Är du en skicklig svetsare med öga för detaljer och ett hjärta för samarbete? Trivs du med utmaningar och vill utvecklas i ett framtidsinriktat företag? Då kan du vara den vi letar efter! Om tjänsten Som svetsare hos oss arbetar du huvudsakligen med manuell svetsning på vår svetsavdelning. Du blir en viktig del i vårt produktionsteam där vi tillsammans ansvarar för att leverera produkter av hög kvalitet till våra kunder. Arbetet innebär att: • Utföra manuell svetsning enligt ritningsunderlag • Säkerställa att produkterna uppfyller våra höga kvalitetskrav • Samarbeta med kollegor för en effektiv och säker produktion Tjänsten kan innebära skiftarbete beroende på produktionens behov. Om dig För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har en verkstads- eller industriteknisk utbildning, eller motsvarande erfarenhet. Du har goda kunskaper inom: • Svetsning (MIG/MAG) • Ritningsläsning och mätteknik • Kvalitetssäkring och noggrannhet i arbetet Vi ser det som meriterande om du även har: • Svetsarprövning MIG/MAG • Truckkort • Erfarenhet eller intresse av robotteknik • Vana vid affärssystem, gärna Monitor Som person är du positiv, ansvarstagande och kvalitetsmedveten. Du är en lagspelare som trivs i samarbete men också klarar av att arbeta självständigt och ta egna initiativ när det behövs. Om oss e-Component är en del av engcon Group och är specialiserat på legotillverkning och bearbetning av svetsade och gjutna komponenter efter kundernas ritningsunderlag. Vi är ett framtidsorienterat företag som under de senaste fem åren har gjort betydande investeringar i ny teknik och maskinpark. Det gör arbetet hos oss både stimulerande och utvecklande. Vill du bli en del av vår framtid? Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt – urval sker löpande!
Om inte lastbilarna rullar dygnet runt stannar mycket av vårt samhälle upp - och vår uppgift är att se till att det aldrig händer. Som servicerådgivare hos oss på Berners Tunga Fordon är du den viktiga länken mellan våra kunder – åkerierna – och verkstaden. Vi erbjuder dig en social roll där du får direkt återkoppling på ditt arbete och möjlighet att göra verklig skillnad i kundens vardag. Om jobbet som servicerådgivare I rollen som servicerådgivare till vår lastbilsverkstad följer du kunderna genom hela deras bokning. Du kommer till exempel att arbeta med att: Ta emot kunden och boka in lastbilarna på service eller reparation Förstå och tolka både kundens behov samt göra en behovsanalys av fordonet Göra ett kostnadsförslag till kunden och upprätta en arbetsorder till mekanikern Koordinera arbetet mellan kund och verkstad Ansvara för att arbetet blir klart i tid och med rätt kvalitet och återkoppla status till kund Hantera reklamationer och eftermarknadsfrågor Rollen innebär kontakt med våra engagerade och återkommande kunder - både genom personliga möten och via telefon, mail och leadsystem - samt ett nära samarbete med våra kompetenta mekaniker och arbetsledare. Om teamet På anläggningen i Östersund så är vi cirka 30 medarbetare så du är aldrig ensam i dina frågor utan det finns en bred kompetens där dina kollegor mer än gärna vill hjälpa dig om du har några funderingar. Du blir en del av ett backoffice-team som jobbar som servicerådgivare, reservdelsrådgivare, arbetsledare och servicemarknadssäljare. Vi söker dig som... För att kunna möta kunden och göra en ordentlig behovsanalys krävs att du har teknisk förståelse och intresse för hur lastbilar fungerar. Vidare har du arbetslivserfarenhet från ett serviceyrke och en god kommunikativ förmåga både i tal och skrift. Som person är du bra på att samarbeta och bygga relationer med såväl kunder som kollegor. Du levererar alltid en hög servicegrad genom att vara tillmötesgående och lösningsfokuserad. För att lyckas i rollen är du strukturerad och har förmågan att hantera ett stundtals högt tempo. Det är meriterande om du har: C- eller CE-kort Erfarenhet från tunga fordon, fordonsbranschen, maskin eller annan verkstad Vi på Berners erbjuder Det finns många utvecklingsmöjligheter inom Berners och vi vill att du ska växa med oss! Förutom introducerande och kontinuerliga utbildningar genom Scania så får du chansen att utveckla dig och dina kunskaper tillsammans med erfarna kollegor. Vi erbjuder en arbetsplats med en stark kultur som kännetecknas av vår värdegrund: Glädje, respekt, ansvar, positivitet och engagemang. Förmåner Månadslön enligt kollektivavtal och bonus på avdelningsnivå Kollektivavtalsenlig pension och försäkringar Friskvårdsbidrag Möjlighet att ansöka om utbildningsstipendium och sponsring av aktiviteter till hemmavarande barns förening Personalrabatt på reservdelar, verkstadstjänster, bilvård och bilköp Möjlighet att leasa förmånscykel via Epassi BIKE Arbetstider: Dagtid Ansökan: Ansökan är öppen till 31 juli och vi jobbar löpande med urval och intervjuer så tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi genomför bakgrundskontroll på slutkandidaterna. Välkommen med din ansökan!
Hissmofors Såg är ett modernt sågverk med anor från slutet av 1800-talet. Sedan produktionsstarten 1982 har vi utvecklats till en högteknologisk anläggning med optimerad såglinje och hyvleri, där vi förädlar ett brett sortiment av byggprodukter. Om tjänsten Vi söker nu nattgående underhållstekniker till vårt team. Du kommer att arbeta med underhåll, felsökning, reparation och installationer inom fabriksområdet – främst inomhus, men även utomhus vid behov. Vi är ett team på ca 15 personer som arbetar förebyggande för att säkerställa en stabil drift i sågverket. Arbetet är varierande och omfattar hela industriområdet, vilket ger dig både utmaningar och utvecklingsmöjligheter. Skiftformer 4-nättersvecka: söndag 18:00 – torsdag 06:45. Ledig 3 dagar. 7/7-schema: måndag 22:00 – söndag 02:30. Därefter 7 dagars ledighet – perfekt för dig som värdesätter längre sammanhängande ledighet! Vem är du? Du har erfarenhet från industriell miljö gärna inom hydraulik, tryckluft, mekanik eller smörjning. Alternativt är du tungmekaniker. Har du jobbat med förebyggande och systematiskt underhåll är det meriterande. Du behöver ha viss datorvana då vi avrapporterar och dokumenterar våra jobb i ett underhållssystem. Du är en självgående person som ser till att få saker gjorda, lösningsorienterad och har god riskmedvetenhet. Du trivs i team, delar gärna med dig av kunskap och bidrar till smarta lösningar som förbättrar sågverkets drift. Datorvana krävs då vi dokumenterar arbetet i vårt underhållssystem. Krav för tjänsten: B-körkort Avklarad gymnasial utbildning med teknisk inriktning (ex. industri, tunga fordon, el och värme). Relevant erfarenhet kan väga upp utbildningskravet. Erfarenhet av förebyggande och systematiskt underhåll är meriterande Tjänsten är tillsvidare och inleds med en provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Kontakt Då rekryteringen pågår under sommaren kan svarstid vara något längre än vanligt. Jon Nilsson, Underhållschef Hissmofors Såg: 070–2039535 [email protected] Ansökan Välkommen med din ansökan senast 10 augusti 2025. I denna rekryteringsprocess kan vi komma att använda tester: logiskproblemlösningsförmåga och personlighet. Norra Timber förädlar virke från norrländska skogar. Norra Timber är en del av Norra Skog, en medlemsägd organisation som drivs av att göra skogsägarlivet i Norrland så värdefullt som möjligt för våra 27 000 medlemmar. Vi värnar om ett hållbart skogsbruk och en levande landsbygd. Våra medlemmar bidrar med mångfald och hållbart brukande av skogen, och i våra industrier optimerar vi nyttjandet av råvaran från varje tillvarataget träd. Vårt virke kommer från ett av världens bästa skogsdistrikt – norra Sverige. Det karga klimatet gör att skogen växer långsamt här. Det gör den senvuxen, finkvistig och med täta årsringar. Därför betraktas tall och gran från Norrland som en av de mesta ansedda träråvarorna. Vi brukar lite ödmjukt kalla den för “årgångsvirke”. Det är med stor stolthet vi konstaterar att våra norrländska skogar förädlas till klimatsmarta produkter som används över stora delar av världen. Norra Timbers verksamhet omfattar tre sågverk, tre förädlingsenheter samt en stolpfabrik. Vi producerar årligen närmare 800 000 kubikmeter sågade trävaror, 250 000 kubikmeter hyvlade trävaror, samt cirka 60 000 svarvade furustolpar och 150 000 spånbalar per år. Av trävaruförsäljningen går ca 60% på export. Föreningen äger också 30 procent av massabruket Husum Pulp AB. Inom Norra Skogs koncern arbetar drygt 600 personer och omsättningen uppgår till ca 5 miljarder kronor.
Vi söker en assistent till en 2 årig kille, som går på förskola. Det är en liten kille med glimten i ögat och siktet inställt på nya upptäckter! Du kommer att jobba i främst hemmet och på förskola. Men även följa med på familjens aktiviteter. Jobbet innebär att vara med under dagens alla moment och att vara ett stöd i förflyttningar, och under lek och träning. Vi söker dig som är lekfull, trygg och initiativrik. Det är en fördel om du tycker om att vara fysiskt aktiv. Jobbet innebär en del lyft och mycket lek på golvet. Det gäller att hinna med i svängarna och den här killen gillar att vara utomhus för lek och äventyr, så du bör uppskatta att leka och hitta på saker med den lille killen. Du behöver kunna jobba självständigt. Du får introduktion i arbetet innan du börjar arbeta själv. Arbetet ligger främst under dagtid och kvällar och ibland helger. Meriterande är erfarenhet av arbete med mindre barn och körkort. Det är främst ett vikariat under sommaren, eventuellt kommer vikariatet att förlängas. Hör av dig om du är intresserad så berättar vi mer!
Är du en relationsskapande och måldriven säljare med erfarenhet av retail eller FMCG? Gillar du att vara ute i fält och skapa resultat tillsammans med dina kunder? Då vill vi på Gajane gärna komma i kontakt med dig! Vi söker nu en distriktsansvarig säljare för Norrland med ansvar för att utveckla och stärka våra relationer med butiker och återförsäljare i regionen. Du kommer att arbeta med kända och eftertraktade varumärken som t.ex. Siberia, och ha en viktig roll i att öka vår synlighet och försäljning ute i butik. Dina ansvarsområden: Besöka och bygga relationer med butiker och kedjor inom dagligvaruhandel/fackhandel Arbeta med kampanjer, exponering, uppföljning och nykundsbearbetning Representera Gajane och våra varumärken på ett professionellt och inspirerande sätt Självständigt planera och driva din försäljningsrunda inom distriktet Vi söker dig som: Har dokumenterad erfarenhet inom försäljning, gärna inom FMCG eller retail Trivs i en självständig roll med mycket kundkontakt Har körkort (B) och vana att resa i tjänsten Talar och skriver svenska obehindrat – engelska är meriterande Som person är du: Engagerad, strukturerad och ansvarstagande Duktig på att skapa långsiktiga kundrelationer Resultatdriven och gillar att jobba mot tydliga mål Vi erbjuder dig: En spännande roll i ett växande bolag med starka varumärken Stora möjligheter till personlig utveckling och påverkan Attraktiva villkor och förmåner Ett engagerat team och en företagskultur med högt driv Ansök idag! Tjänsten tillsätts löpande, så vänta inte med din ansökan. I denna rekrytering samarbetar Gajane med Jobway rekrytering. Skicka ditt CV till [email protected]. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.
Vi på Åre kommun skapar förutsättningar för att alla som bor eller vistas här kan förverkliga sina drömmar. I vår storslagna fjällmiljö samsas förväntansfulla skidåkare med jordnära livskonstnärer. Det finns plats för dig också. Våra medarbetare utför Sveriges viktigaste jobb varje dag. Oavsett var i kommunen vi arbetar, är vi alla gemensamt till för Åre kommuns medborgare. Vi är många olika yrkeskategorier som arbetar i kommunen på olika arbetsplatser. Allas insatser behövs för att leverera god service och fortsätta utveckla verksamheterna och hela kommunen. Vi arbetar med att skapa värde och livskvalitet för våra kommuninvånare, våra företagare och besökare. Hos oss gör du skillnad, varje dag! I Åre kommun arbetar vi utifrån värdegrunden att vi är professionella, respektfulla och lyhörda. Som medarbetare i Åre kommun får du ta del av flera förmåner utöver din lön, se länk under övrigt. Åre kommun är en samisk förvaltningskommun och vi välkomnar sökande som har språklig och kulturell kunskap i samiska. ARBETSUPPGIFTER Som kock ansvarar du för förberedelse, tillagning och servering av rätter med hög kvalité. Tillagning sker till största delen från grunden. Du får laga och servera mat med hög kvalité på råvaror. 50% av livsmedlen är KRAV, ekologiska, MSC-märkta, fairtrade eller närproducerade. Vi väljer alltid 100% svenskt kött och svenska köttprodukter Du kommer att jobba i en helt nytt kök som kom igång under augusti år 2022. Det är ett toppmodernt storköks kök med en bemanning på sju heltidsanställda. Det serveras ca 700 måltider till elever och pedagoger i matsalen varje dag samt till ca 200 förskolebarn och pedagoger . KVALIFIKATIONER • Gymnasial utbildning är meriterande • Dokumenterad kockutbildning och utbildning i HACCP/egenkontroll. • Kunskap om allergikoster. • God datavana samt ska du behärska svenska i tal och skrift. • Meriterande är erfarenhet från offentliga måltider och arbete med kostdataprogrammet MASHIE eller motsvarande. Som person är du strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten. Du samarbetar och kommunicerar på ett bra sätt. ÖVRIGT Tjänsten är vakant under förutsättning att ingen övertalighet, behov av omplacering eller företräde finns i kommunen. Provanställning kan komma att tillämpas. Mer information om Åre kommun finner du på www.are.se Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Våra förmåner: https://are.se/foretag-och-jobb/jobba-pa-are-kommun/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/vara-formaner
Om företaget STORM HELIWORKS AB är ett kompetensföretag baserat i Östersund. Vi levererar helhetslösningar med helikopter som plattform. Med helikoptrar stationerade i Östersund, Göteborg och Skåne, samt vissa delar av året även i Åre och Funäsdalen, täcker vi in en stor del av Skandinavien. Vår personal har lång erfarenhet och vi använder oss av den modernaste och miljövänligaste utrustningen när vi utför allt ifrån sightseeingturer i Göteborgs skärgård till kvistavverkning av kraftledningsgator i fjällen. Om du uppskattar att ha en roll där du får vara med i händelserna centrum och vara en viktig kugge i planeringen av företagets uppdrag, där den ena dagen inte är den andra lik - då kan det här vara något för dig! Vi söker dig som gillar att planera och strukturera såväl i stort som ner på detaljnivå. Du kommer att utgöra en viktig del i vårt härliga team på Frösön. Kanske är det dig vi kan hälsa välkommen till oss! Arbetsuppgifter I rollen som operativ planerare och uppföljningsansvarig för helikoptertransporter ansvarar du för att planera våra nio helikoptrar, personal och utrustning (exempelvis bilar, släpvagnar och lastbilar) inför kommande uppdrag. Du hanterar inkommande förfrågningar och fungerar som en del av företagets säljfunktion genom att svara på kunders behov samt följa upp och upprätthålla en fortlöpande kontakt med kunderna. Uppdragen kan innebära allt från exempelvis rundturer, inspektioner, brandbekämpning till att hantera kraftledningsgator, både i förebyggande och i mer akuta situationer med nedfallna träd. Inför varje flyguppdrag lägger du upp ordrar i Fortnox och säkerställer att alla riskanalyser är genomförda samt att tillståndsansökningar är inlämnade och godkända. Du förbereder även underlag för fakturering kopplat till utförda tjänster. Du utvecklar och tar fram nödvändiga verktyg och arbetsmetoder för att underlätta och effektivisera ditt arbete. Som uppföljningsansvarig följer du kontinuerligt upp de respektive uppdragen för att säkerställa att de genomförs enligt plan och gällande riktlinjer. Rollen innefattar även jouransvar var tredje vecka där du är tillgänglig kvällar och helger via jourtelefon för att hantera akuta ärenden. Vem är du? Vi söker dig som har gymnasieexamen och gärna någon efter gymnasieutbildning, förslagsvis med inriktning transport/logistik och några års arbetserfarenhet. Meriterande är om du har jobbat med uppdrag där planering, struktur och logistikfrågor tydligt har ingått i rollen, samt innehar BE-körkort. Minimikrav är B-körkort. Som person är du ordningsam, strukturerad, initiativrik och uppskattar att bygga relationer, såväl med kunder som med kollegor. Din flexibilitet och förmåga att hantera varierande mängd av arbetsbelastning kommer väl till pass liksom att kunna behålla lugnet i pressade situationer. Vi lägger stort vikt vid din personlighet. Ansökan och kontakt Du söker tjänsten via jeffersonwells.se, där du laddar upp både CV och personligt brev i pdf. Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på 070 - 377 20 63 eller mail: [email protected] Intervjuer kan ske före ansökningstidens slut så sök redan idag! Sista ansökningsdag: 17 juli - 25 Vi välkomnar din ansökan!
Vill du ha ett meningsfullt och omväxlande jobb där du gör skillnad i en annan människas vardag? Då kan detta vara jobbet för dig! Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en kvinna i Östersund. Tjänsten är en på cirka 80 %, Du blir en viktig del i ett team som arbetar nära kunden och bidrar till att skapa trygghet, delaktighet och livskvalitet i vardagen. Du kommer att arbeta som personlig assistent åt en kvinna i 30-årsåldern som bor i en trivsam lägenhet i centrala Östersund. Ditt uppdrag är att ge henne stöd i vardagen och bidra till en trygg och meningsfull tillvaro. Arbetsuppgifter Som assistent hjälper du till med: Stöd vid måltider Personlig hygien Förflyttningar med hjälp av lyft och sele Socialt och praktiskt stöd i vardagen Arbetstiderna varierar och inkluderar dag-, kvälls- och helgpass, samt vissa dygnspass med sovande jour. Vem söker vi? Vi letar efter dig som är: Lyhörd, ansvarsfull och flexibel Självständig men också bra på att samarbeta Positiv och engagerad i att skapa en trygg och trivsam miljö Kvalifikationer: God svenska i tal och skrift Erfarenhet av lyft och sele är meriterande men inte ett krav Stor vikt läggs vid personlig lämplighet Varför jobba hos oss? Som personlig assistent får du ett givande och meningsfullt arbete där du verkligen gör skillnad. Vi erbjuder: En trygg arbetsmiljö med stöd och introduktion Möjlighet till extrajobb även efter sommaren Ansökan Låter detta som något för dig? Tveka inte att söka. Besök www.a-assistans.se Skapa en profil Klicka på "Lediga tjänster" och ansök Vi behandlar ansökningarna löpande, så tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Du kan även skicka CV och personligt brev till [email protected] (ange referens 405). Vi ser fram emot din ansökan! OM OSS: A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har ca 600 personliga assistenter anställda. Kontor har vi i Hudiksvall, Karlstad, Göteborg, Stockholm, Östersund och Umeå. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Vi har kollektivavtal: Kommunal och Fremia för personliga assistenter. Semester -, OB- ersättning och andra lönetillägg tillkommer enligt avtal. Vi erbjuder även friskvårdspeng på 2 000 kr för heltidstjänst och år, fika på arbetet och andra förmåner.
Om rollen: Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie vill arbeta som konsult i Järpen under vecka 40-52. Du kommer att arbeta på ett öppenvårdsapotek och bland annan arbeta med egenvård och recepthantering. Vi berättar mer om kunden och uppdraget vid ett inledande samtal. Detta uppdrag har sista svarsdag 19:e juli, men kan komma att tillsättas innan sista svarsdag. Skicka din ansökan redan idag! Vi söker dig som: Är legitimerad apotekare eller legitimerad receptarie Är serviceinriktad, noggrann och ansvarstagande Trivs i mötet med kunder och kollegor Kan arbeta självständigt och i team Meriterande om du har erfarenhet av arbete på öppenvårdsapotek Vi erbjuder: Möjlighet att utvecklas i din yrkesroll Stöd från en rekryteringskonsult genom hela processen Ett nätverk av spännande karriärmöjligheter inom farmaci Om Talangbron: Vi är specialister på rekrytering och bemanning inom farmaci och samarbetar med ledande aktörer i branschen. Vår styrka är att hitta rätt matchning mellan arbetsgivare och farmaceuter – för långsiktiga och givande samarbeten. Hos oss får du en trygg och flexibel arbetslösning anpassad efter dina önskemål. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!
Om rollen: Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie vill arbeta som konsult i Järpen under vecka 40-52. Du kommer att arbeta på ett öppenvårdsapotek och bland annan arbeta med egenvård och recepthantering. Vi berättar mer om kunden och uppdraget vid ett inledande samtal. Detta uppdrag har sista svarsdag 19:e juli, men kan komma att tillsättas innan sista svarsdag. Skicka din ansökan redan idag! Vi söker dig som: Är legitimerad apotekare eller legitimerad receptarie Är serviceinriktad, noggrann och ansvarstagande Trivs i mötet med kunder och kollegor Kan arbeta självständigt och i team Meriterande om du har erfarenhet av arbete på öppenvårdsapotek Vi erbjuder: Möjlighet att utvecklas i din yrkesroll Stöd från en rekryteringskonsult genom hela processen Ett nätverk av spännande karriärmöjligheter inom farmaci Om Talangbron: Vi är specialister på rekrytering och bemanning inom farmaci och samarbetar med ledande aktörer i branschen. Vår styrka är att hitta rätt matchning mellan arbetsgivare och farmaceuter – för långsiktiga och givande samarbeten. Hos oss får du en trygg och flexibel arbetslösning anpassad efter dina önskemål. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!
Välj ett jobb för att visa detaljer