Mechanical Engineer Battery Integration

Why should you want this job? Your knowledge and previous experience of integrating HW-systems in complex environments will be a cornerstone of helping us building something new. You see electrification and battery technology as the future, and you would like to be a part of making this happen. At Knightec we aim to be a partner to our customers, and we are currently in the progress of creating teams in order to cover every aspect of the transition to electrified transport solutions. You will be a part of one of those teams. You see yourself as a lead engineer with the ability to share your knowledge with your team members. You have a holistic approach, but you will still be able to be hands-on with design and engineering. You don’t want to walk away from technology just yet. The keyword will be collaboration. Cross-functional teams created to solve problems, rather than picking the problem for an already existing team. Products and business areas will differ, but the red thread will be working with Batteries and energy storage products. Build a career that you can be proud ofAt Knightec your development is our development. What we offer you is not a laid-out road for you to walk down. We do things a bit differently. You are in control of your development, no matter which path you want to take. If it's to reach a new role in the future or a specific technology, we will be there to help you move forward. You will be surrounded by people that care. Not just about the project and technology, but about each other. We do it as a team. That's the way forward. Skills you need to bring Proven experience in integrating hardware systems in complex environments including cross-functional work and close contact with external suppliers. Have a holistic view and the tools to create a time-plan and to break it down into deliverables preferable acc. to SAFe methodology. Good understanding of requirements (legal, durability, vibrations, ergonomics, heat, etc) and the knowledge of how to prioritize and balance between these areas. Skilled in CAD (Catia V5 or/and CREO). Fluent in Swedish and English. One Knightec Knightec is a new breed in the art of engineering with over 950 colleagues in locations around Sweden. We are consultants with our soul in digitalization who strive forward together.

14 maj 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
Fastighetsförvaltare

I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Förvaltningsenheten Till förvaltningsenheten söker vi nu dig som vill jobba med att utveckla Regionens fastighetsbestånd till gagn för alla Gotlands medborgare. Du kommer tillhöra en flexibel och framåt grupp som sätter kunden i fokus. Region Gotlands Byggnadsbestånd omfattar sjukhus, skolor, förskolor, lokaler för omsorgens verksamhet, administrativa lokaler med mera. Till förvaltningsenheten söker vi nu en fastighetsförvaltare. Dina arbetsuppgifter Som förvaltare är du ansvarig för delar av våra fastigheter och kontakten med våra kunder och brukare. I dina uppgifter ingår att möta kundernas/hyresgästernas behov av service och stöd i alla typer av lokalfrågor. Tillsammans med våra hyresgäster utvecklar och anpassar vi Region Gotlands fastigheter. I rollen företräder du förvaltningarna vid extern inhyrning samt är beställare vid byggprojekt. Du har även budgetansvar för driften och ser till att lagar och förordningar följs. Ekonomiska frågor är en stor del av arbetet varför god ekonomisk kunskap är ett krav i tjänsten. Då du verkar som beställare av fastighetsskötseln och ansvarar för kvalitetssäkringen, kommer du att kunna påverka utvecklingen av fastighetsdriften och om/tillbyggnader. Som en av sex förvaltare kommer du att arbeta tillsammans med kompetenta medarbetare inom enheten. Arbetet är omväxlande med nya utmaningar hela tiden. Vi ser kompetensutveckling som en viktig framgångsfaktor i våra team och vill att du ska kunna utvecklas tillsammans med oss. Vem är du? Du som söker har utbildning inom ekonomi eller fastighetsjuridik eller lämplig utbildningsbakgrund och yrkeserfarenhet från området. Har du förhandlingsvana är det meriterande. Meriterande är också om du har erfarenhet inom fastighetsbranschen inom förvaltning. Som person är du driven och nyfiken på att lära, har god samarbetsförmåga och förmågan att kunna kommunicera enkelt och tydligt. Du ska trivas med att arbeta i grupp men naturligtvis också kunna driva frågor självständigt. Du är noggrann, engagerad, utåtriktad och kan argumentera för dina idéer. För oss står kunden i centrum. Kundfokus och affärsmässighet är tillsammans med kvalitetsutveckling och resultatansvar nyckelord i arbetet. Stor vikt fästs vid personlig lämplighet där vilja till utveckling värdesätts Om teknikförvaltningen Som en del av Region Gotland förvaltar och utvecklar teknikförvaltningen infrastruktur med hög driftssäkerhet och inriktning mot ett hållbart samhälle. Vi erbjuder även försörjningstjänster för Region Gotlands verksamheter. Tillsammans arbetar vi med medborgare, näringsliv och regionens verksamheter i centrum. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 6700 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.  Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

14 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Laboratorieingenjör

Tycker du om att jobba med metod- och processutveckling, kunna bidra till förbättringar och vill göra det i nära samarbete med kunniga kollegor? Då kommer du trivas hos oss! Tjänsten innebär inte bara att du kommer få en helhetsförståelse för hela analysprocessen, utan även ha en varierande vardag där initiativ och idéer välkomnas. Cyclife Sweden AB är ett bolag inom EDF-koncernen (Electricitet De France), en av världens största arbetsgivare och en tung aktör inom energisektorn. Cyclife är i en stor tillväxtfas och bedriver kärnteknisk verksamhet vid Studsviksområdet utanför Nyköping och är dag ett bolag med drygt 180 anställda. Företaget har världsunik specialistkompetens rörande avveckling av radiologiska anläggningar och hjälper sina kunder att minimera miljöpåverkan från deras radiologiska verksamhet. Den svenska anläggningen är belägen i skärgården utanför Nyköping. Cyclifes ambition är säkerhet kombinerat med långsiktigt ansvar för människor och miljö samt att skona våra naturresurser genom en hög grad av återvinning. Mer information ges vid personlig kontakt. Analyslabbet på Cyclife ansvarar idag för att utföra en mängd olika radiologiska analyser, både för myndighetskontroll samt interna och externa kunder. Analyslabbet är en del av Affärsområdet Engineering och Technical Support och är en viktig del av den tekniska expertisen på Cyclife. Vi satsar framåt och har en spännande tid framför oss, med ökat fokus på innovation och utveckling. Typiska arbetsuppgifter: · Beredning av prover · Analys · Utvärdering och granskning · Resultatrapportering · Egenkontroll och rapportering av identifierade brister i metoder och processer · Deltagande i förbättringsgruppens arbete · Allmänt förekommande laboratoriearbeten Krav för tjänsten: · Högskoleutbildning inom labb/analytisk kemi/fysik, alt. flerårig motsvarande yrkeserfarenhet. · God datorvana av framför allt Office och Microsoft 365 · Svenska flytande i tal och skrift · Engelska i tal och skrift · Körkort B-behörighet Meriterande: · Systemvana LIMS · Systemvana APEX · Kunskaper i ISO 17025 · Tidigare erfarenhet inom kärnkraftsindustrin För att passa för rollen krävs det att du är strukturerad, noggrann och självgående. Vi ser det som optimalt att du dessutom är kommunikativ och prestigelös. Då vi löser problem varje dag är det viktigt att du har en god problemlösningsförmåga och tycker om att samarbeta i ett team för att lösa dem tillsammans, även om vissa arbetsuppgifter utförs självständigt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Våra förmåner: · Maximerat friskvårdsbidrag på 5000 kr · Sex arbetsfria dagar utöver de röda dagarna · Arbetstidsförkortning 24 timmar per år · Förskottssemester · Subventionerat lunchpris på lokal restaurang · Laddstolpar för elbil och laddhybrid Anställningsvillkor: Placeringsort: Studsvik utanför Nyköping, arbete utförs på plats Tjänstgöringsgrad: Heltid, tillsvidareanställning med inledande sex månaders provanställning Tillträde: Augusti eller enligt överenskommelse Ansökan: Denna rekryteringsprocess innehåller bakgrundskontroll som sammanställer tidigare offentligt brottsregister. Bakgrundskontrollen består av offentlig information som hanteras konfidentiellt. Det genomförs även en säkerhetsintervju där ekonomisk stabilitet är ett krav. Detta är obligatoriskt för alla rekryteringsprocesser hos Cyclife Sweden AB. Intresserad? Urval sker löpande, varmt välkommen med eventuella frågor till tillförordnad ansvarig Jonna Kortelainen på telefon 076-000 93 90. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så skicka in din ansökan redan idag.

14 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Produktionstekniker

Vi söker nu får vår kunds räkning en Produktionstekniker som kommer att tillhöra vår kunds team som ansvarar för maskinparken. I rollen arbetar du med fyra fokusområden; HSE, drift, förbättringar samt utveckling och din uppgift är att utveckla maskiner och arbetssätt med säkerhet, produktivitet och kvalitet i fokus. Teamet supporterar produktionslinjerna och tillhandhåller linjespecifika verktyg såväl som instruktioner. HSE är vår högsta prioritet och mycket fokus läggs på att förebygga och minimera riskerna i vår produktion samt genomföra riskbedömningar. Att förbättra produktivitet och tillgänglighet i produktion är ett annat prioriterat område i denna roll. Tjänsten innebär mycket samarbete med övriga avdelningar, du sitter med i en del utvecklingsprojekt och har även ansvar för mindre investeringsprojekt. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Förebyggande HSE-arbete samt innovation inom maskinsäkerhet Utveckling och kvalitetsförbättringar Driftförberedelser Optimering av maskiner samt arbetssätt Investeringsprojekt Dokumentation, ekonomiska kalkyler och offertförfarande Konsultens erfarenhet: Produktions- eller maskinteknisk utbildning alt. civilingenjörsutbildning inom maskinteknik Erfarenhet och/eller utbildning inom maskinsäkerhet Kunskaper inom CAD, SolidWorks eller liknande Talar och skriver flytande svenska samt engelska För att trivas i rollen som produktionstekniker har du ett starkt driv att lösa dina arbetsuppgifter på ett strukturerat och kreativt sätt. Du har förmågan att hantera flertalet olika uppgifter parallellt och trivs i en organisation med högt tempo och höga krav på leverans och kvalité. Du är en utpräglad team player som bidrar till att bibehålla vårt goda samarbete och klimat både inom avdelningen likväl som i övriga organisationen. Är du intresserad av det här jobbet? För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos oss samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem på hemsidan. Vi går igenom urvalet löpande. För frågor går det bra att kontakta Emil Borgman 0734-32 03 17 eller [email protected]. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

14 maj 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Senior DevSecOps Engineer

"Founded in 1927, the Volvo Group is committed to driving prosperity and shaping the future landscape through sustainable transport, mobility, and infrastructure solutions. By offering trucks, buses, construction equipment, power solutions for marine and industrial applications, financing and services that increase our customers’ uptime and productivity.  Our headquarters are in Gothenburg, Sweden. Volvo Group shares are listed on Nasdaq Stockholm." This will be us - your new colleagues Join our team in the Vehicle Software-R&D Department, in the Digital and IT division. Here, we take responsibility to provide digital solutions and applications to support all areas of development (R&D) across the Volvo Group. Your expertise and enthusiasm are warmly welcomed as we work together to drive innovation and excellence. We are now recruiting CICD engineer(s) for our amazing highly skilled CI/CD team. Our team is a fledgling platform and enablement team. We maintain (and help developers at R&D to maintain their instances of) various services and applications. We also help developers use these in smarter/better ways by providing guidance and support. Ultimately, our goal is to understand and anticipate developer needs within Volvo Groups different R&D areas, supply them with a platform of tools they need, and guide users to use those tools to their full potential. To that end, we're looking to improve the way we work as a team, how we interface with the developers depending on us and how we provide/maintain the platform to make it a better experience for all involved. Responsibilities: Our department works in a collaborative environment, we prioritize open communication and teamwork. The content is guided by the Digital Product Owner (DPO) and we align our work with stakeholder and architect input. Our focus is on developing the right product functionality, grounded in a deep understanding of our users and their needs. We work in an agile setup and in program increments across the whole department. This allows us to align the roadmap with business needs. We take ownership of our work, ensuring accountability for features that meet our Definition of Done, collaboratively defined with stakeholders.  From design to deployment, we own the entire product lifecycle, emphasizing transparent communication and knowledge sharing. Innovation is encouraged, and we strive to become experts in our field. With a growth commitment in the team, we aim for a cross-functional, T-shaped team, prioritizing product quality and security while continuously seeking improvement. Qualifications: We are seeking a senior individual who has several years of experience working in DevSecOps, a commitment to automation, continuous improvement, and a strong dedication to collaborative teamwork.  We are looking for you who has:  * Passion for DevSecOps, way of working, automation, continuous improvements, and a strong sense of team collaboration. * Experience in maintaining a fully automated CI build processes. * Cloud/Azure experience. * Knowledge in artifact management, source code management, automation tools, code coverage, monitoring with a focus on security and cloud. This involves tools such as: JFrog Artifactory, GitHub Enterprise, Jenkins, Klocwork, Black Duck and ELK stack. * Experience in infrastructure as code. * Knowledge and experience with container technologies. * Be proficient in script writing and source code interpretation such as Python, Bash and also other script languages. * Experience in working with 'code quality and compliance’, such as ISO 26262 requirements, is highly valued.  * Possess a deep understanding of software development processes, including Agile and Scrum methodologies.  Also, you should be adept at managing infrastructure assets, encompassing  networks, servers, operating systems, and databases. Your skills should extend to installing, configuring, operating, and monitoring CI/CD pipeline tools, as well as monitoring software security pipeline tools and cloud computing platforms.  You should have experience with large-scale data processing tools and be capable of creating and maintaining fully automated CI build processes. We value communication, transparency, a growth mindset, and openness to innovation as key attributes for success in our team. If you are passionate about product development and want to join a dynamic team that is making a difference for Volvo Groups different R&D teams, we encourage you to apply. The offices are based in Gothenburg, Sweden. We are running on a flexible work arrangement, where we expect the successful candidate to be able to come into the office a few times a week. We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail.  Group Digital & IT is the hub for digital development within Volvo Group. Imagine yourself working with cutting-edge technologies in a global team, represented in more than 30 countries. We are dedicated to leading the way of tomorrow’s transport solutions, guided by a strong customer mindset and high level of curiosity, both as individuals and as a team. Here, you will thrive in your career in an environment where your voice is heard and your ideas matter.

14 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Underhållsansvarig

Om jobbet Är du redo att vara en nyckelperson i skapandet av en toppmodern produktionsanläggning? MTC Powder Solutions AB, en världsledande producent av pulvermetallurgiska produkter, söker nu en engagerad och drivande Underhållsansvarig. I denna nyckelroll kommer du att vara ansvarig för att optimera och utveckla driftsäkerheten och tillgängligheten för vår maskinpark. Vi är på väg mot spännande tider med en helt ny anläggning i Hallstahammar. Vår vision är tydlig - att vara ledande inom pulvermetallurgi och driva våra processer framåt med den senaste tekniken. Nu är vi på jakt efter en Underhållsansvarig som vill bli en del av vårt entusiastiska team och vara med och forma vår framtid. Om MTC Powder Solutions AB MTC Powder Solutions AB är en del av Metal Technology Co, Japan, och har en gedigen erfarenhet av att tillverka kritiska komponenter för en rad krävande branscher världen över. Med vår långa historia av att leverera högkvalitativa produkter och vår fortsatta strävan efter innovation är vi rustade att möta dagens utmaningar och hjälpa våra kunder att uppnå sina mål för framtiden. Vi står för en omsättning på ca 200 MSEK och har för närvarande närmare 70 anställda, och med den nya anläggningen i Hallstahammar tar vi nästa steg mot att säkerställa vår fortsatta framgång. Din roll Du kommer att vara spindeln i nätet när det gäller att bygga och driva vårt underhållssystem för den nya maskinparken. Din uppgift är att se till att våra maskiner och utrustning hålls i toppskick genom att utveckla och implementera effektiva underhållsrutiner. Genom att vara både teknisk expert och administrativt skicklig kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa att vår produktion löper smidigt och effektivt. Dina kvalifikationer Med dina 3-5 års erfarenhet av underhållsarbete, inklusive skapande och hantering av underhållssystem, är du redo för denna utmaning. Din starka tekniska kompetens och förståelse för maskiner, tillsammans med din förmåga att hantera administrativa uppgifter, gör dig till den perfekta kandidaten för rollen. Dessutom är utbildning inom underhållsfrågor meriterande, och din förmåga att kommunicera på både svenska och engelska är en klar fördel. Vi erbjuder Denna roll ger dig möjlighet att vara en del av den senaste tekniken inom pulvermetallurgi och forma vår anläggning från grunden. Du kommer att arbeta i ett ambitiöst och framgångsrikt team där din insats spelar en avgörande roll för vår fortsatta tillväxt och framgång. Konkurrenskraftiga förmåner och möjligheter till vidareutveckling och karriärmöjligheter väntar på dig hos oss. Ta chansen att bli en del av vårt team och forma framtiden för Modern Teknik. Välkommen med din ansökan redan idag och bli en del av vår fortsatta framgångssaga!

14 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Team Leader Global Process Engineer for product introductions

Do you want to be an important part of Scania's future? Scania is now undergoing a transformation from being a supplier of trucks, buses and engines to a supplier of complete and sustainable transport solutions. The Final assembly is a crucial part of this transformation as Scania’s success is depending on the exciting changes and challenges linked to the new product introductions. Do you want to be part of this journey and cooperate with final assemblies in Europe and South America as a global process engineer ? Then now is your chance! Our business Our global process engineering group is included in a project organisation that is responsible for introducing product changes for trucks, buses and cabs. The organisation goals is to secure new product introductions with zero disturbance at our final assemblies in Södertälje, Anger, Zwolle, Sao Paulo, Poland and at Scania owned KD-workshops around the world. Our contribution to reach those targets is to secure that all new products that are being developed fulfils our production targets, possible to assemble in our global master sequence and develop assembly tools in order to industrialize the new products at Scania. Your assignment: Working as a Team leader within global process engineer, you are a technical spider in a large web that spins across R&D, purchasing, external suppliers, aftermarket and the production units. You have an important role in the development of both the product and the process where the end user is always the focus. Your main task will be to support and coach your teams in the process of shaping the product and the process so that it is as easy to assemble as possible. This means close cross-functional work together with many functions such as R&D, external suppliers and of course the chassis workshops in Europe and South America. You work with requirements for new assembly tools and equipment as well as the development of the global assembly sequence. In every step, we work to achieve our ergonomics, quality and productivity goals. The work takes place in project form where we dynamically discuss possibilities and solutions with designers, technicians and installers. The group consists of approx. 18 engineers in different roles and the work has a strong international character with continuous rotation of employees from the global final assembly factories. We have a very exciting time ahead of us with ongoing projects and upcoming major introductions in electrification. The task is becoming increasingly challenging as the future demands faster introductions and more complex products. At the same time, the demands for efficient assembly with better ergonomics and quality are also increasing. Your profile We are now looking for someone who has a an interest in technology and wants to work with process and product development in a global environment. We believe that you are a strong team player that likes to take responsibility and is driven to challenge yourself. You like to work structured aand can easily adapt to new circumstances. The role require good collaboration and communication skills. We see that you have a university or civil engineering education or equivalent experience within relevant area. We demand that you have 8-9 years of experience in Scania Production technology or other relevant areas within Scania. The position requires good knowledge of English. Does this sound interesting? Do you have any questions? Please contact Charles Tegnér, Head of Global Process Engineering, [email protected] We offer A stimulating and developing work with competent employees where cooperation and job satisfaction comes first. We believe that our employees are our most important resource that we want to give the possibility to grove and prosper. This is just a bit of what we offer as group beyond the benefits you will have as employee at Scania. Application Your application must include a personal letter, CV, and grades. Scania is using tests as a part of the recruitment process. A background check may be done for this position. Selection and interviews will take place on an ongoing basis. Apply via scania.com/career as soon as possible, but not later than 2023-05-28. Job Id XXXXX. A warm welcome with your application today! Scania is a world-leading provider of transport solutions. Together with our partners and customers we are driving the shift towards a sustainable transport system. In 2020, we delivered 66,900 trucks, 5,200 buses as well as 11,000 industrial and marine power systems to our customers. Net sales totalled to over SEK 125 billion, of which over 20 percent were services-related. Founded in 1891, Scania now operates in more than 100 countries and employs some 50,000 people. Research and development are mainly concentrated in Sweden. Production takes place in Europe and Latin America with regional product centres in Africa, Asia and Eurasia. Scania is part of TRATON GROUP. For more information visit: www.scania.com.

14 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Projektör inom fjärrvärme till AFRY

Är du en handlingskraftig och analytisk person som älskar konstruktion? Nu har du den unika chansen att bli del av ett glatt gäng och samtidigt vidare utveckla din karriär hos en av Sveriges bästa arbetsgivare. Stämmer detta in på dig? Vänta inte med din ansökan! VEM ÄR DU? Om du är en person med stark kommunikativ förmåga och en passion för dynamiska arbetsdagar, kommer du att trivas i denna position. Du får chansen att bygga relationer med både kunder och kollegor, samtidigt som du driver dina uppdrag framåt med engagemang och framgång. Du är inte rädd för utmaningar, utan söker aktivt efter lösningar och ställer frågor när du behöver. Du har också en positiv inställning som smittar av sig på andra. Du vågar och gör! För att lyckas i rollen bör du ha: •Minimum av 2 års erfarenhet som konstruktör/projektör inom fjärrvärme eller ledningar i mark (t.ex VA, el, gas etc) •Eftergymnasialutbildning inom maskin, energi och miljö, byggteknik (inriktningen VA), konstruktion eller annat relevant område •BAS – P •AutoCAD •Flytande svenska •Körkort B Meriterande för tjänsten är om du har: •Flytande engelska •Bakgrund som konsult •Gått kurs eller utbildning inom fjärrvärme OM TJÄNSTEN Som konstruktör hos AFRY kommer du att arbeta i gruppen "District Heating and Cooling" som erbjuder konsulttjänster inom projektering av energisystem. I denna grupp får du chansen att bidra till en bättre miljö och ett mer hållbart samhälle, där just energisystemen är en viktig komponent! Du kommer arbeta med uppdrag mot Stockholms och Mälardalens främsta energibolag. Du kommer sitta mestadels inhouse hos AFRY dock platsbesök kan förekomma. För denna tjänst kan du utgå från ett AFRY kontor men rapporter till gruppchef som sitter i Stockholm. Exempel på några arbetsuppgifter är: •Konstruktion i AUTOCAD •Hållfasthetsberäkningar •Dimensionering •Samordning av ledningar •Platsbesök för startmöten, inmätningar, etc. OM AFRY AFRY är ett internationellt teknikkonsultbolag och är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. AFRY har över 19 000 medarbetare och kontor i 50 länder. De är experter inom områdena infrastruktur, industri och energi. De arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer där de har en uttalad strategi inom just hållbarhet och transformativa segment. OM FRAMTIDEN AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget. Denna rekryteringsprocess kommer att bestå av följande steg: •CV-granskning utifrån skallkrav och meriterande. •Kortare telefonavstämning. •Kompetensbaserad intervju med Framtiden. •Referenstagning. •Slutintervjuer med AFRY. VILLKOR Start: augusti/september 2024 Ort: flexibelt - Gävle, Linköping, Norrköping, Örebro, Karlstad, Västerås Omfattning: Heltid, kontorstider med möjlighet till flex och hybrid Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot din ansökan!

14 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Projektör inom fjärrvärme till AFRY

Är du en handlingskraftig och analytisk person som älskar konstruktion? Nu har du den unika chansen att bli del av ett glatt gäng och samtidigt vidare utveckla din karriär hos en av Sveriges bästa arbetsgivare. Stämmer detta in på dig? Vänta inte med din ansökan! VEM ÄR DU? Om du är en person med stark kommunikativ förmåga och en passion för dynamiska arbetsdagar, kommer du att trivas i denna position. Du får chansen att bygga relationer med både kunder och kollegor, samtidigt som du driver dina uppdrag framåt med engagemang och framgång. Du är inte rädd för utmaningar, utan söker aktivt efter lösningar och ställer frågor när du behöver. Du har också en positiv inställning som smittar av sig på andra. Du vågar och gör! För att lyckas i rollen bör du ha: •Minimum av 2 års erfarenhet som konstruktör/projektör inom fjärrvärme eller ledningar i mark (t.ex VA, el, gas etc) •Eftergymnasialutbildning inom maskin, energi och miljö, byggteknik (inriktningen VA), konstruktion eller annat relevant område •BAS – P •AutoCAD •Flytande svenska •Körkort B Meriterande för tjänsten är om du har: •Flytande engelska •Bakgrund som konsult •Gått kurs eller utbildning inom fjärrvärme OM TJÄNSTEN Som konstruktör hos AFRY kommer du att arbeta i gruppen "District Heating and Cooling" som erbjuder konsulttjänster inom projektering av energisystem. I denna grupp får du chansen att bidra till en bättre miljö och ett mer hållbart samhälle, där just energisystemen är en viktig komponent! Du kommer arbeta med uppdrag mot Stockholms och Mälardalens främsta energibolag. Du kommer sitta mestadels inhouse hos AFRY dock platsbesök kan förekomma. För denna tjänst kan du utgå från ett AFRY kontor men rapporter till gruppchef som sitter i Stockholm. Exempel på några arbetsuppgifter är: •Konstruktion i AUTOCAD •Hållfasthetsberäkningar •Dimensionering •Samordning av ledningar •Platsbesök för startmöten, inmätningar, etc. OM AFRY AFRY är ett internationellt teknikkonsultbolag och är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. AFRY har över 19 000 medarbetare och kontor i 50 länder. De är experter inom områdena infrastruktur, industri och energi. De arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer där de har en uttalad strategi inom just hållbarhet och transformativa segment. OM FRAMTIDEN AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget. Denna rekryteringsprocess kommer att bestå av följande steg: •CV-granskning utifrån skallkrav och meriterande. •Kortare telefonavstämning. •Kompetensbaserad intervju med Framtiden. •Referenstagning. •Slutintervjuer med AFRY. VILLKOR Start: augusti/september 2024 Ort: flexibelt - Linköping, Norrköping, Örebro, Karlstad, Västerås Omfattning: Heltid, kontorstider med möjlighet till flex och hybrid Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot din ansökan!

14 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Materialplanerare till Stora Enso Packaging

Vill du arbeta i koordinerande roll mot många olika kontaktytor i en internationell organisation? Har du erfarenhet av planeringsarbete och har goda Excel-kunskaper? Då är detta en perfekt utvecklingsmöjlighet för dig! För Stora Ensos räkning söker vi nu en framåtsträvande Materialplanerare till företagets Supply Chain-organisation. Om företaget Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial och träprodukter och med detta en del av bioekonomin. Stora Enso är även en av världens största privata skogsägare. Vi skapar värde genom våra koldioxidsnåla och återvinningsbara fiberbaserade produkter, som hjälper våra kunder att tillgodose behovet av förnybara och hållbara produkter. Stora Enso har cirka 20 000 medarbetare, och 2023 uppgick omsättningen till 9,4 miljarder euro. Divisionen Packaging Solutions är en förpackningskonverterare som tillhandahåller fiberbaserade förpackningsprodukter och -tjänster i premiumkvalitet, som används av ledande varumärken inom många olika branscher och användningsområden, inklusive detaljhandel, e-handel, färska livsmedel och industriprodukter. Divisionen erbjuder dessutom design- och hållbarhetstjänster som hjälper kunderna att optimera sin materialanvändning och logistik samt minska sina koldioxidutsläpp. Dina arbetsuppgifter I rollen som Materialplanerare har du det främsta ansvaret för materialtillgången i Jönköping. Du är därmed ansvarig för kontakten med material- och främst pappersleverantörer. Det innebär att du är drivande i dialogen med leverantörer för att säkerställa att produktionen har de material som behövs och för att ni ska kunna leverera produkter i tid till företagets kunder. Du koordinerar och planerar om material ska flyttas mellan olika siter för att säkerställa materialtillgången mot behoven i produktionen. Detta medför att du har kontinuerlig kontakt med övriga divisioner, produktioner och lager nationellt likväl som internationellt. Du blir en viktig del av ett kompetent team på fem planerare. Teamet sitter utspridda på tre fabriker, din placering kommer vara på den största svenska siten i Jönköping. I din roll samarbetar du dessutom med många interna funktioner som produktionsplanerare, ekonomiavdelningen, övriga materialplanerare, godsmottagning, materialutvecklingen och övrig del av Supply Chain-organisationen i Sverige. Din profil Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av planeringsarbete, gärna i ett producerande bolag. Det är viktigt att du har en gedigen förståelse för hur hela flödet i Supply Chain har olika påverkan på verksamheten. Du bör dessutom ha goda kunskaper i Excel och förväntas även ha mycket goda kunskaper i såväl tal som skrift i det svenska och engelska språket. För att trivas i rollen ser vi att du är en person som tar stort ansvar för dina åtaganden. Du driver självmant processer framåt genom att hålla god och kontinuerlig dialog med leverantörer likväl som interna funktioner. Därtill är du metodisk, noggrann och har en god struktur för att självmant ha överblick över materialplaneringen. Som person är du initiativtagande och motiveras av att ta fram förbättringar samt även genomföra dem. Gå med i oss på Stora Enso Packaging Solutions och bli en del av vår mångfaldiga arbetskultur. Vi värdesätter smidighet, mod och nyfikenhet och ger vår anställda befogenhet att agera och kliva utanför sin bekvämlighetszon. Genom att gå med i vårt team får du möjlighet att utforska nya perspektiv och utvecklas professionellt samtidigt som du bidrar till en mer hållbar värld, eftersom vi tror att allt som är gjort av fossila material idag kan göras av ett träd imorgon. Vi prioriterar våra teammedlemmars fysiska och psykiska välbefinnande för att hålla dig säker. Kom och väx med oss och sträva efter affärstillväxt samtidigt som vi gör en positiv påverkan på världen. Ansökningsförfarande I denna rekryteringsprocess samarbetar Stora Enso Packaging med Skill. Du är välkommen med din ansökan på skill.se. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Linda Algeskog på 036-18 82 96, [email protected] alternativt Maria Svensson på 076–6771288, [email protected] Vi ser fram emot din ansökan! Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

14 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024