Teknisk Projektledare

Därför är detta jobb för dig Här får du kombinera ditt stora intresse för ny teknik, digitala verktyg med en blandning av agila metoder och traditionell projektledning. I denna konsultroll kommer du att få möta olika branscher, men i uppdragen leder du oftast projekt inom exempelvis produktion och produktutveckling. Du leder dina uppdrag på ett effektivt och engagerande sätt och säkerställer framgång genom kvalitativa leveranser. Du kommer att få ta stort ansvar i projekten och fungera som spindeln i nätet för att säkerställa framgång. Skapa en karriär att vara stolt över Din utveckling är viktig för oss.Oavsett i vilken roll du ser digsjälv i framtiden så är vi här och stöttar dig längs vägen. Genom mentorskap, kompetensdelningsforum, kunskapsdelning och ett teamorienterat arbetssätt kommer du kunna ta del av densamlade kunskapen inom Knightec som en katalysator för din egen utveckling. Värdesätter du din professionella utveckling kommer vi göra detsamma. Du kommer vara omgiven av personer som bryr sig, inte bara om affären och leveransen utan om varandra. På riktigt. Vår miljö präglas av tillit, transparens och samarbete vilket skapar förutsättningar för dig att ta dig an nya utmaningar och ta nästa steg i karriären. Dina erfarenheter och egenskaper Som person tror vi att du är mån om att bidra till teamet, tycker att det är roligt att lösa uppdrag tillsammans och samarbeta, samtidigt som dukan arbeta självständigt. Du är coachande, drivande och framåtlutad och trygg i att leda olika typer av grupper. Att vara leveranssäker, pålitlig och professionell är viktigt i den här rollen, såväl somatt vara strukturerad, systematisk, analytisk och kommunikativ. Erfarenhet vi gärna ser att du har: Lett flertalet projekt eller delprojekt med lyckat resultat. Vana av att jobba tvärfunktionellt och att kommunicera med flera intressenter. En utbildning i maskinteknik eller motsvarande. Gärna även erfarenhet av arbete med eller intresse för hållbarhetsfrågor och cirkulär ekonomi. God kommunikationsförmåga på både svenska och engelska, i tal och i skrift. Knightec Knightec drivs av övertygelsen att team som präglas av mångfald i erfarenhet, kompetens och bakgrund är nyckeln till framgång. Vi arbetar aktivt för att upplevas som det tjänsteföretag som bäst kan stödja våra kunders transformation. Vår industriella erfarenhet kombinerad med digital expertis och ett mänskligt angreppssätt ger våra över 900 medarbetare goda möjligheter att lyckas.

14 maj 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
Continuous Improvement Manager

Do you want to be part of a company with a focus on sustainability and good learning & development opportunities while shaping the digital transformation for tomorrow’s energy management? Then we would like to get to know you! We are looking for a Continuous Improvement Manager who will assist our logistics department in Örebro. As a key member of the team your main responsibilities in this role are to: * Supervise the complete scope of the Quality function and be the ultimate person in charge of customer satisfaction. * Manage the Process/Continuous improvement within the unit. * Manage cross functional teams, implement operational techniques and perform activities aimed both at monitoring a process and at eliminating causes of dissatisfaction.   What will you do?   * Work with plant management team to develop strategy and identify opportunity and implement continuous improvement. Advise management regarding quality matters. * Lead, propose and support improvements to ensure the achievement of process excellence goals within the entity to increase customer satisfaction, productivity and effectiveness. * Provides to plant management team synthesis of projects progress & their associated savings * Is the 6 Sigma referent in the plant. * Ensures the availability of resources. * Establish acceptable standards with defined limits of variation in quality of the material, size, weight, finish or other characteristics for goods or services, and maintain these standards. * Pilot the teams to ensure that the organization is a highly motivated and competent and lives the quality and process improvement culture.   What will make you successful? * Working knowledge of Microsoft Office. * Knowledge of Quality improvement tools, techniques & models. * ERP system knowledge. * English proficiency for effective communication. * Customer focus, collaboration and influencing skills. * People management skills. * You share Schneider Electric's core values - Customer first, Learn every day, Embrace different, Act like owners, Dare to disrupt. What do we offer you?   * Flexibility: With our Global Flexibility at Work policy, and our hybrid work model, we empower our employees for their work-life integration. * Career Development: We provide a rich environment for our people to grow and learn every day through our career development model. * Good Benefits: Schneider Electric offers a robust benefits package to support our employees such as paid family leave, a culture of wellness and much more. * Inclusive Environment:

14 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Product Developer - discovering for the future

Habia specialiserar sig på skräddarsydda kablar och kabelsystem för de mest utmanande applikationerna. Med djupa rötter i Tyskland och Skandinavien och en global närvaro levererar vi kabel- och systemlösningar utöver det vanliga till ett brett spektrum av industrisegment. Vi möjliggör livräddande behandlingar, fossilfri elproduktion, banbrytande försvars- och säkerhetsteknik, mer produktiv och hållbar industriell utrustning, renare bilar och flygplan – allt detta ökar välbefinnandet i våra samhällen. Vi föddes officiellt 2022 när HEW-KABEL, med bas i Wipperfürth, Tyskland, och Habia Cable, med huvudkontor i Stockholm, gick samman. Idag sysselsätter företaget närmare 1000 personer i fabriker i Sverige, Tyskland, Polen och Kina, har kunder i 60 länder och omsätter 200 M årligen. Tillsammans med våra kunder möjliggör vi framtidens teknik Som en del av Habia-familjen har du möjlighet till personlig utveckling i en dynamisk, internationell miljö. Du kommer att arbeta nära kollegor och kunder för att lösa stora och små utmaningar, samtidigt som du själv stöttas av ett mycket erfaret team av problemlösare. Huvuduppgifter och ansvar Det finns två huvudsakliga syften med rollen; att läsa in sig på kundkrav och skapa ritningar samt kostnadskalkyler till våra säljare (samt granska och bereda de ordrar som kommer in) samt att vara ett tekniskt stöd för produktion och säljare. Du kommer att ha möjlighet att arbeta med uppgifter såsom utvärdering av tekniska förfrågningar och att föreslå kabelkonstruktion. Som en del i detta kommer du även att delta i kundmöten, både för insamling av krav samt som teknisk support. Du kommer att ha ansvar för att granska och godkänna konstruktioner och ritningar. Att förbereda, hantera och följa upp beställningar är också en del av ditt dagliga arbete. Du kommer att bidra med teknisk support kopplat till olika konstruktioner i produktion. Vad behöver du för att lyckas Eftergymnasial utbildning med inriktning polymer eller elektro är meriterande. Språkkunskaper - svenska och engelska är obligatoriskt, ytterligare språk meriterande. Erfarenhet av kabelproduktion/konstruktion är meriterande. Hög nivå av datorkunskap inom MS Office mm. De specifika programmen för kabelkonstruktion får du lära dig när du börjar. Serviceinriktad. Jobba i team Denna centrala position inom organisationen kommer att vara den rätta platsen för en kandidat som har erfarenhet av design och konstruktion, teknisk support och arbete i produktionsmiljö. Naturligtvis bör du ha en passion för att hitta de rätta lösningarna tillsammans med dina kollegor och våra kunder. Den framgångsrika kandidaten kommer att få möjlighet att utvecklas både på det personliga och yrkesmässiga planet i en spännande och föränderlig miljö. Är du intresserad? Välkommen med din ansökan med CV och personligt brevsenast den 9 juni2024. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper som kännetecknas av ditt starka engagemang och förmågan att skapa förtroende och bygga relationer. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid och är en tillsvidareanställning. Placeringsort: Söderfors. På Habia värdesätter vi mångfald. Alla anställningserbjudanden baseras på jobbkrav, kvalifikationer och individuell kompetens, utan hänsyn till etnicitet, kön, religion, familjestatus eller någon annan status som skyddas av lagar eller förordningar på de platser där vi är verksamma. Om du har frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen vänligen kontakta Tomas Nälsén rekryterande chef, tel. 070-583 55 35 Fackliga representanter:Ann-Chatrine Skoglund, Unionen, tel. 073-920 82 06

14 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Produktionsledare maskinella processer och underhåll

Nu söker vi en Produktionsledare till våra maskinella processer och underhåll! Om tjänsten Vi söker en erfaren produktionsledare till våra maskinella processer och underhåll. Du kommer ansvara för ca 20st medarbetare. I din roll kommer du att leda och fördela det dagliga arbetet, arbeta med att utveckla avdelningarna och säkerställa en god arbetsmiljö. Du säkerställer att avdelningarna arbetar mot uppsatta mål genom en kostnadseffektiv produktion som levererar rätt kvalité. Du leder och ansvarar för vår underhållsgrupp och vår fordonsflotta. Du kommer leda företagets produktionsledningsgrupp tillsammans med produktionsledaren för de manuella processerna. Förutom Produktionsledare består produktionsledningsgruppen av 5st processledare. I tjänsten ingår bland annat; - Aktivt arbeta för att upprätthålla ett gott säkerhets och miljömedvetenhet bland personalen - Optimera och utveckla verksamhetens manuella processer - Planera och leda den dagliga produktionen, - Personalansvar - Medarbetarsamtal och kompetensuppföljning inom ansvarsområdet - Medverka vid upprättande av budget och att den efterlevs - Ansvara och delta i projekt Om dig Du bör ha ett genuint mekaniskt och tekniskt intresse med goda kunskaper om underhåll och service. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är arbetsvillig, tar eget ansvar, har god initiativförmåga och lätt för att samarbeta. Som person är du engagerad, har en övertygande personlighet och arbetar med ett tydligt ledarskap. Du som person är noggrann, strukturerad och metodisk. Du ska vara flexibel och ordningsam. Du trivs med ett varierande arbete och har ett lösningsorienterat förhållningssätt. Är detta en tjänst för dig så skicka in din ansökan redan idag! Formella krav; - B-körkort - Erfarenhet som ledare - God datorvana - Ekonomisk förståelse - God kommunikationsförmåga i svenska i tal och skrift Inom NG Metall AB är vi ett enat team som ständigt vill utvecklas och där du får plats att växa. Vi tar ansvar för varandra och våra kollegor. Oavsett vad du arbetar med inom företaget så är du en viktig spelare som aktivt bidrar på många plan. Våra anställda får möjlighet att påverka riktningen på vår gemensamma resa. Du kan läsa mer om oss på www.ngmetall.se Intresserad? Du skickar din ansökan till [email protected], skriv ”Produktionsledare 2” i ämnesraden. I din ansökan vill vi att du har med; - En kort bakgrund och beskrivning av dig själv - Vad du arbetat med sen tidigare Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta produktionschef; [email protected] Urval sker löpande och vi kan därför komma att tillsätta tjänsten före sista ansökningsdag, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Dock senast 2024-06-15. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

14 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Lageroperatör -Landskrona

Om Processbemanning AB: Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne.  Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot lediga uppdrag. Om tjänsten: I rollen som lageroperatör ansvarar du för verksamhetens logistikverksamhet av inkommande styckegods samt bulkråvaror och utgående produkt på bulk. Man ingår i ett arbetslag om fyra med roterande självständiga arbetsuppgifter. Arbetet sker enligt gällande rutiner med säkerhet, kvalitet och miljömedvetenhet i fokus. Miljö, hälsa och säkerhet är viktigt och alla anställda deltar aktivt i processen. Tjänsten är på heltid och förlagd under dagtid. Krav för tjänsten: - Lägst gymnasieutbildning (gärna från kemisk eller teknisk inriktning), eller yrkeserfarenhet - Körkort B alternativt AM - Mycket god kännedom om miljö, hälso- och säkerhetsregler - Körkort och truckkort (TLP10 A1-B2) - Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift - Kunskaper i Word och Excel Meriterande: - Tidigare yrkeserfarenhet inom livsmedels- och kemiindustri - Kännedom om kvalitetssystemet GMP (Good Manufacturing Practice) samt affärssystemet SAP - ADR-utbildning Personliga egenskaper: Som person är du noggrann, positiv, har hög ansvarskänsla och ser möjligheter samt har fokus på säkerhet och kvalitet. Personligt ägandeskap är självklart för dig och är en viktig del i företagskulturen. En stark laganda där man inte tvekar att hjälpa en kollega är också självklart. Låter detta intressant? Då är du välkommen att skicka in din ansökan omgående då vi kommer att kalla till intervju löpande. Din ansökan kommer att behandlas konfidentiellt. Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se där hittar du även våra övriga lediga tjänster!

14 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Senior Mechanical Engineer

Därför är detta jobb för dig Enkelt, du vill vara kreativ och innovativ i att lösa tekniska problem. Och det är precis vad vi erbjuder dig. Du är experten; du är den som berättar för oss den bästa lösningen. Men du kommer inte att vara ensam om att göra detta. Nyckelordet är samarbete. Tvärfunktionella team skapas för att lösa projekt, snarare än att välja projekt för en redan befintlig grupp. Produkter och affärsområden kommer att skilja sig åt, men du kommer att bygga nya spännande lösningar. Några av dina uppdrag kommer att vara ute hos våra kunder medan andra kommer att drivas in-house. Då vi har kontor över hela Sverige och ett väl fungerande samarbete internt, både över region och affärsområde, så kommer det finnas goda möjlighet för dig att arbeta med kunder både i regionen och över hela landet. Därför är du rätt för den här rollen Du har en utbildningsbakgrund inom maskinteknik och har arbetat som mekanikkonstruktör. Du har tidigare erfarenhet av att jobba med konstruktion och produktutveckling inom tillverkningsindustrin. Du har goda kunskaper i CAD. Som person trivs du med att brottas med knepiga tekniska utmaningar, att analysera och bryta ner dem för att tillsammans teamet nå den bästa kreativa lösningen. Du tycker om att dela med dig av dina kunskaper samtidigt som du självständigt kan driva ditt eget arbete framåt. Du kommer arbeta med konstruktion i produktutvecklingsprojekt där du självständigt ansvarar för att driva, planera och koordinera konstruktionsarbetet för att nå uppsatta projektmål. En karriär att vara stolt över Hos Knightec är din utveckling vår utveckling. Det vi erbjuder dig är inte en förutbestämd plan. Vi gör saker lite annorlunda. Du styr din egen utveckling, oavsett vilken väg du vill gå. Om det är att nå en ny roll i framtiden eller att öka din kompetens inom ett specifikt område där du vill bli expert, kommer vi att vara där för att hjälpa dig att nå dit. Du kommer att omges av människor som bryr sig. Inte bara om projektet och tekniken utan om varandra. Vi gör det som ett team. Det är vägen framåt. Knightec På Knightec finner du en kombination av över 950 olika ingenjörer som är utspridda på 11 kontor runt om i landet. Alla med olika kompetenser och intressen. Det vi har gemensamt är vår kompetens inom digitalisering och vår vilja att hjälpa våra kunder ta nästa steg in i framtiden.

14 maj 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
Senior Mechanical Engineer

Därför är detta jobb för dig Enkelt, du vill vara kreativ och innovativ i att lösa tekniska problem. Och det är precis vad vi erbjuder dig. Du är experten; du är den som berättar för oss den bästa lösningen. Men du kommer inte att vara ensam om att göra detta. Nyckelordet är samarbete. Tvärfunktionella team skapas för att lösa projekt, snarare än att välja projekt för en redan befintlig grupp. Produkter och affärsområden kommer att skilja sig åt, men du kommer att bygga nya spännande lösningar. Några av dina uppdrag kommer att vara ute hos våra kunder medan andra kommer att drivas in-house. Då vi har kontor över hela Sverige och ett väl fungerande samarbete internt, både över region och affärsområde, så kommer det finnas goda möjlighet för dig att arbeta med kunder både i regionen och över hela landet. Därför är du rätt för den här rollenDu har en utbildningsbakgrund inom maskinteknik och har arbetat som mekanikkonstruktör. Du har tidigare erfarenhet av att jobba med konstruktion och produktutveckling inom tillverkningsindustrin. Du har goda kunskaper i CAD. Som person trivs du med att brottas med knepiga tekniska utmaningar, att analysera och bryta ner dem för att tillsammans teamet nå den bästa kreativa lösningen. Du tycker om att dela med dig av dina kunskaper samtidigt som du självständigt kan driva ditt eget arbete framåt. Du kommer arbeta med konstruktion i produktutvecklingsprojekt där du självständigt ansvarar för att driva, planera och koordinera konstruktionsarbetet för att nå uppsatta projektmål. En karriär att vara stolt överHos Knightec är din utveckling vår utveckling. Det vi erbjuder dig är inte en förutbestämd plan. Vi gör saker lite annorlunda. Du styr din egen utveckling, oavsett vilken väg du vill gå. Om det är att nå en ny roll i framtiden eller att öka din kompetens inom ett specifikt område där du vill bli expert, kommer vi att vara där för att hjälpa dig att nå dit. Du kommer att omges av människor som bryr sig. Inte bara om projektet och tekniken utan om varandra. Vi gör det som ett team. Det är vägen framåt. KnightecPå Knightec finner du en kombination av över 950olika ingenjörer som är utspridda på 11 kontor runt om i landet. Alla med olika kompetenser och intressen. Det vi har gemensamt är vår kompetens inom digitalisering och vår vilja att hjälpa våra kunder ta nästa steg in i framtiden.

14 maj 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
Produktionstekniker

Företagspresentation Vi söker Produktionstekniker för att stärka vårt kunds team som har ansvar för maskinparken. Arbetsuppgifter och ansvarsområden I denna roll kommer du att fokusera på fyra huvudområden: HSE (hälsa, säkerhet och miljö), drift, förbättringar och utveckling. Din främsta uppgift är att utveckla maskiner och arbetsmetoder med en stark inriktning på säkerhet, produktivitet och kvalitet. Teamet stödjer produktionslinjerna och tillhandahåller specifika verktyg och instruktioner för varje linje. Vår högsta prioritet är att säkerställa HSE, och vi lägger stor vikt vid att förebygga och minimera risker i vår produktion genom att genomföra riskbedömningar. En annan central del av denna roll är att förbättra produktiviteten och tillgängligheten inom produktionen. Denna position innebär också ett nära samarbete med andra avdelningar och deltagande i utvecklingsprojekt. Dessutom kommer du att ha ansvar för mindre investeringsprojekt. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Förebyggande HSE-arbete samt innovation inom maskinsäkerhet - Utveckling och kvalitetsförbättringar - Driftförberedelser - Optimering av maskiner samt arbetssätt - Investeringsprojekt - Dokumentation, ekonomiska kalkyler och offertförfarande Din profil För att trivas och lyckas i rollen som produktionstekniker behöver du ha en stark drivkraft att lösa dina arbetsuppgifter på ett strukturerat och kreativt sätt. Du bör kunna hantera flera olika uppgifter samtidigt och trivas i en organisation med högt tempo och höga krav på prestation och kvalitet. Dessutom är det viktigt att du är en dedikerad teamspelare som aktivt bidrar till att upprätthålla det positiva samarbetet och arbetsklimatet, både inom avdelningen och i hela organisationen. Du har: - Produktions- eller maskinteknisk utbildning alt. civilingenjörsutbildning inom maskinteknik - Erfarenhet och/eller utbildning inom maskinsäkerhet - Kunskaper inom CAD, SolidWorks eller liknande Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Madeleine Sandberg och nås på 0704- 10 63 98 eller på [email protected] Daniel Stålbäck och nås på 0730-42 31 22 eller på [email protected] Rebecca Pontmark och nås på 0704- 10 63 97 eller på [email protected] Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! #LI-Onsite, #LI-Hybrid eller #LI-Remote.

14 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Elanläggningsansvarig

I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Förvaltningsenheten Till förvaltningsenheten söker vi nu dig som vill jobba med att utveckla Regionens fastighetsbestånd till gagn för alla Gotlands medborgare. Du kommer tillhöra en flexibel och framåt grupp som sätter kunden i fokus. Region Gotlands Byggnadsbestånd omfattar sjukhus, skolor, förskolor, lokaler för omsorgens verksamhet, administrativa lokaler m.m. Dina arbetsuppgifter I rollen som elanläggningsansvarig för teknikförvaltningen kommer du säkerställa att vi uppfyller alla regler för en elanläggning inom de olika verksamheterna. Det innebär: Fortlöpande och periodisk kontroll över anläggningarna. Ansvara för märkning, dokumentation och tillträde. Upprätta och uppdatera förteckning över anläggningar. Utforma och informera om skötsel och driftinstruktioner. Utveckla riktlinjer avseende elsäkerhet. Ansvara för att riskanalyser och egenkontroller görs på anläggningarna. Ansvara för att elsäkerhetsregelverk och direktiv följs. Vem är du? Du har utbildning inom området el på minst gymnasienivå. Du har flerårig erfarenhet inom området och är väl förtrogen med elsäkerhetslagen, förordningen samt elsäkerhetsföreskrifterna. Som person är du driven och nyfiken på att lära, har god samarbetsförmåga och förmågan att kunna kommunicera enkelt och tydligt. Du ska trivas med att arbeta i grupp men naturligtvis också kunna driva frågor självständigt. Du är noggrann, engagerad, utåtriktad och kan argumentera för dina idéer. För oss står kunden i centrum. Kundfokus och affärsmässighet är tillsammans med kvalitetsutveckling och resultatansvar nyckelord i arbetet. Stor vikt fästs vid personlig lämplighet där vilja till utveckling värdesätts. Om teknikförvaltningen Som en del av Region Gotland förvaltar och utvecklar teknikförvaltningen infrastruktur med hög driftssäkerhet och inriktning mot ett hållbart samhälle. Vi erbjuder även försörjningstjänster för Region Gotlands verksamheter. Tillsammans arbetar vi med medborgare, näringsliv och regionens verksamheter i centrum. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 6700 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.  Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

14 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Senior projektledare till OneCo

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Oneco. Om företaget: OneCo är en ledande leverantör av servicetjänster inom teknisk infrastruktur. Deras ambition är att vara en god bidragsgivare i den utveckling och förändring som kommer till följd av det gröna skiftet och digitaliseringen. Det gäller användning av energi och produkter på ett klimatvänligt sätt, men även teknik för att förnya, förenkla och förbättra värdeskapande och innovation på ett hållbart sätt. OneCo bygger fibernät, WiFi- och mobilnät och arbetar i nära samarbete med energibolag inom mätning, distribution och datainsamling. OneCo har idag 3000 anställda internationellt och i Sverige cirka 500 medarbetare. De agerar ofta som länk mellan operatörer, energibolag, slutanvändare och leverantörer. Kunderna är internationella bolag, lokala företag, kommuner, elnätsbolag, fiberföreningar, nätägare och konsumenter. På OneCo blir du en del av ett härligt gäng som har ett flexibelt arbetssätt och möjlighet att arbeta på distans är självklart. På OneCo har de friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, möjlighet att löneväxla till pension, ersättning för läkarvård och sjukvårdande behandlingar samt ersättning för receptbelagd medicin upp till högkostnadsskyddet. De har även rabatterade gruppförsäkringar som du har möjlighet att teckna. Arbetsuppgifter: I rollen som projektledare har du en bred roll som projektledare inom Onecos teknikområde om- och nybyggnation av ställverk upp till 420 kV. I rollen ingår att projektera och att vara behjälplig med framtagande av anbud mot kund. Du ansvarar för att framgångsrikt driva projekt i mål med god ekonomi och nöjda kunder. Kundkontakter och resor är en naturlig del av arbetet och du rapporterar till affärsområdeschef på Kraftteknik. I ditt arbete ingår bland annat: • Samordna och leda projekt inom ställverk • Projektera och kalkylera projekt • Noga läsa in dig på avtal och se att de efterföljs • Upprätta budget, tidplan och prognoser för projektet • Beställa material och koordinera materielleveranser • Kontakt med ledande montör och tekniker i fält • Granska och kommentera ritningsunderlag • Leverera projektdokumentation som exempelvis arbetsmiljöplaner • Styra och leda tillgängliga projektresurser • Delta i möten med kunder, underentreprenörer och leverantörer samt skapa goda relationer • Delta i internt utvecklingsarbete • Vara drivande i framtagandet av nya arbetsmetoder och arbetssätt Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Erfarenhet av en liknande roll som projektledare inom ställverk • Goda kunskaper i engelska och svenska, i tal och skrift • B-körkort För att lyckas i rollen är det viktigt att du är noggrann, självgående och inte räds för att fatta beslut. Du kan hantera stressiga situationer och söker lösningar på frågor och problem som dyker upp. Som person är du ödmjuk, bra på att samarbeta och skapar produktiva relationer med kollegor, kunder och samarbetspartners. Du är flexibel och har inga problem med att växla mellan större projekt och snabba oplanerade uppdrag. Vidare så har du goda kunskaper i det svenska och engelska språket och en god kommunikativ förmåga. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Plats: Rosersberg, Stockholm (resor ingår i tjänsten) Hybridtjänst (rätt person är viktigare än att man behöver vara på kontoret i Rosersberg varje dag) Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

14 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024