I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Välkommen till ett viktigt uppdrag där du som lokalvårdare bidrar till att patienter, besökare och medarbetare möts av välstädade lokaler varje dag. Lokalvården är en verksamhet inom Regionservice där ca 120 medarbetare jobbar på 5 avdelningar. Vi jobbar för att dels hålla lokaler rena, men framför allt för att minimera spridning av smitta. Detta är ett jobb som bidrar till samhällsnytta! Titta gärna på vår film som beskriver Regionservice uppdrag; https://www.regionkronoberg.se/om-region-kronoberg/verksamhetsorganisation/regionservice/ Vi söker nu en medarbetare till ett vikariat till och med 2025-12-31 med möjlighet till förlängning. ARBETSUPPGIFTER Som lokalvårdare hos oss spelar du en viktig roll i att skapa en ren och trivsam miljö för både patienter, besökare och personal. Att arbeta i storstäd innebär att se till att våra lokaler är i gott skick. Man arbetar i grupper om 2 personer, vilket innebär att du behöver trivas med att arbeta i grupp. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat att damma av, avfläcka väggar samt utföra golvvård på våra avdelningar, mottagningar och allmänna utrymmen på Växjö sjukhus, på Sigfridsområdet (inklusive rättspsykiatrin) samt vårdcentraler och folktandvård i Växjö med omnejd. Vi utför även bygg- och flyttstädning. Arbetsuppgifterna kan vara fysiskt krävande och du behöver därför ha en god fysik och tycka om att röra på dig. För oss är det viktigt att du som medarbetare ska trivas och att du har ett hållbart arbetsliv och vi arbetar därför löpande med vår arbetsmiljö. KVALIFIKATIONER Det är en fördel om du har en gymnasieexamen och erfarenhet från yrkesområdet. Du måste ha fyllt 18 år senast den dagen du börjar jobba. Vi söker dig med driv och engagemang som vill vara med och påverka och utveckla avdelningen framåt. Det vi tycker är viktigt och som vi kommer värdesätta är att du har ett gott bemötande, en vilja att utveckla/utvecklas, är ansvarstagande, noggrann, har god samarbetsförmåga samt en god fysik. Du behöver ha goda kunskaper i svenska i tal, läsförståelse och skrift samt viss datorvana. B-körkort för manuell växellåda är ett krav. Du behöver även känna dig bekväm med att arbeta på rättspsykiatrin. Eftersom arbete mot rättspsykiatrin förekommer så kommer vi i samband med din anställning att begära ett utdrag från brotts- och misstankeregistret. ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Lessebo kommun finns mitt i Glasriket och har cirka 8 300 invånare, drygt 300 företag och mer än 1 miljon besökare årligen. Kommunikationerna är goda med pendlingsavstånd till Linnéuniversitetet i Växjö och Kalmar. Vår verksamhet baseras i de fyra orterna Lessebo, Hovmantorp, Kosta och Skruv. I Lessebo kommun finns en arbetsglädje och det är lätt att lära känna varandra med ett nära samarbete förvaltningar och politiker. Hos oss ska man mötas av en god service och ett gott bemötande. Det handlar om att ha ett gott samarbete mellan medarbetare och till våra medborgare. Vi satsar på utvecklingsfrågor och tillsammans skapar vi en grön kommun som vi är stolta över och där vi värnar om varandras framtid. Lessebo kommun ska vara en attraktiv och trygg plats att leva på, för alla invånare. ARBETSUPPGIFTER Inom hemsjukvården i Lessebo kommun arbetar vi i team runt patienten tillsammans med vård-och omsorgspersonal, fysioterapeut samt arbetsterapeut. Som sjuksköterska ansvarar du för att planera, genomföra samt följa upp de sjukvårdsinsatser som ges till patienten som du är ansvarig för i särskilt-och ordinärt boende. Vår vård präglas av ett möjlighetsbaserat och rehabiliterande förhållningssätt utifrån patientens behov. Du har stora möjligheter att själv planera din tid. Vi använder oss av verksamhetssystem Cambio Cosmic, Cambio viva och digitalt signeringssystem Appva. KVALIFIKATIONER Vi söker en sjuksköterska gärna med specialistutbildning distriktssköterska el liknande och gärna erfarenhet av hemsjukvård. Du ska vara flexibel, positiv och har en framåtanda som kan entusiasmera dina kollegor och vilja ge en god vård till våra medborgare. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. B körkort krävs. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. Varmt välkommen med din ansökan!
Om rollen Vi söker en lösningsorienterad och engagerad person som vill arbeta som kantpressare och laseroperatör i vår produktionsmiljö på Volvo CE Braås. Du kommer att spela en central roll i vår tillverkningsprocess och bidra till att säkerställa att våra produkter håller hög kvalitet och levereras i tid. Vi erbjuer ett utvecklande arbete i en modern produktionsmiljö,, möjlighet att bidra till förbättringsarbete och effektiviseringar samt ett stabilt företag och en stark gemenskap. Dina arbetsuppgifter • Operera och ställa in kantpressar och laserskärmaskiner. • Arbeta utifrån ritningar och säkerställa att produkter tillverkas enligt specifikationer. • Utföra kvalitetskontroller och säkerställa att detaljer uppfyller krav. • Hantera material, verktyg och underhåll av maskiner. • Aktivt bidra till förbättringar av processer och flöden i produktionen. Vi söker dig som: • Har goda kunskaper i ritningsläsning och kan omsätta ritningar till färdiga produkter. • Har erfarenhet från produktionsmiljö och industri – gärna inom metall- eller verkstadsindustrin. • Är lösningsorienterad och trivs med att lösa tekniska problem och optimera arbetet. • Är noggrann och kvalitetsmedveten, med ett öga för detaljer. • Är en lagspelare som trivs i en dynamisk miljö och kan samarbeta med andra avdelningar. Kvalifikationer • Godkända gymnasiebetyg i matematik 1, svenska 1 och engelska 5 (detta ska bifogas i samband med din ansökan) • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. • Gymnasial Teknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet (krav). • Erfarenhet av arbete med kantpress och/eller laserskärning (meriterande). • Om anställningen Vår kund, Volvo CE Braås, är etablerad 3 mil norr om Växjö och är världsledande i sin bransch. Volvos anläggning i Braås är platsen där världens första ramstyrda dumper föddes 1966. Dessutom är anläggningen den första CO2-neutrala fabriken inom hela fordonsindustrin. Organisationen är i ständig utveckling och är därför i behov av ytterligare medarbetare. Tjänsten som produktionspersonal med erfarenhet av ritningsläsning är ett konsultuppdrag med start omgående efter behov. Notera att tjänsten är del i vår konsultbemanning, där du får en anställning hos Adecco och hyrs ut till våra kundföretag. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss på Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Drogtest och bakgrundskontroll förekommer. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommenatt kontakta ansvarig rekryterare Elsa Khan via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Urval sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag!
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? ISS Facility Services har ett samarbete med kund inom fordonsindustrin med flertalet siter i Sverige. Till vårt drift- och underhållsuppdrag hos denna kund i Braås, söker vi nu en Servicemedarbetare inom lokalvård och kontor. Vill du vara med och skapa förutsättningar för en trivsam och tillmötesgående miljö och leverera service i världsklass? Sök då denna tjänst hos oss! Om rollen Vi söker en Servicemedarbetare med en gemensam viktig roll att ansvara för helhetsupplevelsen i kundens lokaler. Ditt uppdrag blir att, tillsammans med teamet, skapa en miljö som förmedlar en säker, attraktiv, modern och hållbar arbetsplats att vistas på för anställda och besökare. Du kommer att arbeta i olika miljöer och därmed lägger vi stor vikt vid ditt personliga och prestigelösa engagemang samt din förmåga att lösa uppkomna situationer. I rollen som Servicemedarbetare är den främsta uppgiften lokalvård, vilket innebär städning av industrilokaler samt kontor, konferensrum och hygienutrymmen. Avfallshantering kan även förekomma samt konferensservice. Uppdraget bedrivs inom ramen för integrerad servicelösning där du utöver dina ansvarsområden förväntas vara behjälplig inom andra områden – t ex lättare administration, kvalitetskontroller och materialinköp. Detta är en tillsvidareanställning med en inledande 6-månaders provanställning och arbetet är förlagt till dagtid. Vem söker vi? Vi söker dig som trivs i serviceyrket och är lyhörd för kundens önskemål. Vi ser gärna att du arbetat med lokalvård tidigare. Du tar stort ansvar för ditt arbete med en god överblick över ditt område och kan komma med förslag till förbättringar hos kunden. Du är kvalitetsmedveten och har god datavana. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass. Det innebär att du ska ha en hög servicenivå och har lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder som medarbetare. Därutöver har du en förmåga att samarbeta då arbetet kan vara både enskilt och i grupp. Det är viktigt att du behärskar svenska språket. B-kort är inget krav, men mycket meriterande. Vi erbjuder Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du kommer få stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter och vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att People make places. ISS erbjuder stöd i din utveckling och utbildningar - allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet. ISS värderingar är kvalitet, ansvar, ärlighet och entreprenörskap. Dessa värderingar kommer att vara fundamentala i hur vi arbetar. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa. Tjänsten ska tillsättas omgående, så vänta inte med din ansökan! På grund av GDPR, behandlar vi inte ansökningar inkomna via mail. Du söker tjänsten via länk i annonsen. Varmt välkommen med din ansökan!
Alvesta kommun med ca 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar I Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030. Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling? Förvaltningen för Arbete och Lärande ansvarar för bland annat individ- och familjeomsorg, arbetsmarknad och sysselsättning samt vuxenutbildning och gymnasieskola. Vårt grunduppdrag är att erbjuda utbildning och stöd och insatser utifrån individens behov och förutsättningar. Genom tidiga, främjande och förebyggande insatser bedriver vi ett målinriktat arbete i samverkan med andra samhällsaktörer. ARBETSUPPGIFTER Vi erbjuder möjligheten att vara med från start och utveckla arbetet som skolsocionom i Alvesta kommuns skolsociala team. Alvesta kommun satsar nu på att etablera skolsociala team som en del i arbetet med att främja elevers närvaro, måluppfyllelse och psykiska hälsa. Lyckad närvaro minskar risken för utanförskap, psykisk ohälsa och kriminalitet. Skolsociala team bygger på ett tvärprofessionellt arbetssätt där du som skolsocionom får en nyckelroll i att samordna insatser mellan skola och socialtjänst. Genom att arbeta nära elever, vårdnadshavare och andra aktörer såsom hälso- och sjukvård samt fritidsverksamhet skapar teamen en helhetsbild av elevens situation och erbjuder tidiga, samordnade stödinsatser. Målet är att skapa en trygg och stödjande skolmiljö, förebygga frånvaro och bidra till att varje elev ges förutsättningar att lyckas i skolan. Du kommer att vara delaktig i att driva utvecklingen av rollen som skolsocionom och arbetet med skolsociala team i kommunen. Tillsammans med kuratorer, övrig skolpersonal och rektor kommer du som skolsocionom samverka och erbjuda tidiga insatser utan myndighetsutövning. Du ska agera länk mellan socialtjänsten och skolan samt vara ett konsultativt stöd till skolor och andra verksamheter runt eleven och dess familj. Du kommer att arbeta med föräldrastöd, både enskilt och i grupp. Du kommer vara ett komplement till elevhälsan och erbjuda stöd gällande barn och ungdomarnas hela livssituation och detta arbete sker ofta tillsammans med familjen. Merparten av din arbetstid spendera på grundskolorna i kommunen, där arbetet leds av skolledning. Du blir en viktig aktör i elevhälsoarbetet. Ni kommer att exempelvis erbjuda stödinsatser till vårdnadshavare och underlätta kommunikation och samarbete mellan vårdnadshavare och övriga aktörer som finns runt den enskilda eleven. Exempel på arbetsuppgifter för en skolsocionom är att delta på föräldramöten, delta på skolans personalmöten, deltagande vid elevhälsoteam på skolorna, konsultativ roll gällande det lokala närvaroarbetet, råd- och stödsamtal gentemot elever men främst i relation till familjen som helhet. Du kommer bidra till kartläggning av elevens skolsociala situation, familjesystemet och närvaroarbetet, för att bättre förstå och kunna stödja elevens behov och utveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en socionomexamen med kunskap om gällande lagstiftning. Du har erfarenhet av arbete inom socialtjänsten och det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med skolsociala frågor, föräldrastöd och behandlingsarbete. Du har god insyn i skolans och socialtjänstens uppdrag och gällande lagstiftning. Meriterande är tillämpning av kronobarnsmodellen och aktivt arbete med barnets plan. Skolsocionomer ska vara med att utveckla det områdesbaserade arbetet i kommunen kring våra elever. Som skolsocionom har du en god förmåga att samverka, du kan arbeta både självständigt och i team. Du är strukturerad och kan kommunicera i tal och skrift. Du är lyhörd och trygg i din yrkesroll med en förmåga att göra avvägningar, prioriteringar utifrån ett helhetsperspektiv. Du ser möjligheter i det tvärprofessionella arbetet kring eleven och dess vårdnadshavare. Du har erfarenhet av att samverka mellan olika verksamheter och är van vid att arbeta både självständigt och i team. Du är van att arbeta strukturerat med att kartlägga barns behov och har även lätt för att skapa goda relationer med barn och föräldrar i ett psykosocialt förändringsarbete. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift krävs. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Manuellt B-körkort är ett krav. ÖVRIGT Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.
Är du en passionerad Leg. Optiker som brinner för ögonhälsa och vill utvecklas i ett innovativt bolag som tar ansvar med kunden i fokus? Då kan det vara dig vi letar efter! Vad innebär rollen? Som optiker hos Synsam är du hjärtat i vår verksamhet. Du lyssnar, förstår och guidar våra kunder till bästa möjliga lösningar för deras syn och ögonhälsa. Med toppmodern utrustning är din huvuduppgift att noggrant genomföra synundersökningar samt ordinera och rekommendera synhjälpmedel till våra kunder på högsta kliniska nivå. Du blir en del av ett engagerat team med Store Manager och Style and Customer Advisors – tillsammans inspirerar ni våra kunder till lyckade inköp och gör deras upplevelse hos oss något att minnas. Vi söker en optiker som: Värdesätter att möta människor och bygga starka och långsiktiga kundrelationer. Är lyhörd för kundens behov och har en utpräglad kvalitetsmedvetenhet. Kommunicerar pedagogiskt och tryggt med kunderna. Är ansvarstagande och lösningsorienterad. Har optikerlegitimation – med eller utan DO/magisterexamen. Givetvis ser vi även att du har en passion för ögonhälsa! Varför Synsam? På Synsam jobbar du i ett kompetent team i ett marknadsledande företag. Synsam strävar ständigt efter att vara det mest innovativa företaget i branschen och har stora tillväxtambitioner inom ögonhälsa, torra ögon, Ortho-K, sport och myopikontroll. Du har stora chanser till vidare karriär inom Synsam då vi ständigt satsar på att utbilda våra optiker i både klassrum och online. Utöver detta erbjuds du: Friskvårdsbidrag Personalrabatt Bonussystem Vi erbjuder alla våra optiker att årligen delta på Optometridagarna inklusive resa och boende Om rekryteringsprocessen Vi rekryterar löpande, så vänta inte – klicka på länken och sök rollen som Leg. Optiker redan idag! Det är enkelt och smidigt: svara på några snabba frågor bland annat om du önskar arbeta hel eller deltid, bifoga ditt CV eller LinkedIn-profil (och om du inte har det redo nu, kan du komplettera senare). Vi ser fram emot att ta emot din ansökan! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång.
Såklart du skall bli en av oss? Vi söker nu dig som är utbildad gruppträningsinstruktör eller har ett driv att vilja bli. Du skulle få ett fast pass på schemat till hösten och sedan möjlighet att hoppa in vid behov. Dina arbetsuppgifter är att Inspirera medlemmarna till regelbunden träning genom att konstruera säkra och effektiva träningspass samt skapa och bidra till en trevlig atmosfär på anläggningen. Förmåner jobbet ger dig: Få möjligheten att inspirera andra till träning och hälsa Gemenskap med alla andra inom vår idrottsförening Ersättning per pass Gemensamma föreningsaktiviteter ett par gånger per år med olika aktiviteter där julbordet är en av dessa. Föreningströja, Vattenflaska Träningskort, Alla aktiviteter på vår anläggning Hur många vi tar in styrs av vad vi behöver in för kompetens eller som skapar ett roligt och spännande komplement till vårt grupptränings schema Låter detta spännande skicka in din ansökan till [email protected]
Är du en passionerad Leg. Optiker som brinner för ögonhälsa och vill utvecklas i ett innovativt bolag som tar ansvar med kunden i fokus? Då kan det vara dig vi letar efter! Vad innebär rollen? Som optiker hos Synsam är du hjärtat i vår verksamhet. Du lyssnar, förstår och guidar våra kunder till bästa möjliga lösningar för deras syn och ögonhälsa. Med toppmodern utrustning är din huvuduppgift att noggrant genomföra synundersökningar samt ordinera och rekommendera synhjälpmedel till våra kunder på högsta kliniska nivå. Du blir en del av ett engagerat team med Store Manager och Style and Customer Advisors – tillsammans inspirerar ni våra kunder till lyckade inköp och gör deras upplevelse hos oss något att minnas. Vi söker en optiker som: Värdesätter att möta människor och bygga starka och långsiktiga kundrelationer. Är lyhörd för kundens behov och har en utpräglad kvalitetsmedvetenhet. Kommunicerar pedagogiskt och tryggt med kunderna. Är ansvarstagande och lösningsorienterad. Har optikerlegitimation – med eller utan DO/magisterexamen. Givetvis ser vi även att du har en passion för ögonhälsa! Varför Synsam? På Synsam jobbar du i ett kompetent team i ett marknadsledande företag. Synsam strävar ständigt efter att vara det mest innovativa företaget i branschen och har stora tillväxtambitioner inom ögonhälsa, torra ögon, Ortho-K, sport och myopikontroll. Du har stora chanser till vidare karriär inom Synsam då vi ständigt satsar på att utbilda våra optiker i både klassrum och online. Utöver detta erbjuds du: Friskvårdsbidrag Personalrabatt Bonussystem Vi erbjuder alla våra optiker att årligen delta på Optometridagarna inklusive resa och boende Om rekryteringsprocessen Vi rekryterar löpande, så vänta inte – klicka på länken och sök rollen som Leg. Optiker redan idag! Det är enkelt och smidigt: svara på några snabba frågor bland annat om du önskar arbeta hel eller deltid, bifoga ditt CV eller LinkedIn-profil (och om du inte har det redo nu, kan du komplettera senare). Vi ser fram emot att ta emot din ansökan! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång.
I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans mot 35 000 invånare. Vi som jobbar här är öppna, vi är framåt och vi vill. Genom engagemang och samverkan skapar vi en kommun där människor och företag kan växa och utvecklas. Varje medarbetare hos oss gör skillnad för dem som bor och verkar här. Vill du vara med? Vi är en kommun som sätter trygghet och välmående i fokus. Genom satsningen "En kommun fri från våld" arbetar vi aktivt för att förebygga och motverka våld i samhället – för en tryggare framtid för alla. Som en del av detta kan det för vissa tjänster vara ett krav att lämna utdrag ur belastningsregistret. Samtidigt prioriterar vi ett gott företagsklimat och ser service och bemötande som avgörande faktorer för en hållbar utveckling. Vår senaste medarbetarenkät visar att 95 % av våra anställda upplever sitt jobb som meningsfullt, 82 % känner att de utvecklas och 83 % skulle rekommendera oss som arbetsgivare. Dessutom anser 96 % att deras chef har tillit till deras arbete. Tillitsbaserad styrning och ledning är grunden i vår organisation – och en nyckel till att vi lyckas tillsammans. Läs mer om oss som arbetsgivare på www.ljungby.se/jobb. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifterna innebär att stödja den enskilde i det dagliga livet. Vi arbetar för att se det friska och ha ett salutogent synsätt. Du som söker ska har intresse, vilja och förmåga att stödja och hjälpa andra människor. Du ska ha ett gott bemötande och en positiv attityd i ditt arbete. Du ska vara driven och ha förmåga att jobba mot uppsatta mål. I arbetsuppgifterna ingår att vara kontaktombud och ha en god kommunikation med andra professioner, båda intern och externt. Vi arbetar med individanpassad vård där varje medborgare är viktigt. Vårt uppdrag innebär att kunna hantera data och telefon som är den del av arbetsmaterialet. Du behöver vara öppen för att lära dig de system vi använder i uppdraget då dokumentation och digital signering ingår. Vi arbetar med flexibla schema som du planerar till stor del själv. Du behöver kunna behärska det svenska språket väl, både i skrift och tal. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper för att du som person ska passa in i och bidra i den grupp och den miljö som du kommer att verka inom. Vi erbjuder en provanställning på sex månader med möjlighet till fast anställning efter provanställningens slut. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med godkänd utbildning till undersköterska eller vårdbiträde och stor vikt läggs vid tidigare erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen samt personlig lämplighet. Tidigare erfarenhet av att arbeta på särskilt boende är meriterande. Du ska ha ett gott bemötande och kunna samarbeta med omsorgstagare och kollegor, samt vara flexibel och kunna hantera ändringar i planeringen. Du ska vara professionell och kunna ge insatser med kvalité till våra omsorgstagare, vara bra på att kommunicera med omsorgstagaren, kollegor, chefer och andra professioner. Det är även av vikt att ha ett stort fokus på våra omsorgstagare, vara lösningsfokuserad och ha ett empatiskt samt respektfullt bemötande. Med anledning av nya regler gällande Skyddad yrkestitel för undersköterskor från och med 1 juli 2023 så krävs bevis från Socialstyrelsen för att anställas som undersköterska. Saknas bevis eller i väntan på bevis så kommer befattningen Vårdbiträde att användas. ÖVRIGT Du söker tjänsten via Offentliga Jobb. Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju. Hos oss är balans i livet viktigt! Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete med familj och fritid, därför tillämpar vi flextid och distansarbete i de verksamheter där det tillåter. Vi har möjlighet till semesterväxling, subventionerat årskort med Länstrafiken, friskvårdsbidrag och mycket annat. Som medarbetare har du gratis medlemskap i personalklubben, vilket ger möjlighet till gratis träning och bad vid närliggande träningsanläggning och äventyrsbad, samt möjlighet att delta i andra aktiviteter. Som en del i vårt arbete med att få Ljungby kommun att växa erbjuder vi In- och medflyttarservice. Det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att byta livsmiljö och flytta till vår kommun. Maila [email protected] om du vill veta mer om vad vi kan hjälpa dig med i samband med en flytt till Ljungby kommun. I Ljungby kommun tillämpar vi rökfri arbetstid. Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.
Delar du vår passion att erbjuda hållbara och cybersäkra lösningar för framtidens digitaliserade samhälle? Vill du stötta våra kunder i deras utmaningar samtidigt som du utvecklar dig själv genom att arbeta i teknikens absoluta framkant? Då kan du vara den vi söker! Combitechs stora säkerhetskritiska nätverk behöver fler. Din roll som Analytiker på Combitech i Växjö Som analytiker hos Combitech Security operation center (CSOC) ingår du i ett team av kompetenta individer där alla delar samma passion för IT-säkerhet. Som analytiker kommer du att analysera säkerhetshändelser. Du kommer även delta i utvecklingen av Combitech SOC arbete kring IT-incidenthantering. Du kommer att arbeta samt utveckla centrets förmågor till aktivt arbete med relaterade säkerhetskoncept som sårbarhetsscanningar, pentester, hantera infrastruktur, omvärldsbevakning och mycket mera. CSOC är i operativ drift dygnet runt, året runt. Tjänsten innebär arbete på roterande dygnetruntschema där vissa arbetspass innebär ensamarbete. Vem är du? Du har flera års erfarenhet av arbete inom IT- och nätverksteknik. Vi ser även gärna att du har en relevant akademisk utbildning. Utöver detta har du goda kunskaper inom minst ett av följande områden; IT-forensik och trafikanalys, tekniska säkerhetsfunktioner (brandväggar, IDS, antivirus), virtualisering, operativsystem eller systemutveckling. Meriterande är om du har kunskap om Microsoft Sentinel och Defender, samt olika IT-miljöers uppbyggnad, programmering/scriptning eller visualisering av data. Tidigare erfarenhet från arbete i en SOC är ett plus, liksom goda kunskaper om nätverk eller erfarenhet av drift av stora IT-miljöer. Tjänsten som Analytiker ställer höga krav på integritet, omdöme och uthållighet. Du måste därför vara bra på att planera och organisera ditt arbete, tycka om att grotta ner dig i data för att hitta avvikelser eller onormala mönster och vara noggrann och envis i detta. Att leverera med kvalitet är en självklarhet för dig. Du har förmåga att själv se vad som behöver göras och tar tag i det, du förblir lugn och sansad och klarar av att prioritera även när det blir mycket att göra. Du har lätt för att samarbeta med kollegor är serviceinriktad och vill bidra med att leverera lösningar. Det är viktigt för dig att underhålla dina specialistkunskaper inom området och du kan på ett bra sätt vara en kunskapsresurs för andra. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Urval sker i augusti pga semester. Välkommen med din ansökan. Kom och gör skillnad Hos Combitech erbjuder vi, utöver spännande och utvecklande kunduppdrag, anställningstrygghet och förmånspaket, samtidigt som du får chans att växa i en företagskultur som uppmuntrar både personlig och professionell utveckling samt balans i livet. Combitech GROW, vårt forskningsbaserade kompetensutvecklingsprogram, ingår som en naturlig del i din anställning. Att vi dessutom är ett stabilt växande och oberoende teknikkonsultbolag inom försvars- och säkerhetskoncernen Saab AB bidrar såklart också till dina utvecklingsmöjligheter. Hos oss är du med och utvecklar teknikområdet för att möta kraven från framtidens digitala samhälle. Vi har exempelvis många spännande projekt inom digitalisering, autonomi, artificiell intelligens, cyber security och 5G-utveckling. Våra konsulter utvecklar också bland annat flygande hjärtstartare som räddar liv, system som ökar säkerheten på flygplatser och nya stridsflygplanet Gripen E som gör samhällen trygga. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor! Kontakt/rekryterande chef: Mikael Ryttergard, [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer