Välkommen till Region Kronoberg! Här är jobbar 6500 personer för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Primärvården omfattar 21 offentligt drivna vårdcentraler, 1177 Vårdguiden, Primärvårdsrehab, Primärvårdens hälsoenhet, Familjehälsan och En väg in för barn och ungdomar med psykisk ohälsa. Vårt uppdrag är att skapa goda förutsättningar för våra patienter så att Kronobergarna får rätt vård och behandling av bästa möjliga kompetens i rätt tid och på rätt vårdnivå. Vi söker nu efter en ny kollega till vår arbetsgrupp på Alvesta primärvårdsrehab, där det arbetar engagerande fysioterapeuter, arbetsterapeut, rehabkoordinator och psykosociala resurser. Du kommer mötas av ett mycket fint arbetsklimat där tilliten är hög och du har möjlighet att påverka både ditt eget arbete och verksamheten tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du chansen att utvecklas tillsammans med erfarna och kompetenta kollegor i ett intressant och omväxlande arbete. Vi hoppas att du vill bli en av oss! Varmt välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Hos oss möter du patienter med en stor mångfald, från olika kulturer, olika åldrar och livssituationer. Du kommer arbeta med en stor variation av diagnoser och som fysioterapeut/sjukgymnast är du ofta första instans för patienter med besvär i rörelse- och stödjeorganen. Förutom individuella bedömningar och behandlingar finns möjlighet att leda grupper och hålla i patientutbildningar. Du är också en viktig del i vårdcentralens rehabiliteringsteam och aktiv i patienternas sjukskrivningsprocess. KVALIFIKATIONER För att vara aktuell för denna tjänst ska du vara legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast. Har du erfarenhet av arbete inom primärvården ser vi det som meriterande men vi välkomnar även dig som är i början av din yrkeskarriär. Hos oss finns goda förutsättningar för att växa in i rollen med stöd av erfarna kollegor. Som person är du nyfiken och lösningsorienterad. Du har god planeringsförmåga och visar både på initiativkraft och ansvarstagande. Då vi arbetar nära varandra är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och ser värdet av att samarbeta i team kring patienterna. Men du ska samtidigt känna dig trygg med att arbeta självständigt och ta beslut. Självklart delar du vår värdegrund respekt för människan och bidrar till ett positivt och inkluderande arbetsklimat. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att underlätta behandlingen av din ansökan, vänligen: • Bifoga ett detaljerat CV • Inkludera relevanta betyg, intyg och eventuell legitimation för den tjänst du söker ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Är du en affärsdriven relationsbyggare med tekniskt intresse som vill arbeta med kvalitetsprodukter och långsiktiga kundsamarbeten inom industrin? Har du tidigare erfarenhet av försäljning och söker en roll med stor frihet och goda utvecklingsmöjligheter? Då kan rollen som säljare hos Maskinab Teknik AB vara nästa steg för dig. Maskinab Teknik AB är en stabil och växande leverantör till plåtindustrin med bas i Alingsås. Företaget erbjuder maskiner för kantpressning, avgradning och montering av fästelement, samt verktyg och tillbehör som effektiviserar hela plåtbearbetningsprocessen. Maskinab representerar ledande tillverkare från Europa och USA, och ingår sedan 2023 i Bergman & Beving-koncernen – en tillhörighet som ger både resurser och trygghet för långsiktig tillväxt. Med rötter från 1991 kännetecknas verksamheten av god lönsamhet, snabba beslutsvägar och ett drivet team. Kunder finns över hela Sverige, och nu söker företaget en ny kollega som vill vara med på deras fortsatta resa. Om rollen Som säljare på Maskinab ansvarar du för hela säljprocessen – från att bygga relationer till att driva affärer med både nya och befintliga kunder. Du planerar själv din agenda, gör regelbundna kundbesök och guidar industriföretag i investeringar som skapar långsiktigt värde. Du arbetar nära en stark kundbas med stort behov av maskiner och verktyg, och representerar Maskinab både i fält och på mässor – såväl i Sverige som utomlands, främst i Tyskland. Du kommer vara en central del i att bygga upp Maskinabs framtida säljorganisation och ha möjlighet att växa med ökat ansvar över tid. Geografiskt arbetar du i södra Sverige och utgår troligtvis från området Växjö-Värnamo–Markaryd med upp till 2–3 övernattningar per vecka beroende på bostadsort. Om dig Vi söker dig som brinner för försäljning och relationer. Du är en driven person som triggas av att göra affärer och se verksamheten växa. Du trivs med att arbeta självständigt under stort eget ansvar och är trygg i att driva långsiktiga säljprocesser. Rollen kräver tidigare erfarenhet av teknisk försäljning, gärna mot industrin men vi värderar personlighet och engagemang högt. Har du rätt inställning och vilja får du lära dig resten! Ansökan Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta oss på [email protected]
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Har du en stark vilja att förändra och utveckla vårt fritidshem är du den vi söker! På Centrumskolan arbetar vi med ett språkutvecklande arbetssätt som kännetecknas av höga förväntningar på alla elever men också av stödjande/kompensatorisk för att alla elever ska kunna utvecklas i sitt lärande så långt som möjligt. Undervisningen präglas av förståelse för flerspråklighet och mångfald. Som utbildad lärare i fritidshem/fritidspedagog är du med och leder och utvecklar fritidshemmets verksamhet. Du behöver därför både tycka om att utveckla och leda verksamhet samt ha ett nyfiket förhållningssätt till ditt uppdrag. Arbetet med planering och utvärdering i fritidshemmet sker systematiskt utifrån läroplaner och elevernas intressen och behov. På Centrumskolan jobbar du i arbetslag och därför söker vi dig som är intresserad av att delta, bidra och utvecklas genom ett kollegialt lärande. Vi ser att du som söker tjänsterna gärna har erfarenhet av att arbeta i fritidshemmet. På Centrumskolan har vi ett förhållandevis litet fritidshem med ca 80 inskrivna barn fördelade på tre avdelningar. KVALIFIKATIONER Du som söker har examen/är legitimerad lärare i fritidshem. Som lärare i fritidshem arbetar du tillsammans med kollegor utifrån gällande styrdokument mot verksamhetens mål. Du har en förmåga att engagera barn och unga att vilja utvecklas. Du utformar verksamhet som är varierad och lustfylld. Du är en tydlig ledare som förmedlar värme, trygghet och ser elevers olikheter som en tillgång. Du tycker att det är viktigt att bygga goda relationer till så väl eleverna som deras vårdnadshavare. Samarbetet med vårdnadshavarna är prioriterat för att eleverna ska kunna utvecklas så långt som möjligt. Du dokumenterar elevernas utveckling och håller elever och vårdnadshavare kontinuerligt informerade. Vi ser att du kan arbeta självständigt men också att du samarbetar med kollegor och skolledning för att utveckla verksamheten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet ÖVRIGT Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Det kan bli aktuellt med löpande intervjuer så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se). Medtag utbildningsbevis och eventuell yrkeslegitimation vid intervju. För att bli aktuell för anställning behöver du visa två utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ och du ska använda dels det som heter Arbete inom skola eller förskola (442.5) samt Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret (442.3). För interna kandidater kan det bli aktuellt med annat tillträdesdatum. För mer information se Beslut gällande tidpunkt för byte av enhet vid rekrytering av intern kandidat inom utbildningsförvaltningen på intranätet. Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.
VIVERK I VISLANDA VÄXLAR UPP OCH SÖKER MEKANIKKONSTRUKTÖR! Vår kund Viverk AB har en fortsatt fin orderingång och en spännande utvecklingsresa framför sig! Vi är redo för att introducera ytterligare en kollega inom konstruktion, vill du bli en del av oss? Utvecklingsteamet växer stadigt och vi söker nu ytterligare en konstruktör med fördjupade kunskaper inom mekanik. På Viverk använder vi oss av den senaste tekniken och strävar ständigt efter att vidareutveckla våra maskiner och funktioner, med hållbarhetsfokus och kompletta automationslösningar i framkant. Vill du vara med på vår spännande resa? Läs gärna mer om oss och våra innovativa och kundanpassade industritvättar på viverk.se eller titta på vår film som visar hur våra komplexa maskiner fungerar:Viverk 6x VFT+VVU - en automatiserad industritvättmaskin med många möjligheter och stor flexibilitet (youtube.com) Viverk är ett familjärt och innovativt företag som värnar om varje enskild medarbetares kunskaper och utvecklingspotential. Vi är 40 anställda, fördelat på 20 i produktionen och 20 på kontoret. I utvecklingsteamet är vi fem personer, bestående av konstruktionschef, projektledare och tre konstruktörer. Vi omsätter ca. 70 MSEK och spår en ljus framtid för både oss, våra kunder och leverantörer. Vi söker ständigt efter duktiga och utvecklingsbara medarbetare, kanske vill just du ansluta till vårt team? Hos oss får du vara med och påverka, både din och företagets utveckling samt presentera förslag och idéer som kanske kan bli vår nästa unika kundlösning. Som konstruktör har du en mångfacetterad roll med djup inom mekanik och samtidigt tillgång till kompetenta kollegor och partners inom andra tekniska inriktningar. ARBETSUPPGIFTER Vi arbetar i team och ger konstruktören möjlighet att koncentrera sig på konstruktionen, nyutveckling, teknisk projektledning och innovation. Du arbetar främst med att: Ta fram underlag för kundunika högteknologiska industritvättmaskiner med en unik kvalitet och kundnytta I nära samarbete med den kommersiella projektledaren, driva den tekniska delen i projekten Ta fram och underhålla tekniska krav samt löpande dokumentation Ta fram layouter på maskinkonfigurationer Skapa kompletta ritningsunderlag till produktionen Konstruera och kundanpassa komponenter för nya produkter Deltaga i arbetet med att utveckla innovationer och ta fram kreativa idéer på framtida lösningar En komplett ritning hos oss används normalt sett bara en gång, nästa gång utvecklar vi en ny kundunik, hållbar och effektiv lösning, något som vi gillar och som tar både oss, produkterna och våra kunder till nästa nivå! Vi har ingen standard, men ett standard tankesätt. Unika funktioner används till att skapa kund- och produktunika lösningar. Hos oss är det högt till tak och vi jobbar nära varandra, våra kunder och leverantörer, något som vi hoppas att även du uppskattar och värnar om. Välkommen till ett starkt och kompetent utvecklingsteam på Viverk i Vislanda! PERSONLIGA EGENSKAPER & KVALIFIKATIONER Du som antar denna utmaning har en eftergymnasial utbildning inom mekanik eller produktutveckling samt minst tre till fem års praktisk erfarenhet från mekanisk konstruktion eller maskinkonstruktion, där du självständigt arbetat med teknisk projektledning. Vidare har du ett brinnande intresse för teknik och lätt för att förstå hur de olika disciplinerna (mek, el, statik, elektronik och pneumatik) hänger samman i den fullständiga konstruktionslösningen. Du är lite av en ”allätare” men med ett djup inom mekaniken. Med fördel är du van att jobba i projektform och förespråka korta beslutsprocesser och en verksamhets- och produktionsnära ingenjörsroll. Du har lätt för att sätta dig in i nya tekniska frågeställningar och är både nyfiken och driven i att ständigt sträva efter ny kunskap. Som person är du jordnära och prestigelös och brinner för teknisk utveckling och innovation. Du är en god lagspelare som värnar om ett gott samarbete och delaktighet. Vidare har du en god analytisk förmåga och intresse för frågor som hållbarhet och miljö, på Viverk strävar vi alltid efter att ligga i framkant! Vi arbetar i Inventor och Vault som PDM-system, ett plus om även du arbetat i detta eller är bekant med det. Vi ser gärna att du har goda kunskaper och är en van användare av Excel samt talar och skriver flytande svenska, bekväm med engelskan är ett plus. B-körkort och är ett önskemål då det kan förekomma arbetsresor. OM TJÄNSTEN Tjänsten är en direktrekrytering till Viverk AB i Vislanda. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Tjänsten är en heltidsanställning. Det innefattar städning hos våra kunder i Växjö, Alvesta med omnejd. Är du van att jobba som lokalvårdare. Men du känner för att ta nästa steg genom att ta mer ansvar och bli vår nya medarbetare. Du är serviceinriktad och tycker det är roligt att ta initiativ och lösa problem. Du är positiv som person och uppskattar högt tempo. Om rollen: Du kommer städa ute hos kunder och hjälpa till att leda de andra lokalvårdarna. Säkerställer städkvalitén med egenkontroller Ta hand om avrop/beställningar från våra kunder Materialhantering Ansvarig utförare av våra tjänster i specialen. Såsom flyttstädning, golvvård, fönsterputs Kommunikation med kund och kollegor, arbetsledare. Krav -Erfarenhet som lokalvårdare -Körkort B -Behärskar svenska språket i tal och skrift Meriterande -Erfarenhet av olika typer av städning som flyttstädning, golvvård eller storstädning, fönsterputs. -Städutbildning PRYL, SRY-yrkesbevis eller liknande. Vi erbjuder: 100 % heltidstjänst som lokalvårdare Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, pensionsförsäkring, sjukförsäkring Om oss Cleaning Support är en ledande aktör inom städbranschen i Växjö och Alvesta. Vi underlättar vardagen för företag och privatpersoner genom högkvalitativa och hållbara städtjänster. Med ca 70 medarbetare från över 25 nationaliteter är vår personal vår största styrka. Vi är ett auktoriserat serviceföretag och följer kollektivavtal, vilket ger trygghet för både kunder och medarbetare. Skicka ditt CV och personliga brev till [email protected] Då våra annonser kan få stora mängder sökande har vi inte möjlighet att bekräfta allas ansökan. Vi ber om förståelse för detta.
AI förändrar hur vi arbetar, tänker och tar beslut. Men teknik på egen hand förändrar ingenting. Det är först när vi människor förstår den, använder den och vågar tänka nytt som verklig utveckling sker. Därför söker vi nu en Application Consultant Payroll - en roll för dig som vill kombinera djup lönekompetens med teknisk förståelse och en nyfikenhet på framtidens möjligheter. ARBETSUPPGIFTER I rollen implementerar du vårt lönesystem Kontek Lön hos kunder med olika kollektivavtal, branscher och behov. Du blir både rådgivare, utbildare och teknisk vägvisare. Ditt uppdrag är att hjälpa våra kunder att komma igång, förstå och trivas med sitt system. Tillsammans med projektledare driver du hela implementationen, från behovsanalys till produktionssättning. Du håller utbildningar, stöttar med lönehantering och ser till att lösningen speglar både kundens verksamhet och kollektivavtal. Utöver nya implementationer arbetar du också med konsultationer och vidareutveckling hos befintliga kunder, allt från justeringar till införande av nya funktioner. Rollen är också i förändring, i takt med att vi utvecklar våra arbetssätt för att ännu bättre möta olika typer av organisationer. Du blir en del av ett team med cirka tio kollegor, där ni jobbar tätt tillsammans, både inom teamet och med andra delar av verksamheten, för att skapa de bästa lösningarna för våra kunder. Och kanske viktigast av allt: du får vara med och utforska hur AI, automatisering och smartare gränssnitt kan göra vardagen enklare för både oss och för användaren. KVALIFIKATIONER Du är trygg i löneprocessens alla delar - från insamling av underlag till färdig rapportering - och har flera års erfarenhet från lön, HR eller närliggande områden. Du har en stark förståelse för kollektivavtal, beräkningar och regler, men ser också helheten: hur försystem, integrationer och smarta kopplingar skapar ett effektivt och automatiserat flöde. Har du dessutom varit med och implementerat ett nytt lön- eller HR-system tidigare? Då vet du vad som krävs från att ställa rätt frågor till att få användarna med på resan. Du trivs i dialog med kunder och är både pedagogisk och lösningsorienterad. Du har lätt för att kommunicera på svenska och engelska, och känner dig hemma i digitala miljöer. Det som verkligen gör skillnad är din nyfikenhet. Att du inte bara vill förstå hur saker fungerar - utan hur de kan fungera ännu bättre! Känner du att det låter som du? Då hoppas vi att du hör av dig, oavsett om du är helt rätt på pappret eller bara nyfiken nog att vilja veta mer. Skicka in ditt CV och svara på några frågor i ansökningsprocessen. Urval och intervjuer sker efter att ansökningstiden gått ut. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs bakgrundskontroller på slutkandidater i samarbete med SRI. Detta görs alltid med transparens och i dialog med dig som kandidat. ÖVRIGT På Kontek har vi en gemensam passion för lön och HR processer. Våra smarta webbaserade och flexibla lösningar hjälper tusentals arbetsgivare till en enklare vardag. Med våra 90 år inom branschen kan vi stoltsera med en grym förmåga att anpassa oss till nya utmaningar och en unik och bred kompetens. Vi är ca 170 medarbetare med huvudkontor i Ljungby. Men givetvis har du möjlighet att arbeta en viss del på distans. Hos oss balanserar du som vill veckan mellan kontor och distansarbete. Vi vet att många uppskattar det och att det skapar förutsättningar för ett hållbart arbetsliv. Kontek är en del av Visma, en internationell koncern som totalt består av cirka 200 bolag. Tack vare det finns också riktigt goda utvecklingsmöjligheter och konkurrenskraftiga förmåner. Vi har dessutom roligt tillsammans och bygger vår gemenskap på flera olika sätt under året.
Vill du vara med och skapa en bättre inomhusmiljö för människor över hela världen? Om rollen Volution Sweden AB söker nu en engagerad och strategisk R&D Manager som ska leda vårt arbete med att förbättra och utveckla våra befintliga produkter i enlighet med gällande lagkrav och kommande EU-direktiv. Samtidigt kommer du att bidra till utvecklingen av innovativa lösningar och nya produkter som stärker vår position på marknaden. Rollen är bred och kombinerar operativa insatser med strategiskt arbete inom produktutveckling, kvalitet och hållbarhet. Du leder ett team om fyra medarbetare inom mekanikkonstruktion, ISO och Compliance och har även många internationella kontaktytor och samarbeten på gruppnivå. Ansvarsområden Projektleda och koordinera utveckling och förbättring av befintliga produkter, med fokus på kvalitet, hållbarhet och effektivitet. Fokus på varumärkena Pax, Fresh, Klimatfabriken och Reton. Identifiera och utveckla nya produkter inom värme och ventilationsprodukter för att möta marknadsbehov och trender. Samordna aktiviteter med externa elektronikdesigners och leverantörer för att säkerställa teknisk dokumentation och efterlevnad av regelverk. Följa upp och implementera förändringar kopplade till EU-direktiv och lagefterlevnad. Som medlem i ledningsgruppen kommer du att rapportera direkt till VD och ta en central roll i våra strategiska beslut. Placering är antingen på vårt huvudkontor i Växjö eller vår site i Hälleforsnäs. Din profil Vi söker dig med erfarenhet inom produktutveckling, förbättringsarbete och tekniskt ledarskap. Har du en teknisk universitetsutbildning är det en stark fördel men inget krav. Du har ett starkt intresse för innovation och förmågan att balansera arbete med både befintliga produkter och nya initiativ. Din förståelse för formella krav och säkerhetsstandarder är god, och du har erfarenhet av att arbeta med externa partners. Flytande svenska och goda kunskaper i engelska är ett krav. Du är en naturlig ledare med förmågan att inspirera ditt team att nå gemensamma mål. Vi erbjuder Volution Sweden AB, en del av Volution Group, är en ledande aktör inom ventilation och inomhusmiljö. Hos oss får du möjlighet att arbeta med högkvalitativa produkter och avancerad teknik, samtidigt som du bidrar till hållbarhet och innovation. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö och en kultur där samarbete och långsiktiga relationer står i centrum. Vill du vara med och skapa en bättre inomhusmiljö för människor över hela världen? I denna rekrytering samarbetar vi med Stella Rekrytering & Ledarskap. Vid frågor om rollen, vänligen kontakta ansvarig konsult Elin Dresch på 072 214 23 87 eller Frida Grandt på 072 148 38 17. Vi ser fram emot din ansökan senast den 20/8. Då vi står inför en kommande semesterperiod kan återkoppling komma att ske först från v33 och framåt. Om Volution Sweden AB Volution Sweden AB är Nordens marknadsledande producent av ventilationsprodukter för hemmet. Vi har geografisk spridning i Europa, Asien samt Nord- och Sydamerika, med huvudkontor i Växjö. Med vår starka portfölj av varumärken såsom Fresh, Pax, Klimatfabriken och Reton finns vi närvarande i bostadens alla rum, med målet att skapa en sund och hållbar inomhusmiljö i hemmet. Hemmet är vår viktigaste plats och vi spenderar mer och mer tid inomhus. Ett gott inomhusklimat är därför viktigare än någonsin. Vi arbetar aktivt med produktutveckling och digitalisering av såväl vår tillverkning som försäljningsprocess. I Sverige är vi drygt 90 anställda och omsätter ca 395msek. Volution Sweden är en del av Volution Group PLC med ca 2 700 anställda och totalt 4,9 miljarder i omsättning. Läs mer om oss: www.volutiongroup.se
Vi erbjuder dig ett självständigt arbete i ett framåtsträvande företag där du får möjlighet att vara med och påverka och utveckla för framtiden. Våra värdeord inom Biometria är Pålitliga, Opartiska, Engagerade och Tillsammans. Biometria verkar för att skapa en attraktiv arbetsplats med öppenhet och ett tillåtande klimat. Vi välkomnar dig att bidra till verksamheten med din kompetens – Det är bra att vi är olika! Vid behov utbildar vi dig när du påbörjar din anställning som virkesmätare. Din utbildning sker i nära kontakt med din chef, kollegor och kvalitetsledare. Arbetsbeskrivning Du kommer arbeta som fjärrmätare vid FMC Syds fjärrmätningscentral i Växjö som blir stationeringsort för tjänsten. Arbetstiden är 2-skift med ett arbetstidsmått på 38 timmar per vecka. Dina arbetsuppgifter består av i huvudsak virkesmätning i bild samt andra förekommande arbetsuppgifter på fjärrmätningscentralen såsom administration. Som utbildad fjärrmätare kommer du att ha löpande kontakt med både chaufförer och kunder. Arbetet skall utföras genom våra värdeord, det vill säga på ett pålitligt, opartiskt och engagerat vis. Självklart gör vi det tillsammans! Vem är du? Vi ser att du är en person som är noggrann, gillar ordning och reda samt gillar att jobba med siffror. Du är serviceinriktad, både mot kunder och kollegor, har lätt för samarbete och är en god lagspelare. Du är engagerad, professionell, förtroendeingivande och har lätt att se förbättringsmöjligheter för att göra ditt jobb bättre i vardagen. Vidare behöver du vara bekväm med att arbeta i praktisk handling och i digitala system samt kunna göra dig förstådd på svenska, både i tal och skrift. Framför allt vill vi självklart att du ska ha viljan att jobba hos oss! Önskvärt/meriterande Meriterande om du kan göra dig förstådd på engelska, men det inget krav. Din ansökan Vänligen skicka in din ansökan genom länken, nedan. Din ansökan skall innehålla en presentation av dig själv och vad som lockar med tjänsten samt en meritförteckning/CV. Information om anställningen Löne- och anställningsvillkor: Enligt gällande kollektivavtal Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse Anställningsform: Tills vidare. Provanställning om 6 månader kan komma att tillämpas. Anställningens omfattning: Heltid, 100 %, 38 timmar/vecka. Upplysningar om anställningen lämnas av: DC-Syd FMC Elfrida Rehn, Tel. 010-228 53 39 OC FMC Peter Spångberg, Tel. 010-228 53 17 DC-Nord FMC Anders Lundström, Tel. 010-228 51 40 Fackliga representanter - GS - John Öhrberg, 010-228 51 05 - Unionen - Kjell Nordin, 010-228 53 01 Välkommen att skicka in din ansökan senast den 2025-07-30 Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Genom din ansökan samtycker du till att Biometria får nyttja dina personuppgifter i syfte att genomföra rekryteringsarbete kopplat till denna tjänst i enlighet med Dataskyddsförordningen GDPR. Vänligen läs mer på Integritetsskyddsmyndigheten. (https://biometria.varbi.com/center/tool/position/465806/edit/tab:1/imy.se) Biometria är en medlemsägd och central aktör inom svensk skogsnäring. Vi mäter det virke som flödar mellan skog och industri och som opartisk säkerställer vi att Sveriges skogsägare är trygga i sina virkesaffärer. Uppdraget är att stödja och utveckla virkeshandel, logistik och produktion på virkesmarknaden. Biometria erbjuder även tjänster för digitalisering och automatisering av virkesflödet och virkesaffärer, och vi har ett långsiktigt samarbete med forskningsinstitut och universitet. Genom vårt arbete verkar vi som ett informationsnav inom skogsnäringen och erbjuder en plattform med standardiserad och kvalitetssäkrad information som vi själva och andra aktörer kan bygga nya moderna tjänster på. Totalt är vi 850 anställda med verksamhet i hela Sverige, vårt huvudkontor ligger i Uppsala.
Vi på OnePartnerGroup söker nu administratörer/ekonomer till uppdrag hos våra kunder i Växjö med omnejd. Om tjänsten Uppdragen kan variera beroende på behovet hos våra olika kunder. Uppdrag via oss är en god möjlighet för dig som vill utvecklas och få bra erfarenhet med dig alternativt få in en fot på ett företag, då vissa av uppdragen kan leda till långsiktig anställning hos kund. För dessa uppdrag fungerar olika typer av erfarenhet när det kommer till administration/ekonomi. Anställningsvillkor Ort: Växjö med omnejdArbetstider: Kontorstider mån-freOmfattning: Tjänsten är på heltid och innebär en anställning i OnePartnerGroups konsultverksamhetStart: Enligt överenskommelse Din profil För att trivas i rollen som konsult hos oss ser vi att du är flexibel, samarbetsvillig och stresstålig. Som konsult representerar du OnePartnerGroup och är vårt ansikte utåt mot kunderna, vi ser därför att du är en driven person med ett positivt bemötande. Du måste vara minst 18 år och ha ett rent belastningsregister för att vara aktuell för någon av tjänsterna. Vi ser också att du har: Goda kunskaper i Officepaketet och lätt för att lära nya system Flytande språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Utbildning inom administration eller ekonomi Viss arbetslivserfarenhet från yrken inom administration och/eller ekonomi När du blir en av oss Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega! Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig. Ansökan Du söker med ditt CV och personliga brev. Vi tar inte emot ansökningar via mail, utan endast via annonsen. När du skickar in en ansökan till oss via denna annons har vi möjlighet att matcha dig mot flera spännande tjänster som kan komma att dyka upp via oss framöver. Då sommaren är här och också semestertider kommer vi hantera din ansökan först i augusti. Vi kikar då på dina ansökningshandlingar och därefter kan du komma att bli kontaktad av oss via telefon eller mejl. Vi hoppas på din förståelse för att processen kan ta lite längre tid än normalt sätt på grund av semestertider. Vid frågor är du välkommen att ta kontakt med Ebba Götberg på [email protected].
Vi på OnePartnerGroup söker nu medarbetare till uppdrag hos våra kunder inom lager och industri i Växjö med omnejd. Om tjänsten Arbetsuppgifterna kan variera beroende på vilket företag du arbetar hos, men kommer främst bestå av lagerarbete och/eller truckkörning. Uppdrag via oss är en god möjlighet till dig som vill utvecklas och få bra erfarenhet med dig alternativt få in en fot på ett företag, då vissa av uppdragen kan leda till långsiktig anställning hos kund. Förutom att arbetet till stor del är självständigt är samarbetet med kollegorna mycket viktigt. Du förväntas tillsammans med dina medarbetare aktivt bidra till att hålla hög kvalitet i arbetet och skapa en god stämning på arbetsplatsen. För dessa uppdrag fungerar olika typer av erfarenhet när det kommer till lager/industriarbete. Anställningsvillkor Ort: Växjö med omnejdArbetstider: Dag/kvällsskift, mån-freOmfattning: Tjänsten är på heltid och innebär en anställning i OnePartnerGroups konsultverksamhet Start: Enligt överenskommelse Din profil Vi söker dig som är en pålitlig medarbetare som gillar att jobba i team. Som konsult representerar du OnePartnerGroup och är vårt ansikte utåt mot kunderna, vi ser därför att du är en driven person med ett positivt bemötande. Vi lägger stor vikt vid personlighet och ser därför att du är en framåtlutad, engagerad och social person. För att vara aktuell för tjänsten krävs: Att du har fyllt 18 år och har ett rent belastningsregister Flytande språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Truckkort med behörighet A1-4, B1-4 När du blir en av oss Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega! Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig. Ansökan Du söker med ditt CV och personliga brev. Vi tar inte emot ansökningar via mail, utan endast via annonsen. När du skickar in en ansökan till oss via denna annons har vi möjlighet att matcha dig mot flera spännande tjänster som kan komma att dyka upp via oss framöver. Då sommaren är här och också semestertider kommer vi hantera din ansökan först i augusti. Vi kikar då på dina ansökningshandlingar och därefter kan du komma att bli kontaktad av oss via telefon eller mejl. Vi hoppas på din förståelse för att processen kan ta lite längre tid än normalt sätt på grund av semestertider. Vid frågor är du välkommen att ta kontakt med Ebba Götberg på [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer