Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 10+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: The client is an innovative and leading company in engine and driveline systems, focusing on product development for industrial applications and the mining industry. With a team of highly skilled professionals, they offer a dynamic work environment where both professional and personal growth are encouraged. The role involves working on market adaptation projects, both in design and as a design project lead, specifically for 5-8L engines. Initially, the focus will be on the industrial and mining segments. The opportunity extends beyond just developing and designing components, systems, engines, and drivelines. It also includes hands-on involvement in building prototypes, participating in rig testing, and collaborating with the production plant to optimize components. The position requires close interaction with suppliers and various departments within the company, such as purchasing, production, testing, and design teams. Innovation is a core value for the client, and they actively seek fresh ideas. A proactive attitude and an open mindset will be key assets in this role. ### Required knowledge and experience: - At least 4 years of professional experience as a design engineer - Proficiency in CREO CAD & Creo View software - Good knowledge of the KOLA structure system - Experience in engine design is a plus - Project leadership experience is a merit Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Är du i början av karriären med ett intresse för konstruktion, design, testning och produktanpassning? HydraSpecma växer i takt med sina kunder och söker nu en Design Engineer som vill vara med på den fortsatta resan. Om tjänsten I rollen som Design Engineer kommer du att få arbeta brett med varierande arbetsuppgifter med flertalet kontakter såväl internt som externt. Du ingår i vår Mobile OEM avdelning där såväl kommersiellt kundansvariga som tekniska experter ingår. Du kommer att ingå i ett sammansvetsat team med fokus på samarbete, problemlösning och förståelse för kundens behov. Arbetsuppgifter Rollen innefattar ett nära samarbete med HydraSpecmas kunder. Här blir du ansvarig för framtagning av kundanpassade ritningar och konstruktioner vid offert- och orderberedning. Det krävs noggrannhet då det är viktigt att granska specifikationer, underlag och krav, så att de lever upp till kundernas önskemål och krav. Du blir också tekniskt sakkunnig gentemot kunder, leverantörer samt internt med avseende på egenkonstruerade produkter. Det ingår även administrativa uppgifter i form av att ritningar, specifikationer och dokument arkiveras och distribueras enligt interna samt externa rutiner. Produkttestning och utveckling av testmetoder i HydraSpecmas labb är också en naturlig del i ditt arbete. En del av arbetet i labbet kan även innebära praktiskt arbete såsom igångsättande av tester och att stötta med enklare underhåll. Vi söker dig som Är utbildad civil- eller högskoleingenjör inom maskinteknik eller likvärdigt Behärskar engelska och svenska obehindrat i tal och skrift Har goda kunskaper i CAD-verktyg. Hos HydraSpecma använder vi Inventor. Har goda kunskaper i Excel Grundkompetens inom hydraulik är fördelaktigt men inte nödvändigt då vi erbjuder intern utbildning efter behov. Utöver dessa erfarenhet och kunskaper ser vi att du har ett stort tekniskt intresse och trivs i en roll som kombinerar teori med praktik samt motiveras av en tjänst där du får arbeta brett i projektform. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och för att lyckas i rollen tror vi att du är analytisk samt har ett metodiskt och systematiskt arbetssätt. Du agerar på eget initiativ och får saker att hända. Vidare har du ett kundorienterat förhållningssätt, är relationsskapade och har en social kompetens. Du trivs i rollen som tekniskt sakkunnig och att föra resonemang och diskussioner framåt, såväl internt som med våra kunder. Du är trygg och pålitlig och har en ambition att utvecklas i din yrkesroll, för rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter inom bolaget. HydraSpecmas Göteborgskontor, tillika huvudkontor, ligger i vår helt nybyggda produktionsanläggning i Bårhult mellan Mölnlycke och Landvetter. Vi erbjuder Hos oss får du en roll med ansvar, vilket är en fin språngbräda in i vår organisation där det finns goda utvecklingsmöjligheter. I denna roll får du möjlighet att påverka, driva och bidra genom att lyfta och utveckla vår verksamhet. Vi erbjuder dig en tjänst i en koncern som är professionell, långsiktig och snabbrörlig med tillväxt och stort framtidsfokus. Du kommer även in i en prestigelös kultur med högt engagemang! Ansökan Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med din ansökan via annonsen på recruitpartner.se snarast då vi gör ett löpande urval dock senast 12 april 2025. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Martina Nordberg på [email protected] eller via telefon 073-624 77 24. Om oss HydraSpecma är branschledande inom applikationsanpassade system och komponenter för hydraulik på den nordiska marknaden. HydraSpecma ingår i börsnoterade Schouw & Co i Danmark, har mer än 1500 medarbetare och omsätter över 4,6 miljarder. Verksamheten är övergripande uppdelad i tre divisioner, Global OEM, Renewables och Industry & Aftermarket. Vi skapar värde genom att tillhandahålla teknisk rådgivning om hydrauliska lösningar och produkter, snabba leveranser och har marknadens mest omfattande produktsortiment. På HydraSpecma är vi måna om att ta vårt företagsansvar såväl inom klimat-och miljöpåverkan som i arbetsvillkor och ledning och i arbetsmiljö. Läs mer på vår hemsida https://www.hydraspecma.com
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 8+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: We're seeking a Test rig Engineer to join our dynamic team and contribute to the development of our new Test environments and increase our test coverage. As a Rig Engineer, you will be responsible for ensuring that we deliver test results and test facilities that meet the highest standards of quality and reliability. You will work closely with other engineers and cross-functional teams Main area of responsibility: • Prepare and perform testing activities • Ensure all tests are carried out in an efficient manner • Break down function requirements and use cases into test cases and maintain them • Analyze the verification outcome and create test reports • Update and maintain test facilities when needed. • Increase Automation rate for our test cases in the rigs Requirements: - Experience within automotive world - Having a good understanding of automotive software development processes - Strong Knowledge in Vector and D space - Strong analytical and problem-solving skills - Excellent communication and teamwork skills - Working with Vector Tools is required Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Har du ett tekniskt intresse, gillar att arbeta handgripligen med olika typer av utrustning och gillar problemlösning? Då kanske du är den vi söker! Som anläggningstekniker kommer du säkerställa att underhåll utförs på verksamhetsutrustning och tekniskt fungerar i våra depåer så att inte underhållsverksamheten av fordon påverkas negativt. Du kommer även medverka vid investeringar gällande verksamhetsutrustning och specialverktyg. I arbetet ingår att ta hänsyn till bland annat driftekonomi, kvalité samt utrustningens trafik- och elsäkerhet. Din kommande roll Som anläggningstekniker kommer du genomföra analyser gällande verksamhetsutrustningens och specialverktygens system, ta fram bland annat underhållsplaner och investeringsplaner. Rollen innebär också: Genomföra daglig tillsyn av fastighet och verksamhetutrustning och löpande tillsyn av lyftredskap samt rapportera upptäckta avvikelser. Säkerställa att avvikelser åtgärdas, antingen genom egen försorg eller genom att entreprenör tillkallas. Säkerställa att planerat underhåll av fastighet, verksamhetsutrustning, felavhjälpning och reparationer utförs samt kan genomföras. Säkerställa att besiktningar genomförs för utrustning med besiktningskrav. Kunna svara på samt vid begäran kunna rapportera och dokumentera aktuellt skick och status för fastighet och verksamhetsutrustning. Som Anläggningsteknikeringår du i avdelningen Förvaltning & Teknik som i sin tur tillhör enheten för Fordon. Förväntningar på den vi söker Du har en god teknisk förståelse och du gillar att lösa problem när du hittar dem. Du är noggrann och strukturerad och har höga krav på säkerheten. Du är bekväm att arbeta administrativt samtidigt som du gillar att arbeta handgripligen och öppen för att arbeta med olika typer av utrustning. Du kommer ingå i ett team och har därför god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt. Du kommer utgå från Södertäljedepån men du kan komma behöva hoppa in och arbeta på de andra depåerna när det skulle behövas. Vi ser att du har: Färdigställd teknisk gymnasieutbildning eller motsvarande Tidigare erfarenhet av liknande teknisk roll Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift God IT-vana, främst inom Officepaket B-körkort Meriterande är om du: Tidigare har arbetat som anläggning-drifttekniker Tidigare har arbetat inom järnvägsbranschen Tidigare erfarenhet av fastighetsskötsel Ansökan och information Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. I processen kommer vi genomföra en bakgrundskontroll. Vi är en drog-och alkoholfri arbetsplats där det förekommer slumpmässiga kontroller. Vad är SJ Stockholmståg AB? SJ Stockholmståg (SJP) är ett dotterbolag till SJ AB och har sedan den 3 mars 2024 ett totalansvar för pendeltågen; trafik, underhåll och service. Pendeltågstrafiken är en viktig pulsåder för många boende i Stockholmsregionen. En vanlig tisdag reser över 340 000 personer med pendeltågen i Stockholm och när staden växer är det vårt ansvar att erbjuda möjligheten att resa på ett hållbart sätt. Tillsammans med våra drygt 1 800 medarbetare arbetar vi i ett nära samarbete med Trafikförvaltningen (SL) för att skapa en trygg, stabil och pålitlig pendeltågstrafik för våra medarbetare och resenärer.
Som en av de ledande tillverkarna av skruvteknik, monteringssystem, tryckluftmotorer, tryckluftsverktyg och turbingeneratorer fortsätter vi att växa. Vad är hemligheten bakom vår framgång? Mångårig erfarenhet och omfattande expertis kombinerat med smarta medarbetare som med nya idéer driver vårt företag framåt. För att stödja vår dynamiska tillväxt i Sverige söker vi dig som Technical Service & Sales Engineer. Dina arbetsuppgifter Inom serviceområdet: Installation, konfiguration och driftsättning av skruvsystem och komponenter från vårt automationssortiment. Identifiering och åtgärdande av tekniska problem, både på plats och via fjärrsupport. Nära samarbete med DEPRAG HQ i Amberg, Tyskland. Planering och genomförande av förebyggande underhållsåtgärder på utrustning. Justering och verifiering av skruvsystem. Inom försäljningsområdet: Försäljning av standard- och kundanpassade automationslösningar. Teknisk rådgivning till våra kunder i Sverige och Norge. Förvärv av nya kunder och vård av befintliga kundrelationer. Utveckling av tekniska koncept för kunder i nära samarbete med DEPRAG HQ i Amberg, Tyskland. Framtagning av offerter med tillhörande dokumentation och presentationer. Projektförhandling från början till slut, inklusive eftermarknadssupport. Din profil Avslutad utbildning inom maskinteknik eller motsvarande kvalifikationer. Praktisk erfarenhet av service av industriell utrustning. Utmärkt teknisk förståelse och en passion för maskinteknik. Mycket goda kunskaper i tal och skrift i svenska och engelska. God kommunikativ förmåga och förhandlingsskicklighet. Engagerat, konstruktivt och lösningsorienterat arbetssätt. Hög prestationsförmåga, initiativkraft och flexibilitet. Vilja att resa. Entreprenörskap och affärstänkande. Vi erbjuder Ett mycket intressant och varierande arbetsfält. Ett högt mått av självständighet och eget ansvar. En arbetsmiljö präglad av partnerskap och samarbete. Konkurrenskraftig ersättning. En befintlig kundbas med stor tillväxtpotential. Möjlighet till ett långsiktigt samarbete. Företagsbil även för privat bruk. Möjlighet till distansarbete. Vänligen skicka in dina fullständiga ansökningshandlingar (CV, personligt brev, betyg) helst på engelska via e-post till: [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!
Välkommen till Victoriahem – ett framgångsrikt fastighetsbolag där både hyresgäster och medarbetare trivs! Vi är ett växande företag med en prestigelös kultur, frihet under ansvar och en stark drivkraft att tänka nytt och utvecklas. Nu söker vi en engagerad fastighetsförvaltare som vill vara med på vår resa och skapa långsiktigt värde i våra fastigheter. Om tjänsten Som fastighetsförvaltare på Victoriahem kommer du att spela en central roll i att driva vår verksamhet framåt. Du ansvarar för den löpande förvaltningen av vårt fastighetsbestånd i Rinkeby, där du leder ett team bestående av 6 fastighetstekniker och 4 miljövärdar. Du kommer också att driva underhålls- och förbättringsarbete, arbeta fram investeringsbeslut och säkerställa nöjda hyresgäster. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara för planerat underhåll och löpande förvaltning Leda och utveckla ditt team av fastighetstekniker och miljövärdar Arbeta affärsmässigt med förbättringsåtgärder Ha nära kontakt med hyresgäster, myndigheter och entreprenörer Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av fastighetsförvaltning, gärna från en affärsdriven organisation. Du har ledarerfarenhet och trivs i en snabbfotad miljö. Du har en stark förmåga att skapa långsiktiga relationer och drivs av att leverera resultat av hög kvalitet. Vi erbjuder: En självständig roll med frihet under ansvar En arbetsplats med korta beslutsvägar och stort utvecklingsfokus Möjlighet att påverka och utvecklas inom företaget Mer information om oss som företag och arbetsgivare hittar du på vår hemsida. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Placering: Rinkeby Omfattning: Heltid Låter det som en spännande möjlighet? Skicka in din ansökan redan idag, urval sker löpande. För frågor, kontakta områdeschef Monika Biela på [email protected]. Välkommen med din ansökan!
PrimeComp är ett teknikkonsultbolag med uppdrag inom energi, industri och infrastruktur. Genom vår kombinerade erfarenhet och unika utbud av teknikområden erbjuder vi tjänster för att skapa lönsamma, innovativa och hållbara lösningar. Vill du arbeta med avancerad elteknik i en spännande och utvecklande miljö? PrimeComp AB söker en Experienced System Engineer – Electrical Installation för en utmanande konsultroll inom energisektorn. Om rollen Som Experienced System Engineer – Electrical Installation ansvarar du för att skapa kundspecifika elektriska designer och dokumentation inom Medium Gas Turbine-segmentet. Du arbetar nära kollegor och samarbetspartners för att säkerställa högkvalitativa lösningar och stödjer både montering och site-verksamhet. Du kommer även att ha kontakt med underleverantörer, inköp och säljorganisationen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Skapa kundanpassade elektriska designer och dokumentation Samarbeta med kollegor och andra avdelningar för att säkerställa smidiga projektflöden Stödja monterings- och site-arbete vid behov Ha kontakt med underleverantörer, inköp och säljorganisationen Arbeta med COMOS och gärna SAP Planera och leverera arbete med hög kvalitet och kundfokus Vem är du? För att lyckas i rollen ser vi att du har: Flera års erfarenhet inom elektroteknik och systemdesign Erfarenhet av att arbeta med COMOS (meriterande med SAP) Förmåga att hantera parallella arbetsuppgifter och driva processer framåt En lösningsorienterad inställning med fokus på kvalitet och kundnöjdhet Vad vi erbjuder Hos PrimeComp AB får du möjligheten att arbeta i en dynamisk och stimulerande miljö med konkurrenskraftig ersättning. Vi värdesätter våra konsulter och erbjuder en professionell arbetsplats där du kan utvecklas. Intresserad? Skicka din ansökan snarast! Urval sker löpande.
HÜBNER Photonics is a leader in developing and manufacturing high-performance lasers for groundbreaking applications in life sciences, AR/VR, quantum technology, and semiconductor manufacturing. For over 20 years our products have been used by Nobel scholars and cancer researchers to drive medical breakthroughs and power the technologies of tomorrow. They are globally acclaimed for their quality and reliability. The successful candidate will join a growing team of dedicated Sales- and Product Management professionals, building customer relationships by providing knowledgeable technical support and exceptional customer service. You will be responsible for developing new business, supporting existing customers, and growing our brand recognition, especially around your own product lines. Key Responsibilities Technical support on high-performance lasers and laser systems to new customers as well as to established key accounts and selected distributors. Cultivating quality relationships with customers through value-added consultative selling and after-sales service. Providing technical support and service by developing detailed knowledge of HÜBNER Photonics’ products and how they perform in common customer applications. Driving improvements and further development of selected product lines, through interactions with the R&D teams in Sweden and Germany. Daily utilization of software systems such as CRM and ERP to manage leads, opportunities, quotations, and sales independently. Travel to meet customers and distributors, and participate in selected tradeshows and conferences, though most of the daily customer interactions are through video meetings and e-mail conversations. Actively promote the brand recognition of HÜBNER Photonics and engage regularly with HÜBNER Photonics Marketing team to share insights and feedback, and to develop new leads. Contribute as a team player in the Sales Team at Cobolt AB with eagerness, honesty, and curiosity. Qualifications Solid technical education in physics, optics or biochemistry, preferably with adequate previous work experience from the Photonics Industry. A true interest in, and capability to learn, complex photonics products and their applications. Excellent communication and interpersonal skills, both written and in presentations. Ability to communicate technical information efficiently and effectively within all levels of an organization, both internally and externally. Ability to work independently with minimum supervision in a dynamic fast paced environment. Experience from other photonics products, lasers or applications is an advantage. Applicants must have a valid working permit in Sweden as well as a permit to travel internationally. Fluent in English. Conversational in Swedish. Driver’s license for private cars is an advantage Sales or customer service experience of technical products is an advantage. So is education or work experience in any of our target applications. What we offer At HÜBNER Photonics you will be a part in the development, manufacturing and sales of highly advanced laser products, crucial for our customers’ work and businesses. You will join a diverse, skilled, and dedicated team that is proud of our products and work together in a friendly atmosphere, where sharing ideas over a cup of coffee can be as important as the standard meeting. We offer a dynamic and buzzing workplace in Stockholm including Manufacturing, R&D, Marketing and Sales, and Administration. Together we create a diverse and fun-loving team of passionate, hardworking people, who value the unique contributions that everyone brings to the organization. We are an organization that cares about the success and well-being of our colleagues and our customers, and we strive to create a culture that embraces equality, health, respect, and passion which radiates from the inside out.
Rototilt Group AB i Vindeln är ett internationellt bolag med flera dotterbolag runt om i världen. Vi är en av världens ledande företag inom produktsegmentet tiltrotatorer. Vi arbetar aktivt med värdegrundsfrågor och strävar efter en miljö där alla trivs och har möjlighet att utvecklas. Vår vision är lika enkel som självklar- Rototilt på varje grävmaskin. Lockas du av att ha ett varierande arbete där du själv har stort inflytande över din vardag? Brinner du för att lösa dagliga tekniska frågor samtidigt som du har en fallenhet för att driva igenom förbättringar? Rototilt söker nu en driven individ som kan bidra till vår framgång genom att säkerställa effektiva produktionsflöden. I vår fabrik i Vindeln tillverkar vi vår tiltrotator Rototilt, elsystem och andra tillbehör. I fabriken finns processer för skärande bearbetning i främst stål och segjärn, tvättprocesser, lackering samt montering av mekanik, el och hydraulik. Vi söker nu en produktionstekniker som med ett stort hjärta och engagemang vill utveckla och förbättra våra produkter och processer. Du tillhör avdelningen produktionsteknik som hos oss är en viktig länk mellan konstruktion och produktion. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Utveckling och optimering av produktionsprocesser. Deltagande i produktutveckling, inklusive verifiering och provning. Skapande av tillverkningsinstruktioner och utbildningsmaterial. Korrigeringar i produktionen baserat på avvikelser och störningar. Stödja produktionen med teknisk expertis. Driva förbättringsprojekt inom produktion och logistik. Delta i utvecklingsprojekt för nya produkter och säkerställa att de kan produceras effektivt. Vi söker dig som: Har en teknisk utbildning inom maskinteknik eller produktionsteknik, eller motsvarande erfarenhet. Besitter erfarenhet av taktad produktion och montering. Kan tolka ritningar och har CAD-kunskaper. Är skicklig med Microsoft Office och fördelaktigt bekant med ERP-systemet M3. Har ett starkt intresse för teknik och god social kompetens. Som person är du praktiskt lagd, flexibel, och självgående. Du trivs i en miljö där du får hantera varierande arbetsuppgifter och upprätthålla hög kvalitet i ditt arbete. Du erbjuds en stor grad av självständighet och möjligheten till strategiskt tänkande. Det är viktigt att du kan prioritera effektivt när arbetsbelastningen och tempot ökar. Dina personliga egenskaper värderas högt och är avgörande för din framgång i rollen. Är du redo för nästa steg i din karriär och vill bli en del av vårt team? Skicka in din ansökan idag. Vill du veta mer hör av dig till Magnus Lindström, Gruppchef Produktionsteknik, 0933–23256 Välkommen till Rototilt Inför varje rekryteringsprocess har vi tagit ställning till val av rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
As a Design engineer your role will be to work within a team of engineers to develop new boat models. Working with design development and engineering, your main tasks will be the following. Designing and engineering of all aspects of new boat models for production in Sweden & Poland, developing bill of materials and 3D/2D drawing documentation. Create, manage and maintain CAD models in a PDM system Communicating with external design teams, suppliers and other partners. Ensuring the vessel complies with RCD and CE Regulations. Who you are: We are looking for a person with a genuine interest in boats and with a strong technical background in the marine field. You have previous experience working with composite yacht building. You are fluent in English and are capable to work within small team of 2-3 people. Must have experience of working with 3D software and Rhino. Required qualifications: A university degree in yacht design, naval architecture or marine engineering
Välj ett jobb för att visa detaljer