Fastighetsförvaltare

Om tjänsten Som fastighetsförvaltare hos Nybro Bostads AB och AB Nybro Brunn får du en central roll med ansvar för både drift och utveckling av våra fastigheter. Du leder det dagliga arbetet inom förvaltningen och har ett nära samarbete med dina två direktrapporterande medarbetare – en Driftkoordinator och en Fastighetskoordinator – samt ingår i förvaltningens ledningsgrupp. Du ansvarar för budget, prognoser, uppföljning, underhållsplanering samt samordning med entreprenörer, hyresgäster och myndigheter. Du driver arbetet framåt med fokus på kvalitet, långsiktighet och hyresgästens bästa. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Personalansvar för två tjänstemän Budget- och uppföljningsansvar för fastighetsbeståndet Leda och fördela arbetet inom förvaltningen Utveckla och följa upp underhållsplaner Samordning av entreprenörer och myndighetskontakter Aktiv dialog med hyresgäster och interna verksamheter Kompetensutveckla dina medarbetare För denna roll kommer du behöva arbeta noggrannt, strukturerat och lösningsorienterat. Du bör även motiveras av att arbeta i en verksamhet under ständig utveckling samt trivas med att jobba för ett effektivare arbetssätt. Du rapporterar till Fastighetschefen och ingår i dennes ledningsgrupp. Placeringsort är Nybro. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.   Kvalifikationer   Vi söker dig med relevant högskoleutbildning inom fastighet/bygg eller likvärdig erfarenhet, samt flerårig erfarenhet inom fastighetsförvaltning. Du har teknisk kunskap om byggnader, drift, underhåll men också god förståelse för ekonomi, juridik och avtal kopplade till fastigheter sedan tidigare. Det är meriterande med erfarenhet från offentlig verksamhet men inget krav och kunskap om LOU är ett plus. Som person är du strukturerad, lösningsorienterad och har utmärkta kommunikationsfärdigheter och förmåga att leda och motivera team. Du har lätt för att bygga förtroendefulla relationer, både internt och externt, och trivs i en roll där du får kombinera operativt ansvar med strategiskt tänkande. För att trivas på Nybro Bostads AB och för att vara framgångsrik i denna roll är du en engagerad person som gillar att arbeta verksamhetsnära och utvecklingsorienterat samt ha ett intresse för hållbarhet. Du har god systemerfarenhet. B-körkort är ett krav. Bakgrundskontroll kommer genomföras.   Vi erbjuder dig: En viktig och varierad roll med stort ansvar Möjlighet att påverka och utveckla vår fastighetsförvaltning En trygg anställning med goda förmåner Kompetenta kollegor och en stabil arbetsgivare i offentlig ägo Arbetsplats i vackra Nybro med närhet till både natur och samhällsservice   Om arbetsgivaren Nybro Bostads AB grundades 1944, och är idag det största bostadsbolaget i Nybro kommun. Vi är ett kommunägt fastighetsbolag som förvaltar cirka 2250 lägenheter samt, i AB Nybro Brunn, även de fastigheter där kommunen har verksamhet. Vi arbetar hela tiden för att bli bättre, med både investeringar och verksamhetsutveckling. Vi medverkar i flera intressanta projekt och samarbetar inom exempelvis energi, miljö och digitalisering.  Vår verksamhetsidé är att vi skall främja efterfrågan på boende, förvaltning och vara aktiva i Nybro kommuns utveckling och vision. Läs mer här: http://www.nbab.se   Hur du ansöker I denna rekrytering samarbetar NBAB & ABNB med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida. Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Petersson på telefon 070-377 45 74 eller e-post [email protected] Funderar du på att flytta till Kalmar län kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. På flyttahit.nu kan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län.   Välkommen med din ansökan – tillsammans bygger vi ett tryggare och mer hållbart Nybro!!

11 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Engagerad Arbetskonsulent till vårt team i Västervik
Enrival AB
Arbetsterapeuter

EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter! EnRival AB har idag ca 100 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Luleå i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom tjänsten Rusta och Matcha. EnRival AB är auktoriserat som rekryterings-, bemannings- och omställnings företag. Vi har i över 20 år varit en av de största och framträdande leverantörerna till upphandlade tjänster av Arbetsförmedlingen. Vi ser mycket positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom gruppens verksamhetsområden, vilket innebär goda långsiktiga karriär- och utvecklingsmöjligheter. Språkkunskaper utöver svenska och engelska har ett högt värde hos oss. Det är av största vikt att du delar våra värderingar: vi är engagerade och håller våra löften, vi lyckas tillsammans och vi värdesätter alla människor. Kvalitet är för oss ett ledord. Om jobbet Vi söker till Västervik en driven och målinriktad person som har stark vilja, att genomföra coachande insatser både på individ och gruppnivå. Med målet att matcha deltagare till arbete eller utbildning inom ramen för Arbetsförmedlingens upphandlade tjänst Steg till arbete (STA), som är ett utvecklande program för individer med funktionsnedsättning och/eller psykisk eller fysisk ohälsa. Som Arbetskonsulent i Steg till arbete (STA), arbetar du i team bestående av arbetskonsulenter, leg. Arbetsterapeuter och leg. Studie- och yrkesvägledare. I teamets arbetsuppgifter ingår bland annat kartläggning av deltagares resurser, utföra föreläsningar, att anordna prövnings platser, motiverande samtal, samt arbetsträning. Uppdraget innefattar många kontakter inom och utanför organisationen behöver du ha lätt för att skapa förtroendefulla relationer med människor. Du har möjlighet att vara kreativ och anpassa ditt arbete efter individen vilket gör arbetet både roligt och inspirerande. Tjänsten kräver att du kan arbeta strukturerat och noggrant administrativt. Då dagarna kan se olika ut behöver du ha en god förmåga att självständigt planera ditt arbete. Utöver rollen som arbetskonsultent i STA kommer du även vara behjälplig i andra tjänster och uppdrag som vi har. Din profil Minst 2 års högskoleutbildning eller yrkeshögskola på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin. Minst ett (1) års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupp handledning/coaching av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste tre (3) åren. Har B-körkort och tillgång till egen bil att bil att använda i tjänsten (milersättning) Vana vid och intresse för att arbeta både med individer och grupper. Ett coachande och lösnings inriktat förhållningssätt. God kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Mycket god administrativ förmåga och datorvana. Som person är du lugn, utåtriktad, prestigelös, flexibel och gillar variation i dina arbetsuppgifter. Du är en självgående lagspelare som tycker om att arbeta i team. I ditt arbete gör du skillnad och du vill se resultat i dina insatser. Du är bra på att skapa relationer, bygga nätverk och vi ser gärna att du har ett brett kontaktnät i aktuellt geografiskt område. Intervjuer sker löpande, tillsättning av tjänsten enligt överenskommelse. Vid frågor, kontakta Regionchef: Milad Faiz E-post: [email protected] Om anställningen: Lön enligt överenskommelse Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön Anställningsvillkor Heltid 100% Tillsvidare alt. Anställningstid enligt överenskommelse Tillträde enligt överenskommelse, urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, vi tillämpar provanställning

10 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Department Lead till vår Outlet
Nordic Nest AB
Chefer inom handel

Vill du vara med och skapa världens bästa kundupplevelse i vår outlet i Kalmar? Vi söker nu en Department Lead till vår outlet som kommer spela en nyckelroll i att skapa en attraktiv butik, ett engagerat team och en kundupplevelse i världsklass. Du leder teamet, säkrar en effektiv drift och ser till att både kundupplevelse och resultat håller hög nivå. Det här är en roll för dig som gillar att vara på golvet, ta snabba beslut och arbeta nära både människor och mål. Så, är du en närvarande ledare sin gillar att ta ansvar, driva försäljning och utveckla team? Då kan detta vara något för dig! Vad innebär rollen? Som Department Lead ansvarar du för att leda den dagliga driften på din avdelning – både genom operativt arbete på golvet och genom att coacha teamet till att nå gemensamma mål. Du har personalansvar och följer upp nyckeltal, driver förbättringsarbete och skapar en positiv arbetsmiljö där både kunder och kollegor trivs. I rollen jobbar du nära ditt team, är en förebild i vardagen och trivs där strategiskt tänk möter operativt genomförande. Du rapporterar till Head of Warehouse & Logistics, är en del av lagerledningen och är med och bidrar till lagrets framgång. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att… Leda den dagliga driften av avdelningen med fokus på försäljning, kundbemötande och effektivitet Coacha, inspirera och skapa engagemang i teamet Ansvara för schemaläggning, arbetsmiljö och utvecklingssamtal Säkerställa en säljande och välkomnande butiksupplevelse Följa upp nyckeltal såsom försäljning, kundnöjdhet, personalkostnad och sjukfrånvaro Driva förbättringar kopplat till arbetssätt, flöden och kundupplevelse Samarbeta tvärfunktionellt med andra avdelningar för att skapa ett effektivt helhetsflöde Vem är du? Vi söker dig som älskar försäljning och ledarskap – och som trivs bäst när du är mitt i verksamheten. Du älskar att kavla upp ärmarna, ta ansvar och fatta beslut i stunden. Med ett lösningsfokuserat mindset och starkt driv är du en naturlig kraft för både struktur och teamutveckling. Vi tror att du... Har erfarenhet av detaljhandel, lager eller annan konsumentnära verksamhet Har arbetat som ledare och är trygg i personalansvar Har ett öga för detaljer och är duktig på att skapa en butiksmiljö som lockar kunder Motiveras av tydliga mål och har ett starkt affärsdriv Är kommunikativ, tydlig och inspirerande som ledare Är strukturerad, lösningsorienterad och trivs i ett högt tempo Har erfarenhet av att arbeta med budget, schemaläggning och nyckeltal Är du redo att bli en del av teamet? Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt lager i Kalmar. Vi tror på kraften i personliga egenskaper – därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede av rekryteringsprocessen. Skicka in din ansökan så snart som möjligt – vi jobbar med löpande urval. Frågor? Kontakta Ida Lavado, Head of Warehouse & Logistics, via [email protected]. VÄLKOMMEN HEM!

10 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025
Ytbehandlare - Rostfritt
R-Produktion AB
Maskinoperatörer, ytbehandling

Platsannons: Ytbehandlare till R-Produktion i Vimmerby Om oss: R-Produktion är ett företag med anläggningar i Vimmerby och Kil. Vi är specialister på tillverkning och ytbehandling av detaljer i rostfritt stål. Hos oss värdesätter vi noggrannhet, effektivitet och en stark laganda. Om tjänsten: Vi söker nu en engagerad och noggrann ytbehandlare till vårt anläggning i Vimmerby. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att omfatta betning och elpolering, vilket kräver noggrannhet. Arbetsuppgifter: Utföra ytbehandling av rostfritt stål genom dopbetning och elpolering. Säkerställa att alla artiklar uppfyller våra kvalitetskrav. Paketering av behandlade artiklar. Kvalifikationer: Erfarenhet av industriarbete är meriterande. Truck och -traverskort är meriterande. Noggrann, ansvarsfull och kvalitetsmedveten. Förmåga att arbeta både självständigt och i team. God problemlösningsförmåga och en vilja att lära sig och utvecklas. Ansökan: Låter detta som en tjänst för dig? Skicka din ansökan med CV och personligt brev till [email protected]. Vi tillämpar löpande urval, dvs tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag har löpt ut. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss via mejl: [email protected]

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Doktorand i pedagogik

Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat – och du är inbjuden. Change starts here! Forskarutbildningen inom pedagogik vid Linnéuniversitetet finns vid fakulteten för samhällsvetenskap som är en av Linnéuniversitetets fem fakulteter och genomförs vid institutionen för pedagogik. Utlysningen avser två doktorandtjänster i ämnet pedagogik. Pedagogik är ett samhällsvetenskapligt ämne med fokus på fostran, utbildning, undervisning, lärande, bildning, kommunikation, socialisation och påverkan. Dessa processer förekommer såväl i institutionaliserade som i icke institutionaliserade sammanhang och kan behandlas i såväl ett samtida som ett historiskt och filosofiskt perspektiv.  På Linnéuniversitetet bedrivs en bred forskning inom ämnet pedagogik. De huvudsakliga forskningsområdena är läroplansteori och didaktik, pedagogiska professioner och praktiker samt special- och socialpedagogik. Antas i: Pedagogik. Placeringsort tillsvidare: Växjö eller Kalmar. Anställningens omfattning och tidsperiod: Anställningarna är tidsbegränsade enligt HF 5 kap § 7. Omfattningen är heltid, med placering vid institutionen för pedagogik. För doktorandanställning kan möjlighet ges till institutionstjänstgöring om maximalt 20 % per år. Tillträde: 2026-01-01 Arbetsbeskrivning Forskarutbildningen i pedagogik omfattar 240 högskolepoäng, vilket motsvarar fyra års heltidsstudier. Utbildningen avslutas med att doktoranden försvarar sin doktorsavhandling vid en offentlig disputation. Den som anställts som doktorand ska ägna sig åt sin egen forskarutbildning. Bestämmelser om anställning som doktorand finns i Högskoleförordningen 5 kap 1-7 §§. Utlysningen berör två doktorandtjänster där avhandlingsarbetena ska ha inriktning: 1. Pedagogik med inriktning mot didaktik och kognitionsvetenskap för lärande 2. Pedagogik med inriktning språk, - läs och skrivinlärning med en didaktisk inriktning för tidiga åldrar Doktoranderna skall aktivt delta i nationell och internationell forskningsverksamhet och vid behov undervisningsverksamhet vid institutionen för pedagogik. För detta krävs en kontinuerlig närvaro på arbetsplatsen. Studieplan och övrig information om forskarutbildningen i pedagogik finns att hämta på: https://lnu.se/utbildning/forskarutbildning/pedagogik/ Högskoleförordningen anger att den som är anställd som doktorand skall främst ägna sig åt sin egen utbildning. En anställd får dock i begränsad omfattning arbeta med utbildning, forskning och administration. Sådant arbete får, innan doktorsexamen har avlagts, inte omfatta mer än 20 % av full arbetstid. Läs annonsen i sin helhet här  Kontaktpersoner Richard Andersson, biträdande prefekt med ansvar för forskarutbildningen, tel: 070-2913209, epost: [email protected] Karolina Österdahl, HR-partner, tel: 0470-708674, epost: [email protected] Vill du veta mer om Institutionen för pedagogik (PED)? Läs mer på Lnu.se https://lnu.se/medarbetare/organisation/fsv/institutioner/pedagogik-ped/   Välkommen med din ansökan senast 31 augusti 2025! Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen. Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. Sökande uppmanas att till ansökan bilägga CV, personligt brev, ett exemplar av en relevant uppsats, betyg och intyg samt andra relevanta dokument. Sökanden uppmanas också att till sin ansökan bifoga ett förslag till avhandlingsplan inom aktuellt forskningsområde. Samtliga handlingar ska bifogas digitalt i ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 23.59 sista ansökningsdagen. Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser. Linnéuniversitetet är en arbetsgivare som uppfyller kraven i den Europeiska stadgan för forskare och följer riktlinjerna för rekrytering. Därför har universitetet fått HR Excellence in Research-certifieringen. Vänligen notera att legitimation ska uppvisas vid intervjutillfället

10 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Forenede Service söker lokalvårdare till Kalmar

Forenede Service är en del av den danska Forenede-koncernen och har varit etablerade i Sverige sedan 1998. Att vara ett stort företag med det lilla familjeföretagets anda är viktigt för oss. Vi är ett ledande serviceföretag, men har inte glömt de värderingar som har tagit oss dit vi är i dag - närhet till kunden och närhet till våra medarbetare. Hos oss är alla jobb lika viktiga och vi står stadigt i vår ambition att städa och putsa fönster bäst. På Forenede Service bryr vi oss om varandra och har en hjälpsam kultur där trivsel och engagemang är i fokus.Vi söker nu lokalvårdare till Kalmar med omnejd. Som person är du serviceinriktad, noggrann och ansvarsfull. Du har god social kompetens och trivs lika bra med självständiga arbetsuppgifter som att tillsammans med kollegor hjälpas åt att lösa en uppgift. Det tillhör vardagen att arbeta under viss tidspress varför du bör trivas med att ha mycket att göra och kan planera ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter medarbetare som bidrar till god stämning och hjälpsamhet. För att förstå instruktioner och kunna kommunicera med våra kunder är det ett krav att du kan svenska i tal och skrift. Det är även ett krav att du har tidigare erfarenhet av lokalvård. Utbildning inom städ är meriterande.  Tjänsterna är på både heltid och deltid och arbetstiden är förlagd till dagtid. Notera att vi innan anställningens start kommer att göra en kontroll ur belastningsregistret.  Som anställd hos Forenede Service finns goda utvecklingsmöjligheter för rätt person. Samtliga anställda erbjuds friskvårdsbidrag och nyanställda utbildas i vår yrkesskola för att få rätt förutsättningar i den nya rollen.  Vi arbetar med löpande urval så var snabb in med din ansökan!

10 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Servicerådgivare sökes omgående till Kalmar Södra
Mekonomen Detaljist AB
Övriga förmedlare

Vi söker en erfaren, serviceinriktad och driven servicerådgivare till vår bilverkstad på södra i Kalmar. Arbetsuppgifterna består bland annat att boka in fordon på service och reparationer, ta fram reservdelar för planerad åtgärd, boka in rätt mängd jobb per mekanikerna för att effektivt utnyttja verkstadens kapacitet och ta betalt av kund. Du behöver ha god kunskap om bilar för att kunna boka in rätt åtgärd och delar och du talar och skriver även obehindrat på svenska. Ett stort fokus ligger på att ge en god service och uppnå en hög kundnöjdhet. Vi vill att du brinner för att jobba med människor och service. Du som söker har lätt för att ta kontakt med människor och trivs i en flexibel arbetsmiljö. Du bör även ha en mycket god känsla för vad som är bra service och erbjuda den till våra kunder. Du bör vara: • Engagerad, ansvarsfull och serviceinriktad • Fordonstekniskt utbildad och erfarenhet inom fordonsbranschen • Ordningssinne • God datorvana • Goda kunskaper i engelska • Minst B-körkort är ett krav Tjänsten är en heltidstjänst. Vi tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning samt individuell lönesättning. Urval och intervjuer sker löpande. Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). Personuppgiftshantering Mekonomen Company org. nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf Om företaget Autocenter i Kalmar AB är ett privatägt företag startades i nuvarande form 2007 bestående av personal med gedigen erfarenhet av branschen. Vår leverantör Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Kundlöftet är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet. Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Vårt kundlöfte är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet.

10 juni 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Semestervikariat i hemtjänsten i Södra Vi
Vimmerby kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vimmerby är den lilla kommunen i Småland som har mycket att erbjuda; förutom det gedigna kulturarvet från Astrid Lindgren kännetecknas kommunen också av ett mångsidigt näringsliv, stort lokalt engagemang, aktivt föreningsliv, vacker natur och rogivande miljö. Genom våra värdeord; Ansvar, mod och fantasi arbetar vi för att ge bästa tänkbara service och omsorg till Vimmerby kommuns ca 15 800 invånare, företag och för alla som besöker kommunen. Dessa värdeord genomsyrar kommunens förhållnings- samt arbetssätt och är något alla bär med sig i det dagliga arbetet. ARBETSUPPGIFTER Vi söker vårdbiträde till semestervikariat på Södra Vi hemtjänst över sommaren 2025. I den här anställningen kommer du att gå på en tidsbegränsad anställning (vikariat) i detta fall vecka 23-35, vilket innebär att din anställning har ett startdatum och ett slutdatum.  Som vårdbiträde ger du stöttning till personer med olika behov för att underlätta och ge dem en god omvårdnad och trygg vardag. I rollen är ett gott bemötande en självklarhet. I tjänsten planerar du både enskilt och i grupp för ett utforma arbetsuppgifterna efter individens behov och förmåga enligt genomförandeplanen. Vi tar tillvara det friska hos varje individ och du arbetar för att främja delaktighet och självbestämmande som ska bidra till god livskvalitet för den enskilde. Arbetsuppgifterna inom äldreomsorgen innebär att underlätta det dagliga livet för personer som på grund av ålder eller sjukdom/funktionsnedsättning behöver stöd för att klara sig i vardagen. Huvudprincipen är att utifrån brukarens beviljade insatser, självbestämmande och delaktighet ge stöd och hjälp. Arbetet består av stöttning och hjälp med personlig omvårdnad och serviceinsatser. I arbetsuppgifterna ingår också dokumentation i vårt dokumentationssystem, LifeCare, samt utföra hälso- och sjukvårdsuppgifter efter delegation av ansvarig sjuksköterska. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som:  • Är utbildad undersköterska alt. vårdbiträde (examen från vård- och omsorgsprogrammet eller motsvarande). • Har B-körkort, vilket är ett krav.  Vi ser gärna att du erfarenhet av liknande arbete.  Vi värdesätter att du som person är ansvarstagande samt att du agerar tryggt och stabilt. Andra värdefulla egenskaper i yrket är kreativitet, lyhördhet och en positiv inställning. Det är även viktigt att du har god samarbetsförmåga, är lugn och har förmåga att anpassa ditt arbetssätt utifrån brukarens behov. Det är också viktigt att du känner dig bekväm i att arbeta självständigt, då en stor del av arbetet sker på egen hand. Arbetet kräver muntlig och skriftlig kommunikation och även dokumentation, därför måste du ha datorvana samt att du måste behärska det svenska språket i tal och skrift. Kan du ytterligare ett språk är det positivt. ÖVRIGT Tjänsten omfattas av id-kontroll och registerkontroll. Du som sökande måste uppvisa giltigt pass, nationellt id-kort eller personbevis innan anställning sker. Du måste också uppvisa utdrag från polisens belastningsregister innan anställning sker.  Beställ belastningsregister genom att kopiera denna länk och klistra in den i webben: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och intresse för tjänsten. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande. För kontaktuppgifter till fackliga representanter, maila till [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

10 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Marknadschef
Hitachi Energy Sweden AB
Försäljnings- och marknadschefer

Hitachi Energy i Figeholm söker nu en Marknadschef! Att leda marknads- och försäljningsavdelningen ger dig många möjligheter och intressanta utmaningar både lokalt och globalt. Arbetet sker i nära samarbete med våra internationella Hitachi Energy kollegor. Tjänsten innebär affärsresor och möten med kunder och andra affärspartners världen över. Detta kan bland annat innefatta kundbesök, produktseminarier, utställningar och förhandlingar. Som chef för avdelningen kommer du att coacha och utveckla säljteamet, idag bestående av 6st medarbetare. Du kommer att förstärka vår proaktiva försäljning och ha en central roll i utvecklingen av marknadsplaner. Detta kommer även att inkludera att öka vår kundförståelse internt och stärka relationerna med befintliga och potentiella kunder. Dina ansvarsområden Bibehålla våra marknadsandelar och säkerställa att vår konkurrenskraft förblir hög. Vidareutveckla våra befintliga marknader samt att identifiera och bemöta nya potentiella kunder. Ansvara för det strategiska och operativa marknadsförings- och försäljningsarbetet. Stärka samarbetet mellan det lokala säljteamet i Figeholm och internationella säljorganisationer. Kontinuerligt utveckla de interna orderprocesserna och det lokala sälj teamet Ha ett övergripande ansvaret för orderingången för enheten och driva tillväxtinitiativ på marknaden. Kontinuerligt övervaka marknadspositionering, marknadsandel, orderintag, fakturahantering, bruttomarginal, säkerställa kvalitet på försäljningsprognoser och prissättning. Din bakgrund: Du har flera års erfarenhet av ledning och försäljning i kombination med en teknisk bakgrund. Du har helst en magisterexamen kombinerad med kommersiell kompetens. Generell erfarenhet från affärsmannaskap och specifik branscherfarenhet är positivt. Goda kunskaper i svenska och engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Du är kundfokuserad och resultatinriktad samt en teambyggare som inspirerar andra. Dokumenterade erfarenheter av att leda team. Du har en stark förmåga att kommunicera proaktivt och driva gemensamma visioner. För att lyckas i denna roll är du respektfull och lyhörd, både internt och externt. Vad vi erbjuder Kollektivavtal. Flexibla arbetstider. Sjukvård och friskvårdsbidrag. Fantastiska karriärmöjligheter inom Hitachi Energy både i Sverige och globalt. Mentor som stöd under introduktionsfasen. Olika utbildningar och kurser som stödjer medarbetarutveckling. Mångsidigt företag med över 70+ nationaliteter som arbetar i Sverige. Kompletterande ersättning för föräldraledighet. Medarbetarportal med tusentals rabatter och förmåner. Mer om oss: Är du redo för för en ny spännande utmaning? Vänligen skicka in din ansökan idag! Vi tillämpar löpande urval så tjänsten kan komma att stängas under annonseringsperioden. Rekryterande chef Daniel Tvingsjö, [email protected] svarar på dina frågor om tjänsten. Fackliga representanter – Pappers: Dennis Bäckman +46 107 381 870, Unionen: Jens Lind-bäck +46 107 381 868, Ledarna: Christer Fridlund, +46 10- 738 29 12. Alla andra frågor kan riktas till Talent Acquisition Partner Christian Falevik, [email protected]

10 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Sommarjobb inom äldreomsorgen 2025
Vimmerby kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vimmerby är den lilla kommunen i Småland som har mycket att erbjuda; förutom det gedigna kulturarvet från Astrid Lindgren kännetecknas kommunen också av ett mångsidigt näringsliv, stort lokalt engagemang, aktivt föreningsliv, vacker natur och rogivande miljö. Genom våra värdeord; Ansvar, mod och fantasi arbetar vi för att ge bästa tänkbara service och omsorg till Vimmerby kommuns ca 15 800 invånare, företag och för alla som besöker kommunen. Dessa värdeord genomsyrar kommunens förhållnings- samt arbetssätt och är något alla bär med sig i det dagliga arbetet. ARBETSUPPGIFTER Vill du ha ett viktigt och meningsfullt sommarjobb?  Vi söker nu Semestervikarier till vår verksamhet inom Äldreomsorg, som ska vikariera under semesterperioderna sommaren 2025.  Vill du ha ett viktigt och meningsfullt sommarjobb? På Socialförvaltningen jobbar vi med människor, vi ansvarar för omsorg om äldre och funktionshindrade. Vi som jobbar här hjälps åt i vårt gemensamma mål att ge bästa tänkbara service och omsorg till invånarna i Vimmerby kommun. Ett sommarjobb hos oss innebär att du får nyttig arbetslivserfarenhet och möjlighet att skapa nya kontakter. Vi har schyssta anställningsvillkor och som ny semestervikarie får du genomgå en introduktionsutbildning inför sommaren. Arbetsbeskrivning Arbetsuppgifterna innebär att underlätta det dagliga livet för personer som på grund av ålder eller sjukdom/funktionsnedsättning behöver stöd för att klara sig i vardagen. Huvudprincipen är att utifrån brukarens beviljade insatser, självbestämmande och delaktighet ge stöd och hjälp. Arbetet består av stöttning och hjälp med personlig omvårdnad och serviceinsatser. Den personliga omvårdnaden kan t ex. vara duschhjälp, morgon- middag- och kvällshjälp. Serviceinsatser kan vara t ex. städning. I arbetsuppgifterna ingår också dokumentation i vårt dokumentationssystem, Lifecare, samt utföra hälso- och sjukvårdsuppgifter efter delegation av ansvarig sjuksköterska. Arbetstiderna fördelas dag/ kväll/ helg samt nattjänstgöring.     Vård- och omsorg i hemmet Hemtjänst är ett samlat begrepp för olika former av omsorg, stöd, service och trygghet som vi ger i brukarens hem. Hemtjänsten utför de insatser som biståndshandläggare bedömt att brukaren har behov av. Vad som ska utföras hos brukare vid respektive besök finns på ett schema i din arbetstelefon. Sex grupper arbetar i Vimmerby och fyra grupper arbetar i ytterområden.  Vård- och omsorgsboende  Vi hjälper brukare med stöttning och hjälp med personlig omvårdnad, måltidshjälp och serviceinsatser. Det finns ett stort boende i Vimmerby, ett boende i Storebro och ett i Södra Vi. Avdelningarna är uppdelade med olika fysiska hinder, demensdiagnos, korttidsenhet och dagligverksamhet.  Nattjänstgöring vid hemtjänst och vård- och omsorgsboende Nattjänstgöring innebär arbete antingen inom nattpatrull som åker runt i kommunen eller inom ett vård- och omsorgsboende som tillgodoser brukarnas behov nattetid. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Fyllt 18 år • Har utbildning inom Omvårdnadsprogrammet, Fritidsledarutbildning, Barn och fritidsprogrammet, Behandlingspedagogsutbildning eller likvärdig utbildning. • Erfarenhet från verksamhetsområdet är meriterande. • Vid hemtjänst samt nattjänstgöring är körkort klass B ett krav. Körkort klass B är önskvärt även vid vård och omsorgsboende.  Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och intresse för tjänsten. Som person är du ansvarstagande och flexibel, du har ett serviceinriktat sätt och en positiv inställning med ett gott och respektfullt bemötande. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt, samtidigt som du har en god samarbetsförmåga. Arbetet kräver även dokumentation och därför måste du ha datorvana samt måste behärska svenska språket i tal och skrift. Kan du ytterligare ett språk är det positivt. Tjänsten omfattas av ID-kontroll och registerkontroll. Du som sökande måste uppvisa giltigt Pass, nationellt id-kort eller personbevis innan anställning sker. Du som sökande måste visa ett utdrag utan anmärkning från polisens belastningsregister. Observera att det tar cirka två veckor att få utdraget, så beställ i god tid.  Beställ belastningsregister via denna länk genom att kopiera och klistra in i webbläsaren: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Du gör så här:  • Klicka, Till e-tjänst för registerutdrag • Logga in med BankID • Välj från listan • Arbeta med barn med funktionsnedsättning Om du får anställning som timavlönad så ska du genomgå en webbintroduktion när du anställs. Du behöver också skriva under en sekretessförbindelse. ÖVRIGT Bemanningsenheten ansvarar för rekryteringen till enheterna. Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.  Detta är för att underlätta vår administration av anställningar. Tack! Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev snarst.   Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande. För kontaktuppgifter till fackliga representanter, maila till [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

10 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025