Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats. Om rollen Mio Fastigheter är en del av Mio-koncernen och har ett tydligt uppdrag: att äga, förvalta och utveckla våra fastigheter för att skapa bästa möjliga förutsättningar för Mio-butikerna och deras kunder. Sedan den 1 maj 2025 har Mio växt kraftigt i samband med att merparten av våra franchisetagare överlåtit sina fastigheter och butiker till Mio-koncernen. Mio Fastigheter ansvarar därmed för cirka 50 fastigheter på totalt 350 000 kvm över hela Sverige. Som teknisk förvaltare spelar du en central roll för Mio Fastigheter, med ansvar för att säkerställa och optimera fastighetens tekniska skick. Du övervakar och optimerar tekniska system, ser till att underhållsplaner genomförs samt stöttar Mio-butikerna i fastighetsrelaterade frågor. För att möta tillväxten och vidareutveckla vår fastighetsportfölj söker vi nu en teknisk förvaltare med ansvar för fastigheter i vårt norra geografiska område. Ditt uppdrag Som teknisk förvaltare blir du en nyckelperson i Mio Fastigheter. Du ansvarar för att säkerställa fastigheternas tekniska funktion, värdeutveckling och långsiktiga hållbarhet. Du har ett helhetsansvar för den tekniska fastighetsdriften i din region och arbetar nära region- och butikschefer, driftentreprenörer och kollegor inom fastighetsförvaltning, ekonomi och projektledning. De huvudsakliga arbetsområdena är: - Ansvara för löpande fastighetsdrift utförs. - Stöd i fastighetsfrågor till Mio butikerna samt i de fall externa hyresgäster finns i fastigheten. - Ansvara för att myndighetskrav uppfylls. - Ansvara för upphandling och uppföljning av serviceavtal och entreprenader. - Genomföra energibesparande åtgärder i samarbete med energicontroller. - Ansvara för och planera samt genomföra underhållsåtgärder och underhållsprojekt. - Arbeta med mindre ombyggnads- och förädlingsprojekt samt vara tekniskt stöd vid större projekt. - Ansvara för driftbudget och resultatuppföljning i ”sina” fastigheter. - Felanmälan externa hyresgäster (ej Mio). Om dig Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av fastighetsförvaltning, gärna med teknisk inriktning. Du har god kunskap om hur man driver och utvecklar fastigheter på ett hållbart och affärsmässigt sätt, och är van att ansvara för drift, underhåll och myndighetskrav. Eftergymnasial utbildning inom fastighetsteknik, bygg, VVS eller liknande är meriterande, men din erfarenhet från praktiskt fastighetsförvaltningsarbete väger tyngst. Du har ett strukturerat arbetssätt, är affärsmässig och har ett naturligt intresse för både teknik och fastighetens långsiktiga värde. Erfarenhet från kommersiella fastigheter eller handelsfastigheter är ett extra plus. Tjänsten kräver B-körkort och innebär resor till de fastigheter som finns inom den geografiska regionen. Du är nyfiken, noggrann och van att självständigt driva ditt arbete framåt. Vi värdesätter teamorienterade kollegor där man bidrar till gruppen både socialt och genom erfarenhetsutbyte så vi söker dig som har lätt för att samarbeta. Som person är du lyhörd och tycker om att kommunicera både internt och externt. Vi är flexibla gällande placeringsort men ser fördelar med att ha någon av följande orter som utgångspunkt; Gävle, Sundsvall, Hudiksvall eller möjligen Borlänge och Falun. Rekryteringsperioden kan komma att dra ut på tiden givet semesterperioder. Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja som erbjuder möbler och inredning för alla hem, rum och stilar. I över 60 år har vi hjälpt våra kunder att skapa hem som de kan trivas i och vara stolta över. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån ett gemensamt koncept. Entreprenörskapet är en stark drivkraft i företagets kultur och bidrar med motivation, arbetsglädje och förändringsvilja. Viktiga värdeord är kunskap, passion, laget och affärsmässighet. Visionen att inspirera våra kunder att förnya sina hem driver utvecklingen framåt.
GreenIron är på en spännande resa för att minska klimatavtrycket från världens metall-, gruv- och tillverkningsindustrier. Vi söker nu en Produktionstekniker som vill vara en nyckelperson i vår satsning på att skapa långsiktigt samhällsvärde med fokus på hållbar värdeskapande. Är det du? Vår vision är att bli den mest respekterade och innovativa aktören inom koldioxidfri metall- och gruvindustri, genom att leda omställningen från en linjär till en cirkulär ekonomi. Som Produktionstekniker på GreenIron kommer du spela en central roll i att optimera, underhålla och utveckla våra produktionssystem. Du kommer arbeta nära operatörer, underhållsteam, projektledare och teknikavdelning samt bidra både operativt och strategiskt till våra gröna tekniska processer. Du utgår från Sandviken och blir en del av vårt produktionsteam, men kommer även arbeta tätt tillsammans med andra avdelningar inom företaget – framför allt Operations, Tech och Projects. Eftersom vi är ett grönt företag med lönsam hållbarhet i fokus är det en stor fördel om du har intresse för och erfarenhet av miljö- och hållbarhetsfrågor. Du rapporterar till platschef Anette Anderung. Ansvarsområden Driva och leda tekniska förbättringsinitiativ för att öka prestanda, tillförlitlighet och effektivitet i produktionssystemen Optimera och automatisera produktionsprocesser genom avancerad PLC-programmering och tillämpning av LEAN-metodik Felsöka och lösa tekniska problem för att minimera stillestånd och säkerställa hög tillgänglighet Säkerställa en säker, effektiv och kvalitativ produktion genom bästa praxis inom processteknik och arbetsmiljö Ge teknisk utbildning och praktiskt stöd till kollegor, främja kunskapsdelning och operationell excellens Arbeta med gassystem, elkraftinfrastruktur och automationsteknik i avancerade industriprocesser Samarbeta tvärfunktionellt med FoU, drift och projektteam för att driva innovation och ständiga förbättringar Stötta vårt arbetsmiljöarbete, som är starkt kopplat till vår företagskultur Bakgrund och erfarenhet Teknisk utbildning (företrädesvis inom el, automation eller maskinteknik) Erfarenhet som produktionstekniker eller operatör inom tillverkningsindustri Praktisk erfarenhet av gassystem, underhåll och automation (PLC) Maskinkännedom – truckvana är meriterande Förmåga att leda och delta i tekniska projekt Ett arbetssätt präglat av LEAN, säkerhet och strukturerad problemlösning En lagspelare som kan dela kunskap och erfarenheter för att gemensamt hitta bästa lösningen Flytande i svenska och engelska, andra språk är ett plus Du är naturligt nyfiken och proaktiv, med en stark drivkraft att förstå hur saker fungerar och hur de kan förbättras. Med en självgående inställning och ett helhetsperspektiv tar du ägandeskap för ditt arbete och bidrar ofta utöver ditt formella ansvarsområde. Du trivs med att lösa praktiska utmaningar och angriper problem både strukturerat och kreativt. Som en samarbetsinriktad lagspelare med positiv inställning värdesätter du gemensamma framgångar och bidrar med energi och pålitlighet i varje projekt du deltar i. Vad vi kan erbjuda dig På GreenIron blir du en del av ett banbrytande team som driver innovation inom gruv- och metallindustrin. Vår patenterade, fossilfria teknik har potential att kraftigt minska de globala koldioxidutsläppen. Genom att ansluta dig till oss kommer du bidra till att lösa några av världens mest akuta miljöutmaningar, samtidigt som du utvecklar dina färdigheter i en inkluderande och dynamisk arbetsmiljö som värdesätter innovation, samarbete och hållbarhet. Låter detta som en utmaning för dig? Ansök redan idag genom att skicka in ditt CV och besvara frågorna i ansökningsformuläret. Vi går igenom ansökningarna löpande, men med hänsyn till semestertider kan återkopplingen ta något längre tid än vanligt. Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Axel Hillelson på [email protected] Observera att vi genomför bakgrundskontroller som ett sista steg i vår rekryteringsprocess.*
We develop and manufacture turnkey energy storage solutions, based on lithium-ion battery technology. Our goal is to engineer technology that both stores and optimizes energy as we shift towards more efficient energy usage and renewable energy sources on a global scale. You’ll have the opportunity to work with exceptional engineers, scientists, developers and more to pave the way for the next big leap in the energy industry through our battery energy storage and optimization systems. About the job We are on the lookout for a Project Buyer with a technical and commercial mindset who wants to join us in our mission to create the best energy storage in the world. As a Project Buyer you will, together with your colleagues in the Sourcing team, have a key role in ensuring time to market and optimized BOM cost in product development projects and related indirect categories. With suppliers all over the world you will work in a truly international environment. You will Be responsible for Purchase order management, coordinate and secure material, optimize product life cycle cost as well as time to market and ensure value engineering. In collaboration with colleagues in Sourcing and RnD you will ensure and manage that preferred suppliers are chosen in product development projects RFQ management Handling purchasing requisitions of indirect material from our regional buyers and communicating with Requesters. Mindset for consolidating the standard consumable goods to our existing suppliers if it’s possible. Supporting the needs of indirect materials and services to stakeholders. Master data management - set up and maintain correct sourcing parameters in the ERP system (Business Central) Product cost control including follow-up and reporting/Design to cost Report and follow-up on related KPI's You have 3-5 years’ experience of operational purchase in a global manufacturing company Track record of delivering value in project-related sourcing and deep understanding of the commercial process with external suppliers Good knowledge of ERP systems, preferably Business Central Strong analytical skills and have successfully worked with system administration and master data. Who are you A good communicator and networker who easily creates trust & long-term relationships, both internally and externally We believe you have a solid technical interest, a commercial mindset, and a positive attitude. With a strong inner drive and the ability to take ownership of the tasks at hand you always maintain focus on results and with the know-how to deliver value to our company You are able to work individually as well as within a cross-functional global team with the highest standard To succeed in the role, you are analytical and thrive in a dynamic environment. We offer: Wellness contribution Five extra flexibility days Pension Kindly submit your application through the provided apply button in the advertisement on our careers page, as we are unable to accept any applications via email in compliance with the GDPR regulations. At Polarium, creating change in the energy industry starts with our team. We believe a diverse workplace brings creativity, innovation and better represents our customers, and the many communities they serve, around the world. A positive work-life balance is what supercharges our teamwork and a sustainable personal journey throughout our careers. Since Polarium launched in 2015, we’ve been on a mission to redesign the energy industry. We’re unlocking the massive potential of energy storage systems through our wide range of intelligent and digital services. Our passion for solving challenges is what drives our next generation of premium energy storage products in use on all continents and in all climate zones. Today, we power businesses, optimize energy usage, and reduce carbon dioxide emissions to create a cleaner future in energy. We look forward to receiving your application!
Tar du examen 2025 inom elkraft och vill kickstarta din karriär hos en av Sveriges bästa arbetsgivare? Nu har du chansen att jobba med spännande projekt kombinerat med att vara en del av vårt talangprogram framtaget för din personliga utveckling! Sök tjänsten redan idag! Om rollen Som junior elkraftsingenjör kommer du att arbeta med projekt inom samhällsviktig infrastruktur, däribland sjukhusmiljöer och andra verksamheter med höga krav på driftsäkerhet. Rollen är bred och innehållsrik – du får jobba med allt från projektering och utredning till konstruktion och planering av olika kraftlösningar. Det kan handla om att ta fram ellinjescheman, layoutförslag eller genomföra beräkningar och tekniska analyser. Du kommer också att vara delaktig i besiktningar, rapportering och avbrottsplanering, och i vissa fall använda CAD-verktyg för att visualisera lösningar, även om tyngdpunkten ligger på teknisk förståelse och problemlösning snarare än detaljerad ritningskonstruktion. Teamet du kliver in i består av nio personer med olika bakgrunder och lång erfarenhet av elkraft. Här finns en stark gemenskap och kultur av att hjälpas åt. Du får en mentor och ett tryggt stöd i början, men också förtroendet att ta egna initiativ och växa successivt i din yrkesroll. Din profil Vi söker dig som är nyfiken, driven och trivs i samarbete med andra. Du är flexibel, gillar problemlösning och vill utvecklas i en tekniskt bred roll där du får arbeta nära både kunder och kollegor. Du tar ansvar, är konsultmässig i din framtoning och vågar ta egna initiativ. Skallkrav •Högskole- eller civilingenjörsexamen inom relevant område •Flytande svenska och engelska i tal och skrift •B-körkort Talangprogrammet Framtidens talangprogram med AFRY Advanced Automation söker dig som har intresse för teknik, automation, el, elkraft och hållbarhet! Här får du både kompetensutveckling och gemenskap. Programmet är designat för att du som helt eller relativt nyutexaminerad skall ges goda förutsättningar att växa och trivas i starten av din konsultkarriär hos AFRY. I talangprogrammet kombinerar du ditt spännande arbete hos AFRY med utbildning. Dessutom går du programmet tillsammans med andra juniora kollegor från Göteborg, Trollhättan, Halmstad, Jönköping och Linköping, en fantastisk möjlighet att bygga ett internt nätverk med personer i samma fas. Du utvecklar både hard skills (exempelvis teknisk kunskap) och soft skills (som självledarskap). Det ingår även gemensamma aktiviteter och digitala fikastunder med de andra deltagarna, samt tillfälle att utbyta erfarenheter med seniora kollegor inom AFRY. Om AFRY AFRY är ett internationellt teknikkonsultbolag och är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. AFRY har över 19 000 medarbetare och kontor i 50 länder. De är experter inom områdena infrastruktur, industri och energi. De arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer där de har en uttalad strategi inom just hållbarhet och grön omställning. Att vara en lagspelare, visa nyfikenhet och våga vara modig representerar bolagets anställda. Här trivs du som vill vara med och skapa, bidra och bygga ett smartare samhälle. Här är det en självklarhet att du från och med din första arbetsdag kommer att bli omhändertagen och stöttad på din resa mot att bli ditt bästa jag. Det som krävs av dig är driv och engagemang! Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos AFRY. Villkor Start: Augusti 2025 Omfattning: Heltid 8-17 Ort: Trollhättan Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vill du ta dig an en ny jobbutmaning till hösten? Har du ett starkt intresse för Teknik och vill utvecklas inom roller som Test- eller Provningsingenjör? Nu förbereder vi inför höstens rekryteringar och tar gärna ett karriärssamtal för att diskutera potentiella möjligheter för just dig! Välkommen in med din ansökan! VAD VI KAN ERBJUDA DIG: Vi på Friday fungerar som en karriärspartner och är intresserade av att träffa dig med ett genuint intresse och kunskap inom IT- eller teknikområdet för att kunna matcha dig mot våra partnerföretag. Vi söker dig som är nyexaminerad eller som har något/några års erfarenhet inom IT- eller teknikbranschen. För att kunna matcha din kunskap, erfarenhet och önskemål jobbar vi med partnerföretag inom olika branscher, i olika storlekar och med olika teknikinriktningar. De finns placerade i hela västra Götaland. Vi erbjuder dig jobbmöjligheter inom bland annat medtech, fintech, automotive, aerospace, greentech och elektrifiering, inom det marina samt mycket mer! VI SÖKER DIG SOM: Har en eftergymnasial utbildning inom Teknikområdet. Oavsett om du är nyexaminerad eller redo för nästa steg i karriären finns vi här för dig! Vidare bör du: Kunna tala och skriva obehindrat på svenska samt engelska då den stora majoriteten av våra partnerföretag använder båda språken internt samt externt. Ha ett tekniskt intresse samt lätt att förstå och ta till dig ny teknik, nya tillvägagångssätt samt metoder. Det är även meriterande om du har något hobbyprojekt såsom meckar med bilar, motorer eller likande. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet och vi tror att du är en driven och initiativtagande person som fungerar likväl i team som självständigt. Det är meriterande om du har hobbyprojekt att visa upp och/eller relevant arbetslivserfarenhet. ÖVRIG INFO: Ansök genom att klicka på ”Sök tjänst”. Om du har en profil som vi tror passar något eller några av våra partnerföretag kommer vi slå dig en signal så kan vi prata vidare. Därefter bjuder vi eventuellt in dig på ett första karriärssamtal där vi får lära känna varandra bättre! OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?
Har du gedigen erfarenhet inom mätteknik och mängdreglering? Vill du ta nästa steg i din karriär & axla en nyckelroll på ett företag i framkant? Då vill vi höra mer om dig, ansök idag! I rollen som mätchef på våra större projekt har man det övergripande ansvaret för alla mätare samt har en tight dialog med övrig plastledning och är därmed en viktig faktor för projektens framgång. Utöver det dagliga arbetet med utsättning och inmätning vill vi att du har kunskaper i att arbeta med maskinmodeller i både 2d och 3d samt vana av mängdreglering. För att lyckas i rollen: Gedigen erfarenhet inom mätteknik Ledarskapserfarenhet med personalansvar Trigo Mätteknik erbjuder: Tillsvidareanställning Flexibelt arbete Variationsrika projekt Låter detta som rätt möjlighet för dig? Då ser vi gärna att du skickar din ansökan tillsammans med CV! I denna rekrytering samarbetar Trigo Mätteknik med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryterare David Nyrén, [email protected] / 070 290 51 16. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt.
Join our driven team at the Swedish Life Cycle Center as a Project Manager. The Swedish Life Cycle Center, hosted by Chalmers University of Technology, is a national competence center with about 500 life cycle experts. We work to advance and integrate life cycle action in all decision-making processes with the aim to enhance resource efficiency, promote a circular economy, and foster innovation. About Us The Swedish Life Cycle Center is located at the Department of Technology Management and Economics at Chalmers. The center is partner-driven and currently includes 16 partners representing industry, academia, and government agencies. Our mission is to promote and integrate the life cycle perspective into all decision-making processes. We enable skills development and knowledge sharing among our partners and host a unique network of companies, academia, research institutes, and public authorities. By fostering collaboration and progress, we aim to increase resource efficiency, promote a circular economy, and drive innovation. Job description We are now looking for a project manager who is passionate about sustainable development and wants to be part of a committed team working toward the vision: “accelerate sustainable transition through science-based life cycle action.” Our goal is to advance the field of life cycle thinking. In this important role, you will work closely with colleagues, partners, funders, and other stakeholders on projects that contribute to the development of the life cycle field. This could involve administrative support for ongoing research projects, leading working or expert groups, or running your own projects in the area. All project managers contribute to the development of the center and communication efforts, and most tasks are carried out within specific project frameworks. You will be employed at the Center's technical secretariat, where we support our partners in developing joint projects, forums for skill development and networking, and communication that reaches both partners and the wider public. The secretariat consists of two project managers, a director, a scientific leader, and a communications partner. Employment Terms Permanent employment, Full-time Qualifications We are looking for someone who: • Has a master’s degree in a relevant area e.g. industrial ecology, environmental science, sustainable development. • Has at least two years’ experience within relevant field, preferably project management within industry and/or research projects • Has experience working with life cycle assessment • Is proficient and have experience in both written and oral communication in English and Swedish • Has an interest and engagement for sustainable development and a collaborative mindset • Has a good strategic understanding of national and international developments within LCA and the life cycle perspective Merits: • Have experience in working in projects that involve diverse stakeholders • Have been involved in or have been leading project funding applications • Have experience in web administration and/or newsletter production As a person, you have a strong ability to collaborate with others and communicate effectively with colleagues and other partners. By being attentive and responsive, you are able to foster constructive dialogue. Furthermore, you have the capability to independently drive work and projects forward with a goal-oriented mindset. You are flexible and can adapt to changing circumstances as well as to different types of projects and tasks. Working at Chalmers Chalmers' core values – openness, respect, participation, diversity, and quality – shape our view of the work environment and our staff. We offer a stimulating workplace in an academic setting where students and staff are driven to create value for a sustainable future. Employee benefits include: • Flexibility to work remotely based on operational needs. • Up to seven weeks of vacation per year. • Collective agreement benefits including parental pay, sick pay supplements, medication costs, salary exchange, pension, earned days off, and flexible hours. • Wellness subsidy and one wellness hour per week during paid working hours. Learn more about our benefits and what it’s like to work at Chalmers. Application Procedure Applications should be labeled with your name and documents saved as PDF files as follows: • CV • • Other (optional: certificates, diplomas, etc.) In this application process you will asked to answer a few questions connected to the position. We will not take personal letters into consideration and kindly ask you not to include one. Application deadline: 2025-08-15 For questions, please contact: Maria Rydberg, [email protected] (15-18 July and 6-15 August) Anna Wikström, [email protected] (during 25 June and 4 July) *** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. *** Chalmers tekniska högskola i Göteborg forskar och utbildar inom teknik och naturvetenskap på hög internationell nivå. Universitetet har 3 100 anställda, 10 000 studenter och utbildar ingenjörer, arkitekter och sjöbefäl. Med vetenskaplig excellens som grund utvecklar Chalmers kompetens och tekniska lösningar för en hållbar värld. Genom globalt engagemang och entreprenörsanda skapar vi innovationskraft, i nära samarbete med övriga samhället. Chalmers grundades 1829 och har än idag samma motto: Avancez – framåt.
Swedish Life Cycle Center, vid Chalmers Tekniska högskola, är ett kompetenscentrum med cirka 500 experter inom livscykelområdet. Vi arbetar för att främja och integrera livscykeltänkande i alla beslutsprocesser med målet att öka resurseffektiviteten, främja en cirkulär ekonomi och driva innovation. Om oss Swedish Life Cycle Center är placerat vid institutionen för Teknikens ekonomi och organisation på Chalmers. Centret är partnerdrivet och har i dagsläget 16 partner som representerar industri, akademi och myndighet. Vårt uppdrag är att arbeta för att främja och integrera livscykelperspektivet i alla beslutsprocesser. Vi möjliggör kompetensutveckling och kunskapsdelning bland våra partners och är värd för ett unikt nätverk av företag, akademi, forskningsinstitut och myndigheter. Genom att främja dessa samarbeten och framsteg strävar vi efter att öka resurseffektiviteten, främja en cirkulär ekonomi och driva innovation. Beskrivning av tjänsten Vi söker nu en projektledare som brinner för hållbar utveckling och som vill bli en del av ett engagerat team som arbetar mot visionen” accelerate sustainable transition through science-based life cycle action”. Vårt mål är att driva livscykelområdet framåt. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du kommer att ha en viktig roll där du, i nära samarbete med kollegor samt partners, finansiärer och andra intressenter, arbetar i projekt som bidrar till utvecklingen av livscykelområdet. Detta kan innebära att administrativt stödja pågående forskningsprojekt, leda arbets- och expertgrupper eller driva egna projekt inom området. Alla projektledare bidrar till utvecklingen av centrumet och till kommunikationsinsatser, och de flesta arbetsuppgifter genomförs specifikt i projektform. Du kommer att vara anställd vid Centrats tekniska sekretariat, där vi stödjer våra partners i att skapa gemensamma projekt, arenor för kompetensutveckling och nätverkande samt kommunikation som når både partners och en bredare publik. Sekretariatet består av två projektledare och en föreståndare, en vetenskaplig ledare och en kommunikationspartner. Anställningsform Tillsvidareanställning på heltid. Kvalifikationer Vi söker dig som: • Har en masterexamen inom ett relevant område, t.ex. industriell ekologi, miljövetenskap eller hållbar utveckling • Har minst två års erfarenhet inom relevant område, gärna projektledning inom industri och/eller forskningsprojekt • Har erfarenhet av att arbeta med livscykelanalys (LCA) • Är skicklig och har erfarenhet av både skriftlig och muntlig kommunikation på engelska och svenska • Har ett intresse för och engagemang i hållbar utveckling samt ett samarbetsinriktat arbetssätt • Har god strategisk förståelse för nationella och internationella utvecklingar inom LCA och livscykelperspektivet Det är meriterande om du också: • Har erfarenhet av att arbeta i projekt med olika typer av intressenter • Har varit involverad i eller lett ansökningar om projektfinansiering • Har erfarenhet av webbadministration och/eller produktion av nyhetsbrev Som person har du en god förmåga att samarbeta med andra och kommunicera effektivt med kollegor och andra partners. Genom att vara lyhörd skapar du förutsättningar för en konstruktiv dialog. Du har dessutom förmågan att självständigt driva arbete och projekt framåt med ett målinriktat arbetssätt. Du är flexibel och kan anpassa dig till förändrade omständigheter samt till olika typer av projekt och arbetsuppgifter. Att arbeta på Chalmers Chalmers värdeord: öppenhet, respekt, delaktighet, mångfald och kvalitet, genomsyrar synen på vår arbetsmiljö och våra medarbetare. Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats i en akademisk miljö, där studenter och medarbetare drivs av att skapa värde för en hållbar framtid. Våra förmåner för anställda omfattar bland annat: • Flexibilitet att arbeta på distans med hänsyn till verksamhetens behov. • Semester upp till sju veckor per år. • Kollektivavtal med föräldralön, sjukpenningtillägg, läkemedelskostnader, löneväxling, pension, inarbetade dagar samt flextid. • Friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimma varje vecka under betald arbetstid. Här kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta på Chalmers. Ansökningsförfarande Ansökan ska vara märkt med namn och dokumenten sparas som PDF-filer enligt nedan: CV Övrigt (valfritt) Eventuella intyg, betyg etc. I denna rekryteringsprocessen kommer du att få svara på ett antal urvalsfrågor kopplat till tjänsten. Vi kommer inte att ta hänsyn till personliga brev och ber dig därför att inte bifoga ett sådant. Sista ansökningsdag: 2025-08-15 Vid frågor, vänligen kontakta Maria Rydberg, [email protected] (15-18 juli och 6-15 augusti) Anna Wikström, [email protected] (mellan 25 juni och 4 juli) *** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. *** Chalmers tekniska högskola i Göteborg forskar och utbildar inom teknik och naturvetenskap på hög internationell nivå. Universitetet har 3 100 anställda, 10 000 studenter och utbildar ingenjörer, arkitekter och sjöbefäl. Med vetenskaplig excellens som grund utvecklar Chalmers kompetens och tekniska lösningar för en hållbar värld. Genom globalt engagemang och entreprenörsanda skapar vi innovationskraft, i nära samarbete med övriga samhället. Chalmers grundades 1829 och har än idag samma motto: Avancez – framåt.
Vill du ta dig an en ny jobbutmaning till hösten? Har du ett brinnande teknikintresse med en utbildningsbakgrund inom Elektroteknik? Nu förbereder vi inför höstens rekryteringar och tar gärna ett karriärssamtal för att diskutera potentiella möjligheter för just dig! Välkommen in med din ansökan! VAD VI KAN ERBJUDA DIG: Vi på Friday fungerar som en karriärspartner och är intresserade av att träffa dig med ett genuint intresse och kunskap inom IT- eller teknikområdet för att kunna matcha dig mot våra partnerföretag. Vi söker dig som är nyexaminerad eller som har något/några års erfarenhet inom IT- eller teknikbranschen. För att kunna matcha din kunskap, erfarenhet och önskemål jobbar vi med partnerföretag inom olika branscher, i olika storlekar och med olika teknikinriktningar. De finns placerade i hela västra Götaland. Vi erbjuder dig jobbmöjligheter inom bland annat medtech, fintech, automotive, aerospace, greentech och elektrifiering, inom det marina samt mycket mer! VI SÖKER DIG SOM: Har en eftergymnasial utbildning inom Elektroteknik. Oavsett om du är nyexaminerad eller redo för nästa steg i karriären finns vi här för dig! ÖVRIG INFO: Ansök genom att klicka på ”Sök tjänst”. Om du har en profil som vi tror passar något eller några av våra partnerföretag kommer vi slå dig en signal så kan vi prata vidare. Därefter bjuder vi eventuellt in dig på ett första karriärssamtal där vi får lära känna varandra bättre! OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?
Har du produktionserfarenhet, ett stort intresse av teknik och drivs av att göra skillnad för människor, verksamheter och samhälle? Sök då tjänsten som produktionstekniker till vårt team i Trollhättan. På Combitech satsar vi på kompetensutveckling och erbjuder trygga anställningsvillkor och en trevlig företagskultur. Välkommen med din ansökan! Din roll som produktionstekniker Vi älskar teknik och för oss är det viktigt att ha roligt på jobbet, vi ser gärna att du delar det med oss. Combitech i Trollhättan är i dagsläget 200 anställda och vi vill nu utöka vår redan starka industrialiseringsorganisation inom försvars-, fordon-, rymd- och övrig industri. Din uppgift kommer primärt vara att supportera våra kunder inom produktionsteknik, men även vara med att utveckla deras nuvarande arbetssätt och bidra med din kunskap. Vi kan erbjuda en kreativ arbetsmiljö och möjligheten att vara del av utvecklingsprocessen av unika högteknologiska produkter. Som konsult på Combitech är din personliga utveckling i fokus. Vem är du? Vi söker dig som är högskoleingenjör eller motsvarande med inriktning produktionsteknik. Vi ser även att du har stort eget driv och teknikintresse. Det är meriterande om du har konstruktionsbakgrund. I det dagliga arbetet visar du engagemang och driv i arbetet framåt samt är med och bidrar till ett gott arbetsklimat och en god teamkänsla. För oss är dina personliga egenskaper viktiga och vi är väldigt lyhörda för dina intressen och karriärsmål. Vi söker dig som är intresserad av nya möjligheter och vill utvecklas i din roll som konsult och ingenjör. Då din tjänst kan innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Låter det intressant? Hör av dig till oss eller skicka in din ansökan på direkten. Urval sker först efter semestern. Välkommen till Combitech! Kom & gör skillnad På Combitech ingår vårt kompetensutvecklingsprogram Combitech GROW som en naturlig del i din anställning! Vi ger dig möjlighet att växa i en företagskultur som uppmuntrar till både personlig och professionell utveckling, samtidigt som du arbetar i spännande och givande uppdrag. Hos oss får du vara med och utveckla teknikområden för att möta kraven på framtidens digitala samhälle. Vi har flera projekt inom digitalisering, autonomi, artificiell intelligens, cyber security och 5G-utveckling. Våra konsulter utvecklar också flygande hjärtstartare, system som ökar säkerheten på flygplatser och nya stridsflygplanet Gripen E som gör samhällen trygga! Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor! Kontaktperson: [email protected], [email protected] Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.
Välj ett jobb för att visa detaljer