Om Horisontum Horisontum är ett växande företag som erbjuder trygga och säkra skyddade boenden för kvinnor och män som är i behov av skydd i kombination med stöd och omsorg. Skyddsbehovet kan bland annat bero på gängvåld, våld i nära relation eller hedersrelaterat våld och förtryck. Våra boenden är utformade för att möta de specifika behov som varje individ har. Vi samverkar med berörda myndigheter och finns i hela Sverige. Vårt mål är att genom individanpassat boende och insatser hjälpa individen att gå från bidragsberoende till självförsörjning och självständighet. Nu letar vi efter vår nästa medarbetare! Arbetsuppgifter Vi söker en behandlingsassistent till vårt team inom skyddat boende. Tjänsten innebär att du kommer vara kontaktperson för ett antal klienter, som du träffar regelbundet. Kontakten innebär både fysiska träffar och via telefon. I arbetet ingår att du stöttar klient, enligt individuell plan från socialtjänsten i samverkan med Horisontum. Du stöttar bland annat individen i ekonomi kopplat till boendet, skaffa praktik, jobb eller utbildning samt att coacha till meningsfull fritid som främjar hälsa och ett socialt liv. Arbetet kan även innefatta att stödja och motivera individen i kontakt med sjukvård, kommun och andra instanser. I arbetet kan det uppstå akuta situationer vilket kräver att du är strukturerad, flexibel och lösningsfokuserad. Målet är att individen får hjälp att skapa ett hållbart liv - genom boende, sysselsättning, självständighet och välmående. Tjänsten innebär att du till stor del arbetar självständigt och därmed krävs det en förmåga att planera, genomföra, slutföra och följa upp individens plan tillsammans med individen själv. Horisontum är ett växande företag som består av ett team där det krävs ett nära samarbete - därför ser vi att du är lika mycket av en lagspelare och att du har förmåga att kommunicera. Du deltar bland annat på veckomöten, arbetsplatsträffar och handledning. Rapportering sker till din närmaste chef om det löpande arbetet. I arbetet ingår även kontakt med och inrapportering till socialtjänsten och andra involverade myndigheter. Vi ser att du har erfarenhet av liknande tjänst, och/eller en utbildning med inriktning psykiatri, beteendevetenskap eller pedagogik. Tjänstens utgångspunkt är i Östersunds kommun, men kan även innebära korta resor inom regionen och Sverige. Därav är B-körkort ett krav. Kvalifikationer Krav Arbetslivserfarenhet från liknande tjänst Gymnasial utbildning/eftergymnasial utbildning inom socialt arbete och omsorg, beteendevetenskap, psykiatri, pedagogik etc. B-körkort och bil då arbetet kan innebära resor inom regionen eller landet. Meriterande Utbildning inom PATRIARK, FREDA, SARA Utbildning inom MI (motiverande samtal) Utbildning inom ESL (ett självständigt liv) Utbildning inom kriminalitetsprogram såsom KSL, MRT Jobbtyp: Heltid, Vikariat Arbetsort: Resande
Välkommen till Härjedalens kommun! Vad roligt att du vill arbeta hos oss. Tycker du att det är viktigt att möta våra målgrupper med respekt och på ett professionellt sätt så kommer du passa in fint. Som medarbetare får du friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier. Du får också möjligheten att tillsammans med engagerade kollegor arbeta för fortsatt utveckling av våra verksamheter. Kommunen är ett förvaltningsområde för det samiska språket och kommunkontoren finns i Sveg, Hede och Funäsdalen. Funderar du på att bosätta dig i Härjedalen är du hjärtligt välkommen att kontakta inflyttarservice via e-post: [email protected] eller via vår växel, telefon: 0680-161 00. Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta en HR-Strateg, via vår växel, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanbeder oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Bruksvallarnas förskola ligger i västra delen av Härjedalens kommun, i samma skolbyggnad finns även skola F-3 samt fritidsverksamhet. Närhet till natur med längdspår och skidbackar ger verksamheten förutsättningar att inkludera detta i undervisningen. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter som förskollärare är att arbeta i enlighet med förskolan läroplan LpFö2018. Du kommer att ansvara för planering, uppföljning och dokumentation av verksamheten samt tillsammans med arbetslaget genomföra den pedagogiska verksamheten för barn i åldrarna 1-5 år. Bruksvallarnas förskola arbetar med pedagogisk dokumentation som ett verktyg för att nå målen i läroplanen. I denna tjänst ingår även arbete på fritidshemmet. Detta är ett vikariat med möjlighet för förlängning. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad förskollärare alternativt har god erfarenhet inom yrket. Du ska vara van att ta eget ansvar och vara en god förebild, vara lyhörd för barns viljeyttringar. Du ska vara en närvarande pedagog som har lätt att samarbeta med olika människor och alltid ha fokus på ditt uppdrag tillsammans med barnen. Goda språkkunskaper i samiska är meriterande. I uppdraget ligger också att vara en god förebild för barn och kollegor, att ha en god förståelse för alla människors lika värde, det vi kallar ett tillitsfullt förhållningsätt. På denna tjänst är uppvisande av utdrag ur polisens brottsregister en förutsättning för anställning. Personliga egenskaper Du ges möjlighet att ta ett eget stort ansvar för att förverkliga målen i läroplanen. Vi har ett stort fokus på det systematiska kvalitetsarbete i våra förskolor, då strävan är att hela tiden höja kvalitén och utveckla undervisningen för våra barn. Som personliga egenskaper så värdesätter vi att du är lyhörd, empatisk och har en god samarbetsförmåga. Att samverka respektfullt med vårdnadshavare och kollegor är av största vikt. Vi erbjuder - Trivsam och god arbetsmiljö för barn och kollegor - Dator - Arbetskläder - Tid för planering och reflektion - Möjlighet att driva en förskola i utveckling Kontaktinformation Annica Kjällgren, Rektor, +46 0684-16782 Karin Kers, Ombud Sveriges Lärare, 0730710901 0680-16100 Arbetsplats Per-mårsvägen 2 846 97 Bruksvallarna
Tycker du också om närhet och gemenskap? Som när man tilltalar varandra med förnamn, och när alla använder samma fikarum och kaffekoppar. Och tycker du också om trygghet och frihet? Som när man är sedd och bekräftad, men har så högt i tak så att man kan prova sina vingar ibland. Det gör vi. Hitta hem till oss som enhetschef SÄBO och hemtjänst med placeringsort i Bispgården! Ibland säger man att saker inte är hela världen. Men för den som behöver hjälp i sin vardag är det verkligen hela världen att vården och omsorgen fungerar. Där kan du bli den eftersökta pusselbiten som gör bilden komplett. Eller en hörnbit som stagar upp. Förutom vården består vår familj på Stöd- och omsorgsavdelningen av LSS, kostenheten, Arbetsmarknad och Integration (AMI) samt Individ- och familjeomsorg (IFO). ARBETSUPPGIFTER Vi söker en driven, trygg och kommunikativ chef med fokus på utveckling som vill ta ansvar för äldreboendet Nipängen, samt hemtjänsten Bispgården. Sammanlagt blir du chef över ca 35 tillsvidareanställda vårdbiträden och undersköterskor med både bred och djup kompetens. Personalgrupperna har sina utgångsenheter på SÄBO eller hemtjänst men samarbetar även över gränserna för att hjälpa varandra vid behov. Som enhetschef i Bispgården har du det övergripande ansvaret för budget, personal och arbetsmiljö för både SÄBO och hemtjänst. Du ansvarar för att skapa en trygg, meningsfull och utvecklande vardag för de äldre som bor på Nipängen SÄBO samt att de som bor i sina ordinära boenden får sina behov tillgodosedda enligt de beslut om insatser som finns. Det är även viktigt att du har ett gott samarbete och god relation med anhöriga till våra äldre. Tillsammans med ditt närmsta team, bestående av legitimerad personal och administratör, arbetar ni för att: • säkerställa att verksamheterna bedrivs i enlighet med lagar, förordningar och politiska mål i kommunen. • bidra till metod-och verksamhetsutveckling. • samverka både internt och externt. • planera och följa upp verksamheterna. Stöd- och Omsorgsavdelningen gör en översyn av hela avdelningens organisation vilket kan innebära en förändring av ansvarsområden framgent. Du ingår i stöd- och omsorgsavdelningens ledningsgrupp tillsammans med socialchef och övriga enhetschefer. Vi ser fram emot din ansökan! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning, gärna inom socialt arbete, vård eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Som person har du förmågan att leda och motivera andra samt sätta upp mål och riktning för verksamheten. Du har förmågan att delegera arbetsuppgifter samt ger råd, stöd och möjlighet för dina medarbetares utveckling. Du har även förmågan att planera och organisera ditt arbete. Du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter och har förmågan att anpassa dig till förändrade förhållanden. Du uppmuntrar och stödjer förändringsinitiativ. Du har lätt för att anpassa ditt beteende i förhållande till andra människors behov. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbetsledning inom äldreomsorg, eller annan ledarskapserfarenhet som bedöms relevant. Genomgången ledarutbildning och dokumenterat utvecklingsarbete med gott resultat är meriterande. Tjänsten kräver att du har B-körkort. ÖVRIGT Hitta hem till oss! Att hitta hem till sig själv är väl det vi alla vill. Men vad ingår i känslan hem? Närhet till jobbet? Känslan av att göra skillnad? Skidspåret runt knuten? Kanske har ditt hem faktiskt bytt plats. Kanske ligger det någon annanstans. Kanske hittar du det här i Ragunda kommun! Ragunda kommun ligger i östra Jämtland, och gränsar mot bland andra Sollefteå, Sundsvalls och Östersunds kommuner. Vi är drygt 5000 invånare fördelade på ett 40-tal byar, samt de tre tätorterna Bispgården, Hammarstrand och Stugun som alla ligger längs Indalsälven. I öster ligger bebyggelsen koncentrerad till älvdalen, medan den västra delen även bjuder ett skogsland som genomströmmas av den Natura 2000-klassade Ammerån. Nyfiken på Ragunda? https://ragundadalen.se/ragundadalen/hitta-hem.html Nyfiken på jobb? https://www.ragunda.se/kommunochpolitik/jobbahososs.1235.html Inför rekryteringsarbetet har Ragunda kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
– Ett jobb med plats för kreativitet och framtidsblick Ingress Nu söker vi en projektledare på deltid under höstterminen 2025, gällande förberedelser för framtida skolbiblioteksverksamhet i Krokoms kommun. Välkommen till oss! Från och med 1 juli 2025 träder ändringar i skollagen gällande skolbibliotek i kraft. Medel har tillsatts från kommunens utvecklingsfond för att förbereda en framtida skolbiblioteksverksamhet, som planeras utföras genom en kommungemensam skolbibliotekscentral (SBC). Barn- och utbildningsförvaltningen har ca 800 medarbetare. Förvaltningens verksamhet sträcker sig över hela kommunen och innefattar förskola, grundskola F-9, anpassad grundskola, fritidshem, kost och lokalvård, modersmål samt biblioteksverksamhet. Krokoms kommun har 16 grundskolor med drygt 2 200 elever. Folkbiblioteken i kommunen består av huvudbiblioteket i Krokom, filialerna i Föllinge, Nälden, Ås och Änge. I verksamheten ingår även bokbussen som besöker skolor och förskolor samt byar i Krokoms kommun. En dag som projektledare Din uppgift som projektledare blir att systematiskt förbereda och utforma strukturen och innehållet för den framtida skolbibliotekscentralen, som är tänkt att tillhandahållas på kommunens folkbibliotek. Tillsammans med befintlig folkbiblioteksorganisation och representanter från grundskolan, ska du belysa hur behoven ser ut, hur logistiken ska ske, hur verksamheten kan utformas etc. I uppdraget ingår regelbundna uppföljningsmöten med en utsedd styrgrupp. Dessutom ska ett förslag tas fram till överenskommelse mellan grundskola och folkbibliotek gällande skolbiblioteksverksamheten, vilken är en förutsättning för ett långsiktigt och hållbart samarbete. Din kompetens För tjänsten som projektledare har du: • en ingående erfarenhet från skolbiblioteksverksamhet • erfarenhet av systematiskt arbete, gärna i projektform • körkort för bil, för att kunna ta dig runt till de olika biblioteken i kommunen Vi ser med fördel att du har: • en examen inom biblioteks- och informationsvetenskap eller motsvarande bibliotekarieutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • erfarenhet av att driva projekt • erfarenhet av kommunövergripande perspektiv, angående folk- och skolbibliotek Du som person har: • förmåga att arbeta självständigt och är strukturerad • lätt för att samarbeta och är bra på att skapa kontakter • god förmåga att snabbt kunna sätta dig in i sammanhanget och leverera • goda IT-kunskaper och att du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Övrig information Projektanställningen är på deltid, 50% och tänkt under perioden 2025-09-01- 2026-01-31. Del av tjänst kan utföras på distans. Sista ansökningsdatum 2025-08-10 Tillträde 2025-09-01 eller enligt överenskommelse Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Kontaktpersoner för tjänsten Tommy Larsson bibliotekschef 0640–16151 [email protected] (semester 24/6–22/7) Annika Lööf Sjölund, verksamhetschef skola 0640–16166 [email protected] (semester 30/6–4/8) Jörgen Mårtensson, facklig kontaktperson Dik 0640–16156 [email protected] (semester 21/7–15/8) Välkommen med din ansökan! Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokoms kommuns gränser sträcker sig från Storsjöns stränder i söder, till de vidsträckta och vilda fjällen i norr och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här bor dryga 15 700 invånare, mitt i Jämtlands län, med närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Här finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Hit flyttar människor och här vill man stanna, för här får själva livet ta plats. Kommunen ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket gör att vi arbetar för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.
Vi på Åre kommun skapar förutsättningar för att alla som bor eller vistas här kan förverkliga sina drömmar. I vår storslagna fjällmiljö samsas förväntansfulla skidåkare med jordnära livskonstnärer. Det finns plats för dig också. Våra medarbetare utför Sveriges viktigaste jobb varje dag. Oavsett var i kommunen vi arbetar, är vi alla gemensamt till för Åre kommuns medborgare. Vi är många olika yrkeskategorier som arbetar i kommunen på olika arbetsplatser. Allas insatser behövs för att leverera god service och fortsätta utveckla verksamheterna och hela kommunen. Vi arbetar med att skapa värde och livskvalitet för våra kommuninvånare, våra företagare och besökare. Hos oss gör du skillnad, varje dag! I Åre kommun arbetar vi utifrån värdegrunden att vi är professionella, respektfulla och lyhörda. Som medarbetare i Åre kommun får du ta del av flera förmåner utöver din lön, se länk under övrigt. Åre kommun är en samisk förvaltningskommun och vi välkomnar sökande som har språklig och kulturell kunskap i samiska. ARBETSUPPGIFTER Som arbetsledande kock har du som uppgift att leda och fördela dagliga arbetet, beställa varor, egenkontroll, budget, APT-möte, kontering av fakturor. Du kommer även ingå i en arbetsgrupp där ni förbereder, tillagning och servering av rätter med hög kvalité. Tillagning sker till största delen från grunden. Du får laga och servera mat med hög kvalité på råvaror. 50% av livsmedlen är KRAV, ekologiska, MSC-märkta, fair trade eller närproducerade. Vi väljer alltid 100% svenskt kött och svenska köttprodukter och jobbar aktivt mot klimatmålen. Du kommer att jobba i ett modernt kök . Det är ett storköks kök med en bemanning på 4 anställda. Det serveras ca 450 måltider till elever och pedagoger i matsalen/utskick varje dag . Det är skola, gymnasiet, förskola och fritids. KVALIFIKATIONER • Vi ser att du jobbat inom offentliga sektor, fördelaktigt i en ledande roll. • Du har kunskap och verktyg för att uppnå kraven vi har i det offentliga köken. • Dokumenterad kockutbildning och utbildning i HACCP/egenkontroll. • Kunskap om allergikoster. • God datavana samt behärskar svenska i tal och skrift. • Meriterande är erfarenhet från offentliga måltider och arbete med kost dataprogrammet MASHIE eller motsvarande. • Du har någon form av ledarskapsutbildning. Vi kommer även att lägga stor vikt vid personliga egenskaper där vi söker dig som är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Du är en nyfiken person som söker information och har lätt för att se förbättringsmöjligheter utifrån nya perspektiv. ÖVRIGT Tjänsten är vakant under förutsättning att ingen övertalighet, behov av omplacering eller företräde finns i kommunen. Provanställning kan komma att tillämpas. Mer information om Åre kommun finner du på www.are.se Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Våra förmåner: https://are.se/foretag-och-jobb/jobba-pa-are-kommun/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/vara-formaner
Nordic Retail Group söker nu engagerade säljare som vill jobba med Swedish Match och ansvara för deras shop-in-shop. Tjänsten är främst schemalagd mellan torsdag-söndag och är en deltidstjänst som kan variera i antalet timmar per månad (Genomsnittligt är passen mellan kl 10-18). Avtalet är tillsvidare med 6 månaders provanställning. Om Swedish Match Med en portfölj som består av både moderna varumärken och varumärken med lång tradition erbjuder Swedish Match produkter med och utan tobak. Att erbjuda tobakkonsumenter alternativ till cigaretter är kärnan i vårt arbete. Alltid med vår vision i åtanke: En värld utan cigaretter. Läs mer om Swedish Match på www.swedishmatch.com Arbetsbeskrivning Du kommer att vara en av ansiktena för Swedish Match, och tillsammans med dina kollegor kommer du att sköta den dagliga driften av butiken, informera konsumenter om deras produkter och guida dem genom snusblandningar. Självklart kommer du att få all nödvändig träning, det viktigaste är att du verkligen är intresserad av produkterna och framför allt, fantastisk service! På plats i butiken arbetar du ensam, vilket innebär ett ansvar att hålla butiken ren och fräsch samt att lägga beställningar och se till att butiken alltid är välfylld med både produkter och förpackningar. Även om du är den enda på plats kommer du att ha kontinuerlig kontakt med dina kollegor i andra butiker i landet, särskilt butiken i Strömstad och Store Nordby. Dessa två butiker har personalmöten, informationsmöten och eventuellt personalaktiviteter tillsammans och har samma butikschef. Som Butikssäljare kommer att du agera som Snus Expert och förväntas veta allt inom Swedish Match portfölj och snus i allmänhet (efter intern träning). I butiken andas det Snus och Nicotine pouches. Information som tillverkningsprocesser, innehåll, kvaliteter, egenskaper, historia och kultur är saker som våra kunder/konsumenter är intresserade av och förväntar sig att få svar på i butiken. Dina arbetsuppgifter Informera konsumenter om Swedish Match-produkter och historia. Föreslå och bidra med arbetsrutiner för att säkerställa en hög konsumentupplevelse. Stödja Swedish Match övergripande initiativ som leder till ökad försäljning, varumärkeslojalitet och förbättring av marknadsandelar i Sverige och Norge. Allmänna dagliga butiksoperationer såsom beställning, inventering och dokumentation. Öppnings- och stängningsrutiner. Samla in, dokumentera och rapportera konsumentinsikter. Vägleda konsumenter genom snusblandningar MYO - Make Your Own. Bibehålla en hög servicenivå. Säkerställa att lagerbalanser för produkter samt förpackningar och andra material är tillgängliga. Hålla sig uppdaterad om aktuell information (lanseringar, riktlinjer etc.). Delta i obligatoriska utbildningar, informationsmöten och personalmöten. Rapportera försäljningssiffror, statistik, etc. Högt närvarande på arbetsrelaterade samarbetsplattformar som t.ex. Outlook, Teams, Intranet. Vi erbjuder dig Produktutbildning Sälj och marknadsutbildning En väg in till Nordens starkaste nätverk av säljare Din bakgrund Erfarenhet: Vi söker dig som har sälj och butiksvana (meriterande) Du har tidigare arbetat med service Du är intresserad av snus Egenskaper: Du är en social person som lätt kommer överens med andra Du uttrycker dig väl både muntligt och i skrift i svenska och engelska Du har ett genuint intresse för Swedish Match produkter. Du är en bra säljare Du är service minded och stresstålig Övrigt I detta uppdrag kommer du bli anställd av Nordic Retail Group men utföra ett uppdrag hos Swedish Match. Tjänsten är främst schemalagd mellan torsdag-söndag och är en deltidstjänst som kan variera i antalet timmar per månad men genomsnittligt pass är mellan kl 10-18. Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning. När man arbetar för Swedish Match så är det ett ålderskrav på 21+ pga tobakslagen. Tjänsten beräknas tillsättas snarast därför sker intervjuer löpande så ansök snarast. Frågor (ej ansökningar) om tjänsten kan ställas till Ella Seger på: [email protected] Om oss NRG är brand activation-byrån som tar ditt varumärke till nästa nivå. Vi är din självklara partner för effektiva försäljnings- och marknadsföringsstrategier. Med fokus på sömlösa omnichannel-kampanjer, särskilt inom retail, ser vi till att ert varumärke når era kunder vid varje avgörande kontaktpunkt i deras köpresa - oavsett om det är i butiken, på bussen eller i soffan. Med nästan 30 års erfarenhet vet vi vikten av att kombinera kreativitet, funktionalitet och effektivitet.Vår expertis inom både varumärkesbyggande och kommersiell strategi gör att vi kan skapa skräddarsydda lösningar som stärker ditt varumärkes synlighet och levererar verkliga affärsresultat. I en digital värld som ständigt förändras, där kvalitet och innovation är avgörande, hjälper vi dig att ligga steget före. Oavsett om du lanserar en ny kampanj, bygger långsiktig kundlojalitet eller förstärker ditt team med specialistkompetens, erbjuder vi verktygen och strategierna du behöver för att lyckas. Din framgång är vår drivkraft.
Tycker du också om närhet och gemenskap? Som när man tilltalar varandra med förnamn, och när alla använder samma fikarum och kaffekoppar. Och tycker du också om trygghet och frihet? Som när man är sedd och bekräftad, men har så högt i tak så att man kan prova sina vingar ibland. Det gör vi. Hitta hem till oss som Enhetschef Individ- och familjeomsorgen med placeringsort i Hammarstrand! Ibland säger man att saker inte är hela världen. Men för den som behöver hjälp i sin vardag är det verkligen hela världen att vården och omsorgen fungerar. Där kan du bli den eftersökta pusselbiten som gör bilden komplett. Eller en hörnbit som stagar upp. Förutom vården består vår familj på Stöd- och omsorgsavdelningen av LSS, kostenheten, Arbetsmarknad och Integration (AMI) samt Individ- och familjeomsorg (IFO). Ragunda kommun är en liten kommun och den lilla kommunens styrka är bland annat korta beslutsvägar och nära till samverkan. Vi värderar samarbete och samverkan högt, både internt inom den egna verksamheten och andra verksamheter inom kommunen samt med externa samverkansparter. Vi erbjuder en arbetsplats där du får växa i rollen. ARBETSUPPGIFTER Vi söker ny chef till Individ och familjeomsorgen. Som enhetschef för individ- och familjeomsorgen har du ansvar för att leda och utveckla verksamheten. Det inkluderar ledarskap, arbetsmiljö, verksamhetsutveckling och personal-, budget- och ekonomiansvar samt aktivt samarbete med andra myndigheter, organisationer och samarbetspartners. Vidare innefattar tjänsten kvalitetssäkring, krishantering samt rapportering och dokumentation. Som enhetschef inom individ- och familjeomsorgen är du chef för biträdande IFO-chef samt 15 underställda inom IFOs alla områden inklusive biståndshandläggare och LSS handläggare. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och är direkt underställd socialchefen. Vi står inför stora förändringar inom socialtjänsten, den nya socialtjänstlagen som innefattar en omställning till en långsiktigt hållbar, mer förebyggande och kunskapsbaserad socialtjänst. Som enhetschef på IFO behöver du ha ett starkt intresse av att hänga med i den nationella utvecklingen och ha förmågan att omsätta den till kommunens verksamhet. Vi ser därför att du som enhetschef har förmåga att inspirera, motivera och leda medarbetare i förändring. Du har ett synligt ledarskap som präglas av tydlighet, öppenhet, närhet, mod och pålitlighet. Du är strukturerad, kan fatta och följa upp beslut och har erfarenhet och kunskap kring utvecklingsarbete och gruppdynamik. Samverkan och dialog är viktiga verktyg i ditt ledarskap. Tillsammans med biträdande IFO-chef utgör du IFO i Ragunda kommuns ledningsgrupp och ni kommer tillsammans med övrig personal fortsätta arbetet med att vidareutveckla verksamhetens alla områden. Tjänsten är en tillsvidareanställning, ev provanställning på heltid. Vi ser fram emot din ansökan! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har akademisk examen som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du har erfarenhet av att vara ledare i inom socialtjänst och god kännedom om dess regelverk. Du har god förmåga att prioritera, delegera och följa upp mål och resultat. Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda och utveckla verksamhet. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en politisk styrd organisation. Du är bra på att kommunicera, är förtroendeingivande och skapar goda relationer. Att du är tydlig, lyhörd och engagerad med förmåga att entusiasmera dina medarbetare är förutsättningar för jobbet. Vi sätter stor vikt vid personliga egenskaper. Tjänsten kräver att du har B-körkort. ÖVRIGT Hitta hem till oss! Att hitta hem till sig själv är väl det vi alla vill. Men vad ingår i känslan hem? Närhet till jobbet? Känslan av att göra skillnad? Skidspåret runt knuten? Kanske har ditt hem faktiskt bytt plats. Kanske ligger det någon annanstans. Kanske hittar du det här i Ragunda kommun! Ragunda kommun ligger i östra Jämtland, och gränsar mot bland andra Sollefteå, Sundsvalls och Östersunds kommuner. Vi är drygt 5000 invånare fördelade på ett 40-tal byar, samt de tre tätorterna Bispgården, Hammarstrand och Stugun som alla ligger längs Indalsälven. I öster ligger bebyggelsen koncentrerad till älvdalen, medan den västra delen även bjuder ett skogsland som genomströmmas av den Natura 2000-klassade Ammerån. Nyfiken på Ragunda? https://ragundadalen.se/ragundadalen/hitta-hem.html Nyfiken på jobb? https://www.ragunda.se/kommunochpolitik/jobbahososs.1235.html Inför rekryteringsarbetet har Ragunda kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi söker dig med en positiv inställning och bra driv för att kunna täcka upp för vår ordinarie personal när de har semester. Arbetet kräver ett personligt engagemang och att du har ett högt driv, är självständig samt ordningsam med ett positivt synsätt. Tjänsten innebär också mycket samarbete med övriga kollegor och det är därför viktigt att du fungerar väl i grupp. En god fysik krävs då det förekommer en del tyngre moment i arbetet. Tidigare erfarenhet inom livsmedelsproduktion samt lager, plock och packning är meriterande samt att Du bör ha ett högt kvalitetsfokus och en yrkesstolthet som driver Dig att alltid göra ditt bästa i alla situationer. Varmt välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast den 13 juli via mail till [email protected] Urval sker löpande i rekryteringsprocessen så vänta inte med att söka!
Är du en driven, engagerad och serviceinriktad person som vill bidra till utvecklingen av lokalproducerad mat? På vår produktionsavdelning framställer och paketerar vi kött- & charkprodukter till butiker och restauranger i Jämtland och Härjedalen. Arbetet kräver ett personligt engagemang, att du har ett högt driv, är självständig samt ordningsam med ett positivt synsätt. Tjänsten innebär också samarbete med övriga kollegor och att man får hjälpa till där det behövs, det är därför viktigt att du fungerar väl i grupp. En god fysik krävs då det förekommer en del tyngre moment i arbetet. Du kommer arbeta i vår produktion med framställning av charkuteriprodukter och du kommer även vara delaktig i vårt kvalitets- och egenkontrollprogram. Har du arbetat inom dessa områden tidigare ser vi det som en fördel. Vad du kan förvänta dig av oss Änge Chark erbjuder ett roligt, självständigt och omväxlande arbete med stort eget ansvar. Du kommer arbeta i en trivsam arbetsmiljö med positiv, hjälpsam och prestigelös atmosfär. Tidigare erfarenhet inom livsmedelsproduktion är meriterande samt att Du bör ha ett högt kvalitetsfokus och en yrkesstolthet som driver Dig att alltid göra ditt bästa. Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast den 13 juli via mail till [email protected] . Urval sker löpande i rekryteringsprocessen och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor är du välkommen att kontakta Daniel Kock, Platschef, [email protected]
Prolympia Östersund är en fristående grundskola med inriktning på idrott och hälsa som bedriver sin verksamhet på stadsdel Norr i centrala Östersund. Skolan startade sin verksamhet 2004 och har idag 466 elever och 55 anställda. Hos oss får eleverna en trygg skolgång med inriktning på idrott, hälsa och friluftsliv. Det betyder att de har mer idrott och hälsa på schemat, att de har fler friluftsdagar med övernattning än på en traditionell skola. Personalen är vår viktigaste resurs, vi värdesätter allas åsikter och hos oss har du som anställd möjlighet att vara med och påverka och utveckla verksamheten. Vi strävar systematiskt efter att erbjuda en god arbetsmiljö, bra anställningsvillkor och en god kollegial sammanhållning med härlig lagkänsla. Välkommen till en skola där arbetet med idrott, hälsa och friluftsliv genomsyrar hela verksamheten. Om dig Prolympia i Östersund söker nu en lärare i ämnet bild för åk 4-9. Att vara lärare är ett viktigt uppdrag och för att ge våra elever bästa möjliga förutsättningar att utvecklas söker vi rätt personer till vår skola! Vi söker dig som har höga förväntningar på våra elevers kunskaper och värdegrund. Du som söker är en driven person med ett positivt förhållningssätt och delar våra värderingar och grundsyn på idrotten som verktyg för att skapa god hälsa och bra kunskapsresultat. Du har också en god kommunikativ förmåga, är tydlig i ditt ledarskap och har lätt för samarbete. I ditt vardagliga arbete har du förmåga att skapa tillitsfulla relationer med såväl elever, vårdnadshavare som kollegor. Du arbetar med ett inkluderande arbetssätt där du arbetar aktivt med elevinflytande, pedagogisk planering och formativ bedömning. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter består i att undervisa i ämnet bild med tillhörande planering och bedömning. Som lärare på Prolympia planerar du självständigt din undervisning men också ämnesövergripande tillsammans med kollegor. I din bedömning dokumenterar du elevernas framsteg och arbetar med formativ bedömning. Som lärare bidrar du också till att vardagen fungerar för eleverna där till exempel pedagogisk lunch och läxhjälp kan ingå. Uppdragets förväntningar följer Skolverkets författningsordning och allmänna råd. Handledarskap ingår i tjänsten. På Prolympia Östersund har du tillgång till erfarna lärarkollegor, en väl utrustad bildsal och ämnet bild bedrivs i flera årskurser i halvklass. Du har stor möjlighet att påverka och utveckla ämnet. Kvalifikationer Vi söker dig som har lärarutbildning med legitimation och behörighet att undervisa elever i aktuellt ämne upp till årskurs 9. Men även du som har annan lämplig kompetens och erfarenhet för uppdraget är välkommen att söka. Vidare har du som söker goda IT- kunskaper och är van att använda digitala verktyg i det dagliga arbetet. Tjänsten är på heltid med 6 månaders provanställning. För anställning krävs ett utdrag ur belastningsregistret som avser arbete i skola och förskola och vara mindre än ett år gammalt. Vi arbetar aktivt i denna rekryteringsprocess vilket innebär att urval och intervjuer hålls löpande. I denna rekryteringsprocess har vi också tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring, vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp. Välkommen att bli en del av Prolympia!
Välj ett jobb för att visa detaljer