Vi söker en Arbetsterapeut till Sigfrid primärvårdsrehab i Växjö!
REGION KRONOBERG
Arbetsterapeuter

Välkommen till primärvården! Ett verksamhetsområde som står inför en spännande framtid med utveckling av god och nära vård. Primärvården består av 21 offentligt drivna vårdcentraler, 1177 vårdguiden samt familjehälsan och En väg in för barn och ungdomar med psykisk ohälsa. Vårt uppdrag är att skapa goda förutsättningar för våra patienter, att Kronobergarna ska få rätt vård och behandling av bästa möjliga kompetens i rätt tid och på rätt vårdnivå. I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. I primärvårdsrehab samlas alla rehabiliteringsresurser i den offentliga primärvården. Här arbetar vi som är fysioterapeuter, psykosociala resurser, arbetsterapeuter, rehabassistenter och rehabkoordinatorer. Tillsammans ansvarar vi för rehabilitering och behandling av fysisk och psykisk ohälsa på länets offentliga vårdcentraler. Vi söker nu efter en engagerad arbetsterapeut till Sigfrid primärvårdsrehab.  Sigfrid primärvårdsrehab kännetecknas av en mycket god arbetsmiljö och ett gott samarbete med samtliga professioner på arbetsplatsen. Du kommer även att ha två arbetsterapeutkollegor, vilket möjliggör för ett gott stöd och samarbete i patientarbetet och de professionsnära frågorna. Som ny hos oss får du en strukturerad introduktion med en mentor som hjälper dig komma in i primärvårdsarbetet på bästa sätt och vi erbjuder mycket goda möjligheter till kompetensutveckling och vidareutbildning. Vill du använda din expertis för att göra en verklig skillnad i människors liv? Då kan du vara den vi söker - välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Genom att hjälpa patienter att återfå eller förbättra sina förmågor, oavsett om det gäller fysiska eller kognitiva utmaningar, har du som arbetsterapeut hos oss möjlighet att göra en verklig skillnad i människors liv. Du möter patienter i alla åldrar och livssituationer och med en stor variation av diagnoser. De vanligaste vårdbehoven du möter är: • NPF • Utmattning och psykisk ohälsa • Handproblematik • Demens • Smärta Du är också en viktig del av vårdcentralens rehabiliteringsteam och möter patienter med arbetsrelaterad ohälsa. Förutom individuella bedömningar och behandlingar finns det möjlighet att arbeta med gruppbehandling och patientutbildning. KVALIFIKATIONER För att vara aktuell för denna tjänst ska du vara legitimerad arbetsterapeut. Om du har erfarenhet av primärvårdsarbete ser vi detta som meriterande.  Vi söker dig som känner dig trygg med att arbeta självständigt samtidigt som du ser värdet av att samarbeta i team kring patienterna. Du är lösningsorienterad och arbetar med patienternas bästa i fokus.  Självklart delar du också vår värdegrund "respekt för människan" och bidrar till ett gott arbetsklimat. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att underlätta behandlingen av din ansökan, vänligen: • Bifoga ett detaljerat CV • Inkludera relevanta betyg, intyg och eventuell legitimation för den tjänst du söker ÖVRIGT Vi tillämpar löpande urval i denna rekryteringsprocess.  Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Data Engineer
IKEA Supply Services (Sweden) AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

IKEA is on a constant journey to create a better everyday life for the many people by continuously reinvent ourselves as we continue to grow and develop to meet and exceed our customers’ needs. We will transform our digital capabilities, bringing core business processes, people, data & technology together - an enabler for IKEA to become an even better home furnishing company in the future. A journey that needs passionate people who embrace change, dare to question and want to make a difference. If that sounds like you, come and join us. Job Description Supply Analytics Management has the assignment to create value and enable business growth by bringing data from across IKEA together to gather actionable insights. We work closely with our business stakeholders and form product teams that deliver cutting edge; data driven solutions for our coworkers. We work in a modern cloud-based Azure environment, and you will be a part of the engineering team of approximately 25, continuously developing our data products and analytical capabilities. You will be regularly involved in workshops with coworkers to harness modern data infrastructure efficiently and provide long term solutions. Supporting a complex organisation to realise the benefits that modern data engineering can bring is at the heart of the role. As a Data Engineer at IKEA, you will play a key role in designing, building, and maintaining our data infrastructure to support business intelligence, analytics, and decision-making processes. Your responsibilities will include: Design, implement and maintain robust ETL/ELT pipelines, integrating diverse data sources (databases, APIs, real-time streams) into enterprise-grade data lakes to support analytical and operational use cases. Collaborate with data scientists, analysts, product teams, architects, and engineers to understand data needs and deliver end-to-end solutions. Integrate data from a wide variety of internal and external sources into cloud-based data platforms. Design & implement best practices for data engineering, including data quality, version control, testing, monitoring, and documentation. Optimise data workflows for performance, reliability, and cost-efficiency across batch and real-time processing pipelines. Ensure data is stored, processed, and accessed securely, with adherence to data governance and privacy standards. Contribute to the development and adoption of reusable frameworks and components that accelerate data product delivery. Stay current with emerging technologies and practices in data engineering and apply them where they create business value. Promote a culture of data sharing, engineering excellence, and continuous improvement across teams and projects. Guide and develop less experienced engineers through hands-on mentoring, code reviews, and knowledge sharing, fostering team growth and professional development. In this role you will report to our Data & Analytics Manager within Data & Technology at IKEA Supply. The role is office based, with flexibility to work from home where required. Qualifications We are on the journey to transform our digital capabilities, bringing core business processes, people & data & technology together - an enabler for IKEA to become an even better home furnishing company in the future. A journey that needs passionate people who embrace change, dare to question, and want to make a difference. If that sounds like you, come and join us. Together we can do great things. We believe that our new colleague in Data Engineering should have at least 5 years' experience in building systems that collect, manage, and convert raw data into usable information, designing and implementing data pipelines to a high industry standard as well as excellent knowledge of Python, SQL, and PySpark. In addition, excellent working knowledge of Databricks, ideally with Associate Data Engineer or Professional Data Engineer certification is crucial. It would also be beneficial to have knowledge of Microsoft Fabric, ideally with DP-600 or DP-700 certification. The ideal applicant has good communication and collaboration skills and will be a team player who takes ownership, builds cross-functional relationships with coworkers, and loves sharing knowledge. You are a curious problem solver who wants to keep learning in a dynamic global environment. The role is office based so meeting face to face and working collaboratively to solve problems should be something you enjoy. The IKEA culture and values are crucial for our business and day to day work life. For you to thrive and grow with IKEA it’s important for us that you share our values! You can read more regarding our values and life at IKEA here. If you are passionate about data engineering, thrive in a collaborative environment, and want to contribute to the success of a global furniture retailer, we invite you to apply for this exciting opportunity. Join us as we continue to innovate and shape the future of our industry. Is This Role for Me? Do you share IKEA’s values? Do you have at least 5 years' experience as a Data Engineer? Are you Databricks certified? Do you have deep knowledge of Python, SQL and PySpark? If your answer is yes to at least three of the four statements above, then come and join us at IKEA! Additional information If you have any questions about the role, please reach out to Ross Clabburn, Data Engineering Leader, [email protected], Robert Pernetun, IKEA Supply Data & Analytics Manager, [email protected], or questions about the recruitment process feel free to connect with Dan Gustafsson, [email protected], People & Culture Leader. This position is located in Älmhult Sweden. Please also note that we do only handle applications in English and no applications coming in by email. We look forward to receiving your application at the latest 8th of August 2025. Due to vacation period pls be aware that response time might be a bit longer so have patience with us. At IKEA we believe that we’re better when we’re physically together for collaboration, dialogues and conversations. We believe in the power of human interactions; the informal chats, the energy, belonging and creativity generated by people being in the same place. Our approach is that we spend majority of our time in the IKEA workplace and with flexibility to work from home when relevant.

3 juli 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Försäkringsrådgivare på 50% till Dina Försäkringar, Växjö
Maxkompetens Sverige AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Vill du bygga relevant och efterfrågad erfarenhet inom försäljning, rådgivning och kundkontakt? Hos Dina Försäkringar i Växjö får du chansen att växa i ett företag med stark framtidstro, hög kundnöjdhet och ett tydligt fokus på kvalitet i varje kundmöte. Är du lyhörd, kommunikativ och gillar att nå resultat tillsammans med andra? Då kan det vara dig vi söker - till ett bolag som haft Sveriges nöjdaste försäkringskunder fem år i rad. Dina arbetsuppgifter Som försäkringsrådgivare hos Dina Försäkringar ansvarar du för att kontakta befintliga privatkunder i syfte att genomföra behovsanalys, ge kvalificerad rådgivning och erbjuda försäkringslösningar. Du arbetar proaktivt inom ramen för olika kampanjer och försäkringsperioder där fokus ligger på att säkerställa kundens helhetsbehov inom exempelvis bil-, hem- och personförsäkringar. Arbetet sker via systemstödda samtal där du, med hjälp av ett integrerat dialersystem och kundkort, snabbt sätter dig in i varje kunds ärende. Du registrerar och dokumenterar försäkringslösningar i affärssystemet och arbetar löpande i flera parallella system. Arbetsuppgifterna inkluderar: Utgående samtal till befintliga kunder Rådgivning och behovsanalys Dokumentation enligt gällande regelverk Försäljning av sakförsäkringar (bil, hem, olycksfall m.m.) Arbeta mot individuella och gemensamma mål Administrativa uppgifter kopplade till kunddialoger Du har tillgång till flera stödsystem (bl.a. CRM, affärssystem och dialersystem) och kommer genomgå en grundlig introduktion samt utbildning på plats under de första 3-4 veckorna, allt för att du ska känna dig säker och redo. Din profil För att lyckas i rollen som försäkringsrådgivare behöver du vara lyhörd, kommunikativ och trygg i en rådgivande roll. Du har en god känsla för service och försäljning, trivs med att arbeta målstyrt och har lätt för att skapa förtroende i samtal. Rollen kräver att du ställer rätt frågor för att förstå kundens behov och erbjuda rätt lösning. Vi söker dig som: Är kommunikativ och trygg i telefon Är lyhörd och har god förmåga att förstå kundens behov Är resultatorienterad och motiveras av mål Är strukturerad och trivs i ett högt arbetstempo Har god datorvana och kan hantera flera system parallellt Meriterande är om du har: Tidigare erfarenhet av försäljning eller rådgivning via telefon Arbetat inom kundservice, reception, butik eller annan roll där dialog och relationsbyggande är centralt Försäkringskunskap (ej krav - du får utbildning) Du pratar och skriver obehindrat på svenska. God förståelse i engelska är också önskvärt. Tjänsten passar dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50?%, exempelvis studier på universitet, högskola eller Komvux. För att lyckas i rollen behöver du ha förmåga att planera din tid och ta ansvar för att kunna kombinera studier med ett deltidsarbete på 50?%. Som student ska du kunna uppvisa giltigt registreringsintyg vid eventuell anställning. Vi erbjuder dig Förutom möjligheten att bygga värdefull erfarenhet inom rådgivande försäljning, kundrelationer och försäkringsbranschen - en meriterande roll för dig som vill utvecklas inom service, sälj eller ekonomi - erbjuds du även: Ett utvecklande deltidsjobb i en spännande tillväxtfas Utbildning och löpande coachning från erfarna säljcoacher Trevliga, centralt belägna lokaler i Växjö Flexibla arbetstider inom ramen för dagtid (mellan kl. 10-17) En arbetsplats där kundnöjdhet, kvalitet och laganda står i fokus Övrig information Placeringsort: Arbetet sker på plats på kontoret i Växjö. Start: Omgående efter sommaren Arbetstid: Omfattning 50%. Dagtid mellan 10-17. Flexibla tider beroende på din tillgänglighet. Lön: Enligt kollektivavtal Dina försäkringar har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna bemanningsprocess. För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar på plats hos Dina Försäkringar i Växjö. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Malin Pedersen, 073-320 56 36. Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om kunden Dina Försäkringar är ett kundägt försäkringsbolag med stark lokal närvaro, som i över 250 år stått för trygghet, omtanke och personlig service. Vi är det femte största sakförsäkringsbolaget i Sverige och har utsetts till branschens mest kundnöjda bolag flera år i rad. Vi består av sex lokala försäkringsbolag som samarbetar under ett gemensamt varumärke, och i Växjö är vi ett engagerat team med driv och ambition att växa - både som individer och bolag.

3 juli 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Vaktmästare till Kronoberg skola
Watma Education AB
Fastighetsskötare

Ditt uppdrag Som vaktmästare hos oss får du en central och uppskattad roll i skolans dagliga verksamhet. Du är den som ser till att våra lokaler är trygga, välfungerande och trivsamma – både för elever och personal. Med ett lösningsfokuserat arbetssätt och en serviceinriktad inställning bidrar du till att vardagen flyter på. Du arbetar brett och självständigt med både fastighetsskötsel och IT-administration. Ditt ansvar innefattar löpande reparationer, underhåll av skolans lokaler och teknik, hantering av nycklar och lås samt enklare IT-support. Du har många kontaktytor och är ofta den första vi vänder oss till när något behöver lösas snabbt och effektivt. Exempel på arbetsuppgifter: Byta glödlampor och utföra enklare reparationer Sätta upp whiteboardtavlor och annan utrustning Underhålla tekniken i klassrummen Hantera felanmälningar och samverka med fastighetsansvarig Arbeta med elevers datorer (t.ex. enklare inställningar, felsökning, systematisk hantering av trasiga enheter) Viss IT-administration och användarstöd För att ansöka vill vi att du har Gymnasieutbildning eller motsvarande. Vana av att arbeta med människor i en serviceinriktad roll. Grundläggande IT-kunskaper och vana vid digitala system. Det är meriterande om du har erfarenhet av vaktmästeri, fastighetsservice eller IT-support och har tidigare arbetat med Chromebooks. För att lyckas i rollen vet vi att du är Lösningsorienterad, ansvarstagande och självgående. Grundlig och kvalitetsmedveten – du lämnar inget åt slumpen. Vänlig, kommunikativ och har lätt för att bygga goda relationer med både elever, vårdnadshavare och kollegor. Villkor Anställningsform: Tillsvidare, semestertjänst. Provanställning tillämpas. Tjänstgöringsgrad: 50%. Tillträde: Omgående. Vi strävar efter att erbjuda en fördomsfri och inkluderande rekryteringsprocess. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan, där vi efterfrågar ditt CV men du behöver inte skicka med något personligt brev. För att få veta lite mer om dig vill vi istället att du besvarar ett antal frågor som du hittar om du klickar vidare till ansökan. Om du går vidare efter ansökan kan du komma att få en länk till ett arbetspsykologiskt test. Testerna vi använder tar utgångspunkt i aktuell forskning och fungerar som ett stöd i bedömningen. Våra rekryteringsprocesser består av flera steg, och ofta mer än en intervju. Vi tycker att det är ytterst viktigt att vi ger oss själva den tid som krävs för att få en god bild av varandra - du ska ju välja oss och vi ska välja dig! Emellanåt är det många som söker till en tjänst och då kan processen dra ut något på tiden av den anledningen. Du kan dock vara säker på att vi gör allt vi kan för att hålla dig uppdaterad och återkoppla längs vägen.

3 juli 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Vi söker ämnesbehöriga lärare – några timmar i veckan
Stella Montessori AB
Grundskollärare

Växjö Montessoriskola Växjö Montessoriskola "Den lilla skolan med det stora engagemanget!" är en F-6 skola med en positiv och trivsam miljö för både elever och personal. För oss är det viktigt med en lugn och trivsam miljö för både elever och medarbetare där lärarna har bra förutsättningar för god undervisning och för god kontakt med sina elever. Vi har därför valt att vara den lilla skolan med en klass per årskurs och max 20 barn/klass. Vår skola har ett fint läge på Söder i centrala Växjö med närhet till både stad och natur. Vi söker ämnesbehöriga lärare – några timmar i veckan Vi söker dig som har lärarlegitimation i något av nedanstående ämnen och är intresserad av att arbeta några timmar i veckan hos oss. Vi har redan legitimerade lärare som undervisar i dessa ämnen, men de saknar ämnesspecifik legitimation. Därför söker vi dig som vill komplettera vårt team med din behörighet och bidra till fortsatt hög kvalitet i undervisningen. Tjänster: Bild, årskurs 4–6: ca 2 timmar/vecka Hemkunskap åk 6: ca 2 timmar/vecka Slöjd, årskurs 3–6: ca 5 timmar/vecka Kontakt: Har du frågor? Skicka gärna ett sms till 072-4461754 så ringer vi upp dig. Ansökan: Varmt välkommen med din ansökan till [email protected] !

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Betongarbetare | Heidelberg Materials| Vislanda
Lernia Bemanning AB
Betongarbetare

Är du redo att forma framtidens byggnader! Lernia söker nu passionerade betongarbetare till Heidelberg Materials i Vislanda! Om tjänsten Som betongarbetare kommer du att arbeta med tillverkning och bearbetning av betongelement hos vår kund. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar gjutning, armering och formbyggnad. Du ansvarar för att följa ritningar och arbetsbeskrivningar samt säkerställa att produktionen håller hög kvalitet och effektivitet. Arbetet sker ofta i team, vilket kräver god samarbetsförmåga och kommunikation. Om dig Formell kompetens • Erfarenhet av betongarbete. • Gärna erfarenhet från byggindustrin eller motsvarande. • Ritningsläsning. • B-körkort. • Behärskar svenska i både tal och skrift. Som en av oss Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar dig samt utvecklar dig i din yrkesroll. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

3 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Produktionsarbetare
Ikett Personalpartner AB
Övriga maskin- och processoperatörer vid stål- och metallverk

Om tjänsten Vi söker nu en produktionsarbetare med truckvana till en av våra kunder i Växjö. Är du en noggrann person som gillar fysiskt arbete och trivs i en industriell miljö? Vill du arbeta med moderna processer för ytbehandling av rostfritt stål? Då kan du vara den vi söker! Vi vill att du som söker bor i närregionen, då tjänsten är tänkt att övergå i anställning hos kunden efter inhyrningsperioden. Arbetet innebär att hantera detaljer i olika storlekar och jobba med ytbehandling av rostfria produkter. Det innebär även att köra truck och travers i det dagliga arbetet. Du som söker är en positiv lagspelare och kommer ingå i en viktig del av produktionsflödet. Du gillar att arbeta fysiskt samt är en ansvarstagande person. Start: Omgående Arbetstider: Dagtid Din profil Krav: - Erfarenhet av industriellt arbete - Samarbetsförmåga - Noggrann - God fysik - Truckkort B1 - Traverskort (meriterande) Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Brinner du för försäljning?
More Than Love AB
Företagssäljare

Vår ambition är att ta More Than Love till nya höjder, och för att lyckas med det så söker vi nu drivna säljare som är redo att ta sig an nya utmaningar. Är du en social, driven och engagerad person som gillar att träffa människor? Vi söker just nu nya återförsäljare till våra inspirerande homepartyn! Du behöver ingen tidigare erfarenhet – vi ger dig stöd och material för att komma igång. Bli en del av vårt positiva och energifyllda team! Söker du ett jobb som enkelt går att kombinera med vardagen? Våra homepartyn hålls ofta på kvällar och helger – perfekt för dig som vill jobba extra när det passar dig. Din roll hos oss innebär att du kommer att hålla partyn hemma hos människor som tillsammans med sina vänner förväntar sig en lustfylld kväll där du som vårt ansikte utåt säljer våra vuxenleksaker och skapar en lång och personlig relation med kunden. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med stora möjligheter för personlig utveckling. Om oss More Than Love startade mer eller mindre i ett garage i Västerlanda i slutet av 2005. Grundaren Åsa jobbade då till största del som homepartysäljare men kände ett kall för att göra mer och kunna hjälpa fler. More Than Love har i snart 20 år byggt upp ett rykte som en pålitlig och tillförlitlig vuxen leksaksaffär, både i den fysiska butiken i Trollhättan, på webben samt via våra uppskattade homepartyn. Vi ser fram emot att höra ifrån just dig!

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Data Product Leader
IKEA Supply Services (Sweden) AB
Övriga utbildare och instruktörer

Analytics management has the assignment to create value and enable business movements by bringing data, competence and the right tools from across IKEA together. We are working closely with the business and product teams that deliver cutting edge, data driven solutions to the many IKEA customers and co-workers. As a Data Product Leader, you will support the organisation in leveraging information and data assets for maximum value. We use a mix of cloud and on-prem platforms in a data mesh and you will play a central role in making sure that there are high quality data products available to consume. This you will do by managing data assets as data products that can be easily consumed by the rest of the organisation. With a focus on improving the value of the data, you will increase the quality, speed or accessibility of the data by continuously adding and improving data sources. There might also be need for creating fundamental analytics solutions connected with the data product. You will as well help to set up and lead customer or consumer facing products. A Data Product Leader will be responsible also for overseeing the development and management of data-related products and services within a Product Area (based on IKEA Product Areas). To maximise the value of our data products you will work closely with the rest of the organisation, moving seamlessly between business and digital specialists. You will collaborate closely with the Analytics Management and Data Management team as well as with other stakeholders and product owners across the larger IKEA organisation. More specifically, in this role you will be accountable for: Together with your DevOps team, accountable & responsible for framing of all initiatives connected to analytics management and the digital product teams priorities. Co-ordinate & manage teams (Onshore/Offshore) Organize the E2E teams (IKEA and consultants) and processes to optimize the value creation and to stay relevant to the Business priorities and needs. Create and maintain a roadmap for data product development, prioritizing features and enhancements based on customer needs and market trends. Plan and execute product launches, coordinating with all the relevant teams to maximize product adoption and success. Collaborate with support, test and training teams to provide required support and materials enabling successful data products and data driven initiatives implementation. Gather feedback from users and stakeholders to understand pain points and areas for product enhancement. Lead and manage data products and establish a process to maximize the connected value over the products lifecycle. Support connected initiatives in the data space in order to maximize the value delivered. Help the organization understand how data assets can be used to maximize business value for IKEA. Explore opportunities to monetize data assets and turn data products into revenue streams for IKEA. Drive continuous improvement, collaboration and knowledge sharing around the data assets you lead. Ensure quality, integrity, compliance with data privacy regulation and consistency by supporting the use of relevant development techniques, digital frameworks, and best practices. Stay up-to-date with emerging data technologies and trends to identify potential areas for innovation and product growth. Conduct market research to identify customer needs, competitor offerings, and industry trends related to data products. Qualifications We’re doing some amazing things in IKEA Supply; therefore we need some amazing people – this position is not an exception. To be successful in this role, we believe you are a strong leader who is able to naturally and effectively communicate, collaborate, network and build relationships across a complex organisation. You should also be able to make the benefits of data products understood and embraced by both technical and non-technical co-workers and lead a team. Beyond that if you are comfortable balancing several stakeholders and agendas simultaneously. You are passionate about creating value from data and analytics you enjoy working close to business and used to identify and capture business opportunities and deliver results with high sense of urgency by building relationships and networks. You will lead the analytics management domain for one of our capability areas to secure that defined analytics needs and data principles are followed. We expect you to have very good knowledge of analytics solutions such as PowerBi and Analytics Technologies in general and digital organizations, strategies and working methods and a solid experience and track record in data integration across platforms and business processes, data standards, ETL’s and analytics solutions transformation to address with good understanding of data domain management aspects on analytics solutions. You have had hands on experience in managing BW/BI/Data/Analytics solutions in Franchisor and/or global Application landscapes in supply chain environments. Ideally you also have had exposure in building and managing global analytics communities, introducing the necessary solutions and balancing business needs with IT capabilities and developments. Embracing agile practices and ways of working in an entrepreneurial environment is to your advantage. You are a big fan of home furnishing and enjoy building a purposeful business by creating engaging and trustful relationships with colleagues, stakeholders and business partners. As a person you are appreciated for collaborative spirit and how you lead with strong focus on both technology and people. You create impact and inspiration regardless of function or formal reporting lines. Additional information If you have any questions about the role, please reach out to Robert Pernetun, IKEA Supply Data & Analytics manager, [email protected]. This position is located in Älmhult or Malmö, Sweden. Please also note that we do only handle applications in English and no applications coming in by email. We look forward to receiving your application at the latest 8th of August 2025. Due to vacation period pls be aware that response time might be a bit longer so have patience with us. You might have some questions about the recruitment process, and we are more than happy to answer those! Feel free to connect with the People & Culture Leader Dan Gustafsson at [email protected].

3 juli 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Swepart söker Underhållstekniker till Liatorp
Swepart Transmission AB
Grovarbetare inom bygg och anläggning

Swepart Transmission AB är ett privatägt företag med ca 230 anställda. Swepart är en modern och konkurrenskraftig tillverkare av såväl kundspecifika växellådor som precisionstillverkade kugghjul och andra transmissionsdetaljer för industri och fordon. I samarbete med våra kunder tar vi ett helhetsansvar för utveckling, konstruktion samt tillverkning av komponenter och transmissionslösningar. Vi har fabriker i Liatorp, norr om Älmhult samt i Sibbhult, norr om Kristianstad. Swepart söker Underhållstekniker till Liatorp Din roll på Swepart Som Underhållstekniker är du van vid att hantera flera moment samtidigt och du gillar ordning & reda. Vi har en maskinpark som huvudsakligen består av styrda maskiner inom skärande bearbetning, främst svarv och fräs, men även fleroperationsmaskiner. Vi jobbar främst med Siemens, Fanuc och Heidenhain. Som Underhållstekniker utför du förebyggande och avhjälpande underhåll i produktionen. För att lyckas i rollen krävs att du är bra på att samarbeta med andra avdelningar inom produktionen så att vi tillsammans får effektiva processer. Ditt arbete är serviceinriktat vilket innebär att social förmåga är av stor vikt. I dina arbetsuppgifter ingår bl.a. att: - Felsökning av produktionsmaskiner - Hantering av interna system, såsom Monitor och Mainter - Beställa reservdelar - Utföra förebyggande underhåll - Medverka i vårt ständiga förbättringsarbete - Vara delaktig i maskininvesteringar och flyttar - Boka extern service vid behov Din kompetens och erfarenhet Du som söker arbetar sannolikt idag med någon form av Underhåll eller Automation i tillverkande industri. Det är viktigt att du har ambitionen och viljan att utvecklas. Goda kunskaper i svenska och engelska förutsätts, både i tal och skrift. Truckkort är meriterande. Dina personliga egenskaper Rollen kräver att du är stresstålig, ansvarstagande och att du har lätt för att skapa förtroende. Nyfikenhet och ständigt lärande är kännetecknande på vår arbetsplats. Här hjälper vi varandra och gör gärna det där lilla extra i vardagen för varandra och för våra kunder. Vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet. Din utveckling Vi ger dig möjlighet att jobba i teknikens framkant och växa på alla plan – personligt, kompetensmässigt och karriärmässigt. För oss på Swepart är det viktigt med en balans mellan arbete, fritid och familjeliv. Som alla andra företag erbjuder vi friskvårdsbidrag. Vi har en unik fördel i fina omgivningar i Liatorp med närhet till Älmhult, Växjö och Ljungby. Vi är duktiga på flexibilitet och erbjuder hög nivå av ansvarstagande för alla våra medarbetare. Känner du dig redo? Vi rekryterar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Så varför vänta – ansök redan idag! Skicka din ansökan till [email protected], märk mailet med Underhållstekniker Liatorp. Sista ansökningsdag: 2025-08-17. Det kan vara lite längre svarstid i denna ansökningsprocess med anledning av semesterperiod under v.29-32.

3 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025