Bli en del av mitt team – Vi söker engagerade personliga assistenter! Letar du efter ett omväxlande och meningsfullt arbete? Då kan detta vara jobbet för dig! Jag bor i Borgsjöbyn och ser gärna att du har möjlighet att ta dig hit på egen hand, då kollektivtrafiken är begränsad. Om dig Vi söker dig som är positiv, empatisk och har förmågan att arbeta självständigt. Du tar ansvar, är flexibel och kan fatta egna beslut. Lyhördhet, respekt för andras livsstil och en lösningsorienterad inställning är viktiga egenskaper. Social kompetens och personlig mognad värderas högt. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, är ett krav. Om arbetet Som min assistent kommer du att stödja mig i vardagen, både i mitt hem och där jag befinner mig. Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat: Promenader Matlagning Städning Personlig hygien Arbetspassen är förlagda under dag-, kvälls- och nattid enligt schema. Arbetstiderna varierar mellan 08:00 och 06:00, med sovande jour under nattetid. Du behöver ingen specifik vårdutbildning, men det är meriterande. Det viktigaste är att vi fungerar bra tillsammans. Observera att det finns djur i hemmet, så du bör inte vara allergisk. Ansökan Känner du att du passar in i rollen? Sök redan idag! Gå in på www.a-assistans.se Skapa en profil Klicka på "Lediga tjänster" och ansök till denna tjänst Vi behandlar ansökningarna löpande, så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Du kan även skicka din ansökan med CV och personligt brev till: [email protected] (ange referens 409). Vi ser fram emot att höra från dig!
För Strömsunds kommun är målet enkelt – alla ska trivas, ha kul på jobbet och få möjlighet att utvecklas och växa med sina arbetsuppgifter. Våra chefer har det viktiga uppdraget att se till att vi alla känner oss delaktiga, respekterade och ansvarstagande på jobbet. Som kommun ansvarar vi bland annat för undervisning, vård och omsorg, samhällsbyggnad, arbetsmarknad, kultur och servicetjänster. Jobben vi gör får kommunen att fungera och det är betydelsefullt för invånarna – och skapar meningsfullhet i vår arbetsvardag. Vi gör skillnad för människor dygnet runt, årets alla dagar. Vill du bli en del av vårt viktiga arbete? Välkommen med din ansökan! Barn-kultur och utbildningsförvaltningen söker en psykolog till vårt elevhälsoteam och socialtjänstens öppenvård. Vill du vara med och göra skillnad för barn och ungas psykiska hälsa – i skolan och i vardagen? Brinner du för det förebyggande arbetet, nära både elever och kollegor? Då kan detta vara din nästa utmaning! Vi söker en legitimerad psykolog till en tjänst på 100%, där du får möjlighet att arbeta i grundskolan, gymnasieskolan och inom socialtjänstens öppenvård. Det här är en spännande och varierad roll för dig som trivs med att växla mellan olika miljöer och målgrupper – men med det gemensamma målet att stärka barns och ungas välmående, utveckling och lärande. ARBETSUPPGIFTER Som psykolog hos oss blir du en viktig del av ett engagerat och sammansvetsat elevhälsoteam, där vi arbetar tillsammans för att skapa trygga, inkluderande och hälsofrämjande skolmiljöer. I ditt dagliga arbete samverkar du nära med skolledning, lärare, kuratorer, specialpedagoger och andra professioner både i grundskolan och på gymnasiet. En viktig del av tjänsten är också det arbete som sker inom vår öppenvård, där du möter barn och unga tillsammans med deras familjer i en mer behandlande och stödjande kontext. Här arbetar du i ett tvärprofessionellt team med fokus på att stärka barnets nätverk och livssituation. Du kommer att arbeta tillsammans med en psykologkollega som också är knuten till skolverksamheten. Det nära samarbetet ger stora möjligheter till kollegialt stöd, reflektion och gemensam utveckling. Tillsammans planerar ni insatser, delar erfarenheter och driver elevhälsoarbetet framåt både utifrån vetenskap och beprövad erfarenhet. Ni har också goda förutsättningar att utveckla metoder och strategier för det psykologiska arbetet i skolan och inom öppenvården. I din roll kommer du bland annat att: • Vara ett stöd till skolpersonal i det främjande och förebyggande arbetet genom handledning, konsultation och utbildning • Göra psykologiska bedömningar och kartläggningar som grund för vidare insatser • Bidra med din kompetens i elevhälsoteamens gemensamma arbete, både i grundskola och gymnasiet • Träffa barn och unga i samtal, enskilt eller tillsammans med vårdnadshavare, för att stärka deras psykiska hälsa och utveckling • Samverka med andra samhällsaktörer för att skapa trygga nätverk kring varje elev • Delta i utvecklingsarbete kopplat till elevhälsa, psykologiska perspektiv och hållbara arbetssätt KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Är legitimerad psykolog • Har erfarenhet av eller intresse för arbete med barn och unga • Har lätt för att samarbeta och skapa förtroendefulla relationer • Trivs med att arbeta både självständigt och i team • Vill vara med och utveckla vårt gemensamma uppdrag • Har körkort B. ÖVRIGT Vi har gjort ett genomtänkt val av kanaler för den här rekryteringen. Vi vill inte bli kontaktade av försäljare, vänligen respektera detta.
Välkommen till Härjedalens kommun! Vad roligt att du vill arbeta hos oss. Tycker du att det är viktigt att möta våra målgrupper med respekt och på ett professionellt sätt så kommer du passa in fint. Som medarbetare får du friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier. Du får också möjligheten att tillsammans med engagerade kollegor arbeta för fortsatt utveckling av våra verksamheter. Kommunen är ett förvaltningsområde för det samiska språket och kommunkontoren finns i Sveg, Hede och Funäsdalen. Funderar du på att bosätta dig i Härjedalen är du hjärtligt välkommen att kontakta inflyttarservice via e-post: [email protected] eller via vår växel, telefon: 0680-161 00. Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta en HR-Strateg, via vår växel, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanbeder oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Vi söker nu dig som är undersköterska med specialisering inom rehabilitering till vårat team på rehabiliteringsenheten. Rehabiliteringsenheten är en del av Socialförvaltningen och på våran enhet ingår idag arbetsterapeuter och fysioterapeuter och snart även undersköterska med specialisering inom rehabilitering. Vi ser oss som en del i ett större team och har ett nära samarbete med personal inom vård och omsorg på kommunens särskilda boenden, korttidsboenden, hemsjukvård och hemtjänst samt för personer som har insatser enligt LSS. Tillsammans vill vi erbjuda en vår och omsorg med god kvalitét. Som undersköterska med specialisering inom rehabilitering arbetar du på uppdrag av legitimerad arbetsterapeut, fysioterapeut eller sjukgymnast med syfte att arbeta mot individens individuellt uppsatta mål utifrån dennes behov och förutsättningar. Hos oss arbetar du dagtid, vardagar och vi arbetar utifrån ett personcentrerat förhållningssätt där vi ökar fokus på hälsofrämjande och förebyggande arbete. Arbetet ställer krav på självständighet där du utifrån dialog/planering med arbetsterapeut/fysioterapeut/sjukgymnast strukturerar och planerar dina arbetsdagar. Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden. Tillträde enligt överenskommelse Placeringsort: Sveg Arbetsuppgifter - Utföra tränings- och rehabiliteringsinsatser enligt plan och instruktion från arbetsterapeut/fysioterapeut/sjukgymnast. - Motivera och stödja brukare/vårdtagare i vardagsnära aktiviteter. - Arbeta förebyggande och hälsofrämjande. - Dokumentera insatser i kommunens journalsystem enligt gällande riktlinjer. - Observera och återrapportera förändringar i brukarens status till legitimerad personal. - Samarbeta med anhöriga, omvårdnadspersonal, biståndshandläggare, sjuksköterskor och andra relevanta stödjande aktörer. - Delta i teammöten och vårdplaneringar vid behov. - Bidra till att skapa en trygg, inkluderande och respektfull miljö för våra brukare/vårdtagare. Kvalifikationer Krav: - Undersköterska med vidareutbildning/specialisering inom rehabilitering. - B - körkort. Meriterande: - Tidigare erfarenhet från kommunal verksamhet är meriterande. Ditt arbete har ett salutogent arbetssätt med den enskildes brukaren i fokus, du arbetar för att ge en god och säker omvårdnad i livets alla skeden och du kan identifiera och aktivt förebygga hälsorisker. Utöver adekvat utbildningsnivå och erfarenhet läggs stor vikt vid personlig lämplighet. Personliga egenskaper Vi ser att du lever upp till Härjedalens kommuns värdegrund: ”Jag är här för dem som bor, verkar i eller besöker Härjedalens Kommun. Jag har ett professionellt förhållningssätt och möter alla med respekt. Jag ser möjligheter och vill förbättra vår verksamhet.” - Du har ett starkt engagemang för uppdraget och ett tydligt medborgar- och medarbetarfokus. - Din förmåga att samarbeta är mycket god och du har ett lösningsfokuserat arbetssätt med fokus på mål och resultat. - Du har en god social förmåga och sätter vårdtagaren i fokus. - Du kan utföra arbete både självständigt och i team. - Du är positiv och motiverad till att vara en del av verksamhetens fortsatta utveckling. Vi ser att du har ett intresse för kvalitets- och utvecklingsarbete eftersom det ständigt är i fokus i vår verksamhet. Vi erbjuder - Friskvård på arbetstid och friskvårdspeng. - Kompetensutveckling. - Ett intressant och omväxlande arbete med många möjligheter. - Delaktighet i utvecklingen av verksamheten. - En fritid på en plats med vacker natur, med ett tillgängligt friluftsliv och närhet till några av Sveriges bästa fjällanläggningar. Kontaktinformation Linda Holback, Enhetschef, 0684 - 168 19, [email protected] Anna-Maria Sjöström, Ombud Fysioterapeuterna, 0680 - 167 86, [email protected] Maria Bergman, Ombud Arbetsterapeuterna, 0680 - 176 35, [email protected] Arbetsplats Herrögatan 31 842 34 Sveg
Gillar du teknik, mekanik och problemlösning? Vill testa på att jobba som konsult i en innovativ produktionsverksamhet? Då kan detta uppdrag vara något för dig! Vi söker en erfaren mekaniker/montör för ett uppdrag hos vår kund. Välkommen med din ansökan redan idag! Om uppdraget I detta uppdrag som mekaniker/montör kommer du att vara en central del av vår kunds produktionsverksamhet, där du får möjlighet att använda din kunskap och erfarenhet för att bidra till företagets framgång. Du kommer bli anställd av Manpower som konsult för att sedan utföra ditt uppdrag på plats hos vår kund. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som mekaniker/montör inkluderar arbete med produkter inom elkraft och reservkraft. Det är meriterande om du har erfarenhet av plåtarbete och svetsning. Vem är du Vi söker dig som är händig, teknisk och gillar att lösa problem genom innovativa lösningar. Du är ansvarsfull, arbetsam och lojal som person. Du är självgående i ditt arbete och trivs med att vara en del av ett större team. I bagaget har du en minst ett par års relevant erfarenhet inom mekanik eller närliggande område. Varför ska du söka detta uppdrag? Du kommer att få chansen att arbeta med spännande produkter samtidigt som får chans att utvecklas som mekaniker. Intresserad? För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Anna Ajax via e-post: [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig! Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.
Är du på jakt efter ett arbete som innebär mycket kundkontakt och som dessutom ger dig chans att bidra till högklassig kundservice? Då kan vi ha rätt utmaning för dig! Just nu söker vi på Manpower växeltelefonist till vår kund SGDS Gruppen i Östersund. Välkommen med din ansökan till oss på Manpower! Om uppdraget Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och SGDS Gruppen. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos vår kund i Östersund. Anställningen är på heltid med start i mitten av augusti 2025. Som växeltelefonist på plats hos SGDS Gruppen kommer du att vara företagets ansikte utåt och ta emot samtal från kunder som vill komma i kontakt med rätt person eller avdelning. Din uppgift är att erbjuda en professionell och personlig service samt svara på enklare frågor om företagets produkter och tjänster. Vem vi söker För att trivas i rollen som växeltelefonist behöver du vara social, engagerad och ha en hög servicegrad i ditt kundbemötande. Du är van att arbeta med datorn i din vardag och har goda kunskaper i att kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift. Det är ett plus om du har tidigare erfarenhet av kundservice eller arbete som växeltelefonist, men det är inget krav. Sök tjänsten idag! Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Anna Ajax via e-post: [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig! Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.
Välkommen till Härjedalens kommun! Vad roligt att du vill arbeta hos oss. Tycker du att det är viktigt att möta våra målgrupper med respekt och på ett professionellt sätt så kommer du passa in fint. Som medarbetare får du friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier. Du får också möjligheten att tillsammans med engagerade kollegor arbeta för fortsatt utveckling av våra verksamheter. Kommunen är ett förvaltningsområde för det samiska språket och kommunkontoren finns i Sveg, Hede och Funäsdalen. Funderar du på att bosätta dig i Härjedalen är du hjärtligt välkommen att kontakta inflyttarservice via e-post: [email protected] eller via vår växel, telefon: 0680-161 00. Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta en HR-Strateg, via vår växel, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanbeder oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Vi söker en engagerad specialpedagog! Vi söker en utbildad specialpedagog som tillsammans med oss på Norra skolan vill driva och utveckla det specialpedagogiska arbetet. Du ser precis som vi vikten av att tillsammans arbeta med förebyggande och hälsofrämjande insatser på ett tidigt plan. I ditt uppdrag ryms både ett utredande och utvecklande arbete med tyngdpunkt på förebyggande och hälsofrämjande insatser. Tillsammans med dina kollegor på skolan skapar du de bästa förutsättningarna för elevernas lärande och utveckling. Genom din roll medverkar du till att våra elever som är i behov av särskilt stöd får ett individanpassat och inkluderande bemötande och insatser som leder till ökad måluppfyllelse. Du kommer att ingå i skolans elevhälsoteam som består av skolsköterska, kurator, speciallärare samt rektor. Arbetsuppgifter - Identifiera och utreda elevers behov av särskilt stöd. - Utforma och genomföra pedagogiska utredningar samt upprätta åtgärdsprogram. - Handleda och stötta lärare i frågor kring specialpedagogik och inkluderande undervisning. - Utveckla och anpassa lärmiljöer för att möta alla elevers behov. - Samarbeta med vårdnadshavare, skolledning och elevhälsa. - Vara en trygg vuxen och förebild för eleverna. Kvalifikationer Krav: - Utbildning som specialpedagog eller motsvarande pedagogisk utbildning. - God kunskap om skolans styrdokument och kan tillämpa dem i ditt dagliga arbete. - Har de verktyg som behövs för att kunna möta elever, vårdnadshavare och pedagoger på ett kommunikativt och förtroendeingivande sätt. Önskvärt: - Erfarenhet av arbete i F-6 skola. Personliga egenskaper - Du är utvecklingsinriktad, positiv och har god kommunikativ förmåga samt förmåga att se helheter. - Du har ett coachande förhållningssätt samt är strukturerad och flexibel. - Du arbetar långsiktigt, sätter upp mål, provar och utvärderar tillsammans med kollegor. - Du kan analysera möjligheter på organisationsnivå. Vi sätter stort värde vid ditt engagemang, din pedagogiska kompetens och din handledarförmåga. Vi erbjuder - En arbetsplats med fokus på trivsel, utveckling och en god arbetsmiljö. - Goda möjligheter att själv utforma innehållet i uppdraget. Låter detta som din nästa utmaning? Välkommen med din ansökan och bli en del av vårt dynamiska och utvecklingsinriktade arbetslag! Kontaktinformation Katarina Brundin, Rektor, 0680 - 164 60, [email protected] Jeanette Söderqvist, Facklig representant, 0680 - 161 00, [email protected] Arbetsplats Härjedalsgatan 17 842 32 Sveg
Orrvikens skola ligger mitt i byn Orrviken och omfattar förskoleklass, årskurs 1-6 och fritidshem. Med bil tar det cirka 15 minuter att komma till centrala Östersund. Detta är en mycket naturskön del av Jämtland, med utsikt över Storsjön och fjällen. Närheten till naturen öppnar många möjligheter till utomhusaktiviteter och rörelse för barn och personal. Orrvikens skola är en F-6-skola med cirka 120 elever. Vår skola är en inspirerande arbetsplats där vi sätter eleven i fokus. Alla ska känna delaktighet, ansvar, respekt och trygghet. På Orrvikens skola har vi en positiv elevsyn och höga förväntningar. Vi har ett språkutvecklande arbetssätt i alla verksamheter och tar våra roller som vuxna förebilder på allvar. Det kollegiala lärandet är centralt för alla på skolan, vi lär av och med varandra för att utvecklaverksamheten. Vårt mål är att tillsammans med föräldrar och elever skapa en god verksamhet med hög kunskapsnivå och stor social kompetens som ger våraelever de bästa försättningar för att klara sig bra i livet. Tillsammans kan vi göra skillnad varje dag. Ditt nya jobb Nu söker vi dig som är lärare för årskurs 1-6 med behörighet i idrott till Orrvikens skola. Du kommer att ingå i ett team av lärare där ni tillsammans planerar och ansvarar för elevernas utbildning och utveckling. Ert fokus ligger på att skapa de bästa förutsättningarna för varje elev i en trygg och tillitsfull miljö. Du kommer att undervisa elever i grundskolans åk 1-6 i ämnet Idrott och hälsa där du utbildar och stöttar eleverna i deras sociala och kunskapsmässiga utveckling. Du utmanar elever att ta egna initiativ, utveckla sina intressen och ta ansvar för sig själv och andra. Hos oss på Orrvikens skola erbjuds du spännande uppdrag, arbete i moderna lokaler och möjlighet till utveckling. Tjänsten är på 60%, men kan ev kombineras med andra uppdrag i skolan. Vanliga arbetsuppgifter • Planera och genomföra undervisning enligt läroplanen • Samarbeta med arbetslaget kring undervisning • Betygsätta eleverna • Dokumentera i verksamhetssystem • Skapa god miljö för lärande Din kompetens • Legitimerad lärare med behörighet att undervisa i Idrott och hälsa för årskurs 1-6 • Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift • Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom skolan. • Du har god kunskap om skolans styrdokument och kan omsätta dessa i det dagliga arbetet. • Du har god datorvana, och det är meriterande om du har jobbat med digitala system riktade till skolan, till exempel: Google Workspace, Unikum, Skola24. Vi söker dig! Du som har ett tydligt ledarskap i klassrummet och förmågan att fånga och inspirera gruppen du undervisar. Du har en god förståelse för människors olikheter och förhåller dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt i undervisningen och skolans vardag. Du skapar goda relationer och samarbetar väl med de kontakter som förekommer i din yrkesroll. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaperna för tjänsten. Så går rekryteringen till I den här rekryteringen kommer vi att be dig om ett utdrag från belastningsregistret. Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju. Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Vad erbjuder vi? Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html Om Barn- och utbildningsförvaltningen Förändra världen på riktigt! Att jobba med Östersunds alla barn och ungdomar är att vara med och bygga samhället och förändra vår värld, både globalt och lokalt. Det är viktigt. På riktigt. Här arbetar vi med förskola, grundskola och den anpassade grundskolan.
Söker du ett arbete där du kan stötta och bidra till en meningsfull vardag för andra? Är du en trygg person som alltid har medborgarens perspektiv i fokus? I så fall kan du vara den vi letar efter! Ditt nya jobb Vi söker nu två stödassistenter till en av våra SoL-psykiatribostäder på Frösön. Här bor fyra medborgare som behöver individuellt anpassat stöd för att kunna leva ett så självständigt och meningsfullt liv som möjligt. Arbetet omfattar omvårdnad, stöd vid aktiviteter samt delegerade uppgifter, såsom medicinska, habiliterande och rehabiliterande insatser. Du samarbetar med kollegor och externa aktörer och verkar för en trygg och förutsägbar vardag, där du följer en och samma medborgare under arbetsdagen. Du blir en del av ett engagerat och stabilt arbetslag där samverkan och kontinuitet står i fokus. Arbetssättet innebär att du under dagen följer en och samma medborgare, vilket bidrar till trygghet och förutsägbarhet i vardagen. I det dagliga arbetet ingår även att främja social samvaro, exempelvis genom gemensamma måltider på boendet. För att säkerställa god kvalitet och stöd i arbetet har du tillgång till ett tvärprofessionellt team bestående av arbetsterapeut, fysioterapeut och distriktssköterska. Vid behov av pedagogiskt stöd finns även stödpedagog att tillgå inom verksamheten. Tjänsten innebär arbete på dag, kväll och helg. Du arbetar enligt en flexibel arbetstidsmodell med möjlighet till visst inflytande över ditt schema. Som medarbetare deltar du även i regelbundna arbetsplatsträffar. Vanliga arbetsuppgifter • Stödja medborgaren utifrån ett salutogent förhållningssätt genom att göra vardagen meningsfull, begriplig och hanterbar • Stödja medborgaren med att sköta sitt hem, exempelvis städning, tvättning, matlagning och inköp • Stödja medborgaren med personlig hygien • Stödja och medverka vid olika fritidsaktiviteter • Utföra delegerade HSL-insatser som medicinhantering, använda ordinerade hjälpmedel och stödja vid ordinerad fysisk träning • Regelbunden social dokumentation Din kompetens Krav • Undersköterskeutbildning, eller godkända betyg från fyra terminer på sjuksköterskeprogrammet • Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift Meriterande • Erfarenhet av att arbeta med personer med funktionsnedsättningar • Erfarenhet av psykiatri med omvårdnadsinsatser • Erfarenhet av socialt arbete • Erfarenhet av social dokumentation Vi söker dig Vi söker dig som är trygg i dig själv, har god självinsikt och klarar att sätta gränser. Du kan sätta dig in i andras perspektiv och behov utan att ta över deras känslor. Oavsett vilken situation du hamnar i bemöter du människor med respekt, värme och lyhördhet. Du har god samarbetsförmåga, är lyhörd och kommunicerar på ett respektfullt sätt. Samtidigt är du serviceinriktad och mån om att varje person känner sig sedd, trygg och väl bemött. Du lägger ner tid, engagemang och energi i det du gör. Du ser vad som behöver göras, agerar innan någon ber dig och tar ansvar för att arbetet flyter på. Arbetet planerar och organiserar du på ett effektivt sätt. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet. Så går rekryteringen till Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju. Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Vad erbjuder vi? Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html Om Vård- och omsorgsförvaltningen Att jobba med hjärtat hos oss på Vård- och omsorgsförvaltningen innebär att du bidrar till att skapa enklare, rikare och tryggare liv för invånarna i Östersund. Vi arbetar med människor i alla åldrar och strävar efter att alltid göra skillnad i vardagen. Det är viktigt. På riktigt.
– Ett jobb med plats för utveckling Vill du vara med och bidra till nästa generations flerspråkighet? Sök då den här tjänsten som modersmålslärare i nordsamiska i Krokoms kommun. Välkommen till oss! Krokoms kommun är samiskt förvaltningsområde och det innebär bland annat att alla skolor och förskolor har ett särskilt uppdrag att synliggöra de samiska språken och kulturen. Vi söker nu en modersmålslärare i nordsamiska. Tjänsten kommer att vara fördelad mellan Valsjöbyn, Ås och Krokom. Barn- och utbildningsförvaltningen har ca 800 medarbetare. Förvaltningens verksamhet sträcker sig över hela kommunen och innefattar förskola, grundskola F-9, anpassad grundskola, fritidshem, kost och lokalvård, modersmål samt biblioteksverksamhet. En dag som Modersmålslärare Krokoms kommun är samiskt förvaltningsområde och det innebär bland annat att alla skolor och förskolor har ett särskilt uppdrag att synliggöra de samiska språken och kulturen. Huvuduppgiften i arbetet är att planera, undervisa och inspirera eleverna utifrån de kommunala och nationella styrdokumenten. Du kommer att arbeta på flera olika skolor där du förutom att träffa eleverna även kommer att ha ett nära samarbete med ordinarie pedagoger och skolledning. Ta chansen och var med och bidra till nästa generations flerspråkighet – ett mycket belönande arbete! Din kompetens För att arbeta som modersmålslärare ska du ha någon form av pedagogisk utbildning som arbetsgivaren ser som lämplig. Tidigare erfarenhet av att ha arbetat med modersmålsundervisning är meriterande. Körkort och tillgång till bil är önskvärt. Övrig information Vikariat på 50% höstterminen 2025 med tillträde 2025-08-13. Tjänsten kan eventuellt komma att förlängas. Sista ansökningsdag: 2025-06-13. Vi har en löpande rekrytering, så vänta inte med din ansökan, eftersom tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden tar slut. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Hälsning från din blivande chef Eftersom du kommer att arbeta med en väldigt viktig målgrupp i samhället – nästa generation – är det viktigt att du brinner för det du gör. Du bör sätta elevens behov i centrum och behöver vara flexibel, lyhörd och förstående. Det finns få jobb som kan leverera den tillfredsställelse det innebär att som pedagog se en elev utvecklas och lyckas tack vare den insats man gjort. Delar du den uppfattningen uppmuntrar jag dig att söka denna tjänst! Kontaktperson för tjänsten Thomas Digby, enhetschef modersmålsenheten 0640-161 71 [email protected] Fackliga representanter nås genom kommunens kundcenter, 0640-161 00 Välkommen med din ansökan! Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokoms kommuns gränser sträcker sig från Storsjöns stränder i söder, till de vidsträckta och vilda fjällen i norr och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här bor dryga 15 700 invånare, mitt i Jämtlands län, med närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Här finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Hit flyttar människor och här vill man stanna, för här får själva livet ta plats. Kommunen ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket gör att vi arbetar för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.
Vi söker dig som vill ta nästa kliv i karriären! Med ett brinnande intresse för kundservice och varierande arbetsuppgifter där blir du en nyckelspelare i att leverera en kundupplevelse i världsklass och att skapa långsiktiga kundrelationer! Om tjänsten Som kundservicemedarbetare är din roll avgörande för goda kundupplevelser och framgångsrik service. Du kommer ta emot inkommande samtal, mail, chatt och hjälpa kunder genom engagerad och meningsfull service där du skapar väl anpassade lösningar för kundens behov. Du kommer att: Ta emot inkommande kundsamtal och bemöta kundens behov med professionalism och engagemang Utvecklas i flera olika områden och uppgifter, i en dynamisk arbetsmiljö Arbeta med administrativa uppgifter som mail, chatt och ärendehantering Erbjuda anpassade lösningar för att bygga värdefulla och långsiktiga kundrelationer Arbeta mot uppsatta mål och få löpande stöd och feedback från din ledare Vårt erbjudande Lön enligt kollektivavtal via Unionen och Almega. Två veckors betald utbildning samt kontinuerlig coachning och utbildning i din roll. Stora möjligheter till karriärutveckling inom företaget. Friskvårdsbidrag Modernt kontor i en stimulerande och aktiv arbetsmiljö med teamaktiviteter och roliga händelser för att främja en god gemenskap! Vi söker dig som Har ett intresse för service och att testa nya områden och drivs av att utvecklas Har siktet på framgång - en driven och engagerad stjärna som vill ta sin karriär till nästa nivå! Trivs med att samarbeta för att uppnå gemensamma samt individuella mål. Är proaktiv och initiativtagande i ditt arbetsutförande och bidrar till teamets utveckling Tidigare erfarenhet av service är meriterande, men inget krav - vi ger dig verktyg att lyckas! Krav för tjänsten Flytande i svenska i både tal och skrift Goda kunskaper i engelska Har datorvana Godkänd gymnasieutbildning Anställningsform och startdatum Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Vi erbjuder inledningsvis behovsanställning med goda möjligheter till tillsvidareanställning för rätt person. Arbetstider: Vår verksamhet är igång vardagar, kvällar och helger vilket ger goda möjligheter till flexibla arbetstider som fungerar för dig och verksamheten. Är du redo för nästa kliv i karriären? Tveka inte - Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig! Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.
Välj ett jobb för att visa detaljer