till att projektets tidsplan hålls Koordinering mellan olika funktioner i projektet Vara drivande i att finna lösningar på utmaningar som uppstår Leda, koordinera och skriva riskgranskningar Leda avvikelse-utredningar Kvalifikationer För att trivas i rollen har du ett intresse för teknik, du vill gärna arbeta i komplexa produktionsmiljöer och i en roll med flera olika kontaktytor. Du gillar problemlösning, är lyhörd och trivs i en varierande konsultroll. Vi tror även du har:  Erfarenhet inom läkemedelsindustrin Erfarenhet inom validering/kvalificering Tidigare erfarenhet från en roll som exempelvis valideringsingenjör, projektingenjör, kvalitetsingenjör eller liknande Ingenjörsexamen inom bioteknik, medicinteknik, maskinteknik eller motsvarande Goda kunskaper både muntligt och skriftligt i svenska och engelska En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning med en provanställning på sex månader, placerad på vårt kontor i Södertälje, Kronstrandsgatan 1. Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-08-30. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Partner Lina Jäderborn. Observera att vi, på grund av GDPR, endast tar emot ansökningar via vår karriärsida. Vi ser fram emot att höra från dig!

12 juni 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Valideringsledare, Life Science
Knightec Group AB
Civilingenjörsyrken inom kemi och kemiteknik

Därför är detta jobb för dig Du vill vara med och göra skillnad på riktigt som konsult inom Life Science. Vi bidrar tillsammans med våra kunder till att förbättra människors liv och livskvalitet genom att bland annat utveckla produktion, kvalitet och projektverksamhet. Du blir en del av ett team som är experter inom validering och hjälper våra kunder att nå säkra produkter och göra skillnad för slutanvändaren. Här sätts du och din utveckling i fokus, du kommer ha en kontinuerlig dialog med din chef om utvecklingsmöjligheter framåt för att forma en plan som passar dig och dina ambitioner - allt för att du ska få arbeta i uppdrag och roller där du kommer tillrätta. Du blir en del av vårt affärsområde inom Compliance & Management där vi stöttar en effektiv omställning till digitala, hållbara och säkra lösningar genom expertkunskap inom exempelvis kvalitet, säkerhet, hållbarhet och projektstyrning. Arbetsuppgifter Rollen innebär att du tar lead för valideringar, och kan guida och stötta dina kollegor för att gemensamt komma framåt. Du kommer antingen jobba i något av våra valideringsteam där vi levererar ett färdigt projekt till kund eller på plats ute i våra kunders verksamheter. Du kommer bland annat att ansvara för commissioning och/eller kvalificering av utrustning och datoriserade system. Dina arbetsuppgifter kommer vara exempelvis: validering av utrustning och system se till att projektets tidsplan hålls koordinering mellan olika funktioner i projektet drivande i att finna lösningar på utmaningar som uppstår leda, koordinera och skriva riskgranskningar leda avvikelse-utredningar Kvalifikationer Vi söker dig som gillar att leda andra och är strukturerad i ditt arbetssätt. Du gillar problemlösning och att ha flera kontaktytor. Du vill gärna arbeta i komplexa produktionsmiljöer och trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Vi ser även att du har: erfarenhet från en roll inom validering/kvalificering inom läkemedelsindustrin ingenjörsexamen eller motsvarande god kännedom om GMP meriterande med erfarenhet av koordinering/samordning flytande kunskaper i svenska och engelska En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning med en provanställning på sex månader, placerad på vårt kontor i Södertälje, Kronstrandsgatan 1. Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-08-30. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lina Jäderborn, Talent Acquisition Partner. Observera att vi, på grund av GDPR, endast tar emot ansökningar via vår karriärsida. Vi ser fram emot att höra från dig!

12 juni 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Produktionsplanerare med kunskap i SAP
OIO Väst AB
Ingenjörer och tekniker inom industri, logistik och produktionsplanering

Vill du bidra med din expertis inom produktionsplanering och SAP S4 HANA i ett globalt bolag som tillverkar produkter för läkemedelsindustrin – där kvalitet, innovation och effektivitet går hand i hand? Då ska du fortsätta läsa! Tjänsten som Produktionsplanerare är ett tillskott till nuvarande planeringsfunktion hos vår partner och syftar till att stärka och professionalisera planeringsprocessen i takt med att bolaget växer och ställer om mot nya rutiner och system, inte minst inom SAP S4/HANA. Om tjänsten Vår partner är ett innovativt och internationellt företag som utvecklar och tillverkar högteknologiska lösningar för läkemedelsindustrin. Med stort fokus på kvalitet, hållbarhet och precision bidrar de till att säkerställa säkra och effektiva produktionsprocesser hos sina kunder världen över. Du blir en nyckelspelare i planeringsflödet från att ordern landar från säljorganisationen till att den är färdig för produktion och leverans. Därtill arbetar du veckobaserat med planeringshorisont på två veckor och hanterar allt från lagerprodukter till kundunika lösningar, där varje order ofta är en kombination av båda. Rollen innebär daglig dialog med kollegor inom försäljning, inköp och produktion. I rollen arbetar du till cirka 20 % med fullt ut kundspecifika lösningar, vilket kräver att du har förmågan att förstå kundens behov och anpassa därefter. Du behöver också ha en god känsla för när en skräddarsydd lösning är rätt väg att gå – och när en standardlösning off-the-shelf är mer effektiv. Sammanfattningsvis innebär ditt arbete att Planera in nya kundorder i produktionen baserat på tillgängligt material och resurser. Bedöma kapacitet hos både interna resurser (t.ex. monteringsgrupp) och externa leverantörer. Ta fram och kommunicera realistiska leveranstider till sälj. Agera på avvikelser och förseningar, samt omplanera på ett effektivt sätt. Bidra till in- och utfasningsprojekt för nya och befintliga produkter. Delta i utvecklingen av processer och rutiner för ökad effektivitet och struktur. Använda och på sikt optimera funktioner i SAP S4/HANA samt komplettera med Excel där systemet ännu inte räcker till. Vem söker vi? Vi söker dig som har erfarenhet av produktions- och/eller materialplanering i tillverkande industri, gärna där man hanterat både standardprodukter och kundanpassade lösningar. Du har god förståelse för flöden, kapacitet och beroenden mellan inköp, produktion och leverans. För att lyckas i rollen behöver du: Ha cirka 3 års erfarenhet av att arbeta som produktionsplanerare eller motsvarande Erfarenhet av att arbeta i SAP S4/HANA, och gärna fler affärssystem Vana vid att planera produktion utifrån begränsade resurser och leverantörskapacitet. Kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. För att lyckas i rollen som Produktionsplanere hos vår partner tror vi att du är en person som kommunicerar tydligt och har lätt för att samarbeta tvärfunktionellt. Med en strukturerad och noggrann arbetsstil håller du ordning även när tempot är högt, och du tar dig an utmaningar med ett lösningsorienterat och prestigelöst förhållningssätt. Du ser till helheten, tar ansvar tillsammans med teamet och bidrar aktivt till att driva arbetet framåt. Det är meriterande om du har arbetat i bolag med liknande övergångsperioder och förändringsarbete, exempelvis inom system- eller processbyten. Om anställningen Detta är initialt ett konsultuppdrag via OIO på 6 månader, med mycket goda möjligheter till förlängning givet att samtliga parter är nöjda. Uppdraget är tänkt att starta i augusti/september 2025. Omfattning: Heltid Start: Augusti/september 2026 Placering: Mölndal Lön: Fast månadslön Om OIO Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

12 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Biträdande Fastighetsförvaltare till Einar Mattsson
Performiq AB
Fastighetsförvaltare

Tjänstebeskrivning & erbjudande Har du arbetat som Biträdande Fastighetsförvaltare och vill komma till ett fastighetsbolag som står för långsiktigt förvaltande? Har du koll på hyreslagstiftningen och vill komma till en arbetsgivare där du kan göra karriär? Då har vi tjänsten för dig! Du kommer initialt att bli anställd av PerformIQ under de första 6 månaderna. Om samarbetet fungerar väl för båda parter finns goda möjligheter till fortsatt förlängning eller anställning hos Einar Mattsson. Det här är en tjänst för dig som trivs i en roll där du får arbeta operativt med huvudansvar för boendekontakt och uthyrningsfrågor åt fastighetsägare. Du kommer få chans att vara med och utveckla processer och arbetssätt i ett team med kompetenta och engagerade kollegor som precis som du drivs av nöjda kunder och långsiktigt förvaltarskap. Du kommer bland annat att: • handlägga uthyrning av bostäder genom att till exempel publicera objekt i bestämda kanaler, utvärdera ansökningar efter givna kriterier samt skriva hyresavtal. • ha visningar av lägenheter inför uthyrning. • vara kontaktperson för hyresgäster, entreprenörer, myndigheter och andra intressenter avseende boendefrågor. • ansvara för att hantera, utreda och följa upp störningsärenden. • delta i interna utvecklingsprojekt. Personprofil För att lyckas i rollen som biträdande förvaltare ser vi att du har arbetat med uthyrningsfrågor kopplat till bostäder och fastighetsadministrativa uppgifter under minst 3 år. Det är viktigt att du känner dig trygg med att handlägga ärenden såsom uthyrnings-, bytes- och andra hyresjuridiska ärenden. Därtill ser vi att du har relevant fastighetsrelaterad eftergymnasial utbildning alternativt längre relevant arbetslivserfarenhet. Har du utbildning inom fastighetsjuridik eller fastighetsförvaltning ses det som meriterande. Vi ser det som ett plus om du tidigare arbetat i systemet Vitec men inget krav. Som person är du strukturerad, trygg i dig själv och relationsskapande. Du har en positiv approach, är nyfiken och har en mycket god kommunikativ förmåga. Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i din yrkesroll. Övrigt Start: Omgående, senast 1 september Omfattning: Heltid och tillsvidare Arbetstid: 8 – 17 med flextid Plats: Rosenlundsgatan 58, Stockholm Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta Filip Lundström på [email protected] Företagspresentation Vi erbjuder en arbetsplats där du får stora möjligheter att sätta din egen prägel på ditt arbete och karriärutveckling med tillgång till koncernens breda och djupa kunskap. Du kommer till ett långsiktigt familjeägt bolag med rötterna i en entreprenörskultur som värdesätter din omtänksamhet, framåtanda och ditt engagemang. Efter 90 år kan vi säga att vi är en stark aktör i alla konjunkturer, vi är långsiktiga på riktigt. Förvaltningsbolaget erbjuder tillgång att arbeta med en bred grupp av välrenommerade fastighetskunder. Vi förvaltar drygt 14 000 bostäder samt kommersiella lokaler till ett totalt värde om 60 miljarder åt olika aktörer. Ungefär 6000 av dem ägs av Einar Mattsson-sfären. Kunderna finns främst i Storstockholm. Du kommer ha din bas i nyrenoverade, ljusa och moderna lokaler i hjärtat av Södermalm Välkommen med din ansökan!

12 juni 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Automationsingenjör till Tecnau
Head Consulting Group Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Tycker du att teknik är lite av det roligaste som finns? Är du redo för ett nytt steg i karriären och vill fördjupa dina kunskaper inom styrsystem och automation? Tecnau i Ljungby planerar inför en pensionsavgång och söker nu dig som med engagemang och nyfikenhet vill ta dig an rollen som automationsingenjör. Om Tecnau – det här är vi Tecnau AB utvecklar och tillverkar maskiner och lösningar för pappershantering inom den digitala tryckeriindustrin. Vi utvecklar och marknadsför en komplett produktportfölj med maskiner för pappershantering, kameramonitorering och efterbearbetning inom digital print. Vi har över 80 patent globalt och våra lösningar är installerade i en rad olika branscher världen över för att effektivisera verksamheten inom printindustrin och den grafiska marknaden. Våra kunder består av banker, försäkringsbolag, utbildningsväsen, myndigheter, grafisk bokproduktion, fotobokstillverkare och telekombolag. Vi är totalt cirka 220 medarbetare placerade i Europa, Asien och USA. I Ljungby är vi cirka 60 glada medarbetare som väntar på dig! Om tjänsten Tecnau är ett internationellt och teknikdrivet bolag med en stark familjär atmosfär. Vi har ett tydligt fokus på utveckling och många av oss jobbar på just utvecklingsavdelningen. Som automationsingenjör blir du en viktig del av teamet på utveckling. Vi vågar lova dig en intressant och utmanande vardag, i nära samarbete med kollegor på avdelningen och med andra funktioner på företaget, där du får möjlighet att vara med och påverka. I rollen arbetar du självständigt och maskinnära med att programmera och utveckla styrsystem för våra produkter. Du testar, provar och supporterar dina lösningar i labbmiljö, både hos våra kunder och partners. Du är också en viktig kugge i en spännande utveckling av våra nya plattformar för styrsystem och användargränssnitt. Vi använder oss av både egenutvecklade och kommersiella styrsystem. Då vi är en internationell organisation förekommer resor och samarbete med våra kollegor och partners globalt. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Ljungby. Tillträde sker enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. För att behålla trivsel och vår goda sammanhållning uppskattas att arbetet utförs på plats, men självklart erbjuder vi möjlighet att till viss del arbeta på distans. Vem är du som vi letar efter? Vi söker dig med bred teknisk kompetens. Du har ett stort intresse för teknik och en god teknisk förståelse. Vi tror att du har någon form av teknisk utbildningsbakgrund, gärna med inriktning mot datateknik/elektronik. Alternativt har du förvärvat motsvarade kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Du har god erfarenhet av utveckling och programmering av styrsystem. Om du dessutom har erfarenhet av projektledning och godkännanden ser vi det som klart meriterande. Då vi är en internationell organisation kommunicerar du obehindrat på såväl svenska som engelska, både vad gäller tal och skrift. Personliga egenskaper Som person är du nyfiken, engagerad och kreativ. Du har ett positivt och lösningsorienterat förhållningssätt och tycker det är kul att vara med och driva fram både stora som små projekt. Du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga och tror på idén att åstadkomma saker tillsammans med andra. Du trivs också med att arbeta i en miljö där du får ta stort eget ansvar och där utveckling och förbättring står i centrum. Det här erbjuder vi dig Vi erbjuder en gedigen och långsiktig introduktion där du får möjlighet att gå bredvid nuvarande medarbetare. Du ges möjlighet att utveckla dina tekniska färdigheter och vara en del av ett engagerat och kunnigt team. Gemenskapen är viktig hos oss på Tecnau och här kommer du jobba i en inkluderade miljö med en närvarande chef och konkurrenskraftiga förmåner. Vi är en platt organisation, har nära till beslut och gillar att ha kul på jobbet. Dessutom bjuder vi våra medarbetare på frukost varje morgon. Frågor & ansökan Tecnau har valt att samarbeta med Head Consulting Group i denna rekrytering och det är till dem du skickar din ansökan. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ewa-Marie Åström på telefonnummer 0738-01 04 46 eller maila till [email protected] Under semesterperioden v 27 - v 32 kommer vi inte att kunna besvara några frågor dessvärre. Tack för din förståelse och för att du respekterar vår ledighet! Intervjuer kommer att påbörjas i mitten på augusti.

12 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025