Studiochef till Sweco Architects, Sundsvall
Sweco AB (Publ)
Arkitekter m.fl.

Vill du bidra till hållbar samhällsutveckling för kommande generationer? Trivs du med att leda och utveckla medarbetare? Vi söker en Studiochef för vårt engagerade team i Sundsvall, är det du?  Varför jobba hos oss? Som Studiochef för våra arkitekter och byggnadsingenjörer får du leda ett kompetent team om 15 personer med bred kompetens inom husbyggnad, landskap, planering och inredningsarkitektur. Vi jobbar med uppdrag i alla skeden från planering till nyckelfärdiga projekt. Vi tror på en modern och attraktiv arbetsplats som kan förenkla livspusslet för våra medarbetare. Därför erbjuder vi flexibilitet där du själv kan styra dina dagar i största möjliga mån, genom ansvar, frihet och stöttande kollegor. Inom Sweco Architects finns ett fokus på den lokala marknaden parallellt med att vi har ett intresse att samverka nationellt och globalt. Vi tror på styrkan av en stor organisation. Tillsammans med våra kollegor i hela Sverige har vi en fantastisk samlad kunskap inom stadsbyggnad och arkitektur. Läs mer här: https://www.sweco.se/vart-erbjudande/arkitektur/  Din framtida roll Dina huvudsakliga ansvarsområden är: • Organisera, leda och utveckla ditt team • Ansvara för gruppens affärsutvecklings- och marknadsarbete samt utveckla goda kundrelationer • Utveckla och stärka Swecos position på den lokala marknaden • Ansvara för gruppens ekonomi- och uppdragsstyrning samt kvalitetsarbete • Rekrytera och introducera nya medarbetare På Sweco strävar vi efter att alla medarbetare ska nå sin fulla potential. Ledarskapet är därför en viktig del av din utveckling och bygger på balansen mellan att utmana och att ge stöd. Vi strävar efter att ge tydliga förväntningar och finnas där för dig, så att du kan vara ditt bästa jag på jobbet och för våra kunder. Vill du vara med på vår resa? Den vi söker – är det du? Vi söker dig som har: • Högskoleutbildning inom arkitektur (hus, landskap, inredning) byggnadsteknik eller motsvarande • Tidigare erfarenhet av att som chef leda medarbetare • Ett stort intresse för att utveckla medarbetare, affärer och kundrelationer • Flerårig erfarenhet av samhällsbyggnad och arkitektur • Brinner för arkitektonisk kvalitet och skapar engagemang i gestaltningsfrågor • Erfarenhet av att arbeta med uppdrag av varierande storlek, omfattning och komplexitet • En helhetssyn på arkitektur där våra olika discipliner kombineras för att leverera bästa resultat i våra uppdrag. • Förmåga att uttrycka dig obehindrat i tal och skrift på svenska samt god kunskap i engelska • En nyfiken och proaktiv inställning till AI och digitalisering Som ledare är du inkännande, empatisk och tydlig samt kan skapa trygghet och engagemang. Du har förmåga att förstå och samarbeta med olika typer av personligheter och kan anpassa din kommunikation efter din motpart. För att trivas i denna roll ser vi att du har en stark initiativförmåga och vilja att tillsammans med regionledningen driva din grupps arbete framåt mot uppsatta mål. Du bidrar med en helhetssyn på samhällsbyggnad, marknad och medarbetarutveckling som gör att vi utvecklas i regionen. Ansökan Annonsen kommer att ligga ute till och med den 24 augusti 2025. Intervjuer kommer att ske löpande med uppehåll under semestertider. Vi tar inte emot ansökningar via mejl, utan hänvisar samtliga ansökningar till ansökningsformuläret nedan. Vi återkopplar till samtliga sökande efter avslutad rekryteringsprocess. Varmt välkommen med din ansökan! Bakgrundskontroller kommer att genomföras på slutkandidaten som del i denna rekryteringsprocess. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller.  Kontakta oss Vill du höra mer om tjänsten och hur vi jobbar i gruppen? Välkommen att kontakta Regionchef Peter Järvholm på [email protected]. Vill du vara med och forma framtiden? Då ser vi fram emot din ansökan! På Sweco vill vi vara en arbetsplats präglad av mångfald. Vi tror att fler perspektiv breddar vår förmåga att fortsätta nå våra mål och eftersträvar mångfald i våra rekryteringsprocesser. Sweco planerar och utformar morgondagens hållbara samhällen och städer. Med den samlade kunskapen hos våra 22 000 arkitekter, ingenjörer och andra experter arbetar vi tillsammans med våra kunder för att möjliggöra den gröna omställningen, maximera digitaliseringens potential och stärka samhällets motståndskraft. Sweco är Europas ledande konsultföretag inom arkitektur och teknik med en omsättning på cirka 31 miljarder SEK under 2024. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm. www.swecogroup.com.

30 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Laborant till ledande globalt analysföretag, SGS i Linköping
SGS Analytics Sweden AB
Laboratorieingenjörer

Vi söker nya medarbetare till vårt team. Vill du vara en del av ett team där ditt arbete gör skillnad varje dag? Är du en engagerad person som gillar utmaningar och vill utvecklas inom livsmedelsanalys? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! Om tjänsten Vi söker nu en strukturerad och noggrann laborant till avdelningen för Livsmedelskemi På SGS Livsmedelskemi analyserar vi livsmedel för att säkerställa att innehållet överensstämmer med innehållsdeklarationen, till exempel för att upptäcka oönskade allergener. Som en del av vårt team kommer du att ha en viktig roll i detta arbete, där du stöttar våra avdelningar med varierande uppgifter. I vårt team kommer du att få göra stor skillnad och stötta våra avdelningar. Vi är måna om att ge dig en god introduktion med nödvändig upplärning för att kunna utföra arbetet. Det kan vara allt från enklare manuell utrustning till helautomatiserade robotar.  Din profil Vi söker dig som trivs med både självständigt arbete och samarbete i grupp. Du är ansvarstagande, beslutsför och visar intresse för dina kollegor och din omgivning. Du är engagerad, initiativrik och har ett öga för förbättringar i arbetssätt och processer. Att följa instruktioner, arbeta strukturerat och effektivt är en självklarhet för dig. Krav Ett krav för att kunna arbeta hos oss är att du har goda kunskaper i svenska (lägst B2 enligt europeiska referensramen) och engelska, i både tal och skrift eftersom våra säkerhetsföreskrifter är skrivna på svenska och vårt koncernspråk är engelska. • Minst gymnasieexamen, gärna pågående studier inom livsmedelskemi Meriterande • Högskoleutbildning inom naturvetenskapligt område, gärna inom kemi • Lean • Arbetslivserfarenhet från produktion, laboratorium, industri eller motsvarande Vårt erbjudande På SGS kommer du att arbeta tillsammans med hängivna, kompetenta och engagerade kollegor med högt ställda krav på säkerhet och kvalitet. Vi strävar efter att vara det säkra, jämlika och hållbara labbet, en arbetsplats där vi trivs och har kul tillsammans. Vi arbetar utifrån LEAN-konceptet vilket gör att vi har korta beslutsvägar och ett starkt förändringsdriv i alla delar av organisationen. Vill du vara med och skapa "A better, safer and more interconnected world"? På SGS gör vi skillnad på riktigt! SGS medverkar till en förbättrad miljösituation och till ett långsiktigt hållbart samhälle. Välkommen till en organisation som bidrar till en hälsosammare värld! Hur och när? Tjänsterna är visstidsanställningar vid behov, med goda möjligheter till fast anställning. Start sker enligt överenskommelse och gärna så snart som möjligt. Ansökan Välkommen med din ansökan, innehållande en kort beskrivning av dig själv på svenska, varför du söker tjänsten samt ett CV senast den 31 augusti. Vi kommer att hålla löpande intervjuer. Du ansöker genom att trycka på knappen ”ansök” nedan. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta: Almedina Kovac, mobil 0760-786608 eller via email: [email protected] SGS är världsledande inom TIC-sektorn (test, inspektion och certifiering) och har över 98 000 medarbetare runt om i världen. SGS finns inom 11 branscher och i hela leveranskedjorna genom att tillhandahålla specialiserade affärslösningar som förbättrar kvalitet, säkerhet och produktivitet samt minskar risker. Vårt nätverk på över 2 650 kontor och laboratorier hjälper kunder att navigera i en alltmer reglerad värld genom att erbjuda lokal expertis på global nivå. I Norden finns vi i Danmark, Norge, Sverige och Finland med huvudkontor i Linköping, där de flesta övergripande nordiska funktionerna är stationerade. Vi verkar inom 5 affärsområden: Health and Nutrition, Industry and Environment, Connectivity and Products, Natural Resources och Business Assurance. SGS Analytics Sweden AB är ett svenskt bolag inom koncernen SGS Group. I Sverige har SGS huvudkontor och laboratorium i Linköping samt verksamheter i Göteborg, Malmö, Karlstad, Nymölla och Umeå. Våra största affärsområden är Industries and Enviromental (I&E) och Health and Nutrition (H&N). Vi är ackrediterade enligt (SS-EN ISO/IEC 17025) när det gäller kvalitet och certifierat på miljö (SS-EN ISO 14001). Det innebär att vi är kvalitetssäkrade samt tar vårt miljöansvar. Det är viktigt för vår verksamhet, för våra kunder och för miljön.

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Studiochef till Sweco Architects, Sundsvall
Sweco AB (Publ)
Arkitekter m.fl.

Vill du bidra till hållbar samhällsutveckling för kommande generationer? Trivs du med att leda och utveckla medarbetare? Vi söker en Studiochef för vårt engagerade team i Sundsvall, är det du?  Varför jobba hos oss? Som Studiochef för våra arkitekter och byggnadsingenjörer får du leda ett kompetent team om 15 personer med bred kompetens inom husbyggnad, landskap, planering och inredningsarkitektur. Vi jobbar med uppdrag i alla skeden från planering till nyckelfärdiga projekt. Vi tror på en modern och attraktiv arbetsplats som kan förenkla livspusslet för våra medarbetare. Därför erbjuder vi flexibilitet där du själv kan styra dina dagar i största möjliga mån, genom ansvar, frihet och stöttande kollegor. Inom Sweco Architects finns ett fokus på den lokala marknaden parallellt med att vi har ett intresse att samverka nationellt och globalt. Vi tror på styrkan av en stor organisation. Tillsammans med våra kollegor i hela Sverige har vi en fantastisk samlad kunskap inom stadsbyggnad och arkitektur. Läs mer här: https://www.sweco.se/vart-erbjudande/arkitektur/  Din framtida roll Dina huvudsakliga ansvarsområden är: • Organisera, leda och utveckla ditt team • Ansvara för gruppens affärsutvecklings- och marknadsarbete samt utveckla goda kundrelationer • Utveckla och stärka Swecos position på den lokala marknaden • Ansvara för gruppens ekonomi- och uppdragsstyrning samt kvalitetsarbete • Rekrytera och introducera nya medarbetare På Sweco strävar vi efter att alla medarbetare ska nå sin fulla potential. Ledarskapet är därför en viktig del av din utveckling och bygger på balansen mellan att utmana och att ge stöd. Vi strävar efter att ge tydliga förväntningar och finnas där för dig, så att du kan vara ditt bästa jag på jobbet och för våra kunder. Vill du vara med på vår resa? Den vi söker – är det du? Vi söker dig som har: • Högskoleutbildning inom arkitektur (hus, landskap, inredning) byggnadsteknik eller motsvarande • Tidigare erfarenhet av att som chef leda medarbetare • Ett stort intresse för att utveckla medarbetare, affärer och kundrelationer • Flerårig erfarenhet av samhällsbyggnad och arkitektur • Brinner för arkitektonisk kvalitet och skapar engagemang i gestaltningsfrågor • Erfarenhet av att arbeta med uppdrag av varierande storlek, omfattning och komplexitet • En helhetssyn på arkitektur där våra olika discipliner kombineras för att leverera bästa resultat i våra uppdrag. • Förmåga att uttrycka dig obehindrat i tal och skrift på svenska samt god kunskap i engelska • En nyfiken och proaktiv inställning till AI och digitalisering Som ledare är du inkännande, empatisk och tydlig samt kan skapa trygghet och engagemang. Du har förmåga att förstå och samarbeta med olika typer av personligheter och kan anpassa din kommunikation efter din motpart. För att trivas i denna roll ser vi att du har en stark initiativförmåga och vilja att tillsammans med regionledningen driva din grupps arbete framåt mot uppsatta mål. Du bidrar med en helhetssyn på samhällsbyggnad, marknad och medarbetarutveckling som gör att vi utvecklas i regionen. Ansökan Annonsen kommer att ligga ute till och med den 24 augusti 2025. Intervjuer kommer att ske löpande med uppehåll under semestertider. Vi tar inte emot ansökningar via mejl, utan hänvisar samtliga ansökningar till ansökningsformuläret nedan. Vi återkopplar till samtliga sökande efter avslutad rekryteringsprocess. Varmt välkommen med din ansökan! Bakgrundskontroller kommer att genomföras på slutkandidaten som del i denna rekryteringsprocess. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller.  Kontakta oss Vill du höra mer om tjänsten och hur vi jobbar i gruppen? Välkommen att kontakta Regionchef Peter Järvholm på [email protected]. Vill du vara med och forma framtiden? Då ser vi fram emot din ansökan! På Sweco vill vi vara en arbetsplats präglad av mångfald. Vi tror att fler perspektiv breddar vår förmåga att fortsätta nå våra mål och eftersträvar mångfald i våra rekryteringsprocesser. Sweco planerar och utformar morgondagens hållbara samhällen och städer. Med den samlade kunskapen hos våra 22 000 arkitekter, ingenjörer och andra experter arbetar vi tillsammans med våra kunder för att möjliggöra den gröna omställningen, maximera digitaliseringens potential och stärka samhällets motståndskraft. Sweco är Europas ledande konsultföretag inom arkitektur och teknik med en omsättning på cirka 31 miljarder SEK under 2024. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm. www.swecogroup.com.

30 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Uppdragsledare El- och Telesystem
AFRY AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Företagsbeskrivning AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle. Vi är verksamma inom områden som infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. AFRY med affärsområde Public & Commercial Places är med över 1500 medarbetare en av de största aktörerna i Sverige inom fastighetssektorn. Vi skapar hållbara, fastighetsrelaterade projekterings- och ingenjörslösningar för fastighetsägare, förvaltare och entreprenörer. Som del i ett stort konsultföretag har vi möjlighet att arbeta smart och få med bred kunskap inom alla installationstekniska områden - vad projektet än kräver kan vi hjälpas åt och lösa det. Vårt arbetsklimat präglas därför av teamwork och framåtanda. Vi arbetar i en positiv och stimulerande miljö där det ständigt pågår utbyte av erfarenheter. Jobbeskrivning Vi ser idag ett utökat behov i vår sektion inom El- och telesystem och söker nu en ny kollega som uppdragsledare inom El- och telesystem med placering på vårt kontor i Göteborg. I rollen som uppdragsledare kommer du att ha möjlighet att driva utveckling och konstruktionen av el- och telekommunikationssystem. Du kommer ansvara för att leda och utveckla uppdrag i sin helhet med ansvar för utförande och ekonomi. En naturlig del i din roll är även att stödja konstruktörer i olika projekt och hjälpa till att lösa tekniska utmaningar. Våra uppdrag återfinns främst inom ny- och ombyggnad av sjukhus, industrier, infrastruktur, skolor, kontor, handel, bostäder och andra offentliga eller privata fastigheter. Vi erbjuder en arbetsplats som ger dig stort förtroende i ditt arbete. Vi ger dig backup när du behöver det, då spetskunskapen och resurserna finns inom företaget. På kontoret träffar du kollegor från både den egna sektionen med elkunskap, och från andra sektioner inom Public & Commercial Places så som VVS, Energi, Brand, Styr, mm. Kvalifikationer För att vara framgångsrikt i rollen krävs det att du har en examen från en YH/KY utbildning inom elektronik, telekommunikation eller relaterat område. Vi tror att du har minst 5års erfarenhet som elkonsult och trivs i rollen att leda och ta ansvar. Du arbetar idag självständigt med projektering och uppdragsledning som konsult eller projektledare. Såklart har du god datorvana när det kommer till relevanta programvaror för branschen som till exempel AutoCAD och/eller Revit.   För att passa in som uppdragsledare hos oss behöver du ha ledaregenskaper och tycka om att arbeta med människor. Du har god förmåga att kommunicera med andra samt att strukturera och samordna arbete. Du tar ansvar gentemot kund och följer tidplaner och budgetar med vana och tidigare erfarenhet. I din roll som uppdragsledare är ditt teknikkunnande viktigt och vi önskar att du har erfarenhet av att driva projekt sedan tidigare. Även om vi är ett internationellt företag, är det ett krav att du behärskar det svenska språket muntligt såväl som i skrift för att svara mot våra kunders behov. Vissa resor är en naturlig del av vårt arbete och vi önskar därför att du har körkort. Ytterligare information Vi ser det som naturligt och viktigt att våra medarbetare under hela sin karriär utvecklas och breddas i sin kompetens för att hela tiden stimuleras till att nå sin fulla potential. Vi vill vara din ideala arbetsgivare, oavsett fas i livet, och vi förstår vikten av en balans mellan privatliv och arbete. Det erbjuds bland annat gemensamma aktiviteter inom vårt affärsområde och även gemensamma aktiviteter via Club AFRY där hela det lokala kontoret ingår. AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer och hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Vi erbjuder en arbetsplats med framåtanda och trygghet genom kollektivavtal och personalförmåner som flextid, friskvårdsbidrag m.m. för samtliga av våra medarbetare.  Vi ber om överseende, på grund av semestertider så kan återkoppling dröja något Sista ansökningsdatum är 22 augusti 2025. Kontaktuppgifter för frågor: Jesper Sjöland, Gruppchef +46 10 505 39 05 [email protected] Välkommen med din ansökan! På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande  team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

30 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Saab söker erfarna ingenjörer inom elektronik!
SAAB AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Som ingenjör på Saab kommer du och ditt team vara involverade under hela produktens livscykel, vara en viktig pusselbit i vår resa mot nästa generations försvarssystem. Våra kreativa och innovativa team inom elektronik väntar på dig för att tillsammans utforska och utveckla den senaste tekniken. Oavsett om det handlar om att designa kretskort, testning, utveckla eller skapa prototyper, så finns möjligheter för dig! Du kommer att arbeta med spännande och utmanande uppgifter och samarbeta med erfarna kollegor i en miljö som främjar karriärsutveckling och personlig tillväxt. Denna roll kräver samarbete, inte bara med dina närmaste kollegor, utan även projektledare, leverantörer och kunder. Din profil För att trivas hos oss tror du på en kultur av fullständig transparens, förtroende och du är öppen för att utvecklas både inom och utanför dina kompetensområden. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i kombination med att vi tror att du har någon eller några av nedan erfarenheter. · En kandidatexamen och/eller en masterexamen inom elektronik, elektronikdesign, datateknik eller liknande område · Några års erfarenhet av att jobba med elektronikutveckling · Kunskap inom begrepp som VHDL, FPGA och/eller ASICS · Erfarenhet inom verktyg som LabView eller Teststand. · Erfarenhet av hårdvarutestning Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsskyddsplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här

30 juni 2025
Sista ansökan:
25 augusti 2025
Senior ASIC Design Engineer
Swedium Global Services AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Swedium the growing is Global System Engineering and Solution Company, offers services like Engineering R & D Services, Embedded Systems, custom application development, Onsite Consultancy and Testing Services to clients across the globe for onsite and offshore business model. We provide industry solutions to our customer through our dedicated development centre in Bangalore (India) and Stockholm (Sweden). We are looking for Senior ASIC Design Engineer You will • Take full responsibility for design, being block or sub-system • Break-down Requirements and create architecture and Design Specifications • Perform Digital Design, and run all RTL sign-off checks • Perform Design Verification, to hand-over good quality design to verification team • Continuously improve and optimize ways of working • Run release flow • Secure design quality • Develop competence in technical domain To be successful in the role you must have • A MSc degree in a technical field or the equivalent level of education • Several years' experience from designing using VHDL/Verilog/System Verilog • Experience with SpyGlass • Good communication in English • Skills in result-driven and meet expectations Kindly share your CV at [email protected] www.swediumglobal.com

30 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Medicinteknisk Ingenjör
REGION ÖSTERGÖTLAND
Tekniker, bilddiagnostik och medicinteknisk utrustning

Vi är med och skapar tryck , säker och modern vård varje gång. Verksamhetsområdet Medicin Teknisk Utrustning (MTU) ansvarar för drygt 64 000 medicintekniska produkter som finns placerade på sjukhus, vårdcentraler och folktandvårdskliniker inom hela Region Östergötland. Vi har en stor förvaltnings- och utvecklingsverksamhet med ett uppdrag som innefattar användarstöd, felavhjälpning, förebyggande underhåll, operativ kunddialog, omvärldsbevakning samt införskaffande av medicintekniska produkter. MT bidrar även med teknisk kompetens vid upphandling av nya produkter och system såväl som vid utvecklings- och byggprojekt. Vårt erbjudande Din framtida roll Vi söker nu en kollega till vårt team inom området Operation, Intensivvård och Gas med fokus på operationsutrustning såsom anestesimaskiner, diatermier, patientövervakningssystem och operationsbordssystem. Ett meningsfullt arbete i teknikens framkant Trygg anställning med goda utvecklingsmöjligheter Individanpassad introduktion och löpande kompetensutveckling Möjlighet till leverantörsutbildningar, även internationellt En arbetsplats där du får vara med och påverka framtidens vård Arbetsbeskrivning I arbetsuppgifterna ingår bland annat akut och förebyggande underhåll, leverans och idrifttagande av utrustning, upphandling av ny utrustning samt användarstöd/utbildning. Under en arbetsdag har vi mycket kund- och leverantörskontakter vilket kräver förmågan att kunna ta initiativ, vara proaktiv och kunna planera sin arbetsdag så effektivt och strukturerat som möjligt. Eftersom mycket av utrustningen är integrerad med IT-system, kommer du att samarbeta med både vårdverksamhet och IT-enheter. Arbetet kräver därför både teknisk bredd och god kommunikationsförmåga. Om dig Vem är du? Du har ett genuint teknikintresse och vill bidra till en trygg och säker vård genom avancerad teknisk kompetens. Du trivs i en roll där du får växla mellan problemlösning, planering och kundkontakt – och där du gör verklig skillnad varje dag. Vi söker dig som har: Högskole- eller civilingenjörsexamen inom teknik (eller likvärdig utbildning/erfarenhet) Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska Intresse för både medicinteknik och IT/systemintegration B-körkort (resor inom regionen ingår) Det är meriterande om du: Har erfarenhet av medicinteknisk utrustning Har förståelse för nätverk, integrationer och IT Personliga egenskaper vi värdesätter: Strukturerad och lösningsfokuserad Serviceinriktad med god samarbetsförmåga Flexibel och självgående – men trivs även i team Trygg i kommunikationen och intresserad av att lära nytt Ser helheten men har också öga för detaljer Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställning och information Vi erbjuder tillsvidaretjänst på heltid med placering vid universitetssjukhuset i Linköping.  Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

30 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Provcellsingenjör/ Test Bed Engineer
Avl Mtc Motortestcenter AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

AVL is one of the world’s leading mobility technology companies for development, simulation and testing in the automotive industry, and beyond. The company provides concepts, solutions and methodologies in fields like vehicle development and integration, e-mobility, automated and connected mobility (ADAS/AD), and software for a greener, safer, better world of mobility. Är du en lagspelare med gediget intresse för framtidens teknik, fordon och motorer? Då är du kanske vår nya provcellsingenjör! Detta är en tjänst för dig som lockas av breda och varierande, teoretiska och praktiska arbetsuppgifter. Just nu söker vi provcellsingenjörer till våra anläggningar i Södertälje och Haninge. Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att vi går igenom, kontaktar och intervjuar kandidater i den ordning ansökningarna kommer in. * Förbereda, installera, och övervaka provobjekt * Kalibrering, underhåll & service av provobjekt och provcell * Kvalitetssäkring samt analys av provdata * Konfigurera mätsystem hårdvaru- och mjukvarumässigt * Systematisk felsökning * Daglig dokumentation och nära arbete med kund * Godshantering * Praktiskt arbete på provobjekt och provutrustning Identifiera och rapportera brister/avvikelser * God förmåga att arbeta i såväl grupp som självständigt * Ständig vilja att utveckla din kunskapsbank * Erfarenhet av praktiskt mekaniskt arbete på fordon, maskiner eller liknande * Följer arbetsprocesser och rutiner men kan även arbeta med problemlösning självständigt * Kvalitetssäkrar och värdesätter förbättringsarbete * God kunskap och förståelse av drivlinor * Kommunicerar tydligt i tal och skrift på både svenska och engelska * Trivs med att arbeta enligt skiftschema (2,3 eller 4-skift) * B-körkort är ett krav * Meriterande med eftergymnasiala studier inom relevant område eller dokumenterad teknisk utbildning * Meriterande med erfarenhet från provning och/eller utveckling i kontrollerad miljö

30 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Mekanikkonstruktör energisystem
Toyota Material Handling Manufacturing Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

rfaren Mekanikkonstruktör Energisystem Sedan flera år utvecklar vi på Toyota i Mjölby avancerade kompletta litiumjon-batterisystem till våra truckar. Tekniksprånget inom lithium-jon-batterier har öppnat nya möjligheter för oss att erbjuda våra kunder bland annat högre effektivitet och lägre miljöpåverkan. Till gruppen Energisystem inom R&D söker vi nu en mekanikkonstruktör till våra batteriutvecklingsprojekt. I denna roll kommer du att vara en viktig del i våra batteriutvecklingsprojekt, där du får möjlighet att arbeta med spännande och innovativa lösningar för framtidens energisystem. Som Mekanikkonstruktör Energisystem på Toyota kommer du att arbeta med: * Design (komponentval, dimensionering, packning, mm) av kompletta batterisystem för att uppnå kund- och lagkrav * Framtagning av kompletta konstruktions- och produktionsunderlag * Provningsverksamhet såsom planering och genomförande av prov för verifiering av krav * Frekvent kontakt med såväl interna kontakter (t ex produktion, inköp, marknad) som externa kontakter (t ex leverantörer, kunder, säljbolag, universitet) I rollen som mekanikkonstruktör kommer du att ingå i ett team bestående av ett antal mekanikkonstruktörer och elkonstruktörer, som tillsammans i projektform utvecklar avancerade kompletta batterilösningar till våra kunder. I dessa utvecklingsprojekt får du möjlighet att arbeta i hela utvecklingsprocessen, från idéer och koncept till produktionssättning. Parallellt med dessa projekt arbetar vi också med ständiga förbättringar av våra befintliga batterisystem - kontinuerliga inkrementella uppdateringar för ökat kundvärde. Teamet arbetar agilt, vilket bland annat innebär att medarbetarna själva i hög utsträckning både planerar och följer upp sitt arbete med stort fokus på prioriterade uppgifter. Din profil Vi söker en erfaren mekanikkonstruktör som vill vara med och forma framtidens batterisystem. Hos oss får du möjlighet att arbeta med innovativa lösningar i en tekniskt avancerad och snabbt utvecklande miljö. Som en del av vårt dedikerade team kommer du att bidra till spännande projekt där din kompetens och drivkraft får göra skillnad. Tekniska kvalifikationer: * Erfarenhet av mekanikkonstruktion - Ingenjörsexamen inom Maskinteknik eller liknande, alternativt gymnasieutbildning kombinerat med Stark bakgrund inom mekanikkonstruktion. * CAD-kompetens - Erfarenhet av att arbeta med CAD-program (vi arbetar med CATIA v5) * FMEA och andra riskanalyser - Erfarenhet av att genomföra funktions- och säkerhetsanalyser för att identifiera och hantera risker i konstruktion och produktion. * Mycket god förståelse för tillverkningsprocesser - (ffa plåtskärning, bockning, svetsning, skruvförband och monteringsteknik) och hur konstruktionen påverkar tillverknings- och monteringsbarheten * Erfarenhet av prototyptillverkning och testning - Erfarenhet av att bygga och testa prototyper, samt analysera prestanda utifrån kravspec. * Kundorienterat och kravorienterat tänkande - Förmåga att förstå kundens behov och krav, och kunna översätta dessa till funktionella och hållbara tekniska lösningar. * Goda Kunskaper i Svenska och Engelska i både tal och skrift Personliga egenskaper: * Driv och engagemang - Du är inte rädd för att ta egna initiativ, driver utvecklingen framåt och trivs med att arbeta proaktivt. * Samarbetsförmåga - Du har lätt för att samarbeta med andra, både inom och utanför ditt team. Du ser möjligheten att få samverka med kollegor med olika kompetenser och erfarenheter.som en viktig del för att trivas på jobbet * Nyfikenhet och lärande - Du har en stor passion för teknik och en vilja att ständigt utvecklas. * Problemlösningsförmåga - Du är analytisk och har förmågan att tänka kreativt för att hitta lösningar på komplexa tekniska problem. Du ser utmaningar som en möjlighet. * Strukturerad och noggrann - Du har ett systematiskt arbetssätt och gillar att arbeta med detaljer, men kan samtidigt se helheten. Du är noggrann i ditt arbete och ser till att alla säkerhets- och kvalitetskrav uppfylls. * Kommunikationsförmåga - Du kan förklara tekniska lösningar på ett tydligt och begripligt sätt, både för kollegor och för personer med mindre teknisk bakgrund. Du är van vid att dokumentera ditt arbete och kommunicera framsteg eller problem på ett öppet sätt. * Positiv inställning och teamkänsla - Du bidrar till en positiv och engagerad arbetsmiljö, är hjälpsam och uppskattar att vara en del av ett team där alla arbetar mot gemensamma mål. * Flexibilitet och anpassningsförmåga - Du trivs i en miljö som ständigt utvecklas och förändras, och är flexibel nog att anpassa dig till nya utmaningar och förändrade krav. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vårt mål är att hitta rätt person till gruppen. Toyota som arbetsgivare På Toyota Material Handling eftersträvar vi att vara en vänskaplig, trygg och framåtsträvande arbetsplats. Kulturen bygger på Toyotas värdegrund, där respekt och ett omsorgsfullt agerande är ledord i det dagliga arbetet. Vår ambition är att stärka konkurrenskraften genom att öka mångfalden i verksamhet och ta vara på olikheter. Genom vårt framstående miljöarbete, ambitiösa klimatmål och vår personalpolitik arbetar vi för att vara en hållbar arbetsgivare. För att skapa förutsättningar till en hållbar vardag erbjuder vi våra medarbetare flextid och möjlighet till distansarbete på deltid. Vi har goda träningsmöjligheter med fri tillgång till gym och gruppträning samt ett generöst friskvårdsbidrag. Din ansökan Låter det intressant? Ansök i så fall senast 30/8-2025. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Du som söker jobb och har skyddad identitet ska kontakta HR, som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Kontakta gärna våra medarbetare för mer information Andreas Johansson, rekryterande chef, 0722-256036 Josephine Tykesson Rahman, TA-partner, 0722-091188 Instagram: ToyotaMHsweden Linkedin: Toyota Material Handling Manufacturing Sweden AB #MS

30 juni 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
Development Engineer HMI Components
Scania CV AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Scania's R&D department is transforming to become part of TRATON Group R&D. TRATON is a group of strong brands with a shared mission: transforming transportation together to create the future of sustainable transport solutions. Within TRATON, we include MAN, Scania, Volkswagen Truck & Bus, and International. As part of a global team of industry experts, you get to think bigger, experience more, and reach further. Together, we have the power to transform transportation. Our values – customer first, respect, team spirit, responsibility, and elimination of waste – are at the heart of everything we do. Role Summary Are you interested in being part of a great and dedicated team, working with and being responsible for future driver interfaces? Then this is the right position for you! For the right person, we now have an opportunity to be part of our journey to develop tomorrow's driver interface and join our Electrical HMI Components Design team as a Component Owner. The transportation sector is currently in a massive technological leap, with the development of autonomous, electrified, and connected vehicles presenting us with entirely new challenges and exciting opportunities. Scania and TRATON's future vehicles will need to be equipped with a new driver interface to meet future requirements and enhance functionality. Our team, Electrical HMI Components Design (EEPCH), is responsible for developing HMI components within the cab and chassis area of our vehicles. This includes instrument clusters, infotainment displays, remote controls, buttons, levers, and more. Many of these components are electrically complex and safety-relevant, requiring both technical depth and structured coordination. Job Responsibilities At Scania, we call product development "component ownership" because we are ultimately responsible for ensuring that a product we have developed performs flawlessly and that we also maintain it after it has been released and launched into our vehicles. As a Component Owner, you are responsible for ensuring that the best technical solution is developed. You will therefore be responsible for: Creating, assessing and balancing requirements on your components, with a particular focus on electrical performance and interfaces. Functional testing for verification and validation of requirements. Working and collaborating cross-functional teams in projects with colleagues in styling and ergonomics, system architecture, production, procurement, aftermarket, testing and more. Managing supplier contacts, follow-up of requirements, and handling of deviations. Taking ownership of timelines, priorities, and deliveries within your components' scope. Who are you We are looking for someone enthusiastic, curious, and who loves learning new things. You have a passion for technology, an eye for detail, and enjoy finding smart solutions. You independently seek the information you need and enjoy discussing your ideas with your colleagues. You are comfortable managing multiple contacts and coordinating workstreams. You genuinely enjoy working in a team and find international collaborations inspiring. We would also like that: You have a university degree in electronics, electrical engineering, mechatronics, or mechanical engineering. You have 2 years or more of experience in product development, preferably within the automotive industry. You write and speak fluently in English; Swedish is a merit. Experience in automotive electronics, requirement handling, or agile development is meritorious, as is previous experience working at Scania. We welcome applicants from all backgrounds – your unique experience and perspectives is valuable to us. This is us We are an experienced team with 9 component owners, one project manager, and one group manager. The team consists of individuals with a mixture of different work experiences, nationalities, genders, and ages. We help and inspire each other, have a documented positive working atmosphere and truly enjoy working together! Within TRATON Group R&D, you are an important part of something bigger. Joining us means gaining access to the ins and outs of the entire transportation industry. As part of a global team of industry experts, you get to think bigger, experience more, and reach further. Being bigger also means being stronger. Together with our brands, we have the collective power to transform transportation. We Offer We offer a dynamic, flexible workplace with hybrid work options, including Scania Sergel and Midway hubs. With a structured development plan and courses, TRATON Group R&D supports your career growth both locally and internationally. Benefits include wellness allowance, TRATON result bonus, flexible hours, and company car leasing. We also hosts events for employees and their families, and Stockholm residents enjoy direct access to Södertälje via Scania Job express buses. Application Your application should include CV, personal letter, and education certificate and any relevant certificates. We welcome all applicants and strive for diversity in our recruitment processes. Apply as soon as possible, no later than 2025-07-10. Screening will take place on an ongoing basis during the application period. Logical and personality tests may be used as part of the selection process, and a background check may be required for this role. If you have questions or would like more information, please contact: Mattias Dahlqvist ,Group Manager, at [email protected]. We look forward to your application!

30 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025