Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Vi söker nu en positiv och intresserad kollega inom området kvalité. I denna roll kommer du tillhöra det verkstadsnära stödteamet som jobbar tillsammans med övriga stödfunktioner för att stötta och effektivisera produktionen på både kort och lång sikt. Du kommer att arbeta med varierande arbetsuppgifter såsom problemlösning, koordinering och drivande av ärenden/utredningar, förbättringar, samt avvikelser i produktion. Du kommer ingå i ledningslaget för det produktionsavsnitt/byggsteg som du kommer att verka inom tillsammans med produktionsledare, teamledare, produktionstekniker och produktionsstyrare. I ledningslaget arbetar vi tillsammans och hjälps åt med varandras ansvarsområden för att uppnå målen för verksamheten. Det kan exempelvis handla om att ta fram riktlinjer och aktiviteter för att minska avvikelser inom sitt produktionsavsnitt, nå våra mål på ledtid eller måltimmar. Din profil Du kommer tillhöra Kvalitet, inom Saab Aeronautics Figther Production. Sektionen stödjer Aeronautics Figther Production med kvalitetstekniska frågeställningar, problemlösning och effektiviseringar inom området Sammanbyggnad. Inom sektionen är vi ca 15 Kvalitetsingenjörer som har olika erfarenheter, men det vi har gemensamt är att vi har kunden i centrum, drivs av att lösa problem och att arbeta med ständiga förbättringar. Arbetet som kvalitetsingenjör innebär ett omfattande samarbete med olika avdelningar och affärsenheter inom företaget. Du bör därför trivas med att arbete i team och drivs av att nå gemensamma mål. Vi ser gärna att du är analytisk samt kreativ och därmed kan hitta lösningar på de problem som uppstår i produktionen. För att lyckas i rollen tror vi att du som sökande har: * Gymnasiekompetens inom teknikområdet eller motsvarande kompetens erhållen på annat sätt. * Kompetens inom informationssökning i datorsystem * Intresse för att verka för produktionens bästa med stöttning inom bl a produkt/kravkännedom, grundorsaksutredningar, produktionsprocesser * God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska Det är även meriterande om du har yrkeserfarenhet inom kvalitetsteknik/kvalitetssäkring och/eller praktisk arbetslivserfarenhet från flygindustrin samt tidigare erfarenhet av affärssystem från IFS Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad blir du en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Med tanke på stundande semestertider kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Vi önskar dig en trevlig sommar!
Want to influence the bigger picture? At Saab, you can realise amazing innovations that keep people and societies safe. Together, we can truly make an impact - and your part matters. Your role Saab is looking for a Shipment Coordinator to strengthen Saab Transport Office (STO) at Group Operational Excellence. Saab Transport Office consists of three sections, Business Support, Transport Operations and Transport Compliance. This role is within the Transport Operations section and your location can be on any of the Saab sites in Sweden where operation staff is present and will be discussed during interview phase. In the role as Shipment Coordinator you will ensure good support to the related Saab Business Areas within the transportation field. You will be a part of staff function Business Requirements & Risk Management within Group Operational Excellence and reporting to STO - Manager Transport Operations. The Shipment Coordinator's main responsibility is to make sure shipments are sent in time, with the correct documentation attached and that it arrives at the final location on the expected time and date. The Shipment Coordinator will work as the main contact towards the forwarder and monitor the shipment during transport and act on any disturbance. In this role you will also participate in the realization of the future global logistics flow from a transportation perspective together with a growing company with increased international footprint and increased business complexity. The Shipment Coordinator has the following overall responsibility: * Main Saab contact towards freight forwarders * Provide key logistics competence within different projects * Plan, coordinate, monitor, handling, notify, follow up on shipments * Ensure customer specific requirements for shipments (e.g packing, documentation) * Transport booking (TMS) and container management (availability, loading procedure, book) * Secure transport documentation prior to shipment and archive transport documentation * Secure and maintain data in ERP, TMS and other systems The Shipment Coordinator will have several interfaces and work close with both warehouse personnel and external partners i.e. outsourced Control tower (CTA), forwarders and customers. Your profile To qualify for the role as Shipment Coordinator you should have the following competence: * Postsecondary education or have equivalent experience from the logistics field * Good knowledge in Microsoft Office * Great verbal and written communication skills in both Swedish and English * Great collaboration skills * Great ability to plan, organize and take responsibility for own work * It is also a merit if you have good knowledge in ERP applications This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply. What you will be a part of Behind our innovations stand the people who make them possible. Brave pioneers and curious minds. Everyday heroes and inventive troubleshooters. Those who share deep knowledge and those who explore sky-high. And everyone in between. Joining us means making an impact together, contributing in our own unique ways. From crafting complex code and building impressive defence and security solutions to simply sharing a coffee with a colleague, every action counts. We encourage you to take on challenges, to create smart inventions and grow in our friendly and tech-savvy workspace. We have a solid mission to keep people and society safe. Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 25,500 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer and more sustainable world. Saab designs, manufactures and maintains advanced systems in aeronautics, weapons, command and control, sensors and underwater systems. Saab is headquartered in Sweden. It has major operations all over the world and is part of the domestic defence capability of several nations. Read more about us here. Given the upcoming summer, we will begin the selection process after the vacation period. However, if you think the position sounds interesting, you are most welcome to submit your application today! We will get back to you on your application at the end of August.
Vi söker systemingenjör till uppdrag hos våra kunder inom försvarsindustrin! Våra kunder är globala leverantörer av ledande produkter, tjänster och lösningar inom militärt försvar och civil säkerhet. I denna roll får du det bästa av två världar - en trygg anställning hos ESSIQ samtidigt som du har möjligheten att växa och utvecklas genom olika projekt och kunduppdrag. Genom ett lyhört ledarskap och en öppen företagskultur vill vi ge varje medarbetare möjligheten att forma sin karriär och sin vardag. Orterna som är aktuella ligger i södra Småland/norra Skåne. ROLLBESKRIVNING Som systemingenjör i utvecklingsprojekt hos vår kund kommer du ansvara över att säkerställa leveranser, se till att ni har nödvändiga förutsättningarna genom planering, arbetsuppgiftsfördelning och projektleverans, samtidigt som ni agerar i enlighet med grundläggande värderingar och syften. För att blomstra i denna centrala roll är förmågan att bygga starka relationer av stor vikt, både inom din avdelning och gentemot andra delar i verksamheten och såklart en teknikbakgrund från utvecklingsprojekt. I din roll som systemingenjör kan du komma att bland annat ansvara för: Ta fram och analysera systemkrav. Definiera systemarkitektur och design. Samverka i systemsäkerhetsarbetet. Planera och leda systemintegrationen. Definiera verifierings- och valideringsstrategi på systemnivå och delsystem. Planera och leda verifierings- samt valideringsaktiviteter på systemnivå. Koordinera verifieringsaktiviteter mellan olika discipliner. Följa upp kravtäckning och testresultat. Stödja alla discipliner inom systemintegration, såsom human factor, systemsäkerhet, funktionalitet, tillförlitlighet, underhållsbarhet och logistik OM DIG Vi tror att du är en trygg och självgående individ som tillsammans med dina kollegor aktivt strävar efter att driva organisationen framåt. Du har förmågan att enkelt identifiera områden för utveckling inom projekt samt uppskattar kontinuerligt lärande. Du kommunicerar tydligt, är lyhörd och inkluderande. Det är också viktigt att ha ett flexibelt tankesätt som gör att du kan anpassa dig till förändrade omständigheter inom projektet och olika konsultuppdrag. För att passa denna roll SKA du ha: Civilingenjörsexamen eller motsvarande utbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Erfarenhet av att arbeta med system- eller produktutveckling. Erfarenhet/förståelse för HW/SW-Test. Svenskt medborgarskap (ej dubbelt medborgarskap) God förståelse för kravställande och kravställning. Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. För att passa denna roll BÖR du ha: Erfarenhet av arbete med Systemspecifikation och/eller verifiering. Tidigare erfarenhet av att utveckla, skriva och/eller granska tekniska dokument. Kunskap från nära arbete med Mjukvaruutveckling och/eller Hårdvaruutveckling. Erfarenhet av att jobba med/mot leverantörer. Skicklig i planering med förmågan att organisera och prioritera ditt arbete effektivt för att arbeta mot fastställda deadlines. Erfarenhet från försvarsindustrin. OM TJÄNSTEN Anställningsform: tillsvidareanställning på heltid. 6 månaders provanställning tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Lön och förmåner: Konkurrenskraftig fast eller rörlig lön. Goda utvecklingsmöjligheter och generösa förmåner. Tjänstepension, omfattande försäkringar. OM ESSIQ ESSIQ är teknikkonsultföretaget där allt börjar med dig. Med fokus på individen, flexibla lösningar och en modern lönepolicy attraherar vi de skarpaste, mest professionella och engagerade personerna i branschen. Med denna vision grundades ESSIQ år 2005, sedan dess har vi utvecklats till ett framgångsrikt företag med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi består idag av över 200 medarbetare med olika bakgrund, personlighet och nationalitet, med en god fördelning av kvinnor och män. Vi har över 80 aktiva kunder i spännande branscher – allt från de stora aktörerna till de små innovationsföretagen. ESSIQ:s medarbetare arbetar med användarcentrerad tjänste- och produktutveckling inom följande tjänsteområden: UX & Service Design, Connected & Embedded Systems, IT & Cloud Services, Green Technology & Electromobility, Test & Quality Engineering, Agile Management, Mechanical Engineering samt Simulation & Visualization. Kompetensen levererar vi på plats hos uppdragsgivaren, inhouse och i satellit. Våra medarbetares intressen och ambitioner leder vägen – vårt mål är att göra den perfekta matchningen av individ och uppdrag. ESSIQ är ett familjärt och socialt företag med visionen att vara Sveriges bästa arbetsgivare för alla medarbetare, oavsett roll i organisationen. Vi lägger stor vikt vid gemenskap och har ett uppskattat utbud av professionella och sociala aktiviteter. Vår kommunikationsplattform genomsyras av öppenhet, och främjar nätverkande och kompetensutbyte såväl som fritidsaktiviteter och relationsbyggande. ANSÖKAN Ansökningar kommer hanteras i augusti 2025. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl med hänsyn till GDPR. Vi använder oss av rekryteringsverktyget Teamtailor. Urval och intervjuer sker med start i mitten av augusti men skicka gärna in din ansökan redan idag. Befattningen kräver att du genomgår och uppfyller gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Bakgrundskontroller kommer att göras. Kan även innebära krav på säkerhetsklassinplacering, samt i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. KONTAKT Frågor om tjänsten? Kontakta: Mikael Häll via [email protected] Vill du veta mer om ESSIQ? Besök http://essiq.se och följ oss på våra sociala medier!
På Swegon arbetar vi med att skapa världens bästa inomhusklimat som får människor att trivas och må bra - Feel good inside. Vi har högt satta mål i vårt hållbarhetsarbete, i att erbjuda de mest energieffektiva produkterna, främja jämställdhet och att bli CO2 neutrala, och har en tydlig transparens i vårt arbete. Vi erbjuder spännande utmaningar i en global miljö med kompetenta kollegor och en kultur präglad av våra värderingar; ”Customer Empathy, Trust och Commitment”, som genomsyrar allt vi gör och är utgångspunkten i de beslut vi fattar och hur vi agerar mot varandra. Är du redo för en utmaning?Vi söker vi nu en Fluid Dynamics Specialist. Rollen är placerad i Tomelilla men det finns även möjlighet att arbeta från kontoret i Malmö alt hemifrån någon eller några dagar i veckan utifrån verksamhetens behov. Du kommer även att samarbeta med kollegor internationellt i bland annat Tyskland och UK. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö med varierande arbetsuppgifter och bidra till vår fortsatta framgång. ArbetsbeskrivningI denna roll får du en unik möjlighet att bli en expert inom luftflöde för rum och ventilationssystem. Du kommer att vara en nyckelspelare i vårt team och dina arbetsuppgifter kommer att vara både varierande och utmanande: Utveckla innovativa produkter för ventilationssystem som förbättrar inomhusklimat och ökar energieffektivitet Fördjupa din kunskap och teknologi inom inomhusklimat och ventilationssystem Skapa och implementera testmetoder för att analysera och optimera luftflöden Utveckla metoder för simuleringar av luftflöden(CFD) för att förutse och lösa komplexa problem Dela din expertis med kollegor och bidra till att höja deras förståelse för luftflöden och därmed höja teamets kompetens Vem är du?Vi söker dig som är analytisk, strukturerad och har en god samarbetsförmåga. Du trivs i att leda och dela med dig av din kunskap till kollegor och att bidra till en positiv arbetsmiljö. För att lyckas i rollen har du: Djupgående expertis inom fluiddynamik Gedigen erfarenhet av stömningsdynamiska beräkningar(CFD) med verktyg som Ansys Fluent eller Simcenter Star-CCM+ God erfarenhet av testning av luftflöde – kvalitativ testning och mätning En stark akademisk bakgrund med en utbildning som MSc, Civilingenjör eller PhD Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet av produktutveckling och av ventilationssystem. Vad erbjuder vi dig?På Swegon har vi en öppen och flexibel organisationskultur med korta beslutsvägar, gott om utvecklingsmöjligheter och är måna om att du ska kunna kombinera ditt arbete med ditt privatliv. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, välkomnar sökande med olika typer av bakgrund och eftersträvar mångfald och jämställdhet. Sök tjänsten För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Jörgen Björkman, 0739-80 83 95. Vi arbetar med ett löpande urval och ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Vi vet inte ännu vem du är – men vi hoppas att du känner igen dig i detta. Tveka inte att höra av dig.
Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi har lång erfarenhet från rekrytering – och bemanningsbranschen och vi vet hur viktigt det är med lokal närvaro. Vårt varumärke kännetecknas av ett högt personligt engagemang på alla nivåer – i relationen med våra kunder, kandidater och i relationen med våra konsulter. Vi vill med hög kompetens, ett genuint engagemang och prestigelöst arbetssätt smitta vår omgivning med positiv energi och inspiration och upplevas som en mötesplats dit företag och människor vänder sig när de vill ta nästa steg i utvecklingen. Clockwork finns i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se Om företaget Vi söker nu två stycken konstruktörer till ett konsultuppdrag hos vår kund Pressmaster i Älvdalen. Uppdraget startar i augusti och har en varaktighet på cirka 6 månader! Pressmaster är ett marknadsledande bolag inom utveckling och tillverkning av ergonomiska handverktyg för kontaktpressning och kabelbearbetning. Sedan 70-talet har vi byggt upp en unik kompetens inom vårt område. Vi håller till i Älvdalen i Dalarna och har ytterligare operativa enheter i Mora samt i Memphis USA. Totalt är vi idag ca 140 medarbetare med egna säljkontor på de största marknaderna USA, Tyskland, Storbritannien och Japan. Pressmaster AB är ett företag inom Phoenix Contact Group och kunderna återfinns inom världsledande kontaktdonstillverkare och distributörer. Av den totala produktionen går 90 % på export. Dina arbetsuppgifter Som Konstruktör hos Pressmasters applikationsavdelning kommer du att arbeta med konstruktion, utveckling och prototyptillverkning för verifiering av våra lösningar till kund. I rollen ingår: • Konstruktion av lösningar för kundernas kontaktdon • Verifiering och testning av givna förslag • Förbereda lösningar för en effektiv produktion • Anpassa befintliga produkter med kundernas varumärken för synliggörande ute på marknaden Din profil Vi söker dig som har kunskap och tidigare erfarenhet av 3D CAD. Erfarenhet från tillverkande industri är meriterande För att trivas i rollen som Konstruktör på Pressmaster behöver du vara strukturerad, kvalitetsmedveten och gilla att jobba mot uppsatta mål. Du motiveras av att ta ansvar för ditt arbete och vill leverera med kvalitet. Dina tidigare erfarenheter som Konstruktör eller liknande arbetsuppgifter ger dig goda chanser att lyckas. I vår verksamhet jobbar vi som ett team, vi tror därför att du som vår Konstruktör är prestigelös och har god samarbetsförmåga. Du kan lyssna in, tolka och analysera de behov som finns och har förmåga att identifiera lösningar utifrån ett produktionseffektivt perspektiv. Ansökan I detta uppdrag är du konsult och uthyrd till vår kund Pressmaster. Är det dig vi söker? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan! Sök tjänsten via vår hemsida www.clockworkpeople.se så snart som möjligt då detta är en löpande process, dock senast 2025-08-06. För vidare frågor kontakta Maria Södergren på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Sammanfattning Till teknikintensiv kund i kraftig tillväxt söker vi en erfaren Elektronikingenjör för konsultuppdrag. Beskrivning Det här är uppdraget för en mångsidig ingenjör som uppskattar variation i vardagen då vi erbjuder en bred roll med möjlighet att delta i flera olika delar under produktens livscykel. Du är bred i din kompetens och har en förmåga att förstå kundens önskemål/krav för att sedan kunna omsätta dessa till en teknisk lösning. I uppdraget som elektronikingenjör arbetar du med att konstruera, programmera, testa och verifiera elektrotekniska system. Du bör ha en förståelse för hårdvara/mjukvara samt schematisk förståelse till PCB-design, signal-integritetskontroll samt blandad analog/digital simulering Din profil För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du är analytisk, noggrann, strukturerad, driven och nyfiken på att lära dig nya saker. Du kan fatta egna beslut och ta ansvar för dina leveranser. Din förmåga att samarbeta och kommunicera i projektteam är god och du kan hantera stressiga situationer som kan uppkomma längs projektens gång. Vi ser även att du har god erfarenhet av att jobba i en projektdriven verksamhet. Krav För rollen ser vi att du har: - Utbildning som högskoleingenjör eller har motsvarande relevant arbetslivserfarenhet inom elektronik - Grundläggande förståelse för instrument och mätteknik - Erfarenhet av PCB - Erfarenhet av kablage och kabelstammar - Erfarenhet av analog- och digital simulering Plats: Arboga Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Krav på visst medborgarskap kan förekomma för detta uppdrag. Tjänsten är ett konsultuppdrag och innebär en anställning hos oss på Krets.
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Som Materialkoordinator har du en central och aktiv roll i att supportera vår produktion. Du fungerar som en nyckelperson med ett helhetsperspektiv och tar ansvar för att säkerställa att rätt material finns på rätt plats i rätt tid. Rollen är båda te kravställande och beslutsfattande, där du arbetar proaktivt för att förebygga materialbrister och säkerställa en effektiv produktionskedja. Dina huvudsakliga ansvarsområden: * Övervaka materialstatus genom hela flödet * Kravställa åtgärder vid leveransavvikelser gentemot produktion och inköp * Besluta om intern prioritering vid materialbehov * Analysera trender och orsaker till materialbrister * Arbeta proaktivt för att förebygga bristlägen och minska akut hantering av artiklar I rollen samverkar du med olika delar inom verksamheten, bland annat produktionsledning, programledning, produktionsplanering, inköp, industrialisering mm. Arbetet innebär att hantera stora mängder information och mycket av arbetet sker i IFS/ERP och Q-sense. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet från en liknande roll, eller från andra tjänster inom planering eller verkstadsstöd. Du är van vid att ta egna initiativ, fatta beslut och samarbeta med olika funktioner i organisationen. För att lyckas i rollen behöver du vara kommunikativ, lösningsorienterad och ha förmåga att prioritera i en komplex miljö. Kunskap om materieldrivning och/eller produktionsverksamhet är meriterande. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här Observera att du kan ansöka på antingen svenska eller engelska. Med tanke på stundande semestertider kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Vi önskar dig en trevlig sommar!
Vill du vara en del av ett team som arbetar med elkonstruktion av projekt och produkter för energiomställningen i samhället? Har du erfarenhet av system- och anläggningskonstruktion, eller är relativt nyutbildad, har vi en utmaning för dig! Rollen som elkonstruktör Med hjälp av främst CAD-program, ritar du elkonstruktion för låg- och mellanspänningsställverk, transformatorer, relä- och kontrollutrustning samt larm och övervakning utifrån ett underlag som kommer från en säljare eller projektledare. I rollen som elkonstruktör samarbetar du med våra mekkonstruktörer, då det är de som förser dig med stationsritningarna som du ritar in elkomponenterna i. Holtabs elkonstruktörer ritar enlinje- och kretsschema för både enkla och mer komplicerade order, vilket innebär att det kan ta allt ifrån några timmar till flera dagar att rita ett schema. Genom ditt arbete bidrar du till kvalitetssäkring av order för att uppfylla kundens förväntningar. Att ta fram bygghandlingar som godkänns av kund före produktionsstart är en del av jobbet. Inom Holtab har vi två tillverkande divisioner, Produkt och Projekt. I division Produkt tillverkar vi de mer standardiserade produkterna och i division Projekt tillverkas de större och mer tekniskt tunga produkterna. Oavsett vilken division du arbetar i kommer du att agera som ett tekniskt stöd och ha ett nära samarbete med andra avdelningar inom Holtab; säljare, affärsstöd, projektledare och produktion. En viktig del av din roll kommer vara att möta framtidens behov av lösningar för kraftöverföring. Till exempel smarta elnät, där du kommer vara med och bistå våra säljare i kundrelationer och företräda företaget i tekniska frågor. För elkonstruktörerna sker den främsta dialogen kring en order internt men beroende på division blir det emellanåt en del kundkontakt. Det kan också hända att du deltar vid möten när kunden kommer till fabriken. De lösningar som våra elkonstruktörer ritar upp monteras och installeras i vår egen fabrik i Tingsryd, Lidhult och Olofström. Kontoret finns i anslutning till produktionen vilket gör att du får en unik insyn i hela processen och har möjlighet att se ditt arbete växa fram från ritning till färdig slutprodukt. Vem vi söker För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har en eftergymnasial elutbildning. Om du även har erfarenhet av elkonstruktion inom ett produktionssammanhang ser vi det som en stor merit. Men vi är också nyfikna på dig som kommer direkt från en relevant utbildning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker någon som har en god förmåga att prioritera och hantera parallella projekt. Som person är du teknikintresserad, samarbetsvillig och har lätt för att kommunicera. Det här erbjuder vi Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med placering vid vårt huvudkontor i Tingsryd. Det finns även möjlighet att arbeta delvis på distans. Dessutom får du en omfattande introduktion för att smidigt kunna ta dig an dina arbetsuppgifter och komma in i företaget. På Holtab strävar vi efter både personlig och professionell utveckling. Vi är stolta över att ha blivit utsedda till Karriärföretag 2023, 2024, 2025 Holtab har äran att vara utnämnda till Karriärföretag 2023, 2024 och 2025. Vi tror starkt på vikten av att skapa en arbetsplats där alla känner sig värdefulla och uppskattade, en plats där din karriär och personliga utveckling står i centrum. Vill du veta mer Kontakta gärna rekryterande chefer Arne Tinggren på telefon 070-155 07 51 eller Marika Jörgensen på telefon 070-225 18 65, alternativt Martina Karlsson på HR via telefon 073-140 11 84. Ansök Låter detta som en tjänst för dig? Vi ser fram emot din ansökan. Vi tillämpar ett löpande urval vilket innebär att vi kan tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Ansök därför så snart som möjligt men senast den 17 augusti. Plats för utveckling Holtab är en av Nordens ledande leverantörer av lösningar för kraftöverföring. Hos oss möts du av en intressant vardag, med målet att utveckla smartare lösningar för morgondagen. Våra korta beslutsvägar och vårt höga medarbetarengagemang är något vi verkligen värnar om. Tillsammans har vi kraft att förändra.
Om tjänsten Som maskinoperatör ansvarar du för att maskinerna rullar på som dem ska. Du startar med att ställa in maskinen efter önskad order och fortsätter sedan med att fylla på och förbereda material i maskinen. Beroende på material förbereds även emballage och plock av spill. Tillsammans med dina kollegor ser ni till att allt rullar på utan avbrott. Tjänsten är förlagd 2-skift. Om dig Vi söker efter en ansvarstagande person, du har erfarenhet av produktionsarbete och är nu redo att möta nästa utmaning. Du gillar ordning och reda och är tekniskt lagd. Om ditt planerade arbete inte blir som det är tänkt, navigerar du enkelt om och anpassar dig efter rådande situation. Du är helt enkelt en flexibel person. Körkort och tillgång till bil är ett krav. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper! Om anställningen Tjänsten som maskinoperatör är ett konsultuppdrag på sex månader. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos vår kund i Falkenberg. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: [email protected] Välkommen med din ansökan!
Som materialplanerare hos vår kund blir du nyckelpersonen som säkerställer att produktionen alltid har rätt material i rätt tid. Med fokus på optimala lagerlösningar och leveransprecision erbjuds du en central roll i ett dynamiskt team där din analytiska och strukturerade förmåga verkligen kommer till sin rätt. Om tjänsten Om tjänsten: Som materialplanerare kommer du att säkerställa tillgänglighet av rätt material för produktion, optimera lagerhantering, följa upp leveranser och fraktkostnader samt driva processförbättringar i samarbete med olika avdelningar. Om dig Formell kompetens Vi söker dig som har utbildning eller erfarenhet inom inköp och logistik med grundläggande kunskaper i MRP och lagerstyrning. Du bör vara van vid att arbeta med IT-verktyg, inklusive Officepaketet, och ha god förståelse för ERP-system. Tidigare erfarenhet av materialplanering eller liknande är nödvändig. Du behöver också behärska engelska i både tal och skrift. Viktiga personliga egenskaper inkluderar förmågan att kommunicera effektivt, analytisk och strukturerad arbetsmetod samt att vara driven och stresstålig. Meriterande Det är meriterande om du har erfarenhet av att driva processförbättringar inom materialstyrningsprocessen och har arbetat med att optimera lager samt kapitalbindning. Erfarenhet av att samverka med olika avdelningar som inköp, produktion och logistik är också ett plus. Fördjupad kunskap om ERP-system och avancerad kompetens inom lagerstyrning kan ge dig ett försprång. En god administrativ förmåga samt erfarenhet av att hantera transportfakturor kommer att hjälpa dig att lyckas i rollen. Som en av oss Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar dig samt utvecklar dig i din yrkesroll. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Om du har några frågor är du välkommen att kontakta Hanna Karlsson via e-post: [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer